Tuorein sisältö

Ascaron panostaa Sacred 2:n kopiosuojaukseen

19.09.2008 klo 23.01 | Luettu: 12883 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Tällä kertaa kopiosuojaukseen panostaminen ei tarkoita sitä, että peli tarkistaa aitouttaan yhä uudestaan nettipalvelimilta, pelilevyä pyöritetään asemassa jatkuvasti tai peliin pitäisi syöttää toistuvasti käsittämättömiä koodilitanioita. Ascaron on päättänyt ajatella Sacred 2: Fallen Angel -pelin käyttäjiä ja tehdä tulevan roolipelinsä kopiosuojauksesta varsin pelaajaystävällisen.

Yhden ostetun pelin voi asentaa kahdelle eri PC:lle. Peli ei vaadi toimiakseen aktiivista nettiyhteyttä. Nettiä käytetään ainoastaan asennuksen ja aktivoinnin aikana. DVD:tä ei asennuksen jälkeen tarvita asemassa lainkaan, mikä auttaa pidentämään kannettavien mikrojen akkukestoa pelisessioiden aikana. Yksinpeliä voi pelata yhtaikaisesti molemmilla PC-koneilla. Myös lähiverkkomatsit kahden koneen välillä onnistuvat vain yhtä asennuslevyä käyttäen.

Pelin voi myös siirtää koneelta toiselle poistamalla lähdekoneesta pelin asennuksen ja aktivointikoodin purkamalla. Tämän jälkeen peli voidaan asentaa uudelleen toiseen tietokoneeseen. Näin pelinsä voi myydä eteenpäin tai siirtää päivitettyyn pelikoneeseensa kuinka monta kertaa tahansa, hehkuttaa Ascaron tiedotteessaan.

V2.fi | Matti Lintula
< Metal Gear Solidin s... Race Driver GRID saa... >

Keskustelut (17 viestiä)

Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

19.09.2008 klo 23.07

Loistavaa, jos tuo toimii käytännössä yhtä hyvin. Tosin olisi mukavaa jos ilman internetyhteyttäkin hommat onnistuisivat?
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

19.09.2008 klo 23.32

Niin, mitä tämä systeemi siis hyödyttää? Mitä tällä on tarkoitus estää? (Vinkki: Ei ainakaan piratismia.)
lainaa
Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

19.09.2008 klo 23.48

1. Reilu kopiosuojaus = plussaa pelimaailmassa
lainaa
MoZo

20.09.2008 klo 00.15

Juu vaikuttaa mukavalta suojaukselta toivottavasti vain on myös kestävä.
lainaa
Mi5

20.09.2008 klo 03.10

Jättiläisrotta, jonka silmät hohtavat punaisena?...
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

20.09.2008 klo 04.47

Dingo kirjoitti:
1. Reilu kopiosuojaus = plussaa pelimaailmassa


Yhdyn tähän täysin.
lainaa
Whisper

20.09.2008 klo 05.47

Edelleenkin olen sitä mieltä et pelintekijät panostaisivat enempi pelin sisältöön ja yleisestikkin laatuun, kuin kopiointisuojaukseen... Keskittyisivät enempi siihen et miten saatais hintoja alas, et kannattais jo käydä ostamassa peli!

(Esim. opiskelija joutuu pulittaan pelistä kolmasosan kuukauden tienestistään, ovat kuiten aktiivisimpia pelaajia)...

Kuinkahan monta crackia löydät Wolffenstein ET:hen?

Kovasti ootan kyseistä peliä ja käyn sen kyl ostamassakin... Jos suojaus on mitä sanotaan, niin yhdyn DINGOON ;)
lainaa
MoneyRulesOverUsAll

20.09.2008 klo 06.15

Eipä tuota reiluksi voi sanoa hyvällä tahdollakaan. Käytetyn pelin myynti on käytännössä tehty mahdottomaksi, mikä tämänpäivän "kopiosuojauksien" tärkein tavoite tietysti onkin. Piraatit tuollaisille vain nauravat pelatessaan suojauksista puhdistettua versiotaan.

On uskomatonta että vielä nykyäänkin kehdataan vedota piratismin torjuntaan kun peleihin laitetaan näitä jälleenmyyntiestoja. Ja vielä uskomattomampaa on että jotkut taitavat siihen vielä uskoa...
lainaa
Shout

20.09.2008 klo 10.43

Täysin samaa mieltä kuin "MoneyRulesOverUsAll"

"Kuinkahan monta crackia löydät Wolffenstein ET:hen?"
miksi ilmaiseen peliin pitäisi cräkkejä löytää ???

lainaa
Semu

Rekisteröitynyt 03.09.2008

20.09.2008 klo 11.02

Niin no, edelleen olen samalla linjalla, että itse pelaajat ovat tuon kopiosuojauksen aiheuttaneet. Ei vaadi oikeasti paljoa ostaa uutta peliä kaupasta. Kyllä
se kuulostaa epäoikeudenmukaiselta, kun järkyttävän moni henkilö pääsee pelimaksuista, kun pitää alkaa crackaamaan.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

20.09.2008 klo 11.10

MoneyRulesOverUsAll kirjoitti:
Eipä tuota reiluksi voi sanoa hyvällä tahdollakaan. Käytetyn pelin myynti on käytännössä tehty mahdottomaksi, mikä tämänpäivän "kopiosuojauksien" tärkein tavoite tietysti onkin.


Tämähän nimenomaan mahdollistaa käytetyn pelin jälleenmyynnin tuon deaktivoinnin ansiosta. Voit poistaa asennuksen omilta koneiltasi ja myydä pelin eteenpäin. Seuraavalle omistajalle peli kopiosuojauksineen on kuin vasta kaupasta hankittu ja mahdollista asentaa kahdelle PC:lle. Aivan kuten ensimmäiselläkin omistajalla.
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

20.09.2008 klo 11.25

Whisper kirjoitti:
Edelleenkin olen sitä mieltä et pelintekijät panostaisivat enempi pelin sisältöön ja yleisestikkin laatuun, kuin kopiointisuojaukseen...


Useimmiten pelintekijät eivät varsinaisesti keskitykään kopiointisuojaukseen. Julkaisija vastaa sitten siitä puolesta. Tai näin ainakin olen ollut ymmärtävinäni.

lainaa
Jepulisjee

20.09.2008 klo 11.32

zeroic kirjoitti:
MoneyRulesOverUsAll kirjoitti:
Eipä tuota reiluksi voi sanoa hyvällä tahdollakaan. Käytetyn pelin myynti on käytännössä tehty mahdottomaksi, mikä tämänpäivän "kopiosuojauksien" tärkein tavoite tietysti onkin.


Tämähän nimenomaan mahdollistaa käytetyn pelin jälleenmyynnin tuon deaktivoinnin ansiosta. Voit poistaa asennuksen omilta koneiltasi ja myydä pelin eteenpäin. Seuraavalle omistajalle peli kopiosuojauksineen on kuin vasta kaupasta hankittu ja mahdollista asentaa kahdelle PC:lle. Aivan kuten ensimmäiselläkin omistajalla.


Ongelma on myös siinä että kuinka moni sen pelin sitten deaktivoi.
Vie pelin kauppaan vaihtoon ja sanoo että "juu on deaktivoitu" mutta mistäpä sitä tietää...joten, ei tuokaan nyt niin satavarma systeemi ole. Ja kun sitä ei voi millään todistaa että sitä peliä ei koneelta löydy niin ei voi myöskään peliä ottaa vaihdossa vastaan.
lainaa
Enf

20.09.2008 klo 11.59

Paras kopiosuojaus = Loistava peli ja vielä parempi moninpeli.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

20.09.2008 klo 14.22

Miten ois että panostaisivat niiden kopiosuojausten poissaoloon ennemminkin?
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

20.09.2008 klo 15.59

Niin, kuten sanoin. Piraatit edelleen pelaavat vapaata - parempaa - versiota tästäkin pelistä. Ei tollanen systeemi auta yhtään mitään. Eikä peli myy sen enempää.
Tämä on jokin wannabe-PR -kikka joka ei tule toimimaan (typerä sellainen).
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

20.09.2008 klo 16.09

mdtrx kirjoitti:
Eikä peli myy sen enempää.


Pc-kansa vaatii jo niin paljon, että ei tällaset kurat myy vaikka mikä olis, ainakaan nykyisillä hinnoilla. Sitä kun laittaa pari tonnia koneeseen, niin ei tulis mieleenkään maksaa jostain konsoli-kurakäännöksestä täyttä hintaa, niin hyvää peliä ei konsoleille saa/tule. Sitä asiaa ei vain moni tunnu ymmärtävän, varsinkin jos pitää Bioschockia ja GTA IV:tä jumalallisina peleinä.
(Omistan muuten GTA IV:n konsolille ja Bion pc:lle, joten tiedän mitä puhun.)

Ok, tilasin kyllä Far Cry 2:n ennakkoon pc:lle, mutta sehän onkin (kuulemma) omaa luokkaansa sillä, saa sitten nähdä.

Crysis Warhead on jo hinnaltaan sitä mitä kaikkien pc-pelien pitäisi normaalistikin olla, ja vaikka sitä waretetaan kyllä reilusti, uskon myynninkin olevan ihan huippuluokkaa.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova