Tuorein sisältö

Starcraft 2 jää vaille LAN-peliä

30.06.2009 klo 15.00 | Luettu: 17220 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Vaikka Starcraft on säilyttänyt suosionsa varsinkin itämaissa LAN-turnausten voimin, kertoo Kotaku, että Starcraft II:sta ei voi enää samaan tyyliin pelata. Moninpeli paikallisverkon välityksellä jätetään siitä kokonaan pois, on Blizzard paljastanut. Sen sijaan moninpelit hoidetaan Battle.net-palvelun kautta.

"Monet Battle.netin ominaisuuksista, kuten kommunikointitoiminnot, saavutukset, tilastot jne. vaativat, että pelaaja on yhteydessä palveluun, joten rohkaisemme kaikkia käyttämään Battle.netiä niin paljon kuin mahdollista saadakseen enemmän irti Starcraft II:sta", kertoo Blizzardin edustaja.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Trine halvempi PSN:s... Konsolipelaajista ko... >

Keskustelut (26 viestiä)

asd

30.06.2009 klo 15.02

piraatit, omg
lainaa
Coledash

Rekisteröitynyt 20.08.2007

30.06.2009 klo 15.17

Starcraft 2 jää vaille LAN-peliä -> Starcraft 2 jää vaille tuloja

Näin ainakin minun ja taatusti moonen muun tapauksessa. Vaikka Blizzardin historia hieno onkin, niin olihan se odotettavissa että joskus sieltä korkealta tiputaan alas muiden keskivertoräpeltäjien sekaan. WoW aloitti jo matkan hienosti, eiköhän tämä sinetöi homman.

Niin ja miksi tällainen itku? Noh, Starcraft ja Warcraft III ovat edelleen vahvasti hengissä maailmalla... Ei Battle.netin takia, ei todellaakan, vaan lukemattomien erilaisten peliseurojen ja ohjelmien takia, jotka siis käyttävät lähes poikkeuksetta hyväkseen "virtuaalista LAN-pelitilaa". Varsinkin vähänkään kokeneemmille pelaajille pelaaminen Battle.netissä on lähinnä vitsi.

Mutta noh, jos ei kerta raha kelpaa niin mikäs siinä. Kyllä ne piraatit jonkinlaisen vippaskonstin tämänkin kiertämiseen keksii.
lainaa
Haken

30.06.2009 klo 15.30

ei lania?, fu blizzard
lainaa
jeje

Rekisteröitynyt 17.08.2008

30.06.2009 klo 15.38

Coledash kirjoitti:
Starcraft 2 jää vaille LAN-peliä -> Starcraft 2 jää vaille tuloja

Näin ainakin minun ja taatusti moonen muun tapauksessa. Vaikka Blizzardin historia hieno onkin, niin olihan se odotettavissa että joskus sieltä korkealta tiputaan alas muiden keskivertoräpeltäjien sekaan. WoW aloitti jo matkan hienosti, eiköhän tämä sinetöi homman.

Niin ja miksi tällainen itku? Noh, Starcraft ja Warcraft III ovat edelleen vahvasti hengissä maailmalla... Ei Battle.netin takia, ei todellaakan, vaan lukemattomien erilaisten peliseurojen ja ohjelmien takia, jotka siis käyttävät lähes poikkeuksetta hyväkseen "virtuaalista LAN-pelitilaa". Varsinkin vähänkään kokeneemmille pelaajille pelaaminen Battle.netissä on lähinnä vitsi.

Mutta noh, jos ei kerta raha kelpaa niin mikäs siinä. Kyllä ne piraatit jonkinlaisen vippaskonstin tämänkin kiertämiseen keksii.


Ymmärrän pointtisi ja olen melkolailla samaa mieltä kanssasi, mutta miten wowi liittyy tähän?
lainaa
Gonaho

Rekisteröitynyt 23.08.2007

30.06.2009 klo 15.48

jeje kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi ja olen melkolailla samaa mieltä kanssasi, mutta miten wowi liittyy tähän?

Heh? Koska ko. peli on vain mädäntynyt surkeampaan suuntaan, kiitos ääliöiden kuten Jeff Kaplan.

Mutta höö, vähän "nojaa" suhtautuminen uutiseen. Aika outo tempaus kyllä tiputtaa LAN, mutta eipä se nyt mikään hirveän vaikea ameriikan temppu ole sitä peliä sieltä b0ttle.netin kautta pyörittää. Laitetaan nyt toistaiseksi oletukseen, että kyseinen temppu Blizzardilta aiheuttaa myös Battle.netin parannuksia.
lainaa
errgtd

30.06.2009 klo 15.56

Siis kyllähän tossa luultavasti on lan, mutta se on vain battle.netin sisällä. Eli pystyt vielä pelaamaan pienillä pingeillä virtuaalisen lan-tilan kautta, mutta sinun pitää olla kirjautunut battle.nettiin. Joten tämä ei käsittääkseni haittaa muutakuin piraatteja ja niitä, jotka lanittavat paikassa, jossa ei ole internet yhteyttä.
lainaa
asdloo

30.06.2009 klo 16.45

kökköö ...
lainaa
Voih

30.06.2009 klo 17.08

Tämä pelaaja jää vaille Starcraft 2-peliä
lainaa
IzU_

Rekisteröitynyt 11.04.2007

30.06.2009 klo 17.19

Lottoan että jättävät LAN-pelin pois myös D3:sta. :(
lainaa
aivan

30.06.2009 klo 18.33

D3 on jo ilmoitettu että ei tule LAN tilaa.. joo mutta itseäni toi ei yhtään haittaa kun pelaan BW:tä niin pelaan sitä BNETin kautta.. ainostaan alkais silloin vit¤/ jos alkavat perimään kovaa hintaa BNET käytöstä
lainaa
pööpöileväapina

30.06.2009 klo 18.58

Voih kirjoitti:
Tämä pelaaja jää vaille Starcraft 2-peliä


Pelkäänpä, että itselläni tulee olemaan sama tilanne... Omalla kohdalla päätöksen nakersi kallioon se vammainen rotujen erikseen myynti! Ehkä sitten, kun tulee boxi missä nuo kaikki 3 dvd:tä on samassa. Toivotaan myös tuon LAN -tilan tulevan siihen menneessä.
lainaa
SNKhero

Rekisteröitynyt 30.06.2009

30.06.2009 klo 19.02

no eipä toi tunnu missään
lainaa
Ex_Digital

Rekisteröitynyt 25.07.2007

30.06.2009 klo 19.22

jee peli julkastaan 3 osassa ja ei voi pelata lanissa

vaihtakaa otsikossa kohta vaille LAN peliä --> ilman pelaajia/ pölyttymään kauppoihin
lainaa
MJR2312

Rekisteröitynyt 03.09.2007

30.06.2009 klo 23.05

Onneksi peli ei muutenkaan kiinnostanut :>

Sen sijaan Diablo III harmittaakin jo enemmän, sillä se kiinnosti. Joku tosin möläytti jo, että sen LANin puute on jo vahvistettu, ja eipä se tämänkään perusteella mikään ihme ole.

Aika reilua.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

30.06.2009 klo 23.37

pööpöileväapina kirjoitti:
Voih kirjoitti:
Tämä pelaaja jää vaille Starcraft 2-peliä


Pelkäänpä, että itselläni tulee olemaan sama tilanne... Omalla kohdalla päätöksen nakersi kallioon se vammainen rotujen erikseen myynti! Ehkä sitten, kun tulee boxi missä nuo kaikki 3 dvd:tä on samassa. Toivotaan myös tuon LAN -tilan tulevan siihen menneessä.


Nii, harmittaahan se ku saa yhen täysmittasen pelin sijaan kolme täysmittasta peliä :/
lainaa
Koomikko

Rekisteröitynyt 26.12.2007

30.06.2009 klo 23.48

Ihme itkua, ostaa pelin ja pelaa b.netissä samallalailla kuin lanissa -.-
lainaa
Blizzukka

01.07.2009 klo 01.49

Niinpä, kuka LANia tarvii? Menneen talven lumia se.
lainaa
Voih

01.07.2009 klo 11.07

Appe kirjoitti:

Nii, harmittaahan se ku saa yhen täysmittasen pelin sijaan kolme täysmittasta peliä :/

Joka rodun oma kampanja erillisella levyllä ei kyllä täytä minun kirjoissani "täysimittaisen" pelin kriteerejä...
lainaa
fjgj

01.07.2009 klo 12.28

Voih kirjoitti:
Appe kirjoitti:

Nii, harmittaahan se ku saa yhen täysmittasen pelin sijaan kolme täysmittasta peliä :/

Joka rodun oma kampanja erillisella levyllä ei kyllä täytä minun kirjoissani "täysimittaisen" pelin kriteerejä...

Niin, mutta nyt yhden rodun kampanja on yhtä pitkä kuin ennen kaikkien rotujen kampanjat yhteensä.
lainaa
cove-chan

Rekisteröitynyt 19.09.2007

01.07.2009 klo 12.32

Koomikko kirjoitti:
Ihme itkua, ostaa pelin ja pelaa b.netissä samallalailla kuin lanissa -.-


Jep, tälläsillä palveluillahan ei ole tiedetysti mitään mahdollisuutta suurempaan lagiin, katkoksiin jne.

LAN on muutenkin asia, joka kannattaisi olla ihan sen takia, että voisi pelata kaverin kanssa paikassa, jossa nettiin ei ole mahdollisuutta. Daymarin kanssa aikoinaan tuli näin hakattua Diabloa ja Starcraftia, ja hauskaa oli.
lainaa
Gmith

Rekisteröitynyt 03.07.2008

01.07.2009 klo 13.03

Itse olin tätä miettinyt Red alert 3:n ohella vakio lanipeliksi, mutta pistää tämä jo vähän mietityttämään että kannattaako tuota hankkia kun kaikkia koneita ei aina saa välttämättä nettiin..

Toivottavasti nyt jotain hyviä lan-rts pelejä tulee jossain vaiheessa kun tuo RA3 alkaa jo maistumaan vähän puulta.
lainaa
Jenni96

01.07.2009 klo 17.10

Mitenkäs perinteinen autotallilaNitus? varsinkin jos ei ole nettiä saatavailla?

Eli joukko kavereita kellariin/navettaan/autotalliin ja veekasit tulille, siinä sitten jännästi kännissä starcraftia pelaillen, hupsista, ei toimikkaan kun ei ole nettiä.

No haetaan joku vanha romu P133 kone ja laitetaan mokkulan kanssa ulkolinkiksi nettiin, siinä sit ihmetellään kun meno vähän hyytyy kun 10 henkeä yrittää saman gerpsin yli ulkomaailmaan.


Lanittaminen on perinne prklö, eikä mitään mennen talven lumia. Se on sosiaalinen tilaisuus jonne epäsosiaaliset mulkut kokoontuu vittuilemaan toisillensa että mulla on isompi epenis kun voitin sut. Nyt blizzard yrittää pilata tämän uudestaan, ensin wowilla ja nyt tällä.

Niin, ja kuinka monilla oikeilla laneilla joku on pistäny wowin tulille oikean lanipelin sijaan?
lainaa
Bullshit

01.07.2009 klo 23.23

fjgj kirjoitti:
Voih kirjoitti:
Appe kirjoitti:

Nii, harmittaahan se ku saa yhen täysmittasen pelin sijaan kolme täysmittasta peliä :/

Joka rodun oma kampanja erillisella levyllä ei kyllä täytä minun kirjoissani "täysimittaisen" pelin kriteerejä...

Niin, mutta nyt yhden rodun kampanja on yhtä pitkä kuin ennen kaikkien rotujen kampanjat yhteensä.

Missäs noin sanotaan?
lainaa
cove-chan

Rekisteröitynyt 19.09.2007

02.07.2009 klo 10.07

Bullshit kirjoitti:
fjgj kirjoitti:
Voih kirjoitti:
Appe kirjoitti:

Nii, harmittaahan se ku saa yhen täysmittasen pelin sijaan kolme täysmittasta peliä :/

Joka rodun oma kampanja erillisella levyllä ei kyllä täytä minun kirjoissani "täysimittaisen" pelin kriteerejä...

Niin, mutta nyt yhden rodun kampanja on yhtä pitkä kuin ennen kaikkien rotujen kampanjat yhteensä.

Missäs noin sanotaan?

Ei missään, hän on rölli.
lainaa
moilane

03.07.2009 klo 18.40

Justjust. Lania halutessa vissii pittää sitte simuloida bnettiä joka konnella pvpgn tyyliin :/
lainaa
Nelfor

06.07.2009 klo 01.25

cove-chan kirjoitti:
Bullshit kirjoitti:
fjgj kirjoitti:
Voih kirjoitti:
Appe kirjoitti:

Nii, harmittaahan se ku saa yhen täysmittasen pelin sijaan kolme täysmittasta peliä :/

Joka rodun oma kampanja erillisella levyllä ei kyllä täytä minun kirjoissani "täysimittaisen" pelin kriteerejä...

Niin, mutta nyt yhden rodun kampanja on yhtä pitkä kuin ennen kaikkien rotujen kampanjat yhteensä.

Missäs noin sanotaan?

Ei missään, hän on rölli.

Blizzard on ilmoittanut jokaisen rodun kampanjan olevan n. 26-30 tehtävän pituisia. Vertaappa tuota ensimmäisen SC:n tehtävämääriin ja mene röllittelemään muualle.

SC2 tulee myymään tämän ratkaisun ansiosta enemmän, koska warettajat jäävät nuolemaan moninpelin osalta näppejään. Toki ajallaan piraattiservut sun muut sähellykset nostavat päätään, mutta nyt Blizzardilla on paremmat mahdollisuudet taistella niitä vastaan oikeusteitse, josta ensimmäisen SC:n kohdalla lan-tuen olemassaolo teki erittäin vaikeaa.

Tottakai varsinkin WC3:n ja SC:n alkuaikojen jälkeen yleistynyt warettaminen on ajanut pelaajat wareverisioineen pois Battle.netin parista, kun eivät sinne ole päässeet. Warettaminen on täysin tämän ratkaisun taustalla ja mielestäni tämä on erittäin hyvä veto Blizzardilta.

Itse kuulun niihin pelaajiin, jotka ostavat pelinsä aitona ja myös niihin pelaajiin, jotka käyttävät pelien lan-tukea paljon hyväkseen. Mutta silti minä ymmärrän miksi Blizzard päätyi tähän ratkaisuun tämän pelin kohdalla ja olen tyytyväinen tähän, vaikka warettajien takia me laillisesti pelimme ostavat joudummekin lan-tuesta luopumaan.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova