Tuorein sisältö

PS3:n ja Xboxin Ghostbusters grafiikkavertailussa

17.06.2009 klo 11.01 | Luettu: 36988 kertaa | Teksti: Matti Lintula

Ala-arvoisten kommenttien tulvan uhallakin kilautamme käyntiin jälleen uuden erän Xbox 360:n ja PlayStation 3:n välisessä, sinänsä turhassa, grafiikkavertailuissa. Tällä kertaa digitaalista puntintäytettä Xbox-leirille tarjoaa Terminal Realityn tuore Ghostbusters: The Video Game. Pelin pääkehitysalustaksi ilmoitettiin kehittäjän toimesta PlayStation 3, mutta Lens of Truth -sivuston tekemien vertailujen perusteella PS3-versiota voisi pitää lähinnä hutiloituna käännöksenä Xbox 360:n Ghostbustersista.


PS3-version piirtotarkkuus vaikuttaa Xbox 360 -versiota matalammalta, jonka lisäksi pelin tekstuureissa on havaittavissa melkoinen ero eri alustoille tehtyjen versioiden välillä. Lisää vertailukuvia on nähtävissä Lens of Truthin sivuilla. Moni on jo ehtinyt kyseenalaistamaan vertailukuvien aitouden, joten tuloksiin tulee suhtautua terveen kriittisesti.



Tilanne on Terminal Realitylle sinänsä nolo, että yhtiön edustaja kertoi vielä taannoin juuri Xbox 360 -version jarruttavan pelin kehitystyötä. Ja nyt ennen turhanpäiväistä konsolisotimista tahdomme muistuttaa lukijoitamme siitä, ettei grafiikka tee peliä. Useimmat ulkomaiset peliarvostelijat eivät ole kokeneet tarpeelliseksi edes mainita versioiden välisistä graafisista eroista ja syy tähän on luettavissa piakkoin myös V2.fi:ssä julkaistavasta Ghostbusters-arviosta.

V2.fi | Matti Lintula
< Askarteluaarteet: At... Dragon Quest IX:stä ... >

Keskustelut (62 viestiä)

Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

17.06.2009 klo 11.07

Vika on suurimmassa osassa kehittäjiä! He eivät vain osaa!
/sarcasm

/me on kokenut tämän ennenkin ja etsii jälleen tyynen rauhallisesti suojaa tulevalta hirmumyrskyltä

Toinenkin lähde on muuten varmistanut tuon resoluution.
http://forum.beyond3d.com/showpost.php?p=1304369&postcoun
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

17.06.2009 klo 11.12

In b4 teh st0rmz!
lainaa
Ehgrty

17.06.2009 klo 11.13

HD-video vertailusta:
http://www.youtube.com/watch?v=ZH9jlrQfjCo

Tekijä sama Lens of Truth. Power to the Cell
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

17.06.2009 klo 11.25

Siis täh? Jos sony on ottanut osan atarin osakkeista ja tämän pitäisi tulla ekan ps3:lle, niin miten on näin paskat grafiikat verrattuna xboxiin? Eipä sonyn osuudella ole ilmeisesti ollut vaikututusta... JOS tämä peli sitten on hyvä, ostan sen xboxille..
lainaa
PerusTrolli

Rekisteröitynyt 27.01.2009

17.06.2009 klo 11.57

En ihmettele tätä tulosta. Ehkä seuraavaan Sonyn alustaan ei tungeta kehitystä jarruttavaa, liian eksoottista rautaa. Mutta hienoltahan tuo peli näytti :)
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

17.06.2009 klo 12.07

PerusTrolli kirjoitti:
En ihmettele tätä tulosta. Ehkä seuraavaan Sonyn alustaan ei tungeta kehitystä jarruttavaa, liian eksoottista rautaa. Mutta hienoltahan tuo peli näytti :)


Jos kaikki ottais mallia Naughty Dogista, niin... :)
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

17.06.2009 klo 12.28

XBAWX!!!!!!!!!!
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

17.06.2009 klo 12.38

Kummallista. Olin siinä käsityksessä, että ensimmäisiä "uuden sukupolven" multiplattaripelejä vaivanneet graafiset erovaisuudet konsolien välillä olisi jo onnistuttu eliminoimaan nykypeleissä. Vielä niitä näyttää silti putkahtelevan. Vai eikö pelisaitit ja arvostelijat vain enää jaksa tehdä asiasta juttua koska se synnyttää aina hirveän sodan?

Matti Lintula taitaa olla jokin V2:n palkkaama "roskajournalisti", kun näitä "mielenkiintoisia" uutisia tuntuu aina herra Lintulalta putkahtelevan :)
lainaa
foundNirvana

Rekisteröitynyt 21.05.2009

17.06.2009 klo 12.39

Siis ei tuo peli voi näyttää noin paskalta Ps3:lla! Varmasti joku fanboy on muokkaillut kuvia tai jotain...
lainaa
Jooopaa

17.06.2009 klo 12.42

lolllll... pleikka3 on niin sukka ettei kukaan oikeen jaksa panostaa.. =D naurattaa vaan nuo tehokehut pleikalle ku ei niitä oikeen kukaan pysty/halua/jaksa käyttää. ainoastaan sonyn pelitiimi yrittää edes. plah!
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

17.06.2009 klo 12.54

Duster kirjoitti:
Matti Lintula taitaa olla jokin V2:n palkkaama "roskajournalisti", kun näitä "mielenkiintoisia" uutisia tuntuu aina herra Lintulalta putkahtelevan :)


Niinpä taidan :D
lainaa
xbotAtV2

17.06.2009 klo 13.08

Hienoa V2.fi! Bravo! Clap!Clap!

Olisitte uutisoineet taannoin myös Terminator Salvation pelistä, jossa äksäboksi otti rökäletappion. Mutta ei, tämä uutisointi toimii teillä aina vain toisinpäin!

Head2Head: Terminator Salvation

“Which version of Terminator Salvation will resist Skynet’s onslaught and which version should be Terminated?”

Outcome: The PlayStation 3 wins this Head2Head in a land slide by outperforming the Xbox 360 version in almost every technical aspect. The PlayStation 3 was obviously the primary SKU this time around and it really showed. If Terminator Salvation is a game you want the PlayStation 3 version is the easy pick.

http://www.lensoftruth.com/?p=9557
lainaa
Reto92

17.06.2009 klo 13.09

Duster kirjoitti:
Kummallista. Olin siinä käsityksessä, että ensimmäisiä "uuden sukupolven" multiplattaripelejä vaivanneet graafiset erovaisuudet konsolien välillä olisi jo onnistuttu eliminoimaan nykypeleissä. Vielä niitä näyttää silti putkahtelevan. Vai eikö pelisaitit ja arvostelijat vain enää jaksa tehdä asiasta juttua koska se synnyttää aina hirveän sodan?

Matti Lintula taitaa olla jokin V2:n palkkaama "roskajournalisti", kun näitä "mielenkiintoisia" uutisia tuntuu aina herra Lintulalta putkahtelevan :)


Eihän sun ole pakko täällä käydä tai lukea näitä.
lainaa
Kettu

Rekisteröitynyt 17.06.2009

17.06.2009 klo 13.12

Tehdään niin että laitetaan konsolit verkonpainoiksi ja ostetaan tilalle ihan oikea PC.... rai rai.
lainaa
KZ2AboveAll

17.06.2009 klo 13.14

xbotAtV2 kirjoitti:
Hienoa V2.fi! Bravo! Clap!Clap!

Olisitte uutisoineet taannoin myös Terminator Salvation pelistä, jossa äksäboksi otti rökäletappion. Mutta ei, tämä uutisointi toimii teillä aina vain toisinpäin!

Tai tästä -->

Head2Head: Killzone 2 vs Gears of War 2 Engine Comparison

Killzone 2 delivers a visual masterpiece with unparalleled graphics setting the new bar for this generation. Considering that this comparison was based of the Killzone 2 demo the retail version will only guarantee that Killzone 2 reins supreme amongst the industries best. The only question remaining is “Does it look better than Killzone 2??

http://www.lensoftruth.com/?p=4192
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

17.06.2009 klo 13.20

Kyllä on ollut koko sukupolvi niin pettymys, että jätän sen suosiolla välistä. PS2 ja Cube ajaa asiansa vielä varsin hyvin. Seuraavaa polvea odotellessa...
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

17.06.2009 klo 13.27

zeroic kirjoitti:
Duster kirjoitti:
Matti Lintula taitaa olla jokin V2:n palkkaama "roskajournalisti", kun näitä "mielenkiintoisia" uutisia tuntuu aina herra Lintulalta putkahtelevan :)

Niinpä taidan :D

Matti Lintula aka. Zeroic voisikin seuraavaksi uutisoida mm. seuraavasta...

Lens of Truthin (http://www.lensoftruth.com/?p=9557) mukaan seuraavissa peleissä on paremmat pikselit Playstation 3:lla kuin Xbox 360:lla...

Mirror's Edge
Prince of Persia
The Chronicles of Riddick - Assault on Dark Athena
Star Wars - Force Unleashed
Wanted - Weapons of Fate
Terminator Salvation
Bionic Commando

;D

...

Mutta joo, eiköhän kaikki tiedä, että jos nimike kehitetään yksinomaan Playstation 3:n raudalle ja suunnitellaan sen mukaan niin se näyttää paremmalta kuin kilpailevan alustan tuote (esim. Killzone 2). Mutta tämä tietenkin sulkee monialustaisuuden pois.

Sonyhan itse ylimielisesti halusi, että näin on ja siksi etenkin Playstation 3:n julkaisun alkuvaiheissa varmaan jokaiselta vähäänkään tunnetummalta kehittäjältä tuli sitä tilitystä siitä kuinka hankala alusta Playstation 3 on kehittää.

Siihen on tietenkin selityksenä, että laitteistoa ei ollut koskaan kukaan aikaisemmin nähnyt (se eroaa valtavirran teknisista ratkaisuista melkoisesti) eikä sille ei osattu kehittää (ja esim. Cell on yhä vielä niin eksoottinen, että sen osaavien kehittäjien kouluttamista oikeasti tarvitaan).

Cellistä sen verran, että sitä ehkä parhaiten kuvaa sanonta "liian monta kokkia yhtä soppaa keittämässä"... Se on tehokas, mutta sen organisointi on hankalahkoa. Ei mielestäni kuitenkaan ehkä niin hankalaa kuin Neoncatin mielestä, mutta hankalaa kuitenkin.

Jos Playstation 3:lle suunnatun nimikkeen haluat jälkikäteen kääntää jollekkin toiselle alustalle käytännössä koko homma pitää aloittaa alusta koska se mitä on tehty Playstation 3:lle ei toimisi muilla alustoilla niin kuin sen pitäisi (esim. Metal Gear Solid 4, jonka pelimottori pitää kasata uudelleen Metal Gear Solid Risingia varten).

lainaa
Arrr

17.06.2009 klo 13.33

Hei, älkää ottako sitä niin vakavasti. :D
lainaa
TaiZuuni

Rekisteröitynyt 01.06.2007

17.06.2009 klo 13.37

Eipä haittaa vaikka varasin eilen gamestopista tän ps3:lle. Kunnon ruudunpäivitys on tasainen niin ei tollaset muutamat kehnommat textuurit haittaa.

Anxa, Riddick ei ole todellakaan hienompi plegellä kuin boxilla. Ainakin demon perusteella. Boxi on VGA:lla ja PS3 komponentilla kiinni. Plegellä riddick näytti todella mössöltä, että piti vaihtaa suunnitelma ja ostaa peli boxille.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

17.06.2009 klo 13.38

Arrr kirjoitti:
Hei, älkää ottako sitä niin vakavasti. :D

Älä ota sitä vakavasti,
Älä ota sitä vakavasti,
En tahdo neuvoa, mutta kuuntele Teuvoa,
Älä ota sitä vakavasti,
Älä vaivu synkkyyteen,
Illalla taas tavataan, ja lauletaan uudelleen,
Älä ota sitä vakavasti,
Tää on vain elämää

;D
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

17.06.2009 klo 13.41

TaiZuuni kirjoitti:

Anxa, Riddick ei ole todellakaan hienompi plegellä kuin boxilla. Ainakin demon perusteella. Boxi on VGA:lla ja PS3 komponentilla kiinni. Plegellä riddick näytti todella mössöltä, että piti vaihtaa suunnitelma ja ostaa peli boxille.

En minä oikeasti tiedä kumpi näyttää paremmalta koska en ole ikinä pelannut mitään Riddick-peliä. Ja totta puhuen se on ihan sama. Mutta ainakin Lens of Truth väittää, että Playstation 3:lla on paremman näköinen Riddick pääasiassa koska siinä on vähemmän piirto-ongelmia.

http://www.lensoftruth.com/?p=5748

Edirol:
Jos olet eri mieltä niin sehän osoittaa, että tämäkään Ghostbusters vertailu ei välttämättä ole niin justiinsa.

Edirol Part 2:
Lens of Truth kirjoitti:

PS3 escapes this Head2Head victorious due to the Xbox 360 having more rendering issues and less than stellar lighting. Either way it’s really nice to see that more and more developers are taking the necessary steps needed to make their cross platform titles closer.

Xbox 360 Riddic häviää vertailussa vain yhdellä pisteellä.
lainaa
34499

17.06.2009 klo 13.45

Muista en tiedä mutta Star Wars the Fcrce Unleashed ei todellakaan ole hienompi Ps3:lla.
http://www.gamespot.com/features/6201700/p-3.html
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

17.06.2009 klo 13.46

34499 kirjoitti:
Muista en tiedä mutta Star Wars the Fcrce Unleashed ei todellakaan ole hienompi Ps3:lla.
http://www.gamespot.com/features/6201700/p-3.html

Mutta kun Lens of Truth väittää niin sen on pakko olla silloin yhtä totta kuin Ghostbusters vertailukin..

http://www.lensoftruth.com/?p=2870

Edirol:
Lens of Truth:ista...
Lainaus:

When it comes down to it this game should be determined by your preference. Do you like performance or quality? If you want performance, the PS3 is the steady winner. If you want quality, the Xbox 360 is the winner. We feel that quality can only go so far. When everything looks good but frames drop drastically, you’ll wish you went with performance. And that’s why we decided to side with the PS3. Slow and steady wins the race.


Eli Xbox 360:n Force Unleashed todella näyttää paremmalta, mutta se tulee rajulla ruudunpäivityksen kustannuksella. PS3 tienasi neljä pistettä ja Xbox 360 kaksi pistettä viidestä loppuarvosanassa.
lainaa
danaykr

17.06.2009 klo 14.01

Tässäkin pelissä niin pieniä eroja loppujen lopuksi, ettei niillä ainakaan pelattavuuden kannalta ole mitään merkitystä. Fanipoikasodat ovat sitten asia erikseen :D

GameTrailers: Ghostbusters 360/PS3 Comparison HD
http://www.gametrailers.com/video/360-ps3-comparison-ghos
lainaa
TheStar

Moderaattori

Rekisteröitynyt 13.04.2007

17.06.2009 klo 14.05

En tiedä selittääkö nyt asiaa yhtään se, että Ghostbustersista ollaan uutisoitu täällä aika tiuhaan tahtiin, tiedä sit onko kiinnostuksen vuoksi vai miksi ja siksi varmaan tämäkin uutinen on täällä julkaistu. Vai oliko ihmisillä jotain suuria odotuksia Terminator Salvation -pelistä?

Nyyh nyyh itq ;__;
lainaa
Justus

17.06.2009 klo 14.06

Mites PC-versio?
lainaa
Thompson

17.06.2009 klo 14.14

TheStar kirjoitti:
Vai oliko ihmisillä jotain suuria odotuksia Terminator Salvation -pelistä?

Ei kyllä sen puoleen ole tämän Ghostbustersinkaan suhteen ollut minkäänlaisia odotuksia, ainakaan täällä. Tuskin kovin monella muullakaan peruspelaajalla on ollut lukemani perusteella. Korkeintaan kovimmilla Ghostbusters-faneilla saattanut olla.
lainaa
hännänhuippu

17.06.2009 klo 14.17

Justus kirjoitti:
Mites PC-versio?

Heikoilla hangilla :D

http://www.v2.fi/uutiset/pelit/8395/PCn-Ghostbusters-jai-
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

17.06.2009 klo 14.17

Justus kirjoitti:
Mites Windows-versio?

Pieksee kaikki. ::smoke
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

17.06.2009 klo 14.27

Reto92 kirjoitti:
Duster kirjoitti:
Kummallista. Olin siinä käsityksessä, että ensimmäisiä "uuden sukupolven" multiplattaripelejä vaivanneet... *

Eihän sun ole pakko täällä käydä tai lukea näitä.

Elä elä elä ota niin vakavasti :)
lainaa
shaminy

17.06.2009 klo 14.31

Niin, eihän tässä uutinen ole se että jopi kumpi näyttää paremmalta, vaan se että, Pelin pääkehitysalustana oli PS3 ja silti se näyttää paljon paremmalta Xboxilla..
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

17.06.2009 klo 15.00

Sen puolen outoa että jos ero on noin suuri, niin miksi mm. IGN antoi molemmille versioille identtiset pisteet graffoista kuten kuulemma jotkut muutkin kriitikot.

En kyllä kiistä etteikö tuo voisi olla mahdollista, mutta vähän epäilyttää silti, koska näitä feikkejä on nähty ennenkin. Tuossakin vertailussa taitaa olla PS3:n RGB Range-asetus limited ja XO -versiossa full.
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

17.06.2009 klo 15.09

tagman kirjoitti:
En kyllä kiistä etteikö tuo voisi olla mahdollista, mutta vähän epäilyttää silti, koska näitä feikkejä on nähty ennenkin. Tuossakin vertailussa taitaa olla PS3:n RGB Range-asetus limited ja XO -versiossa full.

Jos tuo on käsitelty, niin itsehän arvelisin, että on otettu Windows-painoksesta kuvankappaukset kahdesta vähän eri kohdasta. Laitettu PS3:n päälle sumennosta ja vähän väännelty kirkkaus-asetuksia. Xbox 360:n kuvankaappauksessa on tehty taktinen skaalaus, värikyllästys ja reunanehostus tai terävöinti. ;)
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

17.06.2009 klo 15.23

TheStar kirjoitti:
En tiedä selittääkö nyt asiaa yhtään se, että Ghostbustersista ollaan uutisoitu täällä aika tiuhaan tahtiin, tiedä sit onko kiinnostuksen vuoksi vai miksi ja siksi varmaan tämäkin uutinen on täällä julkaistu.


Olet oikeilla jäljillä. Ainakin osasyyt tämän vertailun tapetille nostamiseen löytyvät siitä, että kirjoittaja tykkäsi muksuna Ghostbustersista, Ghostbusters-pelin syntytarina oli monimuotoinen ja siksi paljon täälläkin käsitelty sekä siitä, että peliä pelanneilta kuullut jutut viittaavat kyseessä olevan laatutuotoksen grafiikasta välittämättä.

Eikä tämän vertailun mielenkiintoa vähennä yhtään se seikka, että kehittäjä todellakin ilmoitti PS3:n olevan pääkehitysalustana ja Xboxin jarruttelevan kehitystyötä.

Ja kuten uutiseenkin mielestäni monta kertaa painotin, suhtautukaa näihin vertailutuloksiin varauksella!
lainaa
pööpöileväapina

17.06.2009 klo 17.07

Ellei taas ole joku kusetus niinkuin esim. Residen evil 5... Siinä ne kuva jotka muka olivat ps3:en olivat väärennettyjä :D. Nuo kuvat näyttävät juuri siltä, että ps3:sta ei ole laittettu hd:ta ollenkaan päälle ja RGB ei ole päällä.. Nooh.. toivottavasti ovat oikeita kuvia.. jääpi siis ostamatta.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

17.06.2009 klo 17.32

kuka tää lintulauta o kauhee xpot
lainaa
Gbustaaja

17.06.2009 klo 17.35

Eikö tästä pelistä pitänyt tulla PS3:lle myös jokin erikoisversio, jossa on mukana Blu-raylla se alkuperäinen Ghostbusters-leffa? Sellainen painos kelpaisi itselleni ainakin.
lainaa
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

17.06.2009 klo 17.44

Gbustaaja kirjoitti:
Eikö tästä pelistä pitänyt tulla PS3:lle myös jokin erikoisversio, jossa on mukana Blu-raylla se alkuperäinen Ghostbusters-leffa? Sellainen painos kelpaisi itselleni ainakin.


PS3-versiossa on jotain lisämateriaalia videona mukana, mutta ei alkuperäistä leffaa valitettavasti :(
lainaa
eioo

17.06.2009 klo 17.47

No ei ole ihme että Terminal Reality möhli. Lukee nuo Mark Rendelin kommentit tuolta Lens of Truthin jutusta niin näkee heti että kaveri tietää yhtä paljon konsoleiden raudasta kuin naapurin piski ydinfysiikasta.
lainaa
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

17.06.2009 klo 18.34

Mun N70 hakkaa noi kummatkin konsolit yhdellä iskulla. Kylmä fakta joka jättää kaikki hiljaisiks.
lainaa
Timo

17.06.2009 klo 18.42

Totta, mutta se on nokia =/ pythyi..
lainaa
huonotkehittäjät

17.06.2009 klo 18.49

odottakaas ensi vuoteen sitten kehittäjät ovat oppineet ohjelmoimaan teh celliä! sitten xbox menee konkurssiin!!

ja muutenkin noissa kuvissa xpoxin peli kuva on ihan liian terävä ja se häiritsee pelaamista ps3ssa asia on hoidettu paremmin reunanpehmennyksellä!!!!!! xbox tehot ei riittänyt siihen!!!

ps. rrod!
lainaa
lol

17.06.2009 klo 19.05

huonotkehittäjät kirjoitti:
odottakaas ensi vuoteen sitten kehittäjät ovat oppineet ohjelmoimaan teh celliä! sitten xbox menee konkurssiin!!
ja muutenkin noissa kuvissa xpoxin peli kuva on ihan liian terävä ja se häiritsee pelaamista ps3ssa asia on hoidettu paremmin reunanpehmennyksellä!!!!!! xbox tehot ei riittänyt siihen!!!
ps. rrod!

ÄääÄÄÄÄÄÄÄääääÄÄäÄääÄääÄÄÄÄÄÄÄ
ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄäääääÄH!!!!
lainaa
Ilomieli

Rekisteröitynyt 10.04.2007

17.06.2009 klo 19.09

stammy kirjoitti:
kuka tää lintulauta o kauhee xpot
no jep! sais kyl esittää anteeksipyynnön sonylle youtuben välityksellä! vähintään!!!
lainaa
okokokokok

17.06.2009 klo 19.34

huonotkehittäjät kirjoitti:
odottakaas ensi vuoteen sitten kehittäjät ovat oppineet ohjelmoimaan teh celliä!

Ne on oppineet jo. Pelaa sinäkin Killzone niin elämäsi paranee tuntuvasti :D
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

17.06.2009 klo 21.47

xbotAtV2 kirjoitti:
Hienoa V2.fi! Bravo! Clap!Clap!

Olisitte uutisoineet taannoin myös Terminator Salvation pelistä, jossa äksäboksi otti rökäletappion. Mutta ei, tämä uutisointi toimii teillä aina vain toisinpäin!

Head2Head: Terminator Salvation

“Which version of Terminator Salvation will resist Skynet’s onslaught and which version should be Terminated?”

Outcome: The PlayStation 3 wins this Head2Head in a land slide by outperforming the Xbox 360 version in almost every technical aspect. The PlayStation 3 was obviously the primary SKU this time around and it really showed. If Terminator Salvation is a game you want the PlayStation 3 version is the easy pick.

http://www.lensoftruth.com/?p=9557

clap clap, vaikka pääni kääntyy sonyn suuntaan mielummin kuin microsoftin niin tähän on pakko sanoa että.. Who gives a fuck about Terminator Salvation?
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

17.06.2009 klo 22.02

zeroic kirjoitti:
Gbustaaja kirjoitti:
Eikö tästä pelistä pitänyt tulla PS3:lle myös jokin erikoisversio, jossa on mukana Blu-raylla se alkuperäinen Ghostbusters-leffa? Sellainen painos kelpaisi itselleni ainakin.

PS3-versiossa on jotain lisämateriaalia videona mukana, mutta ei alkuperäistä leffaa valitettavasti :(

GBustaaja sotkee nyt Ghostbusters-elokuvien blu-ray juhlajulkaisut ja tämän pelin keskenään. Ne julkaistiin samana päivänä, eli eilen, euroopassa. Ja molemmista on olemassa se Collector's Edition.

Joskus joku puhui noin puolivuotta sitten, että Ghostbusters 2 elokuva ja nyt tämä pelin collector's editionit julkaistaisiin vain ja ainoastaan yhdessä ja samassa paketissa (, tietenkin varmaan kahdella erillisellä levyllä ), mutta itse en ole vielä sellaiseen törmännyt.

Edirol:
Ne jotka miettivät miksi Windows-painos jäi ilman moninpeliä, niin älkää enään vaivautuko. Kuulin irckissä, että kehittäjillä oli jotain ongelmia Games for Windows - Live:n joidenkin teknisten ehtojen kanssa joita Treewave Softwarella ei voitu ylittää ja siitä johtuen se päätettiin sitten tiputtaa pois.
lainaa
Joopajoo

17.06.2009 klo 22.32

Eihän tämä vertailu voi olla totta, tämä olisi kyllä ensimmäinen Ps3 peli joka on näin suttuinen, pitää kyllä odotella ja katsella jos saataisiin totuus tästä pelin erosta muuten jää ostamatta. Huonoa mainosta Ps3.selle kyllä tämmöiset.
lainaa
Tasokasta

18.06.2009 klo 00.18

Tuo koko sivuhan on ihan msmainosrahoitteinen. Melko huvittava, että V2 menee uutisoimaan tämän totuutena. Voisin itekkin tehdä samanlaisen ja blurrata hiukan xbox360sen kuvia ja uutisoisitte myös sen suurena totuutena?
lainaa
EnocHiaN

18.06.2009 klo 08.40

Tasokasta kirjoitti:
Tuo koko sivuhan on ihan msmainosrahoitteinen. Melko huvittava, että V2 menee uutisoimaan tämän totuutena. Voisin itekkin tehdä samanlaisen ja blurrata hiukan xbox360sen kuvia ja uutisoisitte myös sen suurena totuutena?


No saman suuntaista ovat sanoneet myös Ars Technica ja IGN, en sitten tiedä lasketaanko ne PS-leirissä myös "msmainosrahoitteinen"-ryhmään, mutta mitä nyt olen teidän logiikkaa seurannut, niin vastaus on että kuuluu, koska syyllinen on aina muualla..
Joko se on Evil MS ja rahasalkku tai työkseen pelejä tekevät ammattilaiset ei vaan osaa.
No kaikkihan sen jo tietää että PS3-pelien tekstuurit ovat aika heikko tasoisia(esim. MGS4).
http://image.com.com/gamespot/images/2007/262/926596_2007
lainaa
Visitor

18.06.2009 klo 11.00

Turha tästä on vääntää. Vaikka oletettaisiin, että PS3:n säädöt ovat olleet vertailussa kohdillaan, eihän tämä ole mikään suorituskyvyn mittari. Ajatelkaa loogisesti. Muista peleistä tiedetään, että pleikkarista saa irti huomattavasti komeampaa jälkeä kuin Ghostbustersissa nähdään, eli tämä ei todellakaan ole parasta mihin pystytään. Toiseksi, vaikka PS3 on jossakin projektissa ensisijainen kehitysalusta, se ei tarkoita automaattisesti että sen versio olisi myös komein, koska kyseisen pelin tehnyt tiimi ei välttämättä ole esim. Naughty Dog. Konsensus kun tuntuu olevan, että pleikkarille koodaaminen on verrattain hankalaa.
Tällaisissa vertailuissa olisi järkeä vasta sitten, jos molemmissa laitteissa olisi sama ohjelmointisofta. Sitten nähtäisiin mitä eroa raudassa on.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

18.06.2009 klo 11.38

EnocHiaN kirjoitti:
Tasokasta kirjoitti:
Tuo koko sivuhan on ihan msmainosrahoitteinen. Melko huvittava, että V2 menee uutisoimaan tämän totuutena. Voisin itekkin tehdä samanlaisen ja blurrata hiukan xbox360sen kuvia ja uutisoisitte myös sen suurena totuutena?


No saman suuntaista ovat sanoneet myös Ars Technica ja IGN, en sitten tiedä lasketaanko ne PS-leirissä myös "msmainosrahoitteinen"-ryhmään, mutta mitä nyt olen teidän logiikkaa seurannut, niin vastaus on että kuuluu, koska syyllinen on aina muualla..
Joko se on Evil MS ja rahasalkku tai työkseen pelejä tekevät ammattilaiset ei vaan osaa.
No kaikkihan sen jo tietää että PS3-pelien tekstuurit ovat aika heikko tasoisia(esim. MGS4).
http://image.com.com/gamespot/images/2007/262/926596_2007

Mie olen muuten kanssa miettinyt että alkaa ps3-faneilta loppua 'luotettavat' lähteet kun kaikki sivustot tuntuvat sotivan heidän 'totuutta' vastaan. No onhan vielä viralliset ja vähemmän viralliset playstation sivut, joissa 'totuus' on oikeanlainen.

visitor:
Ohjelmointisofta ei pahemmin vaikuta lopputulokseen.

AnXa:
Kai vielä seuraat sitä erästä tiettyä threadia eräällä tietyllä sivustolla? :)

Pistin sinne toisen pienen esimerkin siitä miten hankalaa koodin tekeminen on PS3:lle ihan yksinkertaisissakin asioissa, jotta tuosta koodista tulee sellaista että se ottaa huomioon PS3:n raudan erilaisuuden. Kyse oli jopa niin isoista luvuista kuin 60 rivin koodi x86 alustalle PS3:lle kunnolla tehtynä laajeni 1200 aika paljon monimutkaisempaan koodiriviin. Lopputuloshan on toki nopeampi kiitos suuremman laskentayksinköiden määrän, mutta voi ruveta miettimään että onko tuo vaivan arvoista. Vaihtoehtona toki on jättää tekemättä tuo parannus ja käyttää CELL:ä sen tehoja pahemmin hyödyntämättä kunnolla, minkä aika moni kehittäjä on päätynyt tekemään. Varmaan tässäkin on jotain tälläistä taustalla.

Btw, se mahdollinen larrabee + CELL combo seuraavaan pleikkariin kuulostaa aika mielenkiintoiselta, koska tuolloin jopa näytönohjaimelle joutuu tekemään moninkertaisesti suurempia määriä koodia. Siihen vielä parempi ja tietysti vielä enemmän työtä vaativa CELL-ratkaisu niin voi olla ettei tuollainen alusta paljoa houkuttele, vai mitäs mieltä olet? :)

Tosin seuraavan pleikkarin tuleminenkin on hieman vaakalaudalla tällä hetkellä. Tälle väitteelle löytyy pohjaa Sonyn taloudellisesta tilanteesta, joka on hieman heikko tällä hetkellä. Seuraavan kuun puolessa välissä nähdään ensimmäisen kvartaalin tulos ja jos tuo ei ole positiivinen niin vielä heikommalta näyttää. Päinvastainen taas antaisi hieman toivoa jatkosta. Sonyn muutenkin kannattaa nyt panostaa tuotteisiin, jotka tuottavat kuten he tekivät jo E3:ssa psp:n ja psp go!:n kanssa.

Edit:
Se siitä salaliittoteoriasta. Itse kehittäjän kommentit asiasta.
http://www.joystiq.com/2009/06/17/ghostbusters-on-ps3-lag
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

18.06.2009 klo 11.59

Visitor kirjoitti:
Tällaisissa vertailuissa olisi järkeä vasta sitten, jos molemmissa laitteissa olisi sama ohjelmointisofta. Sitten nähtäisiin mitä eroa raudassa on.

Tämä ei ratkaisisi mitään vaikka ymmärrän kyllä mitä halusit sanoa tuolla. Melkein kaikki pelit koodataan nykyään jollain standardi kielellä. C ja sen perheeseen kuuluvat kielet kuten esim. C++, C#, D, Java ovat sellaisia mitä yleisesti käytetään pelien tekemiseen, mutta myös laite läheisemmät matalan tason kielet kuten Assembly ovat varmasti paljon käytössä.
Kääntäjä ratkaisee aika paljon millaista softaa pukkaa ulos sitten lopputuloksena, mutta uskoisin, että koska kummassakin laitteessa on PowerPC suoritin niissä on käytössä yksi ja sama kääntäjä joka todennäköisesti on IBM:n hakkeroima versio GCC:stä. Lisäksi ohjelmoinnissa käytetyt kirjastot ja rajapinnat näyttelevät suurta roolia siinä millainen lopputuloksesta lopulta tulee. Xbox 360:n alusta käyttää pääasiassa suljettua DirectX-rajapintaa grafiikan piirtämiseen kun taas Playstation 3 käyttää avoimen OpenGL-rajapinnan ES-versiota grafiikan piirtämiseen. Toinen virallinen grafiikka rajapinta olisi libcgm Playstation 3:lla.

Tuosta kahtia jaosta tulevat suurimmat erot grafiikoiden välille jos ne toteutettaisiin täsmälleen samalla koodilla. OpenGL on kehittyneempi API ja minun mielestäni parempi kuin DirectX sillä onhan OpenGL käytössä maailmanlaajuisesti kaikissa tieteellissä tutkimustöissä, suunnittelu ja 3D mallinnus ohjelmistoissa (CAD), tietokoneilla tehdyt animaatio elokuvat ovat OpenGL:llä toteutettuja hyvin usein (esim. Pixarin leffat, Final Fantasy, Final Fantasy: Advent Children) on vanhempi ja vakaampi API ja sitä käyttivät kaikki pelitkin ennen kuin Microsoft teki sen käytöstä Windowsissa vittumaista hankaloittamalla tarkoituksella sen koodaamista ja käyttämistä jota kehittäjät siirtyisivät DirectX:n pariin jonka Microsoft on kehittänyt ja jonka se itse omistaa. Vista oli vieläpä tämän kehityksen huipentuma jossa kaikki OpenGL-ohjelmistot ajetaan DirectX:n päällä tulkattuna kun koko käyttöjärjestelmässä ei edes ole natiivia OpenGL-tukea.

Tosin ES on mielestäni tollainen mopoversio OpenGL:n kokonaisuudesta jossaa on kaikki perus jutut tiivistetty siistiksi pieneksi setiksi toimintoja joita voidaan käyttää esim. kännyköissä ja muissa hyvin pienissä koneissa.
lainaa
pnjauhajat

18.06.2009 klo 12.02

EnocHiaN kirjoitti:

No kaikkihan sen jo tietää että PS3-pelien tekstuurit ovat aika heikko tasoisia(esim. MGS4).

Yeah right!

Killzone 2:
http://i40.tinypic.com/2mwwdfs.jpg

Uncharted:
http://img176.imageshack.us/img176/3243/dscf7944fy5.jpg
lainaa
AnXa

Rekisteröitynyt 09.06.2008

18.06.2009 klo 13.39

Neoncat kirjoitti:

AnXa:
Kai vielä seuraat sitä erästä tiettyä threadia eräällä tietyllä sivustolla? :)

Pistin sinne toisen pienen esimerkin siitä miten hankalaa koodin tekeminen on PS3:lle ihan yksinkertaisiss...

En seuraa koska se kyseinen sivusto on teknisesti peräreijästä, ulkoasupäivittämättä, ja sen käyttäjät ovat useimmiten turhan rasavillejä.

Edirol:
Sinne linkittämäsi sivu:
http://www.ddj.com/hpc-high-performance-computing/1978016

...heittää tällä hetkellä: "500 The server encountered an unexpected condition which prevented it from fulfilling the request. - Please try back later..."

Kokeilen Googlen Cachea jos vaikka auttaisi...
Edirol Part 2:
... jotain osia sain ongittua ja ihan mielenkiintoinen artikkeli ja tyyppi ainakin vaikuttaa ihan pätevältä, mutta haluaisin sorsat nähtäväksi ennen kuin annan lopullisen lausuntoni sen kuvailemasta systeemistä.

Edirol Part 3:
Dr. Dobb kirjoitti:

In this article, we present strategies we've used to make a Breadth-First Search on graphs as fast as possible on the Cell, reaching a performance that's 22 times higher than Intel's Woodcrest, comparable to a 256-processor BlueGene/L supercomputer—and all this with just with a single Cell processor!


LOL!

Edirol Part 4:
Dr. Dobb kirjoitti:

But the most radical peculiarity for programmers is that SPEs have no cache memory. Rather, they have a 256-KB-scratchpad memory called "local store" (LS). This makes SPEs small and efficient because caches cost silicon area and electrical power. Still, it complicates things for programmers. All the variables you declare are allocated in the LS and must fit there. Larger data structures in main memory can be accessed one block at a time; it is your responsibility to load/store blocks from/to main memory via explicit DMA transfers. You have to design your algorithms to operate on a small block of data at a time, fitting in the LS. When they are finished with a block, they commit the results to main memory, and fetch the next block. In a way, this feels like the old DOS days, when everything had to fit in the (in)famous 640 KB. On the other hand, an SPE's local storage (256 KB) is so much larger than most L1 data caches (a Xeon has just 32 KB). This is one of the reasons why a single SPE outperforms the highest-clocked Pentium Xeon core by a factor of three on many benchmarks.

Tämä on se juttu mitä on aina jengille hirveän vaikeaa selittää miksi näin on. Minusta tuo on ihan hyvä juttu, kaikista muista täysin perseestä.

Edirol Part 5:
Dr. Dobb kirjoitti:

On a Pentium 4 HT running at 3.4 GHz, this algorithm is able to check 24-million edges per second. On the Cell, at the end of our optimization, we achieved a performance of 538-million edges per second. This is an impressive result, but came at the price of an explosion in code complexity. While the algorithm in Listing One fits in 60 lines of source code, our final algorithm on the Cell measures 1200 lines of code.


Ei ollut sitten mikään ihan pieni nosto suorituskyvyssä.
Cell teki yli 22 kertaa paremman tuloksen Pentium 4 Hyper Threadin suorittimeen nähden. 60 rivin koodista 1200 riviin, no okei paska homma, mutta tulos on kyllä ällistyttävä...
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

18.06.2009 klo 15.56

AnXa kirjoitti:
Neoncat kirjoitti:

AnXa:
Kai vielä seuraat sitä erästä tiettyä threadia eräällä tietyllä sivustolla? :)

Pistin sinne toisen pienen esimerkin siitä miten hankalaa koodin tekeminen on PS3:lle ihan yksinkertaisiss...

En seuraa koska se kyseinen sivusto on teknisesti peräreijästä, ulkoasupäivittämättä, ja sen käyttäjät ovat useimmiten turhan rasavillejä.

Edirol Part 3:
Dr. Dobb kirjoitti:

In this article, we present strategies we've used to make a Breadth-First Search on graphs as fast as possible on the Cell, reaching a performance that's 22 times higher than Intel's Woodcrest, comparable to a 256-processor BlueGene/L supercomputer—and all this with just with a single Cell processor!


LOL!

Edirol Part 4:
Dr. Dobb kirjoitti:

But the most radical peculiarity for programmers is that SPEs have no cache memory. Rather, they have a 256-KB-scratchpad memory called "local store" (LS). This makes SPEs small and efficient because caches cost silicon area and electrical power. Still, it complicates things for programmers. All the variables you declare are allocated in the LS and must fit there. Larger data structures in main memory can be accessed one block at a time; it is your responsibility to load/store blocks from/to main memory via explicit DMA transfers. You have to design your algorithms to operate on a small block of data at a time, fitting in the LS. When they are finished with a block, they commit the results to main memory, and fetch the next block. In a way, this feels like the old DOS days, when everything had to fit in the (in)famous 640 KB. On the other hand, an SPE's local storage (256 KB) is so much larger than most L1 data caches (a Xeon has just 32 KB). This is one of the reasons why a single SPE outperforms the highest-clocked Pentium Xeon core by a factor of three on many benchmarks.

Tämä on se juttu mitä on aina jengille hirveän vaikeaa selittää miksi näin on. Minusta tuo on ihan hyvä juttu, kaikista muista täysin perseestä.

Kyllä mie ainakin löysin lähdekoodin kumpaankin tuolta.

Eikös BlueGene ole lähinnä loogisiin ongelmiin tehty? Muistaakseni se pelasi Kasparoviakin vastaan shakkia.

Tuo muistihomma on itse asiassa minustakin hieman huono. Mieti jos sinulla on vaikka 1MB möykky, jota tarviset kokonaisuudessaan jossain algoritmissa. Tarvitut jutut joutuu hakemaan tuohon käyttömuistiin ja silti joutuu käyttämään vielä tuota ihan keskusmuistiakin. Tuo hidastaa 'hieman' tuon tiedon käsittelyä.
lainaa
kikkeli

19.06.2009 klo 22.56

Kaikki versiot on ihan kökköjä,ei kannata keskustella koko asiasta.Xboxin,pleikkarin ja pc:n versiot on niin bugisia että oikein hävettää.Toisilla ei edes lähde käyntiin xboxilla ja jos lähtee kaatuu ekan animaation jälkeen,pleikkarilla samat jutut ku x:llä,tallennukset katoaa,tekstuurit sumuisia,nykii ja pätkii kaikilla vehkeillä.ERITTÄIN PASKASTI TEHTY
lainaa
Pepe

21.06.2009 klo 03.21

Raha tämänkin ratkaisi, ei pelintekijän osaamattomuus.
Sony osti julkaisun.
Microsoft osti "paremman" grafiikan....
lainaa
Eirig

21.06.2009 klo 11.03

Onpas taas Sonyn fanboy armeijalla denial ja turhanjauhanta päällä. Saas nähdä vieläkö monta vuotta jatkuu meno, 2 vuotta tätä on jo nyt jatkunut. Aina kun tulee peli, jossa XO vie PS3:a(näin käy lähes poikkeuksetta ja koko ajan), tulee foorumeille ne samat copypastet joissa käydään läpi samalla tavalla kuin vuonna 2005 täysin turhalla tavalla PS3:n rauta. Itse veikkaan et XO jyrää PS3:n jatkossakin 100-0 graafisella puolella ja aina kun näin käy niin copepastet PS3:n raudasta ilmaantuu foorumeille ja niistä pitäisi sitten vetää eri johtopäätöksiä ilmeisesti kuin mitä silmä ja järki sanoo. Fanboyt...pelimaailman kuppa.
lainaa
Ääää

21.06.2009 klo 18.45

"Sitten kun.." -konsoli. Jo ties monettako vuotta.
lainaa
naamapalmu

22.06.2009 klo 16.46

no voi vittu
lainaa
Strubadyyr

24.06.2009 klo 08.58

Ketä kiinnostaa noin shitti peli. Ghost busters in mai-einus. Haha.

p.s. ostakaahan joka jannu molemmat, pleikkari ja boxi hyllyyn niin ei tarvi tuhlata aikaa joutavaan itkemiseen! Rok.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova