Tuorein sisältö

Tekoälyn käyttö on lisääntynyt Steamissä merkittävästi vuonna 2025

Tänään klo 17.36 | Luettu: 279 kertaa | Teksti: Eric Hartin



Generatiivista tekoälyä hyödyntävien pelien määrä Steamissa on kasvanut räjähdysmäisesti vuonna 2025. Tällä hetkellä lähes 8000 peliä ilmoittaa käyttävänsä tekoälyä, kun vuotta aiemmin määrä oli noin 1000. Tämä vastaa noin seitsemmää prosenttia koko Steam-kirjastosta ja viidennestä kaikista tämän vuoden peleistä. Vaikka Steam edellyttää tekoälyn käytön ilmoittamista, ilmoitukset ovat pitkälti vapaaehtoisia. Todellinen luku lienee tätä huomattavasti suurempi. Yleisimpiä käyttötarkoituksia ovat hahmojen, taustojen ja muun pelisisällön visuaalinen luominen, mutta tekoälyä käytetään myös äänen, tekstin, koodin ja markkinointimateriaalien tuottamiseen sekä sisällön moderointiin.

Vaikka tekoälyn käyttö pelikehityksessä on yleistynyt, kiinnostus siihen on ainakin nimellisesti laskussa. Game Developers Conferencen järjestämässä kyselyssä vain 9% kehittäjistä kertoi yrityksensä olevan kiinnostunut tekoälytyökaluista, kun luku oli 15% edellisvuonna.

Lähde: Video Games Chronicle

V2.fi | Eric Hartin
< Neonvärjätty pikseli...

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova