Tuorein sisältö

Uusi Zelda: Link to the Past -peli 3DS:lle

17.04.2013 klo 17.48 | Luettu: 13547 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Nintendo Direct on taas paljastanut Nintendon uusia pelisuunnitelmia. Yksi mielenkiintoisimmista on 3DS:lle tehtävä Zelda-peli nimeltä The Legend of Zelda: Kamigami no Triforce 2. Ensimmäinen Kamigami no Triforce käännettiin länsimaissa muotoon Link to the Past. Pelissä on uusi tarina ja uusia luolastoja tutkittavaksi. Link pystyy myös muuttumaan piirrokseksi seinälle ja pääsemään sen avulla ahtaampiin paikkoihin.

Nintendo julkisti myös uuden Yoshi's Island -pelin ja uuden Mario Partyn 3DS:lle.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Uusi FIFA julkistett... Donkey Kong palaa to... >

Keskustelut (24 viestiä)

lolled

Rekisteröitynyt 13.02.2011

17.04.2013 klo 18.04 10 tykkää tästä

Mitä jos julkistaisivat, jotain tuolle Wii U:llekin? Ei paljon yksi minipelikokoelma ja yksi Mario-lämmittely riitä nostamaan laitemyyntejä..
lainaa
MUN4G0GG3L1

17.04.2013 klo 18.19 5 tykkää tästä

lolled kirjoitti:
Mitä jos julkistaisivat, jotain tuolle Wii U:llekin? Ei paljon yksi minipelikokoelma ja yksi Mario-lämmittely riitä nostamaan laitemyyntejä..


Ne myynnit on niin vitun ebinin alhaalla että konsoli meni jo vararikkoon. Siksi sille ei julkaista enään pelejä, ebin. :D
lainaa
Cookos

Rekisteröitynyt 22.10.2012

17.04.2013 klo 18.32 9 tykkää tästä

3DS:lle julkistettu aika pirusti pelejä tässä kevään mittaan. Onkohan E3 sitten Wii U -julkistusten juhlaa?
lainaa
Machinus

Rekisteröitynyt 04.01.2011

17.04.2013 klo 18.41

Ei WiiUlle kannata julkistaa pelejä vielä, kun se kuitenkin saa hirveesti huomioo E3. Siel on sit juttui.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

17.04.2013 klo 18.49 5 tykkää tästä

Petyin kun uusi Link to the Past tulee 3DS:lle eikä WiiU:lle, mutta kun näin tuon räpellyksen niin tämä harmitus katosi. Ei tuota pelin ulkoasua olisi voinut enää paljon enempää ryssiä. Nuo karut ja sumeat 3D-graffat tuo mieleen jonkun selainpelin.

Ja Nintendon WiiU:hun panostus on ollut kyllä melkoisen ala-arvoista.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

17.04.2013 klo 18.52 6 tykkää tästä

Machinus kirjoitti:
Ei WiiUlle kannata julkistaa pelejä vielä, kun se kuitenkin saa hirveesti huomioo E3. Siel on sit juttui.

Veikkaan että kaikki huomio pyörii E3:lla Sonyn ja MS:n konsolien ympärillä.
lainaa
asdfhqwetr

17.04.2013 klo 20.22 7 tykkää tästä

tagman kirjoitti:
Petyin kun uusi Link to the Past tulee 3DS:lle eikä WiiU:lle, mutta kun näin tuon räpellyksen niin tämä harmitus katosi. Ei tuota pelin ulkoasua olisi voinut enää paljon enempää ryssiä. Nuo karut ja sumeat 3D-graffat tuo mieleen jonkun selainpelin.


Ei voisi paljoa enempää ryssiä? Kyllä voisi. Tuo 2D versio näytti aika perinteiselle Zelda-tyylille ja 3DS:n kautta katsottuna näki, että 3D efekti toimii tässä tapauksessa hyvin. Tälläinen selkeämpi grafiikka sopii 3DS:n 3D:lle paremmin, kun pikkutarkka tehostetykitys. Tietenkin jos et tykkää Zelda-tyylistä ja haluat HD grafiikat , niin silloin 3DS:n Zelda ei ehkä ole ihan se sinulle tarkotettu juttu.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

17.04.2013 klo 20.53 8 tykkää tästä

asdfhqwetr kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Petyin kun uusi Link to the Past tulee 3DS:lle eikä WiiU:lle, mutta kun näin tuon räpellyksen niin tämä harmitus katosi. Ei tuota pelin ulkoasua olisi voinut enää paljon enempää ryssiä. Nuo karut ja sumeat 3D-graffat tuo mieleen jonkun selainpelin.


Ei voisi paljoa enempää ryssiä? Kyllä voisi. Tuo 2D versio näytti aika perinteiselle Zelda-tyylille ja 3DS:n kautta katsottuna näki, että 3D efekti toimii tässä tapauksessa hyvin. Tälläinen selkeämpi grafiikka sopii 3DS:n 3D:lle paremmin, kun pikkutarkka tehostetykitys. Tietenkin jos et tykkää Zelda-tyylistä ja haluat HD grafiikat , niin silloin 3DS:n Zelda ei ehkä ole ihan se sinulle tarkotettu juttu.

Tykkään erittäin paljon Link to the Pastin alkuperäisestä tyylistä, mutta minusta tuo 3D-muunnos on karsea.
lainaa
tagmalmunen

17.04.2013 klo 20.55 13 tykkää tästä

tagman nyt löytää aina jotain moitittavaa nintendosta ei tohon kannata kiinittää huomiota
lainaa
Jantsa

Rekisteröitynyt 14.12.2011

17.04.2013 klo 21.00 1 tykkää tästä

missä viipyy majoras mask
lainaa
h1ppidippi

Rekisteröitynyt 15.03.2011

17.04.2013 klo 21.01 4 tykkää tästä

Grafiikat olivat kyllä ihan oikeasti aika karut, tuli enemmänkin mieleen joku nintendolandin minipeli kuin oikea tLoZ...
lainaa
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

17.04.2013 klo 21.04 4 tykkää tästä

tosi rumalta näyttää
lainaa
djspede

Rekisteröitynyt 05.07.2012

17.04.2013 klo 21.29 10 tykkää tästä

Grafiikat ja grafiikat, itse pelaisin vaikka tekstiseikkailuna Zeldaa jos vain tulis. Eikä grafiikka ole ollut koskaan se ensimmäinen prioriteetti Nintendon peleissä, jos jollekin se vielä oli epäselvää.

Pikmin 3 julkaistaan vasta elokuun 4 päivä, joten luulis että Nintendolla on jotain hienoa esiteltävää Wii U:lle viimeistään E3:lla.
lainaa
h1ppidippi

Rekisteröitynyt 15.03.2011

17.04.2013 klo 21.54 1 tykkää tästä

djspede kirjoitti:
Grafiikat ja grafiikat, itse pelaisin vaikka tekstiseikkailuna Zeldaa jos vain tulis. Eikä grafiikka ole ollut koskaan se ensimmäinen prioriteetti Nintendon peleissä, jos jollekin se vielä oli epäselvää.

Pikmin 3 julkaistaan vasta elokuun 4 päivä, joten luulis että Nintendolla on jotain hienoa esiteltävää Wii U:lle viimeistään E3:lla.


Tietenkään grafiikat eivät ole kaikki kaikessa, ja varmaasti tämä tulee olemaan loistava peli joka tapauksessa, mutta kun paremman sanan puuttessa suht. koht. ''realistiseksi'' kuvattu fantasiamaailma on täynnä hymiöillä koristeltuja palikoita ja kirkkaan sinisiä tasoja, uskottavuus särkyy ainakin minun silmissäni aika lahjakkaasti :/
lainaa
jmda

17.04.2013 klo 22.12 1 tykkää tästä

djspede kirjoitti:
Grafiikat ja grafiikat, itse pelaisin vaikka tekstiseikkailuna Zeldaa jos vain tulis. Eikä grafiikka ole ollut koskaan se ensimmäinen prioriteetti Nintendon peleissä, jos jollekin se vielä oli epäselvää.

Pikmin 3 julkaistaan vasta elokuun 4 päivä, joten luulis että Nintendolla on jotain hienoa esiteltävää Wii U:lle viimeistään E3:lla.


Vai pelaisit Zeldaa vaikka tulisi tekstiseikkailuna. Zeldojen huikea "tarina" olisikin omiaan tekstiseikkailuna. Fanipoikuus on jännä juttu.
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

17.04.2013 klo 22.21

Olisi parempi jos noi puhuisivat japania ja olisi tekstit. Kamalaa katsoa tuota aneemista paperilta lukemista.

Olisin halunnut mieluummin alkuperäisen link to the pastin... vai saako sen ostettua storesta SNES-versiona 3DSlle?
Muokannut: Talmunen 17.04.2013 klo 22.26 lainaa
djspede

Rekisteröitynyt 05.07.2012

17.04.2013 klo 22.29 9 tykkää tästä

jmda kirjoitti:
djspede kirjoitti:
Grafiikat ja grafiikat, itse pelaisin vaikka tekstiseikkailuna Zeldaa jos vain tulis. Eikä grafiikka ole ollut koskaan se ensimmäinen prioriteetti Nintendon peleissä, jos jollekin se vielä oli epäselvää.

Pikmin 3 julkaistaan vasta elokuun 4 päivä, joten luulis että Nintendolla on jotain hienoa esiteltävää Wii U:lle viimeistään E3:lla.


Vai pelaisit Zeldaa vaikka tulisi tekstiseikkailuna. Zeldojen huikea "tarina" olisikin omiaan tekstiseikkailuna. Fanipoikuus on jännä juttu.


Niin no, kai ihminen pystyy kirjaakin lukemaan vaikka siinä ei olisi yhtään kuvaa, ja silti siitä saa enemmän irti kuin vaikkapa hienosta pelistä tai leffasta. Pointti nyt on lähinnä se että grafiikalle annetaan ihan liikaa painoarvoa. Ymmärrän toki että visuaalinen ilme on ensimmäinen asia mikä kiinnittää huomiota ja on tärkeä, mutta ei anna suoraan pelille superhyvän teoksen leimaa. Toisekseen 3DS:lle ei pysty tekemään paljon parempaa grafiikkaa kun mitä parhaimmissakin 90-luvun peleissä oli, muutamia varjo ja valokikkoja lukuunottamatta. Ja kyllä, voin sanoa että fanitan Nintendoa koska Sony ja Microsoft ei tarjoa mitään PC:stä poikkeavaa..ainakaan vielä.
lainaa
Beep

17.04.2013 klo 22.37 7 tykkää tästä

tagman kirjoitti:

Veikkaan että kaikki huomio pyörii E3:lla Sonyn ja MS:n konsolien ympärillä.


Veikkaat väärin, siinä vaiheessa kun nuo kekkerit pidetään on ko. laitteet jo esitelty julkisesti ja E3:lla lähinnä demotaan julkaisupelejä, jotka ovat isolta osin multiplattareita. Nintendo taas on ollut Wii U-kuvioista sen verran hiljaa että sieltä on tulossa isoja pommeja. Firma haluaa varmasti maksimoida laitekantansa isoilla nimikkeillä ennen PS4:n ja Boxin tuloa, jolloin sieltä on paljon vaikeampaa erottua.

Ja sitten takaisin asiaan, eiköhän tuo LttP "remake" näytä 3DS:llä varsin kelvolliselta, ei peliä ole suunniteltu tapitettavaksi tietokoneen ruudulta still-muodossa saati koko ruudun videona, vaan käsikonsolilla 3D-efektien kera. Tuskin sieltä mitään maailman graafisesti upeinta peliä on tulossa, kun 21 vuotta vanhan pelin henkisestä jatko-osasta on kyse, mutta ihan alkuperäiselle tyylille uskolliselta menolta tuo näytti.

Ja hippi silmä käteen; NintendoLandin minipeleissä ei ollut graafisesti mitään vikaa, paikoitellen (esim. Pikmin ja Zelda-minipelit) jälki oli jopa upeaa 40-tuumaiselta Full HD-töllöltäkin katsottuna. Tämän pelin ja NintendoLandin välillä en kyllä mitään graafista yhteyttä näe..
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

18.04.2013 klo 13.17

Beep kirjoitti:

Veikkaat väärin, siinä vaiheessa kun nuo kekkerit pidetään on ko. laitteet jo esitelty julkisesti ja E3:lla lähinnä demotaan julkaisupelejä, jotka ovat isolta osin multiplattareita. Nintendo taas on ollut Wii U-kuvioista sen verran hiljaa että sieltä on tulossa isoja pommeja. Firma haluaa varmasti maksimoida laitekantansa isoilla nimikkeillä ennen PS4:n ja Boxin tuloa, jolloin sieltä on paljon vaikeampaa erottua.

Sonyn ja MS:n on sanottu esittelevän konsoleitaan paremmin E3:lla ja lisäksi ainakin PS4:sta pääsee ekaa kertaa testaamaan E3:lla. Lisäksi näiden konsolien ekat pelit tulee saamaan paljon huomiota, koska kaikkia kiinnostaa uusien konsolien suorituskyky. Nintendo sen sijaan saa pistää aikamoiset paukut tiskiin, mikäli meinaa saada huomiota medioissa.
Muokannut: tagman 18.04.2013 klo 13.17 lainaa
Muntu

Rekisteröitynyt 08.12.2007

18.04.2013 klo 15.08

djspede kirjoitti:
Grafiikat ja grafiikat, itse pelaisin vaikka tekstiseikkailuna Zeldaa jos vain tulis. Eikä grafiikka ole ollut koskaan se ensimmäinen prioriteetti Nintendon peleissä, jos jollekin se vielä oli epäselvää.


Taiteellinen suuntaus on tärkeää Nintendollekin, vaikkei ehkä tuo tekninen puoli niin olekaan. Ja se tässä kusee.

Ei nuo LttP:n grafiikat oikeasti toimi kolmedeenä, sanoit mitä sanoit. Kritisoida saa ja kuuluukin. Muuten vaikuttaa toki ihan fantsulta peliltä.
lainaa
MEJM

19.04.2013 klo 00.53 6 tykkää tästä

Suomalaisten pelisivustojen kommenttiosiot on aina masentavaa luettavaa. :P
lainaa
Wiijuu

Rekisteröitynyt 12.02.2013

19.04.2013 klo 09.11

Talmunen kirjoitti:
Olisi parempi jos noi puhuisivat japania ja olisi tekstit. Kamalaa katsoa tuota aneemista paperilta lukemista.


Tarkoitat hra Iwataa ja kumppaneita? Samaa mieltä, että töksähtävää, mutta ongelma lienee se, kun se näytetään kaikkialla maailmassa ja esim. jenkithän ei subeista perusta eikä liiemmin kaikki eurooppalaisetkaan. Mutta ihanan ylikohteliaanpaperistalukuinen on aina tuo Iwatan puhe :)

Viime directissä se _toinen_ japanilaisherra (en muista nimeä, joku Eijo se oli) puhui sitten japaniksi alkutervehdyksen jälkeen.)

Paljon kyllä lykäävät 3dslle pelejä, hiljentyyköhän tahti sit loppuvuodesta?
lainaa
djspede

Rekisteröitynyt 05.07.2012

19.04.2013 klo 10.03 2 tykkää tästä

Kyllähän Nintendo on läksynsä oppinut ja julkaisutahti 3DS:lle on selvästi parantunut. Wii U:n kohdalla ollaan tekemässä samaa, ja radikaali muutos julkaisusyklin osalta on odotettavissa heti E3 tapahtuman jälkeen.

Toivon kuitenkin että Nintendo ei ala puskemaan puolivalmiita pelejä ulos, vaan viimeistelee ne aina viimeiseen pikseliin. Pikmin 3:lta odotan paljon.

http://wiiudaily.com/2013/04/wii-u-releases-set-to-dramat
lainaa
Sahasrahla

19.04.2013 klo 13.34 3 tykkää tästä

Muntu kirjoitti:
Ei nuo LttP:n grafiikat oikeasti toimi kolmedeenä, sanoit mitä sanoit.


Kyllä muuten toimii. Olin ensin itsekin samaa mieltä kanssasi, mutta katsottuani nyt muutaman tuoreen hands-on pelivideon hyvällä laadulla totesin, että jälkihän on oikeasti pirun sulavaa. Animaatio on smuuttia, korkeuseroja on käytetty hyvin hyväksi sortumatta övereihin ja uskon efektin toimivan vallan mainiosti 3DS:n ruudulla. Ja huhujen mukaan kaikki pyörii 60fps, 3D-efektin kanssa tai ilman. Mutta mitäs tässä sen kummemmin selittelemään, se on Link to the f----ng Past 2!!! Nuff said ja pakkopoisto.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova