Tuorein sisältö

Kojima haluaa kunnon väkivaltaa

04.01.2008 klo 13.46 | Luettu: 4350 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


EuroGamer kertoo Famitsu-lehden artikkelista, jossa haastateltiin Metal Gear -sarjan isää Hideo Kojimaa. Hänen mukaansa väkivallan peleissä pitäisi olla entistä realistisempaa, jotta pelaajat todella näkisivät tekojensa seuraukset.

"Ei ole monia pelejä, jotka käsittelevät väkivaltaa kunnolla", vastasi Kojima Jade Raymondin kysymyksiin, "kun oikeasti lyöt jotakuta, heidän kasvonsa vääntyvät tuskasta ja haluan tehdä pelejä, jotka näyttävät sen."

"Jos et näe tuskaa, et voi ymmärtää mitä teit ja pyyhällät taisteluiden läpi ottamatta vastuuta teoistasi. En halua sivuuttaa sitä. Haluan pelaajien ajattelevan, edes vähän, mitä väkivalta ja sota ovat."

Mielenkiintoista onkin miettiä, miten ikärajaviranomaiset suhtautuisivat tähän. Realistinen väkivalta näyttää raaemmalta, mutta toisaalta sellaisen esittäminen on vastuullisempaa, koska seuraukset näkyvät. Nykykoneiden fysiikkatoiminnoilla monenlainen on jo mahdollista.

Alkuperäinen kuva: 4players.de

V2.fi | Manu Pärssinen
< Valjasta aurinko PSP... Atarin alkuvuoden ju... >

Keskustelut (6 viestiä)

Marxman

Rekisteröitynyt 11.10.2007

04.01.2008 klo 14.22

Mutta miten se vaikuttaa tyhjäpäisempiin pelaajiin,
jos tuollainen realistinen peli julkaistaisiin ja saataisi vielä myyntiinkin?
Ei varmastikaan ainakaan turpajuhlia vähentäisi..

Hieno Kojima-muokkaus muuten, propsit manulle.
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

04.01.2008 klo 15.23

Ok. Marxman on selkeästi tehnyt jo täysin pitävän tutkimuksen asiasta, harmi kun Kojima ei sattunut kysymään häneltä ennen tuota kommentointiaan. Eipä tässä kai kannata enää aiheesta keskustella, asia on sillä selvä, voitte pistää lukkoon koko keskustelun tältä osin.
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

04.01.2008 klo 16.42

On muuten tullut itsekin mietittyä samaa. Sotapeleissä erityisesti pitäisi nähdä tekojensa seuraukset. Ei mitään K-11 pelejä jossa on gore poistettu ja tällä tavalla saatu ikärajaa alas.
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

04.01.2008 klo 16.49

Mitä nyt Japanin kulttuurista tiedän ja puheita kuullut. Niin Japanissa väkivalta ei saakkaan olla päätöntä ja sille pitää olla aina jokin syy, seuraus ja tunteet pelissä.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

04.01.2008 klo 21.55

Marxman kirjoitti:
Mutta miten se vaikuttaa tyhjäpäisempiin pelaajiin,
jos tuollainen realistinen peli julkaistaisiin ja saataisi vielä myyntiinkin?
Ei varmastikaan ainakaan turpajuhlia vähentäisi..

Hieno Kojima-muokkaus muuten, propsit manulle.

Ehkäpä hän viittaa siihen, että vaikka välianimaatiossa antaa huonon olon pelaajalle ja huonon oma tunnon. (= vähemmän life-is-a-video-game-ampujia? ) Kuvitelkaa nyt sitten se saw-peli, josta kuulee huhuja... tai vielä pahempaa, Hostel peli.
lainaa
Onnimanni

Rekisteröitynyt 22.04.2007

06.01.2008 klo 20.06

Miksi kukaan löisi, jos lyönnin tarkoitus ei olisi tehdä kipeää? En usko, että ihmiset ovat niin tunteettomia, että pitävät sotaa ja väkivaltaa pelkkänä viihteenä.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova