Tuorein sisältö

Gearbox olisi voinut tehdä Blade Runner -pelin, päätti olla tekemättä

01.07.2011 klo 17.00 | Luettu: 14952 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Blade Runner on yksi kaikkien aikojen kovimpia scifiklassikoita, ja vaikuttanut liki kaikkiin sen jälkeen ilmestyneisiin scifiteoksiin. Leffan perusteella on tehty muutama peli, mutta fanien unelmissa on ollut mahdollisuus uudesta. GamesIndustry kertoo, että Gearboxilla olisi ollut avaimet sen tekemiseen.

Toimitusjohtaja Randy Pitchfordin mukaan firmalla oli Blade Runner -peliin tarvittavat lisenssit ja jopa Ridley Scottin luona käytiin juttelemassa, mutta riski olisi ollut liikaa.

"Sanoimme 'ei, emme voi'. Peli olisi maksanut ehkä 40 miljoonaa dollaria ja sitä olisi ostettu 600 000 kappaletta - se olisi tuhonnut firman", muistelee Pitchford. Miehen mukaan moinen budjetti olisi tarvittu, että pelistä olisi saatu sellainen Blade Runner -peli, jonka he olisivat halunneet tehdä.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Rage ja Id:n histori... 12 minuuttia pelikuv... >

Keskustelut (21 viestiä)

Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

01.07.2011 klo 17.20

Miten musta tuntuu et oon kuullu tän jutun ennenki.
lainaa
jounihat

01.07.2011 klo 17.46

Virhe! Dekkaripelit ovat tätä nykyä suosiossa.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

01.07.2011 klo 17.56

En tiedä missä oli vika, mutta ku toi tuli telkkarista, ni katoin ekan tunnin. Se oli kauheen tylsä :/ Pitäis ehkä kokeilla uusiks.
lainaa
jounihat

01.07.2011 klo 18.09

Appe kirjoitti:
En tiedä missä oli vika, mutta ku toi tuli telkkarista, ni katoin ekan tunnin. Se oli kauheen tylsä :/ Pitäis ehkä kokeilla uusiks.


Lähinnä se on se tunnelma josta nauttii eikä se että siinä tapahtuisi paljon.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

01.07.2011 klo 18.14

jounihat kirjoitti:
Appe kirjoitti:
En tiedä missä oli vika, mutta ku toi tuli telkkarista, ni katoin ekan tunnin. Se oli kauheen tylsä :/ Pitäis ehkä kokeilla uusiks.


Lähinnä se on se tunnelma josta nauttii eikä se että siinä tapahtuisi paljon.


Nii no eipä siinä ollu sitäkään. Katon silti elokuvia viihteenä, eikä pelkkä tunnelma ruudulla saa mua kyllä viihtymään. Ois se kiva, jos ois jotain tapahtumaakin välillä.
lainaa
jorma

01.07.2011 klo 19.24

Appe kirjoitti:
jounihat kirjoitti:
Appe kirjoitti:
En tiedä missä oli vika, mutta ku toi tuli telkkarista, ni katoin ekan tunnin. Se oli kauheen tylsä :/ Pitäis ehkä kokeilla uusiks.


Lähinnä se on se tunnelma josta nauttii eikä se että siinä tapahtuisi paljon.


Nii no eipä siinä ollu sitäkään. Katon silti elokuvia viihteenä, eikä pelkkä tunnelma ruudulla saa mua kyllä viihtymään. Ois se kiva, jos ois jotain tapahtumaakin välillä.

katso elokuva loppuun niin on jotain pohjaa noille väitteille.
lainaa
Sentient6

01.07.2011 klo 20.22

jorma kirjoitti:
Appe kirjoitti:
jounihat kirjoitti:
Appe kirjoitti:
En tiedä missä oli vika, mutta ku toi tuli telkkarista, ni katoin ekan tunnin. Se oli kauheen tylsä :/ Pitäis ehkä kokeilla uusiks.


Lähinnä se on se tunnelma josta nauttii eikä se että siinä tapahtuisi paljon.


Nii no eipä siinä ollu sitäkään. Katon silti elokuvia viihteenä, eikä pelkkä tunnelma ruudulla saa mua kyllä viihtymään. Ois se kiva, jos ois jotain tapahtumaakin välillä.

katso elokuva loppuun niin on jotain pohjaa noille väitteille.


Niin. On kuitenkin sellanen klassikkoleffa kyseessä että.

Itse uutiseen: Oon kyl toivonu jo pitkään uutta peliä Blade Runnerista. Tiiä sitten, että milloin Gearbox on tuota peliä suunnitellut, mut nykyään Gearboxil kyl riittäis rahkeet sen tekemiseen. Ja ku on mainekin kasvanu täs viime vuosien aikana.
lainaa
asdd

01.07.2011 klo 20.35

Johan yksi hyvä BR peli on tehty, se riittää.
lainaa
ettänäin

01.07.2011 klo 21.08

Ubisoft sitten meni ja perusti elokuvayhtiön ja samalla osti lisenssit blade runneriin ja nyt työn alla on jatko-osa kyseiseen elokuvaan: Ohjaajanahan tottakai Uwe Boll.LOL
lainaa
Slobber

Rekisteröitynyt 13.09.2007

02.07.2011 klo 02.07

Blade Runner (Westwood, 1997) on loistava peli! En tarvitse muuta.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

02.07.2011 klo 08.35

jorma kirjoitti:
Appe kirjoitti:
jounihat kirjoitti:
Appe kirjoitti:
En tiedä missä oli vika, mutta ku toi tuli telkkarista, ni katoin ekan tunnin. Se oli kauheen tylsä :/ Pitäis ehkä kokeilla uusiks.


Lähinnä se on se tunnelma josta nauttii eikä se että siinä tapahtuisi paljon.


Nii no eipä siinä ollu sitäkään. Katon silti elokuvia viihteenä, eikä pelkkä tunnelma ruudulla saa mua kyllä viihtymään. Ois se kiva, jos ois jotain tapahtumaakin välillä.

katso elokuva loppuun niin on jotain pohjaa noille väitteille.


Eli tunnin katsoneena en voi sanoa, että eka tunti oli tylsä eikä innostanu? Mikäs logiikka tossa on? Jos katon koko leffan ni ekasta tunnistakin tulee mystisesti parempi? Ois ehkä eri asia, jos olisin suoraan vaan haukkunu ihan paskaks leffaks...

Mut taas se tuli todistettua. Jos on klassikkoelokuva, ni siitä on vaan näköjään pakko tykätä tai sit ei vaan tajua.
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

02.07.2011 klo 08.50

Appe kirjoitti:
jorma kirjoitti:
Appe kirjoitti:
jounihat kirjoitti:
Appe kirjoitti:
En tiedä missä oli vika, mutta ku toi tuli telkkarista, ni katoin ekan tunnin. Se oli kauheen tylsä :/ Pitäis ehkä kokeilla uusiks.


Lähinnä se on se tunnelma josta nauttii eikä se että siinä tapahtuisi paljon.


Nii no eipä siinä ollu sitäkään. Katon silti elokuvia viihteenä, eikä pelkkä tunnelma ruudulla saa mua kyllä viihtymään. Ois se kiva, jos ois jotain tapahtumaakin välillä.

katso elokuva loppuun niin on jotain pohjaa noille väitteille.


Eli tunnin katsoneena en voi sanoa, että eka tunti oli tylsä eikä innostanu? Mikäs logiikka tossa on? Jos katon koko leffan ni ekasta tunnistakin tulee mystisesti parempi? Ois ehkä eri asia, jos olisin suoraan vaan haukkunu ihan paskaks leffaks...

Mut taas se tuli todistettua. Jos on klassikkoelokuva, ni siitä on vaan näköjään pakko tykätä tai sit ei vaan tajua.


Komppaan...Vaikka olisi kuinka "klassikko" SE ei tee siitä hyvää elokuvaa!!! MUTTA jos jorma tykkäät elokuvasta niin silloin tykkäät ;)
lainaa
Sentient6

02.07.2011 klo 10.43

joel141290 kirjoitti:
Appe kirjoitti:
jorma kirjoitti:
Appe kirjoitti:
jounihat kirjoitti:
Appe kirjoitti:
En tiedä missä oli vika, mutta ku toi tuli telkkarista, ni katoin ekan tunnin. Se oli kauheen tylsä :/ Pitäis ehkä kokeilla uusiks.


Lähinnä se on se tunnelma josta nauttii eikä se että siinä tapahtuisi paljon.


Nii no eipä siinä ollu sitäkään. Katon silti elokuvia viihteenä, eikä pelkkä tunnelma ruudulla saa mua kyllä viihtymään. Ois se kiva, jos ois jotain tapahtumaakin välillä.

katso elokuva loppuun niin on jotain pohjaa noille väitteille.


Eli tunnin katsoneena en voi sanoa, että eka tunti oli tylsä eikä innostanu? Mikäs logiikka tossa on? Jos katon koko leffan ni ekasta tunnistakin tulee mystisesti parempi? Ois ehkä eri asia, jos olisin suoraan vaan haukkunu ihan paskaks leffaks...

Mut taas se tuli todistettua. Jos on klassikkoelokuva, ni siitä on vaan näköjään pakko tykätä tai sit ei vaan tajua.


Komppaan...Vaikka olisi kuinka "klassikko" SE ei tee siitä hyvää elokuvaa!!! MUTTA jos jorma tykkäät elokuvasta niin silloin tykkäät ;)


Kyllä se tekee siitä hyvän. Samoin voidaan sanoa, että jos joku ei tykkää, niin se ei tee siitä huonoa, sillä huonostakin voi tykätä.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

02.07.2011 klo 11.01

Sentient6 kirjoitti:
joel141290 kirjoitti:
Appe kirjoitti:
jorma kirjoitti:
Appe kirjoitti:
jounihat kirjoitti:
Appe kirjoitti:
En tiedä missä oli vika, mutta ku toi tuli telkkarista, ni katoin ekan tunnin. Se oli kauheen tylsä :/ Pitäis ehkä kokeilla uusiks.


Lähinnä se on se tunnelma josta nauttii eikä se että siinä tapahtuisi paljon.


Nii no eipä siinä ollu sitäkään. Katon silti elokuvia viihteenä, eikä pelkkä tunnelma ruudulla saa mua kyllä viihtymään. Ois se kiva, jos ois jotain tapahtumaakin välillä.

katso elokuva loppuun niin on jotain pohjaa noille väitteille.


Eli tunnin katsoneena en voi sanoa, että eka tunti oli tylsä eikä innostanu? Mikäs logiikka tossa on? Jos katon koko leffan ni ekasta tunnistakin tulee mystisesti parempi? Ois ehkä eri asia, jos olisin suoraan vaan haukkunu ihan paskaks leffaks...

Mut taas se tuli todistettua. Jos on klassikkoelokuva, ni siitä on vaan näköjään pakko tykätä tai sit ei vaan tajua.


Komppaan...Vaikka olisi kuinka "klassikko" SE ei tee siitä hyvää elokuvaa!!! MUTTA jos jorma tykkäät elokuvasta niin silloin tykkäät ;)


Kyllä se tekee siitä hyvän. Samoin voidaan sanoa, että jos joku ei tykkää, niin se ei tee siitä huonoa, sillä huonostakin voi tykätä.


Klassikkostatus ei tee elokuvasta autommaatisesti hyvää. Esim. Casablanca oli aivan paska vaikka on IMDB:ssä vissiin vieläkin top10 leffoissa. Sama pätee musiikkiin. Oikeastaan kaikkeen taiteeseen.
lainaa
Tykkimies

02.07.2011 klo 14.05

Slobber kirjoitti:
Blade Runner (Westwood, 1997) on loistava peli! En tarvitse muuta.


Niin on. Aikoinaan omistin kyseisen pelin, mutta levyt ovat kadonneet muuttojen yhteydessä. Unelmoin, että tämä saataisiin GOGiin. Ostaisin kolme kappaletta.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

02.07.2011 klo 15.43

Appe kirjoitti:

Klassikkostatus ei tee elokuvasta autommaatisesti hyvää. Esim. Casablanca oli aivan paska vaikka on IMDB:ssä vissiin vieläkin top10 leffoissa. Sama pätee musiikkiin. Oikeastaan kaikkeen taiteeseen.
Casablancahan on loistava leffa. Toisin ku tämä.

Jokainen arvostelkoon leffansa nii ku tahtoo. Kaikesta ei voi tykätä. Itekkään tykkää monestakaan klassikosta, kuten Kummisedistä, Apocalypse Nowista tai monesta Kubrikin leffoista. Silti toiset klassikkoleffat on taas omia suosikkeja. Kuten sanottua, ei se klassikkostatus tee elokuvasta hyvää. Harva elokuva on oikeasti sellanen, että suosittelisin sitä ihmiselle joka ei esim. tykkää ko. genrestä tai kuvaustyylistä.

Kaikista tyhmintä on alkaa syyttämää ihmistä tyhmäks tai nuoreks jos se ei nyt satu tykkäämää jostaki leffasta. Kannattanee tosiaan ite joskus vähä miettiä, et tykkääkö jostaki leffasta sen takia, että se on klassikko vai sen takia että sitä on mukava kattoa.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

02.07.2011 klo 21.03

perato kirjoitti:
Appe kirjoitti:

Klassikkostatus ei tee elokuvasta autommaatisesti hyvää. Esim. Casablanca oli aivan paska vaikka on IMDB:ssä vissiin vieläkin top10 leffoissa. Sama pätee musiikkiin. Oikeastaan kaikkeen taiteeseen.
Casablancahan on loistava leffa. Toisin ku tämä.

Jokainen arvostelkoon leffansa nii ku tahtoo. Kaikesta ei voi tykätä. Itekkään tykkää monestakaan klassikosta, kuten Kummisedistä, Apocalypse Nowista tai monesta Kubrikin leffoista. Silti toiset klassikkoleffat on taas omia suosikkeja. Kuten sanottua, ei se klassikkostatus tee elokuvasta hyvää. Harva elokuva on oikeasti sellanen, että suosittelisin sitä ihmiselle joka ei esim. tykkää ko. genrestä tai kuvaustyylistä.

Kaikista tyhmintä on alkaa syyttämää ihmistä tyhmäks tai nuoreks jos se ei nyt satu tykkäämää jostaki leffasta. Kannattanee tosiaan ite joskus vähä miettiä, et tykkääkö jostaki leffasta sen takia, että se on klassikko vai sen takia että sitä on mukava kattoa.


Jep. Ite pyrin aina siihen, että katon sitä mitä haluan. Toimii aika usein. Sillä tavoin myös kattomisen voi lopettaa, jos ei enää halua katsoa. Toimii myös aika hyvin.
lainaa
Stanaldo

Rekisteröitynyt 26.08.2009

03.07.2011 klo 13.10

purkkapop sukupolvi, kun ei halua että missään on syvyyttä. Kaiken pitää olla valmiiksi purtua ja nielemistäkään ei viittitä tehdä. Tunnin kohdalla varmaan alkaa jo hahmot olemaan tuttuja ja alkaa päästä tapahtumiin sisälle.
lainaa
Weteraani

04.07.2011 klo 08.43

jounihat kirjoitti:
Virhe! Dekkaripelit ovat tätä nykyä suosiossa.

Kuka sanoo että tästä olisi tullut dekkaripeli?
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

05.07.2011 klo 16.45

Westwood teki aikoinaan loistavan pelin aiheen tiimoilta...
lainaa
kilometritehdas

07.09.2011 klo 19.01

tulevat katumaan syvästi tuota mokaansa :)
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova