Tuorein sisältö

Huhut Gears of War 2:n PC-versiosta pulpahtivat pinnalle

12.06.2009 klo 15.01 | Luettu: 23235 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Epic Games on vannonut, ettei Gears of War 2:sta ole tekeillä PC-versiota. Bean Town Games on kuitenkin saanut väittämänsä mukaan käsiinsä Microsoftin lehdistömateriaalia, joka päätettiin hyllyttää juuri ennen julkaisua. Tietoihin lukeutuu mm. julkaisupäivä 4. joulukuuta sekä valmiin näköinen Games for Windows -logolla varustettu kansikuva. IGN:n tavoittama Microsoftin edustaja kuitenkin kiistää Gears of War 2:n PC-version olemassaolon, joten huhumyllyn ratas lyö jälleen hieman tyhjää.

V2.fi | Matti Lintula
< Uusi Doom onkin kisk... Microsoft nimesi Com... >

Keskustelut (37 viestiä)

foundNirvana

Rekisteröitynyt 21.05.2009

12.06.2009 klo 15.18

En kyllä ymmärrä mitä tuossa yksinoikeuspelleilyssä on järkeä. Tekisivät kaikille mahdollisille laitteille, niin kaikki olisivat tyytyväisiä ja tahkoisivat itsekin lisää rahaa. Ja ketkä tässä pelleilyssä voittavat? Nobody.
lainaa
Marsu

12.06.2009 klo 15.19

No miksei huhuiltais kun eka osakin tuli pc:lle, tosin jos itse pelinkehittäjä on sanonut ettei tule niin vähän turha asiasta on itkeä...

Missäs Halo3 pc-versio muuten kuppaa, jos on edes tulossa? ;)
lainaa
Triu

12.06.2009 klo 15.20

foundNirvana kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mitä tuossa yksinoikeuspelleilyssä on. Tekisivät kaikille mahdollisille laitteille, niin kaikki olisivat tyytyväisiä ja tahkoisivat itsekin lisää rahaa. Ja ketkä tässä pelleilyssä voittavat? Nobody.


Kysymys on siitä, että mikäli multiplatform nimike julkaistaan myös pc:lle, jäävät myynnin vain murto-osaan siitä, mitä myynnin olisivat pelkästään ps3-x0 combolla. Tiedät varmasti itsekin syyn.
lainaa
Stalka

12.06.2009 klo 15.20

näkyhän sillon jonkin aikaa sitten games for windows live ohjelmassa gears of war 2 for pc banneri mutta aika nopiaa se sieltä katos.
lainaa
TheStar

Moderaattori

Rekisteröitynyt 13.04.2007

12.06.2009 klo 15.32

Triu kirjoitti:
foundNirvana kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mitä tuossa yksinoikeuspelleilyssä on. Tekisivät kaikille mahdollisille laitteille, niin kaikki olisivat tyytyväisiä ja tahkoisivat itsekin lisää rahaa. Ja ketkä tässä pelleilyssä voittavat? Nobody.


Kysymys on siitä, että mikäli multiplatform nimike julkaistaan myös pc:lle, jäävät myynnin vain murto-osaan siitä, mitä myynnin olisivat pelkästään ps3-x0 combolla. Tiedät varmasti itsekin syyn.


Hitler?
lainaa
Sebu

12.06.2009 klo 15.44

Höpö höpö Triu. Xbotit juoksevat joka tapauksessa kauppaan ostamaan kökköräiskintäänsä. Peli PC:n ja 360:n pitäminen päällekkäin on aika turhaa, sillä n. 90% multiplatform peleistä julkaistaan myös PC:lle. Ainoa, mitä henk. koht. olen jäänyt kaipaamaan on Halo 3. Tässä vaiheessa sitä on kuitenkin täysin turha enää kääntää.

Tällä hetkellä jos joku haluaa välttämättä pelata kaikkia hype- AAA julkaisuita, niin PC + PS3 on paras combo. 360:n parhaimmat exclusiivit ovat jo takana päin, ja seuraavat vuodet PS3 rulaa konsolirintamalla.

Ja Gears on kyllä kaiken kaikkiaan niin kuraa, että toivon mukaan EIVÄT julkaise sitä PC:lle. Ei sitä kuitenkaan kukaan osta. Mielummin vaikka sata uutta STALKER peliä, kuin jotain jenkkiurpojen steroidi-lobotomia kakkelia, tai yhtäkään uutta CoD-putkea.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

12.06.2009 klo 15.46

Kohta se Halo 3 ja Gears of War 2 for Windows Seven tulee sieltä Windows Seiskan markkinoimiseksi ihmisille. =D
lainaa
jesss

12.06.2009 klo 16.24

Eipähän tarvitse tämänkään pelin takia ostaa xboksia.
lainaa
heilou

12.06.2009 klo 16.41

Marsu kirjoitti:
Missäs Halo3 pc-versio muuten kuppaa, jos on edes tulossa? ;)

Saattaahan se vielä tullakin tai sitten ei. Ainakin Halo 2 julkaistiin ekalla xboxille 2004 ja PC:lle se saapui vasta 2007.
lainaa
Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

12.06.2009 klo 16.58

TheStar kirjoitti:
Triu kirjoitti:
foundNirvana kirjoitti:
En kyllä ymmärrä mitä tuossa yksinoikeuspelleilyssä on. Tekisivät kaikille mahdollisille laitteille, niin kaikki olisivat tyytyväisiä ja tahkoisivat itsekin lisää rahaa. Ja ketkä tässä pelleilyssä voittavat? Nobody.


Kysymys on siitä, että mikäli multiplatform nimike julkaistaan myös pc:lle, jäävät myynnin vain murto-osaan siitä, mitä myynnin olisivat pelkästään ps3-x0 combolla. Tiedät varmasti itsekin syyn.


Hitler?


On kalliimpaa kehittää kolmelle kuin kahdelle alustalle.
lainaa
SDFUndercover

12.06.2009 klo 17.11

Sebu kirjoitti:

Tällä hetkellä jos joku haluaa välttämättä pelata kaikkia hype- AAA julkaisuita, niin PC + PS3 on paras combo. 360:n parhaimmat exclusiivit ovat jo takana päin, ja seuraavat vuodet PS3 rulaa konsolirintamalla.

Onneksi 30miljoonaa ihmistä eivät ole yhtä tyhmiä kuin sinä.
Kohtuuhintanen pc + x360 on imo paras ja halvin kombo, tosin itseäni ei pleikan paska pelitarjonta kiinnosta tippaakaan.
lainaa
hahhhhahahhaaa

12.06.2009 klo 17.40

SDFUndercover kirjoitti:

Onneksi 30miljoonaa ihmistä eivät ole yhtä tyhmiä kuin sinä.
Kohtuuhintanen pc + x360 on imo paras ja halvin kombo, tosin itseäni ei pleikan paska pelitarjonta kiinnosta tippaakaan.


Tajuatko itekkään miten tyhmän lauseen just päästit? Kukaanhan ei puhunut "halvimmasta" kombosta. Ja mitä sä sillä pc:llä teet, kun sullahan on jo X0? Ja jos sua ei pleikan pelitarjonta kiinnosta, niin pelaa ihmeessä pelkästään niitä muutamaa boksin yksinoikeutta.

Todistit teidän vannoutuneimpien mikkisofta-orjien älynlahjojen puuttumisen tuolla höpötykselläs :D
lainaa
PCFTW

12.06.2009 klo 18.16

AnXa kirjoitti:
Kohta se Halo 3 ja Gears of War 2 for Windows Seven tulee sieltä Windows Seiskan markkinoimiseksi ihmisille. =D


Ei muuten hullumpi idea! Voi olla ihan paikkaansa pitävä kun ajattelee Halo 2. Toivotaan tätä, omistan geow1 pceelle ja on tosi hyvä. Kakkostakin olis kiva päästä pelaan mutta boxia en viittis ostaa sen takia kun en yleensäkään tykkää konsoliräiskinnöistä.
lainaa
Triu

12.06.2009 klo 20.00

Triu kirjoitti:

Kysymys on siitä, että mikäli multiplatform nimike julkaistaan myös pc:lle, jäävät myynnin vain murto-osaan siitä, mitä myynnin olisivat pelkästään ps3-x0 combolla. Tiedät varmasti itsekin syyn.


Vaikka vastaus on äärimmäisen helppo, eivät yksinkertaiset PC pelaajat ilmeisesti sitä älyä. Annan hienoisen vihjeen: "...poukama".
lainaa
Ex_Digital

Rekisteröitynyt 25.07.2007

12.06.2009 klo 21.18

ihme "comboja" pelkkä ohjain ja PC riittää emulaattorit on keksitty ja kaikkien konsolien biossit voi ladata netistä
lainaa
jopasontyhmä

12.06.2009 klo 21.27

Triu kirjoitti:
Vaikka vastaus on äärimmäisen helppo, eivät yksinkertaiset PC pelaajat ilmeisesti sitä älyä. Annan hienoisen vihjeen: "...poukama".


Yksinkertaiset pc-pelaajat?

Jos te konsolipellet ostatte kaikki jatko-osien jatko-osat, niin sekö on sitä "älykkyyttä"?

Tajuatko, että just te idootit tapatte pelien kehityksen, koska te ette vaadi mitään muuta kuin sitä tavallista putkijuoksuräimettä?

Pc-pelaajilla vaatimustaso on kuitenkin suhteellisen korkealla, ja aina silloin tällöin pelintekijät sen muistavatkin.
Siksi on tullut sellaisiakin pelejä kuten X3, OFP, Sins of the Solar Empire ym. ym.
lainaa
hehhhhheeheheheheheh

12.06.2009 klo 22.27

hahhhhahahhaaa kirjoitti:

yhyy

SDF taas meuhkaa ilman mitään oikeaa asiaa, taitaa teitä vannoutuneimpia painstation-fanaatikko oikeasti kyrpiä ja kunnolla? Noh minkäs sille voi jos olette vähän "erilaisia"...
Kyllä aika saatanan monelle se hinta on se konsolin määräävä tekijä, varsinkin kun molempien laitteiden pelikattaus on melkolailla samanlainen. Kaikille pelaaminen kun ei ole noin vitun vakava asia.
lainaa
Marsu

12.06.2009 klo 22.34

jopasontyhmä kirjoitti:

Tajuatko, että just te idootit tapatte pelien kehityksen, koska te ette vaadi mitään muuta kuin sitä tavallista putkijuoksuräimettä?
Pc-pelaajilla vaatimustaso on kuitenkin suhteellisen korkealla, ja aina silloin tällöin pelintekijät sen muistavatkin.
Siksi on tullut sellaisiakin pelejä kuten X3, OFP, Sins of the Solar Empire ym. ym.

Syytä kuule vaan itseäs vitun idiootti siitä että huimien waretuslukujen takia pelistudiot vääntävät näitä tekeleitä mielellään konsolien ehdoilla? Ja lähetätkö sä jotain kehitysideoita pelinkehittäjille että ne tekis sellasia pelejä kuin te "sivistyneet" haluatte? Herääs vähäsen, eiköhän ne tee just sellasia pelejä kuin ne itse haluaa, konsolit nyt vaan ovat kokonaisuuksina sellaisia laitteita että "tosimiesten" pelejä kuten strategiaa ja simuja on vaikea niille vääntää. Tämä ei mitenkään tee konsolipeleistä tyhmiä tai pelaajista idiootteja
lainaa
Nakki

12.06.2009 klo 23.58

Kaunista tappelua :D hyppään mukaan:

Etkö Marsu hyvä tajua, että PC-pelejä on saanut waretettua niin kauan, kun internet on ollut olemassa ja ennen sitäkin fyysisiä kopioita vaihdeltiin tiuhaan.

Ainoa syy sille, että pelistudiot eivät halua tehdä PC-pelejä on se, että konsoleista saa revittyä irti enemmän rahaa, koska ne ovat niin tiukasti rajoitettuja. Totta kai PC-pelien myynti kasvaisi, jos piratismi loppuisi kokonaan, mutta on se todistettu että peliteollisuus tuli toimeen hyvin piraattien kanssa.

Muutama vuosi takaperin PC-peleissä ei edes ollut juuri mitään kopiosuojaksia ja CD-keytä ei varmennettu netin välityksellä tms. Peliala menestyi silti ja nykyään ei yleensä pääse edes wareversioilla pelailemaan pelin ostaneiden kanssa, joten piratismi prosentti laskee senkin takia.

PC-pelien kehittäjille kunnioitusta sen takia, että eivät ole yhtä rahanahneita kuin konsolikehittäjät. Vaikka itse omistan PS3 ja Wii, niin väitän että PC:lle yksinkertaisesti saadaan tehtyä parhaat mahdolliset pelit. Konsoleilla on paljon rajoituksia ja puutteita, eikä mitään mitä PC:llä ei voitaisi tehdä.

Mielelläni antaisin konsolini ja pelini pois, jos saisin samat PC:lle ja konsolipeleistä luovuttaisiin. Tämä tosin ei tapahdu, koska kaikki haluavat kuitenkin rahaa, en itsekkään kauheasti hyväntekeväisyyttä haluaisi harrastaa.

Pointtina vaan siis se, että PC on yksinkertaisesti paras alusta kaikille peleille, konsolit ovat aina huonompia kaikissa suhteissa ja piratismin syyttäminen PC-pelien tilanteesta on typerää. Kuitenkin väistämättä peliteollisuus siirtyy suurelta osin konsoleihin, koska kaikki haluavat rahaa (en syytä heitä).
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

13.06.2009 klo 01.58

AnXa kirjoitti:
Kohta se Halo 3 ja Gears of War 2 for Windows Seven tulee sieltä Windows Seiskan markkinoimiseksi ihmisille. =D


Eipä haittaa mua, aattelinpa ostaa kyseisen windowsin (ekaa kertaa winukan ostoon siis). RC:n perusteella aika rautanen.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

13.06.2009 klo 02.38

Appe kirjoitti:
AnXa kirjoitti:
Kohta se Halo 3 ja Gears of War 2 for Windows Seven tulee sieltä Windows Seiskan markkinoimiseksi ihmisille. =D


Eipä haittaa mua, aattelinpa ostaa kyseisen windowsin (ekaa kertaa winukan ostoon siis). RC:n perusteella aika rautanen.

Ensimmäinen Windows mitä käytin oli Windows 3.0 ja se oli ihan okei vielä kun se oli vain IBM:n Os/2 Warp uudelleen nimettynä, mutta Windows 95 oli täysin susi ja siitä se alamäki alkoi softan laadussa Microsoftilla. XP oli SP2:n kanssa jokseenkin samalla tasolla Windows 3.0:n kanssa.
lainaa
nerq

13.06.2009 klo 10.01

ware ware ware, wareen tämmöset paskat krapulassa
lainaa
Marsu

13.06.2009 klo 10.17

Nakki kirjoitti:

Etkö Marsu hyvä tajua, että PC-pelejä on saanut waretettua niin kauan, kun internet on ollut olemassa ja ennen sitäkin fyysisiä kopioita vaihdeltiin tiuhaan.
Ainoa syy sille, että pelistudiot eivät halua tehdä PC-pelejä on se, että konsoleista saa revittyä irti enemmän rahaa, koska ne ovat niin tiukasti rajoitettuja. Totta kai PC-pelien myynti kasvaisi, jos piratismi loppuisi kokonaan, mutta on se todistettu että peliteollisuus tuli toimeen hyvin piraattien kanssa.
Pointtina vaan siis se, että PC on yksinkertaisesti paras alusta kaikille peleille, konsolit ovat aina huonompia kaikissa suhteissa ja piratismin syyttäminen PC-pelien tilanteesta on typerää. Kuitenkin väistämättä peliteollisuus siirtyy suurelta osin konsoleihin, koska kaikki haluavat rahaa (en syytä heitä).

Vanhaan hyvään aikaan ei hirveästi tunnettu käsitettä "multiplättäri," pelit tehtiin joko pc:lle tai konsolille. Vai montako pc-versiota tiedät ps2-peleistä tai sitä vanhempien konsolien peleistä? Piratismi oli muutenkin silloin vasta lapsenkengissä eikä siitä kannattanut edes valittaa, toisin kuin nykyään. Esim GPG:n Demigodia pelas julkasun jälkeen 120 000 tyyppiä netissä joista ainoastaan 18 000 oli pelinsä ostanut. Ei mikään ihme että porukat sekä GPG:llä että julkaisija Stardockilla vähän suutahti. Nyt sitten mielenkiinnolla odottamaan kuinka monelle alustalle tulevaa Supreme Commander 2:sta kehitetään. Vaikka vähän liioittelin niin en silti pitäisi piratismia mitenkään typeränä taikka samantekevänä asiana pc-pelaamisen tulevaisuuden kannalta.

Enkä heti sanoisi etteivätkö pc-puolen kehittäjät olisi rahanahneita, onhan se kiva että pysytään "lojaalina" pc:lle, tosin itse näen että siihen on lähinnä 3 syytä:
-Mahdollisuus tehdä juuri sellainen peli kuin haluaa (varsinkin jos kyseessä on genre joka ei konsoleilla toimi)
-Pc:lle on sinänsä helpompi kehittää pelejä verratessa konsoleihin
-Ainoastaan tietokoneelle tehdessä kustannukset eivät nouse samoihin lukuihin kuin jos tehtäisiin multiplättäri.
lainaa
Nakki

13.06.2009 klo 15.18

Marsu kirjoitti:
Vanhaan hyvään aikaan ei hirveästi tunnettu käsitettä "multiplättäri," pelit tehtiin joko pc:lle tai konsolille. Vai montako pc-versiota tiedät ps2-peleistä tai sitä vanhempien konsolien peleistä? Piratismi oli muutenkin silloin vasta lapsenkengissä eikä siitä kannattanut edes valittaa, toisin kuin nykyään. Esim GPG:n Demigodia pelas julkasun jälkeen 120 000 tyyppiä netissä joista ainoastaan 18 000 oli pelinsä ostanut. Ei mikään ihme että porukat sekä GPG:llä että julkaisija Stardockilla vähän suutahti. Nyt sitten mielenkiinnolla odottamaan kuinka monelle alustalle tulevaa Supreme Commander 2:sta kehitetään. Vaikka vähän liioittelin niin en silti pitäisi piratismia mitenkään typeränä taikka samantekevänä asiana pc-pelaamisen tulevaisuuden kannalta.

Enkä heti sanoisi etteivätkö pc-puolen kehittäjät olisi rahanahneita, onhan se kiva että pysytään "lojaalina" pc:lle, tosin itse näen että siihen on lähinnä 3 syytä:
-Mahdollisuus tehdä juuri sellainen peli kuin haluaa (varsinkin jos kyseessä on genre joka ei konsoleilla toimi)
-Pc:lle on sinänsä helpompi kehittää pelejä verratessa konsoleihin
-Ainoastaan tietokoneelle tehdessä kustannukset eivät nouse samoihin lukuihin kuin jos tehtäisiin multiplättäri.


Tottahan toki piratismi on kasvanut niistä "vanhoista hyvistä ajoista", mutta niin on myös peliteollisuus. Vaikka on noita isoja piratismilukuja, niin prosentti tuskin on hirveästi muuttunut. On myös epämääräistä verrata esimerkiksi ensimmäisen julkaisupäivän pelaajamääriä, koska todellisuudessa heti pelin julkaisuvaiheessa peliä waretetaan todella paljon. Piraatit seuraavat esim rlslogia ja nappaavat kaikki uutuudet ja testaavat niitä, kun taas rehellisillä kuluttajilla ei välttämättä edes ole peliä vielä julkaisupäivänä, vaan he odottavat sitä postista / menevät kauppaan jonain muuna päivänä.

Ja en sitä sano etteikö PC-peli kehittäjien puolellakin olisi sitä rahanahneutta, mutta väitän että kun isompi pelistudio miettii "Tehdäänkö oikeasti peli vain PC:lle" niin myöntävä vastaus on aika hyväntekeväisyyttä ja sille annan itse arvoa.
lainaa
Tyyppi

13.06.2009 klo 17.11

Marsu kirjoitti:

Vanhaan hyvään aikaan ei hirveästi tunnettu käsitettä "multiplättäri," pelit tehtiin joko pc:lle tai konsolille. Vai montako pc-versiota tiedät ps2-peleistä tai sitä vanhempien konsolien peleistä? Piratismi oli muutenkin silloin vasta lapsenkengissä eikä siitä kannattanut edes valittaa, toisin kuin nykyään.


Vanhaan hyvään aikaan oli vähintään saman verran multiplattareita kuin nykyään. Jos ajatellaan peleja c64/Vic-20/msx/Sinclair Spectrum tai Amiga/Atari ST/PC aikakaudella. Nyt hihasta vetäistyinä parina esimerkkinä Elite, Last Ninja, Microprosen tai Lucasartsin tuotokset. Ja näitä multiplattareita oli todella paljon. Myöskin piratismi kukoisti ehkä suuremmalla prosentilla kuin nykyään. C-kasetit ja disketit kiersivät kaverilta kaverille ja Toptronics bustasi piraattipurkkeja minkä kerkesi.
lainaa
lolz

13.06.2009 klo 18.48

PS3 liitetään usein sanat:
-sitten kun
-kunhan
-vielä se ps3
-odotoas vain kun

No milloin niitä supertehoja alkaa näkyä? Missä ovat suuret yksinoikeus pelit? Taitaa kaikki tuo jäädä tulematta?
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

13.06.2009 klo 23.59

lolz kirjoitti:
Missä ovat suuret yksinoikeus pelit?

Puhuuko mies kenties:
Killzone 2?
Little Big Planet?
Metal Gear Solid 4?
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction?
Uncharted: Drake's Fortune?
Flower?
Valkyria Chronicles?
WipEout HD?
Resistance?
Resistance 2?
inFAMOUS?
Super Stardust HD?
Warhawk?
Yakuza 3?
MotorStorm?
MotorStorm 2?
ZEN Pinball?
PixelJunk Eden?
Gran Turismo 5 Prologue?

Xbox 360:lle ei ole varmaan edes noinkaan paljon yksinoikeuksia omassa top 100 metacritic listauksessaan. Eikä tuossa ole edes kaikkia PS3:n top100 listan yksinoikeuksia. Vain niitä mitkä pistivät silmään kun sen nopeasti kävi läpi. :P
lainaa
lolz

14.06.2009 klo 19.43

AnXa kirjoitti:
lolz kirjoitti:
Missä ovat suuret yksinoikeus pelit?

Puhuuko mies kenties:
Killzone 2?
Little Big Planet?
Metal Gear Solid 4?
Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction?
Uncharted: Drake's Fortune?
Flower?
Valkyria Chronicles?
WipEout HD?
Resistance?
Resistance 2?
inFAMOUS?
Super Stardust HD?
Warhawk?
Yakuza 3?
MotorStorm?
MotorStorm 2?
ZEN Pinball?
PixelJunk Eden?
Gran Turismo 5 Prologue?

Xbox 360:lle ei ole varmaan edes noinkaan paljon yksinoikeuksia omassa top 100 metacritic listauksessaan. Eikä tuossa ole edes kaikkia PS3:n top100 listan yksinoikeuksia. Vain niitä mitkä pistivät silmään kun sen nopeasti kävi läpi. :P


poimin listasta muutaman kun en kaikkia jaksa alkaa käymään läpi:'

-littlebigplanet: aivoton tasohyppely joka osoittautui flopiksi
-resistance 2: masentava rumat grafiikat omaava räiskintäfloppi
-ratchet&clank: oletko aivan tosissasi :D:D:D:D:D:

killzone2 ja infamousin myönnän suuriksi yksinoikeuspeleiksi. kaikki muut ovat lähinnä vitsejä. mutta mitäs sinä sonyfanboyna mitään ymmärrät kun aivojesi toiminta ovat jo lähes lobotomian tasolla :P
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

14.06.2009 klo 20.50

lolz kirjoitti:
kaikki muut ovat lähinnä vitsejä. mutta mitäs sinä sonyfanboyna mitään ymmärrät kun aivojesi toiminta ovat jo lähes lobotomian tasolla :P

Haukut väärää puuta... :P

http://live.xbox.com/member/AnXa

Edirol: Mainittakoon nyt sitten vielä, että Little Big Planet on kriitikoiden mielestä parempi kuin Halo 3 tai Gears of War 2. Samaa voisi sanoa myös pelaajien puolesta. Se on hauska peli. Harvempi Xbox 360 peli on hauska. Ne ovat kaikki ihan turhan vakavia.

Resistance 2:ssa on värikkäämmät ja monipuolisemmat grafiikat kuin Gears of Warissa. Ehkä kannattaisi pitää suu kiinni kun "oman puolesi" "suuret yksinoikeusnimikkeet" eivät tarjoa edes tämän parempaa.

Ratchet & Clank Future on niin ikään hauska peli ja sitä pelaa mielellään. Tosin sinunhan on vähän paha mennä siihen mitään vastaan sanomaan kun kerran Xbox 360 ei tarjoa sinulle mitään vastaava peliä. Ja nyt päätellen kirjoitustyylistäsi se saattaisi sopia henkisen ikäsi puolesta sinulle ehkä paremmin kuin nuo kaksi edellä mainittua Xbox 360 yksinoikeutta. ;)
lainaa
Marsu

14.06.2009 klo 23.12

AnXa kirjoitti:

Edirol: Mainittakoon nyt sitten vielä, että Little Big Planet on kriitikoiden mielestä parempi kuin Halo 3 tai Gears of War 2. Samaa voisi sanoa myös pelaajien puolesta. Se on hauska peli. Harvempi Xbox 360 peli on hauska. Ne ovat kaikki ihan turhan vakavia.

Keiden mielestä? Pleikkapoikien? :P No niin varmasti, ottaen huomioon kuinka suurimmat itkut Halostakin tulevat yleensä aidan siltä puolen. Turhan vakavia? Kukas herra se oli jokin aika sitten nauramassa kuinka esim "karkkigraffa-halo" häviää Resistanceille sun muille "vakavuudessa" ja kuinka xbox on "se" lasten konsoli? :D
Lainaus:

Resistance 2:ssa on värikkäämmät ja monipuolisemmat grafiikat kuin Gears of Warissa. Ehkä kannattaisi pitää suu kiinni kun "oman puolesi" "suuret yksinoikeusnimikkeet" eivät tarjoa edes tämän parempaa.

Parempaa kuin Resistance 2? Kyllä Gearssit vie Vastarintoja kuin pässiä narussa mitä tulee... noh, mihin vaan. Naurettavaa tollanen graafisesta ulkoasusta itkeminen kun pelin on tarkoituskin olla karu ja toi harmaa värimaisema sopii siihen. Gears sentään tietää mitä on ja erottuu sentään massasta jotenkin toisin kuin nämä pleikkarin miljooniin kertoihin nähdyt räiskinnät joissa ei ole mitään omaleimaista tai uutta. Eiköhän ne myyntiluvut ja arvosanat kerro aika selvää tarinaa kummalla konsolilla on paremmat putkiräiskinnät...
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

15.06.2009 klo 00.14

Marsu kirjoitti:
Keiden mielestä? Pleikkapoikien? :P

Ainoaan järkevään kysymykseesi ainoa järkevä vastaus:

Little Big Planet Metacriticissä: 95 Pistettä. Käyttäjät: 6.3
http://www.metacritic.com/games/platforms/ps3/littlebigpl

Halo 3 Metacriticissä: 94 Pistettä. Käyttäjät: 7.2
http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/halo3

Gears of War 2 Metacriticissä: 93 Pistettä. Käyttäjät: 6.1
http://www.metacritic.com/games/platforms/xbox360/gearsof

Jos Little Big Planet todella on niin surkea kuin väität sen olevan niin miksi sitten Metacriticissä sillä on korkeampi arvosana kuin kahdella suurimmalla (toistaiseksi vielä) Xbox 360 yksinoikeus nimikkeellä? :)

Äläkä nyt sekoita tähän minun henkilökohtaista näkemystäni siitä kenelle Halo:t on suunnattu. Sillä ei ole mitään tekemistä Little Big Planetin kanssa. Resistancessa on todenmukaisempaa grafiikkaa kuin hyvin sarjakuvamaisessa Halossa. Puhumattakaan nyt vihollisista jotka ovat huomattavasti vakavemman oloisia kuin Halo:n hassunhauskat Covenantit.

Halon ja Resistancen ei kuulu olla hauskoja vaan toiminnan täytteisiä. Halo ei ole vakavasti otettava vaikka Halo itse väittää olevansa vakava toiminta peli. Mutta se ei minusta tee siitä hauskaa kun siellä on loikkimassa värikoodatut Covenantit jotta toni 12v tietää mikä niistä on vaarallisempi kuin toinen. :P

Sitä paitsi Xbox 360 on nuorien pelilaite sillä sen käyttäjien ikä on keskimäärin 12-17 vuotiaat mistä oli taannoin V2.fi uutinenkin. PS3:lla se on jossain 25-30 ikävuoden paikkeilla mikä mainittiin siinä samassa uutisessa.

Ja loppu sinulla oli niin mielipideasiaa, että en jaksa siitä lähteä riitelemään. Jos tykkää hopea/messinki grafiikasta niin sittenhän siitä ei voi kiistellä. ;)

Ja "lolz":hin vastaustahan tähän jäädään vähäksi aikaa venaamaan jos sellainen on tulossa. Hänen kanssaanhan tämä juttu oli tässä käynnissä. Et ehkä lukenut aikaisempia viestejä niin hyppysi tähän tuli vähän mahapommina kun et ymmärtänyt missä on jutun juuri.


Itseäni eivät muuten mitkään aidat rajoita toisinkin kuin teikäläisellä. Ainakin tekstisi perusteella sinulla tuntuu jotain suuria esteitä edessäsi olevan. ;)
lainaa
Marsu

15.06.2009 klo 15.01

AnXa kirjoitti:

Little Big Planet Metacriticissä: 95 Pistettä. Käyttäjät: 6.3

Halo 3 Metacriticissä: 94 Pistettä. Käyttäjät: 7.2

Jos Little Big Planet todella on niin surkea kuin väität sen olevan niin miksi sitten Metacriticissä sillä on korkeampi arvosana kuin kahdella suurimmalla (toistaiseksi vielä) Xbox 360 yksinoikeus nimikkeellä? :)

Sanoinko minä sitä huonoksi? Ja kumpia arvosanoja nyt katsot? Käyttäjiltä tulleiden pisteiden perusteella Halo näyttäisi kyllä vievän voiton, vieläkun ottaa huomioon millaiseen ryöpytykseen tuo arvosana joutui innokkaiden pleikkafanaatikkojen käsissä. Tosin mielipiteitähän nuokin vain ovat kuten ovat myös kriitikoiden näkemykset ;) Ja itse en heti lähtisi vertaamaan kahta noinkin erilaista peliä keskenään.
Lainaus:

Resistancessa on todenmukaisempaa grafiikkaa kuin hyvin sarjakuvamaisessa Halossa. Puhumattakaan nyt vihollisista jotka ovat huomattavasti vakavemman oloisia kuin Halo:n hassunhauskat Covenantit. Halo ei ole vakavasti otettava vaikka Halo itse väittää olevansa vakava toiminta peli. Mutta se ei minusta tee siitä hauskaa kun siellä on loikkimassa värikoodatut Covenantit jotta toni 12v tietää mikä niistä on vaarallisempi kuin toinen. :P

Itse en taas yhtään tykännyt Resistancen graafisesta puolesta, mielestäni siinä ei ole mitään mikä edes hieman kurkottaisi ylös putkiräiskintöjen massasta, toisin kuin värikäs, "sarjakuvamainen" Halo tai synkänharmaa Gears. Se asettuu aikalailla näiden kahden väliin kuten niin monet muutkin räiskinnät. Enkä itse sitä mitenkään vakavana pelinä pelinä pitäisi vaikka k-18-leima lienee ihan asiallinen, ainakaan jos vertaa KZ2:seen. Ja eiköhän tuo "värikoodauksen" tarkoitus ole lähinnä työntää erilaisia vihollistyyppejä ammuttavaksi toisin kuin esim Resistancessa jossa suurin osa ajasta menee näitä venom-naamoja räiskiessä.
Lainaus:

Sitä paitsi Xbox 360 on nuorien pelilaite sillä sen käyttäjien ikä on keskimäärin 12-17 vuotiaat mistä oli taannoin V2.fi uutinenkin. PS3:lla se on jossain 25-30 ikävuoden paikkeilla mikä mainittiin siinä samassa uutisessa.

Muistaakseni tuonkin uutisen tutkimus koski ainoastaan Yhdysvaltoja, ja laitoin itse linkkiä toiseen tutkimukseen jossa boksinomistajien keski-ikä nousi sellaisella 10 vuodella. Itse pitäisin boksia edelleenkin nuorten aikuisten konsolina. Ja voidaanhan me taas tapella millä konsolilla on ne "lastenpelit" ja kuinka nuorta porukkaa milläkin pelaa...
Lainaus:

Ja loppu sinulla oli niin mielipideasiaa, että en jaksa siitä lähteä riitelemään. Jos tykkää hopea/messinki grafiikasta niin sittenhän siitä ei voi kiistellä. ;)

Voidaanhan tästäkin toki kinata, Gearssin "apokalyptiseen" maailmankuvaan nyt vaan sopii helvetin hyvin tuo harmaa/ruskea väripaletti, ainakin paremmin kuin tuo Resistancen realismia hakeva vastaava. Gears kakkosessa tuli btw pari uutta väriä mukaan, vihreä ja sininen :D Killzone 2 näyttäis muuten aika paljon seuraavan harmahtavan graffan jalanjäljissä, et ilmeisesti pidä siitäkään?
Lainaus:

Itseäni eivät muuten mitkään aidat rajoita toisinkin kuin teikäläisellä. Ainakin tekstisi perusteella sinulla tuntuu jotain suuria esteitä edessäsi olevan. ;)

Kerros vähän lisää, mitäs esteitä mulla on ja mitä itselläsi ei sitten vai ole?
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

15.06.2009 klo 18.06

Viimeksikin totesimme, että lasten pelejä on molemmilla laitteilla. Ja Halo 3:n ikärajahan on jenkeissä ja useissa muissakin maissa K-15... Ja tutkimuksen oli tehnyt Tanskalainen yritys ja se koski koko maailmaa. Sinun tutkimuksesi koski vain Yhdysvaltoja muistaakseni. Ja Metacriticiä koskien muistan hyvin kun jotkut henkilöt olivat idiootteja ja kävivät käyttäjäarvostelemassa molemmat nimikkeet suohon. Sen aloittivat Xbox 360:n käyttäjät ainakin jos on 4chanin /v/:tä uskominen. Killzone2:n paletti on hyvin vaihteleva ja värit perustuvat enemmän valaistukseen kuin kuvapinnoitteisiin kuten Resistancessa ja Unchartedissa. Uncharted pesee väri loistossa useimmat muut pelit olemalla pirtämpi.

Jos nyt ihan vaikka keskitytään itse asiaan...

lolz kirjoitti:
No milloin niitä supertehoja alkaa näkyä? Missä ovat suuret yksinoikeus pelit? Taitaa kaikki tuo jäädä tulematta?


(Annoin listan peleistä, ja vastaukseksi tuli)

lolz kirjoitti:
poimin listasta muutaman kun en kaikkia jaksa alkaa käymään läpi:'
-littlebigplanet: aivoton tasohyppely joka osoittautui flopiksi
-resistance 2: masentava rumat grafiikat omaava räiskintäfloppi
-ratchet&clank: oletko aivan tosissasi :D:D:D:D:D:
killzone2 ja infamousin myönnän suuriksi yksinoikeuspeleiksi. kaikki muut ovat lähinnä vitsejä. mutta mitäs sinä sonyfanboyna mitään ymmärrät kun aivojesi toiminta ovat jo lähes lobotomian tasolla :P


Marsu, oletko oikeasti täysin samaa mieltä Lolzin kanssa? Itsehän pelaan kaikilla laitteilla joten en koe olevani missään "leirissä".
lainaa
Marsu

15.06.2009 klo 18.29

AnXa kirjoitti:

Marsu, oletko oikeasti täysin samaa mieltä Lolzin kanssa? Itsehän pelaan kaikilla laitteilla joten en koe olevani missään "leirissä".

En, kaikki pelit vois summata tuolla lailla jos oikein tiheiden fanipoikalasien läpi katsoo. Ja tuota sinun "kaikilla laitteilla" on vaikea uskoa kun en ole nähnyt sinun mitään positiivista mistään boksiin tai sen pelitarjontaan liittyvästä, Live-accounttikaan ei sinänsä todista mitään, on mullakin PSN ID vaikka en pleikkaa omistakaan. Enkä itsekään sinänsä katso kuuluvani mihinkään "leiriin," (vaikea uskoa, kuten myös sinusta) pelaan kaikilla laitteilla nyt ja tulevaisuudessa, minulla ei vain ole mitään syytä maksaa pleikkarista sitä 100-200 euroa enempää kuin boksista, varsinkin kun pelitkin ovat mielestäni muutamaa poikkeusta lukuunottamatta "huonompia" versioita boksin vastaavista.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

16.06.2009 klo 21.45

Marsu kirjoitti:
En, kaikki pelit vois summata tuolla lailla jos oikein tiheiden fanipoikalasien läpi katsoo.

Näinhän se menee.

Marsu kirjoitti:

Ja tuota sinun "kaikilla laitteilla" on vaikea uskoa kun en ole nähnyt sinun mitään positiivista mistään boksiin tai sen pelitarjontaan liittyvästä,

Tämä väite nyt on niin valhetta kuin vain voi olla. Haukun silloin kun siihen on tarvetta ja kehun silloin kun siihen on hyvä syy. Pääasiassa nykyään miltein pelit ovat perseestä koska ne ovat tylsiä samoja ralleja vuodesta toiseen jotka muuttuvat vain hyvin vähän.

Xbox 360:n peli tarjontaan sen kummemmin puuttumatta mainittakoon, että siellä on selkeä ongelma jonka nimi on mielenkiintoisten yksinoikeuksien puute. Minulle tulee selkeästi edullisemmaksi pelata Xbox 360:n "yksinoikeuksia" Windowsissa tai vastaavia "kopioita" Playstation 3:lla. Tämä siis jos ei oteta lukuun esim. Halo 3:a joka on ollut se kestosuosikki Xbox 360:lla. Xboxilla Halo 2:sta pelasin kavereiden kanssa melkoisen tiuhaan, enemmän kuin Halo 3:a on nyt pelattu. Kun Halo 2 tuli Windows-alustalle kävin sen ostamassa uutena. Ja voin luvata, että ostan hyvin harvoin mitään pelejä uutena. Omistamistani Playstation 3 peleistä minulla on uutena ostettu vain kolme. Ja nimikkeitä on joku 11 hyllyssäni kyseiselle alustalle.

Vai sinua harmittaa, että haukun Xbox 360:n pelejä... Noh, sainhan minä Sony pojatkin kimppuuni kun haukuin InFamouksenkin maanrakoon ja vielä pottuilin vielä siitä kun V2.fi arvostelijalla oli ollut mielestäni niin pahasti ns. "pullonpohjafanilasit" päässä, että oli mennyt antamaan yli 90 pistettä selkeitä vikoja sisältävälle pelille jonka todellinen arvosana on jossain 78 pisteen paikkeilla. Lue itse InFamouksen arvostelun kommenteista heittämäni läpät niin toteat ainakin sen, että tasapuolisesti haukun kun siihen on tarvetta.

Kannattaisiko sinun ehkä lukea muitakin uutisaiheita kuin vain Xbox-uutisia?

Ja kuten sanottua en mielestäni kuulu mihinkään leiriin koska oikeasti pelaan Windows, Xbox ja Playstation-alustoilla säännöllisesti. Lisäksi pelaan Mac OS X ja Gnu/Linux alustojen pelejä. Vaikka et sitä sitten uskoisikaan...

Oikeasti olen elämäni aikana suosinut ja tulen suosimaan yhä edelleen vain Commodore Amigaa ja Gnu/Linuxia. Ne ovat mihin kaikkea muuta vertaan. Ja jos sen parempaan eivät ne muut kykene niin menkööt homehtumaan sinne mistä tulivatkin.

Marsu kirjoitti:

Live-accounttikaan ei sinänsä todista mitään, on mullakin PSN ID vaikka en pleikkaa omistakaan.

Voisit katsoa mitä pelejä olen pelannut ja milloin viimeksi. Siitä näet, että Xbox Live-tilini on aktiivisessa käytössä pääasiassa viikonloppuisin kun olen kavereilla pelaamassa pelejä. Omistan Xbox Live Arcadesta mm. Doomin ja Turtles pelit ja pisteitäkin taitaa olla vielä 200 pojoa jäljellä sen vuoksi tilissäni. Jossain vaiheessa olen suunnitellut hankkivani Rez HD:n jos en sitä sopivaan hintaan saa netistä käytettynä tai löydä jostain muualta sen varsinaiselle alustalle (, joka on Playstation 2). Myös EEEE on kiinnostanut jonkin verran koska se on huikeasti parempi Xbox 360:llä kuin PSP:llä EEE. Windowsille tehty EE kalpenee kummankin rinnalla ihan täydellisesti.

Jos et ole huomannut niin hyvin vähän teen tuttavuutta kummankaan laitteen yhteisöjen kanssa, mutta silloin kun teen olen, kuten useimmiten, asiallinen ja suora. V2.fi:n ja muutaman muun sivuston Xbox 360-yhteisöltä olin viimeksi tiedustelemassa sinkohippoja 2-4 pelaajan jaettua ruutua varten.

Marsu kirjoitti:

Enkä itsekään sinänsä katso kuuluvani mihinkään "leiriin," (vaikea uskoa, kuten myös sinusta) pelaan kaikilla laitteilla nyt ja tulevaisuudessa,

Jos sinua ärsyttävät vain Xbox-alustasta antamani negatiiviset kommentit niin sehän osoittaa sinun kuuluvan Xbox-leiriin. Kommentoin melko tasapuolisesti Windows-, Playstation-, ja Xbox-alustojen uutisia ja ilmaisen mielipiteeni niiden sisällöstä.

Onko sinusta okei, että PSP Go:n haukuin maanrakoon kun siinä ei tule standardi USB-liitintä, mutta jossain "Xbox 360:n RROD"-uutisessa kun haukun, että "Microsoft juosten kusi tarkoituksella Xbox 360:n ulos suunnittelupöydältä" niin se on sitten sitä kuuluisaa trollaamista ja turhasta haukkumista?

...

Ihan rehellisesti sanottuna mielestäni tämän hetken paras alusta on Windows. Nimikkeitä on satoja tuhansia toisin kuin Xbox 360:lla tai Playstation 3:lla joilla on kummallakin ehkä tuhat nimikettä. Windows-peleissä grafiikat hivelevät silmiä etenkin uusimmissa nimikkeissä. Ja Windowsin vaatiman laiteiston hinnaksi muodostuu asiantuntevissa käsissä noin 500€ ja sillä pyörittää Crysis-tasoisia pelejä ihan riittävän hyvin. Ja hintaa on vain 100-150€ enemmän kuin Playstation 3:lla.

Marsu kirjoitti:

minulla ei vain ole mitään syytä maksaa pleikkarista sitä 100-200 euroa enempää kuin boksista, varsinkin kun pelitkin ovat mielestäni muutamaa poikkeusta lukuunottamatta "huonompia" versioita boksin vastaavista.

Olkoon tämä sinun mielipiteesi. Jos minulta kysytään niin sanon, että useimmat Xbox 360:n pelit ovat selkeitä kopioita jo 10 vuoden takaa julkaistuista Windows-peleistä pienillä parannuksilla. Nämä alkuperäiset Windows-pelit ovat tietenkin mielestäni parempia kuin Xbox 360:n "huonommat" versiot.

Xbox 360 Arcade on mielestäni vitsi, mutta sen tarkoituksena onkin kilpailla Nintendon Wii:tä vastaan eikä Playstation 3:a. Microsoftilla on Xbox 360 Elite kilpailemassa Playstation 3:a vastaan.

Playstation-alustalla on ehkä kolme hyvää omalaatuista yksinoikeus nimikettä. Xbox 360:lla ehkä yksi. Ja tämä on taas minun mielipiteeni.

Edirol: (Anteeksi, en jaksanut rivittää tai tiivistää...)
Minun syyt muuten Playstation 3:n ostamiseen olivat jokseenkin nämä: Playstation 3 muistuttaa hyvin paljon Commodore Amigaa teknisesti ja se pyörittää Gnu/Linuxia. Se on avoin arkkitehtuuriltaan ja PSN:llä pelaaminen netissä on ilmaista. Niin ja Gnu/Linux mahdollisti Cell B.E:llä leikkimisen ilman tuhansia euroja maksavaa IBM Blade-tietokoneen ostamista. Kyllästyin odottamaan seuraavaa Windows versiota Metal Gear Solid-pelistä. Metal Gear Solidin ja Metal Gear Solid 2:n omistan molemmat Windowsille. Halusin tykittää Metal Gear Solid 3:a ja joskus mahdollisesti sitten tulevaa Metal Gear Solid 4:sta vielä kun se on tuore tapaus. Xbox 360:n hajoamiset olivat niin paljon otsikoissa, että koko toosa arvelutti. Lisäksi tällöin ei Microsoft ollut julkistanut edes pidennettyä takuuohjelmaa laitteisiinsa vaan kiisti suoraan uutisotsikoissa, että Xbox 360:ssa oli edes mitään ongelmaa vaikka ongelma oli suoraan silmien edessä. Se pisti vihaksi. Playstation 3 mahdollisti pelaamisen riippumatta Windows käyttöjärjestelmästä josta olin suunnitellut irtautuvani jo monta vuotta. Playstation 3:lla pelaan pelejä ja kaiken muun teen UNIX-tyyppisissä tai sen kaltaisissa käyttöjärjestelmissä. Missä Microsoft hävisi, Sony ja Apple voittivat. Microsoftin käyttäytyminen pienempiä yrityksiä kohtaan ja heidän ohjelmistojensa laatu kannustivat myös etsimään muiden yritysten tuotteita. Xbox vaikkakin ihan kelvollinen ei tuntunut houkuttelevalta vaihtoehdolta koska se perustuu Windows-käyttöjärjestelmälle ja vaikutti vähän arveluttavalta alustalta koska se on Microsoftin tuote. Ainoat Microsoftin tuotteet jotka olen ikinä omistanut ja jotka ovat oikeasti toimineet hyvin ovat ratti ja sen polkimet. Zune:n saattaisin ostaa jos se olisi paremmin tuettu Suomessa. iTunes Store tukee suomea, mutta Zune Marketplace ei... Nintendon alustat eivät tarjonneet tarpeeksi mielenkiintoisia pelejä. Tässä nyt ei ole listattuna kaikkia omia perusteluistani, mutta varmaan jotain niistä tärkeimmistä. Ja vaikka Playstation 3 ei ole täydellinen, se oli ja on yhä itselleni sopivin vaihtoehto.

Edirol Part 2:
Kuten sanottua syitä on enemmän kuin vain se, että kumman alustan pelit ovat paremmat tai huonommat. Olen rehellisesti sanottuna pettynyt kummankin alustan peli tarjontaan. Sekä Halo 3, että Metal Gear Solid 4 onnistuivat kummatkin lopetuksellaan jättämään minulle hyvin pettyneen fiiliksen.

Edirol Part 3:
Marsu, nyt jos luit edes puolet tästä paketista niin olen tyytyväinen ja ei voi kuin kehua sinua siitä.

Itsehän pidän kirjoittamisesta ja lukemisesta, mutta 99% väestöstä ei ilmeisesti lue kirjoja tai kirjoita mitään... :(

Edirol Part 4: Marsu saanko XLive ID:si? Lisään kontakti listalleni ja jos törmätään niin pelataan jotain vaikka sitten jos on löytyy joku yhteinen peli. Minun ID:ni tiedätkin. Voit lisätä sen jos haluat kontakti listallesi. :)
lainaa
Marsu

17.06.2009 klo 15.46

Silmäni, hyvä Jumala silmäni! Ne vuotavat verta kun katson tuota tekstin määrää!!! No ei vaan, on se kiva kun edes joku jaksaa kirjoitaa /peukku
AnXa kirjoitti:

Tämä väite nyt on niin valhetta kuin vain voi olla. Haukun silloin kun siihen on tarvetta ja kehun silloin kun siihen on hyvä syy.

Onko boksissa sitten mielestäsi mitään hyvää kun ei lähimuistini kaiva esiin yhtään tapausta jossa olisit oikeasti kehunut mitään boksiin liittyvää? Ja kyllä, tavaan nykyään kaikki v2:sen uutisotsikot läpi...
Lainaus:

Noh, sainhan minä Sony pojatkin kimppuuni kun haukuin InFamouksenkin maanrakoon ja vielä pottuilin vielä siitä kun V2.fi arvostelijalla oli ollut mielestäni niin pahasti ns. "pullonpohjafanilasit" päässä, että oli mennyt antamaan yli 90 pistettä selkeitä vikoja sisältävälle pelille jonka todellinen arvosana on jossain 78 pisteen paikkeilla.

Joo kyllä huomasin ja olen kyllä samaa mieltä kanssasi, tosin mielestäni nykyään kaikki järjettömän hypen harjalla ratsastavat pelit, oli ne sitten PS3 tai X360, keräävät automaattisesti liian korkeita arvosanoja ja pelien virheet hukkuvat noiden "pullonpohjafanilasien" läpi katsottaessa.
Lainaus:

Jos sinua ärsyttävät vain Xbox-alustasta antamani negatiiviset kommentit niin sehän osoittaa sinun kuuluvan Xbox-leiriin. Kommentoin melko tasapuolisesti Windows-, Playstation-, ja Xbox-alustojen uutisia ja ilmaisen mielipiteeni niiden sisällöstä.

Ei se minua "sinänsä" ärsytä. Sori mut sinua nyt vaan ei aina ole helppo erottaa näistä perus-pleikkatrolleista, kun olet omien näkemysteni mukaan erityisen innokas kritisoimaan M$:ää ja kuten sanottua, en hirveästi ole sinun mitään negatiivista Sonystä tai sen tuotteista sanovan (poislukien tuo PSPGo). Joten ymmärrät varmaan miksi sinut on helppo kategoroida Sony-leiriin vaikka et sitä itse haluaisikaan. Ja myönnä pois että olet aina välillä suututtamassa xbotteja kärkkäillä kommenteillasi, varsinkin kun uutinen liittyy Microsoftiin. ;)
Lainaus:

Windows-peleissä grafiikat hivelevät silmiä etenkin uusimmissa nimikkeissä. Ja Windowsin vaatiman laiteiston hinnaksi muodostuu asiantuntevissa käsissä noin 500€ ja sillä pyörittää Crysis-tasoisia pelejä ihan riittävän hyvin. Ja hintaa on vain 100-150€ enemmän kuin Playstation 3:lla.

Mutta mikä on riittävän hyvin, ja mikä on tuon silmien hivelemisen hinta? Konsolin hinnalla ei päästä kyllä lähellekään samaa pelinautintoa tietokoneella. Oma 400€ perus peli pc pyörittää vielä jotain Company of Heroesia med-highillä sujuvalla frameratella mutta joku Assassins Creed nykii pahasti ellei view distance ole kui9n 10 metriä ja pelihahmot puusta veistettyjä. Jätän suosiolla nuo silmäkarkit konsolipuolelle. Kuinka hupia esim Crysistä on pelata jos se ei näytä hyvältä? Ja sehän ei näytä hyvältä jollei alla ole lähes uusinta rautaa joka tietenkin maksaa.
Ja vähän kyllä epäilen tuotakin budjettia varsinkin vertaat kun sellaiseen kompuutterien orjuuttajaan kuin Crysis. (sori saattoi pointtisi mennä vähän ohi)
Lainaus:

Ja vaikka Playstation 3 ei ole täydellinen, se oli ja on yhä itselleni sopivin vaihtoehto.

Uskon, ja boksihan on vielä vähemmän täydellinen mutta se taas on ollut minulle se paras vaihtoehto. Ensinnäkin se oli ensimmäinen uuden sukupolven konsoli markkinoilla joten ei mikään ihme että ihmiset (myös minä) juoksivat nälissään sitä ostamaan varsinkin kun julkkaripelit olivat hyviä + tuleva Halo 3.
Toisekseen, pelikoneena se on hyvä ja hoitaa juuri sen mihin se on tarkoitettukin. Siinä ei ole oikein mitään ylimääräistä mutta tarviiko sitten olla? En edelleenkään ymmärrä miksi pelikoneessa pitäisi esim olla nettiselain? Okei luotettavuus... no sitähän ei ole kuten olet joskus sanonut, mutta en näe hirveästi syytä valittaa jos boksi joutuu Saksaan lähtemään kun siinä ei periaatteessa menetä mitään, edes Live-aikaa kiitos M$:n toimivan takuujärjestelmän.
Voidaankin miettiä että onko hinta/laatu-suhde kohdillaan, 230€ maksaneesta omasta, yhden saksanreissun tehneestä boksistani sanoisin että on. Joillekin se on tosin karmeaa olla viikko-kaks erossa laitteestaan.
Noh Live on kultajäsenille maksullinen, tosin omasta mielestäni se hoitaa homman paremmin kotiin verrattuna kilpailijoihin joten en siitäkään valita, varsinkin kun siitä ei ole "pakko" maksaa.
Kolmanneksi, tälläisenä sosiaalisena ihmisenä (vitsi vitsi, hikinen nörtti luolassaan ;)) arvostan peleissä aliarvostettuja jaetun ruudun ominaisuuksia joita boksin peleissä kieltämättä on enemmän verratessa pleikkaan, minkäänlaisia listoja en ole nähnyt mutta eipä pleikalta nähdäkseni Motorstormien ja Resistancejen lisäksi juuri muita löydy. Sonyllä toki on perinteet erilaisista bilepeleistä kuten Buzz ja Singstar mutta nyt kun Microsoft on röyhkeästi tehnyt omat versionsa niin jälleen olen todennut pleikan huonommaksi vaihtoehdoksi.
Ja kuten sanottua, boksin pelitarjonta on mielestäni vaan pleikkarin vastaavaa "parempi," molemmat Resistancet läpipelanneena ja hieman KZ2:sta kokeilleena vaaka eittämättä kallistuu boksin puolelle mitä tulee räiskintäpeleihin. Mutta kyseessähän on "puhdas" mielipideasia kumman pelit iskee lujempaa joten se siitä.
Lainaus:

Marsu, nyt jos luit edes puolet tästä paketista niin olen tyytyväinen ja ei voi kuin kehua sinua siitä.
Itsehän pidän kirjoittamisesta ja lukemisesta, mutta 99% väestöstä ei ilmeisesti lue kirjoja tai kirjoita mitään... :(

Tottakai luin, varsinkin tuon kommentin jälkeen + se että jätit turhan agressiivisen sävyn viestistäsi pois /peukku
Täytyy myöntää että ei hirveästi tule itsekään kirjallisuutta luettua mutta onhan se kiva kirjoittaa jos tekstiä tulee :)
Lainaus:

Edirol Part 4: Marsu saanko XLive ID:si? Lisään kontakti listalleni ja jos törmätään niin pelataan jotain vaikka sitten jos on löytyy joku yhteinen peli. Minun ID:ni tiedätkin. Voit lisätä sen jos haluat kontakti listallesi. :)

Tottakai saat, joku paskiainen oli vaan pöllinyt tämän jyrsijän joten tuolla mennään: http://gamercard.xbox.com/helgeenisissi.card Et tosin hirveästi minua nettipeleissä näe, koska en viitsi Livestä maksaa kun en oikein kerkeä pelaamaan, joten hoidan vähäisen nettipelailuni toistaiseksi pc:llä :)
lainaa
OFF

19.06.2009 klo 11.45

Eiköhän tästä jumalallisesta moottorisaharäiskintä festarista myös pc käännös tehrä. Suora porttaus on halpa tehdä ja antaahan se jonkin hassun dollarin ja euron tekijöiden bili naamalla varustettuun rahasäkkiin.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova