Tuorein sisältö

SEGA aikoo käyttää tekoälyä pelituotannossa

Tänään klo 19.00 | Luettu: 64 kertaa | Teksti: Juuso Syngelmä



Sega kertoo aikovansa ottaa tekoälyn käyttöön pelikehityksessä, mutta vain tarkkaan rajatuissa tehtävissä. Yhtiö hakee keinoja tehostaa kehitystä kasvavien kustannusten keskellä, mutta ei halua seurata sokkona suurten ja raskaiden projektien trendiä.

Generatiivinen tekoäly herättää alalla edelleen ristiriitoja, erityisesti taide- ja hahmosuunnittelussa. Siksi Sega painottaa, että AI-työkaluja käytetään vain silloin, kun ne selvästi helpottavat prosesseja eivätkä korvaa luovaa osaamista.

Keskustelu jakaa pelialaa laajemminkin. Osa studioista testaa työnhakijoiden kykyjä varmistaakseen, etteivät hakijat perusta työtään AI-tuotoksiin. Joissain yrityksissä taas pohditaan, tarvitaanko perinteisiä luovia rooleja yhtä paljon, jos generatiivinen AI kehittyy edelleen.

Toisaalta monet peräänkuuluttavat tasapainoa. Esimerkiksi Arrowheadin johto haluaa erottaa AI:n, joka korvaa luovuutta, AI:sta, joka vain nopeuttaa rutiinitehtäviä. Myös Ubisoft tutkii tekoälyn käyttöä pelimekaniikoissa, mutta teknologian laajaa hyväksyntää pidetään vielä kaukaisena.

Lähde: VGC

V2.fi | Juuso Syngelmä
< Scholar ja Undertake...

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova