Tuorein sisältö

Ninja Gaiden kolmosta ei nössöille helpoteta

26.05.2011 klo 14.11 | Luettu: 18167 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


PS University on löytänyt Playstation-lehdestä informaatiota Ninja Gaiden 3 -pelistä.

- pelimoottorina muokattu Sigma 2, joka pyörittää peliä tasaisella 60 fps -nopeudella
- paljon, paljon verta
- vaikeusastetta ei helpoteta kasuaalipelaajien miellyttämiseksi
- co-op -tiloja sekä yhteistoimintaan että toisiaan vastaan, mahdollisesti jopa 8 pelaajan voimin
- ei asekauppaa vaan aseet kehittyvät ajan myötä
- keskittyy enemmän Ryun tarinaan, muita pelattavia hahmoja ei ole vielä paljastettu
- saattaa tuke Playstation Movea
- julkaistaan vuonna 2012 PS3:lle ja X360:lle


V2.fi | Manu Pärssinen
< Kiinalaisvangit pako... Disney Universe haas... >

Keskustelut (28 viestiä)

CubeX

Rekisteröitynyt 19.04.2010

26.05.2011 klo 14.21

Eikös saman niminen peli ollut myös NESsillä ?
lainaa
Socomi

Rekisteröitynyt 17.01.2011

26.05.2011 klo 14.22

hyvä etteivät kaikki ole siirtyneet huoraamaan casuaalipelaajille, köh köh bioware
lainaa
Kraeth

26.05.2011 klo 14.25

NESillä Ninja Gaideneita on ihan trilogiaksi asti juu.
lainaa
pc-elitisti

26.05.2011 klo 14.26

voisi ihan tämän takia hommata, olisi vaihteeksi ihan jees, ettei peliä saa läpi yhden illan istumalla. Rasittaa kun nykypelit menee suuri osa ilman suurempia haasteita :/
lainaa
HTmono

26.05.2011 klo 14.27

pc-elitisti kirjoitti:
voisi ihan tämän takia hommata, olisi vaihteeksi ihan jees, ettei peliä saa läpi yhden illan istumalla. Rasittaa kun nykypelit menee suuri osa ilman suurempia haasteita :/


Kantsii sitten myös nää wanhat, jo mainitut, NESin Ninja Gaidenit kaivaa esille. Timanttinen pelattavuus ja kontrollit yhdistettynä aivan käsittämättömän kenkkumaiseen vaikeustasoon tekee noista aika koukuttavia tapauksia.
lainaa
UberJonez

Rekisteröitynyt 28.04.2011

26.05.2011 klo 14.29

CubeX kirjoitti:
Eikös saman niminen peli ollut myös NESsillä ?

Tämä tuntuu aina nousevan esiin kun Ninja Gaiden-peleistä puhutaan. Kyllä, NES-konsolille löytyy peli nimeltä Ninja Gaiden III: The Ancient Ship of Doom. Onhan näitä samalla nimellä julkaistavia uusia pelejä jo vaikka kuinka paljon. Esimerkiksi uusi Mortal Kombat :D Eikös ensimmäisen Mortal Kombatin nimi, joka julkaistiin 1992 ollutkin juuri "Mortal Kombat".
lainaa
boksipoika

26.05.2011 klo 14.34

Sigma 2:n pelimoottori? Eikös Sigman pelimoottori ole tehty nimenomaan PS3:n rautaa ajatellen (Ninja Gaiden Sigma ja Sigma 2)? Jos näin on, niin voi olla hieman vaikeuksia portata se boksille. :|
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

26.05.2011 klo 15.09

Socomi kirjoitti:
hyvä etteivät kaikki ole siirtyneet huoraamaan casuaalipelaajille, köh köh bioware

Mites nyt Bioware on siirtynyt casuaalikehittäjäksi?
lainaa
noainakinuutinen

26.05.2011 klo 15.22

ajan myötä kehittyvät aseet kuulostaa kyllä aika tylsältä. esim tykkäsin enemmän Spiderman2sen kykyjen ostamisesta kuin Spiderman3sen automaattisista parannuksista

toivottavasti on ainakin joku exp juttu eli kun käytät miekkaa niin miekka ja miekkataito paranee mutta ei muut aseet ja taidot niiden kanssa

yksi (nykyaikaisten) NG1/2n hupi oli nimenomaan se että joka ase oli erillinen. pelaajat panostivat eri tyyleihin ja olivat yksilöllisiä

ja onhan toi vaikeustason helpottaminen vähän paskapuhetta. helposti tekisivät taas jonkun ninja dog vaikeustason jonka vauvatkin pääsevät läpi niiden 4n toinen toistaan vaikeamman nykyisen vaikeustason rinnalle. vai eikö tekijät halua että huonot pelaajat näkevät sen "mahtavan" juonen loppuratkaisuja?

ja vielä toivottavasti helpottaminen ei ole sama kuin reiluuttaminen(?). kakkosessa oli ihan liikaa räjähdespämmääjiä joita voisi rankalla kädellä vähentää. ykkösen "5 pelaajan kaltaista ninjaa" vs pelaaja taistelut olivat paljon hienompia ja hyvällä tavalla haastavia
lainaa
Herpderp

26.05.2011 klo 15.24

Machinus kirjoitti:
Socomi kirjoitti:
hyvä etteivät kaikki ole siirtyneet huoraamaan casuaalipelaajille, köh köh bioware

Mites nyt Bioware on siirtynyt casuaalikehittäjäksi?


Varmaan viittaus Mass Effectiin, jota tyhmennettiin vähän ensimmäisestä osasta. En kuitenkaan lähtisi Biowarea haukkumaan, koska alun perinkin tekivät helposti lähestyttävämpiä casual-pelejä.

Vähän eri asia, jos vaikka Dwarf Fortress -kehittäjä päättäisi tehdä jonkin tyhmän ja pelaajaa kädestä pitävän pelin, mutta perus konsolikehittäjät ovat niitä aina tehneet, niin ei heitä siitä kannata haukkua.
lainaa
Troubadour

26.05.2011 klo 15.29

Machinus kirjoitti:
Socomi kirjoitti:
hyvä etteivät kaikki ole siirtyneet huoraamaan casuaalipelaajille, köh köh bioware

Mites nyt Bioware on siirtynyt casuaalikehittäjäksi?


Mass Effect 2 ja Dragon Age 2? Aivokuollut apinakin pääsee noi läpi vaikeimmilla asetuksilla yhtä nappia rämpyttäen.
lainaa
fsdkljf

26.05.2011 klo 15.30

boksipoika kirjoitti:
Sigma 2:n pelimoottori? Eikös Sigman pelimoottori ole tehty nimenomaan PS3:n rautaa ajatellen (Ninja Gaiden Sigma ja Sigma 2)? Jos näin on, niin voi olla hieman vaikeuksia portata se boksille. :|


Eiköhän tossa käytetä sitä Boxin engineä, siis se, jolla Ninja Gaiden ja Ninja Gaiden 2 tehtiin 360:lle. Toki varmaan kehitetty sitä engineäkin eteenpäin.
lainaa
Make

26.05.2011 klo 15.45

fsdkljf kirjoitti:
boksipoika kirjoitti:
Sigma 2:n pelimoottori? Eikös Sigman pelimoottori ole tehty nimenomaan PS3:n rautaa ajatellen (Ninja Gaiden Sigma ja Sigma 2)? Jos näin on, niin voi olla hieman vaikeuksia portata se boksille. :|


Eiköhän tossa käytetä sitä Boxin engineä, siis se, jolla Ninja Gaiden ja Ninja Gaiden 2 tehtiin 360:lle. Toki varmaan kehitetty sitä engineäkin eteenpäin.


Kannattaisi lukea ensin se uutinen ennen kuin kommentoi mitään. Jutussa sanotaan nimenomaan, että "pelimoottorina muokattu Sigma 2".
lainaa
Juho

26.05.2011 klo 16.04

En ymmärrä sitä, miten jotkut valittavat, että pelin helpoin vaikeusaste on liian helppo. Eihän sillä ole pakko pelata, jos olet kokenut pelaaja ni voit valita suoraan hardin tai jopa vielä vaikeamman.

easy - täysin aloittelijoille, lapsille ja vanhuksille
normal - melko aloittelijoille
hard - kokeneille pelaajille
vielä vaikeampi - hardcore pelaajille, lisähaastetta toiselle pelikerralle
lainaa
Suksisaksi

26.05.2011 klo 16.51

Ei kiinnosta tämä vaikeusasteella leijuminen, keskittyisivät meilummin korjaamaan kaikki kakkosen negatiiviset puolet kuten putkimaisuuden, teennäisen vaikeutumisen, itsensä toistuvuuden, kehnon kameran ja parin saman combon raiskauksella pärjäämisen, niin ehkä saataisiin ykkösen tasoinen tekele tuosta kolmosesta, kakkonen kun oli sen verran meh.
lainaa
Asdf

26.05.2011 klo 17.06

Juho kirjoitti:
En ymmärrä sitä, miten jotkut valittavat, että pelin helpoin vaikeusaste on liian helppo. Eihän sillä ole pakko pelata, jos olet kokenut pelaaja ni voit valita suoraan hardin tai jopa vielä vaikeamman.

easy - täysin aloittelijoille, lapsille ja vanhuksille
normal - melko aloittelijoille
hard - kokeneille pelaajille
vielä vaikeampi - hardcore pelaajille, lisähaastetta toiselle pelikerralle


Pelissä olevat vaikeustason säädöt eivät tee pelistä soveltuvaa sekä hardcore, että casual pelaajille.

Vaikeustaso vaikuttaa lähes poikkeuksetta vain vihollisten määrään, kestävyyteen ja vähentää tekoälyn tekemiä tarkoituksellisia mokia.

Vaikeustaso ei lisää peliin monimuotoisuutta juuri koskaan (ainakaan itselläni ei moista peliä tule mieleen).

Täysin casual-pelaajille suunnattu peli on esimerkiksi Angry Birds. Peli vetoaa yksinkertaisuudella, eikä tarjoa mitään syventäviä ja vaikeita mekaniikkoja. Vaikka peliin lisättäisiin "hard" -vaikeustaso, joka lisäisi possujen määrää ja lintujen voimaa, niin ei peli vetoaisi hardcore-yleisöön.

Hardcore-pelaajille suunnattuja pelejä ovat esimerkiksi EVE Online ja Dwarf Fortress. Peleissä on korkea oppimiskynnys, mutta ne tarjoavat myös huomattavasti enemmän syvyyttä, kuin casual-pelit. Vaikka Dwarf Fortressiin laitettaisiin helppo vaikeustaso, jossa viholliset tekevät vähemmän damagea ja dwarffit kestävät enemmän, niin eivät casual-pelaajat silti pääsisi varmaan edes itse peliin asti.

tldr; easy/medium/hard != kaikille kohderyhmille soveltuva peli.
lainaa
Socomi

Rekisteröitynyt 17.01.2011

26.05.2011 klo 17.26

Herpderp kirjoitti:
Machinus kirjoitti:
Socomi kirjoitti:
hyvä etteivät kaikki ole siirtyneet huoraamaan casuaalipelaajille, köh köh bioware

Mites nyt Bioware on siirtynyt casuaalikehittäjäksi?


Varmaan viittaus Mass Effectiin, jota tyhmennettiin vähän ensimmäisestä osasta. En kuitenkaan lähtisi Biowarea haukkumaan, koska alun perinkin tekivät helposti lähestyttävämpiä casual-pelejä.

Vähän eri asia, jos vaikka Dwarf Fortress -kehittäjä päättäisi tehdä jonkin tyhmän ja pelaajaa kädestä pitävän pelin, mutta perus konsolikehittäjät ovat niitä aina tehneet, niin ei heitä siitä kannata haukkua.


odotteleppa vaan mitä kolmoselle tehdään ja dragon age II oli jo huono vitsi
lainaa
haaste

26.05.2011 klo 17.53

NG2ssa oli se ongelma että easy ei ollut oikeastaan kovin helppo mutta se oli mukavaa kun sinkomiehiä oli vähän ja perusmiekkaninjoja enemmän. Mentor ja Master menivät ihan naurettavaksi kun vihuninjat hyppivät vaan pois alta ja heittelevät räjähdeshurikeneja ja heidän takanaan antaa tulitukea 5 rakettipatteri äijää. helvetin puuduttavaa kun ainoa keino selvitä on spammata ultimate tekniikoita ja ninpoja

mutta moninpeli co-op ja kilpailevana kuulostaa hyvältä. toivottavast Hayate, Ayane ja Kasumi muodostavat Hayabusan kanssa 4n koplan. olis kiva jos Einkin olisi piilohahmona (ja kun ei käyttäis asetta vaan pelkkää karatea niin olis vielä lisähaastettakin)
lainaa
heijee

26.05.2011 klo 17.55

mutta kysymys on mitä tapahtui Massa ykkösen ja kakkosen välillä? Miksi tyyli muuttui täydellisesti?
lainaa
oijoi

26.05.2011 klo 18.00

aikun muuten olis hienoa jos kaikki (tai ainakin osa) Dead Or Alive hahmot olis avattavia hahmoja (eikä helposti aukeavia sellaisia). vois olla kivaa vaihtelua heitellä vihuninjoja ja painia jättidemonejen kanssa Bassina tai räiskiä ne matalaksi tuliaseita käyttävänä Baymanina. puhumattakaan Gen Fun mahdollisista superninpoista ja sen juopon äijän Matrix-akrobatiasta
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

26.05.2011 klo 18.39

Tosi hauskaa taas kun ketsuppia lentelee pitkin Tokion katuja. Edes vähän realistisempaa fileeraamista, perkele.
lainaa
Kakkuonhyvaa

Rekisteröitynyt 26.01.2011

26.05.2011 klo 20.32

http://virtualnes.com/play/?id=NES-3N&s=9
Tuossa on linkki Ninja Gaiden 3:seen! Ei se uusi.
lainaa
Kabanossi

Rekisteröitynyt 11.10.2007

27.05.2011 klo 03.45

NES:n Ninja Gaidenit löytyvät ekan Xboxin Ninja Gaidenista piilotettuna. En nyt muista miten ne kaivettiin esiin.
lainaa
Weteraani

27.05.2011 klo 09.54

heijee kirjoitti:
mutta kysymys on mitä tapahtui Massa ykkösen ja kakkosen välillä? Miksi tyyli muuttui täydellisesti?


Bioware alkoi hinkumaan keskiverto fps-jonnen rahoja.

Minusta tämän suuntainen kehitys kyllä Biowarella alkoi jo ennen Mass Effect ykköstä ja Dragon Age Originsia.
lainaa
heijee

27.05.2011 klo 12.52

Weteraani kirjoitti:
heijee kirjoitti:
mutta kysymys on mitä tapahtui Massa ykkösen ja kakkosen välillä? Miksi tyyli muuttui täydellisesti?


Bioware alkoi hinkumaan keskiverto fps-jonnen rahoja.

Minusta tämän suuntainen kehitys kyllä Biowarella alkoi jo ennen Mass Effect ykköstä ja Dragon Age Originsia.


mutta miksi ykkösen ja kakkosen välissä? miksei jo ennen

edellinen biowaren peli jota pelasin oli KOTOR ja se oli ihan mukava vaikkei mikään Baldurs Gate ropelementeissään tai laajuudessaan. Massa 1 tuntui jollain tavalla KOTORin henkiseltä jatkolta ollen aika samantyylinen mutta Massa 2 tuntuukin jo ihan räiskinnältä samanlaisella pintapuolisella juonella ja hahmonkehityksellä kuin melkein kaikissa toimintapeleissä nykyään on. DAissa vähän sama homma että ykkönen tuntui vähän Baldurs Gatemaiselta mutta kakkonen on lähempänä jotain Marvel Ultimate Alliancea tms
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

27.05.2011 klo 13.08

vaikuttaa jännältä....hitto kun väsyttää
lainaa
Weteraani

30.05.2011 klo 09.37

heijee kirjoitti:
Massa 1 tuntui jollain tavalla KOTORin henkiseltä jatkolta ollen aika samantyylinen mutta Massa 2 tuntuukin jo ihan räiskinnältä samanlaisella pintapuolisella juonella ja hahmonkehityksellä kuin melkein kaikissa toimintapeleissä nykyään on. DAissa vähän sama homma että ykkönen tuntui vähän Baldurs Gatemaiselta mutta kakkonen on lähempänä jotain Marvel Ultimate Alliancea tms

Onneksi minä skippasinkin ulos jo noiden ykkösosien jälkeen, ja kyllä tämän jälkeen pitää tulla aika ylistävät rpg-arvostelut ennen kuin Biowaren tuotoksiin enää kosken.
lainaa
Jackblaargh

30.05.2011 klo 10.22

jaa eikö Massa kakkosella ole sitten ylistävät? tosi monessa arvostelussa lukee että se kuuluu ehdottomasti kaikkien aikojen top 10 peleihin. metan käyttäjäarvosteluissakin vain noin joka kymmenes mollaa sitä ja loput ylistää

henkilökohtaisesti se ei pääse edes 360n top 10n vaikka omistankin vain noin 25-30 peliä sille. kuuluu samaan ryhmään jonkun Wetin ja Lego Batmanin kanssa eli ihan kivoja muttei todellakaan must-havea. oikeastaan lego batmankin oli selvästi parempi koska se käytti lisenssiä hienosti
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova