Tuorein sisältö

GPS tuo aidon Formula-kilpailun pelikoneelle

25.07.2008 klo 18.03 | Luettu: 3472 kertaa | Teksti: Matti Lintula


iOpener-niminen yritys aikoo tuoda aidot formula-kilpailujen tilanteet reaaliajassa pelikoneiden näytöille. Kilpailijoiden autoissa jo nyt olevien GPS-laitteiden lähettämä data voidaan iOpenerin mukaan siirtää peliin viiden sekunnin viiveellä, jolloin F1-peliä pelaava elää jatkuvasti aidon kilpailutilanteen armoilla.

GPS-data sisältää paitsi rataa kiertävän kilpailijan sijainnin, myös tämän nopeuden. Vielä ei ole tiedossa, miten iOpener ratkaisee romurallipelaajien aiheuttamat kolarit pelissään. Mikäli pelaaja kiilaa johtavan auton pois radalta, voi näyttää hivenen oudolta toisena ajavan auton mahdollisesti tehdessä ohitus- ja väistöliikkeitä tyhjällä radalla.

Lähde: Kotaku

V2.fi | Matti Lintula
< Mega Man 9 vie retro... Geometry Wars 2 tule... >

Keskustelut (2 viestiä)

Trone

25.07.2008 klo 20.01

Kotakun uutisessahan oli linkki BBC:n alkuperäiseen, sangen kattavaan uutiseen, jossa valoitettiin tuota törmäyslogiikkaakin:

"Specifically an artificial intelligence (AI) program to make sure that the virtual and real worlds blend seamlessly. If Hamilton is driving behind you he can't see you, so he would drive right through you. So the AI takes over at that point and you see a very realistic overtaking. The system also handles the results of in-game collisions between real and virtual drivers. In this case, the real car always drives away. The gamer's fate is less certain."
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

25.07.2008 klo 20.40

Trone kirjoitti:
"The system also handles the results of in-game collisions between real and virtual drivers. In this case, the real car always drives away. The gamer's fate is less certain."


Haha, aika realistista :D
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova