Tuorein sisältö

Uudessa Halossa Killzone 2:ta kulmikkaammat päät

03.03.2010 klo 22.02 | Luettu: 61024 kertaa | Teksti: Matti Lintula

Pelien grafiikkavertailu on kautta videopelien historian ollut suurta hupia tekniikkakeskeisten pelaajien keskuudessa. Vielä hauskemmaksi vertailun tekee kahden kilpailevan pelilaitteen vastakkainasettelu. Yleensä vertailut tehdään saman pelin käännösversioilla, mutta Split-screen heittää vettä kiukaalle vertailemalla genre-veljeksiä ja omien alustojensa lippulaivatuotteita, Xbox 360:n Halo: Reachia ja PlayStation 3:n Killzone 2:ta keskenään.

Ja jotta debaatille jäisi täysi taistelukenttä avoimeksi, keskitytään vertailussa ainoastaan pelihahmojen päihin ja näiden polygonimääriin. Oli miten oli, Killzone 2 vie Halo: Reachia tässä vertailussa kuin pässiä narussa, sillä KZ2:n pelihahmo Ricon päähän on saatu mahdutettua 4600 polygonia, siinä missä Halo: Reachin sotilaiden nupeissa on käytetty vaivaista 1300 polygonia. Jopa ensimmäisen Killzonen Rico oli monimutkaisempi, sillä PS2:lla Ricon päästä löytyi jo 1800 polygonia.

V2.fi | Matti Lintula
< Peleille moitteita s... V2.fi pelasi Alan Wa... >

Keskustelut (56 viestiä)

jan1

Rekisteröitynyt 20.08.2009

03.03.2010 klo 22.05

Konsolisota, start!
lainaa
MiiQ

Rekisteröitynyt 28.11.2008

03.03.2010 klo 22.10

"keksitytään" vertailussa ainoastaan... ;D
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

03.03.2010 klo 22.17

Se on sinäänsä epätarkka vertailu, koska ne on suunnittelu-vaiheen hahmoista vedetty.
lainaa
lilleri

03.03.2010 klo 22.17

MiiQ kirjoitti:
"keksitytään" vertailussa ainoastaan... ;D

Kyllä, he muuttuvat kekseiksi. Asia on vakava.



Tai sitten ei :D
Joo, eiköhän tästä saada uusi Konsoli-Maailmansota!
lainaa
lollero

03.03.2010 klo 22.22

Demonoid kirjoitti:
Se on sinäänsä epätarkka vertailu, koska ne on suunnittelu-vaiheen hahmoista vedetty.


ja killzonesta verrataan päähahmoa, halosta sivuhahmoa.
varmasti spartaneissa on enemmän noita polygoneja. ja mitä väliä, kattokaa nuo kuvat linkin takaa, pääasia että näyttää hyvältä, ei se ainakaan ruma ole!
lainaa
Nik0-91

03.03.2010 klo 22.28

Alkaa tuntua säälittäviltä nämä konsolisotaa lietsovat uutiset...
lainaa
pööpöileväapina

03.03.2010 klo 22.30

Kyllähä tuo vähän kertoo jo sitä, että kuinka yksinkertaisista palikoista ukot on tehty halossa. JOS tälläinen juttu olisi ps3:sen pelistä ilmennyt.. Voisin vain kuvitella kuinka paljon botit olisivat täällä vinkumassa :). Noh.. ihan hyvin pari vuotta uudemmalta peliltä ;)
lainaa
vilho

03.03.2010 klo 22.40

lollero kirjoitti:
Demonoid kirjoitti:
Se on sinäänsä epätarkka vertailu, koska ne on suunnittelu-vaiheen hahmoista vedetty.


ja killzonesta verrataan päähahmoa, halosta sivuhahmoa.
varmasti spartaneissa on enemmän noita polygoneja. ja mitä väliä, kattokaa nuo kuvat linkin takaa, pääasia että näyttää hyvältä, ei se ainakaan ruma ole!


ei Rico ole KZ2 päähahmo, vaan Sev, mutta kaikesta huolimatta Reach on osaltani vuoden odotetuin peli, joka saattaa vihdoin pakottaa minut ostamaan boxin ja jättämään plegen ja GoW3:n tauolle...
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

03.03.2010 klo 22.43

Vertailkaas Heavy Rainin hahmojen polygonien määrää mihin tahansa muuhun. Miksi ne ovat korkeampia?

Vielä pieni pätkä siitä miten paljon noita ilmeisestikin tulee juoksemaan ruudulla. :)

http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&cid=

“How many are there running onscreen right now?”

“Two hundred, plus.”

“Oh, I was thinking we could do double that.”
---
~Deneidez dot com
lainaa
ps3

03.03.2010 klo 22.45

niinkun ps2 kakkosen parhaat pelit tuli ps2 loppu vuosiessa...en voi edes kuvitella miten uncharted 3 näyttäis kun ne saa sen valmiiks joskus 3-4 v about.
the good years are comming to playstation 3, it's already started :)
lainaa
Jaeger

03.03.2010 klo 22.51

Neoncat kirjoitti:
Vertailkaas Heavy Rainin hahmojen polygonien määrää mihin tahansa muuhun. Miksi ne ovat korkeampia?

Vielä pieni pätkä siitä miten paljon noita ilmeisestikin tulee juoksemaan ruudulla. :)

http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&cid=

“How many are there running onscreen right now?”

“Two hundred, plus.”

“Oh, I was thinking we could do double that.”
---
~Deneidez dot com


Miksi ihmeessä vaivaudut vastaamaan uutiseen, joka jo itsessään on trolli? Ajanpuutetta vai epätoivoista pätemistä?
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

03.03.2010 klo 22.57

Ja koska pelissä hahmon pää vaatii sen yli 4k polygonia. Eiku..
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

03.03.2010 klo 23.07

Jaeger kirjoitti:
Miksi ihmeessä vaivaudut vastaamaan uutiseen, joka jo itsessään on trolli? Ajanpuutetta vai epätoivoista pätemistä?

Miksikän en ja enneminkin se olisi varmaan tekemisen puutetta, mutta mitä useampi näkee viestini sen parempi(Voit varmaan arvata miksi. ;) ) ja tälläiset ovat juuri kivoja juuri tuohon puuhaan.
---
~Deneidez dot com
lainaa
Pixeliteiainatoimi

03.03.2010 klo 23.27

Onpa älykäs vertailu, eikä lainkaan tarkoituksenhakuinen.
Ehkä ne ei siellä KZ-tiimissä vain osaa. Ricon päähän menee niin paljon pixeleitä, että oma äijä on vain max 120cm pitkä.
Käy ilmi kohdassa kun seisotaan sen naisen rinnalla, äijän silmät on vaakakatseessa naisen kyynärpään tasalla. Sama koskee tavallisia 100-120cm korkeita kaiteita välillä. Silmät on siinä kaiteen tasalla. Kyykkyasennossa tuntuu että ollaan noin 50cm korkeudella.
Jos pixelimäärä toimisi kertoimena pelimyynnille, olisi KZ2 paremmissa myyntiluvuissa kuin Halo, mutta kun ei sinne päinkään.
lainaa
huoh_voi_että

03.03.2010 klo 23.30

Polygonithan ei sitä peliä tee, ja sekös pleikkapoikia vituttaa xD
lainaa
34499

03.03.2010 klo 23.34

Tupsukka kirjoitti:
Tämähän ei voi tarkoittaa muuta kuin sitä, että Xbox360 on tehottomampi kuin PS2.


Xbox 1 oli tehokkaampi kuin ps2.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

03.03.2010 klo 23.36

Hyvin jännä uutinen.
lainaa
änkeri

03.03.2010 klo 23.41

Jaeger kirjoitti:
Neoncat kirjoitti:
Vertailkaas Heavy Rainin hahmojen polygonien määrää mihin tahansa muuhun. Miksi ne ovat korkeampia?

Vielä pieni pätkä siitä miten paljon noita ilmeisestikin tulee juoksemaan ruudulla. :)

http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=topnews&cid=

“How many are there running onscreen right now?”

“Two hundred, plus.”

“Oh, I was thinking we could do double that.”
---
~Deneidez dot com


Miksi ihmeessä vaivaudut vastaamaan uutiseen, joka jo itsessään on trolli? Ajanpuutetta vai epätoivoista pätemistä?



Miksi ihmeessä vaivaudut kritisoimaan (etkä ihan hirveän rakentavasti) sitä jokseenkin ainoaa järkevää kommenttia, tekemisen puutetta vai epätoivoista pätemistä?
lainaa
mhm

03.03.2010 klo 23.44

stammy kirjoitti:
Hyvin jännä uutinen.

Jännä on.
lainaa
pööpöileväapina

03.03.2010 klo 23.49

Zoukki kirjoitti:
Pööpöileväapina tykkää trollata. =)


Hah! :D oli pakko kiusata. Kai minäkin kun muutkin? Ainakin, jos uutinen olisi johonkin toiseen konsoliin negatiivisesti suuntautunut.

Ei siitä vaa pääse mihinkään, että kz2 on vieläkin ihan pirun hieno peli äärettömän hienolla äänimaailmalla. Myyntiä sillä on ollut kyllä aika hyvin, kun muistelee uutisia esim. nuorista koululaisista, jotka eivät uskaltaneet mennä linja-autopysäkille killzone2 julisteiden takia :D. Ei se olekkaan k12-16 -peli kuten Halot.

Ups i did it agen XD
lainaa
ahaa

04.03.2010 klo 00.18

34499 kirjoitti:
Tupsukka kirjoitti:
Tämähän ei voi tarkoittaa muuta kuin sitä, että Xbox360 on tehottomampi kuin PS2.


Xbox 1 oli tehokkaampi kuin ps2.


Eli boxit menee tehoiltaan huonompaan suuntaan... :O
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

04.03.2010 klo 00.32

Tämä on kyllä sitten niin hevonpaskaa kuin vain voi olla. Kyseessä on kaksi täysin erillaista tapaa piirtää ja mallintaa hahmojen 3d-malleja ruudulla. Artikkelin alkuperäisen kirjoittajan siellä Split-Screenissä pitäisi tarkistaa faktansa.

Miksi on verrattu Killzone 2:n päähahmon mallin päätä johonkin random kypärään? Myöskään tarkkaa kz2 polygoni määrää ei oltu selvitetty. Tuossa on käytetty Ricon pään polygoni määrää suoraan välinäytösvideosta joissa on korkeampi määrä polyjä kuin itse pelissä noin muuten. Reachin Maya malli on konseptitaidetta. Artikkelin kirjoittajan prosentti laskut on jäänyt vähän vähälle myös. Ja hyvä muuten verrata mitään keskenään kun Reach ei ole edes ulkona vielä missään muodossa. Moninpeli betakin on vasta tulossa joskus sitten...
lainaa
Hags

Rekisteröitynyt 15.09.2009

04.03.2010 klo 01.52

V2 = konsolisotien WW2
lainaa
Jokumies

04.03.2010 klo 01.56

ahaa kirjoitti:
34499 kirjoitti:
Tupsukka kirjoitti:
Tämähän ei voi tarkoittaa muuta kuin sitä, että Xbox360 on tehottomampi kuin PS2.


Xbox 1 oli tehokkaampi kuin ps2.


Eli boxit menee tehoiltaan huonompaan suuntaan... :O

http://www.youtube.com/watch?v=bcYppAs6ZdI&feature=relate

Tarpeeksi sanottu.
lainaa
ASDASdsa

04.03.2010 klo 07.04

Dekonega kirjoitti:
Tämä on kyllä sitten niin hevonpaskaa kuin vain voi olla. Kyseessä on kaksi täysin erillaista tapaa piirtää ja mallintaa hahmojen 3d-malleja ruudulla. Artikkelin alkuperäisen kirjoittajan siellä Split-Screenissä pitäisi tarkistaa faktansa.

Miksi on verrattu Killzone 2:n päähahmon mallin päätä johonkin random kypärään? Myöskään tarkkaa kz2 polygoni määrää ei oltu selvitetty. Tuossa on käytetty Ricon pään polygoni määrää suoraan välinäytösvideosta joissa on korkeampi määrä polyjä kuin itse pelissä noin muuten. Reachin Maya malli on konseptitaidetta. Artikkelin kirjoittajan prosentti laskut on jäänyt vähän vähälle myös. Ja hyvä muuten verrata mitään keskenään kun Reach ei ole edes ulkona vielä missään muodossa. Moninpeli betakin on vasta tulossa joskus sitten...


Muuten hyvä muttei Rico ole päähahmo.
lainaa
xCryonic

Rekisteröitynyt 13.10.2009

04.03.2010 klo 07.21

jan1 kirjoitti:
Konsolisota, start!


!*FIGHT*!

PS3 uses BFBC2 and does 10,000 damage
Xbox360 has 1HP left
Xbox360 uses RROD, nothing happens and Xbox is Paralysed
Ps3 uses "Free PSN Store" and hits 1,000,000
Xbox360 loses

!*PS3 Wins*!


Btw. Aika pellejä ootte ku tappelette jostain grafiikasta. Eikös se pelin juonen/pelattavuuden laatu ylipäätänsä vaikuta asiaan enää ?
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

04.03.2010 klo 07.25

xCryonic kirjoitti:
jan1 kirjoitti:
Konsolisota, start!


!*FIGHT*!

PS3 uses BFBC2 and does 10,000 damage
Xbox360 has 1HP left
Xbox360 uses RROD, nothing happens and Xbox is Paralysed
Ps3 uses "Free PSN Store" and hits 1,000,000
Xbox360 loses

!*PS3 Wins*!

:'(
lainaa
hnngh

04.03.2010 klo 08.16

Heh, alkup. artikkelin kirjoittaja tuntuu jopa olevan ihan tosissaan - Lintulasta nyt ei ikinä tiedä... ;)
lainaa
pizzapeku

04.03.2010 klo 08.48

Eih... tuntuu siltä että ihmiset ovat jälleen kerran unohtaneet että ei grafiikka tee yksistään hyvää peliä. Grafiikalla on jopa yllättävän vähän tekemistä pelin hyvyyden kannalta.

Kärjistetty esimerkki: kumpikohan on suositumpi nettipeli, Crysis (upeaa grafiikkaa) vai Counter-Strike (nykystandardeilla paskannäköistä jälkeä)?

Voi kunpa pelinkehittäjät valjastaisivat konsoleiden / PC:n tehon johonkin aivan muuhun kuin grafiikkaan välillä.
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

04.03.2010 klo 09.04

Ei hemmetti, miten onkin lähdetty vertailemaan valmista ja joskus 9 kk päästä ilmestyvää keskeneräistä peliä keskenään, voi Luoja! :D
lainaa
ÄläYritä

04.03.2010 klo 09.42

ASDASdsa kirjoitti:

Muuten hyvä muttei Rico ole päähahmo.

Muuten hyvä mutta se on silti yksi päähahmoista, toisin kuin joku random mariini jolla on vieläpä kypärä päässä pelistä joka ei ole vielä edes valmis...

Tosin teille plegepojuille graffat on aina olleet se pääpointti oli peli kuinka paska tahansa, muutenhan Halo-sarja vie tätäkin räpellystä kuin sitä saatanan pässiä narussa. Se ei ole edes uskon asia.
lainaa
AntiSocial

Rekisteröitynyt 20.10.2009

04.03.2010 klo 09.51

Itsehän pelaan Ps3:lla, mutta voihan hyvikin olla, että HALO osaa noita polygoneja käyttää paremmin hyödykseen ja eivät näinollen tarvitse niitä niinpaljon mikä taas tekee pelistä kevyemmän.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

04.03.2010 klo 10.16

KEtä oikeasti kiinnostaa joku polikonien määrä pelissä? Ei helv..tätä nykymeininkiä. En muista että edes SNES aikoina oltaisiin laskettu pikseleitä "mun pelin ukos o enemmä pikselei ku sun pelin ukos!".
lainaa
AntiSocial

Rekisteröitynyt 20.10.2009

04.03.2010 klo 10.49

Protec kirjoitti:
KEtä oikeasti kiinnostaa joku polikonien määrä pelissä? Ei helv..tätä nykymeininkiä. En muista että edes SNES aikoina oltaisiin laskettu pikseleitä "mun pelin ukos o enemmä pikselei ku sun pelin ukos!".


Aivan eri asia.
lainaa
hnngh

04.03.2010 klo 11.07

AntiSocial kirjoitti:
Protec kirjoitti:
En muista että edes SNES aikoina oltaisiin laskettu pikseleitä "mun pelin ukos o enemmä pikselei ku sun pelin ukos!".


Aivan eri asia.

Aika liki kyllä liippaa - alkup. uutinen on melkoista idiotismia ja sen tosissaan ottaminen vielä pahempaa.

BTW, jo muinaisina aikoina kyllä rehvasteltiin mm. spritejen koolla. Ei vain ollut internettiä, missä apinalauma olisi voinut kokoontua moisista riitelemään...
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

04.03.2010 klo 12.06

AntiSocial kirjoitti:
Protec kirjoitti:
KEtä oikeasti kiinnostaa joku polikonien määrä pelissä? Ei helv..tätä nykymeininkiä. En muista että edes SNES aikoina oltaisiin laskettu pikseleitä "mun pelin ukos o enemmä pikselei ku sun pelin ukos!".

Aivan eri asia.

Kyllä sitä NES aikoinakin harrastettiin. "Minun vehkeessäni on enemmän bittejä kuin sinun vehkeessäsi" oli hyvin yleinen väite.

Maailma olisi parempi paikka jos ihmiset keskittyisivät siihen olennaiseen eli pelaamiseen. Nytkin tässäkin ketjussa pyritään vain käyttämään vahingoniloa hyödyksi jotta saataisiin toinen osapuoli tuntemaan itsensä huonommaksi koska ovat ostaneet tai päättäneet ostaa sen huonomman vehkeen tai huonomman pelin. Ja pyritään vaikuttamaan heidän ajatteluunsa siten, että he hyppäisivät toiseen leiriin.

ASDASdsa kirjoitti:
Muuten hyvä muttei Rico ole päähahmo.

Rico on kylläkin yksi Killzone 2:n päähahmoista.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

04.03.2010 klo 13.01

Dekonega kirjoitti:
AntiSocial kirjoitti:
Protec kirjoitti:
KEtä oikeasti kiinnostaa joku polikonien määrä pelissä? Ei helv..tätä nykymeininkiä. En muista että edes SNES aikoina oltaisiin laskettu pikseleitä "mun pelin ukos o enemmä pikselei ku sun pelin ukos!".

Aivan eri asia.

Kyllä sitä NES aikoinakin harrastettiin. "Minun vehkeessäni on enemmän bittejä kuin sinun vehkeessäsi" oli hyvin yleinen väite.


No sen bittisodan muistan kyllä kuin eilisen, eipä sitä voi unohtaa. Mutta se oli vielä tasolla: normaalia pientä kinastelua. Mutta tuollaiset polygonien laskemiset ovat jo sellaista paskanjauhantaa että ei mitään rajaa.
lainaa
karkausvuosiko

04.03.2010 klo 13.35

xCryonic kirjoitti:
jan1 kirjoitti:
Konsolisota, start!


!*FIGHT*!

PS3 uses BFBC2 and does 10,000 damage
Xbox360 has 1HP left
Xbox360 uses RROD, nothing happens and Xbox is Paralysed
Ps3 uses "Free PSN Store" and hits 1,000,000
Xbox360 loses

!*PS3 Wins*!


Btw. Aika pellejä ootte ku tappelette jostain grafiikasta. Eikös se pelin juonen/pelattavuuden laatu ylipäätänsä vaikuta asiaan enää ?
¨

PS3 looks calendar, ps3 is confused.
lainaa
Älkäätapelko

04.03.2010 klo 13.52

karkausvuosiko kirjoitti:
xCryonic kirjoitti:
jan1 kirjoitti:
Konsolisota, start!


!*FIGHT*!

PS3 uses BFBC2 and does 10,000 damage
Xbox360 has 1HP left
Xbox360 uses RROD, nothing happens and Xbox is Paralysed
Ps3 uses "Free PSN Store" and hits 1,000,000
Xbox360 loses

!*PS3 Wins*!


Btw. Aika pellejä ootte ku tappelette jostain grafiikasta. Eikös se pelin juonen/pelattavuuden laatu ylipäätänsä vaikuta asiaan enää ?
¨

PS3 looks calendar, ps3 is confused.

Hahaha aika hyvä :D
lainaa
Fractal

Rekisteröitynyt 14.11.2009

04.03.2010 klo 17.08

Eikös noi sano tossa otsikossa että halossa on kulmikkaammat päät joka voi tarkoittaa perjaatteessa että halossa ois hienommat päät. Ympyrä muodostuu vain todella monista kulmista ja jos halossa on enemmän kulmia se voittaa ;)
lainaa
Joohanh

Rekisteröitynyt 13.02.2010

04.03.2010 klo 18.55

No pistetään sitten vielä tännekin, kun sitä ei ole saatu löydettyä:

http://carnage.bungie.org/haloforum/halo.forum.pl?read=96
scetchfactor kirjoitti:
FWIW, those actually aren't Reach game assets at all. They are models created as part of a submission portfolio/test when the artist was seeking contract employment with Bungie.


Eli kyseessä on vain ja ainoastaan jonkun Bungielle työntekijäksi pyrkineen henkilön tekemä portfoliotyönä toimiva konsepti, eikä missään muotoa tekemisissä itse Halo: Reachin kanssa.
lainaa
Memo

04.03.2010 klo 19.56

Joohanh kirjoitti:

Eli kyseessä on vain ja ainoastaan jonkun Bungielle työntekijäksi pyrkineen henkilön tekemä portfoliotyönä toimiva konsepti, eikä missään muotoa tekemisissä itse Halo: Reachin kanssa.

Note to self: Split-screen on varmistunut paskaksi sivustoksi. Älä käytä.
lainaa
Joohanh

Rekisteröitynyt 13.02.2010

04.03.2010 klo 20.09

Split-Screenin kohdalla voidaan puhua jo agendasta, sillä samainen sivustohan väitti myös jo täysin in-gameksi todistettua Reachin VGA-traileria CGI:ksi. Tämänkertaisessa artikkelissa on myös varsin raflaavasti aseteltuja virkkeitä:

Split-Screen kirjoitti:
There have been numerous visual comparisons between Bungie’s upcoming Halo: Reach and Guerrilla Games’ Killzone 2. Now it’s time to let the numbers do the talking and tell you for real which game looks better.

Eiköhän tämä kerro jo viimeistään, mitkä eväät tuolla sivustolla on lounaslaatikossa.
lainaa
xCryonic

Rekisteröitynyt 13.10.2009

04.03.2010 klo 21.18

Älkäätapelko kirjoitti:
karkausvuosiko kirjoitti:
xCryonic kirjoitti:
jan1 kirjoitti:
Konsolisota, start!


!*FIGHT*!

PS3 uses BFBC2 and does 10,000 damage
Xbox360 has 1HP left
Xbox360 uses RROD, nothing happens and Xbox is Paralysed
Ps3 uses "Free PSN Store" and hits 1,000,000
Xbox360 loses

!*PS3 Wins*!


Btw. Aika pellejä ootte ku tappelette jostain grafiikasta. Eikös se pelin juonen/pelattavuuden laatu ylipäätänsä vaikuta asiaan enää ?
¨

PS3 looks calendar, ps3 is confused.

Hahaha aika hyvä :D


Aika paha :D

"Oh noes"! Xbox360 formats HDD and starts RROD.
lainaa
tedr

04.03.2010 klo 22.15

Fractal kirjoitti:
Eikös noi sano tossa otsikossa että halossa on kulmikkaammat päät joka voi tarkoittaa perjaatteessa että halossa ois hienommat päät. Ympyrä muodostuu vain todella monista kulmista ja jos halossa on enemmän kulmia se voittaa ;)

Surkeammat päät siinä on ja muutenkin peli käyttää Bungien omin sanoin samaa (mutta muokattua) sub-HD engineä kuin XO:n aiemmatkin Halot.
lainaa
Reach

04.03.2010 klo 22.26

pizzapeku kirjoitti:
Eih... tuntuu siltä että ihmiset ovat jälleen kerran unohtaneet että ei grafiikka tee yksistään hyvää peliä. Grafiikalla on jopa yllättävän vähän tekemistä pelin hyvyyden kannalta.

Kärjistetty esimerkki: kumpikohan on suositumpi nettipeli, Crysis (upeaa grafiikkaa) vai Counter-Strike (nykystandardeilla paskannäköistä jälkeä)?

Ei pelin suosiokaan ole aina suoraan verrattavissa pelin "hyvyyteen". Kasuaalipelit ja osa huonommistakin peleistä myy joskus yllättävän hyvin.
lainaa
Tonto-

Rekisteröitynyt 03.05.2008

04.03.2010 klo 22.56

V2, jotain rajaa nyt näihin "uutisiin."
lainaa
Joohanh

Rekisteröitynyt 13.02.2010

05.03.2010 klo 11.53

tedr kirjoitti:
Surkeammat päät siinä on ja muutenkin peli käyttää Bungien omin sanoin samaa (mutta muokattua) sub-HD engineä kuin XO:n aiemmatkin Halot.

Kertonee jotain omasta teknisestä tietämyksestäsi, kun oletat pelimoottorin määrittelevän pelin natiiviresoluution...

Muutenkin kun asiantuntemuksesi on ilmeisesti tuolla tasolla, niin sanottakoon, että Bungie on heivannut vanhasta moottorista kaiken ja rakentanut uudestaan, jättäen lähinnä pelkästään rakenteen vanhasta moottorista. Ja kerrohan, vaikuttaako pelimoottorin runko (varsinainen sisältö sitten ohjelmoidaan sen sisälle) konkreettisestikin suorituskykyyn? Palan halusta tietää!
lainaa
Ehkäensikerralla

05.03.2010 klo 12.56

xCryonic kirjoitti:

PS3 uses BFBC2 and does 10,000 damage
Xbox360 has 1HP left
Xbox360 uses RROD, nothing happens and Xbox is Paralysed
Ps3 uses "Free PSN Store" and hits 1,000,000
Xbox360 loses
!*PS3 Wins*!

Hmm, aika heikko, tosin saat anteeksi kun selvästi äkkiseltään mietitty. Miksi PS3 tekisi Bad Companyllä damagea? Ja se on pelkkä "Free PSN." Vähän yritystä ens kerralla hei.

Ja matsihan päättyy kun
Xbox360 uses RROD and flees to Germany.
lainaa
nolaus

05.03.2010 klo 15.09

Joohanh kirjoitti:
tedr kirjoitti:
Surkeammat päät siinä on ja muutenkin peli käyttää Bungien omin sanoin samaa (mutta muokattua) sub-HD engineä kuin XO:n aiemmatkin Halot.

Kertonee jotain omasta teknisestä tietämyksestäsi, kun oletat pelimoottorin määrittelevän pelin natiiviresoluution...

Käsitätkö sinä että pelimoottorien lisäksi on olemassa myös grafiikkamoottoreita? Itse käänsit asian pelimoottoriin vaikka keskustelu koski peli(e)n grafiikoita.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

05.03.2010 klo 21.09

Minä haluaisin tietää, että kumman pelin kehittäjistä löytyy enemmän juutalaisia.
lainaa
AntiSocial

Rekisteröitynyt 20.10.2009

05.03.2010 klo 22.49

Joohanh kirjoitti:
No pistetään sitten vielä tännekin, kun sitä ei ole saatu löydettyä:

http://carnage.bungie.org/haloforum/halo.forum.pl?read=96
[quote nick="scetchfactor"]FWIW, those actually aren't Reach game assets at all. They are models created as part of a submission portfolio/test when the artist was seeking contract employment with Bungie.


Eli jaskalla vain oli tylsä iltapäivä, raapusti lempipelinsä ukkeleiden päät kivasti A4:lle ja sitten tuli V2 ja päätti että näiden täytyy olla ehdottomasti prototyyppejä

Eli kyseessä on vain ja ainoastaan jonkun Bungielle työntekijäksi pyrkineen henkilön tekemä portfoliotyönä toimiva konsepti, eikä missään muotoa tekemisissä itse Halo: Reachin kanssa.
lainaa
killsoni

06.03.2010 klo 16.04

Mitä niitä jätkiä turhaan tarkoiksi tekee, ne tapetaan kuitenkin.
lainaa
Purkaja

Rekisteröitynyt 08.06.2008

06.03.2010 klo 19.43

Aah, viisi tuhatta polygonia! Voiko tätä peliä pelatakin?

Kohta varmaan laitetaan näitä lauseita mainoksiin ja pelien kansiin. Tekstataan vastedes valtavalla fontilla "milions and millions of ploygons!!11".
lainaa
Joohanh

Rekisteröitynyt 13.02.2010

10.03.2010 klo 12.28

nolaus kirjoitti:
Joohanh kirjoitti:
tedr kirjoitti:
Surkeammat päät siinä on ja muutenkin peli käyttää Bungien omin sanoin samaa (mutta muokattua) sub-HD engineä kuin XO:n aiemmatkin Halot.

Kertonee jotain omasta teknisestä tietämyksestäsi, kun oletat pelimoottorin määrittelevän pelin natiiviresoluution...

Käsitätkö sinä että pelimoottorien lisäksi on olemassa myös grafiikkamoottoreita? Itse käänsit asian pelimoottoriin vaikka keskustelu koski peli(e)n grafiikoita.

Voi herrajumala miten nolo sammakko tämä sitten onkaan.

Eli herra "nolaus" on sitten sitä mieltä, että pelit sisältävät useita eri pelimoottoreita samaan aikaan? Ei sitten tullut mieleen, että grafiikka- ja fysiikkamoottori-termit kuvaavat ihan pelimoottorin eri osioita?
lainaa
Erkki

10.03.2010 klo 18.15

Joohanhlla hieman luetun ymmärtäminen huonolla pohjalla :D
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova