Tuorein sisältö

Dead Space -kirjoittaja haukkui Gears of Warin, PR-osasto puuttui peliin

25.04.2012 klo 17.00 | Luettu: 8765 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


CinemaBlend kertoo, että Dead Space -pelien juonesta vastaavalla Chuck Beaverilla oli sanansa sanottavana Gears of Warista.
"Tarina voi pilata pelin vain niille, jotka välittävät tarinasta, joten vastauksessa on ehto. Esimerkiksi Gears of War. Siinä on tehty hirvittäviä, tarinakerronnan perusteita loukkaavia virheitä. Silti se ei ole monen mielestä pilalla. Siinä on kirjaimellisesti pelien huonointa kirjoittamista, mutta se ei tunnu vaikuttavan kielteisesti."

Sittemmin kommentti katosi verkosta ja sen tilalla oli seuraavaa:
"Halusin vain selventää Gears of War -kommenttejani, jotka olivat irti asiayhteydestä. Ensinnäkin, olen valtava fani. Se on eeppinen pelisarja ja edelläkävijä monissa pelikokemuksissa ja -mekaniikoissa. Se on ansaitusti ykkösluokan peli. Sen suosion vahvistavat jättimäiset myyntiluvut ja vilkas faniyhteisö. Epicin aherrus on tehnyt peliteollisuudesta paremman ja olemme velkaa monista inspiraatioista heidän työlleen."

Muutos tekstiin tuli EA:n PR-henkilö Melissa Ojedalta ja CinemaBlend pohtii, onko Beaver itse edes nähnyt uusia sanojansa.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Näin alkaa Torchligh... Räppirytmikästä Kine... >

Keskustelut (17 viestiä)

tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

25.04.2012 klo 17.12 11 tykkää tästä

Miksi yksittäinen työntekijä ei saisi sanoa mielipiteitään julkisesti? Ei kyseessä kuitenkaan ole mikään johtotason henkilö, jonka sanomiset mielletään edustavan koko firmaa. Aika paskaa toimintaa taas EA:lta.
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

25.04.2012 klo 17.14 9 tykkää tästä

Työnantajasi omistaa nykyään myös mielipiteesi.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

25.04.2012 klo 17.17 2 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Miksi yksittäinen työntekijä ei saisi sanoa mielipiteitään julkisesti? Ei kyseessä kuitenkaan ole mikään johtotason henkilö, jonka sanomiset mielletään edustavan koko firmaa. Aika paskaa toimintaa taas EA:lta.


Koska elämme maailmassa, jossa yrityksillä on enemmän oikeuksia kuin yksilöillä, ja ihmiset ovat pelkästään polttopuuta syöpämäiselle kasvulle.

Ja tuo kirjoittaja on oikeassa. Gears of War 3 on tarinallisesti yksi surkeimpia pelejä koskaan.
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

25.04.2012 klo 17.17

tagman kirjoitti:
Miksi yksittäinen työntekijä ei saisi sanoa mielipiteitään julkisesti? Ei kyseessä kuitenkaan ole mikään johtotason henkilö, jonka sanomiset mielletään edustavan koko firmaa. Aika paskaa toimintaa taas EA:lta.

Totuus on veitsi lapsen käsissä.

Ja koska kirjoittaja on EAn edustaja.
Muokannut: Machinus 25.04.2012 klo 17.18 lainaa
Petelius86

Rekisteröitynyt 07.10.2009

25.04.2012 klo 17.27

Herra varjele mun järkeäni. on se hienoa että ihminen saa sanoa mielipiteensä. vai onko noilla firmoilla oikeasti tuollainen joudun oikeuteen pelko kun moitin pertin hiekkaliinnaa siitä kuinka huonosti sen sijainti on valittu ajatellen tulevaa nousuvettä
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

25.04.2012 klo 17.59 1 tykkää tästä

Vielä ihmetellään kaiken tällaisen jälkeen, miksi ihmiset haluaa kirjoittaa nimimerkin takaa...
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

25.04.2012 klo 19.02 2 tykkää tästä

Mutta tyyppihän sanoi vain totuuden.. *runs away*
lainaa
HiivaSokeri

25.04.2012 klo 20.30

Gearsin tarina on itseä vähän ärsyttänyt lähinnä siksi, että se voisi olla hyvä. Kerrottu huonosti ja esimerkiksi kolmosen loppu oli kyllä kauheaa kuraa. Pelin maailma on potentiaalinen ja hahmot ainakin omasta mielestä hyviä, mutta tarina kieltämättä kusahtaa.
lainaa
asdasdasd

25.04.2012 klo 20.31 1 tykkää tästä

Mirr5 kirjoitti:
Gears of War 3 on tarinallisesti yksi surkeimpia pelejä koskaan.

Ehkä, mutta Dead Shittien kirjoittajalla ei hirveästi ole varaa lasautella tollaisia kommentteja.
lainaa
Hahaaaa

25.04.2012 klo 21.04

Eipä tuon Derp Spacen kässärikään mikään mainio ole. Mutta onhan tuo Derps of Warin tarina paska myöskin.
lainaa
hyvin_jännä

25.04.2012 klo 21.33 3 tykkää tästä

On se kyllä jännä kun tälläisten keskinkertaisten wnb-kauhupelien rustaajan pitää aukoa päätä jonkun räiskintäpelin juonesta jonka valtaosa pelaajista kuitenkin ohittaa olankohautuksella. Muutenkin jännä mikä tämän kaverin ajaa laukomaan tälläisiä kommentteja. Eri asia tietenkin olisi jos herra Majava olisi tehnyt oman pelisarjansa parissa jotenkin poikeuksellisen hyvää tai positiivisesti merkittävää jälkeä, mutta ikävä tosiasia on että näin ei todellakaan ole tapahtunut.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

25.04.2012 klo 21.45

asdasdasd kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti:
Gears of War 3 on tarinallisesti yksi surkeimpia pelejä koskaan.

Ehkä, mutta Dead Shittien kirjoittajalla ei hirveästi ole varaa lasautella tollaisia kommentteja.

Ehkä, ehkä ei. Mutta ainakin Dead Spaceissa on jokin hyvän idean tapainen ollut jossain vaiheessa kirjoittajalla. Marker on ihan hauska aivainesine, ja Nicole antaa ihan hyvin merkitystä Isaacille ja sitoo päähenkilön maailmaan ja necromorfeihin. Gears of War 3 on taas sen luokan paskaa, että joku on todennäköisesti mennyt Sony Defence Forcen kotisivuille, ja pyytänyt yhteisöä kirjoittamaan näkemyksensä Halo 3n juonesta, ja korvannut Wordissa avaruuden maanalaisuudella, Covenantin Locusteilla, Floodin Lambenteilla, Halon sillä hotelli/salainentukikohta -saarella, Master Chiefin Marcuksella, jne... jne...

Btw, varmaan salaliittorauhaseni käy vaihteeksi ylikierroksilla, mutta onkohan tällä kohulla taas jotain tekemistä sen kanssa, että pelit ovat alessa, ja kolmosta ollaan pikkuhiljaa julkistamassa?
Muokannut: Mirr5 25.04.2012 klo 21.46 lainaa
Uppmas

Rekisteröitynyt 15.11.2011

25.04.2012 klo 21.54 1 tykkää tästä

Ei sananvapautta tässä maailmassa oikeasti ole. Pelkkää silmänlumetta yhtä kaikki.
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

25.04.2012 klo 23.17

Kai se EA näki ettei ole aihetta haukkua toisen pelisarjan juonta..
Ja tietty veikkaan että vaikka miten sanavapaudesta kiistellään niin kun ukko yhdistettään EA:han niin GoW fanit käyvät tulipunaisena EA:n kimppuun ja joka vasten valittiin paskimmaksi firmaksi ja EI todellakaan ihmiset käsitä sitä että mies puhuisi omasta puolestaan, eikä firman puolesta..

jos suomessa joku kassaneiti haukkuisi julkisesti kilpailija leiriä niin uskoisitteko että oma työnantaja katsoisi hyvällä?

btw: missä toi uutinen ekan kerran oli kun heppu kritisoi tota?
lainaa
Its_not_a_nightmare

26.04.2012 klo 03.04

Appe kirjoitti:
Vielä ihmetellään kaiken tällaisen jälkeen, miksi ihmiset haluaa kirjoittaa nimimerkin takaa...


Onneksi kaltaisesi totuuden viholliset saavat asianmukaisen hoidon aivan pian totuusministeriön toimesta.
lainaa
trolololEA

26.04.2012 klo 11.54 1 tykkää tästä

Ei ole joo varaa valittaa. Dead Space ykkösestä tämä Chuck ei oikein tykännyt, mutta se on tämän ajan Resident Evil 1. Mahtava "haunted house" joka tuntuu aidolta paikalta, jossa on jatkuvasti merkityksellisiä tehtäviä ja mahtava tunnelma. Ehkä inan kliseinen kirjoittajan kannalta, mutta parempi se kuin sonta, kuten DS2.

Dead Space kakkonen alkaa sitten pumpam - parissa minuutissa valtava avaruustukikohta on necromorphien hallussa, siviileitä tai sotilaita ei juuri näy. Homma on täysin splatteria eikä kauhua. Eka tehtävä on kulkea naisen luoksi, siinä menee pari tuntia ja kun pääset perille niin saman tien saat uuden "mene tuonne" tehtävän ja siinä menee pari tuntia. Peli on jatkuvaa kujajuoksua ilman selkeitä päämääriä, ja esim lastenkoti tuntuu kovin päälle liimatulta (puhumattakaan niistä lapsista, mitä paskadesignia. Pahempia ovat ainoastaan Stalkkerit jotka näyttelevät rumia naamojaan laatikoiden takaa ja juoksentelevat päämäärättömästi muka vaanien pelaajaa, ilmastoinnissa kiipeilevät Necrot olivat paljon Aliensmaisempia DS1ssä)

Päämäärättömyys voi luoda kauhun tunnelmaa ja olisi ehkä ymmärrettävää jos pelissä olisi muutakin kuin räiskintää. Jos olisi minitehtäviä tai "set pieces", esim. traumatisoituneiden siviilien kohtaamista jotka eivät kuole 2 sekunnin sisällä.

Sitten on ne durrdurr pahikset joita ei voi ymmärtää. Ykkösessä ymmärsin että yksittäinen hemmo voi seota a la Dead Rising, mutta kakkosessa on oikein joku suuri salaliitto jotka haluavat Markereja. Siis mitä helvettiä, kuka voi haluta? Ja pelin päätös viittaa köyhästi että jatko-osia voi tulla vaikka 10, kaikissa tuhotaan Markereja.

Gears of War ei ole mestariteos ja niissä on paljon ongelmia tarinallisesti, mutta ainakin sitä tekee mieli pelata eteenpäin nähdäkseen mitä tapahtuu. Homma etenee, paljon hahmoja ja isoja tapahtumia. DS2n tuhosi kiinnostukseni sarjaan.
lainaa
Weteraani

27.04.2012 klo 22.08

hyvin_jännä kirjoitti:
On se kyllä jännä kun tälläisten keskinkertaisten wnb-kauhupelien rustaajan pitää aukoa päätä jonkun räiskintäpelin juonesta jonka valtaosa pelaajista kuitenkin ohittaa olankohautuksella.

Duoda duoda, juuri sitähän Chuck Beaver kirjoitti (ettei GeoWin pelaajat piittaa joten ei se haittaakaan)
lainaa

Kirjoita kommentti



www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova