PUBG-julkaisija Krafton muuttuu tekoäly-yritykseksi
![]() |
PUBG-julkaisija Kraftonin toimitusjohtaja Kim Chang-han ilmoitti torstaina, että yhtiö aikoo uudistaa kehitystoimintansa ja asettaa tekoälyn keskiöön ongelmanratkaisussa. Tätä varten Krafton investoi noin 60 miljoonaa euroa rakentaakseen tekoälyrautaan. Lisäksi yhtiö aikoo sijoittaa vuodesta 2026 alkaen vuosittain noin 18 miljoonaa euroa työntekijöidensä tekoälyosaamisen ja -työkalujen hyödyntämiseen. Samalla Krafton aikoo muokata henkilöstöjärjestelmäänsä ja organisaatiorakennettaan vastaamaan tekoälykeskeistä toimintamallia.
Chang-hanin mukaan Krafton siirtyy vaiheittain tekoälyyn perustuvaan johtamisjärjestelmään, jossa työntekijät voivat keskittyä luoviin tehtäviin ja monimutkaisten ongelmien ratkaisuun. Tekoälyn käyttö herättää kuitenkin huolta luovilla aloilla: lähes puolet pelinkehittäjistä kertoo tekoälytyökalujen olevan jo käytössä työpaikoillaan, ja 84 % on niiden vaikutuksista huolissaan. Steamissa tekoälyä hyödyntävien pelien määrä on kasvanut tänä vuonna jopa 800%.
Lähde: Video Games Chronicle



Keskustelut (0 viestiä)
Kirjoita kommentti