Tuorein sisältö

Lisätietoa Xbox Onen käytetyistä peleistä

24.05.2013 klo 15.29 | Luettu: 52336 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Microsoftilta on saatu monta epämääräistä tietoa ja ristikkäisiä lausuntoja siitä, miten käytettyjen pelien kanssa käy Xbox Onella. Ehkä asiaa ei ole lyöty lukkoon ja eri tiedonjyväsillä kalastellaan yleisön reaktioita. MCV UK kertoo nyt kuitenkin saaneensa pelien jälleenmyyjiltä seuraavanlaista tietoa:

- käytettyjä pelejä voi viedä myyntiin vain liikkeisiin, jotka ovat tehneet sopimuksen Microsoftin Azure-järjestelmän käytöstä
- peli rekisteröidään järjestelmään, jonka jälkeen sen käyttöoikeus katoaa pelin tuoneen kuluttajan Xbox-tililtä - ilmeisesti muun muassa tämän vuoksi Xbox One tarvitsee internetyhteyden kerran vuorokaudessa
- jälleenmyyjät saavat hinnoitella käytetyt pelit vapaasti, mutta sekä pelin julkaisija että Microsoft saavat hinnasta siivun

- huhujen mukaan pelikauppiaalle jäisi hinnasta vain kymmenys, mikä on varmasti vähemmän, kuin mitä liikkeet nykyisin käytetyillä peleillä tienaavat
- saman huhun mukaan käytetyn pelin aktivointi maksaisi noin 40 euroa

Microsoft ei ole julkisesti vahvistanut tietoja, joten virallisia tietoja jäämme vielä odottelemaan.

Eurogamer päivittää, että kun Xbox One -pelin ostaa käytettynä kaupasta, ei tarvitse maksaa aktivointimaksua, vaan se on mukana pelin hinnassa. Pelin myyvä kauppa maksaa sen.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Grid 2:n erikoisvers... Tulevaisuuden grafii... >

Keskustelut (87 viestiä)

Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

24.05.2013 klo 15.45 48 tykkää tästä

Eli yksityishenkilöiden välinen kauppa on kokonaan ohi Xbox:n suhteen. Katsotaampa mitä EU diggaa tästä.

Pelejä ei voi myöskään sitten lahjoittaa, sillä ne pitäisi joka tapauksessa tunkea tuon saatanan Azure-paskan läpi?
Muokannut: Bladekill 24.05.2013 klo 15.50 lainaa
Penaqua

Rekisteröitynyt 22.11.2009

24.05.2013 klo 15.45 10 tykkää tästä

Junnuna oli hienoa käydä paikallisessa pikkudivarissa, josta löysi unohdetuista nurkista aina välillä pölyisiä helmiä. Taitaa ne ajat nyt olla takanapäin, tai olleet jo muutenkin hetken aikaa.

Taitaa tämä olla viimeisimpiä nauloja Game Housenkin (käytetyissä peleissä) arkkuun.
Muokannut: Penaqua 24.05.2013 klo 15.48 lainaa
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

24.05.2013 klo 15.50 22 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Eli yksityishenkilöiden välinen kauppa on kokonaan ohi Xbox:n suhteen. Katsotaampa mitä EU diggaa tästä.


Tämä EU- ja kuluttajansuojakortti tuli ensimmäisenä mieleeni itsellenikin, joten tekisi mieli ajatella, ettei tämä varmaan ole se lopullinen visio.

On varsin tuoreessa muistissa se päätös, että käytetyt ohjelmistot täytyy saada myydä. Tuskin MS:kään haluaa lähteä tässä nokkapokkaan.
lainaa
JNJHL9

Rekisteröitynyt 07.07.2011

24.05.2013 klo 15.50 26 tykkää tästä

mitähän vittua tuo Mikkisofta miettii???
lainaa
RRR

24.05.2013 klo 15.51

Taisi olla vain ajan kysymys tämäkin. Pelintekijät ja julkaisijat ovat olleet samoilla linjoilla.
lainaa
Xbone

24.05.2013 klo 15.52 28 tykkää tästä

PS4 ei taida sisältää moista rajoitusta.

Puhumattakaan huhuista, että Xbox One ei toimi ilman Kineticin kytkemistä... vakoilukamera joka kotiin :)
lainaa
RRR

24.05.2013 klo 15.54 1 tykkää tästä

Xbone kirjoitti:
PS4 ei taida sisältää moista rajoitusta.

Puhumattakaan huhuista, että Xbox One ei toimi ilman Kineticin kytkemistä... vakoilukamera joka kotiin :)


Entä PS4:n padiin integroitu valo kameralle? Ei kieli mistään vastaavasta?
lainaa
Jarkka

24.05.2013 klo 15.55 1 tykkää tästä

Luovuttasiin koko fyysisestä mediasta niin ratkeaisi moni ongelma. Itse ainakin mielummin otan pelin mielummin bitteinä kuin muovina. Toki sitä ei voi myydä eteenpäin, mutteipä ole tarvekaan jos hinta on kohtuullinen systeemin luomien säästöjen takia.
lainaa
Anon

24.05.2013 klo 15.57 13 tykkää tästä

Taitaa jäädä Xboner ostamatta. Nimimerkillä "Voi niitä aikoja kun pystyi lainata kaverilta pelin".
Prkl.
lainaa
JUSTJOO

24.05.2013 klo 15.59 8 tykkää tästä

http://dolan.naurunappula.com/screen/0c/84/0c84b41c3438a4
lainaa
SuperMutant

24.05.2013 klo 15.59 14 tykkää tästä

Kameran voi peittää jos häiritsee ... Mutta anyway, aivan totaalista schaissea lähes kaikki mikä liittyy Xbox Oneen, en ole vielä kuullut kenenkään haluavan sitä :D

Tuskin tulee PS4:kään hankittua, satsaan mielummin kunnon PC:hen.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

24.05.2013 klo 15.59 3 tykkää tästä

Onko tämä sitä yritysliberaalien haikailemaa vapautta valtionbyrokratiasta?
lainaa
M454

24.05.2013 klo 16.01 7 tykkää tästä

PS4 for the win TODELLAKIN. Mitähän ihmettä mikkisoftalla päässään liikkuu? Itsekkin kieltämättä harvemmin ostan nykyään käytettyjä kun ei aina malta oottaa, mutta hinnanalennuksia yleensä odottelen hetken. Kavereilta on tullut lainailtua pelejä ja he ovat lainanneet minulta. Joitain pelejä olen myynyt pois nurkista pyörimästä kun en niitä enää olisi pelannut. Joten yksityismyynti jos poistuu ISO miinus, PAKKO netti iso miinus ja MICROSOFT lukee laitteessa ISOIN MIINUS! Saa tosin nähdä tuleeko Sonylla olemaan millainen netti suunnitelma, eli tuleeko maksulliseksi kuten mikkisoftalla. Vai onko normi ja kulta jäsenyydet. Normilla saisi netissä pelata kuitenkin ja sillee mutta kulta/plus jäsen saisi joitain etuja. Mitä ilman voisi elää normaali pulliainen.
lainaa
Walfin

24.05.2013 klo 16.01 1 tykkää tästä

RRR kirjoitti:
Xbone kirjoitti:
PS4 ei taida sisältää moista rajoitusta.

Puhumattakaan huhuista, että Xbox One ei toimi ilman Kineticin kytkemistä... vakoilukamera joka kotiin :)


Entä PS4:n padiin integroitu valo kameralle? Ei kieli mistään vastaavasta?


Ei, mikäli PS Eye-kameran ei tarvitse koko ajan olla päällä. Kinecticin kamera voi kuvata. Valo PS4:n padissa ei käsittääkseni omaa kuvaus ominaisuutta.
lainaa
isoveli

24.05.2013 klo 16.04 4 tykkää tästä

Xbone kirjoitti:
PS4 ei taida sisältää moista rajoitusta.

Puhumattakaan huhuista, että Xbox One ei toimi ilman Kineticin kytkemistä... vakoilukamera joka kotiin :)


Pitääkö tosiaan paikkansa tämä tieto? sillä jos pitää niin kyllähän tässä ollaan sitten tuomassa tuota "valvontayhteiskuntaa" hissukseen markkinoille viattomassa "pelikoneen" muodossa.
lainaa
Anon

24.05.2013 klo 16.04 2 tykkää tästä

SuperMutant kirjoitti:
Kameran voi peittää jos häiritsee ... Mutta anyway, aivan totaalista schaissea lähes kaikki mikä liittyy Xbox Oneen, en ole vielä kuullut kenenkään haluavan sitä :D

Tuskin tulee PS4:kään hankittua, satsaan mielummin kunnon PC:hen.


Amen bro.
lainaa
swaleyogger

24.05.2013 klo 16.06 9 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Eli yksityishenkilöiden välinen kauppa on kokonaan ohi Xbox:n suhteen. Katsotaampa mitä EU diggaa tästä.


No katsotaam saatana
lainaa
Alajarvi84

Rekisteröitynyt 09.11.2011

24.05.2013 klo 16.07 4 tykkää tästä

Heh heh "http://muropaketti.com/tarkempaa-vertailua-xbox-onen-ja-p"
lainaa
OstanHeti

24.05.2013 klo 16.23 17 tykkää tästä

Microsoft sanoi että kamerayhteys vaaditaan jotta pelintekijät saavat feedbackia siitä miten pelaajat käyttäytyvät, mihin katse kiinnittyy yms.

Eli toisin sanoen 24/7 valvonta. Itse ainakin aion pelata munasillani ja vemputtaa kaikissa väärissä kohdissa, aina kun on joku nyyhky, kauhu tai räiskintäkohta. Jos oikein innostun niin nousen ylös ja alan kävelemään hitaasti kohti kameraa ja sitten ruisks...

Sitten odotellaan minkälaisia pelejä palautteen ansiosta saadaan
lainaa
Nuukamies

24.05.2013 klo 16.25 6 tykkää tästä

" huhujen mukaan pelikauppiaalle jäisi hinnasta vain kymmenys, mikä on varmasti vähemmän, kuin mitä liikkeet nykyisin käytetyillä peleillä tienaavat
- saman huhun mukaan käytetyn pelin aktivointi maksaisi noin 40 euroa "

En tule ostamaan kyseistä konsolia ikinä, jos käytettyjä pelejä ei pääse pelaamaan ilman microsoftin rahan kuppausta.
lainaa
vainSiirtymävaihe

24.05.2013 klo 16.25 4 tykkää tästä

Xbone kirjoitti:
PS4 ei taida sisältää moista rajoitusta.

Puhumattakaan huhuista, että Xbox One ei toimi ilman Kineticin kytkemistä... vakoilukamera joka kotiin :)


Mitä Microsoft edellä, sitä Sony perässä. Kyllä se siivu käytettyjen pelien kaupasta kelpaa aivan varmasti myös Sonylle, aivan kuten muillekin pelitaloille.

Tuskinpa enää menee kauaa, kun pelejä ei enää edes toimiteta levyillä, vaan pian koittaa aika, kun kaupoissa myydään vain latauskoodeja.
lainaa
RRR

24.05.2013 klo 16.30

Walfin kirjoitti:
RRR kirjoitti:
Xbone kirjoitti:
PS4 ei taida sisältää moista rajoitusta.

Puhumattakaan huhuista, että Xbox One ei toimi ilman Kineticin kytkemistä... vakoilukamera joka kotiin :)


Entä PS4:n padiin integroitu valo kameralle? Ei kieli mistään vastaavasta?


Ei, mikäli PS Eye-kameran ei tarvitse koko ajan olla päällä. Kinecticin kamera voi kuvata. Valo PS4:n padissa ei käsittääkseni omaa kuvaus ominaisuutta.


Eipä se ole estänyt Kinectin myyntiä tähänkään asti, yksityisyyssuojan noudatttaminen on ainoa keino olla jäämättä kiinni jostain muusta.

Jos olisin ammatikseni pelintekijä, saattaisin pitää tämän uutisoidun kehityssuunnan vastustajia hieman turhantärkeinä seuraavaa peliäni silmällä pitäen. Valitetaan siitä, että kohta on vain pari pelitaloa jäljellä, ja samalla kannatetaan yhtä tekijää joka johtaa siihen.
lainaa
ihanSama

24.05.2013 klo 16.37 3 tykkää tästä

Eipä paljoa liikuta, kun en käytettyjä pelejä osta enkä myy. Minun puolestani voisivat estää sen kokonaan.
lainaa
asdasdasd

24.05.2013 klo 16.37 7 tykkää tästä

Bladekill kirjoitti:
Eli yksityishenkilöiden välinen kauppa on kokonaan ohi Xbox:n suhteen. Katsotaampa mitä EU diggaa tästä.

Ei microsoftia kiinnosta enää eurooppa, tai muukaan paikka 'murican ulkopuolella.
lainaa
kuison

24.05.2013 klo 16.40 2 tykkää tästä

Joko EU:ssa sallitaan käytettyjen iTunes- ja muiden mobiilisovellusten kauppa?
lainaa
Pentti

24.05.2013 klo 16.53 4 tykkää tästä

ihanSama kirjoitti:
Eipä paljoa liikuta, kun en käytettyjä pelejä osta enkä myy. Minun puolestani voisivat estää sen kokonaan.

Tätä tulee kerta toisensa jälkeen ihmeteltyä monen kohdalla. Kaikki mikä ei kosketa juuri itseä on ihan ok estää ja kieltää.
lainaa
älävalita

24.05.2013 klo 16.58

Pentti kirjoitti:
ihanSama kirjoitti:
Eipä paljoa liikuta, kun en käytettyjä pelejä osta enkä myy. Minun puolestani voisivat estää sen kokonaan.

Tätä tulee kerta toisensa jälkeen ihmeteltyä monen kohdalla. Kaikki mikä ei kosketa juuri itseä on ihan ok estää ja kieltää.


Kai sitä saa olla mitä mieltä haluaa, vaikka asia ei itseä koskettaisikaan. Sinä voit ihan vapaasti olla eri mieltä.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

24.05.2013 klo 17.04 4 tykkää tästä

vainSiirtymävaihe kirjoitti:


Mitä Microsoft edellä, sitä Sony perässä. Kyllä se siivu käytettyjen pelien kaupasta kelpaa aivan varmasti myös Sonylle, aivan kuten muillekin pelitaloille.

Tuskimpa. Jättämällä MS:n kaltaisen kuluttajanoikeuksien raiskaamisen välistä Sony pääsee myymään PS4:n paljon enemmän.

vainSiirtymävaihe kirjoitti:

Tuskinpa enää menee kauaa, kun pelejä ei enää edes toimiteta levyillä, vaan pian koittaa aika, kun kaupoissa myydään vain latauskoodeja.

Kuten alussa puhuttiin niin vastikään tuli EU:lta ennakkotapaus siitä, että myös elektroniset tuotteet tulee pystyä myymään eteenpäin.
Steam/Valve joutuivat jo oikeuteen.
Muokannut: Bladekill 24.05.2013 klo 17.53 lainaa
WellDone

24.05.2013 klo 17.18

SuperMutant kirjoitti:
Kameran voi peittää jos häiritsee ... Mutta anyway, aivan totaalista schaissea lähes kaikki mikä liittyy Xbox Oneen, en ole vielä kuullut kenenkään haluavan sitä :D

Tuskin tulee PS4:kään hankittua, satsaan mielummin kunnon PC:hen.
Mitä iloa siitä PS4:sta olisi? Käytetyt pelit lukitaan siinä trial pelimuotoon ja mukana tulee vielä hirveämpi EyeToy.
lainaa
RRR

24.05.2013 klo 17.19

Bladekill kirjoitti:
vainSiirtymävaihe kirjoitti:


Mitä Microsoft edellä, sitä Sony perässä. Kyllä se siivu käytettyjen pelien kaupasta kelpaa aivan varmasti myös Sonylle, aivan kuten muillekin pelitaloille.

Tuskimpa. Jättämällä MS:n kaltaisen kuluttajanoikeuksien raiskaamisen välistä Sony pääsee myymään PS4:n paljon enemmän.

vainSiirtymävaihe kirjoitti:

Tuskinpa enää menee kauaa, kun pelejä ei enää edes toimiteta levyillä, vaan pian koittaa aika, kun kaupoissa myydään vain latauskoodeja.

Kuten alussa puhuttiin niin vastikään tuli EU:lta ennakkotapaus siitä, että myös elektroniset tuotteet tulee pystyä myymään eteenpäin.
Steam/Valve joutuivat jo taipumaan.


Miljoonia tienaavat lakimiehet löytävät aina jotain, tässä uutisoidussa kuviossa on mahdollisuus myydä leväyllä oleva peli eteenpäin. Sitten tullaan taas siihen toiseen puoleen, että Liven ja PSN:n store pelejä ei juuri myydä eikä siitä valiteta. Kauppa vaan käy.
lainaa
MUN4G0GGELIF4W

24.05.2013 klo 17.29

hahaa, ottakaa siitä pleikkapojat!
lainaa
Pentti

24.05.2013 klo 17.43 5 tykkää tästä

älävalita kirjoitti:
Pentti kirjoitti:
ihanSama kirjoitti:
Eipä paljoa liikuta, kun en käytettyjä pelejä osta enkä myy. Minun puolestani voisivat estää sen kokonaan.

Tätä tulee kerta toisensa jälkeen ihmeteltyä monen kohdalla. Kaikki mikä ei kosketa juuri itseä on ihan ok estää ja kieltää.


Kai sitä saa olla mitä mieltä haluaa, vaikka asia ei itseä koskettaisikaan. Sinä voit ihan vapaasti olla eri mieltä.

Tottakai saa olla mitä mieltä haluaa, on vain käsittämättömän itsekäs ajattelutapa, jos kaikki mitä ei itse tee on ok kieltää muiltakin.
lainaa
turhaUlista

24.05.2013 klo 17.44 1 tykkää tästä

Microsoftin malli sallii pelien myymisen eteenpäin toisin kuin esim. iTunes, joten EU-virkamiehet voivat työntää pykälänsä sinne minne aurinko ei paista.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

24.05.2013 klo 17.49 6 tykkää tästä

RRR kirjoitti:

Miljoonia tienaavat lakimiehet löytävät aina jotain.

Onnea löytämisessä, siinä ei paljoa kravaattiherrat auta kun asiasta on käyty jo yksi sota ja Euroopan korkein oikeus on tehnyt asiasta lainmukaisen päätöksen. Valituksia tuskin otetaan enää edes käsittelyyn.

RRR kirjoitti:

tässä uutisoidussa kuviossa on mahdollisuus myydä leväyllä oleva peli eteenpäin.

Ei ole lain vaatimalla tavalla. Microsoft rikkoo lakia mm. ottamalla itse välistä ja pakottamalla käyttämään heidän myyntikanavaansa suoran myynnin sijaan.
Viime vuotinen ennakkotapaus menee suunnille näin:

"Riippumatta siitä mitä käyttöehdot sanovat, sekä digitaalisessa, että fyysisessä ohjelmistokaupassa myytävä tuote ei ole lisenssi tuotteen käyttöön vaan tuote itse mistä tuottaja/kehittäjä/myyjä luovuttaa oikeutensa ko. myyntikappaleen kohdalla tuotteen ostajalle. Tämä kappale on ostajan normaalin kauppalain mukaisesti voitava myydä eteenpäin."

Eli ihan sama mitä käyttöehtoja MS tai muut tehtailevat lisensseistä, he myyvät ko. tuotteen aina kuluttajalle eteenpäinmyyntioikeuksineen ja kun tuote ei enää ole MS:n niin heillä ei ole oikeutta rajoittaa tai estää tuotteen uudelleenmyyntiä toiselle asiakkaalle. Näin siis Euroopassa.

http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2

RRR kirjoitti:

Sitten tullaan taas siihen toiseen puoleen, että Liven ja PSN:n store pelejä ei juuri myydä eikä siitä valiteta. Kauppa vaan käy.

Varmaan siksi, että ennakkotapaus tuli aivan vastikään ja maailman suurin digitaalinen pelikauppa Steam haastettiin juuri oikeuteen 2kk sitten. Pian kaikki muutkin joutuvat taipumaan tässä asiassa.
Muokannut: Bladekill 24.05.2013 klo 17.50 lainaa
lolled

Rekisteröitynyt 13.02.2011

24.05.2013 klo 17.51 3 tykkää tästä

Eiköhän Xbox Onella ja PlayStation 4:llä tule olemaan samanlaiset menettelyt käytettyihin peleihin. Olisi Microsoftilta todella typerä veto tuo uutisessa mainittu jos kilpailevalla konsolilla ei olisi mitään ongelmaa käytettyjen pelien kanssa.
lainaa
Redu

24.05.2013 klo 17.51 2 tykkää tästä

Eihän sitä jälleenmyyntiä välttämättä estetä, mutta siitä otetaan kaiketi jotain lisenssimaksua. Ainakin V2:n kirjoittajista tulee sellainen olo, että he 1) eivät osta pelejä uutena ja 2) eivät käytä nettiä päivittäin. Ootte te jänniä :)
lainaa
sellaistaSeON

24.05.2013 klo 17.54 2 tykkää tästä

Pentti kirjoitti:
älävalita kirjoitti:
Pentti kirjoitti:
ihanSama kirjoitti:
Eipä paljoa liikuta, kun en käytettyjä pelejä osta enkä myy. Minun puolestani voisivat estää sen kokonaan.

Tätä tulee kerta toisensa jälkeen ihmeteltyä monen kohdalla. Kaikki mikä ei kosketa juuri itseä on ihan ok estää ja kieltää.


Kai sitä saa olla mitä mieltä haluaa, vaikka asia ei itseä koskettaisikaan. Sinä voit ihan vapaasti olla eri mieltä.

Tottakai saa olla mitä mieltä haluaa, on vain käsittämättömän itsekäs ajattelutapa, jos kaikki mitä ei itse tee on ok kieltää muiltakin.


Niin. Esimerkiksi parveketupakointia ovat kieltämässä ne itsekkäät paskiaiset, jotka eivät itse polta. Aseita ovat kieltämässä ne, joilla ei asetta ole. Pelien ja elokuvien ikärajoista päättävät ne, jotka eivät ole alaikäisiä jne.
lainaa
kelpaaMyösSonylle

24.05.2013 klo 17.57

Pelifirmat ja palvelimia pyörittävät tahot ottavat kyllä mielellään siivun käytettyjenkin pelien kaupasta sekä sen mukanaan tuoman DRM:n, joka tekee warettamisesta erittäin hankalaa ja useimmissa tapauksissa jopa mahdotonta.
lainaa
RRR

24.05.2013 klo 18.00

Bladekill kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Miljoonia tienaavat lakimiehet löytävät aina jotain.

Onnea löytämisessä, siinä ei paljoa kravaattiherrat auta kun asiasta on käyty jo yksi sota ja Euroopan korkein oikeus on tehnyt asiasta lainmukaisen päätöksen. Valituksia tuskin otetaan enää edes käsittelyyn.

RRR kirjoitti:

tässä uutisoidussa kuviossa on mahdollisuus myydä leväyllä oleva peli eteenpäin.

Ei ole lain vaatimalla tavalla. Microsoft rikkoo lakia mm. ottamalla itse välistä ja pakottamalla käyttämään heidän myyntikanavaansa suoran myynnin sijaan.
Viime vuotinen ennakkotapaus menee suunnille näin:

"Riippumatta siitä mitä käyttöehdot sanovat, sekä digitaalisessa, että fyysisessä ohjelmistokaupassa myytävä tuote ei ole lisenssi tuotteen käyttöön vaan tuote itse mistä tuottaja/kehittäjä/myyjä luovuttaa oikeutensa ko. myyntikappaleen kohdalla tuotteen ostajalle. Tämä kappale on ostajan normaalin kauppalain mukaisesti voitava myydä eteenpäin."

Eli ihan sama mitä käyttöehtoja MS tai muut tehtailevat lisensseistä, he myyvät ko. tuotteen aina kuluttajalle eteenpäinmyyntioikeuksineen ja kun tuote ei enää ole MS:n niin heillä ei ole oikeutta rajoittaa tai estää tuotteen uudelleenmyyntiä toiselle asiakkaalle. Näin siis Euroopassa.

http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2

RRR kirjoitti:

Sitten tullaan taas siihen toiseen puoleen, että Liven ja PSN:n store pelejä ei juuri myydä eikä siitä valiteta. Kauppa vaan käy.

Varmaan siksi, että ennakkotapaus tuli aivan vastikään ja maailman suurin digitaalinen pelikauppa Steam haastettiin juuri oikeuteen 2kk sitten. Pian kaikki muutkin joutuvat taipumaan tässä asiassa.


Steamin toiminnassa täytyy olla jotain, joka voi sallia vaatimuksen. Ei ole kellään mitään asiaa vaatia samaa PSN:n ja Liven suhteen. On läjäpäin esimerkkejä siitä, että digitaalista sisältöä ei voi myydä laillisesti omin päin eteenpäin.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

24.05.2013 klo 18.04 4 tykkää tästä

RRR kirjoitti:

Steamin toiminnassa täytyy olla jotain, joka voi sallia vaatimuksen. Ei ole kellään mitään asiaa vaatia samaa PSN:n ja Liven suhteen. On läjäpäin esimerkkejä siitä, että digitaalista sisältöä ei voi myydä laillisesti omin päin eteenpäin.

Oletko aivan helvetin tyhmä? Laki määrää. Ei tässä ole edes mitään keskusteltavaa. Jos on epäselvyyksiä niin edelleenkin:
http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2
lainaa
Hmm

24.05.2013 klo 18.05

Bladekill kirjoitti:
Tuskimpa. Jättämällä MS:n kaltaisen kuluttajanoikeuksien raiskaamisen välistä Sony pääsee myymään PS4:n paljon enemmän.

Tuskimpa. Sonyllä ensinnäkin on jo runsaasti kokemusta kuluttajanoikeuksien polkemisesta, ja toisekseen tuo kolahtaisi omaan koipeen viimeistään huonompina pelimyynteinä jos ei yhtään edes yritä hillitä käytettyjen pelien kauppaa.
lainaa
RRR

24.05.2013 klo 18.07

Bladekill kirjoitti:
RRR kirjoitti:

Steamin toiminnassa täytyy olla jotain, joka voi sallia vaatimuksen. Ei ole kellään mitään asiaa vaatia samaa PSN:n ja Liven suhteen. On läjäpäin esimerkkejä siitä, että digitaalista sisältöä ei voi myydä laillisesti omin päin eteenpäin.

Oletko aivan helvetin tyhmä? Laki määrää. Ei tässä ole edes mitään keskusteltavaa. Jos on epäselvyyksiä niin edelleenkin:
http://curia.europa.eu/jcms/upload/docs/application/pdf/2


En ole, ei epäselvyyksiä.
lainaa
tunkkisulle

24.05.2013 klo 18.07 1 tykkää tästä

Itselläni on läppärissä mokkula ja boksissa kaapeli. Sen yhdistämisprosessin teen ehkä 4 kertaa vuodessa ladatakseni jonkun tietyn lisärin.

Eli pitäkää tunkkinne
lainaa
häh

24.05.2013 klo 18.09

isoveli kirjoitti:
jos pitää niin kyllähän tässä ollaan sitten tuomassa tuota "valvontayhteiskuntaa" hissukseen markkinoille viattomassa "pelikoneen" muodossa.


Siis meinaat että nyt se tällä alkaisi, ja koskaan aiemmin mitään valvontaa ei ole yhtään ollut?
lainaa
Heke32

Rekisteröitynyt 24.06.2008

24.05.2013 klo 18.19 6 tykkää tästä

sellaistaSeON kirjoitti:

Niin. Esimerkiksi parveketupakointia ovat kieltämässä ne itsekkäät paskiaiset, jotka eivät itse polta. Aseita ovat kieltämässä ne, joilla ei asetta ole. Pelien ja elokuvien ikärajoista päättävät ne, jotka eivät ole alaikäisiä jne.


Mitäköhän siltoja pitkin aivosolusi nyt oikein liikkuvat? Puhe oli alunperin argumentistasi "saa kieltää koska ei koske minua". Parveketupakointi koskee passiivisen tupakoinnin alaisia, aseet koskevat jokaista yleisen turvallisuuden muodossa ja elokuvien ikärajoissa on kyse nuorempien huolenpidosta. Vai miltä kuullostaa argumentti "kielletään kaikkien aseiden hallussapito, koska asia ei koske minua"? Loppuu tuollaisten sekunda-argumenttien suoltaminen nyt, kiitos.
lainaa
tyrnimarja

24.05.2013 klo 18.21 8 tykkää tästä

Kaikkia pannaan persseeseen marraskuussa
lainaa
ofjaskdk

24.05.2013 klo 18.26 4 tykkää tästä

Siis mitä pelkkä käytetyn pelin aktivointi on 40e eli joten uudet pelit ovat varmaan sitten luokkaa 80-90e.

MS lähti sitten EA:n ja Activisionin huoraksi eipä tarvitse ihmetellä miksi MS osake arvo laski.Osa sijoittajista varmaan jo aavisti että Xbox One tulee olemaan iso floppi.

Xbox One julkaisun jälkeen Amazon UK ilmoitti että Wii U:n myynnit lähtivät rajuun nousuun.







lainaa
huhhuh

24.05.2013 klo 18.38 4 tykkää tästä

ofjaskdk kirjoitti:
Siis mitä pelkkä käytetyn pelin aktivointi on 40e eli joten uudet pelit ovat varmaan sitten luokkaa 80-90e.

Et sinäkään onneksi tyhmä ole.
lainaa
juhlinyt

24.05.2013 klo 18.41 1 tykkää tästä

ofjaskdk kirjoitti:
Osa sijoittajista varmaan jo aavisti että Xbox One tulee olemaan iso floppi.


Peleistä tietämättömät sijoittajat vain reagoivat liian vahvasti pienen marginaalin väistämättömään ulinaan. Pelien suhteen ei nykyään muuta olekaan kun jatkuvaa itkuparkua samoilta kermaperseiltä
lainaa
ettäsillei

24.05.2013 klo 18.43 1 tykkää tästä

xbox one jälkeen xbox two parempi multi player kinet tuki joka aina on line käytetyjen pelit lisensi teho joka nintendoon parenpi on line ohjain yhteydessä sonyn serveer ping video strieming palvelun kohti ostaa enemmän käytety pelejä lisensi urheilu televisio palvelusta itselle tuo on varmasti parenpi joten en jää kaipaamaan
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

24.05.2013 klo 18.54 10 tykkää tästä

Tästä tulee oikea "killer"-ominaisuus. Siis killer vähän eri mielessä kun yleensä.
lainaa
masterplanepicwin

24.05.2013 klo 18.57 1 tykkää tästä

kelpaaMyösSonylle kirjoitti:
Pelifirmat ja palvelimia pyörittävät tahot ottavat kyllä mielellään siivun käytettyjenkin pelien kaupasta sekä sen mukanaan tuoman DRM:n, joka tekee warettamisesta erittäin hankalaa ja useimmissa tapauksissa jopa mahdotonta.


Sonyn kannattaa julkaista kone tällaisenaan jolloin myynnit ovat varmasti 1000000 verratuna xboxin 100aan. Mutta sitten parin viikon päästä tulee ilmoitus patchista joka ottaa käyttöön kaikki samat asiakkaan silmään kusemiset. Pelaajien ei kannata enää vaihtaa joten suurin osa pysyy pleikassa ja maksavat sitten myös niitä korvauksia käytetyistä peleistä yms.

Ja voivat vielä mainosluonteisesti ilmoittaa että "You weren't happy when we removed some features with PS3 patch. This time we add cool services!"
lainaa
drevil

24.05.2013 klo 18.59

ohos unohtu pari nollaa tosta sonyn luvusta. eli siis "one billion units"
lainaa
FanBoy

24.05.2013 klo 19.29 1 tykkää tästä

Vähänkö naurasin jos tämä sukupolvi mennäänkin sellaisessa sodassa että PS4 vs. Wii U, koska kukaan ei halua ostaa Xboxin pelejä kun ne maksaa tuplasti miten päin tahansa ostettuna verrattuna PS4 ja Wii U peleihin joita voit ostaa jossain vaiheessa Huuto.netistä 10€ hintaan (sis. PK).

Tietyllä tavalla ois ihan siistiäkin. Sais vähän vaihtelua tähän ainaiseen fanipoikaininään.
lainaa
huolenpitoa

24.05.2013 klo 19.37 2 tykkää tästä

Heke32 kirjoitti:
sellaistaSeON kirjoitti:

Niin. Esimerkiksi parveketupakointia ovat kieltämässä ne itsekkäät paskiaiset, jotka eivät itse polta. Aseita ovat kieltämässä ne, joilla ei asetta ole. Pelien ja elokuvien ikärajoista päättävät ne, jotka eivät ole alaikäisiä jne.


Mitäköhän siltoja pitkin aivosolusi nyt oikein liikkuvat? Puhe oli alunperin argumentistasi "saa kieltää koska ei koske minua". Parveketupakointi koskee passiivisen tupakoinnin alaisia, aseet koskevat jokaista yleisen turvallisuuden muodossa ja elokuvien ikärajoissa on kyse nuorempien huolenpidosta. Vai miltä kuullostaa argumentti "kielletään kaikkien aseiden hallussapito, koska asia ei koske minua"? Loppuu tuollaisten sekunda-argumenttien suoltaminen nyt, kiitos.


Sen lisäksi, että asia ei kosketa minua millään tavalla, minun mielestäni käytettyjen pelien myyminen on kiellettävä, sillä niitähän voivat pelata myös kaltaisesti alaikäiset ipanat ilman minkäänlaista ikärajakontrollia.
lainaa
talousneuvos

24.05.2013 klo 19.41

Sonyn osakekurssi romahti yli 23 dollarista alle 21 dollariin, kun sijoittajille kävi selväksi, ettei PS4:llä ole mitään mahdollisuutta kilpailla X1:n ylivoimaa vastaan.
lainaa
player

24.05.2013 klo 19.41 5 tykkää tästä

Joo, eiköhän tää konsolisota tullu jo päätökseen...
http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/
lainaa
fanipojathirteen

24.05.2013 klo 19.59 3 tykkää tästä

juhlinyt kirjoitti:
ofjaskdk kirjoitti:
Osa sijoittajista varmaan jo aavisti että Xbox One tulee olemaan iso floppi.


Peleistä tietämättömät sijoittajat vain reagoivat liian vahvasti pienen marginaalin väistämättömään ulinaan. Pelien suhteen ei nykyään muuta olekaan kun jatkuvaa itkuparkua samoilta kermaperseiltä


Taidat olla yksi noista MS fanipojista joka kuuluu siihen pieneen mutta sitäkin tyhmempään kermaperseiden marginaali ryhmään joka hyväksyy kaiken MS paskan.
lainaa
Alajarvi84

Rekisteröitynyt 09.11.2011

24.05.2013 klo 20.15 4 tykkää tästä

Kyllä, pelkästään "arviolta" 50% tehoero PS4 hyväksi GPU osastolla ja muistiväylän nopeus aivan eri maailmasta kuin joku antiikkinen DDR3 :) Like it or not, seuraavan sukupolven konsolien kohdalla asetelmat "tehojen puolesta" taitavat mennä Sonyn hyväksi. Eikä puhuta enään marginaalisista tehoeroista vaan selvää mustaa valkoisella. Vaihteeksi näinkin
lainaa
sdfjpoiasepoijeas

24.05.2013 klo 20.23 4 tykkää tästä

player kirjoitti:
Joo, eiköhän tää konsolisota tullu jo päätökseen...
http://www.gamespot.com/twitter-battle/xbox-vs-ps4/


Hieno homma hermanni Gamespot. Julistavat konsolisodan voittajaa parista joista kumpaakaan ei ole julkaistu.

Kun PS4 ilmoittaa always onlinesta ja DRMstä parin viikon päästä niin luvut vaihtuvat uutuuden vuoksi 30-70 Xboxille.
Sitten hetken päästä Xbox ilmoittaa että vain yksi pelaaja per konsoli joka muuttaa luvut 80-20 PS4lle.
Sitten Xbox ilmoittaa Halo 5n niin luvut muuttuvat 40-60 Xboxille
Sitten PS4 ilmoittaa PS All Stars kakkosen niin luvut muuttuvat 70-30 PS4lle
Sitten löydetään YLOD joka muuttaa tilanteen 20-80 Xboxille
Sitten löydetään RROD joka muuttaa tilanteen 80-20 PS4lle
Sitten ilmoitetaan PS4n nettipelin maksullisuudesta joka muuttaa tilanteen 50-50
Ja homma jatkuu
lainaa
ysärikasvatti

24.05.2013 klo 20.26

huolenpitoa kirjoitti:


Sen lisäksi, että asia ei kosketa minua millään tavalla, minun mielestäni käytettyjen pelien myyminen on kiellettävä, sillä niitähän voivat pelata myös kaltaisesti alaikäiset ipanat ilman minkäänlaista ikärajakontrollia.

Kielletäänkö samalla käytettyjen astioiden myynti? Koska alle 3-v. vauvat saattaa rikkoa sen ja astua sen päälle.
Eiköhän kaikki järkevät myyjät tajua kieltäytyä myymästä k18-peliä alaikäisille. Tai viimeistään vastuulliset vanhemmat takavarikoi kyseisen pelin. Jos ei... Voi voi.
lainaa
Äänestäsuosikkijatko

24.05.2013 klo 20.34 2 tykkää tästä

Fakta on että Wii U on tällä hetkellä parhaiten myynyt ja menestynyt uuden polven konsoli. Sille on kyllä naurettu eikä se kovin hyvin ole pärjännyt, mutta jos Microsoft jatkaa tällä linjalla ja Sonykin päätyy samaan tilanteeseen kun se vihdoin oikeasti paljastaakin jotain niin Wii U alkaakin näyttää voittajalta.
lainaa
Alajarvi84

Rekisteröitynyt 09.11.2011

24.05.2013 klo 20.47 7 tykkää tästä

Microsoft tekee virheen yrittäessään tehdä x1:stä koko kodin multimedialaitetta koska se on lähtökohtaisesti suunniteltu USA:n markkinoille. Koripallotilastojen jne. vahtaamisesta saatika huitomisesta ei keskiverto Eurooppalainen paljoa viisastu.

Siksi toisekseen nykyisissä älytelevisioissa on suurin osa x1:n ominaisuuksista jo valmiina, joten siinä saa sitten televiissio ja xone miettiä keskenään kenelle nyt huidotaan.

Mainittakoon vielä se, että kuva jne. viedään jo nykyään läpi esimerkiksi vahvistimesta joten xone siihen vielä lisäksi väliin on ideana huono jo suunnittelupöydällä. Als siinä sitten säätelemään huulisynkkaa puoli päivää.

Yksinkertaisesti siis perseestä.
lainaa
Petelius86

Rekisteröitynyt 07.10.2009

24.05.2013 klo 21.25 1 tykkää tästä

Nyt taitaa olla se aika jolloin konsolipelaajien on tehtävä selväksi ettei tällaista olla tukemassa muuten tulevaisuudessa kaikki menee päin mäntyä. sen verran vääränlaista markkinointia että huhu. piratismi tulee tuhoaman nämä firmat jos eivät kohta ala oppia. mutta minusta tuntuu että tämä on helposti testi että katotaan olisiko porukka hyväksymässä tällaisen systeemin. muistatteko eisenhower puheen "bombs are bullets" eli testataan mitä mieltä porukka on ja hylätään ehdotus jos se ei saa tarpeeksi kannatusta
lainaa
Alajarvi84

Rekisteröitynyt 09.11.2011

24.05.2013 klo 21.48 5 tykkää tästä

Suurella todennäköisyydellä kyse on juuri tästä "edellä mainittua". Todellisuudessa näiden kahden kilpailijan kesken (MS/Sony) alkavat valttikortit olla niin vähissä, että erot on haettava innovatiivisuudessa. Tehoissa mennään kuitenkin samalla linjalla, vaikkakin PS4 nyt näillä näkymin vie pokaalin tällä saralla.

Arkkitehtuuri molemmissa on sama x86. AMD:n valmistama CPU on ilmeisesti sama (Jaguar 8-ydin 1,6Ghz). GPU myös kutakuinkin sama (X1:ssä karsittu jostain syystä) ja ennakkotietojen valossa PS4:ssä siis 50% tehokkaampi. Elikkäs jäljelle jää massamuistin valinta ja keskusmuisi joka siis X1:ssä 8GB DDR3 + 32MB ESRAM GPU käyttöön + 512GB (HDD/SSD?) ja Playstation 4:ssä 8GB GDDR5 + ? (HDD/SSD?).

Muistin käytössä on ilmeisesti myös suuria eroja PS4:n hyväksi, koska huhuilevat että X1:ssä käyttöjärjestelmä veisi kutakuinkin 3Gb muistia ja PS4:ssä vain 1Gb. Tämän ansiosta siis PS4:ssä on huomattavasti enemmän resursseja pelejä varten. Pelit kuten Bethesdan Fallout sarja tulevat myös hyötymään nopeasta GDDR5 muistista, koska niissä striimataan suuria määriä dataa. GTA V:n luulisi myös hyötyvän edellä mainitusta.

Eli suurimmat erot näiden kahden konsolin keskuudessa nähdään todennäköisesti sillä hetkellä kuin Bethesda julkaisee ensimmäisen pelinsä alustoille.
lainaa
voivoipete

24.05.2013 klo 21.49

kehtaatko sä verrata Eisenhoweria näihin MikkiShaftin apinoihin?
lainaa
msrulaa

24.05.2013 klo 21.55

Hyvä vaan että konsolilla voi tehdä muutakin kuin vain pelata. En muutenkaan ehdi pelaamaan kuin viikonloppuisin, jos silloinkaan, mutta viihdettä kulutan päivittäin.
lainaa
Alajarvi84

Rekisteröitynyt 09.11.2011

24.05.2013 klo 22.05 4 tykkää tästä

Ei se Suomen viihdetarjonta muutu Xbox Onen julkistuksen ansiosta suuntaan eikä toiseen ? Samat Netflixit ja Viaplayt + operaattorien paskeet ovat ruudussa oli laite mikä tahansa.

Helppokäyttöisyyden saralla en nyt äkkiseltään keksi yksinkertaisempaa tapaa katsoa esim. Netflixiä kuin mitä jo Wii U tarjoaa. Samalla tavalla ne Netflixit käynnistetään kuvaketta painamalla/hipaisemalla oli alusta mikä tahansa, ja ainoa ero mikä Wii U:n nostaa ykkösalustaksi on juuri mahdollisuus siirtää ohjelma ohjaimeen kerran hipaisemalla. Sony tämän ominaisuuden taisi keretä jo apinoida Vita:n crossplay ominaisuuden osalta.

Xbox One lisää edellä mainittujen listaan ainoastaan huitomisen tai ääniohjauksen. Eli ei tässä nähdäkseni mitään pyörää ole keksitty uudestaan ?
lainaa
Petelius86

Rekisteröitynyt 07.10.2009

24.05.2013 klo 22.22

voivoipete kirjoitti:
kehtaatko sä verrata Eisenhoweria näihin MikkiShaftin apinoihin?

siis tarkoitan sitä että kuten Eisenhower testasi kansaltaan onko OK käyttä ydinpommia niin tässä testataan että onko ostajien mielestä ok jos pannaan asiakkaat maksamaan enemmän jne jne. toivottavasti ymmärsit mitä haen tässä
lainaa
helvetin_janari

24.05.2013 klo 22.31 1 tykkää tästä

Äänestäsuosikkijatko kirjoitti:
Fakta on että Wii U on tällä hetkellä parhaiten myynyt ja menestynyt uuden polven konsoli.

Älä?
lainaa
Nakke79

Rekisteröitynyt 23.02.2010

24.05.2013 klo 22.54 2 tykkää tästä

Minun mielestä varsin toimiva ja hyvä asia tämä käytettyjen pelien muutos. Koittakaa nyt ymmärtää että tässä toimitaan piratismia yms. modaamista vastaan.

Samaten useempi kirjottaja vois pysyä aiheessa. Otsikkona käytetyt pelit ja täälä kirjotellaan ties mistä muisteista ja muista josta tuskin ketään meistä on kovin hyvin perillä.
lainaa
Alajarvi84

Rekisteröitynyt 09.11.2011

24.05.2013 klo 23.06 1 tykkää tästä

Keskustelu kieltämättä karkasi hieman raiteiltaan, mutta pisteeksi i:n päälle vielä tämä "http://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw&feature=player"

Olen puhunut :)
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

24.05.2013 klo 23.07 2 tykkää tästä

JNJHL9 kirjoitti:
mitähän vittua tuo Mikkisofta miettii???

Vastaan symbolilla: $
lainaa
Aecobob

24.05.2013 klo 23.31 1 tykkää tästä

Uutisen alla 73 viestiä, eikä ole vaikea arvata millaista settiä kyseessä. Aika paljon saa nämäkin kalsarikännit hurjistua, että jaksaisi edes vilkaista mitä täällä tapahtuu.

Itsehän ostan konsolin yksinoikeuspelien perusteella, joten palaillaan aikaisintaan E3:n jälkeen.
lainaa
mister

24.05.2013 klo 23.52

JNJHL9 kirjoitti:
mitähän vittua tuo Mikkisofta miettii???

$$$ my friend, $$$
lainaa
niinkö

25.05.2013 klo 00.07 3 tykkää tästä

Nakke79 kirjoitti:
Minun mielestä varsin toimiva ja hyvä asia tämä käytettyjen pelien muutos. Koittakaa nyt ymmärtää että tässä toimitaan piratismia yms. modaamista vastaan.

Samaten useempi kirjottaja vois pysyä aiheessa. Otsikkona käytetyt pelit ja täälä kirjotellaan ties mistä muisteista ja muista josta tuskin ketään meistä on kovin hyvin perillä.


Ai estämällä käytetyt pelit estetään piratismi joopa joo ja warettajat kyllä löytävät aina keinot jopa Xbox Onen kohdalla.

Se on totta että julkaisijat eivät saa mitään käytetyistä peleistä mutta miksi niiden pitäisi saada niistä jotain jos minä ostan uuden pelin ja myöhemmin myyn tai vaikka lainaan sen kaverilleni miksi hänen pitäisi jo kertaalleen maksetusta tuotteesta maksaa vielä jotain extaa Microsoftille/julkaisijalle?

Tuolla logikaalla käytettyjen autojen,kirjojen,leffojen,kodinkoneiden jne pitäisi kieltää tai niihin pitäisi määrätä joku lisenssi maksu koska eihän tekijät niistäkään saa mitään rahaa.

Pointtini tässä on se että miksi juuri peli julkaisijoiden pitäisi saada käytetyistä peleistä vielä lisää rahaa kun muilla aloilla tekijät eivät saa tuotteistaan käytettynä yhtään mitään.

Nähtävästi peliala on ainoa missä yhtiöt ovat taarpeeksi röyhkeitä ja osa pelaajista taarpeeksi tyhmiä mukaan lukien sinä jotka ovat valmiita hyväksymään tälläisen sairaan rahastuksen.Sen uskon että EA:ta ja Activisionia vituttaa kun joku ostaa käytettyjä pelejä mutta näin se markkinatalous toimii. Kuluttajalla on oikeus myydä ostamansa tuote eteenpäin ilman lisäkustannuksia koska se on hänen ei julkaisijan ja tällä ei ole mitään tekemistä piratismin kanssa.
lainaa
waretuksenloppu

25.05.2013 klo 00.41 1 tykkää tästä

niinkö kirjoitti:


Ai estämällä käytetyt pelit estetään piratismi joopa joo ja warettajat kyllä löytävät aina keinot jopa Xbox Onen kohdalla.


Kun peli on sidottu käyttäjätiliin, vaatii säännöllisen aitoustarkistuksen ja vieläpä käyttää Microsoftin Azure-pilvipalveluja puhumattakaan muista konsolin modausta ja waretusta hankaloittavasta tarkistuksista ja tekniikoista, siinä warepojilla tulee kyllä tippa linssiin. Nykyisetkin konsolimodit ovat onnettomia ja epäluotettavia räpellyksiä, jotka eivät ole edes vaivan arvoisia.
lainaa
asdasdasd

25.05.2013 klo 03.03

Alajarvi84 kirjoitti:
Keskustelu kieltämättä karkasi hieman raiteiltaan, mutta pisteeksi i:n päälle vielä tämä "http://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw&feature=player"
Olen puhunut :)

Onneksi kukaan ei ole vielä nähnyt, tai postannut tuota -.-
lainaa
Pelinavaus

25.05.2013 klo 06.50

Tällä voi olla paljon vaikutusta siihen kenen taakse pelitalot pikkuhiljaa valuvat, jos tulee erilaisia käytäntöjä.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

25.05.2013 klo 07.33 2 tykkää tästä

"My experience is communicating with my friends while I'm watching TV, while I might have music on and at the same time I might play video games"
:D :D

http://www.youtube.com/watch?v=z2iku7pkbf0
lainaa
Losers

25.05.2013 klo 08.07

"My experience is not communicating with my friends while I'm watching TV, while I might not have music on and at the same time I might not play video games. But share my gaming experience every 5 minutes, or so."

L
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

25.05.2013 klo 09.56 3 tykkää tästä

Alajarvi84 kirjoitti:
Kyllä, pelkästään "arviolta" 50% tehoero PS4 hyväksi GPU osastolla ja muistiväylän nopeus aivan eri maailmasta kuin joku antiikkinen DDR3 :) Like it or not, seuraavan sukupolven konsolien kohdalla asetelmat "tehojen puolesta" taitavat mennä Sonyn hyväksi. Eikä puhuta enään marginaalisista tehoeroista vaan selvää mustaa valkoisella. Vaihteeksi näinkin

PS4:ssä ei ole pelkästään nopeampi muisti vaan myös 2GB enemmän kehittäjien käytössä. 5GB vs 7GB
Xbox Onen vallankumouksillinen TV-experience ja "watch TV while playing" vaatii rinnakkaisten käyttöjärjestelmien ajoa ja sen takia 3GB/8GB menee pelkästään tuohuon roskaan jättäen kehittäjille 5GB siihen olennaiseen eli peleihin.
lainaa
Teräsmies

25.05.2013 klo 10.35

Entäs se yllätys että sama käyttettyjen pelien juttu tulee samantien vanhalle 360 konsolille sillä eihän sellaista etua saa sille jättää:D .entäs jos taloudessa on kaksi konsolia ja vaihdan levyn toiseen eli lainaan itseltäni pelin josta sitten joudun maksamaan itselisenssimaksun 40-60 e reilua eikö ?:D:D eikä tarvitse olla varakas omistaakseen 2 konsolia koska kolmen pelin hinnalla jo melkeen saa uuden konsolin :) iso perhe kun kysymyksessä
lainaa
dfesjifsejio

25.05.2013 klo 10.44

helvetin_janari kirjoitti:
Äänestäsuosikkijatko kirjoitti:
Fakta on että Wii U on tällä hetkellä parhaiten myynyt ja menestynyt uuden polven konsoli.

Älä?


Älä sitten valita että Wii U on paska koska se on paras tämänhetkisistä.

Ja aika jännää että 80-luvulla ääniohjausta pidettiin hienona scifinä ja nyt kun se on täällä niin sen turhuudesta syntyy hirveä ulina. Itsekään en kyllä näe mitään hyötyä kun mielelläni en höpötä itsekseni ja ohjain on kuitenkin nopeampi.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

25.05.2013 klo 13.38

Bladekill kirjoitti:
Alajarvi84 kirjoitti:
Kyllä, pelkästään "arviolta" 50% tehoero PS4 hyväksi GPU osastolla ja muistiväylän nopeus aivan eri maailmasta kuin joku antiikkinen DDR3 :) Like it or not, seuraavan sukupolven konsolien kohdalla asetelmat "tehojen puolesta" taitavat mennä Sonyn hyväksi. Eikä puhuta enään marginaalisista tehoeroista vaan selvää mustaa valkoisella. Vaihteeksi näinkin

PS4:ssä ei ole pelkästään nopeampi muisti vaan myös 2GB enemmän kehittäjien käytössä. 5GB vs 7GB
Xbox Onen vallankumouksillinen TV-experience ja "watch TV while playing" vaatii rinnakkaisten käyttöjärjestelmien ajoa ja sen takia 3GB/8GB menee pelkästään tuohuon roskaan jättäen kehittäjille 5GB siihen olennaiseen eli peleihin.

Pääasia että kesken pelin pääsee katsomaan vuokraleffaa, välillä TV:tä ja vähän skypettää siinä pelaamisen ohessa:D
Tjoo, minusta olisi riittänyt toiminto jolla pelin pystyy aloittamaan ja lopettamaan mahdollisimman sujuvasti ja nopeasti. Miksi joku haluaisia kesken pelin käydä katsomassa jonkun leffan? TV-kanavia voi vaihtaa salamannopeasti ihan siitä TV:n kaukosäätimestäkin kesken pelin, jotenka aika typerää tuhlata resursseja siihen.
Muokannut: tagman 25.05.2013 klo 13.39 lainaa
järkihoi

25.05.2013 klo 14.23

Teräsmies kirjoitti:
Entäs se yllätys että sama käyttettyjen pelien juttu tulee samantien vanhalle 360 konsolille sillä eihän sellaista etua saa sille jättää:D .entäs jos taloudessa on kaksi konsolia ja vaihdan levyn toiseen eli lainaan itseltäni pelin josta sitten joudun maksamaan itselisenssimaksun 40-60 e reilua eikö ?:D:D eikä tarvitse olla varakas omistaakseen 2 konsolia koska kolmen pelin hinnalla jo melkeen saa uuden konsolin :) iso perhe kun kysymyksessä


Silloin kirjaudut konsolille sillä käyttäjätilillä, johon peli on rekisteröity. Jos tarkoituksesi on pelata samaa peliä kahdella laitteella samanaikaisesti, on sinun TIETENKIN hankittava kaksi peliä, kuten ennenkin.
lainaa
qqq

26.05.2013 klo 11.56 1 tykkää tästä

bladekill täällä saarnaa laista sillä välin kun ite warettelee pelejä :D
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova