Tuorein sisältö

Bioshock Infiniteä voi pelata kuin olisi 1999

19.01.2012 klo 21.21 | Luettu: 18226 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Irrational Games kertoo lisänneensä Bioshock Infiniteen pelimoodin nimeltä 1999. Vuosiluvulta kuulostava pelitila viittaa aikaan, "jolloin pelit olivat vielä haastavia". Peliä 1999-tilassa pelaaville on tarjolla muutoksia ja toimintoja, joita muista pelitiloista ei löydy.

"Halusimme antaa vanhimmille ja omistautuneimmille faneillemme vaihtoehdon palata juurillemme. 1999-pelitilassa pelaajat kohtaavat enemmän pysyviä seurauksia tekemistään valinnoista. Pelitila vaatii, että pelaaja valitsee erikoistumisia ja keskittyy niihin", kertoi Ken Levine.

1999-tilan ominaisuudet valittiin faneille teetetyn kyselyn perusteella.



V2.fi | Manu Pärssinen
< Uusi traileri Trials... Resident Evil 6 esit... >

Keskustelut (29 viestiä)

Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

19.01.2012 klo 21.36

Kasuaalisuuden kylvämässä maailmassa esinntyy tälläistäkin? Nice.
lainaa
Burbeting

Rekisteröitynyt 07.12.2007

19.01.2012 klo 21.38

Kunhan oikeasti toteuttuvat tämän kunnolla, nini lähtee sympatiapisteet tuolle pelitalolle.
lainaa
jagge

19.01.2012 klo 22.00

Miten olisi 1989 pelitila jossa pitää mennä koko peli yhdellä istumalla läpi?
lainaa
KYLLÄ

19.01.2012 klo 22.47

KYLLÄ!

Kommentin minimipituus on 10 merkkiä!
lainaa
fkakp

19.01.2012 klo 22.50

jagge kirjoitti:
Miten olisi 1989 pelitila jossa pitää mennä koko peli yhdellä istumalla läpi?


Kuraa! Sitäpaitsi, löytyy nykyäänkin pelejä jotka ovat hv haastavia ja vielä trophyja jotka on haastava saada.
lainaa
Kekkonen

19.01.2012 klo 23.02

System Shock 2 ilmestyi 1999.
lainaa
Työmies

20.01.2012 klo 00.33

Aika surullista että tuollaisen pitää olla oma pelimoodinsa. Saisi olla niin, että pullamössöille on omansa.

Kuitenkin konsuleilla on saavutus jossa pitää pelata peli läpi tuossa moodissa, ja siitähän itkua piisaa.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

20.01.2012 klo 02.02

Kuulostaa hyvältä. Haastavuus on hyvä asia, ja kertoo hyvin sen, kuinka hyvä peli loppujenlopuksi on kyseessä. Esmes Dark Soulsia taidetaan pitää vaikeana, mutta epäonnistumisista saa lähes aina syyttää itseään. Sitten on jotain Call of Duteja veteraanilla, missä pahimmissa tapauksissa peli spawnaa scriptinmukaisesti vihollisia selän taakse, tai joudut etsimään valkoisen talon edessä tietyn reitin, jossa et kuole. "Juoksitko väärään poteroon? HUONOA TUURIA, KUOLE!"
lainaa
Rampenator

20.01.2012 klo 06.46

Uppmas kirjoitti:
Kasuaalisuuden kylvämässä maailmassa esinntyy tälläistäkin? Nice.


Kyllä sun Jani-Petteri varmaan pitää vaihtaa alaa kun tää on liian kasuaalia nykyään. Kiinnostu vaikka eri eläinten paskojen keräämisestä.
lainaa
Lampe

20.01.2012 klo 08.18

Rampenator kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Kasuaalisuuden kylvämässä maailmassa esinntyy tälläistäkin? Nice.


Kyllä sun Jani-Petteri varmaan pitää vaihtaa alaa kun tää on liian kasuaalia nykyään. Kiinnostu vaikka eri eläinten paskojen keräämisestä.
Mahtaa Rampea nakertaa, kun ei osaa pelata? Vaihda alaa :D
lainaa
asdasdg

20.01.2012 klo 09.03

Työmies kirjoitti:
Aika surullista että tuollaisen pitää olla oma pelimoodinsa. Saisi olla niin, että pullamössöille on omansa.

Kuitenkin konsuleilla on saavutus jossa pitää pelata peli läpi tuossa moodissa, ja siitähän itkua piisaa.


Komppaan. Naurettavaa skidien paapomista nämä nykypelit. Lastenpelit (kaikki Wii kama) on asia erikseen mutta esmes Fallout 3 tuntuu aivan törkeän helpolta normaaliasetuksilla. Kaksmetrinen örkki voi lyödä lekalla avoimeen kalloon ja energiapointseista lähtee ehkä 10%, asetta voi vaihtaa kesken iskun pelin juoksun keskeytyessä, kehon voi parantaa 1% ->100% pelin keskeytyessä kesken taistelun, pelin voi tallentaa vaikka joka sekunti jos siltä tuntuu. Naurettavaa.
lainaa
UberJonez

Rekisteröitynyt 28.04.2011

20.01.2012 klo 09.16

Kuulostaa kiintoisalta muodolta, haittaaxe?
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

20.01.2012 klo 09.22

Työmies kirjoitti:
Aika surullista että tuollaisen pitää olla oma pelimoodinsa. Saisi olla niin, että pullamössöille on omansa.
Koska sinähän ainakin suunnittelisit pelisi vähemmistöille? Bisnestähän tuo pelinkehitys on, ja jos peli myy paremmin näin, niin...
lainaa
retroparta

20.01.2012 klo 09.27

1999 tyyliset grafiikat olisi kiva lisä joka vanhempaa pelaajaa lämmittäisi khyll :3
lainaa
salebin

20.01.2012 klo 09.32

Czerwony kirjoitti:
Työmies kirjoitti:
Aika surullista että tuollaisen pitää olla oma pelimoodinsa. Saisi olla niin, että pullamössöille on omansa.
Koska sinähän ainakin suunnittelisit pelisi vähemmistöille? Bisnestähän tuo pelinkehitys on, ja jos peli myy paremmin näin, niin...


miksi aiemmin sitten tehtiin sellaisia hc-pelejä? luuliko joku että ne myyvät paremmin kuin nykyiset?

tavallaan ihan kiva juttu mutta ei tuo Infinite näytä mitenkään vakuuttavalta. sitäpaitsi se vaikeus tuli lähinnä siitä että hahmo kuoli parista osumasta ja oli rajoitetut elämät (Bioshock 1 ja 2 olivat ihan hirveitä kun loputtomien elämien lisäksi kaikki jo tapetut viholliset pysyivät kuolleina joten pelin pääsi läpi vaikka kuolisi joka toisessa vihollisessa)
lainaa
tuuriaeioleon

20.01.2012 klo 10.24

Mirr5 kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Haastavuus on hyvä asia, ja kertoo hyvin sen, kuinka hyvä peli loppujenlopuksi on kyseessä. Esmes Dark Soulsia taidetaan pitää vaikeana, mutta epäonnistumisista saa lähes aina syyttää itseään. Sitten on jotain Call of Duteja veteraanilla, missä pahimmissa tapauksissa peli spawnaa scriptinmukaisesti vihollisia selän taakse, tai joudut etsimään valkoisen talon edessä tietyn reitin, jossa et kuole. "Juoksitko väärään poteroon? HUONOA TUURIA, KUOLE!"


sellaistahan se sota on. ei kaikki ole itsestä kiinni
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

20.01.2012 klo 11.28

Mirr5 kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Haastavuus on hyvä asia, ja kertoo hyvin sen, kuinka hyvä peli loppujenlopuksi on kyseessä. Esmes Dark Soulsia taidetaan pitää vaikeana, mutta epäonnistumisista saa lähes aina syyttää itseään. Sitten on jotain Call of Duteja veteraanilla, missä pahimmissa tapauksissa peli spawnaa scriptinmukaisesti vihollisia selän taakse, tai joudut etsimään valkoisen talon edessä tietyn reitin, jossa et kuole. "Juoksitko väärään poteroon? HUONOA TUURIA, KUOLE!"

Kyllä Dark Soulskin oli ajoittain melko epäreilu pelaajaa kohtaan, mutta se on totta että nämä pelit tarjoaa ihan erilaista haastetta. Dark Souls tarjoaa sitä oikeanlaista haastetta, eli oppimalla virheistään ja käyttämällä päätä pääsee monen hankalankin kohdan suht helposti läpi, mutta juoksemalla päättömästi hyökkäys -nappia rämpyttäen menettää henkensä samantien.
lainaa
kryobig

20.01.2012 klo 12.22

Olisi parempi että pelit tehtäisiin lähtökohtaisesti haastaviksi ja sitten niille, jotka eivät sellaista kestä olisi se easy-mode. Tuollaiset päälle hätäisesti lätkäistyt paskat eivät ikinä kykene saamaan samaa vaikutusta aikaan kuin alusta asti pelin rakenteeseen suunniteltu syvyys.
lainaa
gaminghobbby

20.01.2012 klo 14.31

kryobig kirjoitti:
Olisi parempi että pelit tehtäisiin lähtökohtaisesti haastaviksi ja sitten niille, jotka eivät sellaista kestä olisi se easy-mode. Tuollaiset päälle hätäisesti lätkäistyt paskat eivät ikinä kykene saamaan samaa vaikutusta aikaan kuin alusta asti pelin rakenteeseen suunniteltu syvyys.


Jännä pointti että muutama vuosi sitten oli niitä super helppoja "casual" ynnä muita vaikeustasoja mutta homma onkin kääntynyt niin että kaikki vaikeustasot ovat enemmän tai vähemmän casualeja

Koska achievementit. jos peli on liian vaikea niin alkaa kauhea itku siitä yhdestä achievementista
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

20.01.2012 klo 15.02

salebin kirjoitti:
Czerwony kirjoitti:
Työmies kirjoitti:
Aika surullista että tuollaisen pitää olla oma pelimoodinsa. Saisi olla niin, että pullamössöille on omansa.
Koska sinähän ainakin suunnittelisit pelisi vähemmistöille? Bisnestähän tuo pelinkehitys on, ja jos peli myy paremmin näin, niin...


miksi aiemmin sitten tehtiin sellaisia hc-pelejä? luuliko joku että ne myyvät paremmin kuin nykyiset?
AFAIK viimeisen kymmenen vuoden aikana pelien myyntimäärät ovat nousseet samalla kun pelit ovat menneet... kasuaalimpaan suuntaan, siksi?
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

20.01.2012 klo 18.39

tuuriaeioleon kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti:
Kuulostaa hyvältä. Haastavuus on hyvä asia, ja kertoo hyvin sen, kuinka hyvä peli loppujenlopuksi on kyseessä. Esmes Dark Soulsia taidetaan pitää vaikeana, mutta epäonnistumisista saa lähes aina syyttää itseään. Sitten on jotain Call of Duteja veteraanilla, missä pahimmissa tapauksissa peli spawnaa scriptinmukaisesti vihollisia selän taakse, tai joudut etsimään valkoisen talon edessä tietyn reitin, jossa et kuole. "Juoksitko väärään poteroon? HUONOA TUURIA, KUOLE!"


sellaistahan se sota on. ei kaikki ole itsestä kiinni


No ei, mutta ei se tarkoita, että siitä tulisi hyvä pelimekaniikka. Etenkin kun CoDit aika pahasti tykkäävät raiskata sitä realismia kaikkialla muualla, joten miksi sitten hakata päätään seinään tämän asian kanssa?
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

20.01.2012 klo 19.22

Eli grafiikoista tulee 2.5d ja äänet muuttu 16bittisiksi? no thanks
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

20.01.2012 klo 19.24

retroparta kirjoitti:
1999 tyyliset grafiikat olisi kiva lisä joka vanhempaa pelaajaa lämmittäisi khyll :3
Itse en kyllä kaipaa vanhoja grafiikoita ollenkaan, kauniita 2D pelejä pitäisi tosin tehdä enemmän kuten Splosion man ja Rayman origins
lainaa
Schnail

Rekisteröitynyt 11.11.2011

20.01.2012 klo 23.51

retroparta kirjoitti:
1999 tyyliset grafiikat olisi kiva lisä joka vanhempaa pelaajaa lämmittäisi khyll :3


ENB ja tuolta DOS-effect mukaan: http://enbdev.com/effect_en.htm
lainaa
Jep

21.01.2012 klo 02.51

party like its 1999
lainaa
Jurpo

21.01.2012 klo 10.26

Talmunen kirjoitti:
Eli grafiikoista tulee 2.5d ja äänet muuttu 16bittisiksi? no thanks


Taitaa aika suuri osa peliäänistä olla edelleen 16-bittistä, että se siitä.
lainaa
nohuhuh

21.01.2012 klo 23.03

Uppmas kirjoitti:
Kasuaalisuuden kylvämässä maailmassa esinntyy tälläistäkin? Nice.


Ymmärsinkö oikein. Olet 13 ja ymmärrät jotakin kasuaalisuudesta?

Viimeiset 5 vuottahan pelit ovat olleet melkoisen kasuaaleja ja alle 8 vanhat harvoin pelaavat muuta
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

22.01.2012 klo 00.07

nohuhuh kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Kasuaalisuuden kylvämässä maailmassa esinntyy tälläistäkin? Nice.


Ymmärsinkö oikein. Olet 13 ja ymmärrät jotakin kasuaalisuudesta?

Viimeiset 5 vuottahan pelit ovat olleet melkoisen kasuaaleja ja alle 8 vanhat harvoin pelaavat muuta


Olen pelannut pienestä asti, silloin pelit olivat selvästi vaikeampia.
Että kyllä tiedän kasuaalisuudesta...
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

23.01.2012 klo 19.00

Uppmas kirjoitti:
nohuhuh kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Kasuaalisuuden kylvämässä maailmassa esinntyy tälläistäkin? Nice.


Ymmärsinkö oikein. Olet 13 ja ymmärrät jotakin kasuaalisuudesta?

Viimeiset 5 vuottahan pelit ovat olleet melkoisen kasuaaleja ja alle 8 vanhat harvoin pelaavat muuta


Olen pelannut pienestä asti, silloin pelit olivat selvästi vaikeampia.
Että kyllä tiedän kasuaalisuudesta...

Se että olit nuori teki siitä Viva Pinatasta vaikean.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova