Tuorein sisältö

Uudesta Thiefistä poistettiin XP:t

17.10.2013 klo 13.05 | Luettu: 6125 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


PC Gamer kertoo Eidoksen poistaneen seuraavasta Thief-pelistä kokonaan Experience Points -mekaniikan.

"Aluksi halusimme seurata pelaajan edistymistä pelissä XP:n avulla, mutta se vähensi motivaatiota varastamiseen", kertoi peliprojektia johtava Nic Cantin. Osansa muutospäätöksellä oli myös palautteella, jota E3-traileri headshot-XP-palkkioineen aiheutti.

"Kyllä, E3-reaktio oli oikea - tappamisen palkitseminen sillä tavoin on väärin, kun kyseessä on mestarivaras."


V2.fi | Manu Pärssinen
< Ubisoftin uusimmat e... Oululaispeli ylsi 10... >

Keskustelut (7 viestiä)

DSsdadsa

17.10.2013 klo 14.34 24 tykkää tästä

XP:t systeemi on kyllä surkea monissa peleissä. Esim. räiskintä peleissä näkisin mielummin systeemin joka antaisi pelaajalle levelinsä hänen taitojensa mukaan. Levelin suuruus määräytyisi esim. ampumis tarkkuuden, K/D ja Win/Lose ration jne. mukaan. Eikä sen mukaan kuinka paljon joku jonne on jaksanut boostata kaverinsa kanssa XP:tä itelleen. Jos joku on pelannut paljon peliä ei se tarkota välttämättä että hän on siinä hyvä.
lainaa
Slaya

Rekisteröitynyt 28.06.2008

17.10.2013 klo 14.39 4 tykkää tästä

DSsdadsa kirjoitti:
XP:t systeemi on kyllä surkea monissa peleissä. Esim. räiskintä peleissä näkisin mielummin systeemin joka antaisi pelaajalle levelinsä hänen taitojensa mukaan. Levelin suuruus määräytyisi esim. ampumis tarkkuuden, K/D ja Win/Lose ration jne. mukaan. Eikä sen mukaan kuinka paljon joku jonne on jaksanut boostata kaverinsa kanssa XP:tä itelleen. Jos joku on pelannut paljon peliä ei se tarkota välttämättä että hän on siinä hyvä.

Saisivat ottaa mallia moba-peleistä ja Starcraftista jossa on juurikin tämmöinen liigapohjainen rankkausjärjestelmä, jossa taso määräytyy oman menestymisen mukaan.
lainaa
Mazikainen

17.10.2013 klo 15.05 7 tykkää tästä

Thiefissä menestys on sitä että kentän lopussa Kills: 0, Knockouts: 0, Detected: 0, ja mielellään leijonanosa pöllittävästä lootista kontissa. Eiköhän ne jollain konsolirahvaan helpotuksilla tuonkin kuse.
lainaa
Derp

17.10.2013 klo 15.13 8 tykkää tästä

Peli joka perustuu varkailuun - Saa XP:tä pääosumista.

Hyvä näin pari kuukautta ennen julkaisua. Vieläkun muuttaisi pelin oikeasti Thiefiksi.
lainaa
fsijfsipo

17.10.2013 klo 18.01 1 tykkää tästä

Nyt sitten karsivat ominaisuuksia. Hienoa tämä vain paranee.

Tosiaan tuo systeemi oli paska, mutta kun parin tunnin jälkeen on saavuttanut tuon 0-0-0 tilaston niin peliin ei tarvitse enää koska.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

17.10.2013 klo 21.26 5 tykkää tästä

Olisivat tehneet xp-systeemistä järkevän sen sijaan että tyytyivät helppoon ratkaisuun ja poistivat sen kokonaan. Miksi pelaajaa ei voitu palkita varastamisesta ja huomaamattomuudesta?
lainaa
OmgItsWilly

Rekisteröitynyt 05.04.2012

18.10.2013 klo 15.32

tagman kirjoitti:
Olisivat tehneet xp-systeemistä järkevän sen sijaan että tyytyivät helppoon ratkaisuun ja poistivat sen kokonaan. Miksi pelaajaa ei voitu palkita varastamisesta ja huomaamattomuudesta?


Vaikka olenkin samoilla kannoilla että jos xp-systeemin kaltainen hörpäke on tällaiseenkin peliin lisätä niin miksi ei tehdä siitä pelin mukaan rakennettua sen sijaan että läntätään räiskintäpelimuotin mukaan päälle.

Olen kyllä tosin sitäkin mieltä että systeemiä ei olisi alun perin tarvinnut millään tavoin lähteä mukaan tunkemaankaan vaan sekin kehitysaika keskittää muualle.

Sanoisin että jos on Thiefin kaltainen peli ja pitää XPtä antaa että pelaaja tuntisi saavuttaneensa jotain sen sijaan että huomaamattomuus ja onnistunut varkaus olisivat itsessään tarpeeksi palkitsevia on kyllä merkki jostain ihan suunnittelutason mokasta.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova