Tuorein sisältö

Analyytikon mukaan Wii Fit -mainonta vie Nintendolta tosipelaajat

22.04.2008 klo 16.54 | Luettu: 4720 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Wedbush Morganin analyytikko Michael Pachter on huolissaan Nintendon Wii Fit -kuntoilupelin mainonnasta ja vaikutuksista konsolin pelaajakuntaan. Pachterin mukaan Nintendo ei huomioi riittävästi tosipelaajia vaan iskee Wii Fit -mainonnallaan lähinnä television keskusteluohjelma Oprahin katsojakantaan. Nintendo on luvannut olla ikuisesti uskollinen konsoliensa ydinpelaajia kohtaan, mutta lupaus saattaa jäädä pitämättä mikäli Wiin uusi kohderyhmä vie yhtiön kaiken huomion.

Pachterin mukaan Wiin pelit kuitenkin myyvät edelleen hyvin. Analyytikon mukaan pelejä myydään jatkuvasti suuria määriä niin kauan kuin Oprah jaksaa mainostaa Nintendon avulla viikoittain pudottamaansa painomäärää.

Lähde: Wii Fit Chat

V2.fi | Matti Lintula
< Konamin Gradius-paro... Herrasmiehet pukeutu... >

Keskustelut (7 viestiä)

Waari

Rekisteröitynyt 12.04.2007

22.04.2008 klo 16.59

Ei se Nintendo ole DS:lläkään huomioinut meitä tosipelaajia. :|

Se on kauheaa, kun pari peliä vie median kaiken huomion.
Sparrow

Rekisteröitynyt 10.04.2007

22.04.2008 klo 17.23

DS:n myydyin peli New Super Mario Broshan oli kultaa tosipelaajille, vaikka se olikin helppo.

En näe miksi nämä uudet kohderyhmät vähentäisi tosipelaajia, päinvastoin, sehän nähtiin Playstationissakin, että tosipelaajat ottivat sen omakseen, kun se tuli myös satunnaispelaajien olohuoneisiin.
Teukku

Rekisteröitynyt 04.04.2008

22.04.2008 klo 17.49

Mielestäni tässä ei ole kyse mistään huonosta mainosten kohdentamisesta. Miksi kohdentaa mainosta tosipelaajille, kun samasta sijasta kilpailevat PS3 ja X360? Nintendo kohdentaa mainoksensa potenttiaalisille asiakkaille ja jättää tosipelaajat ilman huomiota.
Toisaalta, tosipelaaja tunnistaa hyvän pelin, markkinoitiin sitä sitten tekemällä punnerruksia kakkosnelosen päällä tai maalaamalla kerrostalojen kylkeen mainoksia. Kyllä tässä mielestäni aliarvioidana pelaajien (ja miksi ei muidenkin) kykyä ottaa selvää pelistä muutenkin kuin TV mainoksia toljottamalla. Suomessa pelimainoksia ei muutenkaan juuri näy...
kiloviikossa

22.04.2008 klo 18.22

Kuinka kauan Oprah pystyy enää jatkamaan painonpudotusta?
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

22.04.2008 klo 18.33

Tätä meikä pelkää, jos peli markkinat siirtyy tälläseen pseudo-pelaamis homoiluun.
John4300

22.04.2008 klo 19.14

Ainakaan omaan huoneeseeni ei Wii Fit lautaa ilmesty, vaikka nintendolta miltein kaiken ylimääräisen tavaran hankin, jos sen avulla ei pysty todentamaan hyppyä kesken Zombien päidenirroitus session. Jos edes silloinkaan ilmestyy.
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

22.04.2008 klo 19.20

Nintendo on nyt ihan oikeilla linjoilla. Vielä kun nämä kaksi muuta seuraisi sitä. Aika houkuttelevia summia no-gamer/casual puolella kuitenkin liikkuu.

Kirjoita kommentti



V2.fi:n JOULUKISA
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova