Tuorein sisältö

Remedyn mystinen planetaario on komeaa katsottavaa

20.03.2018 klo 13.00 | Luettu: 2763 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Remedy on yksi harvoista valituista firmoista, jotka on valittu työstämään Microsoft DirectX Raytracing (DXR) -teknologiaa. Reaaliaikaista grafiikkatykitystä on työstetty NVidian kanssa ja alla olevalta videolta näkyy, miltä se näyttää. Kyse on kuitenkin vielä täysin teknologiatestistä, eikä teknologiaa voida vielä hyödyntää peleissä.

Optimistisimmat voivat toki pohtia, olisiko käytetyissä 3D-malleissa jotain vihjeitä Remedyn tulevista projekteista. Todennäköisesti ei.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Uusi Atari-konsoli s... Iso-Britanniassa teh... >

Keskustelut (7 viestiä)

grpwjgr

20.03.2018 klo 17.01

Pitäis innostua, mutta näen jo ne Quantum Breakista ja Deus Existä revityt hahmomallit jotain tuolla höpöttelemässä, ja sitten alkaa räiske.

Kuoret vuodelta 2020, pelattavuus vuodelta 2002. Toki mitäpä muuta pelissä voisi tehdä kuin tapella joten ei voi ihmisyyden rajallisuudesta syyttää

Jotenkin tarttis joku surrealistinen "Alan Wake" saada. Vaikka pelattavuus sinänsä oli ihan paskaa, niin silti metsässä talsiminen ja seuraavan outouden metsästäminen viihdytti ja kokemus jäi mieleen. Oli vähän kuin Life is Strange mutta sait oikeasti liikuttaa hahmoa
IsoMahaMatti

20.03.2018 klo 17.36 5 tykkää tästä

Ei säväyttänyt kyllä tippaakaan. Ei ollut komiaa, sori.
Fartmaster

20.03.2018 klo 18.44

Remedy on niin nvidian taskussa. Ollut jo kauan.
make

20.03.2018 klo 19.07 2 tykkää tästä

Eipä tuo nyt niin ihmeelliseltä näyttänyt. Sonyn first party studiot loihtivat parempaa grafiikkaa jo PS4:n raudallakin.
Kheetor

21.03.2018 klo 09.15

Lähes vastaavan saisi tehtyä nykymoottoreillakin. Ainut missä ei päästä helposti samalle tasolle on heijastukset, erityisesti tarkat, reaaliaikaiset ja fyysisesti oikein piirtyvät sellaiset. Mutta himmeämmillä ja epätarkemmilla heijastuspinnoilla nykyset vakioratkaisut toimivat kyllä.

Hienoa teknologiaa kyllä puolta pykälää paremman grafiikan takana, mutta anti pelaamiselle on kysymysmerkki. Itsekin tässä Alan Waken ja Quantum Breakin jäljiltä odotan Remedyltä nyt edistystä ja läpimurtoja ennemminkin jälkeenjääneiden mekaniikkojen ja pelattavuuden osalta. Onko järkeä hioa sitä silmäkarkkia ihan koko rahalla kun samaan aikaan Switch-raudallakin pyörivät pelit saavat paremmat arvostelut ja myyvät moninkertaisesti?
facepalm

21.03.2018 klo 10.11 1 tykkää tästä

Tässä on nyt mennyt porukalta hieman ohi mitä tässä esitellään. Googletelkaa tuo DirectX Raytracing (DXR) ja lukekaa mistä on kyse.
Kheetor

21.03.2018 klo 11.34 3 tykkää tästä

facepalm kirjoitti:
Tässä on nyt mennyt porukalta hieman ohi mitä tässä esitellään. Googletelkaa tuo DirectX Raytracing (DXR) ja lukekaa mistä on kyse.


Ei pelaajaa kiinnosta mitä moottori tekee vaan mitä ruudulla näkyy. Jos tämmöseen demoon kommentoidaan että on nähty hienompaakin reaaliaikagrafiikkaa (vaikka teknisesti se ei pidä paikkaansa) niin demo on failannut mikäli sen oli tarkoitus aiheuttaa wow-efekti pelaajissa eikä vain devaajissa. :)

Kirjoita kommentti



www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova