Tuorein sisältö

Witcher 2:sta maailman vaikein peli?

18.12.2010 klo 12.00 | Luettu: 32946 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


The Witcher 2: Assassins of Kingsiin on tulossa insane-vaikeustaso, jonka juju on tämä: jos kuolet, joudut aloittamaan pelin aivan alusta.

"Voit tallentaa pelin, mutta jos kuolet, niitä tallennuksia ei voi käyttää", kertoi Mateusz Kanik Eurogamerille.

Toki pelissä ovat myös vaikeusasetukset easy, medium ja hard. Innoituksensa insane-pelitila sai hervottoman vaikeasta Demon's Souls -pelistä. Tekijät ovat myös panostaneet siihen, että pelin läpäiseminen vauhdilla on mahdotonta - kaikilla vihollisilla on kyky, jolla ne voivat ottaa Witcherin kiinni.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Microsoftilla tekeil... Crysis 2:ssa sinä ol... >

Keskustelut (45 viestiä)

Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

18.12.2010 klo 12.24

Ei se Demon's souls nyt niiin vaikea ollut. Lähinnä sitä tasoa, jota muutkin toimintapainotteiset RPG:t saisivat olla.

"Kuole ja aloita alusta" -meininki tuntuu niin turhalta. Muutenkin se, että pakotetaan tekemään samat asiat uusiksi "rangaistuksena" kuolemasta tuntuu verukkeelta saada pelille "lisää pituutta".

Näin esimerkkinä, Super Meat Boyn vaikeusaste on korkea, vaikka peli nojaakin siihen, että voi yrittää kerta toisensa perään aloittamalla vain saman, yleensä noin puolen minuutin, kentän alusta. Tämänkaltaisista vaikeista peleistä tykkään.

tl;dr: oikean etenemistavan etsiminen > peläten grindaaminen jotta saisi vihuja helpommin hengiltä.

Ja trollit, näin siis minun mielestäni, tämäkin kommentti on mielipide, kuten omasikin.
lainaa
Arcane

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

18.12.2010 klo 12.41

Heh, joskus tässä taannoin mietin, että pitäisi saada HC-pelejä, jotka deletoi kaikki tallennukset kun kuolee.

Toivottavasti rukouksiini vastataan useamminkin.
lainaa
Kohinaattori

18.12.2010 klo 12.41

^ Tuskin tuota on tarkoitettu muuksi kuin haasteeksi sellaiselle joka pelin on jo läpäissyt. Ainakin itse voisin kuvitella kokeilevani pelata peliä yhden läpiinpelun jälkeen tuolla vaikeustasolla.

Voi sitä onnistumisen määrää, jos pelin pääsisi läpi ja voi sitä ahdistuksen määrää kun tietää, että kohta tulee suuri mörkö ja kuolema tarkoittaa, että 7h pelaus vaan PUFF, häviää.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

18.12.2010 klo 12.48

@Czerwony: Ihan hyvä meininki se on. Eipä se minua hirveästi kiehdo, mutta jotkut kyllä tykkäävät ja tuskin se on sinulta millään tavalla pois, jos "ylimääräisenä" juttuna on vielä tällainenkin. Otetaan nyt siis vielä huomioon, että muilla vaikeustasoilla vastaavanlaista ei ole.
lainaa
Jarppa

18.12.2010 klo 12.48

Ihan mukavaa, että saadaan tälläinenkin peliin.
Samanlainenhan löytyi myös Diablo 2:sta?
lainaa
FrankZappa

18.12.2010 klo 12.55

Jarppa kirjoitti:
Ihan mukavaa, että saadaan tälläinenkin peliin.
Samanlainenhan löytyi myös Diablo 2:sta?


Juu Diablo 2:ssa on ns. hardcore mode. Itsekkin pelasin joskus hc-jampan lvl 93:ksi, kunnes kuolin. Se vitutti.
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

18.12.2010 klo 13.02

MJR2312 kirjoitti:
@Czerwony: Ihan hyvä meininki se on. Eipä se minua hirveästi kiehdo, mutta jotkut kyllä tykkäävät ja tuskin se on sinulta millään tavalla pois, jos "ylimääräisenä" juttuna on vielä tällainenkin.
Kuka moista on väittänytkään? Itse en vain tykkää, mainitsemistani syistä.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

18.12.2010 klo 13.23

Czerwony kirjoitti:
Ei se Demon's souls nyt niiin vaikea ollut. Lähinnä sitä tasoa, jota muutkin toimintapainotteiset RPG:t saisivat olla.
.

Samaa mieltä. Demon's Souls ei ollut mikään erityisen vaikea, jos keksi vihollisten heikkoudet ja osasi edetä maltillisesti. Ja Demon's Soulsissa tuo kuoleminen oli hoidettu yllättävänkin hyvin eikä se puuduttanut, vaikka kuolemia satelikin välillä tiuhaan tahtiin. Mutta jos kuoleminen palauttaa homman koko pelin alkupisteeseen, niin tuohan on täysin perseestä.
lainaa
Pahvikallo

18.12.2010 klo 13.24

Rogue-meininki.
lainaa
Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

18.12.2010 klo 13.29

Kunhan taistelusysteemistä tulee järkevä niin tuokin olisi mahdollista. Witcherin huonoin osuus oli ehdottomasti taistelut.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

18.12.2010 klo 13.34

Pelaat 30 tuntia. Saavut jättiläismuurahaiskuningattaren luolaan. Jäät instakillaavan kiven alle, vaikka seisoit kahden metrin päässä putoamiskohdasta.
Koko peli alusta.
Ei.
lainaa
Artsu

18.12.2010 klo 13.44

Adomissa on ollut tällainen meininki aina. Tosin tallennuksista pystyi ottamaan varmuuskopioita..
lainaa
Heke32

Rekisteröitynyt 24.06.2008

18.12.2010 klo 13.50

Tallennusta tiheään tahtiin ja kun näyttää että olet kuolemassa, painat exittiä ja jatkat edellisestä kohdasta. Toisaalta kun peliä voi pelata normaalilla vaikeustasollakin, niin tämä haiskahtaa vain mainoskikalta.
lainaa
Aatu

18.12.2010 klo 13.59

tagman kirjoitti:
Czerwony kirjoitti:
Ei se Demon's souls nyt niiin vaikea ollut. Lähinnä sitä tasoa, jota muutkin toimintapainotteiset RPG:t saisivat olla.
.

Samaa mieltä. Demon's Souls ei ollut mikään erityisen vaikea, jos keksi vihollisten heikkoudet ja osasi edetä maltillisesti. Ja Demon's Soulsissa tuo kuoleminen oli hoidettu yllättävänkin hyvin eikä se puuduttanut, vaikka kuolemia satelikin välillä tiuhaan tahtiin. Mutta jos kuoleminen palauttaa homman koko pelin alkupisteeseen, niin tuohan on täysin perseestä.


Peli on nykymittapuulla poikkeiksellisen vaikea, jos kokenut ja taitava pelaaja kuolee siinä yhtämittaan.
lainaa
New

18.12.2010 klo 14.12

Arcane kirjoitti:
Heh, joskus tässä taannoin mietin, että pitäisi saada HC-pelejä, jotka deletoi kaikki tallennukset kun kuolee.

Toivottavasti rukouksiini vastataan useamminkin.

Liian vaikeata poistaa niitä itse?
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

18.12.2010 klo 14.13

Aatu kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Czerwony kirjoitti:
Ei se Demon's souls nyt niiin vaikea ollut. Lähinnä sitä tasoa, jota muutkin toimintapainotteiset RPG:t saisivat olla.
.

Samaa mieltä. Demon's Souls ei ollut mikään erityisen vaikea, jos keksi vihollisten heikkoudet ja osasi edetä maltillisesti. Ja Demon's Soulsissa tuo kuoleminen oli hoidettu yllättävänkin hyvin eikä se puuduttanut, vaikka kuolemia satelikin välillä tiuhaan tahtiin. Mutta jos kuoleminen palauttaa homman koko pelin alkupisteeseen, niin tuohan on täysin perseestä.


Peli on nykymittapuulla poikkeiksellisen vaikea, jos kokenut ja taitava pelaaja kuolee siinä yhtämittaan.
Mikä määrittelee kokeneen ja taitavan pelaajan? Ja moni on sitä mieltä, että nykymittapuun vaikea on liian helppo. Taas satunnaisena esimerkkinä Alan Wake, ei mulla niin hirveän paljoa kuolemia tullut nightmare-läpipeluun aikana. Vaikeusasteen vaihdossa normaalista oli näkyvissä juurikin se, että kuolemia oli ehkä kymmenkunta enemmän ja pattereita meni muistaakseni viisikymmenkertainen määrä. Normaalitaso olisi minusta saanut olla yhtä haastava kuin nightmare.
lainaa
On_se_nyt_perkele

18.12.2010 klo 14.13

Ei tuo ole vaikeutta, vaan puhdasta mulkkumaisuutta.
lainaa
Evoxia

18.12.2010 klo 14.27

Mitä mulkkumaista siinä on että on insane vaihtoehto niille jotka sitä haluavat kokeilla? Jos ei kiinnosta kyseinen vaikeusaste niin ei sitten pelaa sillä? Ei pitäisi olla näin vaikeata ymmärtää.

Demon's soulsista vielä sen verran että peli oli siinä mielessä hyvä että suurrimman osan ajasta kuolemat johtuivat pelaajan tekemistä virheistä eikä esimerkiksi pelimekaniikan takia. Ja kyllä Demon's Soulsia on pidetty vaikeimpana pelinä pitkään aikaan ja sen on sanottu olevan ns. Nintendo-vaikea.
lainaa
Pizzafeikki

18.12.2010 klo 14.34

Tuo on lähinnä ärsyttävää. Ainahan voi kuolla johonkin yllättävään tilanteeseen, mikä on melkein pakko tietää ennalta. Taikka kun kone esim. päättää vähänkin lagata jne. Mielestäni vaikeustaso pitää rakentaa muuhun kuin tuollaiseen. Jossain lyhyessä toimintapelissä ehkä toimisikin.

Diablo 2 hardcore hahmoa en koskaan tehnyt, kun kuolema voi johtua useasti lagista. Ja D2 lagi piikkejä tunnetusti on, sillaisesta kuolemasta vitutus taso olisi hyvin iso.

Demon's Soulissa oli ihan hyvä vaikeustaso, pääsin maltilla jopa suurimman osan bosseista ensimmäisellä. Level drainaus bossi oli kyllä vittumainen, tapoinkin sen sitten jousella ovensuusta X)
lainaa
Mazena

Rekisteröitynyt 29.10.2007

18.12.2010 klo 15.32

Czerwony kirjoitti:
"Kuole ja aloita alusta" -meininki tuntuu niin turhalta. Muutenkin se, että pakotetaan tekemään samat asiat uusiksi "rangaistuksena" kuolemasta tuntuu verukkeelta saada pelille "lisää pituutta".


Olisihan se kamalaa jos tuo ei olisi vapaaehtoista. Ei ketään pakoteta pelaamaan peliä Insane-vaikeustasolla. ^^ Itse luultavasti tyydyn vallan mainiosti mukavaan Mediumiin.
lainaa
Marsu

18.12.2010 klo 15.56

Mazena kirjoitti:
Itse luultavasti tyydyn vallan mainiosti mukavaan Mediumiin.

Sama. Minusta pelien pitää kuitenkin ennenkaikkea olla nautittavia aivoverenvuotojen jäädessä niin vähille kuin mahdollista.
lainaa
moab

18.12.2010 klo 16.43

Tuo on varmaan keinotekoisinta ja vittumaisinta vaikeutta mitä olen nähnyt, ei minulla ole mitään haastetta vastaan mutta tuo vie jo kaiken peli ilon pois, jos väität nauttivasi pelistä kun pelaat tuolla vaikeusasteella niin luultavasti valehtelet.
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

18.12.2010 klo 16.55

Pikemminkin vittumaisin peli.
lainaa
Tykkimies

18.12.2010 klo 17.56

Olihan alkuperäisellä äxboksilla legendaarinen mechapeli Steel Battalion, jossa pelaajan alter-ego-kuskin kuollessa piti aloittaa peli alusta.
lainaa
Aatu

18.12.2010 klo 17.57

Czerwony kirjoitti:
Aatu kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Czerwony kirjoitti:
Ei se Demon's souls nyt niiin vaikea ollut. Lähinnä sitä tasoa, jota muutkin toimintapainotteiset RPG:t saisivat olla.
.

Samaa mieltä. Demon's Souls ei ollut mikään erityisen vaikea, jos keksi vihollisten heikkoudet ja osasi edetä maltillisesti. Ja Demon's Soulsissa tuo kuoleminen oli hoidettu yllättävänkin hyvin eikä se puuduttanut, vaikka kuolemia satelikin välillä tiuhaan tahtiin. Mutta jos kuoleminen palauttaa homman koko pelin alkupisteeseen, niin tuohan on täysin perseestä.


Peli on nykymittapuulla poikkeiksellisen vaikea, jos kokenut ja taitava pelaaja kuolee siinä yhtämittaan.
Mikä määrittelee kokeneen ja taitavan pelaajan? Ja moni on sitä mieltä, että nykymittapuun vaikea on liian helppo. Taas satunnaisena esimerkkinä Alan Wake, ei mulla niin hirveän paljoa kuolemia tullut nightmare-läpipeluun aikana. Vaikeusasteen vaihdossa normaalista oli näkyvissä juurikin se, että kuolemia oli ehkä kymmenkunta enemmän ja pattereita meni muistaakseni viisikymmenkertainen määrä. Normaalitaso olisi minusta saanut olla yhtä haastava kuin nightmare.


Norm,aalitaso pitääkin mennä helposti ilman vaikkuksia, jos kerran on hyvä. Easy taas semmonen, että nekin, joille se on ensimmäinen kyseisen lajityypin peli pääsevät sen ongelmitta läpi, ettei jää huono maku. Itse kyllä kannatan enenimmin 8-portaista vaikeusaste järjestelmää, mikä on käytössä mm. Civilizatineissa, joista helpoin on naurettavan helppo ja vaikein täysin mahdoton.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

18.12.2010 klo 18.08

Suurin osa kommentoijista ei ole tainnut vielä sisäistää sitä, että kyseinen ilmiöhän on vain yhdellä vaikeustasolla. Ei ole pakko pelata kovimmalla vaikeustasolla.
lainaa
Achihuora

18.12.2010 klo 18.32

MJR2312 kirjoitti:
Suurin osa kommentoijista ei ole tainnut vielä sisäistää sitä, että kyseinen ilmiöhän on vain yhdellä vaikeustasolla. Ei ole pakko pelata kovimmalla vaikeustasolla.


Pakko se on mikäli kaikki achievementit haluaa.
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

18.12.2010 klo 18.42

Eikö tuota innouttanutkaan nethack? Tai joku 80-luvun tuhansista peleistä. :( Sinänsä kiva tuollainen HC moodi, toivottavasti peli on hivenen vähemmän putkimainen kuin ensimmäinen, se sopisi paremmin tuohon. Toki ensimmäinenkin Witcher oli yksi parhaista putkiropeista ikinä, joten odottelen mielenkiinnolla mitä tulee. :D
lainaa
Jalopeura

18.12.2010 klo 19.54

En usko, että on vaikeampi kun ArmA2:sen kampanja, vaikka kuollessa joutuukin aloittamaan pelin alusta. Nostan hattua sille, joka sen on vaikeimmalla tasolla päässyt läpi.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

18.12.2010 klo 20.57

Marsu kirjoitti:
Mazena kirjoitti:
Itse luultavasti tyydyn vallan mainiosti mukavaan Mediumiin.

Sama. Minusta pelien pitää kuitenkin ennenkaikkea olla nautittavia aivoverenvuotojen jäädessä niin vähille kuin mahdollista.
Njoo, huomannu saman et mitä vanhemmaks tullu nii sitä enemmä suosiolla alottelee pelejä mediumilla ku suoraa vaikeimmalla. Vähä aikkoo mut paljo hommoo, nii ei jaksa hirveenä enää "tahkota" pelejä läpi väkisellä. Toisaalta nykyää paljo enemmä pelejä ja pelaa paljon netissä, nii ehkäpä se on osasyynä sille, miks uudempia pelejä ei vedä läpi kuus kertaa etsien niistä jotai vaikeampaa joka kerta.

Toisaalta en oo koskaan ollut kovin kummonen ropeissa, aina otan turpaan kaikilta mönkeröiltä ja öllimölleiltä. BGtäki pelaan edelleen mediumilla vaikka joku 5 kertaa mentynä läpi.
lainaa
Lamperi

Rekisteröitynyt 07.04.2009

18.12.2010 klo 23.06

VVVVVV:ssä on tälläinen pelimoodi unlockattavissa, sillä erolla, että siinä ei pysty ollenkaan tallentamaan. Tosin pelin kesto on vain muutama tunti.

Parin tunnin pelin aikana vain ehtii kuolla helposti sen 400 kertaa.
lainaa
morik

Rekisteröitynyt 27.06.2007

18.12.2010 klo 23.59

Jees, hc-modeja vaan lisää. :-)
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

19.12.2010 klo 00.03

Aatu kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Czerwony kirjoitti:
Ei se Demon's souls nyt niiin vaikea ollut. Lähinnä sitä tasoa, jota muutkin toimintapainotteiset RPG:t saisivat olla.
.

Samaa mieltä. Demon's Souls ei ollut mikään erityisen vaikea, jos keksi vihollisten heikkoudet ja osasi edetä maltillisesti. Ja Demon's Soulsissa tuo kuoleminen oli hoidettu yllättävänkin hyvin eikä se puuduttanut, vaikka kuolemia satelikin välillä tiuhaan tahtiin. Mutta jos kuoleminen palauttaa homman koko pelin alkupisteeseen, niin tuohan on täysin perseestä.


Peli on nykymittapuulla poikkeiksellisen vaikea, jos kokenut ja taitava pelaaja kuolee siinä yhtämittaan.

No nykymittapuulla kyllä. Pelien vaikeusaste tuntuu olevan nykyaikana lapsellisen alhaalla.
lainaa
Maade

19.12.2010 klo 01.52

tagman kirjoitti:
No nykymittapuulla kyllä. Pelien vaikeusaste tuntuu olevan nykyaikana lapsellisen alhaalla.


Totta turiset.


Ja mikäs tuossa vaikeusasteessa nyt kersoja oikein mättää? Ei voi saada kaikkia archievementtejä jos ei pelaa sillä? No voi hitsi ja voi harmi. Et saa Super Meat Boy:stakaan jos et läpäise peliä 100%, sisältäen kaikki darkworldit, bandaget, bonuskentät yms. Enkä kyllä tiedä ketään joka olisi saanut noita kaikkia päälle 300-kenttää joista osa on aivan sadistisen vaikeita läpi. Puhumattakaan niistä archievementeistä jotka saadaan kun pieksee kaikki light ja darkworldin maailmojen tasot putkeen läpi, kuolematta kertaakaan.

Jos sinä olet niin sinulla pitäisi löytyä mielenlujuutta pelata yksi roolipeli läpi kuolematta. Joten hiljaa.
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

19.12.2010 klo 03.00

Achihuora kirjoitti:
MJR2312 kirjoitti:
Suurin osa kommentoijista ei ole tainnut vielä sisäistää sitä, että kyseinen ilmiöhän on vain yhdellä vaikeustasolla. Ei ole pakko pelata kovimmalla vaikeustasolla.

Pakko se on mikäli kaikki achievementit haluaa.

Se vain, että konsoleillehan tämä ei ainakaan ihan heti tainnut olla tulossa, ja PC:llä ne ovat melko turhia silloin kun niitä ylipäätään on. Nytkin Steamin kautta ostaminen taitaa olla ainoa tapa, miten peliin saa achievementit, sillä hyllyversio ei (onneksi) käytä Steamia.
lainaa
MaxLimitz

Rekisteröitynyt 18.06.2009

19.12.2010 klo 10.42

Maailman vaikeimmassa pelissä joudut asentamaan sen jollekin kuolleelle käyttöjärjestelmälle, joudut assemblyllä ohjelmoimaan siihen korjaukset, sitten kuolet heti kun käynnistät pelin ja sitten peli poistaa itsensä kiintolevyltä, formatoi kiintolevyn ja joudut ostamaan pelin uudestaan jostain Intian palvelimelta, joka on Internetiin yhteydessä dial-upilla.
lainaa
Jaffe

Rekisteröitynyt 29.10.2009

19.12.2010 klo 13.24

crom kirjoitti:
Eikö tuota innouttanutkaan nethack? Tai joku 80-luvun tuhansista peleistä. :( Sinänsä kiva tuollainen HC moodi, toivottavasti peli on hivenen vähemmän putkimainen kuin ensimmäinen, se sopisi paremmin tuohon. Toki ensimmäinenkin Witcher oli yksi parhaista putkiropeista ikinä, joten odottelen mielenkiinnolla mitä tulee. :D


Putkirope on liian vahva sana. Vaikka maailma ei ollutkaan avoin ja olit rajattu tietyille alueille, oli alueet silti laajoja.
lainaa
Anonyymi

19.12.2010 klo 13.54

Toimittaja ei ole tainnut ikinä kuulla roguelike-peleistä.
lainaa
RandomSwinger

19.12.2010 klo 14.52

Aivan käsittämätöntä vineä taas. "Byhyyyyyyh, onpa vittumainen tapa vaikeuttaa peliä, ihan turha ominaisuus, lolz mitä paskaa, jää peli tän takia ostamatta". EI SITÄ PELIÄ OLE PAKKO SILLÄ INSANELLA PELATA SAATANA, KUINKA TYHMIÄ VOIVAT IHMISET OLLA! Ja kyllä, totta tosiaan mielestäni tuo on aivan rehti ja realistinen tapa vaikeuttaa peliä niille kovanaamoille, jotka haasteeseen tarttuu. Tätäkin palstaa kansoittavat piipittävät vellihousut voivat pitäytyä niissä easy vaikeustasoissa ja laittaa vielä vaikka haxit päälle, ettei nyt vahingossakaan saada niitä itkuraivareita sitten. Tällaiset vaikeustasot ovat tarkoitettu pelaajille jotka tulevat ajalta jolloin miehet olivat rautaa, laivat puuta ja ruudulla näkyvät pikselit voitiin laskea kahden käden sormilla.

Toki siinä vaiheessa voi alkaa otsasuoni pullottaa, jos kuolo korjaa 50 pelitunnin jälkeen jonkin selkeän bugin kuten hitboxwarpin tai hirvittävän fps-hävikin seurauksesta. Myös esmes. Anti Virus päivitysilmoituksen takia windowsiin pamahtaminen hädän hetkellä ei varmastikkaan nosta hymyä huulille (ja joo Jonnet, tiedän että nämä saa kyllä pois). Katsokaa siis peiliin ja kasvattakaa itsellenne pallit, te narisevat pikku kynäniskat. Kyse on kuitenkin vain ylimääräisestä sisällöstä, joka ei varsinaiseen pelin hyvyyteen tai huonouteen vaikuta millään lailla.
lainaa
hihhuli

19.12.2010 klo 16.45

RandomSwinger kirjoitti:
Aivan käsittämätöntä vineä taas. "Byhyyyyyyh, onpa vittumainen tapa vaikeuttaa peliä, ihan turha ominaisuus, lolz mitä paskaa, jää peli tän takia ostamatta". EI SITÄ PELIÄ OLE PAKKO SILLÄ INSANELLA PELATA SAATANA, KUINKA TYHMIÄ VOIVAT IHMISET OLLA! Ja kyllä, totta tosiaan mielestäni tuo on aivan rehti ja realistinen tapa vaikeuttaa peliä niille kovanaamoille, jotka haasteeseen tarttuu. Tätäkin palstaa kansoittavat piipittävät vellihousut voivat pitäytyä niissä easy vaikeustasoissa ja laittaa vielä vaikka haxit päälle, ettei nyt vahingossakaan saada niitä itkuraivareita sitten. Tällaiset vaikeustasot ovat tarkoitettu pelaajille jotka tulevat ajalta jolloin miehet olivat rautaa, laivat puuta ja ruudulla näkyvät pikselit voitiin laskea kahden käden sormilla.

Toki siinä vaiheessa voi alkaa otsasuoni pullottaa, jos kuolo korjaa 50 pelitunnin jälkeen jonkin selkeän bugin kuten hitboxwarpin tai hirvittävän fps-hävikin seurauksesta. Myös esmes. Anti Virus päivitysilmoituksen takia windowsiin pamahtaminen hädän hetkellä ei varmastikkaan nosta hymyä huulille (ja joo Jonnet, tiedän että nämä saa kyllä pois). Katsokaa siis peiliin ja kasvattakaa itsellenne pallit, te narisevat pikku kynäniskat. Kyse on kuitenkin vain ylimääräisestä sisällöstä, joka ei varsinaiseen pelin hyvyyteen tai huonouteen vaikuta millään lailla.


Aamen.
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

19.12.2010 klo 18.21

Joku Fallout vois olla aika mielenkiintonen tuollasella vaikeustasolla. Selviytymis-käsite muovattais ihan kokonaan uudelleen. :P
lainaa
Noituri81

20.12.2010 klo 10.20

Artsu kirjoitti:
Adomissa on ollut tällainen meininki aina. Tosin tallennuksista pystyi ottamaan varmuuskopioita..


Kaikissa ns. roguelike-peleissä on noin. Erona tietty se, ettei ne oikeasti ole mitään 50h+ pelejä, sikavaikeita kyllä, ja kuolema korjaa tuhansia kertoja. :) Mutta mielestäni roguelike-peleissä tämä toimii juurikin sen takia, ettei tarvitse samota mitään 30h, että pääsee samoille tonteille kuin missä kuoli aikasemmin. Toivottavasti Witcher 2:ssa olisi ajateltu tätä jotenkin niin, ettei se kuolema kuitenkaan ole mitenkään super-turhauttavaa. Peli kun kuitenkin on alkujaan suunniteltu pelattavaksi ns. normi-moodissa, niin tämä pikkasen epäilyttää, elleivät tosiaan ole keksineet jotaan järkevää ratkaisua hc-moodiin.

Mitä tulee noihin savegame-backuppeihin, niin itse en ole sitä harrastanut koskaan, koska se vain jotenkin tappaa koko idean noista peleistä. Jotenkin olisi sellainen muistikuva, että toi backup-cheatti aiheuttaa ADOM:ssa extra-korruptiota hahmolle, eli se peli muistaa noi savefilet, mutta antaa kuitenkin huijata, jos siihen joku on ryhtynyt. Saatan muistaa väärinkin.
lainaa
Note

Moderaattori

Rekisteröitynyt 18.05.2007

20.12.2010 klo 10.40

Ekassa Witcherissä oli kyllä hieman rasittavia kohtauksia, joissa lähti mylly käyntiin heti jonkun cut scenen jälkeen. Jos tässä on vältetty moisia turhuuksia, niin on kyllä paras pelimoodi aikoihin.
lainaa
Mikseri-Itse

22.12.2010 klo 02.41

Saisivat tehdä samanlaisen moninpeliräiskintöihin, saatais trollaavat jenkkikersat kuriin mm. CoD peleistä...
lainaa
unregistered

24.12.2010 klo 01.25

Jos tuon saa sellaisena, että tuosta moodista pääsisi halutessaan pois helpompaan (mutta ei takaisin), niin aloittaisin tuolla tasolla.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova