Fallout 3 on kuin Oblivion

11.03.2008 klo 11.22 | Luettu: 7212 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Fallout 3:n tuottaja Todd Howard paljastaa GamePron haastattelussa pelin olevan perusteiltaan pitkälti Elder Scrolls IV: Oblivionin kaltainen. Molemmissa peleissä luodaan pelihahmo, jolla voidaan vapaasti seikkailla avoimessa maailmassa. Tekemistä peleissä on suurin piirtein yhtä paljon. Falloutin pelimekaniikka pohjautuu Oblivioniin.

Howard kertoo olevansa erityisen tyytyväinen pelin synkkään ja tuhoutuneeseen maailmaan, jonka tutkimisesta riittää huvia pitkäksi aikaa. Fallout 3:ssa luvataan olevan lukuisia aseita pistooleista liekinheittimiin. Pelin taistelujärjestelmän Howard kertoo vaikuttavan Oblivionin vastaavaa monimutkaisemmalta, mutta vastapainoksi pelaajan ei tarvitse huolehtia loitsujen lukemisesta. Taikuutta kun ydintuhon jälkeisessä maailmassa ei ole.

Bethesda Softworksin julkaisema peli ilmestyy tämän vuoden marraskuussa PC:lle, PlayStation 3:lle ja Xbox 360:lle.

Lähde: GamePro

V2.fi | Matti Lintula
< EA tunnustaa Spielbe... Live Arcadessa poksa... >

Keskustelut (15 viestiä)

Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

11.03.2008 klo 11.29

Itse en voi olla olematta todella todella skeptinen tuon taistelusysteemin suhteen. En Elder Scrolls -tyylisestä taistelusysteemistä ole ikinä saanut isommin iloa irti.

Kun FO3 julkistettiin, todella toivoin, että vanhaan kunnon isometriseen näkymään olisi "tyydytty". Sittemmin on tullut vain huonoja uutisia jos muutamaa makeahkoa screenshottia ei lasketa.

Tahtoo FO3:sen, ei Oblivionia FO -maailmassa. :(
APO

11.03.2008 klo 11.44

Noniin, se taitaa olla sitten siinä...

*menee luomaan uuden hahmon FO2:een*
Juha

11.03.2008 klo 11.45

Hirvittää jo valmiiks jos dialogeissa ei oo vaihtoehtoja ja vielä enemmän, jos maailma skaalautuu pelaajan tasojen mukana oblivionin tapaan. Se jos mikä on täyttä rapaa. Toivottavasti näin ei tapahdu.
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

11.03.2008 klo 11.51

Saas nähdä mitä tuosta tulee. Pienellä varauksella suhtaudun myös tuohon uuteen tyylisuuntaukseen, koska Oblivionissakin oli parantamisen varaa aika paljon. Toivottavasti onnistuvat paremmin FO -maailman osalta taisteluissa.
kakkerlak

Rekisteröitynyt 11.04.2007

11.03.2008 klo 12.50

Menee tämäkin sitten harkintaan Pleikkari 3:lle.(:
Valagante

11.03.2008 klo 13.33

Jos tässä on Level Scaling, niin saa minun puolestani lahota kaupan hyllyllä.

Ei huvita katsella kun rosvojengit käyvät päälle Advanced Power Armoreissa, Repeating Laserit kourassa.
kaktuz

Rekisteröitynyt 27.05.2007

11.03.2008 klo 14.50

onneksi tämäkin tulee varmasti olemaan helposti modattavissa
Goris

11.03.2008 klo 16.32

Toivottavasti dialogi systeemissä on myös parannusta oblivionista. Mass effectin jälkeen oblivionin dialogi sydemi tuntuu aivan kivikautiselta ja ontolta.

The Witcher pelin 3rd persoonan kuvakulma näytti, että sen saa myös toimimaan roolipeleissä. Vaikka olenkin vanhojen Falloutien fani, niin en jaksa minkään isometrisen kuvakulman perään haikailla. Onhan se jo vanhentunutta tekniikkaa.
Jönsse

11.03.2008 klo 18.02

kaktuz kirjoitti:
onneksi tämäkin tulee varmasti olemaan helposti modattavissa


Juu hienoahan se... mutta pistää mietityttämään miksi on ilmaisien modaaja porukoiden harteilla tehdä pelistä pelattava... morrowindissä käytiin vielä niin että modit vain pidensivät pelin elinikää ja loivat sisältöä, mutta oblivionissa puhtaasti jo korjattiin bethesdan omia virheitä modeilla, kun herra Howard halusi nuolla konsolipoikia ja pelaaja "massoja" isojen rahojen perässä.

En nyt todellakaan valita jostain pikkuriikkisestä asiasta kuin kuvakulma, vaan pelimekaniikata yleensä joka TES 4: oblivion:ssa oli lievästisanottuna raiskattu palavalla metallikaktuksella. Ja nyt jo joku ihmettelee että nyt on ihan eri pelistä kyse, oblivionilla ja falloutilla ei ole muuta yhteistä kuin kehittyvä hahmo (tosin sekin vesitettiin oblivionissa), mutta toivotaan että myös bethesdan pojat tajuavat tämän eron.

Vaikka väitän yhä sitä mitä olen väittänyt siitä asti kuin bethesda osti falloutin oikeudet...

perse edellä puuhun :D

eli popcornit esiin ja nautitaan kun rakastamamme pelin nimeä kantava matopelin syvyyttä hipova "roolipeli" kuvottavasti valahtaa kultavaiheeseen ja siitä kauppojenhyllyille kaikkien erkki 7 vee CS peelojen hampaisiin.
ugh olen puhunut
Jönsse

11.03.2008 klo 18.09

kaktuz kirjoitti:
onneksi tämäkin tulee varmasti olemaan helposti modattavissa


Juu hienoahan se... mutta pistää mietityttämään miksi on ilmaisien modaaja porukoiden harteilla tehdä pelistä pelattava... morrowindissä käytiin vielä niin että modit vain pidensivät pelin elinikää ja loivat sisältöä, mutta oblivionissa puhtaasti jo korjattiin bethesdan omia virheitä modeilla, kun herra Howard halusi nuolla konsolipoikia ja pelaaja "massoja" isojen rahojen perässä.

En nyt todellakaan valita jostain pikkuriikkisestä asiasta kuin kuvakulma, vaan pelimekaniikata yleensä joka TES 4: oblivion:ssa oli lievästisanottuna raiskattu palavalla metallikaktuksella. Ja nyt jo joku ihmettelee että nyt on ihan eri pelistä kyse, oblivionilla ja falloutilla ei ole muuta yhteistä kuin kehittyvä hahmo (tosin sekin vesitettiin oblivionissa), mutta toivotaan että myös bethesdan pojat tajuavat tämän eron.

Vaikka väitän yhä sitä mitä olen väittänyt siitä asti kuin bethesda osti falloutin oikeudet...

perse edellä puuhun :D

eli popcornit esiin ja nautitaan kun rakastamamme pelin nimeä kantava matopelin syvyyttä hipova "roolipeli" kuvottavasti valahtaa kultavaiheeseen ja siitä kauppojenhyllyille kaikkien erkki 7 vee CS peelojen hampaisiin.
ugh olen puhunut
Mikha

11.03.2008 klo 21.20

Juha kirjoitti:
Hirvittää jo valmiiks jos dialogeissa ei oo vaihtoehtoja ja vielä enemmän, jos maailma skaalautuu pelaajan tasojen mukana oblivionin tapaan.


Muistaakseni jossain haastattelussa sanottiin juurikin päinvastaista, tyyliin: "Vihollisten luokka ei määräydy pelaajan kykyjen mukaan, eli pelin alkupuolella ei kannata mennä senjasen keskustaan, sillä mutantit siellä ovat järjettömän vahvoja blaablaa" .
eddings

11.03.2008 klo 22.59

Ei kiitos 1st personia ja Oblivionin kuminauhavenytyksiä :(
Nemoir

Rekisteröitynyt 10.08.2007

11.03.2008 klo 23.06

Jotenkin osasin odottaa Fallouttia Oblivion-faneille. Sääli sinänsä, kun kyseisen pelisarja on saanut oman omistautuneen fanipohjansa ja sillehän tässä peliä pitäisi olla tekemässä, jos minulta kysytään. Bethesdan kusipäistä kiittämättömyyttä tämä on. Niin sitä vain ratsastellaan kulttipelisarjan suosiolla.
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

12.03.2008 klo 04.11

Toivottavasti ei myöskään tarina ole oblivionin tyyliin "3 tuntia" pitkä ja ties mitä..
Hemuz

16.03.2008 klo 12.24

no voi siis ei tämä nyt oikein käy päinsä kaikki hyvä pitää pilata jollain elderscroll kuralla... siis mikä tähän maailmaan on menossa?
miksei ne voi tehdä pelejä niinku sillo "vanhaan hyvään aikaan" :)

Kirjoita kommentti



www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova