Tuorein sisältö

Ruotsin teinit pelaavat nykyään mieluummin kuin ryyppäävät

04.07.2014 klo 19.24 | Luettu: 7822 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


IGN Sverige kertoo Ruotsissa tehdystä tutkimuksesta, jonka mukaan länsinaapurimme teinit ovat vähentäneet alkoholin kulutusta - lasin kallistelun sijaan nuoret pelaavat pelejä ja hengailevat Facebookissa.

Tutkimuksen mukaan 46 prosenttia 9-luokkalaisista oli nauttinut alkoholia viimeisen vuoden aikana. Viisitoista vuotta sitten lukema oli 80 prosenttia. Syyn tälle kerrotaan olevan sosiaalinen media ja pelit.

Ulf Guttormssonin mukaan internetissä ja peleissä on mahdollista luoda nimettömästi oma identiteetti, joten alkoholin rooli samassa tehtävässä on vähentynyt.

Kumpaan V2.fi:n lukijat tarttuvat mieluummin, peliohjaimeen vai kaljatölkkiin?


V2.fi | Manu Pärssinen
< Perjantain Oculus Ri... Mysteerimies kylvää ... >

Keskustelut (21 viestiä)

Thatshowyouroll

04.07.2014 klo 19.59 46 tykkää tästä

En kumpaakaan...vaan hiiren ja näppikseen.
sassadsasadsad

04.07.2014 klo 20.35 9 tykkää tästä

Thatshowyouroll kirjoitti:
En kumpaakaan...vaan hiiren ja näppikseen.

nokkela
Työmies

04.07.2014 klo 20.36 12 tykkää tästä

Molempi parempi. Pikku pöhnässä on erinomaisen mukavaa irtautua työviikon paineista videopelien parissa..
hjfhva

04.07.2014 klo 20.38 1 tykkää tästä

Jaa-a, enpä ole vielä pelannut kännissä. Pitäisi varmaan kokeilla...
Beermaster

04.07.2014 klo 20.59 6 tykkää tästä

Mielummin kaljaa, ei jumalauta varsinkin tuossa iässä. Olen huolestunut nykynuorison tilasta, kohta kukaan ei enää kaljoittele.
Smaoamam

04.07.2014 klo 21.02 36 tykkää tästä

Beermaster kirjoitti:
Mielummin kaljaa, ei jumalauta varsinkin tuossa iässä. Olen huolestunut nykynuorison tilasta, kohta kukaan ei enää kaljoittele.


Vittu sä oot kova jätkä.
LordGaben

04.07.2014 klo 21.06 30 tykkää tästä

Olen joku 11-12 vuotta pelaillut ja ensimmäisen kerran alkoholia kokeilin 18 vuoden iässä, eli 4 vuotta sitten.
Ei tota alkoholia tosin kiinnosta juoda kun maistuu paskalta. Mielummin pistän nekin rahat peleihin.
Kaljamestari6969

04.07.2014 klo 21.26 3 tykkää tästä

Smaoamam kirjoitti:
Beermaster kirjoitti:
Mielummin kaljaa, ei jumalauta varsinkin tuossa iässä. Olen huolestunut nykynuorison tilasta, kohta kukaan ei enää kaljoittele.


Vittu sä oot kova jätkä.


Jonne rauhotu ja juo sitä kaljaa : - ) )
yoloswagithelvettiin

04.07.2014 klo 21.27 1 tykkää tästä

Alkaa näkymään näiden ruotsalaisten pelaajien määrän lisääntyminen kun aina kaikissa peleissä lobbyt täynnä jotain $weg tageja.
2014

04.07.2014 klo 21.31 1 tykkää tästä

Paska päihde, en harrastais.
limulinjalla

04.07.2014 klo 21.33 8 tykkää tästä

LordGaben kirjoitti:
Olen joku 11-12 vuotta pelaillut ja ensimmäisen kerran alkoholia kokeilin 18 vuoden iässä, eli 4 vuotta sitten.
Ei tota alkoholia tosin kiinnosta juoda kun maistuu paskalta. Mielummin pistän nekin rahat peleihin.


Onneksi olkoon! Et kuulu nykypäivän vapaan kasvatuksen teinipissis -kulttuuriin!
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

04.07.2014 klo 21.52 10 tykkää tästä

Kaljadota paras dota, miksei siis molemmat?
Muokannut: Czerwony 04.07.2014 klo 21.53
Astorethein

Rekisteröitynyt 25.09.2011

04.07.2014 klo 22.25 3 tykkää tästä

Aika usein tulee nautittua olutta pelaamisen ohella. Itse asiassa vietän paljon mielummin kevyen pöhnän sävyttämän peli-illan kuin lähden baariin.
Muokannut: Astorethein 04.07.2014 klo 22.26
fsdjiofdsjio

04.07.2014 klo 22.25 2 tykkää tästä

Kohta ollaan kuin Japanissa kertaa kymmenen jossa seksuaalielämä ei kiinnosta eikä paljon muukaan. Kaikki vaan istuvat omassa verkkokuplassaan ja lapset tulee koeputkista
ipjpioth

04.07.2014 klo 22.42 4 tykkää tästä

Kyllähän sitä mielummin pelastaa maailmaa tai johtaa ryhmänsä mestaruuteen kuin örveltää kännissä ja sitten viikon pakoilee ihmisiä joiden päälle on oksentanut tai tapellut

Toki jos asenne on se että NHL-peliin tai F1-kisaan voi mennä pöhnässä niin mikäs siinä
Veteraani

05.07.2014 klo 00.54 2 tykkää tästä

Thatshowyouroll kirjoitti:
En kumpaakaan...vaan hiiren ja näppikseen.

Ne on sun peliohjain.
hää

05.07.2014 klo 01.16 8 tykkää tästä

fsdjiofdsjio kirjoitti:
Kohta ollaan kuin Japanissa kertaa kymmenen jossa seksuaalielämä ei kiinnosta eikä paljon muukaan. Kaikki vaan istuvat omassa verkkokuplassaan ja lapset tulee koeputkista


Miten seksi ja lapset liittyy kysymykseen, juotko mielummin kaljaa vai pelaatko?
Saako naista vaan kaljoissa ja sillon syntyy myös lapsia? :D
Esteri

05.07.2014 klo 13.57 3 tykkää tästä

Ne, jotka ei juo, eivät myöskään saa pillua paitsi ehkä ne, jotka nyt sattuvat jostain syystä olemaan parisuhteessa. Ja heitäkin löytyy V2:sta ehkä vain 5% ja heillä on aina huonoa seksiä silloin kun sitä on.
moab

05.07.2014 klo 14.59

Itsellänihän on kavereiden kanssa tapana tehdä kumpaakin samaan aikaan, en tosin taida olla enää teini.
LordGaben

06.07.2014 klo 00.32 2 tykkää tästä

Esteri kirjoitti:
Ne, jotka ei juo, eivät myöskään saa pillua paitsi ehkä ne, jotka nyt sattuvat jostain syystä olemaan parisuhteessa. Ja heitäkin löytyy V2:sta ehkä vain 5% ja heillä on aina huonoa seksiä silloin kun sitä on.

Kyllä minä seksiä saan enemmän kuin tarpeeksi, mutta se taitaa johtua kasvoista ja vartalosta.
asd8h3g9e3

07.07.2014 klo 14.32

ipjpioth kirjoitti:
Kyllähän sitä mielummin pelastaa maailmaa tai johtaa ryhmänsä mestaruuteen kuin örveltää kännissä ja sitten viikon pakoilee ihmisiä joiden päälle on oksentanut tai tapellut


Niin kauan kuin illanviettokulttuuri on tätä, olen samaa mieltä.

Kirjoita kommentti