Tuorein sisältö

Gran Turismo Sportista poistettiin dynaamiset säätilat ja vuorokauden ajat

31.05.2016 klo 17.24 | Luettu: 4758 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Polyphony Digital on vakuuttanut pelaajille, että Gran Turismo Sport tulee olemaan jotain enemmän kuin demomaiset Prologue-pelit. Toivotaan siis, että ominaisuuslistan lyhentely päättyy tähän. Eurogamer kertoo, että pelissä ei tule olemaan dynaamisesti vaihtuvia säätiloja tai vuorokauden aikoja. Kesken kisan ei siis voi alkaa satamaan eikä hämärtymään, vaan olosuhteet määritellään ennen lähtöruudukkoon siirtymistä.

Yamauchin mukaan tällä valinnalla autetaan pelin ruudunpäivitysnopeutta sekä graafista kauneutta kisojen aikana. Muun muassa Project CARS - ja Driveclub-peleistä löytyy moiset dynaamiset muutokset.




V2.fi | Manu Pärssinen
< Resident Evil 5 saap... Mafia III:n kaupunki... >

Keskustelut (7 viestiä)

UniPlasteri

31.05.2016 klo 18.47 2 tykkää tästä

Seuraavan sukupolven konsoleissa on tehoa niin paljon, ettei tarvitse tällättisiä perusjuttuja karsia peleistä pois. *NAPS* - tämä napsaus kuului unestani, joka juuri katkesi, ja heräsin todellisuuteen missä tällaisia konsolootikoita ei ikinä tulla näkemään.
Tuborg

31.05.2016 klo 20.36

Promo kuvan autot on mielikuvituksettomia kaikki autopelien pelaajat on jo testanneet noi tai melkein samallaiset autot jo vaikka missä peleissä.
hmm

31.05.2016 klo 20.36 1 tykkää tästä

UniPlasteri kirjoitti:
Seuraavan sukupolven konsoleissa on tehoa niin paljon, ettei tarvitse tällättisiä perusjuttuja karsia peleistä pois. *NAPS* - tämä napsaus kuului unestani, joka juuri katkesi, ja heräsin todellisuuteen missä tällaisia konsolootikoita ei ikinä tulla näkemään.


Valitettavasti näin. Konsolien hintojen pitäis nousta kaksinkertaisesti tai tehokkaan raudan hinta pitäisi tippua puolella jotta tämä olisi jotenkin mahdollista.
Kutaragitakas

01.06.2016 klo 00.30 1 tykkää tästä

Gt6 ps3= 1440*1080 60fps dynaamisella säällä ja vuorokaudenvaihteluilla. Gtsport ps4=1920*1080 60fps ilman dynaamista säätä+ vähemmän autoja sekä muuta sälää, ei näin.
Destev

01.06.2016 klo 17.32 1 tykkää tästä

Säätilaoihin liittyvät graafiset assetit on suhteellisen helppo tehdä niin, että ainakin osaa pystyy käyttämään sekä täydellä teholla, että sään vaihtuessa toiseksi. Sään muuttava algoritmin ei tarvitse sisältää yhtään raskasta laskutoimitusta. Sään mukaan muuttuvat shaderit ehkä pahin pala, mutta ei nekään pysty ammattimaisesti tehtynä tiputtamaan fps:ää noi viittä enempää.

Nykyään minusta ongelma on se, että kaikki graafiset assetit tehdään vasemmalla kädellä ilman ajatusta ja shadereilla korjataan tekstuurien värit ja muut. Nykypelit näyttävät ilman shadereita minesti yhtä kauheilta, kun 90-luvulla. Kun tekstuureista lähtien kaikki tehtäisiin oikeasti ajatuksen kanssa, pelkästään tällä saisi helvetisti fps-boostia lukemattomiin peleihin, kun shaderit ovat luomassa puhtaasti tunnelmaa, eikä niitä tarvitse enää käyttää korjaamaan muuten paskaa grafiikkaa.

Kuten Kutaragikas sanoi, jossain on hommat menny pahasti pieleen, jos vaihtuvat säät poistetaan tehojen takia.

Olisin voinu avautua tässä vaikka kuinka pitkälti aiheesta, mutta ytitin pitää homman jotenkin aiheessa.
Tagman246

03.06.2016 klo 18.53 1 tykkää tästä

UniPlasteri kirjoitti:
Seuraavan sukupolven konsoleissa on tehoa niin paljon, ettei tarvitse tällättisiä perusjuttuja karsia peleistä pois. *NAPS* - tämä napsaus kuului unestani, joka juuri katkesi, ja heräsin todellisuuteen missä tällaisia konsolootikoita ei ikinä tulla näkemään.
Mee pelaamaan xdonella siitä, tai nauti siitä kun pc peleissä mm animaatiot ovat laahanneet keskimäärin 5-10 vuotta jäljessä, on kumma kun nykyään tälläkään sivustolla ei saa aikaiseksi asiallista keskustelua enää mistään aina samat trollit roikkuvat viikosta toiseen joka playstation uutiseen vääristelemään tai liioittelemalla faktoja sen sijaan että toisitte edes asiallista kritiikkiä jostakin, mutta turha sitä edes odottaa kun suurimmalla osalla ei ole mitään tietämystä edes miten pelimoottori toimii.
qwewofpnva

01.09.2016 klo 15.51

UniPlasteri kirjoitti:
Seuraavan sukupolven konsoleissa on tehoa niin paljon, ettei tarvitse tällättisiä perusjuttuja karsia peleistä pois. *NAPS* - tämä napsaus kuului unestani, joka juuri katkesi, ja heräsin todellisuuteen missä tällaisia konsolootikoita ei ikinä tulla näkemään.


Valitettavasti teho ei tule koskaan olemaan ääretön. Tässäkin genissä on ollut jo monta peliä joista on otettu ihan perusjuttuja pois koska resoa/ruutupäivitystä/valaistusefektejä/kasvitekstuureita tms on haluttu viilata vielä hieman paremmaksi

Halo 5 köh. Uhrattiin koko sarjan trademark jotta saatiin yksinpeli nätimmäksi

Kirjoita kommentti


778


www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova