Tuorein sisältö

Huhtikuun BASIC-ohjelmalistaukset

01.04.1989 klo 00.01 | Luettu: 8281 kertaa | Teksti: Markku Reunanen


Tämän kuukauden BASIC-ohjelmissa on jälleen lukijoiden lähettämiä apuohjelmia ja pikkupelejä. Pertti Salumäe Vammalasta lähetti meille Superpoke-nimisen apuohjelman, jolla voi tarkastella muistin sisältöä peleissä huijaamiseksi. Helsingistä kotoisin oleva Marko Reunamies puolestaan muisti toimitusta Superprint-apuohjelmalla, jolla voi tulostaa ruudulle halutun määrän a-kirjaimia.

Nimimerkki Maunukin Supergame-pelissä keräillään kaappiin pelikoneita. Pelin tahti kiihtyy ajan kuluessa. Kirjoita ohjelmat koneellesi ja muista tallentaa ne kasetille ennen run-komentoa virheiden varalta. Tarkistin huolehtii, ettei datariveille tule lyöntivirheitä ja ilmoittaa virheellisestä rivistä.


V2.fi | Markku Reunanen
< Viimeinen Ninja ei o... Action Replay V:llä ... >

Keskustelut (14 viestiä)

Pyyhekumi

Moderaattori

Rekisteröitynyt 02.04.2007

01.04.2009 klo 00.48

LOAD

...ja nyt jääkaapille -->
lainaa
crom

Rekisteröitynyt 11.10.2007

01.04.2009 klo 02.00

Mulla tulee joku virhe kun syötän tuota koneelle. Jos lähetän tyhjän kasetin toimitukseen, niin voisitteko tallentaa sen minulle siihen. Kiitoksia jo etukäteen.
lainaa
Zx-4

Rekisteröitynyt 19.07.2007

01.04.2009 klo 02.09

Tuskailkaa latausaikojenne kanssa, täältä löytyy sentää C64 levykeaseman kanssa. Mutta kuten todettua, ei kaikilla ole varaa mersuun.

In before kasettiasema vs. levyasema.
lainaa
Marq

Moderaattori

Rekisteröitynyt 25.01.2008

01.04.2009 klo 03.09

crom kirjoitti:
Mulla tulee joku virhe kun syötän tuota koneelle. Jos lähetän tyhjän kasetin toimitukseen, niin voisitteko tallentaa sen minulle siihen. Kiitoksia jo etukäteen.


Listaukset on kyllä testattu toimiviksi ja tarkastajan kanssa ei pitäisi tulla kirjoitusvirheitäkään. Kai huomasit, että listaukset on tarkoitettu Commodore 64:lle? Muilla koneilla ne eivät valitettavasti toimi.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

01.04.2009 klo 09.31

Supergame-koodissa on bugi! Siirtorekisteri ylittää sille varatun muistiavaruuden ja saa sen kaatumaan Amigan C64 emulaattorissa. Oikealla Ceekuusnepallahan tuo näkyy vain spriten katoamisena. >:|
lainaa
manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

01.04.2009 klo 10.17

AnXa kirjoitti:
Supergame-koodissa on bugi! Siirtorekisteri ylittää sille varatun muistiavaruuden ja saa sen kaatumaan Amigan C64 emulaattorissa. Oikealla Ceekuusnepallahan tuo näkyy vain spriten katoamisena. >:|


Supergame II - The Return of Retro on jo tekeillä ja siihen tuo bugi on korjattu.
lainaa
aika_kultaa_muistot

01.04.2009 klo 11.15

heh.. muistan naputelleeni mikrobitistä jonkun parituhatta riviä tai sinne päin pitkän pelin msx:lle. ei edes toiminut kunnolla >:( kultaiset muistot, saisi olla vieläkin noita tee-se-itse ohjelmointikoodeja.

lainaa
Jii

01.04.2009 klo 14.40

Tämähän ei ole Basiccia vaan assemblyä mutta muuten hyvä..
lainaa
Marq

Moderaattori

Rekisteröitynyt 25.01.2008

01.04.2009 klo 17.03

Jii kirjoitti:
Tämähän ei ole Basiccia vaan assemblyä mutta muuten hyvä..


Siinä käännetään käsin assembleria BASICin datalauseisiin, kuten oikeasta sarakkeesta näkyy :)
lainaa
Salu-Pertti

Rekisteröitynyt 10.04.2007

01.04.2009 klo 17.40

Jii kirjoitti:
Tämähän ei ole Basiccia vaan assemblyä mutta muuten hyvä..

Pätkä onkin vain osa uutiskuvitusta. Varsinainen BASIC-listaus olisi ollut artikkelissa, joka käsittelee vaakasuuuntaisen vierityksen ohjelmointia peleihin. Valitettavasti toimituksen C64 osoittautui hajonneeksi, ja listaus jäi kasetin uumeniin, eikä artikkeli ehtinyt tämänkertaiseen julkaisuajankohtaan.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

01.04.2009 klo 19.59

Saataisiinko ensi kuussa basic-ohjelma, jolla saisi borderit poistettua ja käytettyä koko näyttöä peligrafiikkaan?
lainaa
Marq

Moderaattori

Rekisteröitynyt 25.01.2008

01.04.2009 klo 20.14

zeroic kirjoitti:
Saataisiinko ensi kuussa basic-ohjelma, jolla saisi borderit poistettua ja käytettyä koko näyttöä peligrafiikkaan?


Siis kuinka? Jos yrität piirtää grafiikkaa rivin loppua pidemmälle, niin se jatkuu sitten seuraavalta riviltä vasemmasta reunasta eikä jatku reunukseen.
lainaa
Salu-Pertti

Rekisteröitynyt 10.04.2007

01.04.2009 klo 21.37

zeroic kirjoitti:
Saataisiinko ensi kuussa basic-ohjelma, jolla saisi borderit poistettua ja käytettyä koko näyttöä peligrafiikkaan?

Aihetta on jo käsitelty kotimaisissakin lehdissä: C=lehden numerossa 4/87 oli Jori Olkkosen perusteellinen artikkeli aiheesta.
lainaa
Klassikko

01.04.2009 klo 22.38

10 PRINT "HAISTA PASKA!"
20 GOTO 10

lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova