Tuorein sisältö

Aionista poistuivat surkeat suojaukset, Eurooppa hurraa

20.09.2009 klo 22.00 | Luettu: 7086 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Jo 400 000 tilausta länsimaissa kerännyt Aion: The Tower of Eternity avataan ennakkotilaajille tänään ja muutakin aihetta juhlaan peliä odottaneille on - paljon porua aiheuttanut GameGuard-huijauksenesto on poistettu pelistä.

GameGuardilla on ollut yhteensopivuusongelmia eri ohjelmistojen ja laitekokoonpanojen kanssa ja sen rootkit-luonnetta on myös kritisoitu. Aionin tekijät päättivät peliyhteisön mekkaloinnin ansiosta poistaa sen käytöstä, kunnes parempi ratkaisu löytyy.

Peli saapuu kauppoihin 25. päivä. Olisiko WoW vihdoin saanut varteenotettavan haastajan?


V2.fi | Manu Pärssinen
< Japanissa esiteltiin... Lisää huikeaa Stalke... >

Keskustelut (17 viestiä)

Jyrgena

20.09.2009 klo 22.28

Aion katsoa, voittaako tämä wowin :)
Marski

Rekisteröitynyt 10.04.2007

20.09.2009 klo 22.31

Pelillisestihän Aion nojaa enemmänkin oldschool morppien puolelle, ja on enemmän PvP painotteinen kuin esim juuri WoW.
lobis

20.09.2009 klo 23.09

Aion on ihan mälsä peli.
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

20.09.2009 klo 23.17

Marski kirjoitti:
Pelillisestihän Aion nojaa enemmänkin oldschool morppien puolelle, ja on enemmän PvP painotteinen kuin esim juuri WoW.


Mutta ne hiton siivekkäät animehemmot -_-
Wegetzu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 08.08.2008

20.09.2009 klo 23.41

Ei kyll beta iskenyt minuunkaan :/
dasda

21.09.2009 klo 00.59

Korealaista grindausta ainan hirveällä weaboo yhteisöllä, ei kiitos.
Kraton

Rekisteröitynyt 14.12.2007

21.09.2009 klo 07.58

Täyttä grindiähän tämä oli betassa... mutta näyttäää maistuvan.
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

21.09.2009 klo 09.09

Mitä hyötyä MMO peleissä on suojauksista kun pelkästään uniikki product key riittää suojaamaan peliä 100%:sti? Ilman sitä kun et voi virallisilla palvelimilla pelata. Ja uniikin avaimen saa vain ostamalla aito peli. Sanoisin, että se on jo aivan riittävä suoja. Mitään muuta ei tarvita.
Riabo

Rekisteröitynyt 17.04.2007

21.09.2009 klo 09.39

Duster kirjoitti:
Mitä hyötyä MMO peleissä on suojauksista kun pelkästään uniikki product key riittää suojaamaan peliä 100%:sti? Ilman sitä kun et voi virallisilla palvelimilla pelata. Ja uniikin avaimen saa vain ostamalla aito peli. Sanoisin, että se on jo aivan riittävä suoja. Mitään muuta ei tarvita.

Luitko uutisen kunnolla? "GameGuard-huijauksenesto on poistettu pelistä" Tällä pyritään ne botit sun muut siivoamaan pelistä.
Lederhosentechno

21.09.2009 klo 11.28

Itse en jaksa kyseisestä pelistä innostua, varsinkin jos grindaus on niin isossa roolissa kuin monesti olen lukenut ja kun WoWiin on sen verta jo ehtinyt "sijoittaa" aikaa, mutta toivottavasti peli tuottaa rahat takaisin tekijöilleen ja löytävät toimivan keinon estää aneemiset bottihuijarit sun muut :)
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

21.09.2009 klo 12.07

Riabo kirjoitti:
Duster kirjoitti:
Mitä hyötyä MMO peleissä on suojauksista kun pelkästään uniikki product key riittää suojaamaan peliä 100%:sti? Ilman sitä kun et voi virallisilla palvelimilla pelata. Ja uniikin avaimen saa vain ostamalla aito peli. Sanoisin, että se on jo aivan riittävä suoja. Mitään muuta ei tarvita.

Luitko uutisen kunnolla? "GameGuard-huijauksenesto on poistettu pelistä" Tällä pyritään ne botit sun muut siivoamaan pelistä.
En näköjään sitten... oletin tuon suojauksen olevan nimenomaan pelin kopiosuojaa edistävä suojaus. Ei sitten :)
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

21.09.2009 klo 14.32

GameGuard... Ei ole ollut ongelmia kuin vain Comodo:n palomuurin kanssa tuli aina sininen ruutu / kone kaatui. Paitsi jos otti Comodosta defenderin pois päältä niin toimi normaalisti.

Myös päivityksiä tulee peleihin paljon.
Eikaittässämuuta

21.09.2009 klo 15.27

VItu animepelit, minulla ei kiinnosta tippaakaan vaikka olisi maailman paras peli, ANIME ON IHAN VITUN PERSEESTÄ! Tämäkin saattas olla iha hyvä peli jos ei olis nii anime, sanonpahan vaan.
dfds

21.09.2009 klo 21.45

Et varmasti ole edes katsonut.
jeppeniilo

21.09.2009 klo 22.31

En itsekkään välitä animesta, mutta aionissa tuo "anime" on saatu muokattu hiukan vähemmän ärsyttäväksi (enemmän länsimaalaisen näköiseksi). Hahmoista saa länkkärin näkösiä, monsterit nyt on sitten sitä samaa wowi tasoa, mut armorit on sitten mitkä tekee sen anime lookin tähän peliin. Eikä sitä grindausta oo sen enempään kuin muissakaan morpeissa keskimäärin. Kaiken kaikkiaan kokeilemisen arvoinen tekele !
Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

22.09.2009 klo 12.20

jeppeniilo kirjoitti:
Eikä sitä grindausta oo sen enempään kuin muissakaan morpeissa keskimäärin. Kaiken kaikkiaan kokeilemisen arvoinen tekele !


Mitä nyt on pari iltaa peliä alla, on pakko ihmetellä tätä väitettä. Ihan jokaikinen quest on ollut "tapa näitä" tai "kerää näitä". Jokainen.

Tietysti siitä voidaan keskustella, mikä on grindausta ja mikä ei. Jos määrittelee grindiksi vain ja ainoastaan loputtoman mosujen tappamisen ilman questejä, niin ok, kyllähän Aionissa questejä ainakin toistaiseksi on riittänyt. Mutta jos questeissä ei tehdä mitään muuta kuin tapetaan niitä mosuja, niin mikä ero?

Joka tapauksessa peli tuntii grindilta ihan eri tavalla kuin esim. WoW, WAR tai AoC. Se, onko tämä lopulta edes huono asia, jää nähtäväksi. Mikäs siinä grindatessa, jos grind on hyvin tehty ja hauska.
MakeItTrue

01.11.2009 klo 17.17

Joo itse tässä kanssa harkitsen kokelemista, jäi tosin vähän kyseenalaiseksi tuo characterin kontrollonti eli onko se samanalaista kuin WoWissa vai samanalaista Wen painamista kuten GWssä? trailerit tähän mennessä kattonu ja loreen tutustunu...

Kirjoita kommentti



V2.fi:n JOULUKISA