Tuorein sisältö

Pelaajat kiittävät kekseliäitä pelistudioita olemalla ääliöitä

14.11.2008 klo 19.02 | Luettu: 34256 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Kahden ihmisen vaivalla työstämä World of Goo on joutunut piraattien kynsiin, kertoo Destructoid. Steamissa, WiiWaressa ja tekijöiden kotisivulla kaupan oleva peli ei kuitenkaan herätä erityistä kunnioitusta pelaajien keskuudessa, sillä noin 90% World of Goon pelaajista repii nautintonsa piraattiversiota pelaillen. Pelin suunnittelija Ron Carmel vahvistaa nähneensä melkoista vilskettä pelin torrent-pakettien kimpussa, mutta ei usko studionsa ajautuvan vielä vararikkoon. Tilanne ei kuitenkaan luonnollisesti ole erityisen mairitteleva.

Ja sitten vielä ihmetellään kun markkinoille suolletaan vain jatko-osia ja varmoja myyntihittejä.

V2.fi | Matti Lintula
< Pelifirmat odottavat... Applen pelikoneille ... >

Keskustelut (55 viestiä)

Sandaali_

14.11.2008 klo 19.11

Lopettakaa vaan suosiolla sille pc:lle kehittäminen, säästyypähän rahat päivittämiseltäkin.
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

14.11.2008 klo 19.19

Steamiä ei kaikki tykkää käyttää, tekijöiden sivut ei ole luotettavan oloiset ja kun piraattikopion saa helposti, niin ei varmaan ihme vaikka pitäisikin paikkansa tuo prosentti. Tietenkin voidaan miettiä moniko piraattiversion ottavasta oikeasti olisi ollut valmis maksamaan pelistä, mutta onhan se elämä julmaa pieniä studioita kohtaan silti.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

14.11.2008 klo 19.28

Luulempa ettei suurinosa noista warettajista ole koskaan kuullutkaan tuosta pelistä ja ihan mielenkiinnosta warettavat sen. Ei sillä että puolustaisin warettamista, mutta se että kuvitellaan noiden kaikkien tosissaan pelaavan tuota peliä ihan kunnolla on kyllä haaveajattelua.
lainaa
pööpöileväapina

14.11.2008 klo 19.39

^^hyvin sanottu siellä ylhäällä.
lainaa
jepjep

14.11.2008 klo 19.40

No mitäs tekevät PC:lle pelejä kun ei siinä muutenkaan ole mitään järkeä. Itselläni ei ole muuta konsolia kuin PS2 mutta mielestäni PC:lle ei pitäisi tehdä enää ollenkaan pelejä. Saisi makeat naurut kun warettajat itkisivät että ei ole pelejä enää mitä warettaa XD
lainaa
sdfsf

14.11.2008 klo 19.45

Jospa tehtäis OIKEASTI hyviä pelejä eikä konsolipojille tyhmennettyjä massapelejä.

PC peli alustana on oiva hieman älyä ja keskittymistä vaativille peleille. Konsolit taas aivottomalle mätölle.
lainaa
Ipppecx

14.11.2008 klo 19.51

Kunhan haluavat julkisuutta pelilleen, jotta idiootit tosta paskasta jotain maksaisivat.... Parempia pelejä....
lainaa
KuroShiro

Rekisteröitynyt 26.09.2008

14.11.2008 klo 19.56

Voi helvetin helvetti. Tämä peli jos mikä ansaitsisi sen rahan mikä tulee laillisesti myydyistä peleistä. Ei voi muuta kuin toivoa ettei tämä studio kaadu sen takia kun ei saa pelistään tuottoa.
lainaa
pesse

14.11.2008 klo 19.56

jepjep kirjoitti:
No mitäs tekevät PC:lle pelejä kun ei siinä muutenkaan ole mitään järkeä. Itselläni ei ole muuta konsolia kuin PS2 mutta mielestäni PC:lle ei pitäisi tehdä enää ollenkaan pelejä. Saisi makeat naurut kun warettajat itkisivät että ei ole pelejä enää mitä warettaa XD


No jos tykkäät konsolipojille tyhmennetystä ja valmiiksi pelaajalle jauhetusta paskasta niin onneksi olkoon.

PC:lle vielä julkaistaa oikeasti hyviä pelejä.
Ikävä kyllä PC käännökset kärsii konsolien takia. Kaatumisia, yksinkertaistamista, konsolikontrollit lähes suoraa käännetty näppäimistölle ja hiirelle, pelien GUIT aivan mistä sattuu. Ihmettelen todella kuka vitun idootti näitä pelejä nykyään ostaa.

Eipä ihme jos porukka äänestää lompakollaan. Itse ainakin ostan ostamisen arvoiset pelit. Loput katoaa levyltä viikon kahden jälkeen pelaamattomina.
En osta sikaa säkissä.


Ja kyllä.. Pitäisivät Konsolipelit konsoleilel ja PC pelit PC:llä kun ei näköjään tuo kääntäminen tahdo onnistua.

lainaa
pööpöieleväapina

14.11.2008 klo 19.57

sdfsf kirjoitti:
Jospa tehtäis OIKEASTI hyviä pelejä eikä konsolipojille tyhmennettyjä massapelejä.

PC peli alustana on oiva hieman älyä ja keskittymistä vaativille peleille. Konsolit taas aivottomalle mätölle.


Tiesitköhän sä ees mistä kirjotit? Kannattais ostaa itekki se konsoli ensin ni voisit tietää vähän ees onko se niiin huono vaihtoehto! Itselläni on molemmat ja koneessa pyörii pelit hyvin. Olen miettinyt linuxin asentamista tietokoneelle, koska sillä ei ole niin mukava pelata kuin ps3:lla ja vista sketuttaa!
lainaa
ewrewr

14.11.2008 klo 20.01

pööpöieleväapina kirjoitti:
sdfsf kirjoitti:
Jospa tehtäis OIKEASTI hyviä pelejä eikä konsolipojille tyhmennettyjä massapelejä.

PC peli alustana on oiva hieman älyä ja keskittymistä vaativille peleille. Konsolit taas aivottomalle mätölle.


Tiesitköhän sä ees mistä kirjotit? Kannattais ostaa itekki se konsoli ensin ni voisit tietää vähän ees onko se niiin huono vaihtoehto! Itselläni on molemmat ja koneessa pyörii pelit hyvin. Olen miettinyt linuxin asentamista tietokoneelle, koska sillä ei ole niin mukava pelata kuin ps3:lla ja vista sketuttaa!


Ei todellakaan kiinnosta se kura mitä konsoleille nykyään julkaistaan.
Ja varsinkin kun konsolioptimoitu pilaa PC versiotki totaalisesti.

En sitä keillä etteikö konsoleille silloin tällöin helmiä tulisi (Mass effect jne..)

Toista oli psx:n aikana.
Pelit oli innovatiivisia vaikka rauta oli rajoitettua.

Ja turhaan konsolipojat itkee warettajista.. Yhtälailla konsoleilel waretetaan.. Ompa usein vieläpä konsoliversion imaget ensimmäisenä jaossa.
lainaa
lol

14.11.2008 klo 20.02

pööpöieleväapina kirjoitti:
sdfsf kirjoitti:
Jospa tehtäis OIKEASTI hyviä pelejä eikä konsolipojille tyhmennettyjä massapelejä.

PC peli alustana on oiva hieman älyä ja keskittymistä vaativille peleille. Konsolit taas aivottomalle mätölle.


Tiesitköhän sä ees mistä kirjotit? Kannattais ostaa itekki se konsoli ensin ni voisit tietää vähän ees onko se niiin huono vaihtoehto! Itselläni on molemmat ja koneessa pyörii pelit hyvin. Olen miettinyt linuxin asentamista tietokoneelle, koska sillä ei ole niin mukava pelata kuin ps3:lla ja vista sketuttaa!



Kuka käski käyttää jotain vitun vistaa.
Ja tuo mukavuus kysymys on lähinnä mielipide asia.

lainaa
linux4ever

14.11.2008 klo 20.04

pööpöieleväapina kirjoitti:

Tiesitköhän sä ees mistä kirjotit? Kannattais ostaa itekki se konsoli ensin ni voisit tietää vähän ees onko se niiin huono vaihtoehto! Itselläni on molemmat ja koneessa pyörii pelit hyvin. Olen miettinyt linuxin asentamista tietokoneelle, koska sillä ei ole niin mukava pelata kuin ps3:lla ja vista sketuttaa!


Kas.. Linux on oiva käyttis PC raudalle.
Hyödyntää raudan resurssit huomattavasti paremmin kui Micro$oftin resurssisyöpöt.
lainaa
Linsux

14.11.2008 klo 20.09

Linux ei pystynytkään syrjäyttämään Windowsia ja Microsoftia, vaikka sitä on jaettu ilmaiseksi jo yli 15 vuotta.

Buahaha! Microsoft FTW!

lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

14.11.2008 klo 20.10

Hmph, erittäin ikävää että näinkin pääsi taas käymään. :/
lainaa
dfsdf

14.11.2008 klo 20.12

Linsux kirjoitti:
Linux ei pystynytkään syrjäyttämään Windowsia ja Microsoftia, vaikka sitä on jaettu ilmaiseksi jo yli 15 vuotta.

Buahaha! Microsoft FTW!



Eipä linux sitä ole yrittänytkään.
Mutta miksi maksaa paskata kun voi saada hyvän ilmaiseksi. Mietippä sitä.

Ainiin.. osa peleistä ei toimi.. "yhyyy".. Takaisin sinne rasvaisten konsolikapuloiden ääreen.
lainaa
sinn3r

14.11.2008 klo 20.14

joo oon varmaan ainut joka puhuu siittä et pc pelit on väärin markkinoituja. pcllä olis tuhat ja yks tapaa saada rahaa muulla kuin myymisellä pelejä fyysisesti. esim. jos ruvettaisiin vaihtamaan laskentatehoa (esim. SETI@home) peleihin, saataisiin pikkupelejä oikeanlaisella palvelulla myytä, itse olisin valmis laittaan koneen jauhamaan jotain laskuja jos tietäisi että tästä saisi jonkun fiksun pelin missä on nettipeliominaisuuksia vaihdossa.
eli pitäsikö tässä syyttää markkinointia kun ei osaa käyttää potenttiaalisia asiakkaita oikein,
vaiko piraatteja jotka eivät halua maksaa sikaa säkissä
lainaa
Pekka

14.11.2008 klo 20.16

Konsoleilla ei ole eSportista edes kuultu ja pelit ovat vain sunnuntaipelaajille tarkoitettuja. Pelien fps on rajoitettu 30? Eikä mitään konffaus mahdollisuutta ole eikä pelin omalla komentorivillä voi suorittaa komentoja.. Ainiin eihän tämä olisi edes mahdollista sillä konsoleilla ei ole edes näppäimistöä. Nettipeleissä kommunikointi on helvetin vaikeaa ja rajoitettu pelkkään pelin omaan kuulokemikrofoni yhteyteen? :D Eihän konsoleilla edes pelata servuilla vaan jonkinlaisissa lagaavissa huoneissa? Konsolipelaajat eivät ole nähtävästi koskaa löytäny sitä internettiä vaan ovat ansassa jossai microsoftin verkossa josta pitää vieläpä maksaa??!?!
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

14.11.2008 klo 20.24

Olinkon jo kyllästynyt konsolipoikien sotimiseen.

Xbotit, nipapellet ja leiskaripojat, hyökkäykseen! :E
lainaa
perhana

14.11.2008 klo 20.26

Pekka kirjoitti:
Konsoleilla ei ole eSportista edes kuultu ja pelit ovat vain sunnuntaipelaajille tarkoitettuja. Pelien fps on rajoitettu 30? Eikä mitään konffaus mahdollisuutta ole eikä pelin omalla komentorivillä voi suorittaa komentoja.. Ainiin eihän tämä olisi edes mahdollista sillä konsoleilla ei ole edes näppäimistöä. Nettipeleissä kommunikointi on helvetin vaikeaa ja rajoitettu pelkkään pelin omaan kuulokemikrofoni yhteyteen? :D Eihän konsoleilla edes pelata servuilla vaan jonkinlaisissa lagaavissa huoneissa? Konsolipelaajat eivät ole nähtävästi koskaa löytäny sitä internettiä vaan ovat ansassa jossai microsoftin verkossa josta pitää vieläpä maksaa??!?!


Aivan.. Lisäksi pelien modaaminen on lähes mahdotonta..
Moni loistava PC peli on saanut elämänkaarelleen jatkoaikaa runsaasti aktiivisen modaajan yhteisön ansiosta (Operation Flashpoint, HL1, HL2, Morrowind, Oblivion, Stalker ja uutuksista kenties Fallou 2 vain muutamia mainitakseni).

PC:llä on omat etunsa, konsoleilla omansa.
Mielestäni silti edelleen PC:llä on huomattavasti enemmän mahdollisuuksia peli alalla. Ihmetyttää miksi konsolit on nykyään näinkin suosittuja.. (Onko porukka niin uusavutonta ettei jaksa keskittyä käyttämään PC:tä.)

Toki konsoli on hyvä pelaajalle joka ei tarvitse pc:tä ollenkaan (Nykyään lienee harvinaista).

lainaa
pööpöieleväapina

14.11.2008 klo 21.20

Pekka kirjoitti:
Konsoleilla ei ole eSportista edes kuultu ja pelit ovat vain sunnuntaipelaajille tarkoitettuja. Pelien fps on rajoitettu 30? Eikä mitään konffaus mahdollisuutta ole eikä pelin omalla komentorivillä voi suorittaa komentoja.. Ainiin eihän tämä olisi edes mahdollista sillä konsoleilla ei ole edes näppäimistöä. Nettipeleissä kommunikointi on helvetin vaikeaa ja rajoitettu pelkkään pelin omaan kuulokemikrofoni yhteyteen? :D Eihän konsoleilla edes pelata servuilla vaan jonkinlaisissa lagaavissa huoneissa? Konsolipelaajat eivät ole nähtävästi koskaa löytäny sitä internettiä vaan ovat ansassa jossai microsoftin verkossa josta pitää vieläpä maksaa??!?!


Ensinäkin konsolien fps ei ole lukittu läheskään aina 30fps :D. Konsoliin saa näppäimistön ja hiiren ;D JOPA langattomat :D. Eli et tiedä vain konsoleista mitään.
Ne on tehty viihteeseen ja pelaamiseen jossa ne toimivatkin erittäin hyvin. Pelejen pelaaminen vain näppäimistöstä on niin turhaututtavaa (siis nämä konsolityyppisten pelien). Pädin asentaminen on ärsyttävää pc:lle ja pelejä jotuu yleisimmin pelaamaan tietokoneen edestä pädi kädessä.. toisin kuin konsolilla sohvalta isosta telkusta.. on se vaan eri meininki. Tiedän, että läpi aikojen jotkut ihmiset vaan eivät pääse tietokone hulluudesta eroon.. jotkut pääsevät. Yleensä ne sanovat vielä etteivät osaa tuollaista pädiä ees käyttää. :D Olisko aika harjotella jos ei sitäkään osaa käyttää ;)??

Jokainen tosiaan tallaa tavallaan. Kumma vain kun aina pc-pojat tulee vinkumaan, että konsolit on taas nii huonoja.. kumma..
lainaa
pööpöileväapina

14.11.2008 klo 21.22

Aivan.. Lisäksi pelien modaaminen on lähes mahdotonta..
Moni loistava PC peli on saanut elämänkaarelleen jatkoaikaa runsaasti aktiivisen modaajan yhteisön ansiosta (Operation Flashpoint, HL1, HL2, Morrowind, Oblivion, Stalker ja uutuksista kenties Fallou 2 vain muutamia mainitakseni).

[/quote]

Miksi pelejä pitäisi modata? :O eikö ne ole hyviä entuudestaan? miksi sitten ostat/hankit ne?
lainaa
erer

14.11.2008 klo 21.30

pööpöileväapina kirjoitti:
Aivan.. Lisäksi pelien modaaminen on lähes mahdotonta..
Moni loistava PC peli on saanut elämänkaarelleen jatkoaikaa runsaasti aktiivisen modaajan yhteisön ansiosta (Operation Flashpoint, HL1, HL2, Morrowind, Oblivion, Stalker ja uutuksista kenties Fallou 2 vain muutamia mainitakseni).

Miksi pelejä pitäisi modata? :O eikö ne ole hyviä entuudestaan? miksi sitten ostat/hankit ne?[/quote]


Taisit hukata pointin..
Esim. CS on alunperin HL1.

Operation flashpoint sai aivan uuden oluttuvuuden yhteisön modeista (FDF mod).
HL engineille on lukematon määrä loistaviam moninpelimodeja ja yksinpelimodeja. Yksi engine, iso määrä ilmaisia pelejä.

Oblivionia taas piti korjailla yhteisön toimesta kun se kärsi jo niin rankasti konsolioptimoinneista. Fallout tulee kokemaan saman kohtalon..

Pelinkehittäjät on nimenomaan tehneet pelit helposti modattavaksi ja saatavilla on kehitstyökalut yhteisöä varten.

Ja vaikka peli olisikin jo valmiiksi loistava, siihen saa modeilla vielä lisää puhtia ja lisää läpipeluuarvoa.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

14.11.2008 klo 21.43

Onhan se jo nähty ajat sitten, että kynnys lisenssipelin tai jatko-osan ostamiseen on paljon matalampi kuin omaperäisten pelien kohdalla. Sitten ihmetellään, miksi nykypelit ovat tylsiä ja sataan kertaan nähtyjä ja perseestä. Mutta hei, tuleehan se uusi CoD kohta ja sitä varten on säästetty rahaa, eli mikäs siinä World of Goota pelatessa kuin sen sai näin kätevästi ladattua. Bra-vitun-vo.

PC-pelaajat ovat idiootteja.

nimim. "PC-pelaaja"
lainaa
Baikonur

14.11.2008 klo 21.47

Kyseistä peliä ei ole mahdollista Suomessa edes Steamista ostaa, nettisivuilta ei voi ostaa ilman paypal-tiliä.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

14.11.2008 klo 21.49

Baikonur kirjoitti:
Kyseistä peliä ei ole mahdollista Suomessa edes Steamista ostaa, nettisivuilta ei voi ostaa ilman paypal-tiliä.

Sormi pois perseestä. Ei se ole noin vaikeaa.
lainaa
TheStar

Moderaattori

Rekisteröitynyt 13.04.2007

14.11.2008 klo 22.18

Toivottavasti peliä alettaisiin myymään enemmän ja saisivat nyt sentään kullasta tehdyt hummerit. :/ Vähän tyhmää PC-pelaajilta valittaa siitä kun lisenssipelit käännetään PC:lle, onhan se kyllä tosi, että niistä osa on aika huonosti käännettyjä, mutta parempi se on kuin ei mitään. Ainakin minun mielestäni. Tuo jonkun ehdottama SETI@HOME -idea oli ainakin omasta mielestäni todella hyvä.

Ja pakko sanoa tuosta piratismisyyttelystä, että eihän sitä ole toki koskaan voinut piraatteja ostaa PSX:lle, Gamecubelle, Xboxille, X360:lle.. PS3 taitaa olla ainoa minkä kopiosuojauksia yms. ei ole murrettu. :) Tiedä sit jos sekin murretaan vielä tässä joku päivä.
lainaa
sdfsf

14.11.2008 klo 22.24

TheStar kirjoitti:
Toivottavasti peliä alettaisiin myymään enemmän ja saisivat nyt sentään kullasta tehdyt hummerit. :/ Vähän tyhmää PC-pelaajilta valittaa siitä kun lisenssipelit käännetään PC:lle, onhan se kyllä tosi, että niistä osa on aika huonosti käännettyjä, mutta parempi se on kuin ei mitään. Ainakin minun mielestäni. Tuo jonkun ehdottama SETI@HOME -idea oli ainakin omasta mielestäni todella hyvä.

Ja pakko sanoa tuosta piratismisyyttelystä, että eihän sitä ole toki koskaan voinut piraatteja ostaa PSX:lle, Gamecubelle, Xboxille, X360:lle.. PS3 taitaa olla ainoa minkä kopiosuojauksia yms. ei ole murrettu. :) Tiedä sit jos sekin murretaan vielä tässä joku päivä.


Miten olis sellanen ehdotus että pääalustana pidetään PC:tä ja ne kontrollit ja toiminnat yms gui tehdään kokonaan uudestaan konsoleille.

Ainiin.. Rahanahneet paskafirmat yrittää päästä halvalla.
Ja todellakin ihmiset ovat idiootteja ku rahoittavat roskapelejä.
Taitaa olla pikkuhiljaa kunnon pelien aikakausi ohi.

Ehkäpä vielä tuleva Vampyre Story jaksaa piristää vanhan pc-pelaajan arkea.
lainaa
GanymeDes

Rekisteröitynyt 23.04.2007

14.11.2008 klo 22.49

En puolustele itseäni, mutta mainitsempa kuitenkin, että eipä minulla vain yksinkertaisesti ole rahaa ostaa jokaista kiinnostavaa peliä, köyhä opiskelija kun olen.
lainaa
pekka

14.11.2008 klo 22.50

pööpöieleväapina kirjoitti:

Ensinäkin konsolien fps ei ole lukittu läheskään aina 30fps :D.

Useissa peleissä on kuitenkin rajoituksia konsoleilla ja en voi niihin mitenkään vaikuttaa. Kaikille pelin grafiikka ei ole tärkein asia. Esim. pc:n kilpapelaamisessa tärkeää on, että pelaaminen on sujuvaa ja saa itse säätää asetuksia.
pööpöieleväapina kirjoitti:

Konsoliin saa näppäimistön ja hiiren ;D JOPA langattomat :D. Eli et tiedä vain konsoleista mitään.

Tottakai niihin saa näppäimistön ja hiiren, mutta niille pitäisi olla sitten jotain käyttöäkin. Voiko konsoleilla käyttää vaikkapa irkkiä sillä aikaa kun odottaa respawnia pelissä? Voinko pitää kavereihin yhtyettä puheohjelmalla (ventrilo/teamspeak) myös silloin kun ei ole matsi käynnissä?
pööpöieleväapina kirjoitti:

Ne on tehty viihteeseen ja pelaamiseen jossa ne toimivatkin erittäin hyvin.

Niin on. Konsolit ovat hyviä viihdekoneita kaikille perus publapelaajille. Pc palvelee perus sunnuntaipelaajien lisäksi myös nolifeja, eSport skeneä ( http://fi.wikipedia.org/wiki/ESport ) sekä niitä jotka haluavat saada pelaamisesta kaiken irti.

pööpöieleväapina kirjoitti:

Pelejen pelaaminen vain näppäimistöstä on niin turhaututtavaa (siis nämä konsolityyppisten pelien).

Urheilu- ja autopelejen pelaaminen on varmasti viihdyttävämpää konsoleilla monella ohjaimella kavereiden kesken. FPS ja muissakin nettipeleissä tietokone on parempi. Kukaan konsolipelaaja ei pärjää vaikkapa cod4:n parhaita pc-pelaajia vastaan, jotka käyvät voittamassa kerran viikossa laneilta tuhansien eurojen rahapalkintoja. Sponsorit maksavat heille matkat ja tietokoneet jne. Suomessa on tuhansia pelaajia, jotka pelaavat aktiivisesti klaaneissa tietokonepelejä. Millainen eSport skene konsoleilla on?

pööpöieleväapina kirjoitti:

Pädin asentaminen on ärsyttävää pc:lle ja pelejä jotuu yleisimmin pelaamaan tietokoneen edestä pädi kädessä.. toisin kuin konsolilla sohvalta isosta telkusta.. on se vaan eri meininki.

Kyllä tietokonettakin voi pelaa sohvalla isosta telkusta aivan kuin konsoliakin voi pelaa tietokoneen 19" tft näytöllä. Konsoli onkin kuin tietokone, jossa on oma rajoitettu käyttöjärjestelmänsä. Nämä voisi hyvin yhdistää yhdeksi viihdejärjestelmäksi. Microsoft haluaa kuitenkin rahastaa ihmisiä tuolla maksullisella live-palvelulla. Onkohan seuraavassa windosissakin tuollainen kuukausimaksu :D

lainaa
sdfsfd

14.11.2008 klo 23.06

pööpöieleväapina kirjoitti:

Ensinäkin konsolien fps ei ole lukittu läheskään aina 30fps :D. Konsoliin saa näppäimistön ja hiiren ;D JOPA langattomat :D. Eli et tiedä vain konsoleista mitään.
Ne on tehty viihteeseen ja pelaamiseen jossa ne toimivatkin erittäin hyvin. Pelejen pelaaminen vain näppäimistöstä on niin turhaututtavaa (siis nämä konsolityyppisten pelien). Pädin asentaminen on ärsyttävää pc:lle ja pelejä jotuu yleisimmin pelaamaan tietokoneen edestä pädi kädessä.. toisin kuin konsolilla sohvalta isosta telkusta.. on se vaan eri meininki. Tiedän, että läpi aikojen jotkut ihmiset vaan eivät pääse tietokone hulluudesta eroon.. jotkut pääsevät. Yleensä ne sanovat vielä etteivät osaa tuollaista pädiä ees käyttää. :D Olisko aika harjotella jos ei sitäkään osaa käyttää ;)??

Jokainen tosiaan tallaa tavallaan. Kumma vain kun aina pc-pojat tulee vinkumaan, että konsolit on taas nii huonoja.. kumma..


PC-Padit on plug and play. TV-out on keksitty. Myöskin langattomuus..
JA tiedätkö kuinka helvetin turhauttavaa on käyttää PC:llä näppäimistöllä ja hiirellä konsolille optimoitua GUI / VALIKKO hökötöstä joka on alunperin padille suunniteltu.

Joskus jopa muuten hyvä peli on puoliksi pilattu kömpelöillä kontrolleilla ja surkeilla valikoilla. (oblivion, fo3). Pahimpana esimerkkinä Dead Space joka ei toiminu juuri mitenkään järkevästi pc:llä. Kuvakulma ratkaisu oli avain idioottimainen.



Todella raivostuttavaa. Pelintekijät voisivat edes tähän asiaan panostaa jos kääntää pitää.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

14.11.2008 klo 23.11

GanymeDes kirjoitti:
En puolustele itseäni, mutta mainitsempa kuitenkin, että eipä minulla vain yksinkertaisesti ole rahaa ostaa jokaista kiinnostavaa peliä, köyhä opiskelija kun olen.

Mutta jokainen kiinnostava peli on kuitenkin pakko saada, eikö niin?
lainaa
Arcade

14.11.2008 klo 23.46

En mikään kamala asiantuntija ole, ja esporttausta pidän naurettavana, joten kommentoin asiaa näin:

1. Pelaan konsolilla siksi, koska minulla ei ole rahaa ostaa puolen vuoden välein uutta prosessoria, näytönohjainta ja muita komponentteja.

2. Kopiosuojaukset, vaikka näitä ei läheskään kaikissa peleissä ole.
lainaa
efef

14.11.2008 klo 23.51

Arcade kirjoitti:
En mikään kamala asiantuntija ole, ja esporttausta pidän naurettavana, joten kommentoin asiaa näin:

1. Pelaan konsolilla siksi, koska minulla ei ole rahaa ostaa puolen vuoden välein uutta prosessoria, näytönohjainta ja muita komponentteja.

2. Kopiosuojaukset, vaikka näitä ei läheskään kaikissa peleissä ole.



1. Et sitten todellakana tiedä PC raudasta mitään jos väität että konetta pitää jatkuvasti päivitellä.

2. Tässä taas nähdään miten peliteollisuus kaivaa itselleen kuoppaa suojiensa kanssa. Turha syyttää warettajia tästä. Itseasiassa usein on helpompi vain warettaa ja nakata kräkki päälle etsei tarvi taistella kopiosuojan kanssa.

Itse en todellakaan aio ostaa yhtään peliä jossa on natsikopiosuojat.
lainaa
sefesf

14.11.2008 klo 23.52

Ainiin.
Teosto kohtelee ihmisiä jo oletuarvoisetsti rikollisina ja varkaina kaikkine kasettimaksuineen ja muine veroineen.

Itse katson olevani oikeutettu lataamaan pelejä ja musiikia. Olenhan maksanut jo valmiiksi kaikesta mediasta melkoisen wareveron.

PS. Eli jotai järkeä tähän touhuun. Yrittävät taistella tuulimyllyä vastaan noiden suojausviritystensä kanssa.
lainaa
MoZo_87

15.11.2008 klo 01.17

Puolitoistavuotta (1,5) vanha kone alla ja vielä porskuttaa helposti uusiakin pelejä. Kukaan nyt puolenvuoden välein voi päivittää..

Mutta joo totta piratismi tappaa PC:n, mutta tämä nyt kovin yllätyksenä kyllä tullut..
lainaa
Villapuuro

Rekisteröitynyt 02.06.2007

15.11.2008 klo 01.26

Ite kyllä waretin tän pelin, mutta olen myös ostanut aidonkin version. :F

Toivottavasti nyt paranee tilanne jonkin verran tästä.
lainaa
konsolisti

15.11.2008 klo 10.30

On ihan turha väitellä kumpi on parempi pc vai konsolit, koska pc vie. Mutta pitää huomioida että pc on myös aika helvetin paljon kalliimpi. Tästä on myös turha väitellä. Ja sitten on makuasia tykkääkö pc:n kanssa säätämisestä vai onko mukavempaa vain laittaa levy asemaan ja pelata.
lainaa
jepjep

15.11.2008 klo 10.43

pesse kirjoitti:
jepjep kirjoitti:
No mitäs tekevät PC:lle pelejä kun ei siinä muutenkaan ole mitään järkeä. Itselläni ei ole muuta konsolia kuin PS2 mutta mielestäni PC:lle ei pitäisi tehdä enää ollenkaan pelejä. Saisi makeat naurut kun warettajat itkisivät että ei ole pelejä enää mitä warettaa XD


No jos tykkäät konsolipojille tyhmennetystä ja valmiiksi pelaajalle jauhetusta paskasta niin onneksi olkoon.

PC:lle vielä julkaistaa oikeasti hyviä pelejä.
Ikävä kyllä PC käännökset kärsii konsolien takia. Kaatumisia, yksinkertaistamista, konsolikontrollit lähes suoraa käännetty näppäimistölle ja hiirelle, pelien GUIT aivan mistä sattuu. Ihmettelen todella kuka vitun idootti näitä pelejä nykyään ostaa.

Eipä ihme jos porukka äänestää lompakollaan. Itse ainakin ostan ostamisen arvoiset pelit. Loput katoaa levyltä viikon kahden jälkeen pelaamattomina.
En osta sikaa säkissä.


Ja kyllä.. Pitäisivät Konsolipelit konsoleilel ja PC pelit PC:llä kun ei näköjään tuo kääntäminen tahdo onnistua.


Missä vaiheessa sanoin että tykkään konsolipojille tyhmennetystä paskasta, sitä paitsi kaikki konsolipelit eivät todellakaan ole paskaa.
lainaa
Jopa

Rekisteröitynyt 09.02.2008

15.11.2008 klo 12.06

Raat0 kirjoitti:
GanymeDes kirjoitti:
En puolustele itseäni, mutta mainitsempa kuitenkin, että eipä minulla vain yksinkertaisesti ole rahaa ostaa jokaista kiinnostavaa peliä, köyhä opiskelija kun olen.

Mutta jokainen kiinnostava peli on kuitenkin pakko saada, eikö niin?

Se ei ole keneltäkään pois jos ei muutenkaan olisi ollut ostamassa... -___-
lainaa
jurjura

15.11.2008 klo 12.39

Vielä kun saadaan xbox konsolin seuraava versio samalle suojaustasolle kuin ps3 niin ei piraatteja enään pelata.

Tosin en usko että sekään myyntiä lisää.. Näkisin että jos ps3 olisi jo murrettu ja siinä toimisi "varmuuskopiot" niin konsoleita olisi myyty huomattavasti enemmän. Noh. aika näyttää
lainaa
ErrorSyntax

15.11.2008 klo 13.20

Aina kun puhutaan PC:n piratismista niin jossain vaiheessa keskustelun kulku kääntyy siihen kuinka konsolit on p*skoja ja kuinka se on niiden syy että pelit ovat nykyään mitä ovat.. Aina kun puhutaan että konsoleille tulee pelkkää roskaa, niin unohdetaan ne sadat p*skat PC-pelit joita kukaan ei pelaa. Itse asiassa PC:lle on tullut lähivuosina vain muutama pelattava peli: S.t.a.l.k.e.r:it ja Witcher. Muut pelattavat ovat tulleet myös konsoleille, joko aikasemmin tai samaan aikaan. Karu totuus on että PC:llä porukka hakkaa niitä samoja vanhoja pelejä joita modiyhteisöt pitää pystyssä.. Vai onko tässä PC-elitistien ketjussa yhtään pelaajaa jolta ei löydy CS:ää? Unohtamatta Fallout 2 ja Morrowindiä..
lainaa
älyhoi

15.11.2008 klo 14.48

sefesf kirjoitti:
Itse katson olevani oikeutettu lataamaan pelejä ja musiikia. Olenhan maksanut jo valmiiksi kaikesta mediasta melkoisen wareveron.


Olet ymmärtänyt jotakin aivan väärin. Lakisääteisten verojen ja maksujen maksaminen ei suinkaan ole mikään universaali lupa warettaa pelejä, vaikka kuinka katsoisit niin.
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

15.11.2008 klo 16.45

sdfsf kirjoitti:
Jospa tehtäis OIKEASTI hyviä pelejä eikä konsolipojille tyhmennettyjä massapelejä.

PC peli alustana on oiva hieman älyä ja keskittymistä vaativille peleille. Konsolit taas aivottomalle mätölle.


Itsellänikin on nykyään molemmat konsolit ja hyvä pc, mutta tässä on kaveri joka puhuu täyttä asiaa!

Jos joku tämän asian kehtaa kiistää, on todellakin idiootti konsoliorja ja saa mun puolesta tukehtua niihin putkijuoksumassaräimeihin.
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

15.11.2008 klo 16.52

ErrorSyntax kirjoitti:
Itse asiassa PC:lle on tullut lähivuosina vain muutama pelattava peli: S.t.a.l.k.e.r:it ja Witcher. Muut pelattavat ovat tulleet myös konsoleille, joko aikasemmin tai samaan aikaan.


No huh, kannattas pysyä hiukan mukana. Sins of a solar empire, X3 Terran Conflict, World in conflict, ARMA, GTR evolution, Vampire Story, Talvisota, Spore, Settlers jne. jne. listaa vois jatkaa loputtomiin.
lainaa
Raat0

Rekisteröitynyt 11.04.2007

15.11.2008 klo 17.26

Jopa kirjoitti:
Se ei ole keneltäkään pois jos ei muutenkaan olisi ollut ostamassa... -___-

Joopa joo, hokekaa vaan tuota itsellenne.
lainaa
Juggernauter

Rekisteröitynyt 09.10.2007

15.11.2008 klo 19.19

Nojaa, itteä haittaa pc peleissä lähinnä se että enginejen pitää olla todella kunnossa ettei kaatuile etc. esim Fallout 3 käyttämä engine toki pyörittää nätisti mutta kaatuu vähän väliä, mutta tuo johtuu "joillaki toimii, joilllaki ei" ja mulla on niin ettei toimi.

Ja sen takia harvoja pelejä tulee nykyään ostettua kun ne ovat niin epävakaita. kait se pitää tyytyä pelaamaan WoW:ia lopun ikäänsä...
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

15.11.2008 klo 19.30

Juggernauter kirjoitti:
esim Fallout 3 käyttämä engine toki pyörittää nätisti mutta kaatuu vähän väliä, mutta tuo johtuu "joillaki toimii, joilllaki ei" ja mulla on niin ettei toimi.


Itsellänikin on pc-versio ja kans kaatuilee suht tiheään, taitaa olla ainoa omistamani peli joka sen tekee. Johtuu siitä kun konsolipeli muokataan pc:lle liian hätäisesti, eli EVO meininkiä.
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

15.11.2008 klo 22.16

ErrorSyntax kirjoitti:
Aina kun puhutaan PC:n piratismista niin jossain vaiheessa keskustelun kulku kääntyy siihen kuinka konsolit on p*skoja ja kuinka se on niiden syy että pelit ovat nykyään mitä ovat.. Aina kun puhutaan että konsoleille tulee pelkkää roskaa, niin unohdetaan ne sadat p*skat PC-pelit joita kukaan ei pelaa. Itse asiassa PC:lle on tullut lähivuosina vain muutama pelattava peli: S.t.a.l.k.e.r:it ja Witcher. Muut pelattavat ovat tulleet myös konsoleille, joko aikasemmin tai samaan aikaan. Karu totuus on että PC:llä porukka hakkaa niitä samoja vanhoja pelejä joita modiyhteisöt pitää pystyssä.. Vai onko tässä PC-elitistien ketjussa yhtään pelaajaa jolta ei löydy CS:ää? Unohtamatta Fallout 2 ja Morrowindiä..


Keskustelu johtaa tuohon vain kun joku heittää ilmoille että Pc-pelit sais lopettaa kokonaan. Ihan sama juttu tapahtuu konsolisotimisessakin kun näykitään toista konsolia.

Vanhoja pelejä pelataan vieläkin, koska ne vain ovat niin hyviä. Konsoleilla grafiikat ovat turhan isossa osassa. Toisekseen esim. counter-strike on vähän niin kuin shakki, helppo oppia mutta vaikea hallita (vai miten se meni) ja se tekee siitä pitkäikäisemmän.

Vanhoja peleja pelataan myös koska modit tekevät niistä pitkäikäisempiä . Noin karkeasti sanottuna puolet ajasta jolloin olen tietokoneella pelannut on mennyt erilaisten modien kanssa. Esim. source-moottorilla pyöriviä zombie panicia ja counter-strike:sourcea olen pelannut paljon viime aikoina. Jos ostat konsolille pelin, kuinka kauan siitä on sinulle lystiä? Tasan niin kauan kuin menet sen läpi. Jos ostat pelin pc:lle voit vaikka mennä pelin läpi ja sitten kokeilla erilaisia modeja.

Yks asia mikä kyrsii Pc:llä on se että splitscreen-pelimuoto on kadonnut peleistä melkein kokonaan. Ei voi tajuta miksi.
lainaa
xbotithaisee

Rekisteröitynyt 24.07.2008

15.11.2008 klo 22.43

jeje kirjoitti:

Keskustelu johtaa tuohon vain kun joku heittää ilmoille että Pc-pelit sais lopettaa kokonaan. Ihan sama juttu tapahtuu konsolisotimisessakin kun näykitään toista konsolia.

Vanhoja pelejä pelataan vieläkin, koska ne vain ovat niin hyviä. Konsoleilla grafiikat ovat turhan isossa osassa. Toisekseen esim. counter-strike on vähän niin kuin shakki, helppo oppia mutta vaikea hallita (vai miten se meni) ja se tekee siitä pitkäikäisemmän.

Vanhoja peleja pelataan myös koska modit tekevät niistä pitkäikäisempiä . Noin karkeasti sanottuna puolet ajasta jolloin olen tietokoneella pelannut on mennyt erilaisten modien kanssa. Esim. source-moottorilla pyöriviä zombie panicia ja counter-strike:sourcea olen pelannut paljon viime aikoina. Jos ostat konsolille pelin, kuinka kauan siitä on sinulle lystiä? Tasan niin kauan kuin menet sen läpi. Jos ostat pelin pc:lle voit vaikka mennä pelin läpi ja sitten kokeilla erilaisia modeja..


Sait ainakin täältä ison hatunnoston, kerrankin joku joka kirjottaa täyttä asiaa, eikä aina näitä idiootteja xbotteja :)
lainaa
azaka

15.11.2008 klo 23.07

Raat0 kirjoitti:
GanymeDes kirjoitti:
En puolustele itseäni, mutta mainitsempa kuitenkin, että eipä minulla vain yksinkertaisesti ole rahaa ostaa jokaista kiinnostavaa peliä, köyhä opiskelija kun olen.

Mutta jokainen kiinnostava peli on kuitenkin pakko saada, eikö niin?


Niin ja heti... Eihän hintojen tippumista VOI odottaa, eihän?
lainaa
Ville

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

16.11.2008 klo 00.53

Aivan perhanan hyvä peli muuten tuo Goo.
lainaa
sdfsdf

16.11.2008 klo 01.02

älyhoi kirjoitti:
sefesf kirjoitti:
Itse katson olevani oikeutettu lataamaan pelejä ja musiikia. Olenhan maksanut jo valmiiksi kaikesta mediasta melkoisen wareveron.


Olet ymmärtänyt jotakin aivan väärin. Lakisääteisten verojen ja maksujen maksaminen ei suinkaan ole mikään universaali lupa warettaa pelejä, vaikka kuinka katsoisit niin.


Oman järjen käyttö on sallittua.. ÄLYHOI!
lainaa
Winder

16.11.2008 klo 23.29

xbotithaisee kirjoitti:
jeje kirjoitti:

Keskustelu johtaa tuohon vain kun joku heittää ilmoille että Pc-pelit sais lopettaa kokonaan. Ihan sama juttu tapahtuu konsolisotimisessakin kun näykitään toista konsolia.

Vanhoja pelejä pelataan vieläkin, koska ne vain ovat niin hyviä. Konsoleilla grafiikat ovat turhan isossa osassa. Toisekseen esim. counter-strike on vähän niin kuin shakki, helppo oppia mutta vaikea hallita (vai miten se meni) ja se tekee siitä pitkäikäisemmän.

Vanhoja peleja pelataan myös koska modit tekevät niistä pitkäikäisempiä . Noin karkeasti sanottuna puolet ajasta jolloin olen tietokoneella pelannut on mennyt erilaisten modien kanssa. Esim. source-moottorilla pyöriviä zombie panicia ja counter-strike:sourcea olen pelannut paljon viime aikoina. Jos ostat konsolille pelin, kuinka kauan siitä on sinulle lystiä? Tasan niin kauan kuin menet sen läpi. Jos ostat pelin pc:lle voit vaikka mennä pelin läpi ja sitten kokeilla erilaisia modeja..


Sait ainakin täältä ison hatunnoston, kerrankin joku joka kirjottaa täyttä asiaa, eikä aina näitä idiootteja xbotteja :)
Kuittaan tämän. Intouduin kerrankin lukemaan joka ikisen kommentin, sillä harvoin näkee samanlaista Ad Hominem -peeloilua ja flametusta.

Kuten joku jo aiemmin mainitsi on typerää olettaakkaan että edes puolet näistä 90%:sta olisivat edes vilkaisseet peliä kohti, jos se ei olisi ollut ilmaiseksi ja helposti saatavilla. Itse voin myöntää avoimesti harjoittavani toisinaan piratismia: yleensä jos ilmestyy jokin mielenkiintoinen, kokeilemisen arvoinen peli. Jos peli on hyvä, ostan sen. Tätä vain on viime vuosina tapahtunut valitettavan harvoin.

Ja nyt kun asiaa mietin vielä hieman pidemmälle, niin muistan koko World of Goon nimen pelkästään tämän kaltaisten uutisotsikoiden kautta, sama uutinen kun löytyy muutamaltakin sivustolta. Muuten en tietäisi koko pelin olemassaolosta todennäköisesti mitään, vaikka peliuutisia melko aktiivisesti seuraankin.

Sääli sinänsä, omasta mielestäni pieniä pelitaloja pitäisi tukea enemmän. Ne pitävät kilpailua pystyssä, kun haastajina on Blizzardin kaltaisia jättiläisiä.
lainaa
fsdgduhj6yjtre

12.07.2009 klo 15.27

Pelaamisessa konsolit voittaa PC:t (paremmat pelit, graffat, padi...) PC:llä on hyvä pelata ainoastaan sota ja strategia pelejä. Lisäksi tarttee tosi kalliin koneen. pc cp pojat :p
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova