Tuorein sisältö

Skyrimiä voi pelata ikuisesti

09.11.2011 klo 20.19 | Luettu: 27426 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Wired on haastatellut The Elder Scrolls V: Skyrimin päämiestä Todd Howardia, joka paljasti, että pelistä ei lopu tekeminen - koskaan. Siihen on rakennettu järjestelmä, joka luo proseduraalisesti jatkuvasti lisää sisältöä pelaajien koettavaksi.

"Pelin juttu on se, että sitä voi pelata ikuisesti", Howard totesi.

Pelin 'Radiant quest system' luo satunnaisesti uusia tehtäviä perustuen pelaajan edistymiseen pelissä. Howardin mukaan tehtävävaihtoehtoja on loputtomasti. Pienten tehtävien lisäksi myös kiltoihin tulee lisähommia.

"Skyrimin maailma on todennäköisesti juuri se asia, joka erottaa sen muista peleistä. Se tuntuu todelliselta sellaiseksi... sitä on vain hauska tutkia."


V2.fi | Manu Pärssinen
< Assassin's Creed: Ka... Jak & Daxter -HD-kok... >

Keskustelut (33 viestiä)

Falafel

Rekisteröitynyt 04.01.2011

09.11.2011 klo 20.35

Kuulostaa siltä että viiden tuollaisen random questin jälkeen niitä ei enää jaksa suorittaa.
lainaa
perato

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

09.11.2011 klo 20.38

"Kolua luola" "kerää viisi siankärsää" "Vie tämä"

Laatu > määrä

Edit: siinä mielessä ehkä parempi ettei oo niinkuin Fallout 3 että puolet alueista on ihan turhia.
lainaa
JNJHL9

Rekisteröitynyt 07.07.2011

09.11.2011 klo 20.39

Kuulostaa siltä Red Dead Redemptionen tehtäviltä joita tulee joka matkalla vähintään 2 vastaan...
lainaa
agree

09.11.2011 klo 20.40

Falafel kirjoitti:
Kuulostaa siltä että viiden tuollaisen random questin jälkeen niitä ei enää jaksa suorittaa.

Täysin samaa mieltä.
lainaa
asgsd

09.11.2011 klo 20.41

Noita RDR:än random tehtäviäkään en tehnyt koskaan, ei kiinnostanut sännätä mapin toiseen päähän hakeakseni kukkasen.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

09.11.2011 klo 20.48

Kuulostaa periaattessa siltä, että aftergame on Assassin's Creedin pääpelin tasoinen.
lainaa
WellDone

09.11.2011 klo 21.12

No ei tietenkään geneeriset tapa x rottaa tehtävät ketään kiinnosta mutta PC pojat saavat tuhat ja yksi modia. Pelattavaa tulee taatusti pariksi vuodeksi.
lainaa
Jar

09.11.2011 klo 21.28

Jossain haastattelussa noi tekijät sanoivat että yrittävät saada parhaat modit myös konsoleille.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

09.11.2011 klo 21.31

Tälläiset satunnaisesti luodut tehtävät vaan pakkaa yleensä olemaan aika monotonisia ja samaa toistavia. Ennemmin paljon hyvin suunniteltuja tehtäviä kuin loputtomasti tylsiä tehtäviä.
lainaa
Maade

09.11.2011 klo 21.34

Ja mitenhän tuo käytännössä toimii, kun eikös koko pelin pitänyt olla ääninäytelty?
lainaa
Aku

09.11.2011 klo 21.43

Eipä ole pitkään aikaan tullu ostettua peliä mutta nyt on sen hetki taas, kyllä vaikuttaa mielenkiintoiselta tämä tuote.
lainaa
ppp

09.11.2011 klo 21.43

Maade kirjoitti:
Ja mitenhän tuo käytännössä toimii, kun eikös koko pelin pitänyt olla ääninäytelty?


Noissa autogeneroiduissa questeissa ääninäyttelyn hoitaa Stephen Hawkingin puherobotti...
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

09.11.2011 klo 21.44

agree kirjoitti:
Falafel kirjoitti:
Kuulostaa siltä että viiden tuollaisen random questin jälkeen niitä ei enää jaksa suorittaa.

Täysin samaa mieltä.


Kummasti miljoonat pelaajat silti pelaa pelejä, missä tehdään juurikin tätä.

Mirr5 kirjoitti:
Kuulostaa periaattessa siltä, että aftergame on Assassin's Creedin pääpelin tasoinen.


Tuskin, koska peli olisi liian hyvä ollakseen totta.
lainaa
Temposaur

09.11.2011 klo 22.13

Maade kirjoitti:
Ja mitenhän tuo käytännössä toimii, kun eikös koko pelin pitänyt olla ääninäytelty?
Mites tuo siihen vaikuttaa? Käytä hieman järkeäsi, niin voit tajuta, että tehtävä voi olla juurikin RDR:n tapainen, jossa metsästä juoksee pelihahmo hirviölauma (joiden määrä ja laatu vaihtuu esim. pelaajan lvl:n mukaan) perässään. Tai pelihahmo voi pyytää hakemaan vaikka ostoslistassa olevat tavarat. Pelihahmot voivat myös puhua paikoista vain kaupunkien nimillä tai tietyssä kaupungissa olevasta rakennuksesta (kauppa/kirjasto/taverna yms. yms.).

Jos tehtävätyyppejä on keksitty vaikkapa kymmenenkin, niin toisto ei ihan heti ala edes ärsyttämään.
lainaa
Schnail

09.11.2011 klo 22.38

Nyt kuulostaa lupaavalta! Niinkuin tuolla jo mainittiin, pitää vain toivoa, että tehtävissä on riittävästi vaihtelua. Itse uskoisin, että siellä on myös riittävästi jo valmiiksi purkitettuja sivutehtäviä.
lainaa
SatunnainenVieras

09.11.2011 klo 22.56

Toivottavasti nuo satunnaisesti generoidut tehtävät eivät ole semmoisia, että sen 'pääluokan' tunnistaa heti kuvausta lukiessaan / kuunnellessaan. Esim. jos joudut matkustamaan johonkin kohteeseen niin matkalla voi tulla väijytys tai väijytystä ei ole lainkaan. Ettei sitten tiedä heti että tuossa tuon ja tuon maamerkin kohdalla sitten tuleekin 4-5 bandiittia ja kolmannella niistä on se kukkaruukku joka piti palauttaa henkilölle X.
lainaa
soronery

09.11.2011 klo 23.49

Skyrimiä voi pelata ikuisesti....



...yksin.
lainaa
btdt

10.11.2011 klo 00.03

Random questit on kiva lisä, mutta niitä jaksaa tehdä tasan tarkkaan niin kauan kuin on achievementseja tai jotain muuta niin tärkeää saavuttaa. Tämä kävi konkreettisesti ilmi Oblivionissa; siinä pisteessä kun saavutin kaikki mahdolliset achievementsit, tämä niin mainio peli jäi hyllylle homehtumaan.
lainaa
btdt

10.11.2011 klo 00.11

Saman kohtalon on kokenut moni muukin peli, joissa achievementsejä kerätä. Toisin kuin Super Mariot, Metroidit, Mega Manit ja vanhemmat Final Fantasyt, niitä nyt ihan huvikseen pelaa sillointällöin aina vain uudestaan. Ehkä juuri siksi, koska niissä ei ole achievementseja ;)
lainaa
Guetta

10.11.2011 klo 00.39

Achievements huora on achievements huora.
lainaa
joel141290

Rekisteröitynyt 18.04.2010

10.11.2011 klo 02.04

Guetta kirjoitti:
Achievements (/trophy) huora on achievements (/trophy) huora.


I agree ;)
lainaa
Thxl

Rekisteröitynyt 14.01.2008

10.11.2011 klo 02.51

Ai onko tämä vähä sama asia kuin Oblivionin Radiant AI?
lainaa
jormaolli

10.11.2011 klo 04.05

toimii niin kauan kun levelit paukkuu toivottavasti leveli cap on 1000 :) ja kyllähän timanttia on kiva hioa
lainaa
Loiske

10.11.2011 klo 07.18

Joo, kuulostaa hyvältä, kunhan vaan riittää niitä random muuttujia tarpeeks.
Ja vielä jos löytyis omaperäisyyttä ainaisen: "Hei, menisitkö(ravistaa hanskasta kaupungin/paikan) ja tekisit siellä (ravistaa hanskasta tapahtuman), koska..." -sijaan.

Mutta, kunhan thieves guildin tehtävät on yhtä hyvät kun oblivionissa niin olen tyytyväinen :D

lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

10.11.2011 klo 08.21

Kyllähän tuo voisi toimia ihan hyvin.

Oblissa kun minua ainakin haittasi niiden guestien vähyys ja se miten niistä niin kovin pieni osa oli perinteisiä ja kivoja guesteja aka tapa 10 orkkipörkkiä.

Ja Quality > Quantity vertailu ei kestä päivänvaloa. Mene pelaamaan New Vegasia ja FO3 ja sano sitten kummassa oli parempi contentti kokonaisuudessaan.
lainaa
valimari

10.11.2011 klo 09.38

tagman kirjoitti:
Tälläiset satunnaisesti luodut tehtävät vaan pakkaa yleensä olemaan aika monotonisia ja samaa toistavia. Ennemmin paljon hyvin suunniteltuja tehtäviä kuin loputtomasti tylsiä tehtäviä.


Mielummin loputtomasti tylsiä kun ei ollenkaan. Siis nyt on puhe vain post-game tehtävistä, ennen sitä olevat eivät toivottavasti ole geneerisiä kill X fetch Y tehtäviä
lainaa
Weteraani

10.11.2011 klo 09.40

Machinus kirjoitti:
Ja Quality > Quantity vertailu ei kestä päivänvaloa. Mene pelaamaan New Vegasia ja FO3 ja sano sitten kummassa oli parempi contentti kokonaisuudessaan.

Voisitko vähän selventää asiaa Fallout 3:n pelanneille mutta New Vegasia pelaamattomille, minä kun odotan vielä New Vegas Ultimate Editionia...helmikuuhun asti pitäisi kestää?

Viihdyin hyvin Fallout 3:n parissa mutta tuttu sanoi viettäneensä New Vegasin kanssa vielä pidempään. Onko New Vegasissa sitten sekä kvaliteettia että kvantiteettia? Tarviiko sen jälkeen enää ostaa yhtään peliä (jolloin jäisi Skyrimkin pelaamatta, ah ja voih...)
lainaa
t_t

10.11.2011 klo 11.24

soronery kirjoitti:
Skyrimiä voi pelata ikuisesti....



...yksin.


Haha. Forever alone.
lainaa
RandomEsa

10.11.2011 klo 13.32

En malta odottaa, että pääsen tekemään ikuisesti fetch questeja samoissa dungeoneissa.

Kuten sanottu Quality > Quantity ja tuskin on loppumassa questit vähään aikaan modaajien ansiosta esim. oblivionissa on ainakin 20 quest modipakettia jotka lisäävät uniikkeja kaupunkeja ja alueita.

Luulisi myös, että itse pelissä on sidequesteja paljon enemmän, entä fallout 3:ssa, koska engine on periaatteessa sama. Odotan FO:NV:n tasosia ja määriä bethesdalta.
lainaa
VihreäMolyneyx

10.11.2011 klo 15.19

Todd Howard paljastaa = Räkänaurut

"Did we mention that this is the best game ever? I mean this is better than our next game!"
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

10.11.2011 klo 16.20

Weteraani kirjoitti:
Machinus kirjoitti:
Ja Quality > Quantity vertailu ei kestä päivänvaloa. Mene pelaamaan New Vegasia ja FO3 ja sano sitten kummassa oli parempi contentti kokonaisuudessaan.

Voisitko vähän selventää asiaa Fallout 3:n pelanneille mutta New Vegasia pelaamattomille, minä kun odotan vielä New Vegas Ultimate Editionia...helmikuuhun asti pitäisi kestää?

Viihdyin hyvin Fallout 3:n parissa mutta tuttu sanoi viettäneensä New Vegasin kanssa vielä pidempään. Onko New Vegasissa sitten sekä kvaliteettia että kvantiteettia? Tarviiko sen jälkeen enää ostaa yhtään peliä (jolloin jäisi Skyrimkin pelaamatta, ah ja voih...)

New Vegasissa on noin kolminkertainen määrä tehtäviä kolmoseen verrattuna.

Tosin, osa sulkee pois toisia ja osa on aika lyhkäisiä mutta pitkiäkin tehtäviä löytyy paljon.
lainaa
helmari

10.11.2011 klo 22.00

agree kirjoitti:
Falafel kirjoitti:
Kuulostaa siltä että viiden tuollaisen random questin jälkeen niitä ei enää jaksa suorittaa.

Täysin samaa mieltä.


Eihän se pakko olekkaan
lainaa
Zx-4

Rekisteröitynyt 19.07.2007

11.11.2011 klo 03.19

Ihan kiva systeemi mutta randomilla väännetyt tehtävät tuskin edustavat mitään muuta, kuin "mene paikasta A paikkaan B" -tasoista paskaa. Eihän ikinä tämän kaltaisia tehtäviä kovinkaan moni jaksaa kauaa pelata, vaikka ne olisivat rajoitetussa määrin?
Jepajee, mainostuskikka jos ei muuta.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova