Tuorein sisältö

THQ:n parturirahat eivät kelvanneet - UFC-tappelija poistettiin pelistä

28.05.2009 klo 22.52 | Luettu: 15270 kertaa | Teksti: Matti Lintula


UFC 2009 Undisputed -kamppailupelissä ei nähdä ennakkohypestä poiketen kevyen sarjan suosikkia Clay Guidaa. Syy on siinä, ettei Guidan pitkiä hiuksia saatu toimimaan videopelissä, vaan ne aiheuttivat jatkuvia murheita ohjelmoijille hahmon osuma-alueen määrittelyn suhteen. Lisäksi hulmuavat 3D-hiukset tuppasivat menemään läpi muista objekteista, saaden toiminnan näyttämään varsin epärealistiselta, kertoo 5th Round -sivusto.

Julkaisija THQ lupasi jopa rahaa Guidalle, että tämä kävisi leikkauttamassa hiuksensa lyhyiksi ylitsepääsemättömän koodausongelman ehkäisemiseksi, mutta tappelija ei kutrejaan suostunut typistämään. Niinpä THQ päätti jättää Guidan tyystin pois UFC-pelin hahmovalikoimasta.

Alla oleva klassikkosketsi symboloinee tilannetta vallan mainiosti.


V2.fi | Matti Lintula
< Jälleen yksi aikuist... Gladiator A.D. -vide... >

Keskustelut (13 viestiä)

Häive

28.05.2009 klo 23.25

Toivoisin ettei toimitus vertaisi näitä huippu-urheilijoita snägärin jonossa heiluviin känniurpoihin.
UFC:n palkkalistoilla olevat vapaaotteliat ovat kuitenkin omistaneet koko elämänsä kyseiselle urheilulle.
lainaa
hulwol86

Rekisteröitynyt 04.01.2008

28.05.2009 klo 23.53

Minkähän takia kyseistä jannua ei peliin sitten voitu mallintaa lyhyillä hiuksilla, ei kai tuo kuitenkaan niin vakavaa ole.
lainaa
GoaLitiuM

Rekisteröitynyt 13.05.2009

29.05.2009 klo 00.43

Laiskat/Osaamattomat koodaajat kyl :|. Ei niitä hiuksien fysiikkaa kuitenkaan ehkä niin hyvin tarvisi mallintaa, että jokaisella hiuksella olisi oma hitboxi :E.
lainaa
ruusteri

Rekisteröitynyt 07.04.2009

29.05.2009 klo 07.41

"THE SCORPIONS!"
lainaa
aelaa

29.05.2009 klo 08.58

Samaa mieltä Häiven kanssa.
Toi sana "tappelija" on vähän väärä (just joku snägäri fiilis tulee).
lainaa
Belew

29.05.2009 klo 09.14

aelaa kirjoitti:
Samaa mieltä Häiven kanssa.
Toi sana "tappelija" on vähän väärä (just joku snägäri fiilis tulee).

Juu, painijat tekevät niin raskasta ja aikaavievää työtä ettei heitä saa sanallakaan "solvaamasta" ("tappelija", mikä loukkaus). Täytyypä muistuttaa asiasta seuraavan kerran kun V2 uutisoi jostain oikeasti hyödyllisestä kaverista, esim. hyväntekijästä tai vastaavasta ja 17-vuotiaat persu-teinit vaahtoavat kommenteissa kuinka perseestä tyyppi on.

Mutta urheilu on vakavaa.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.05.2009 klo 10.25

Pitäisiköhän Paavo Nurmestakin käyttää juoksijan sijaan nimitystä vauhtiurheilija tai muuta mahtavaa? Tappelijoita mitä tappelijoita ja show on show, oli se sitten puettu kuinka koreaksi urheiluksi tahansa.
lainaa
Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

29.05.2009 klo 14.27

zeroic kirjoitti:
Pitäisiköhän Paavo Nurmestakin käyttää juoksijan sijaan nimitystä vauhtiurheilija tai muuta mahtavaa? Tappelijoita mitä tappelijoita ja show on show, oli se sitten puettu kuinka koreaksi urheiluksi tahansa.


Nyrkkeilijää kutsuisit varmaan kuitenkin nyrkkeilijäksi etkä tappelijaksi? Vapaaottelijan laji on vapaaottelu, ei tappelu.
lainaa
i30

29.05.2009 klo 15.41

Häive kirjoitti:
Toivoisin ettei toimitus vertaisi näitä huippu-urheilijoita snägärin jonossa heiluviin känniurpoihin.
UFC:n palkkalistoilla olevat vapaaotteliat ovat kuitenkin omistaneet koko elämänsä kyseiselle urheilulle.


Ei helvetti :D Te UFC teinit meette jo liian pitkälle...
Tulee mieleen Smackdown ajat, nyt on UFC:n vuoro =D
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.05.2009 klo 15.51

Rams kirjoitti:
zeroic kirjoitti:
Pitäisiköhän Paavo Nurmestakin käyttää juoksijan sijaan nimitystä vauhtiurheilija tai muuta mahtavaa? Tappelijoita mitä tappelijoita ja show on show, oli se sitten puettu kuinka koreaksi urheiluksi tahansa.


Nyrkkeilijää kutsuisit varmaan kuitenkin nyrkkeilijäksi etkä tappelijaksi? Vapaaottelijan laji on vapaaottelu, ei tappelu.


Tappeluahan se nyrkkeilykin on? Ja sen vähän mitä olen UFC:tä vahingossa katsonut, se on tappelun ja Big Brotherin sekoitusta. Hieman kuin WWE, mutta ilmeisesti vähän vähemmän käsikirjoitettua.
lainaa
Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

29.05.2009 klo 19.14

zeroic kirjoitti:

Tappeluahan se nyrkkeilykin on? Ja sen vähän mitä olen UFC:tä vahingossa katsonut, se on tappelun ja Big Brotherin sekoitusta. Hieman kuin WWE, mutta ilmeisesti vähän vähemmän käsikirjoitettua.


Tässäpä ongelma, ja syy miksi näitä kommentteja tulee - sinulla ei ole hajuakaan siitä, mitä UFC oikeasti on.

Se, mitä olet katsonut, on The Ultimate Fighter - realitysarja jossa otetaan jakson päätteeksi vapaaottelu(ita). Ainoa asia, mitä sarjalla on UFC-tapahtumien kanssa tekemistä, on se, että sarjassa pärjänneet pääsevät sitten aitoihin tapahtumiin ottelemaan, ja jos pärjäävät, voivat päästä ihan huipulle asti.

UFC on urheiluorganisaatio, jossa maailman parhaat eri taistelulajien edustajat ottavat mittaa toisistaan. Yhteenotoissa ei ole yhtään mitään käsikirjoitettua eikä koko lajilla ole yhtään mitään tekemistä vapaapainin eli showpainin kanssa. Kyse on urheilulajista ihan siinä missä nyrkkeilyssä tai juoksussa. UFC:n tapahtumissa, joita suomessa ei vielä näy kuin MTV3 MAX -kanavalla, ei ole mitään muuta kuin näitä matseja, ei mitään draamaa, näyttelyä tai mitään muutakaan joka yhdistäisi lajin mitenkään täysin käsikirjoitettuun showpainiin. Kyse on täysin puhtaasta urheilulajista jossa on mukana painoluokat, ja mestarit ovat mestareita koska he ovat parhaita siinä mitä tekevät.

Mielestäni on varsin kohtuullista, että lajin seuraajat korjaavat ilmiselviä asiavirheitä, tai tässä tapauksessa ottavat vähän hernettä nenään, kun sekä uutisesta että vastauksistasi kommentteihin henkii se ilmiselvä fakta, ettet tiedä mistä puhut. :)
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

29.05.2009 klo 19.46

Toki asiavirheiden korjaaminen on sallittua, mutta se, että kielletään UFC:n olevan viihteellistettyä ja urheilun nimeen oikeutettua tappelua, on mielestäni hauskaa. Jokaisella on toki omat suosikkilajinsa, eikä tarkoitukseni ollut loukata ketään sanavalinnallani.

En ota enää enempää kantaa UFC:n urheilullisuuteen - kommenteissa mainitsemani vahva viihteellisyys perustuu siihen, millaisena legendana vapaaottelua on käsitelty omassa lapsuudessani kaveripiirin keskuudessa. Ja kieltämättä television Ultimate Fighter, tosimiesten Salatut elämät, ei ole auttanut tätä mielikuvaa show-lajista poistamaan. Kaipa UFC on sitten samaa kamaa kuin karatet, judot sun muutkin.
lainaa
Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

29.05.2009 klo 19.57

zeroic kirjoitti:
Toki asiavirheiden korjaaminen on sallittua, mutta se, että kielletään UFC:n olevan viihteellistettyä ja urheilun nimeen oikeutettua tappelua, on mielestäni hauskaa.


Tämä määrittelyhän osuu mihin tahansa kamppailulajiin, viimeistään siinä vaiheessa kun se on kerännyt niin ison suosion että sitä seurataan medioissa ja erityisesti televisiossa. Suosio tuo rahaa, raha tuotantoarvoja. Missä vaiheessa kukaan tätä edes kielsi? Kutsuttiin lajin maineikkaita huippu-urheilijoiksi, ja sitä he totisesti ovat, suuri osa alunperin oman lajinsa mestareita vähintään kansallisella tasolla.

zeroic kirjoitti:

En ota enää enempää kantaa UFC:n urheilullisuuteen - kommenteissa mainitsemani vahva viihteellisyys perustuu siihen, millaisena legendana vapaaottelua on käsitelty omassa lapsuudessani kaveripiirin keskuudessa. Ja kieltämättä television Ultimate Fighter, tosimiesten Salatut elämät, ei ole auttanut tätä mielikuvaa show-lajista poistamaan. Kaipa UFC on sitten samaa kamaa kuin karatet, judot sun muutkin.


Se, kun Kimbo Slice pätki jengiä kadulla ja se kuvattiin kameralla, ei ollut vapaaottelua. Se oli sitä tappelua. Vapaaottelussa on säännöt ihan siinä missä muissakin lajeissa. Aidot vapaaottelutapahtumat yleistyivät vasta kun lait alkoivat niitä sallia ja laji keräsi vähitellen suosiotaan.

UFC on todella samaa kuin judot, karatet sun muutkin, sillä erotuksella, että MMA:ssa pärjätäkseen joutuu opettelemaan paljon enemmän. Korkeimmalla tasolla tarvittu tekniikan määrä on niin valtava, ettei minun kirjoissani mikään muu urheilulaji pärjää MMA:lle. Mielikuvat miehistä hakkaamassa toisiaan sattumanvaraisen voiton varassa on epäilemättä monien mielessä edelleen vahva, mutta totuus ei voisi juuri kauempana olla. Huipputason MMA-ottelun on parasta mahdollista urheiluviihdettä ei sen väkivaltaisuuden, vaan kaiken pelissä olevan taidon ja taktiikan takia.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova