Tuorein sisältö

Kehuja kerännyt Deathloop syntyi koska Bethesda ei ollut varma haluaako uuden Dishonoredin

22.04.2023 klo 19.30 | Luettu: 966 kertaa | Teksti: Mikko Seppänen



Pari vuotta sitten ilmestynyt Arkane Studiosin aikasilmukkaräiskintä Deathloop syntyi, kun pelinkehittäjän omistava pelijulkaisija Bethesda ei ollut varma haluaako uuden Dishonored-pelin ja pyysi sen sijaan ranskalaista pelistudiota tekemään ajan tappamiseksi pienemmän sekä kokeellisemman pelin.

Kehutun ja V2.fi:nkin arviossa täydet viisi tähteä saaneen räiskinnän taustoista kertoi RockPaperShotgun-sivustolle pelistudion perustaja Raphaël Colantonio.

Colantonio kertoo Bethesdan pyytäneen pelistudiota laittamaan Dishonored-sarjan tauolle ja kokeilemaan jotain uutta, jotain missä mahdollisesti olisi elementtejä joista pelistudio voisi oppia, kuten moninpeli tai mikromaksuja. Esiin myös nostettiin roguelike-elementtejä ja ympäristöjen kierrättämistä, joten studio päätti etenkin keskittyä tähän, varsinkin kun pelityyppi oli samaan aikaan pinnalla ja Arkanen Austinissa sijaitseva pelistudio oli saanut valmiiksi Preyn Mooncrash-lisäosan, jossa oli myös roguelike-tyylinen.

Lopulta Deathloop tuli Colantonion mukaan todennäköisesti vähintäänkin yhtä paljon mitä Dishonored 3 olisi maksanut, kun projekti kasvoi ja muotoutui lopulta kehuja keränneeksi roguelike-tyyliseksi kokemukseksi, jossa pelaaja on jumissa saarella eläen samaa päivää yhä uudestaan ja uudestaan. Peli kuitenkin piti sisällään juuri alun perin ideoituja elementtejä, kuten moninpelin sekä ympäristöjen uudelleenkäytön pienin muutoksin.

Colantonio ei kuitenkaan enää ollut töissä Arkane Studiosilla Deathloopin ilmestyessä, vaan pelinkehittäjä oli lähtenyt kokeilemaan siipiään indiepelien parissa perustamalla uuden WolfEye Studiosin, jonka ensimmäinen peli oli viime vuonna ilmestynyt toimintaroolipeli Weird West.

Lähde: VGC

V2.fi | Mikko Seppänen
< Ubisoft tuo kesällä ... Kaikki kaduille mätk... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova