Tuorein sisältö

Videovertailussa Far Cry 2:n Xbox- ja PS3-versiot

29.10.2008 klo 12.01 | Luettu: 32222 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Videogamer on koostanut vertailuvideon kohutuista Far Cry 2:n Xbox 360 ja PlayStation 3 -versioiden välisistä graafisista eroista. PS3-versiossa kerrottiin aiemmin olevan hieman Xboxia rosoisemmat reunat etäällä olevissa kohteissa, minkä lisäksi PS3 ei anna mahdollisuutta kuvan täyteen 1080p-resoluutioon skaalaamiseen. Nyt jokainen voi tehdä omat johtopäätöksensä graafisista eroista katsomalla tämän videon.

V2.fi | Matti Lintula
< Eurooppaan oma digit... XBLA:ssa koulukysymy... >

Keskustelut (41 viestiä)

jusspetterikarkki

29.10.2008 klo 12.07

Onko video ihan paska vai ovatko konsoliversiot noin paljon pc-versiota huonommat? Vai tuntuuko vain??
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

29.10.2008 klo 12.12

No siis, taitaa video olla pikkaisen suttuinen.^ Ja nuohan pyöriivät medium tason grafiikalla konsoleilla.

Omat erot mitä silmiin pisti, niin oli se että xbox versiossa taustalla olevat puut näkyivät pikkaisen tarkemmin.
lainaa
jkjkjkjk

29.10.2008 klo 12.22

Tuo video ei muuten toimi jos on Firefoxissa Adblock plus päällä. Käskee ottaa pois sen päältä. Uutisentekijä voisi linkittää parempiin paikkoihin jos video vaan muualta löytyy.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.10.2008 klo 12.31

jkjkjkjk kirjoitti:
Tuo video ei muuten toimi jos on Firefoxissa Adblock plus päällä. Käskee ottaa pois sen päältä. Uutisentekijä voisi linkittää parempiin paikkoihin jos video vaan muualta löytyy.


Sattuneesta syystä emme tue Adblock-ohjelmiston käyttöä ;)
lainaa
TheStar

Moderaattori

Rekisteröitynyt 13.04.2007

29.10.2008 klo 12.34

Voi PS3 -käyttäjiä, tulkaapa tänne vain itkemään kuinka on taas huonosti tehty käännöstyö. =D PC kyllä vie pisimmän korren, "yllättävästi".
lainaa
Juhza

Rekisteröitynyt 02.12.2007

29.10.2008 klo 12.36

cs_bot kirjoitti:
No siis, taitaa video olla pikkaisen suttuinen.^ Ja nuohan pyöriivät medium tason grafiikalla konsoleilla.

Omat erot mitä silmiin pisti, niin oli se että xbox versiossa taustalla olevat puut näkyivät pikkaisen tarkemmin.

No ei varmana ole medium-grafiikat. Sanoisin että vähintään high. Moninpelissä grafiikat ovat kyllä sitä medium-tasoa.
lainaa
oMi31o

29.10.2008 klo 12.41

Ainakin omaan silmääni PS3 versio näyttää paremmalta... Mut kyllä se PC versio voiton vie.
lainaa
vertailija

29.10.2008 klo 12.47

Eihän noista näe mitään eroa ellei tihrusta nenä kiinni ruudussa nähden jotain mitä ei ole olemassa.
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

29.10.2008 klo 13.00

Juhza kirjoitti:
cs_bot kirjoitti:
No siis, taitaa video olla pikkaisen suttuinen.^ Ja nuohan pyöriivät medium tason grafiikalla konsoleilla.

Omat erot mitä silmiin pisti, niin oli se että xbox versiossa taustalla olevat puut näkyivät pikkaisen tarkemmin.

No ei varmana ole medium-grafiikat. Sanoisin että vähintään high. Moninpelissä grafiikat ovat kyllä sitä medium-tasoa.
No siis, Muistelen luin joskus kun pelinkehittäjät selittivät jossain uutisessa, että konsolit ovat niin rajoitettuja että med grafiikoilla pyörii.
lainaa
Visithor

29.10.2008 klo 13.26

Miksi vertailette näitä PC-versioon? Tottakai PC:llä näyttää paremmalta. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Mutta näyttäkää 179 euron PC joka pyörittää tällaista grafiikkaa.
lainaa
Ilomieli

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.10.2008 klo 13.27

Jah, enpä tuossa videossa havainnu mitään näkyvää eroa kattoessani sitä kuin mitä tahansa muuta videota. Jos pitää nenä ruudussa tihrustella, jotta erot näkis, ei niillä oo mitään väliä. :|
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

29.10.2008 klo 13.33

Eipä tätäkään peliä grafiikat pelastanut, oli sitten millä alustalla tahansa ja miten hieno.
Melko puuduttavaa ja ykstoikkosta räiskintää.
lainaa
Murtsi

29.10.2008 klo 14.08

Aika minimaaliset erot on tosiaan. Boxilla on hitusen parempi objektien piirtoetäisyys, mutta Ps3:lla ei varjoissa ole havaittavissa ditheringiä. Jos ruudunpäivitys on jotakuinkin sama, valitsisin itse Ps3 version. (Tämä siis teoriassa, pelaan tätä Pc:llä, enkä omista Ps3:a)
lainaa
pööpöileväapina

29.10.2008 klo 14.23

Hmm.. no ei niissä paljon eroo juu oo.. Vähän annan kritiikkii xbox version varjoihin. Kattokaa 00:42 Ps3:ssa varjo näyttää hienommalta, kun boxilla se on tuollaista oudon säikeistä. Jatketaan videota.. just.. vaikuttaa kieltämättä tylsältä.. Tosiaan Varjoissa ainut ero ja se kyllä ihme ja kumma menee ps3:n voitoks :O. Ei sitä kyllä hyvin huomaa. Voitte olla hyvin mielin boxittajatkin. Metsä ja ruoho oli kyllä hienosti kummallekkin tehty. Ruudunpäivityksessä näytti hyvin samalta.
lainaa
Muffah

Rekisteröitynyt 06.09.2008

29.10.2008 klo 14.40

Jos on pakko valita, niin xbox360! Odotin ,että PS3 ois ollu paljon paremmat, ku se on niin uusi konsoli. Ihme ettei ollu paljon eroja.
lainaa
Fair

29.10.2008 klo 15.01

Unohditte mainita että PS3 versio pyörii korkeammalla natiivi resolla pöljät.
lainaa
shaminy

Rekisteröitynyt 23.01.2008

29.10.2008 klo 15.32

Onhan noilla huomattava ero. Etenkin kasvillisuus on Xboxilla silminnähden tarkempaa ja muutenkin PS3:lla meno on hieman "utuinen" ja esim tekstit epätarkempia. Esim rannekellon logo hyvä esimerkki.
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

29.10.2008 klo 15.50

PS3:lla on hieman ehkä utuinen kuva, mutta tuo xboxin rasterointi varjostuksessa on ihan hirveä. Sama näkyy myös xboksilla esimerkiksi GTA IV:tä pelatessa. Tuo häiritsee paljon enemmän kuin pieni utuisuus, koska sen huomaa jopa pelatessa. Ja ei, en omista PS3, minulla on xbox360, valitettavasti. :P

Tosin tämänkin pelin ostin PC:lle, onneksi. :P
lainaa
Jarkko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

29.10.2008 klo 15.54

PS3-version osalta on todettava, että pirun komeata graffaa on - näin parin ehtoon testin perusteella! Jos joku pikseli nyt sitten on vinossa suuntaan tai toiseen jollain toisella alustalla, aivan sama.
lainaa
dsgdf

29.10.2008 klo 16.15

Onneksi en ostanu koko peliä.
lainaa
APA

29.10.2008 klo 16.18

Jarkko kirjoitti:
PS3-version osalta on todettava, että pirun komeata graffaa on - näin parin ehtoon testin perusteella! Jos joku pikseli nyt sitten on vinossa suuntaan tai toiseen jollain toisella alustalla, aivan sama.


Täysin samaa mieltä
lainaa
Asddsa

Rekisteröitynyt 12.08.2008

29.10.2008 klo 16.21

Ihan samanlaisia. Jos omistaa kummatkin konsolit niin voi, vaikka heittää kolikkoa. Totta kai livessä tuota kai mielummin pelaa ja saavutukset on.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.10.2008 klo 16.33

Eipä pahemmin ole eroa, mutta freimit repeilee yms. aina välillä noissa.
lainaa
Gelnoth

Rekisteröitynyt 06.07.2008

29.10.2008 klo 16.44

[quote nick="Asddsa"]Totta kai livessä tuota kai mielummin pelaa ja saavutukset on.

Ja pleikkarilla trophyt :)
lainaa
zergbur

Rekisteröitynyt 07.08.2007

29.10.2008 klo 17.14

Pelissä kun vaan saattuu olemaan paska juoni niin ei ne graffat mitään auta...
lainaa
koju

29.10.2008 klo 17.21

Itse olen vähän pettynyt peliin. Ei toimivaa juonta, vaan ravaamista edestakasin mappia listimässä porukkaa.
lainaa
Gasoil

Rekisteröitynyt 24.05.2007

29.10.2008 klo 17.25

xbotithaisee kirjoitti:
Eipä tätäkään peliä grafiikat pelastanut, oli sitten millä alustalla tahansa ja miten hieno.
Melko puuduttavaa ja ykstoikkosta räiskintää.

Juuri näin, pettymys oli koko peli...
lainaa
GiraFFi

29.10.2008 klo 17.27

Visithor kirjoitti:
Miksi vertailette näitä PC-versioon? Tottakai PC:llä näyttää paremmalta. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Mutta näyttäkää 179 euron PC joka pyörittää tällaista grafiikkaa.

Pakko kommentoida.
Ostat sen normi nykyaikaisen pc:n kaupasta muuhun kuin pelikäyttöön (2 gigaa muistia ja c2d prossu että vista pyörii edes kunnolla) ja laitat siihen 179 euron näytönohjaimen niin kas kummaa, sinulla on melkoinen pelikone.
lainaa
mdtrx

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.10.2008 klo 17.28

Enpä huomaa mitään eroa. Ainut jonka voisin luokitella ehkä kenties jotenkin siihen suuntaan, näyttäisi xboxilla olevan varjossa pikkasen alempi reso tjsp. (näkyy verkkoaitaa).
lainaa
xboxvsps

29.10.2008 klo 18.03

http://tinyurl.com/5tocv8

http://tinyurl.com/6oc6uv

http://tinyurl.com/5a25sr
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.10.2008 klo 18.22

GiraFFi kirjoitti:
Visithor kirjoitti:
Miksi vertailette näitä PC-versioon? Tottakai PC:llä näyttää paremmalta. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Mutta näyttäkää 179 euron PC joka pyörittää tällaista grafiikkaa.

Pakko kommentoida.
Ostat sen normi nykyaikaisen pc:n kaupasta muuhun kuin pelikäyttöön (2 gigaa muistia ja c2d prossu että vista pyörii edes kunnolla) ja laitat siihen 179 euron näytönohjaimen niin kas kummaa, sinulla on melkoinen pelikone.


Heh, ei oikein voi tuollain laskea, koska se PC nyt maksaa aina jos sen mielii vuoden tai parin välein päivittää pelikoneeksi. Moni ostaa myös nykyään läppäreitä, joihin näytönohjaimen vaihto ei ole edes mahdollista. Tai jos käyttää 6 vuotta vanhaa konetta, kuten meikäläinen, ei kaupasta taida edes löytyä sopiviin väyliin käyviä näyttiksiä enää :)

PC:llä toki pelit näyttävät parhaalta, mutta konsolit antavat ehdottomasti eniten vastinetta sijoitettuihin euroihin nähden.
lainaa
Tseikki

29.10.2008 klo 19.00

Huvikseen kävin kattomassa kaverilla tietokoneelta ja ps3:lta pelin, oon kyllä tyytyväinen kummankin jälkeen että omistan boxin. ps3 ero vain pientä, vähän utunen vaan ps3ssa. tietokonetta en kaipaa yhtään.. mielummin istun soffalla ja pelaan 42" töllöllä. grafiikassa ei mitään moitittavaa.. peli on tietty vähän tylsä.. =/
lainaa
EnSko

29.10.2008 klo 19.06

GiraFFi kirjoitti:
Visithor kirjoitti:
Miksi vertailette näitä PC-versioon? Tottakai PC:llä näyttää paremmalta. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Mutta näyttäkää 179 euron PC joka pyörittää tällaista grafiikkaa.

Pakko kommentoida.
Ostat sen normi nykyaikaisen pc:n kaupasta muuhun kuin pelikäyttöön (2 gigaa muistia ja c2d prossu että vista pyörii edes kunnolla) ja laitat siihen 179 euron näytönohjaimen niin kas kummaa, sinulla on melkoinen pelikone.


Et taida ymmärtää koko jutun pointtia? Siis jos se pelkkä näytönohjain maksaa saman verran kuin boxi on boxi kannattavampi, koska sillä pelkällä näytönohjaimella on huono pelata! Eli et saa boxin tasoista pelikonetta boxin hinnalla!
lainaa
Nike

29.10.2008 klo 19.21

EnSko kirjoitti:
GiraFFi kirjoitti:
Visithor kirjoitti:
Miksi vertailette näitä PC-versioon? Tottakai PC:llä näyttää paremmalta. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Mutta näyttäkää 179 euron PC joka pyörittää tällaista grafiikkaa.

Pakko kommentoida.
Ostat sen normi nykyaikaisen pc:n kaupasta muuhun kuin pelikäyttöön (2 gigaa muistia ja c2d prossu että vista pyörii edes kunnolla) ja laitat siihen 179 euron näytönohjaimen niin kas kummaa, sinulla on melkoinen pelikone.


Et taida ymmärtää koko jutun pointtia? Siis jos se pelkkä näytönohjain maksaa saman verran kuin boxi on boxi kannattavampi, koska sillä pelkällä näytönohjaimella on huono pelata! Eli et saa boxin tasoista pelikonetta boxin hinnalla!
Niin ja yleensä näytönohjain täytyy päivittää vuoden välein, että pelit toimivat nätisti korkeilla asetuksilla :p itse olen tänävuonna joutunut jo kaksi kertaa ostamaan uuden, mutta varmaan aijon tästälähtien ostaa konsoleille pelit kun koneen päivitys tulee aina niin pirun kalliiksi
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

29.10.2008 klo 19.26

Et taida ymmärtää koko jutun pointtia? Siis jos se pelkkä näytönohjain maksaa saman verran kuin boxi on boxi kannattavampi, koska sillä pelkällä näytönohjaimella on huono pelata! Eli et saa boxin tasoista pelikonetta boxin hinnalla![/quote]

Noh, Tuon voi ajatella monella tapaa. Eipä taida olla montaa ihmistä joka ei tarvtitsisi tietokonetta. Ihan hyvin siihen tietokoneen hintaan voi lisätä sen pari sataa euroa että saat pelit toimimaan siinä. Pelitkin on pc:lle halvempia ja tietysti ilmainen nettipelaaminen. Pelivalikoimakin on suurempi.
lainaa
musta-aukko

29.10.2008 klo 19.51

TheStar kirjoitti:
Voi PS3 -käyttäjiä, tulkaapa tänne vain itkemään kuinka on taas huonosti tehty käännöstyö. =D PC kyllä vie pisimmän korren, "yllättävästi".


Miksi kukaan ei vielä itke? Taisi mennä herran tähden veikkaus pieleen...noh! Sama rata jatkuu kommenteissasi;)
lainaa
alkkis

Rekisteröitynyt 30.09.2008

29.10.2008 klo 19.55

Missä tuossa pelissä oli se täysin tuhoutuva ympäristö?
lainaa
alkkis

Rekisteröitynyt 30.09.2008

29.10.2008 klo 19.57

Joo ei sitä pikku asioista jaksa itkeä...
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

29.10.2008 klo 20.06

Nike kirjoitti:
itse olen tänävuonna joutunut jo kaksi kertaa ostamaan uuden, mutta varmaan aijon tästälähtien ostaa konsoleille pelit kun koneen päivitys tulee aina niin pirun kalliiksi


Ei se sullakaan järki päätä pakota. Miksi et ostanut kerralla yhtä kunnon ohjainta?
Itelläni on 8800gtx ollut jo yli vuoden päivät, ja tämäkin pyörii 1920x1200 resolla kaikki asetukset tapissa ihan ongelmitta.
Ei näiden konsoleille tulevien pelien kanssa tarvi huippunäyttis olla, että saa paremmat grafiikat.
Pc:n omat pelit onkin sitten asia erikseen, kuten esim. Crysis.
lainaa
ElimenLuovuttaja

29.10.2008 klo 20.10

jeje kirjoitti:
Et taida ymmärtää koko jutun pointtia? Siis jos se pelkkä näytönohjain maksaa saman verran kuin boxi on boxi kannattavampi, koska sillä pelkällä näytönohjaimella on huono pelata! Eli et saa boxin tasoista pelikonetta boxin hinnalla!


Noh, Tuon voi ajatella monella tapaa. Eipä taida olla montaa ihmistä joka ei tarvtitsisi tietokonetta. Ihan hyvin siihen tietokoneen hintaan voi lisätä sen pari sataa euroa että saat pelit toimimaan siinä. Pelitkin on pc:lle halvempia ja tietysti ilmainen nettipelaaminen. Pelivalikoimakin on suurempi.[/quote]

Voihan sen ajatella moneen tapaan, mutta kun oli kyse siitä että näyttäkää 179 euron PC joka pyörittää tällaista grafiikkaa. Niin sinun tarjoama paketti maksaa 2x enemmän kuin halvin boxi. Ja kyllä olet oikeassa että siihen koneen hintaa voi lisätä sen 200€ että saa pelit pyörimään, mutta boxia ostaessa ei tarvitse lyödä pöytään kuin 179€.
lainaa
Nike

29.10.2008 klo 22.43

xbotithaisee kirjoitti:
Nike kirjoitti:
itse olen tänävuonna joutunut jo kaksi kertaa ostamaan uuden, mutta varmaan aijon tästälähtien ostaa konsoleille pelit kun koneen päivitys tulee aina niin pirun kalliiksi


Ei se sullakaan järki päätä pakota. Miksi et ostanut kerralla yhtä kunnon ohjainta?
Itelläni on 8800gtx ollut jo yli vuoden päivät, ja tämäkin pyörii 1920x1200 resolla kaikki asetukset tapissa ihan ongelmitta.
Ei näiden konsoleille tulevien pelien kanssa tarvi huippunäyttis olla, että saa paremmat grafiikat.
Pc:n omat pelit onkin sitten asia erikseen, kuten esim. Crysis.
Mielestäni HD4870x2 ihan kunnon näytönohjain ja sekään ei mielestäni riitä vielä. Sitä ennen oli 8800GTS g92 josta ei riittänyt puhtiä yhtään omaan käyttööni
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova