Tuorein sisältö

Remedy pohtii ja kertoo tulevaisuudestaan: uusi peli kääntää perinteet päälaelleen

29.12.2016 klo 11.07 | Luettu: 4635 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Polygon on julkaissut pitkän haastattelun, jossa on juteltu Remedyn Thomas Puhan ja Mikael Kasurisen kanssa.

Nykyisin Remedyllä on kaksi pelintekijätiimiä ja käytössä oma pelimoottori sekä muut työkalut. Vielä salaisessa projektissa tarinankerronta aiotaan jättää enemmän pelaajan itsensä vastuulle.

P7-koodinimellä kulkevassa pelissä pelaajille annetaan tiukka tarina, mutta rikas maailma, jossa pelaamalla pelaajat löytävät ja luovat omat tarinansa.

"Tämän pelin aloittamisessa ydinasia oli se, että perinteisesti me olemme kertoneet tarinan, joka tapahtuu tietyssä maailmassa. Nyt halusimme kääntää sen ympäri ja luoda maailman, jossa tapahtuu tarinoita", kertoo Kasurinen.

Remedy ei halua kertoa missä vaiheessa peli on, kuka sen julkaisee, koska se on valmistumassa tai edes, mille laitteelle se on tulossa. Alan Wake 2 se ei ole, mutta mukana on avoin maailma ja co-op-pelaamista.

"Tämän pelin jälkeisissä peleissä tulee olemaan vielä enemmän moninpelaamista", vihjaa Kasurinen.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Kehuttu pulmapelisar... Diablo täyttää vuosi... >

Keskustelut (10 viestiä)

kheetor

29.12.2016 klo 11.33

GTA V ripoff confirmed.
Zuuppis

29.12.2016 klo 11.37 5 tykkää tästä

kheetor kirjoitti:
GTA V ripoff confirmed.


Voi hellanlettas teitä pikku höperöitä :D
LateHuominen

Rekisteröitynyt 18.01.2015

29.12.2016 klo 11.48 5 tykkää tästä

Tiedossa hienoa tekniikkaa ja paljon halua tehdä eeppistä kerrontaa, mutta kokonaisuus lässähtää.
vieras

29.12.2016 klo 12.31 7 tykkää tästä

Onhan se perseestä kun jotku haluaa tehdä jotain mitä ei ole ennen nähty ja siitä tulee vielä hyvä, mutta myynnissä häviää tusinaräiskinnöille ala Call of Duty.
make

29.12.2016 klo 14.07 1 tykkää tästä

Kuulostaa huolestuttavalta. Remedyn vahvuus oli aikoinaan tarinapohjaisuus, mutta ovat nyt näköjään siirtymässä pahasti myöhässä avoimen maailman peleihin. Saa nähdä, mitä sieltä tulee. Alan Wake ja Quantum Break olivat itselleni valtavia pettymyksiä tarinoidensa ja alustariippuvuuksien vuoksi. Tuskin jaksan innostua tästäkään.
uupunut

29.12.2016 klo 17.35 2 tykkää tästä

Scifipaskeet on jo nähty.

FANTASIAA. FILM NOIRIA tai vaikka MELANKOLIAA, mut ei vittu scifiä!

Kiitos.
udcisuvgfiseug

29.12.2016 klo 18.11

vieras kirjoitti:
Onhan se perseestä kun jotku haluaa tehdä jotain mitä ei ole ennen nähty ja siitä tulee vielä hyvä, mutta myynnissä häviää tusinaräiskinnöille ala Call of Duty.


Välimäkikin tekee ruokaa apinan pallikarvoista, mutta ihmiset ostavat HK:n lihapullia enemmän. Ihmisillä on perustarpeet ja uudet absurdit ideat eivät usein tyydytä niitä

Toisekseen co-opit, moninpelikeskeisyydet, avoimet maailmat jne eivät todellakaan ole mitään pelimaailman apinankarvoja vaan todella turvallista huttua
Kheetor

29.12.2016 klo 22.13 2 tykkää tästä

udcisuvgfiseug kirjoitti:
vieras kirjoitti:
Onhan se perseestä kun jotku haluaa tehdä jotain mitä ei ole ennen nähty ja siitä tulee vielä hyvä, mutta myynnissä häviää tusinaräiskinnöille ala Call of Duty.


Välimäkikin tekee ruokaa apinan pallikarvoista, mutta ihmiset ostavat HK:n lihapullia enemmän. Ihmisillä on perustarpeet ja uudet absurdit ideat eivät usein tyydytä niitä

Toisekseen co-opit, moninpelikeskeisyydet, avoimet maailmat jne eivät todellakaan ole mitään pelimaailman apinankarvoja vaan todella turvallista huttua


Ootko koskaan lukenu sitä HKn "liha"pullapaketin tuoteselostetta? Kyseessä on silkkaa sekundaa nimestä, paketoinnista ja ensivaikutelmasta huolimatta, sinänsä osuva vertaus. Tietääkseni ihmiset ostaa niitä hinnan takia, ei siksi että ne olis markkinoiden parasta ruokaa tai edes parhaita lihapullia.

Ihmettelen kyllä niitä ihmisiä joilla on joku "perustarve" ostaa uusin NHL tai CoDi vuosi toisensa jälkeen enemmän kuin niitä, jotka haluavat kokea jotain uutta pelatessaan. Mutta he ovat enemmistö ja vaikuttaa että taloudellisesti paras vaihtoehto on tunkea sekaan sinne jonneräiskintämarkkinoille, joilla raha virtaa, sen sijaan että tekisi jotain originaalia tai mitään marginaalisempaa. Se on aika hemmetin surullista.

Luen tätä Remedynkin lausuntoa siten että nyt mennään populistisempaan suuntaan. Kaikki pitää nykyään olla sandboxia ja open worldia, Zeldakin on. Lineaarisuudesta on OK pyrkiä pois, mutta tuntuu että sandboxeissa aina tarinan merkitys hukataan. Ei rakenneta perinteistä tarinaa, konfliktia ja ratkaisua vaan pelaaja pyritään hämmentämään pysyvästi sekaan itseään looppaavaan maailmaan. Sen sijaan että käytettäisiin aikaa tarinan ja siihen liittyvien käänteiden kehittämiseen ja pelimekaaniikkojen progressioon, devausresurssit menee siihen että obfuskoidaan pelin looppia siten että peli ei *tuntuisi* siltä, että pelaaja grindaa samaa ja samaa asiaa.

Ja edelleen syön hattuni jos tämä mainittu Remedyn seuraava peli ei muistuta GTA:ta. Ainakin aiemman Remedyn perusteella olisi tulossa asepainotteista pelattavaa realistisella tyylillä, elleivät sitten astu siltäkin osin pois mukavuusalueelta.
Legend27

30.12.2016 klo 09.50

make kirjoitti:
Kuulostaa huolestuttavalta. Remedyn vahvuus oli aikoinaan tarinapohjaisuus, mutta ovat nyt näköjään siirtymässä pahasti myöhässä avoimen maailman peleihin. Saa nähdä, mitä sieltä tulee. Alan Wake ja Quantum Break olivat itselleni valtavia pettymyksiä tarinoidensa ja alustariippuvuuksien vuoksi. Tuskin jaksan innostua tästäkään.

Että mitenkä että? Ensin sanot, että Remedyn vahvuus on tarinan kerronta ja heti perään kuitenkin toteat, että 2 uusinta oli huonoja tarinoiltaan. Olisit vaan sanonut että tykkäsit Max Payne peleistä. Miten voi siirtyä pahasti myöhässä avoimeen maailmaan? 20v sisällä on tullut jatkuvasti avoimen maailman pelejä ja tulee vielä seuraavatkin 20v. Selitä miten voi johonkin genreen siirtyä myöhässä? Onko kaikki avoimenmaailman jotka tulee tulevaisuudessa myöhässä jostain? Selitä kiitos niin ymmärretään me muutkin kun alko ihan kiinnostaa.
make

30.12.2016 klo 11.20 4 tykkää tästä

Legend27 kirjoitti:

Että mitenkä että? Ensin sanot, että Remedyn vahvuus on tarinan kerronta ja heti perään kuitenkin toteat, että 2 uusinta oli huonoja tarinoiltaan. Olisit vaan sanonut että tykkäsit Max Payne peleistä. Miten voi siirtyä pahasti myöhässä avoimeen maailmaan? 20v sisällä on tullut jatkuvasti avoimen maailman pelejä ja tulee vielä seuraavatkin 20v. Selitä miten voi johonkin genreen siirtyä myöhässä? Onko kaikki avoimenmaailman jotka tulee tulevaisuudessa myöhässä jostain? Selitä kiitos niin ymmärretään me muutkin kun alko ihan kiinnostaa.


Avoimen maailman pelejä on viime vuosina tehtailtu liukuhihnalla sitä vauhtia, että niistä alkaa olla jo ylitarjontaa. Lähes jokaisessa uudessa pelissä on nykyään avoin maailma, sopi se peliin tai ei. Monet pelaajat eivät oikein enää jaksa innostua uudesta avoimen maailman pelistä, jonka vuoksi esim. vuosittain julkaistavat tekeleet eivät enää kiinnosta samalla tavalla kuin ennen (Assassins Creed, Far Cry ym.) Pelkkä avoin maailman ei nykyään enää riitä tekemään pelistä supersuosittua, vaan pitää keksiä jotain uutta. Itse olen jo sen verran kyllästynyt avoimessa maailmassa harhailuun, että voisin pitää näiden pelien kanssa vähän pidemmänkin tauon.

Kirjoita kommentti



www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova