Tuorein sisältö

Helteinen kesä ei vähentänyt television katselua - Sub hurjassa kasvussa

14.08.2018 klo 12.44 | Luettu: 1312 kertaa | Teksti: J.A. Kaunisto

MTV tiedottaa kanavan kaupallinen katseluosuuden nousseen reippaasti viime kesään nähden. Prime timessa 10-54-vuotiaissa MTV:n osuus oli lähes 40 %.

Ennätyshelteistä huolimatta tv:n katselu kasvoi viime kesään nähden neljällä prosentilla.

Kaupallisista kanavista MTV3 oli selvästi katsotuin ja tavoittavin. Keskimäärin MTV3-kanavaa katsoi päivittäin 1,74 miljoonaa suomalaista. Kesäohjelmistosta erityisen hyvin menivät kotimaiset Salatut elämät spinn-offit, Remonttipiiskuri ja Kesäterassi.

Subin katselu kasvoi kesä-heinäkuussa koko väestössä 45 %:lla ja kaupallinen katseluosuus nousi erityisen paljon lapsissa, nuorissa ja mieskohderyhmissä. Uuno Turhapuro oli huikea menestys ja löysi Subin kautta uuttakin yleisöä. Parhaat Uunot saivat 160 000-170 000 keskikatsojamääriä.

"Kesähelteistä ja suurista urheilutapahtumista huolimatta, MTV:n kanavia katsoi kesällä ilahduttavan moni. Kotimainen sisältö kiinnosti kesälläkin niin uutisista ja ajankohtaisohjelmista viihteeseen ja kotimaiseen elokuvaan. Subilla oli ennätysmäisen vahva kesä, kiitos huippuelokuvien ja rakastetun Uuno Turhapuron", kommentoi MTV:n kanavajohtaja Jaana Pasonen.

Katsomon käynnistysmäärä kasvoi kesä-heinäkuussa viidenneksen viime kesään. Erityisen suosittua katsottavaa ovat olleet kansainväliset Love Island ja Ensitreffit alttarilla -jaksot.

MTV3:n syysohjelmisto starttaa helteiden väistyttyä jo ensi viikolla - Salatut elämät ja Maajussille morsian alkavat maanantaina 20.8.


V2.fi | J.A. Kaunisto
< Tampereen Kiirarocki... Näin Sharknado-kauno... >

Keskustelut (0 viestiä)


Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova