Tuorein sisältö

Miegakure on tasohyppely neljännessä ulottuvuudessa

14.04.2014 klo 17.00 | Luettu: 2159 kertaa | Teksti: Mats Kyyrö



Marc Boschin neljä vuotta työn alla ollut puzzle-tasohyppely Miegakure aiheuttaa minulle päänsärkyä. Pelin tavoitteena on antaa pelaajalle mahdollisuus kokea, millaista olisi pystyä havainnoimaan neljäs ulottuvuus. Putositko kärryiltä? Annetaan pelin kehittäjän itsensä selittää:

Kuvittele kaksiulotteinen hahmo, joka asuu litteässä, kaksiulotteisessa maailmassa. Tälle hahmolle syvyys olisi vieras käsite. Asiat, joita me kolmiulotteiset olennot pidämme itsestäänselvyyksinä, olisivat täyttä taikuutta hänelle.

Esimerkiksi, jos kappaleen ympärillä olisi kaksiulotteisessa maailmassa pyöreä seinä, se olisi käytännöllisesti katsoen täysin saavuttamattomissa. Päästäkseen ympyrän sisälle joutuisi liikkumaan kolmannessa ulottuvuudessa. Kukaan ympyrän ulkopuolella ei voisi nähdä sen sisäpuolelle.

Me kolmiulotteiset olennot voisimme kuitenkin nähdä ympyrän lävitse, ja yksinkertaisesti nostaa sen ylös maasta, aivan kuin teleporttaisimme sen. Samalla tavalla neljäulotteinen olento voisi tehdä ihmetekoja meidän näkökulmastamme. Tämä peli antaa sinulle kyvyn tehdä näitä ihmeitä.

Konsepti on mielenkiintoinen, eikä peliä voi syyttää omaperäisyyden puutteesta. Peliä pelanneiden mukaan kokemusta on erittäin hankala selittää, joten toivottavasti Bosch julkaisee pelistään jossain vaiheessa myös demon.

V2.fi | Mats Kyyrö
< Cave Storyn kehittäj... Half-Life sai uuden ... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova