Tuorein sisältö

Lisätietoja Forza Horizonista, Forza 5 ensi vuonna

05.03.2012 klo 11.05 | Luettu: 26829 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Eilen verkkoon ilmestyi teaser-traileri Forza Horizonista, mutta varmaa tietoa ei ollut siitä, mistä on kyse tai onko traileri edes aito tuotos. AnalogHype kertoo, että on.

Microsoft Ranskan mukaan Forza Horizonia kehittää uusi studio nimeltä Playground, jossa on tekijöitä mm. TOCA:n, GRID:in ja Codemastersin tiimeistä. Horizon on erillinen pelisarja varsinaisesta Forzasta, jonka viides osa on tulossa ensi vuonna, eli peli kahden vuoden välein -tahti jatkuu. Välivuosina saadaan sitten lisää Horizonia.

Lisää aiheesta kuultaneen tänään alkavassa GDC-tapahtumassa.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Osallistu kyselyyn p... Army of Four alkaa o... >

Keskustelut (55 viestiä)

jeesman

05.03.2012 klo 11.19

kunhan edellisestä osasta saatavat bonukset ovat kunnossa. ei vuodessa ehdi ostamaan, tuunaamaan ja kokemaan kaikkea joten vanha kama pitäisi pystyä siirtämään sellaisenaan.

tarkoittaa toisaalta että joka pelissä pitäisi olla 100 autoa lisää ja 10 rataa edellisten lisäksi. ja tietty pelimoodeja
lainaa
ForssanTalbot-kerho

05.03.2012 klo 11.54

Peli tulee keskittymään Talbot Horizoneihin. Mielenkiintoisia autoiluhetkiä luvassa suomalaisille 80-luvun autoja diggaileville! Talbot Horizon - The Forgotten Battles.
lainaa
Temposaur

Rekisteröitynyt 16.01.2012

05.03.2012 klo 12.20

ForssanTalbot-kerho kirjoitti:
Peli tulee keskittymään Talbot Horizoneihin. Mielenkiintoisia autoiluhetkiä luvassa suomalaisille 80-luvun autoja diggaileville! Talbot Horizon - The Forgotten Battles.
Pelissä ajaminen on sivuosassa ja oikeat kamppailut käydään auton starttaamisyrityksissä ja *sen kummallisen äänen* lähteen etsimisessä.
lainaa
ForzatOnKakkaa

05.03.2012 klo 13.05

Tekisivät kerralla hyvän, niin ei tarttis melkein joka vuosi päivitellä.
lainaa
ajopelitonparhaita

05.03.2012 klo 13.13

ForzatOnKakkaa kirjoitti:
Tekisivät kerralla hyvän, niin ei tarttis melkein joka vuosi päivitellä.

Hyvähän se on jo nytkin. Itse ainakin tykkään, kun tulee uusi peli parin vuoden välein, eikä niinkuin Gran Turismon kanssa. Lisäksi Gran Turismo 5 oli pitkän kehitysajan jälkeen edelleen keskeneräinen. Tavallaan hyvä, että sen tekijöillä on tavoitteet katossa tai oikeastaan taivaalla, mutta parempi olisi, että niitä laskettaisiin hiukan ja tehtäisiin eheämpi peli.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

05.03.2012 klo 14.01

Itse en kaipaa forzaan kuin lisää RATOJA. Hemmetti että se ajaminen käy puuduttavaksi nelosessa kun kokoajan "once again you drive in snorshchenlsezzen, and once again you drive in....and once again..."

Siinä on aivan liian vähän ratoja.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

05.03.2012 klo 14.19

Tuntuu olevan nyt kova buumi käyttää tunnetun autopelin brändiä toisessa vähän erityyppisessä autopelissä.
lainaa
poiuyt

05.03.2012 klo 14.21

Protec kirjoitti:
Itse en kaipaa forzaan kuin lisää RATOJA. Hemmetti että se ajaminen käy puuduttavaksi nelosessa kun kokoajan "once again you drive in snorshchenlsezzen, and once again you drive in....and once again..."

Siinä on aivan liian vähän ratoja.

Samaa mieltä. Ja kaikki muutkin voisivat tehdä niin. Nykyään erilaiset versiot samoista radoistakin lasketaan eri radoiksi mainonnassa, tällä yritetään aivan varmasti vain peitellä ongelmaa. Minun puolestani lisätkööt vaikka mielikuvitusratoja.
lainaa
jeesman

05.03.2012 klo 14.58

kun nyt saisivat Forzaan edes kaikki Formula ykkösissä ajettavat ja ajetut radat niin voisi olla jollain tasolla tyytyväinen. Spa, Monza, Interlagos, Sepang... sitten Imolaa, Portoa, Jereziä, Valenciaa.

kuinka monta kertaa Nurburing voi olla se paras myyntivaltti "Drive on Nurburing - for the 528th time"

mielikuvitusratojen puolella en kyllä ole koska ne ovat käytännössä sama kuin eri versiot nykyisistä radoista. siitä puuttuu vaan se fiilis kun ajelee keksityllä tai toisen version radalla.

jos mennään mielikuvitukseen niin sitten saisivat tehdä mielikuvitusautojakin jotta saataisiin kunnon vauriomallit. oikeastaan Horizonista saisi tehdä sellaisen fiktionaalisen pelin keksityillä radoilla ja autoilla joissa saa 1-200 kierroksen kisoja oikeasti realistisilla vaurioilla eli moottori voi keittää, rengas irrota tai auto jäädä katolleen. ja tietty enemmän kuin 12 autoa, vähintään 20. ja tietty pelimoodit sisältäen kustomisoitavia liigoja ja turnauksia, lisää jalkapallon tasoista pelleilyä yms
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.03.2012 klo 14.58

ajopelitonparhaita kirjoitti:
*Censored by SOPA*


Uppmas ei tartu tähän kommenttiin, vaikka toisin luulittekin.

Tosiaan, ihmettelin jo viime uutisessakin, että miksi pitää tuolla nimellä mennä? Alkaa tuntumaan koko sarja vaan enemmän ja enemmän rahantuotannon pesältä, vaikka ne tekijät väittävätkin tekevänsä pelejä rakkaudesta autoihin (kommentti kirjoitettu vihalla Turn 10:ntä vastaan, ei koska boksi).

Ei sillä, etteikö itse peli olisi näyttänyt hienolta ja hyvältä. Vituttaa vaan noiden tyyppien ajatustenkulku.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

05.03.2012 klo 16.11

Uppmas kirjoitti:
Alkaa tuntumaan koko sarja vaan enemmän ja enemmän rahantuotannon pesältä, vaikka ne tekijät väittävätkin tekevänsä pelejä rakkaudesta autoihin (kommentti kirjoitettu vihalla Turn 10:ntä vastaan, ei koska boksi).

Ei sillä, etteikö itse peli olisi näyttänyt hienolta ja hyvältä. Vituttaa vaan noiden tyyppien ajatustenkulku.

Periaatteessa Turn10 on syytön, koska se ei edes tee tätä Horizonia. Microsoft se on joka päättää millä tahdilla Forzaa ulos painetaan ja kenen toimesta.
lainaa
jepsJoops

05.03.2012 klo 16.17

jeesman kirjoitti:

mielikuvitusratojen puolella en kyllä ole koska ne ovat käytännössä sama kuin eri versiot nykyisistä radoista. siitä puuttuu vaan se fiilis kun ajelee keksityllä tai toisen version radalla.


Oikeat radat ovat herkkua ja niitä tietenkin saisi olla lisää, mutta minun mielestäni Forzan "mielikuvitusradat" ovat jotakuinkin poikkeuksetta erinomaisia ja vähintään yhtä hyviä ja hauskoja kuin useimmat "oikeatkin" kilparadat. Olisi vaikea kuvitella Forzaa ilman Maple Valleyta tai Bernese Alpsia. Fujimi Kaido on sekin todella upea ja erittäin haastava rata.

Vaikka ratoja ei koskaan ole tarpeeksi, olen ollut melko tyytyväinen Forzan ratavalikoimaan sen jälkeen kun lisäsivät Le Mansin radan. Spa ja Monaco tietenkin kelpaisivat. Muutama legendaarinen F1-klassikkoauto eri aikakausilta olisi myös oikein tervetullut lisä.
lainaa
RRR

05.03.2012 klo 17.59

tagman kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Alkaa tuntumaan koko sarja vaan enemmän ja enemmän rahantuotannon pesältä, vaikka ne tekijät väittävätkin tekevänsä pelejä rakkaudesta autoihin (kommentti kirjoitettu vihalla Turn 10:ntä vastaan, ei koska boksi).

Ei sillä, etteikö itse peli olisi näyttänyt hienolta ja hyvältä. Vituttaa vaan noiden tyyppien ajatustenkulku.

Periaatteessa Turn10 on syytön, koska se ei edes tee tätä Horizonia. Microsoft se on joka päättää millä tahdilla Forzaa ulos painetaan ja kenen toimesta.


Olikohan tilanne jotenkin eri GT:n puolella ennen GT5 -kehitysfarssia. Uusi osa tuli aina joka toinen vuosi ja muut pelit siihen sekaan. En kuullut valitusta.
lainaa
flopedi_flop

05.03.2012 klo 18.29

Gran Turismo - nyt joka viides vuosi!
lainaa
RRR

05.03.2012 klo 18.52

flopedi_flop kirjoitti:
Gran Turismo - nyt joka viides vuosi!


Fanien toivomuksesta. Mitä sitä ei fanin eteen tekisi.
lainaa
ajopelitonparhaita

05.03.2012 klo 19.01

Uppmas kirjoitti:
Uppmas ei tartu tähän kommenttiin, vaikka toisin luulittekin.

Kiitos. Sinun kanssasi väittelemisestä ei tule ikinä mitään.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.03.2012 klo 19.04

RRR kirjoitti:

Olikohan tilanne jotenkin eri GT:n puolella ennen GT5 -kehitysfarssia. Uusi osa tuli aina joka toinen vuosi ja muut pelit siihen sekaan. En kuullut valitusta.

Tuo tilanne siis oli ennen GT4:sta, joka tuli 4 vuotta edeltäjänsä jälkeen. Ja silloinkin pelien tullessa joka toinen vuosi, laatu pysyi silti ylhäällä. Esim. GT1:sta GT2:seen sisällön määrä tuplaantui. GT3:seen siirryttäessä taas grafiikat saivat ison ylösnousun, mutta sisältö väheni GT1-tasolle. Ja sitten GT4 tuli 4 vuotta jälkeenpäin ja teki saman mitä kakkonen teki ykköselle. Kun taas uusin Forza tuo vain jotain 80 uutta autoa ja 4 uutta rataa, se on kaukana tuplaamisesta. Et kuullut valitusta, koska ei ollut valittamista.

Kiittäen iloinen GT-fani aina ekasta sarjan osasta asti.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.03.2012 klo 19.05

ajopelitonparhaita kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Uppmas ei tartu tähän kommenttiin, vaikka toisin luulittekin.

Kiitos. Sinun kanssasi väittelemisestä ei tule ikinä mitään.


Kiitos on omalla puolellasi.
lainaa
ajopelitonparhaita

05.03.2012 klo 19.15

Uppmas kirjoitti:
Kun taas uusin Forza tuo vain jotain 80 uutta autoa ja 4 uutta rataa, se on kaukana tuplaamisesta. Et kuullut valitusta, koska ei ollut valittamista.

Kiittäen iloinen GT-fani aina ekasta sarjan osasta asti.

Miksi rupeat vertaamaan pelejä, kun et edes omista alustaa, jolla toista pelataan? Itse pelaan 80% peliajastani ajopelejä ja siksi omistan molemmat sarjat kokonaan ja voin sanoa, että molemmissa on menty kokoajan tuntuvasti eteenpäin.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.03.2012 klo 19.19

ajopelitonparhaita kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Kun taas uusin Forza tuo vain jotain 80 uutta autoa ja 4 uutta rataa, se on kaukana tuplaamisesta. Et kuullut valitusta, koska ei ollut valittamista.

Kiittäen iloinen GT-fani aina ekasta sarjan osasta asti.

Miksi rupeat vertaamaan pelejä, kun et edes omista alustaa, jolla toista pelataan? Itse pelaan 80% peliajastani ajopelejä ja siksi omistan molemmat sarjat kokonaan ja voin sanoa, että molemmissa on menty kokoajan tuntuvasti eteenpäin.


Siksi koska hänkin rupesi vertaamaan luultavasti omistamatta molempia alustoja. Ja minähän kerroin vain faktan, siitä faktasta voi olla eri mieltä. Mutta tuplasti kahdesta sadasta on enemmän kuin 80. Se ei ole mielipide. Mutta, olet siis tyytyväinen siihen, mitä uutta Forza 4 on tuonut sarjaan? Hyvä sinulle, paperilla asia näyttää toisenlaiselta.
lainaa
problems

05.03.2012 klo 19.53

Uppmas kirjoitti:
Ja minähän kerroin vain faktan, siitä faktasta voi olla eri mieltä.

Ai niinkuin fakta että GT5 julkaistiin puolen vuosikymmenen kehityksestä huolimatta keskeneräisenä?
lainaa
ajopelitonparhaita

05.03.2012 klo 20.38

[quote nick="Uppmas"]Tuon takia kanssasi onkin mahdotonta väitellä: Et tiedä asiasta hevonpaskaakaan ja et jaksa lukea netistä vaan haluat, että kaikki pitää kertoa täällä foorumilla.

En kiinnitä huomiota autojen määriin, koska ei niitä kaikkia autoja jaksa edes Forzassa kokeilla puhumattakaan Gran Turismosta, jossa monet niistä ovat vielä lähes samoja. Ja GT5:n tapauksessa standard-autojen määrä oli julkaisussa muistaakseni noin 800, tilanne on toki muuttunut mutta en tiedä miten, kun en seuraa. GT5:n keskeneräisyyttä perustelenkin juuri tällä ja epätunnetumpien ratojen ympäristön huonommalla grafiikalla.

Mutta onhan Gran Turismoissa autojenkeräily keskeistä puuhaa, missä se sitten mm. eroaakin Forzasta, jossa tämä asia on paljon vähemmällä huomiolla ja Forza 4:n voi pelata läpi yhdellä autolla.

Miksi Forza 4:n pitäisi tuplata autojen määrä? Yhden syyn jo kerroinkin, mutta toinen on se, että eihän GT5:kään tätä tehnyt. Plus viimeisempien osien kehitysajat eroavat kolmella vuodella.

Ja miksi sinun paperissasi lukee vain lukuja? Pelaatko oikeasti sitä hyvillä mielin vain, koska levyllä on enemmän autoja? Tämä koko kommentti saa minut ehkä kuulostamaan fanipojalta, mutta se joohtuu vain siitä etten tuo esiin tässä GT:n hyviä puolia, jotka tiedät jo oletettavasti itsekin.

Forza 4:n parannuksia, mitä tulee nyt heti mieleen: Paranneltu ajotuntuma (parempi kuin GT5:n, jossa kaikki autot eivät edes tunnu erilaisilta), paljon parempi grafiikka, yksinpelin rakenteeseen tullut parannuksia (+ dynaaminen vaikeusaste (voi pitää huononakin)), viritys, tuunaus ja maalaus mahdollisuuksia laajennettu, autovista, Top Gear haasteet + muu aiheeseen kuuluva, paranneltu ja laajennettu moninpeli ja tietenkin äänet ovat kehittyneet merkittävästi (tässä GT5 kusee grafiikan lisäksi standard-autoissa).

Molemmista peleistä pidän ehdottomasti, mutta GT5:ssa on yliyrittämistä, minkä vuoksi peli on epätasainen. Pisteet jakaisin pyöreesti 55-45 Forzalle.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.03.2012 klo 20.49

problems kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Ja minähän kerroin vain faktan, siitä faktasta voi olla eri mieltä.

Ai niinkuin fakta että GT5 julkaistiin puolen vuosikymmenen kehityksestä huolimatta keskeneräisenä?


Jep, ja se fakta, että pelintekijällä on munaa korjata peliään vielä puoltoista vuotta julkaisun jälkeen.
lainaa
rhdfsa

05.03.2012 klo 20.52

Uppmas kirjoitti:
problems kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Ja minähän kerroin vain faktan, siitä faktasta voi olla eri mieltä.

Ai niinkuin fakta että GT5 julkaistiin puolen vuosikymmenen kehityksestä huolimatta keskeneräisenä?


Jep, ja se fakta, että pelintekijällä on munaa korjata peliään vielä puoltoista vuotta julkaisun jälkeen.

Jolle on hyvä syykin. Forzia ei tarvitse korjailla ja niitä päivitetään laajemmin parin vuoden välein.
lainaa
RRR

05.03.2012 klo 21.18

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Olikohan tilanne jotenkin eri GT:n puolella ennen GT5 -kehitysfarssia. Uusi osa tuli aina joka toinen vuosi ja muut pelit siihen sekaan. En kuullut valitusta.

Tuo tilanne siis oli ennen GT4:sta, joka tuli 4 vuotta edeltäjänsä jälkeen. Ja silloinkin pelien tullessa joka toinen vuosi, laatu pysyi silti ylhäällä. Esim. GT1:sta GT2:seen sisällön määrä tuplaantui. GT3:seen siirryttäessä taas grafiikat saivat ison ylösnousun, mutta sisältö väheni GT1-tasolle. Ja sitten GT4 tuli 4 vuotta jälkeenpäin ja teki saman mitä kakkonen teki ykköselle. Kun taas uusin Forza tuo vain jotain 80 uutta autoa ja 4 uutta rataa, se on kaukana tuplaamisesta. Et kuullut valitusta, koska ei ollut valittamista.

Kiittäen iloinen GT-fani aina ekasta sarjan osasta asti.


Tuplaantuuko sisältö taas seuraavaan osaan? Menee kuitenkin seuraavaan sukupolveen ennenkuin se nähdään. Kun tekee yhden pelin per sukupolvi ja siirtää autot edellisestä pelistä sellaisenaan, saa häivähdyksen nostalgiaa kun edellisen sukupolven graffat puskee näytölle. Japanilaista nerokkuutta.
lainaa
problems

05.03.2012 klo 21.23

Uppmas kirjoitti:
Jep, ja se fakta, että pelintekijällä on munaa korjata peliään vielä puoltoista vuotta julkaisun jälkeen.

Jätit sitten kunnon wall of textin jossa forzan parannuksista ja gt:n automääristä kerrotaan täysin noteeraamatta? Vai etkö uskalla enää ottaa kantaa jos vaikka umpisokea gt:n palvomisesi vähän horjuisi? Ai että olet kyllä säälittävä fanipoju.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.03.2012 klo 21.40

rhdfsa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
problems kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Ja minähän kerroin vain faktan, siitä faktasta voi olla eri mieltä.

Ai niinkuin fakta että GT5 julkaistiin puolen vuosikymmenen kehityksestä huolimatta keskeneräisenä?


Jep, ja se fakta, että pelintekijällä on munaa korjata peliään vielä puoltoista vuotta julkaisun jälkeen.

Jolle on hyvä syykin. Forzia ei tarvitse korjailla ja niitä päivitetään laajemmin parin vuoden välein.


Forza 3:ssa on monia glitchejä, joista on laajalti valitettu, mutta ne ilmeistyivät uudelleen Forza 4:ssa eikä paskaakaan ole tehty. Siis mitä sanoit?
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.03.2012 klo 21.41

problems kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Jep, ja se fakta, että pelintekijällä on munaa korjata peliään vielä puoltoista vuotta julkaisun jälkeen.

Jätit sitten kunnon wall of textin jossa forzan parannuksista ja gt:n automääristä kerrotaan täysin noteeraamatta? Vai etkö uskalla enää ottaa kantaa jos vaikka umpisokea gt:n palvomisesi vähän horjuisi? Ai että olet kyllä säälittävä fanipoju.


Menin syömään iltapalaa, sikäli kun se sinua yhtään kiinnostaa. Muuten olisin jo kirjoittanut.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.03.2012 klo 21.43

RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Olikohan tilanne jotenkin eri GT:n puolella ennen GT5 -kehitysfarssia. Uusi osa tuli aina joka toinen vuosi ja muut pelit siihen sekaan. En kuullut valitusta.

Tuo tilanne siis oli ennen GT4:sta, joka tuli 4 vuotta edeltäjänsä jälkeen. Ja silloinkin pelien tullessa joka toinen vuosi, laatu pysyi silti ylhäällä. Esim. GT1:sta GT2:seen sisällön määrä tuplaantui. GT3:seen siirryttäessä taas grafiikat saivat ison ylösnousun, mutta sisältö väheni GT1-tasolle. Ja sitten GT4 tuli 4 vuotta jälkeenpäin ja teki saman mitä kakkonen teki ykköselle. Kun taas uusin Forza tuo vain jotain 80 uutta autoa ja 4 uutta rataa, se on kaukana tuplaamisesta. Et kuullut valitusta, koska ei ollut valittamista.

Kiittäen iloinen GT-fani aina ekasta sarjan osasta asti.


Tuplaantuuko sisältö taas seuraavaan osaan? Menee kuitenkin seuraavaan sukupolveen ennenkuin se nähdään. Kun tekee yhden pelin per sukupolvi ja siirtää autot edellisestä pelistä sellaisenaan, saa häivähdyksen nostalgiaa kun edellisen sukupolven graffat puskee näytölle. Japanilaista nerokkuutta.


Ei, vaan joka toinen osa on tullut ulos pienemmällä automäärällä kuin edellinen, kuten selvästi tekstissä mainitsin. Tuota noudattaen GT5:stä olisi vaan voinut imuroida pois ne standardit ja laittaa 30 premiumia tilalle, niin aikajatkumo oli ollut täydellinen.
lainaa
RRR

05.03.2012 klo 21.45

Uppmas kirjoitti:
rhdfsa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
problems kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Ja minähän kerroin vain faktan, siitä faktasta voi olla eri mieltä.

Ai niinkuin fakta että GT5 julkaistiin puolen vuosikymmenen kehityksestä huolimatta keskeneräisenä?


Jep, ja se fakta, että pelintekijällä on munaa korjata peliään vielä puoltoista vuotta julkaisun jälkeen.

Jolle on hyvä syykin. Forzia ei tarvitse korjailla ja niitä päivitetään laajemmin parin vuoden välein.


Forza 3:ssa on monia glitchejä, joista on laajalti valitettu, mutta ne ilmeistyivät uudelleen Forza 4:ssa eikä paskaakaan ole tehty. Siis mitä sanoit?


Vaikenet itsekin näistä glitcheistä. On olemassa näemmä vain laajalti valitusta? Huomaa että GT on huomattavasti vanhempi sarja, joten osaan 5 kaikki saatiin täydelliseksi. Oletko koskaan huomannut GT5:ssä mitään negatiivista viiden vuoden hiomisen jäljiltä? Osa on valittanut, että menee 1,5h siitä jos nyt laittaa pelin sisään siihen, että pääsee pelaamaan. Itse en ole kokeillut sitä kohta vuoteen niin ei muista.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.03.2012 klo 21.51

Uppmas kirjoitti:
rhdfsa kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
problems kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Ja minähän kerroin vain faktan, siitä faktasta voi olla eri mieltä.

Ai niinkuin fakta että GT5 julkaistiin puolen vuosikymmenen kehityksestä huolimatta keskeneräisenä?


Jep, ja se fakta, että pelintekijällä on munaa korjata peliään vielä puoltoista vuotta julkaisun jälkeen.

Jolle on hyvä syykin. Forzia ei tarvitse korjailla ja niitä päivitetään laajemmin parin vuoden välein.


Forza 3:ssa on monia glitchejä, joista on laajalti valitettu, mutta ne ilmeistyivät uudelleen Forza 4:ssa eikä paskaakaan ole tehty. Siis mitä sanoit?


[quote="RRR"]Vaikenet itsekin näistä glitcheistä. On olemassa näemmä vain laajalti valitusta? Huomaa että GT on huomattavasti vanhempi sarja, joten osaan 5 kaikki saatiin täydelliseksi. Oletko koskaan huomannut GT5:ssä mitään negatiivista viiden vuoden hiomisen jäljiltä? Osa on valittanut, että menee 1,5h siitä jos nyt laittaa pelin sisään siihen, että pääsee pelaamaan. Itse en ole kokeillut sitä kohta vuoteen niin ei muista. [/quote]

Huomattavsti vanhempi ei oikein päde tässä kohtaa, kun koko pelimoottori rempattiin GT5:den kohdalla. Siksi peli olikin buginen ja bla bla bla kaikki me tämän tiedämme. BF3:a vastaan heruio sympatiaa, kun ''se pelimoottori on uusi ja tietty on bugeja'', samaa ei tapahtunut GT5:den kohdalla, ikinä.
Muokannut: Uppmas 05.03.2012 klo 21.55 lainaa
RRR

05.03.2012 klo 21.54

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Olikohan tilanne jotenkin eri GT:n puolella ennen GT5 -kehitysfarssia. Uusi osa tuli aina joka toinen vuosi ja muut pelit siihen sekaan. En kuullut valitusta.

Tuo tilanne siis oli ennen GT4:sta, joka tuli 4 vuotta edeltäjänsä jälkeen. Ja silloinkin pelien tullessa joka toinen vuosi, laatu pysyi silti ylhäällä. Esim. GT1:sta GT2:seen sisällön määrä tuplaantui. GT3:seen siirryttäessä taas grafiikat saivat ison ylösnousun, mutta sisältö väheni GT1-tasolle. Ja sitten GT4 tuli 4 vuotta jälkeenpäin ja teki saman mitä kakkonen teki ykköselle. Kun taas uusin Forza tuo vain jotain 80 uutta autoa ja 4 uutta rataa, se on kaukana tuplaamisesta. Et kuullut valitusta, koska ei ollut valittamista.

Kiittäen iloinen GT-fani aina ekasta sarjan osasta asti.


Tuplaantuuko sisältö taas seuraavaan osaan? Menee kuitenkin seuraavaan sukupolveen ennenkuin se nähdään. Kun tekee yhden pelin per sukupolvi ja siirtää autot edellisestä pelistä sellaisenaan, saa häivähdyksen nostalgiaa kun edellisen sukupolven graffat puskee näytölle. Japanilaista nerokkuutta.


Ei, vaan joka toinen osa on tullut ulos pienemmällä automäärällä kuin edellinen, kuten selvästi tekstissä mainitsin. Tuota noudattaen GT5:stä olisi vaan voinut imuroida pois ne standardit ja laittaa 30 premiumia tilalle, niin aikajatkumo oli ollut täydellinen.


On se harmi, miten täydellinen aikajatkumo pilattiin näinkin ala-arvoisilla keinoilla.
lainaa
RRR

05.03.2012 klo 21.55

Uppmas kirjoitti:
Ylläoleva kommentti on suuren rekonstruktion tarpeessa.


Muokannut: Uppmas Tänään klo 21.52

Jepjep
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.03.2012 klo 21.56

RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Ylläoleva kommentti on suuren rekonstruktion tarpeessa.


Muokannut: Uppmas Tänään klo 21.52

Jepjep

No toi meni vähän vituiksi kun säädin tämä jutun kanssa...
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.03.2012 klo 21.57

RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Olikohan tilanne jotenkin eri GT:n puolella ennen GT5 -kehitysfarssia. Uusi osa tuli aina joka toinen vuosi ja muut pelit siihen sekaan. En kuullut valitusta.

Tuo tilanne siis oli ennen GT4:sta, joka tuli 4 vuotta edeltäjänsä jälkeen. Ja silloinkin pelien tullessa joka toinen vuosi, laatu pysyi silti ylhäällä. Esim. GT1:sta GT2:seen sisällön määrä tuplaantui. GT3:seen siirryttäessä taas grafiikat saivat ison ylösnousun, mutta sisältö väheni GT1-tasolle. Ja sitten GT4 tuli 4 vuotta jälkeenpäin ja teki saman mitä kakkonen teki ykköselle. Kun taas uusin Forza tuo vain jotain 80 uutta autoa ja 4 uutta rataa, se on kaukana tuplaamisesta. Et kuullut valitusta, koska ei ollut valittamista.

Kiittäen iloinen GT-fani aina ekasta sarjan osasta asti.


Tuplaantuuko sisältö taas seuraavaan osaan? Menee kuitenkin seuraavaan sukupolveen ennenkuin se nähdään. Kun tekee yhden pelin per sukupolvi ja siirtää autot edellisestä pelistä sellaisenaan, saa häivähdyksen nostalgiaa kun edellisen sukupolven graffat puskee näytölle. Japanilaista nerokkuutta.


Ei, vaan joka toinen osa on tullut ulos pienemmällä automäärällä kuin edellinen, kuten selvästi tekstissä mainitsin. Tuota noudattaen GT5:stä olisi vaan voinut imuroida pois ne standardit ja laittaa 30 premiumia tilalle, niin aikajatkumo oli ollut täydellinen.


On se harmi, miten täydellinen aikajatkumo pilattiin näinkin ala-arvoisilla keinoilla.


Koska Sony, vitun Sony. Peliä piti markkinoida niin ne 800 standardia laitettiin vähän nostamaan lukuja.
lainaa
RRR

05.03.2012 klo 22.00

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Olikohan tilanne jotenkin eri GT:n puolella ennen GT5 -kehitysfarssia. Uusi osa tuli aina joka toinen vuosi ja muut pelit siihen sekaan. En kuullut valitusta.

Tuo tilanne siis oli ennen GT4:sta, joka tuli 4 vuotta edeltäjänsä jälkeen. Ja silloinkin pelien tullessa joka toinen vuosi, laatu pysyi silti ylhäällä. Esim. GT1:sta GT2:seen sisällön määrä tuplaantui. GT3:seen siirryttäessä taas grafiikat saivat ison ylösnousun, mutta sisältö väheni GT1-tasolle. Ja sitten GT4 tuli 4 vuotta jälkeenpäin ja teki saman mitä kakkonen teki ykköselle. Kun taas uusin Forza tuo vain jotain 80 uutta autoa ja 4 uutta rataa, se on kaukana tuplaamisesta. Et kuullut valitusta, koska ei ollut valittamista.

Kiittäen iloinen GT-fani aina ekasta sarjan osasta asti.


Tuplaantuuko sisältö taas seuraavaan osaan? Menee kuitenkin seuraavaan sukupolveen ennenkuin se nähdään. Kun tekee yhden pelin per sukupolvi ja siirtää autot edellisestä pelistä sellaisenaan, saa häivähdyksen nostalgiaa kun edellisen sukupolven graffat puskee näytölle. Japanilaista nerokkuutta.


Ei, vaan joka toinen osa on tullut ulos pienemmällä automäärällä kuin edellinen, kuten selvästi tekstissä mainitsin. Tuota noudattaen GT5:stä olisi vaan voinut imuroida pois ne standardit ja laittaa 30 premiumia tilalle, niin aikajatkumo oli ollut täydellinen.


On se harmi, miten täydellinen aikajatkumo pilattiin näinkin ala-arvoisilla keinoilla.


Koska Sony, vitun Sony. Peliä piti markkinoida niin ne 800 standardia laitettiin vähän nostamaan lukuja.


Fakta on se, että äijät saivat säälittävät vähän aikaan vuosina 2004-2010. Ennen syntyi kolme peliä samassa ajassa. GT5:n piti varmasti olla uusi alku, mutta se tuntuu sarjan lopulta.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

05.03.2012 klo 22.09

RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Olikohan tilanne jotenkin eri GT:n puolella ennen GT5 -kehitysfarssia. Uusi osa tuli aina joka toinen vuosi ja muut pelit siihen sekaan. En kuullut valitusta.

Tuo tilanne siis oli ennen GT4:sta, joka tuli 4 vuotta edeltäjänsä jälkeen. Ja silloinkin pelien tullessa joka toinen vuosi, laatu pysyi silti ylhäällä. Esim. GT1:sta GT2:seen sisällön määrä tuplaantui. GT3:seen siirryttäessä taas grafiikat saivat ison ylösnousun, mutta sisältö väheni GT1-tasolle. Ja sitten GT4 tuli 4 vuotta jälkeenpäin ja teki saman mitä kakkonen teki ykköselle. Kun taas uusin Forza tuo vain jotain 80 uutta autoa ja 4 uutta rataa, se on kaukana tuplaamisesta. Et kuullut valitusta, koska ei ollut valittamista.

Kiittäen iloinen GT-fani aina ekasta sarjan osasta asti.


Tuplaantuuko sisältö taas seuraavaan osaan? Menee kuitenkin seuraavaan sukupolveen ennenkuin se nähdään. Kun tekee yhden pelin per sukupolvi ja siirtää autot edellisestä pelistä sellaisenaan, saa häivähdyksen nostalgiaa kun edellisen sukupolven graffat puskee näytölle. Japanilaista nerokkuutta.


Ei, vaan joka toinen osa on tullut ulos pienemmällä automäärällä kuin edellinen, kuten selvästi tekstissä mainitsin. Tuota noudattaen GT5:stä olisi vaan voinut imuroida pois ne standardit ja laittaa 30 premiumia tilalle, niin aikajatkumo oli ollut täydellinen.


On se harmi, miten täydellinen aikajatkumo pilattiin näinkin ala-arvoisilla keinoilla.


Koska Sony, vitun Sony. Peliä piti markkinoida niin ne 800 standardia laitettiin vähän nostamaan lukuja.


Fakta on se, että äijät saivat säälittävät vähän aikaan vuosina 2004-2010. Ennen syntyi kolme peliä samassa ajassa. GT5:n piti varmasti olla uusi alku, mutta se tuntuu sarjan lopulta.


Minähän sanoin, että se helkutin moottori laitettiin remppaan. GT5 prologue käytti vielä GT4:n moottoria, ja jos sen päälle oltaisiin rakennettu, niin GT5:sä oli 500+ autoa ja enemmän ratoja kuin nyt. Mutta me myös saisimme tyytyä PBL:ään, muuttumattomiin sääolosuhteisiin ja huonompiin ajofysiikoihin.
Ja vielä kun alun perin GT5:den oli tarkoitus tulla ulos GT4:n moottorilla, mutta sitten kesken kaiken suunnitelmat muuttus ja kas, siinä meni yli vuosi työtä roskiin kertaheitolla. Siitä pitkä kehitysaika.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

05.03.2012 klo 22.49

jeesman kirjoitti:
kun nyt saisivat Forzaan edes kaikki Formula ykkösissä ajettavat ja ajetut radat niin voisi olla jollain tasolla tyytyväinen. Spa, Monza, Interlagos, Sepang... sitten Imolaa, Portoa, Jereziä, Valenciaa.

kuinka monta kertaa Nurburing voi olla se paras myyntivaltti "Drive on Nurburing - for the 528th time"

mielikuvitusratojen puolella en kyllä ole koska ne ovat käytännössä sama kuin eri versiot nykyisistä radoista. siitä puuttuu vaan se fiilis kun ajelee keksityllä tai toisen version radalla.

jos mennään mielikuvitukseen niin sitten saisivat tehdä mielikuvitusautojakin jotta saataisiin kunnon vauriomallit. oikeastaan Horizonista saisi tehdä sellaisen fiktionaalisen pelin keksityillä radoilla ja autoilla joissa saa 1-200 kierroksen kisoja oikeasti realistisilla vaurioilla eli moottori voi keittää, rengas irrota tai auto jäädä katolleen. ja tietty enemmän kuin 12 autoa, vähintään 20. ja tietty pelimoodit sisältäen kustomisoitavia liigoja ja turnauksia, lisää jalkapallon tasoista pelleilyä yms


Shift 2:ssa on kivasti oikeita ratoja: http://www.needforspeed.com/shift2unleashed/tracks
Ja siinä myös renkaat lähtee irti KAIKISTA autoista ja voi jäädä katolleen yms. Joskin se ei ajettavuudeltaan ole sitten niin realistinen mitä Forza, mutta hyvä ajopeli kuitenkin ja kovin aliarvostettu. Se irtoaa kympillä melkein joka nettikaupasta nykyään niin suosittelen mikäli et vielä ole pelannut. Ja on pirun nätin näköinen.
lainaa
RRR

06.03.2012 klo 07.12

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Olikohan tilanne jotenkin eri GT:n puolella ennen GT5 -kehitysfarssia. Uusi osa tuli aina joka toinen vuosi ja muut pelit siihen sekaan. En kuullut valitusta.

Tuo tilanne siis oli ennen GT4:sta, joka tuli 4 vuotta edeltäjänsä jälkeen. Ja silloinkin pelien tullessa joka toinen vuosi, laatu pysyi silti ylhäällä. Esim. GT1:sta GT2:seen sisällön määrä tuplaantui. GT3:seen siirryttäessä taas grafiikat saivat ison ylösnousun, mutta sisältö väheni GT1-tasolle. Ja sitten GT4 tuli 4 vuotta jälkeenpäin ja teki saman mitä kakkonen teki ykköselle. Kun taas uusin Forza tuo vain jotain 80 uutta autoa ja 4 uutta rataa, se on kaukana tuplaamisesta. Et kuullut valitusta, koska ei ollut valittamista.

Kiittäen iloinen GT-fani aina ekasta sarjan osasta asti.


Tuplaantuuko sisältö taas seuraavaan osaan? Menee kuitenkin seuraavaan sukupolveen ennenkuin se nähdään. Kun tekee yhden pelin per sukupolvi ja siirtää autot edellisestä pelistä sellaisenaan, saa häivähdyksen nostalgiaa kun edellisen sukupolven graffat puskee näytölle. Japanilaista nerokkuutta.


Ei, vaan joka toinen osa on tullut ulos pienemmällä automäärällä kuin edellinen, kuten selvästi tekstissä mainitsin. Tuota noudattaen GT5:stä olisi vaan voinut imuroida pois ne standardit ja laittaa 30 premiumia tilalle, niin aikajatkumo oli ollut täydellinen.


On se harmi, miten täydellinen aikajatkumo pilattiin näinkin ala-arvoisilla keinoilla.


Koska Sony, vitun Sony. Peliä piti markkinoida niin ne 800 standardia laitettiin vähän nostamaan lukuja.


Fakta on se, että äijät saivat säälittävät vähän aikaan vuosina 2004-2010. Ennen syntyi kolme peliä samassa ajassa. GT5:n piti varmasti olla uusi alku, mutta se tuntuu sarjan lopulta.


Minähän sanoin, että se helkutin moottori laitettiin remppaan. GT5 prologue käytti vielä GT4:n moottoria, ja jos sen päälle oltaisiin rakennettu, niin GT5:sä oli 500+ autoa ja enemmän ratoja kuin nyt. Mutta me myös saisimme tyytyä PBL:ään, muuttumattomiin sääolosuhteisiin ja huonompiin ajofysiikoihin.
Ja vielä kun alun perin GT5:den oli tarkoitus tulla ulos GT4:n moottorilla, mutta sitten kesken kaiken suunnitelmat muuttus ja kas, siinä meni yli vuosi työtä roskiin kertaheitolla. Siitä pitkä kehitysaika.


En ymmärrä lainkaan mikä pointtisi on. Olisit sanonut saman, vaikka peliä oltaisiin tehty 10 vuotta ja laitettu keskeneräisenä myyntiin. PD vain hukkasi langat tavoitteiden ja PS3:n kanssa.
lainaa
ajopelitonparhaita

06.03.2012 klo 08.02

Uppmas kirjoitti:
Forza 3:ssa on monia glitchejä, joista on laajalti valitettu, mutta ne ilmeistyivät uudelleen Forza 4:ssa eikä paskaakaan ole tehty. Siis mitä sanoit?

Kylläpäs sinä seuraat tarkasti Forzaan liittyviä asioita, kun en ole minäkään kuullut mistään glitchien runsaudesta, enkä edes juurikaan nähnyt niitä pelatessani. Pari kertaa auto on uponnut seinään ja kerran vaurioita on tullut ihan hullusti pienestä kolhaisusta. Ja time driving kello näyttää Forza 3:ssa 185+h. Toki joillakin sattuu bugaamaan aina enemmän kuin toisella, mutta jos glitchejä olisi monta, niin olisin minäkin sitten huomannut.

Sanonpa vaan, että ei kannata haukkua peliä, josta ei ole kokemuksia. Etenkin kun vielä molemmat sarjat on rankattu pelimaailmassa korkealle.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

06.03.2012 klo 15.11

RRR kirjoitti:

En ymmärrä lainkaan mikä pointtisi on. Olisit sanonut saman, vaikka peliä oltaisiin tehty 10 vuotta ja laitettu keskeneräisenä myyntiin. PD vain hukkasi langat tavoitteiden ja PS3:n kanssa.


Pointti on se, että tuo on fakta. Ei se mitään, tiedän kyllä ettei fanipojun mieli kestä hyviä selityksiä. Helpompi uskoa vaan, että PD on paska.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

06.03.2012 klo 15.13

ajopelitonparhaita kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
Forza 3:ssa on monia glitchejä, joista on laajalti valitettu, mutta ne ilmeistyivät uudelleen Forza 4:ssa eikä paskaakaan ole tehty. Siis mitä sanoit?

Kylläpäs sinä seuraat tarkasti Forzaan liittyviä asioita, kun en ole minäkään kuullut mistään glitchien runsaudesta, enkä edes juurikaan nähnyt niitä pelatessani. Pari kertaa auto on uponnut seinään ja kerran vaurioita on tullut ihan hullusti pienestä kolhaisusta. Ja time driving kello näyttää Forza 3:ssa 185+h. Toki joillakin sattuu bugaamaan aina enemmän kuin toisella, mutta jos glitchejä olisi monta, niin olisin minäkin sitten huomannut.

Sanonpa vaan, että ei kannata haukkua peliä, josta ei ole kokemuksia. Etenkin kun vielä molemmat sarjat on rankattu pelimaailmassa korkealle.


Kokemusta on, sieltä paperipuolelta. Glitcheistä mm. varikolle ajamaan pääseminen uusiutui. Ei niitä glitchejä huomaa, jos ei niitä tee, näet. Enkä minä valita, vaan muut, minä vain kuuntelen.
lainaa
RRR

06.03.2012 klo 15.41

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

En ymmärrä lainkaan mikä pointtisi on. Olisit sanonut saman, vaikka peliä oltaisiin tehty 10 vuotta ja laitettu keskeneräisenä myyntiin. PD vain hukkasi langat tavoitteiden ja PS3:n kanssa.


Pointti on se, että tuo on fakta. Ei se mitään, tiedän kyllä ettei fanipojun mieli kestä hyviä selityksiä. Helpompi uskoa vaan, että PD on paska.


Sulla on ongelma sen suhteen, että Forza tulee joka toinen vuosi. Eikö olekin, vaikka kyseessä on pelisarja. Itse en ole yhtä PC-peliä lukuunottamatta jaksanut yhtään autopeliä vuotta kauempaa. GT5 kiinnosti epäonnistuneen kokonaisuuden vuoksi 3kk. Kuten moni silloin totesi, peli on ok mutta missään ei näy se 5 vuotta kehitystä.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

06.03.2012 klo 16.04

RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

En ymmärrä lainkaan mikä pointtisi on. Olisit sanonut saman, vaikka peliä oltaisiin tehty 10 vuotta ja laitettu keskeneräisenä myyntiin. PD vain hukkasi langat tavoitteiden ja PS3:n kanssa.


Pointti on se, että tuo on fakta. Ei se mitään, tiedän kyllä ettei fanipojun mieli kestä hyviä selityksiä. Helpompi uskoa vaan, että PD on paska.


Sulla on ongelma sen suhteen, että Forza tulee joka toinen vuosi. Eikö olekin, vaikka kyseessä on pelisarja. Itse en ole yhtä PC-peliä lukuunottamatta jaksanut yhtään autopeliä vuotta kauempaa. GT5 kiinnosti epäonnistuneen kokonaisuuden vuoksi 3kk. Kuten moni silloin totesi, peli on ok mutta missään ei näy se 5 vuotta kehitystä.


On minulla ongelma sen kanssa, kun muita vuosiupdateita haukutaan, mutta Forzaa palvotaan. Mikko jopa itse kirjoitti arvostelussaan, että on pientä vuosipäivityksen makua. ''Ihan kuin olisin pelannut tätä ennenkin''. Uutta sisältöä ei vain tule riittävästi. Tahkottuasi yli sata tuntia Forza 3:n ratoja, miten voit sanoa olevasi tyytyväinen 4 uuteen rataa ja 80 uuteen autoon? Siinähän tylsistyy hetkessä.
lainaa
RRR

06.03.2012 klo 16.14

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

En ymmärrä lainkaan mikä pointtisi on. Olisit sanonut saman, vaikka peliä oltaisiin tehty 10 vuotta ja laitettu keskeneräisenä myyntiin. PD vain hukkasi langat tavoitteiden ja PS3:n kanssa.


Pointti on se, että tuo on fakta. Ei se mitään, tiedän kyllä ettei fanipojun mieli kestä hyviä selityksiä. Helpompi uskoa vaan, että PD on paska.


Sulla on ongelma sen suhteen, että Forza tulee joka toinen vuosi. Eikö olekin, vaikka kyseessä on pelisarja. Itse en ole yhtä PC-peliä lukuunottamatta jaksanut yhtään autopeliä vuotta kauempaa. GT5 kiinnosti epäonnistuneen kokonaisuuden vuoksi 3kk. Kuten moni silloin totesi, peli on ok mutta missään ei näy se 5 vuotta kehitystä.


On minulla ongelma sen kanssa, kun muita vuosiupdateita haukutaan, mutta Forzaa palvotaan. Mikko jopa itse kirjoitti arvostelussaan, että on pientä vuosipäivityksen makua. ''Ihan kuin olisin pelannut tätä ennenkin''. Uutta sisältöä ei vain tule riittävästi. Tahkottuasi yli sata tuntia Forza 3:n ratoja, miten voit sanoa olevasi tyytyväinen 4 uuteen rataa ja 80 uuteen autoon? Siinähän tylsistyy hetkessä.


Yhden sukupolven rajoitteet tulevat vastaan, se on totta. Mikään ei estä kuitenkaan hyppäämästä yhtä osaa yli ja odotella GT-tyyliin 4 vuotta.
Kyllä ihmisen täytyy olla idiootti, jos ostaa joka tapauksessa kaikki mitä tarjotaan ja kokee asian rahastukseksi. Forza on sektorinsa paras konsolisarja tässä sukupolvessa, ja onhan Forza 4 osista se paras. Fanatecin CRS -ratilla erittäin mukava kokemus.
Nopeammin sitä tylsistyy ajamalla yhtä ja samaa peliä vuodesta toiseen, jos se on se ehdottamasi vaihtoehto.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

06.03.2012 klo 16.26

RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

En ymmärrä lainkaan mikä pointtisi on. Olisit sanonut saman, vaikka peliä oltaisiin tehty 10 vuotta ja laitettu keskeneräisenä myyntiin. PD vain hukkasi langat tavoitteiden ja PS3:n kanssa.


Pointti on se, että tuo on fakta. Ei se mitään, tiedän kyllä ettei fanipojun mieli kestä hyviä selityksiä. Helpompi uskoa vaan, että PD on paska.


Sulla on ongelma sen suhteen, että Forza tulee joka toinen vuosi. Eikö olekin, vaikka kyseessä on pelisarja. Itse en ole yhtä PC-peliä lukuunottamatta jaksanut yhtään autopeliä vuotta kauempaa. GT5 kiinnosti epäonnistuneen kokonaisuuden vuoksi 3kk. Kuten moni silloin totesi, peli on ok mutta missään ei näy se 5 vuotta kehitystä.


On minulla ongelma sen kanssa, kun muita vuosiupdateita haukutaan, mutta Forzaa palvotaan. Mikko jopa itse kirjoitti arvostelussaan, että on pientä vuosipäivityksen makua. ''Ihan kuin olisin pelannut tätä ennenkin''. Uutta sisältöä ei vain tule riittävästi. Tahkottuasi yli sata tuntia Forza 3:n ratoja, miten voit sanoa olevasi tyytyväinen 4 uuteen rataa ja 80 uuteen autoon? Siinähän tylsistyy hetkessä.


Yhden sukupolven rajoitteet tulevat vastaan, se on totta. Mikään ei estä kuitenkaan hyppäämästä yhtä osaa yli ja odotella GT-tyyliin 4 vuotta.
Kyllä ihmisen täytyy olla idiootti, jos ostaa joka tapauksessa kaikki mitä tarjotaan ja kokee asian rahastukseksi. Forza on sektorinsa paras konsolisarja tässä sukupolvessa, ja onhan Forza 4 osista se paras. Fanatecin CRS -ratilla erittäin mukava kokemus.
Nopeammin sitä tylsistyy ajamalla yhtä ja samaa peliä vuodesta toiseen, jos se on se ehdottamasi vaihtoehto.


Ei kuulukkaan pelata sitä yhtä peliä. Siksi minulla onkin 20+ peliä varastossa, että ei tylsisty yhteenkään niistä. Minähän pelaan ensimmäistä Dirt:iäkin vielä. MUTTA älä sano Forzaa noin suoraan parhaaksi nykyajan ajopleiksi (jos tarkoitit boxin puolella, niin sitten voikin olla), koska se ei ole absoluuttinen fakta.
lainaa
problems

06.03.2012 klo 16.34

Uppmas kirjoitti:
MUTTA älä sano Forzaa noin suoraan parhaaksi nykyajan ajopleiksi (jos tarkoitit boxin puolella, niin sitten voikin olla), koska se ei ole absoluuttinen fakta.

Kyllä se vähän niinkuin taitaa olla, ja sekös sinua vituttaa.
lainaa
RRR

06.03.2012 klo 16.53

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

En ymmärrä lainkaan mikä pointtisi on. Olisit sanonut saman, vaikka peliä oltaisiin tehty 10 vuotta ja laitettu keskeneräisenä myyntiin. PD vain hukkasi langat tavoitteiden ja PS3:n kanssa.


Pointti on se, että tuo on fakta. Ei se mitään, tiedän kyllä ettei fanipojun mieli kestä hyviä selityksiä. Helpompi uskoa vaan, että PD on paska.


Sulla on ongelma sen suhteen, että Forza tulee joka toinen vuosi. Eikö olekin, vaikka kyseessä on pelisarja. Itse en ole yhtä PC-peliä lukuunottamatta jaksanut yhtään autopeliä vuotta kauempaa. GT5 kiinnosti epäonnistuneen kokonaisuuden vuoksi 3kk. Kuten moni silloin totesi, peli on ok mutta missään ei näy se 5 vuotta kehitystä.


On minulla ongelma sen kanssa, kun muita vuosiupdateita haukutaan, mutta Forzaa palvotaan. Mikko jopa itse kirjoitti arvostelussaan, että on pientä vuosipäivityksen makua. ''Ihan kuin olisin pelannut tätä ennenkin''. Uutta sisältöä ei vain tule riittävästi. Tahkottuasi yli sata tuntia Forza 3:n ratoja, miten voit sanoa olevasi tyytyväinen 4 uuteen rataa ja 80 uuteen autoon? Siinähän tylsistyy hetkessä.


Yhden sukupolven rajoitteet tulevat vastaan, se on totta. Mikään ei estä kuitenkaan hyppäämästä yhtä osaa yli ja odotella GT-tyyliin 4 vuotta.
Kyllä ihmisen täytyy olla idiootti, jos ostaa joka tapauksessa kaikki mitä tarjotaan ja kokee asian rahastukseksi. Forza on sektorinsa paras konsolisarja tässä sukupolvessa, ja onhan Forza 4 osista se paras. Fanatecin CRS -ratilla erittäin mukava kokemus.
Nopeammin sitä tylsistyy ajamalla yhtä ja samaa peliä vuodesta toiseen, jos se on se ehdottamasi vaihtoehto.


Ei kuulukkaan pelata sitä yhtä peliä. Siksi minulla onkin 20+ peliä varastossa, että ei tylsisty yhteenkään niistä. Minähän pelaan ensimmäistä Dirt:iäkin vielä. MUTTA älä sano Forzaa noin suoraan parhaaksi nykyajan ajopleiksi (jos tarkoitit boxin puolella, niin sitten voikin olla), koska se ei ole absoluuttinen fakta.

Pelisarja tässä sukupolvessa huom. ja se on järkähtämätön mielipiteeni. En ole koskaan ajanut padilla ja Dirt on täyttä sontaa kirjoissani ratilla.
Väitän silti, että olisit hyvin harvojen joukossa repimässä pelihousuja, jos GT6 olisi tullut uusituilla graffoilla, fysiikoilla ja ajomallilla jouluksi 2012.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

06.03.2012 klo 17.04

RRR kirjoitti:

Pelisarja tässä sukupolvessa huom. ja se on järkähtämätön mielipiteeni. En ole koskaan ajanut padilla ja Dirt on täyttä sontaa kirjoissani ratilla.
Väitän silti, että olisit hyvin harvojen joukossa repimässä pelihousuja, jos GT6 olisi tullut uusituilla graffoilla, fysiikoilla ja ajomallilla jouluksi 2012.


Tässä sukupolvessa... meinaat siis vuotta 2011? Ja... enpä tiedä, ehkä olisinkin ajatellut, että wut? GT6 2012? LoL? Menisi vähän ohi, koska sellainen ei olis PD:n tapaista. Tosin GT6 tulee aikaisemmin kuin 2015, koska pelimoottori on kunnossa. Veikkaan 2013 tai 2014.
lainaa
RRR

06.03.2012 klo 17.35

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Pelisarja tässä sukupolvessa huom. ja se on järkähtämätön mielipiteeni. En ole koskaan ajanut padilla ja Dirt on täyttä sontaa kirjoissani ratilla.
Väitän silti, että olisit hyvin harvojen joukossa repimässä pelihousuja, jos GT6 olisi tullut uusituilla graffoilla, fysiikoilla ja ajomallilla jouluksi 2012.


Tässä sukupolvessa... meinaat siis vuotta 2011? Ja... enpä tiedä, ehkä olisinkin ajatellut, että wut? GT6 2012? LoL? Menisi vähän ohi, koska sellainen ei olis PD:n tapaista. Tosin GT6 tulee aikaisemmin kuin 2015, koska pelimoottori on kunnossa. Veikkaan 2013 tai 2014.


Tulee ainakin tälle sukupolvelle vielä, koska pelimoottori ei taivu edes seuraavalle Sonyn konsolille Sonyn päättäessä luopua koko CELL-projektista ja siirtyy XO:n viitoittamalle tielle. Joten uusiksi menee taas kaikki joka tapauksessa.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

06.03.2012 klo 17.42

RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Pelisarja tässä sukupolvessa huom. ja se on järkähtämätön mielipiteeni. En ole koskaan ajanut padilla ja Dirt on täyttä sontaa kirjoissani ratilla.
Väitän silti, että olisit hyvin harvojen joukossa repimässä pelihousuja, jos GT6 olisi tullut uusituilla graffoilla, fysiikoilla ja ajomallilla jouluksi 2012.


Tässä sukupolvessa... meinaat siis vuotta 2011? Ja... enpä tiedä, ehkä olisinkin ajatellut, että wut? GT6 2012? LoL? Menisi vähän ohi, koska sellainen ei olis PD:n tapaista. Tosin GT6 tulee aikaisemmin kuin 2015, koska pelimoottori on kunnossa. Veikkaan 2013 tai 2014.


Tulee ainakin tälle sukupolvelle vielä, koska pelimoottori ei taivu edes seuraavalle Sonyn konsolille Sonyn päättäessä luopua koko CELL-projektista ja siirtyy XO:n viitoittamalle tielle. Joten uusiksi menee taas kaikki joka tapauksessa.


Kyllä sen moottorin voi optimoida ei-cell prossullekin. Optimointi vaan menee uusiksi.
lainaa
ajopelitonparhaita

06.03.2012 klo 17.59

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Pelisarja tässä sukupolvessa huom. ja se on järkähtämätön mielipiteeni. En ole koskaan ajanut padilla ja Dirt on täyttä sontaa kirjoissani ratilla.
Väitän silti, että olisit hyvin harvojen joukossa repimässä pelihousuja, jos GT6 olisi tullut uusituilla graffoilla, fysiikoilla ja ajomallilla jouluksi 2012.


Tässä sukupolvessa... meinaat siis vuotta 2011? Ja... enpä tiedä, ehkä olisinkin ajatellut, että wut? GT6 2012? LoL? Menisi vähän ohi, koska sellainen ei olis PD:n tapaista. Tosin GT6 tulee aikaisemmin kuin 2015, koska pelimoottori on kunnossa. Veikkaan 2013 tai 2014.


Tulee ainakin tälle sukupolvelle vielä, koska pelimoottori ei taivu edes seuraavalle Sonyn konsolille Sonyn päättäessä luopua koko CELL-projektista ja siirtyy XO:n viitoittamalle tielle. Joten uusiksi menee taas kaikki joka tapauksessa.


Kyllä sen moottorin voi optimoida ei-cell prossullekin. Optimointi vaan menee uusiksi.

Ainahan sitä voi optimoida, mutta sitten taas laatu kärsii, joten uskon uuteen pelimoottoriin tässä tapauksessa. Ei se uusi pelimoottori kuitenkaan huono asia ole.
lainaa
RRR

06.03.2012 klo 18.03

Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Pelisarja tässä sukupolvessa huom. ja se on järkähtämätön mielipiteeni. En ole koskaan ajanut padilla ja Dirt on täyttä sontaa kirjoissani ratilla.
Väitän silti, että olisit hyvin harvojen joukossa repimässä pelihousuja, jos GT6 olisi tullut uusituilla graffoilla, fysiikoilla ja ajomallilla jouluksi 2012.


Tässä sukupolvessa... meinaat siis vuotta 2011? Ja... enpä tiedä, ehkä olisinkin ajatellut, että wut? GT6 2012? LoL? Menisi vähän ohi, koska sellainen ei olis PD:n tapaista. Tosin GT6 tulee aikaisemmin kuin 2015, koska pelimoottori on kunnossa. Veikkaan 2013 tai 2014.


Tulee ainakin tälle sukupolvelle vielä, koska pelimoottori ei taivu edes seuraavalle Sonyn konsolille Sonyn päättäessä luopua koko CELL-projektista ja siirtyy XO:n viitoittamalle tielle. Joten uusiksi menee taas kaikki joka tapauksessa.


Kyllä sen moottorin voi optimoida ei-cell prossullekin. Optimointi vaan menee uusiksi.

Menivät todella syvälle Cellin maailmaan saadakseen edes osan lupauksista toteutettua, ja jotkut näkevät asian lähes toivottomana. Asia nousi tapetille viime vuonna. Mutta samalla moottori jouduttaisiin optimoimaan XO:lle joten hyvä vain kaikille?
Sekin on vain hyvä, että Sonyn takia joutuvat töihin. Puolet ajasta menee muuhun kuin pelin tekemiseen.
lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

06.03.2012 klo 18.07

ajopelitonparhaita kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Uppmas kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Pelisarja tässä sukupolvessa huom. ja se on järkähtämätön mielipiteeni. En ole koskaan ajanut padilla ja Dirt on täyttä sontaa kirjoissani ratilla.
Väitän silti, että olisit hyvin harvojen joukossa repimässä pelihousuja, jos GT6 olisi tullut uusituilla graffoilla, fysiikoilla ja ajomallilla jouluksi 2012.


Tässä sukupolvessa... meinaat siis vuotta 2011? Ja... enpä tiedä, ehkä olisinkin ajatellut, että wut? GT6 2012? LoL? Menisi vähän ohi, koska sellainen ei olis PD:n tapaista. Tosin GT6 tulee aikaisemmin kuin 2015, koska pelimoottori on kunnossa. Veikkaan 2013 tai 2014.


Tulee ainakin tälle sukupolvelle vielä, koska pelimoottori ei taivu edes seuraavalle Sonyn konsolille Sonyn päättäessä luopua koko CELL-projektista ja siirtyy XO:n viitoittamalle tielle. Joten uusiksi menee taas kaikki joka tapauksessa.


Kyllä sen moottorin voi optimoida ei-cell prossullekin. Optimointi vaan menee uusiksi.

Ainahan sitä voi optimoida, mutta sitten taas laatu kärsii, joten uskon uuteen pelimoottoriin tässä tapauksessa. Ei se uusi pelimoottori kuitenkaan huono asia ole.


Ei se huono asia ole, vaan vitusti odottamista...
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

06.03.2012 klo 19.26

RRR kirjoitti:

Tulee ainakin tälle sukupolvelle vielä, koska pelimoottori ei taivu edes seuraavalle Sonyn konsolille Sonyn päättäessä luopua koko CELL-projektista ja siirtyy XO:n viitoittamalle tielle. Joten uusiksi menee taas kaikki joka tapauksessa.

Odotetaampa niitä faktoja ennenkuin tehdään johtopäätöksiä. Noilla juupas-eipäs prosessorihuhuilla ei oikein voi vetää minkäänlaista johtopäätöstä.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova