Tuorein sisältö

PS3:n pelitallennukset pilveen

29.01.2011 klo 17.00 | Luettu: 18534 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Kotaku tietää kertoa, että Sonylla on suunnitteilla PS3-toiminto, joka sallii pelitallennusten tekemisen 'pilveen' palvelimelle. Kyseinen toiminto on tulossa käyttöjärjestelmäpäivityksessä 3.60 ja sallii pelitallennusten käyttämisen usealta eri laitteelta - ehkäpä yhteispeliä NGP:n ja PS3:n välillä? Palvelu tarjotaan vain PSN Plus -jäsenille ja pelifirmoilla on oikeus estää sen käyttö peleissään.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Legendaarinen rallip... Killzone 3:n dev dia... >

Keskustelut (20 viestiä)

Ruckus

29.01.2011 klo 17.14

Ketä kiinnostaa. Jutellaan sitten kun pelaajatkin saadaan pilveen.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

29.01.2011 klo 17.21

mahdollistasiko tämä tallenuksien lataamisen netistä?
lainaa
Jusa

29.01.2011 klo 17.30

Talmunen kirjoitti:
mahdollistasiko tämä tallenuksien lataamisen netistä?


Onhan toi jo nyt mahdollista.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

29.01.2011 klo 17.36

Talmunen kirjoitti:
mahdollistasiko tämä tallenuksien lataamisen netistä?

Tarkoitatko valmiiksi pelattuja tallennuksia? Eikös näiden lataaminen ole onnistunut alusta saakka PS3:lla. mm. gamefaq:sta niitä voi ladata. Trophyja noilla ladatuilla pelitallennuksilla ei saa.

Mitä tulee itse uutiseen, niin ihan hyvä uudistus. Voi käyttää omaa tallenusta vaikka kaverin tykönä ja ei tarvitse murehtia varmuuskopioista, jos kone leviää.
lainaa
SelvästiHyväPäivä

29.01.2011 klo 18.25

ja kun plussa menee vanhaksi etkä uusi sitä niin sinne katoaa nekin tallennukset mutta joo, onhan tuon palvelun hankkimista tullut mietittyä.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

29.01.2011 klo 18.58

plegelle vois saada samanlaisen systeemin kuin xboxilla että samalla konsolilla voi kirjautua jokainen pelaaja omaan käyttäjään gran turismossa ja resident evil 5 jäi kaipaa sitä mahdollisuutta.Esim GT5 olisi mukava pelata saman konsolin eri käyttäjien talletuksilla vastakkain.
lainaa
jimmyfi

29.01.2011 klo 20.25

onhna toi cloud tallennus kiva toiminto .. steamissähän se ollu jo jonkinaikaa ja onhan se kiva pelata siellä täällä jotain pikkupelejä ku savet o talles kokoajan
lainaa
pööpöileväapina

29.01.2011 klo 22.05

Tuntuu, että Sony on nyt muutenkin menossa vähän pilviin tuon. " I am above the law" toiminnalla (toivottavasti joku luki viime 3.56 päivityksen sisältävän sopimuksen :). Sony saa urkkia konsolianne toisin sanoen. Jätin päivittämällä ja ohitin tuon päivitystoiminnon, ennen kuin tuosta tulee lisää tietoa! Kaikki pelit mitä minulla on laillisia, mutta periaate kysymys! Kenelläkään ei ole oikeutta vakoilla toisen pc:tä, joten ei ole tässäkään nyt puhtaat jauhot pussissa.
lainaa
Zx-4

Rekisteröitynyt 19.07.2007

29.01.2011 klo 22.29

pööpöileväapina kirjoitti:
Tuntuu, että Sony on nyt muutenkin menossa vähän pilviin tuon. " I am above the law" toiminnalla (toivottavasti joku luki viime 3.56 päivityksen sisältävän sopimuksen :). Sony saa urkkia konsolianne toisin sanoen. Jätin päivittämällä ja ohitin tuon päivitystoiminnon, ennen kuin tuosta tulee lisää tietoa! Kaikki pelit mitä minulla on laillisia, mutta periaate kysymys! Kenelläkään ei ole oikeutta vakoilla toisen pc:tä, joten ei ole tässäkään nyt puhtaat jauhot pussissa.


Uskoakseni käytät pelikonsoliasi lähinnä... noh, pelaamiseen? Tietokoneella sitä taas tehdään monia erittäin yksityisiä asioita, joten vertaus on suhteellisen hölmö. Kun mitään järkeviä perusteita ei asialle löydy, tyytyy henkilö useimmiten tukeutumaan "periaatteeseen".
Mikäli pelkäät Sonyn tutkivan GoW3-tallennuksiasi tai gaymidgetpornojasi, niin ongelma mahtaa piileä lähinnä pääkopassasi. Veikkaan, että tietokoneesikin on yhteyksissä selkäsi takana moninkertaisesti epämääräisempiin paikkoihin kuin Pleikkarisi.

Mutta oli miten oli, päivittämättä jättäminen on vain kusemista omaan saappaaseensa. Sonya kiinnostaa mielipiteesi? Nope, kuitenkin päivität laitteesi tässä joku kerta.
lainaa
pööpöileväapina

29.01.2011 klo 22.45

Zx-4 kirjoitti:
pööpöileväapina kirjoitti:
Tuntuu, että Sony on nyt muutenkin menossa vähän pilviin tuon. " I am above the law" toiminnalla (toivottavasti joku luki viime 3.56 päivityksen sisältävän sopimuksen :). Sony saa urkkia konsolianne toisin sanoen. Jätin päivittämällä ja ohitin tuon päivitystoiminnon, ennen kuin tuosta tulee lisää tietoa! Kaikki pelit mitä minulla on laillisia, mutta periaate kysymys! Kenelläkään ei ole oikeutta vakoilla toisen pc:tä, joten ei ole tässäkään nyt puhtaat jauhot pussissa.


Uskoakseni käytät pelikonsoliasi lähinnä... noh, pelaamiseen? Tietokoneella sitä taas tehdään monia erittäin yksityisiä asioita, joten vertaus on suhteellisen hölmö. Kun mitään järkeviä perusteita ei asialle löydy, tyytyy henkilö useimmiten tukeutumaan "periaatteeseen".
Mikäli pelkäät Sonyn tutkivan GoW3-tallennuksiasi tai gaymidgetpornojasi, niin ongelma mahtaa piileä lähinnä pääkopassasi. Veikkaan, että tietokoneesikin on yhteyksissä selkäsi takana moninkertaisesti epämääräisempiin paikkoihin kuin Pleikkarisi.

Mutta oli miten oli, päivittämättä jättäminen on vain kusemista omaan saappaaseensa. Sonya kiinnostaa mielipiteesi? Nope, kuitenkin päivität laitteesi tässä joku kerta.


Nyt puhutaan, että mikä on LAILLISTA! Tuo ei ole ja toiseksi, ps3 on tietokone sony computer entertainment... Sony sai myös ps2:sta joskus verohelpotuksia kun sai sen todistettua tietokoneeksi.

Etkö tajua, että tuo on yksi porras alaspäin! Yleensä yhden portaan jälkeen tulee toinen. Jos tuo on laillista niin pian on moni muukin juttu! Yksityisyys kunniaan, mutta tosiaan. Nuo cheattaajat pitää saada kuriin. Senkus katsoisi pelitallennukse ei siinä mitään. Sony saisi paremmin valaista, että mitä kone lähettää. Ps3:lla voi tehä muutakin kuin pelata, jos et sitä tiedä, et omista.

En ole kussut omaan nilkkaan. Pelaan ja käytän psn:ää normaalisti 3.55:llä. Haluan lisätietoja tuosta heidän uudesta käytännöstä, ennen kuin suostun heidän urkinnat. Samastahan syystä Microsoft sai xp -aikoina kamalat sakot kun pc lähetti jotai tietoja pc:stä Microsoftille itselleen.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

29.01.2011 klo 22.54

pööpöileväapina kirjoitti:
Tuntuu, että Sony on nyt muutenkin menossa vähän pilviin tuon. " I am above the law" toiminnalla (toivottavasti joku luki viime 3.56 päivityksen sisältävän sopimuksen :). Sony saa urkkia konsolianne toisin sanoen. Jätin päivittämällä ja ohitin tuon päivitystoiminnon, ennen kuin tuosta tulee lisää tietoa! Kaikki pelit mitä minulla on laillisia, mutta periaate kysymys! Kenelläkään ei ole oikeutta vakoilla toisen pc:tä, joten ei ole tässäkään nyt puhtaat jauhot pussissa.

MS:llä on vastaavat jutut siellä käyttöehtosopimuksissaan. Spekulointien mukaan uusi päivitys antaisi Sonylle mahdollisuuden bannata custom firmwarella varustetut koneet verkosta. Sama mitä MS:kin on jo pidemmän aikaa harrastanut. Ja jos sinulla on PC:lläsi Windows, niin kyllä sekin sisältää ohjelmia jotka monitoroi Windowsin ja tiettyjen ohjelmien aitoutta.
pööpöileväapina kirjoitti:

Etkö tajua, että tuo on yksi porras alaspäin! Yleensä yhden portaan jälkeen tulee toinen. Jos tuo on laillista niin pian on moni muukin juttu! Yksityisyys kunniaan, mutta tosiaan. Nuo cheattaajat pitää saada kuriin. Senkus katsoisi pelitallennukse ei siinä mitään. Sony saisi paremmin valaista, että mitä kone lähettää. Ps3:lla voi tehä muutakin kuin pelata, jos et sitä tiedä, et omista.

Custom firmwaren käyttäjiä tuolla monitoroidaankin. PS3:lla ei nyt hirveästi edes ole mitään urkittavaa. Luuleeko joku oikeasti että Sonya tai jotain muuta konsolivalmistajaa kiinnostaa perus käyttäjien lomakuvat, viestit tai selaimen sivuhistoria.
lainaa
pööpöileväapina

30.01.2011 klo 13.55

No meikäläisellä oli custom firmis ja kokeilin snes emulaattoria, mutta muutin takaisin vakioksi, joten en ole tehnyt mitään laitonta. Jopa verkkopurkkeihin saa custom firmiksiä ja aivan laillisia (ja muuten hyviä) ovat. Olisi vain kiva tietää mitä mieltä sony on. Tuo Geohotin firmiskään YKSISTÄÄN ei ole mitenkän laiton? Ei sillä voi suoraan laittomia kopioita pyörittää, vaan omio ohjelmia. Joten riippuu varmastikkin mitä oikeus langettaa. Epäilen ettei mitään, koska se laiton jailbrake -tikkukaan ei ole laiton!! Vaikka se on ainoastaan kopioita pyörrittämistä varten.

Itseä kiinnostaisi kotikutoisissa ohjelmissa esim. Skype! Miettikää. Voi soittaa kenelle pelaajalle vaan millon vaa. Eli saataisiin se kauan toivottu Voice chat... Miksiköhän Sony ei vieläkään sitä ole tuohon konsoliin julkistanut?

Tää kamala soppa on ihan tullut niiden kusipäisten 13v cheattaajien ansiosta! Jeeee superhyppy codiin, seinienläpi ampumiset hitto ku mul on kivaaa. Pilaan pelin kun en itse osaa sitä. Vähän sama kun lapset hiekkalaatikolla. Toinen tekee tosi hienon kakun ni toinen haluu rikkoo sen.. :/ näin se vaan menee.
lainaa
Ruckus

30.01.2011 klo 16.20

" Luuleeko joku oikeasti että Sonya tai jotain muuta konsolivalmistajaa kiinnostaa perus käyttäjien lomakuvat, viestit tai selaimen sivuhistoria."

Miksei kiinnostaisi? Niistähän voi suoraan päätellä esim. minkälaista mainontaa kullekin käyttäjälle kannattaa kohdentaa. Samaanhan esim. Facebookin ja Googlen meininki perustuu yhä enemmän. Ja se on, p#rkele, huolestuttavaa se. Eli olen samaa mieltä, yksityisyys kunniaan, vielä kun sitä on. Eikä olisi varmaan pahitteeksi että ihmiset arvostaisivat valinnanvaraa ja vaihtoehtoja vähän enemmän, ilman että pureksimatta nielevät kaiken suuryhtiöiden sonnan tosta vaan.-
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

30.01.2011 klo 16.37

pööpöileväapina kirjoitti:
No meikäläisellä oli custom firmis ja kokeilin snes emulaattoria, mutta muutin takaisin vakioksi, joten en ole tehnyt mitään laitonta. Jopa verkkopurkkeihin saa custom firmiksiä ja aivan laillisia (ja muuten hyviä) ovat. Olisi vain kiva tietää mitä mieltä sony on.

Joissain laitteissa custom firmwarejen käyttö on valmistajan osalta hyväksyttyä, joskin yleensä ei suositeltavaa. Custom firmwaren käyttö yleensä vie myös takuun, koska niillä voi rikkoa helposti koko laitteen, mikäli firmwaren tekijä on tehnyt virheen tai on tahallaan kirjoittanut laitteen rikkovaa koodia. Custom firmwaret on rikkonut jo lukuisia PS3:sia, koska ne ei ole jostain syystä ollut yhteensopiva kaikkien PS3 -mallien kanssa. Lisäksi laitteissa kuten pelikonsolit, custom firmwaret on tietoturvariski, jotenka siksi niitä ei sallita.

pööpöileväapina kirjoitti:

Itseä kiinnostaisi kotikutoisissa ohjelmissa esim. Skype! Miettikää. Voi soittaa kenelle pelaajalle vaan millon vaa. Eli saataisiin se kauan toivottu Voice chat... Miksiköhän Sony ei vieläkään sitä ole tuohon konsoliin julkistanut?

Kyllähän Sony vihjaili, että Skype saattaa olla jossain vaiheessa tulossa PS3:lle.

pööpöileväapina kirjoitti:

Tää kamala soppa on ihan tullut niiden kusipäisten 13v cheattaajien ansiosta! Jeeee superhyppy codiin, seinienläpi ampumiset hitto ku mul on kivaaa. Pilaan pelin kun en itse osaa sitä. Vähän sama kun lapset hiekkalaatikolla. Toinen tekee tosi hienon kakun ni toinen haluu rikkoo sen.. :/ näin se vaan menee.

Näinhän se menee.
lainaa
pööpöileväapina

30.01.2011 klo 16.43

Ruckus kirjoitti:
" Luuleeko joku oikeasti että Sonya tai jotain muuta konsolivalmistajaa kiinnostaa perus käyttäjien lomakuvat, viestit tai selaimen sivuhistoria."

Miksei kiinnostaisi? Niistähän voi suoraan päätellä esim. minkälaista mainontaa kullekin käyttäjälle kannattaa kohdentaa. Samaanhan esim. Facebookin ja Googlen meininki perustuu yhä enemmän. Ja se on, p#rkele, huolestuttavaa se. Eli olen samaa mieltä, yksityisyys kunniaan, vielä kun sitä on. Eikä olisi varmaan pahitteeksi että ihmiset arvostaisivat valinnanvaraa ja vaihtoehtoja vähän enemmän, ilman että pureksimatta nielevät kaiken suuryhtiöiden sonnan tosta vaan.-


Kiitos! Joku sentää ajatellu vähän pidemmälle.

Eli onko oikein sitten, jos me vakoilemme ja hackeroimme itsemme jonkun yrityksien palvelimille? Ihan vaan katotaan mitä ne tekee... No EI heti tulee haaste, kamalat korvausvaatimukset ja raiskataan ties minne! Eli ihmisten pitäisi tajuta myös omat oikeudet ja sen on toimittava molempiin suuntiin.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

30.01.2011 klo 18.54

Ruckus kirjoitti:
" Luuleeko joku oikeasti että Sonya tai jotain muuta konsolivalmistajaa kiinnostaa perus käyttäjien lomakuvat, viestit tai selaimen sivuhistoria."

Miksei kiinnostaisi? Niistähän voi suoraan päätellä esim. minkälaista mainontaa kullekin käyttäjälle kannattaa kohdentaa. Samaanhan esim. Facebookin ja Googlen meininki perustuu yhä enemmän. Ja se on, p#rkele, huolestuttavaa se. Eli olen samaa mieltä, yksityisyys kunniaan, vielä kun sitä on. Eikä olisi varmaan pahitteeksi että ihmiset arvostaisivat valinnanvaraa ja vaihtoehtoja vähän enemmän, ilman että pureksimatta nielevät kaiken suuryhtiöiden sonnan tosta vaan.-

Ei niistä kuvista, viesteistä sun muista henkilökohtaisimmista tiedostoista saa kovinkaan pätevää mainos dataa. Henkilön pelitottumuksista saa, mutta niitä nyt on monitoroitu alusta saakka ja nykyisin joka alustalla. Lisäksi Sony ei tiettävästi harrasta kohdennetua mainostusta, eikä PS3:n käyttöjärjestelmä sisällä mainoksia.

Monet firmat tosiaan keräilee nykyisin kaikennäköistä dataa ja ne harrastavat kohdennetua markkinointia. Tosin minulle on se ja sama, vaikka googlet ja facebookit keräilee hakusanoja ja syöttää kohdennettua mainostusta. Data käsitellään massoissa ja anonyyminä, eikä mitään suurfirmaa kiinnosta tavis Matin mielenkiinnon kohteet. Jotenka minusta on vähän paranoidia alkaa välttelemään kaikkia firmoja jotka tietoja kerää.
lainaa
tyhmiä_täällä

30.01.2011 klo 19.31

pööpöileväapina ja muut saman ajatusmaailman omaavat voisivat lopettaa kokonaan internetin käytön, ainakin ilman foliohattua.
lainaa
pööpöileväapina

30.01.2011 klo 21.57

tyhmiä_täällä kirjoitti:
pööpöileväapina ja muut saman ajatusmaailman omaavat voisivat lopettaa kokonaan internetin käytön, ainakin ilman foliohattua.


Hah :D. Vai pitäiskö jonkun toisten syödä pähkinöitä ja leipää et aivot kehittyis? En "pelkää" vaan yritän ajaa meidän etuja.. Mut hienoo kun me ollaan jo toisiamme vastaan :D. On ihminen vain niin sokea. Ehkä siks toiset rikastuu ja toiset köyhtyy (selvennyksenä; toiset kusettaa ja toiset uskoo silmät sinisenä).

Ps3 hyvä alusta ja moni täällä päässyt haukkumaan minua fanipojaksi, mutta nyt Sony on vain sillä tiellä josta se muita "sakottaa".
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

30.01.2011 klo 22.32

Sony näköjään ei käsitä tätäkään toimintoa... (huokaus)
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

31.01.2011 klo 12.52

Dekonega kirjoitti:
Sony näköjään ei käsitä tätäkään toimintoa... (huokaus)

Mitä Sony ei käsitä tässä?
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova