Tuorein sisältö

Jokerin paluu ei ole mahdottomuus

09.01.2009 klo 18.40 | Luettu: 17776 kertaa | Teksti: Jari Tapani Peltonen

Yön Ritarin tuottaja Chuck Roven on sanonut pari sanaa viime vuoden suosituimman elokuvan mahdollisesta jatko-osasta. Varsinainen "uutinen" on se, että ohjaaja Christopher Nolan ja kirjoittaja David Goyer ovat viimeinkin keskustelemassa asiasta. Lukuisista järjettömistä huhuista huolimatta Nolan ei edelleenkään ole kirjoittanut nimeään paperiin, kuten eivät ole uudet näyttelijätkään.

Kukaan ei tiedä, mitä hahmoja elokuvassa tullaan näkemään. Kysyttäessä, olisiko Roven vaihtanut Kaksinaaman ja Jokerin lopulliset kohtalot keskenään, jos hän olisi tiennyt, ettei edesmennyt Heath Ledger tule enää Jokeria näyttelemään, Roven vastaa seuraavaa:

"Meidän on pidettävä näyttelijät ja roolihahmot erillisinä asioina. Henkilökohtaisella tasolla Heath oli ystäväni. Olimme työskennelleet yhdessä ennen Yön Ritaria, mutta tästä huolimatta olen sitä mieltä, että Yön Ritari on oma juttunsa, ja nämä asiat on pidettävä erillään."

Lähde: MTV Splash Page

V2.fi | Jari Tapani Peltonen
< Bill Nighy mielii mu... Kanye Westin parta a... >

Keskustelut (27 viestiä)

Wagge

Rekisteröitynyt 11.04.2007

09.01.2009 klo 18.44

Ei, se on mahdottomuus. Ei liika makeaa mahan täydeltä. Jokeri oli loistavaa katseltavaa Yön Ritarissa, mutta se siitä, ei tarvitse uusin elokuviin tunkea ja vielä uuden näyttelijän turvin. Pienen vilauksen voisi vaikka nähdä jossain taustalla ja juuri ja juuri tunnistettavasti, mutta ei mitään suurempaa roolia.
lainaa
Sniig

09.01.2009 klo 18.54

Vaihdettiinhan Kate Hudson Maggie Gyllenhaaliin, toisaalta Ledgerin suoritus oli niin yli-inhimillinen että oikeastaan aivan sama kuka tulisi tilalle niin pettymys se silti olisi.
lainaa
cs_bot

Rekisteröitynyt 29.05.2007

09.01.2009 klo 19.13

omgokmgm heath on niiq paraass for evah!!!!11 Fak everybody muut!!1
lainaa
karppa99

Rekisteröitynyt 06.08.2007

09.01.2009 klo 19.16

Täytyy toivoa, että tätä ei tule tapahtumaan. Jokerin hahmo oli kyllä suosikkini elokuvassa, mutta se oli kyllä enemmän näyttelijän, kuin kasvomaalauksen ja kässärin ansiota.

Kehitetään sitten uudelle näyttelijälle ihan uusi ja oma mahdollisesti jopa Jokeria parempi hahmo.
lainaa
Puokotouko

09.01.2009 klo 19.27

cs_bot kirjoitti:
omgokmgm heath on niiq paraass for evah!!!!11 Fak everybody muut!!1

Tietenkin. Juuri sellainen kommentti että pakko vain laittaa vastaan koska ei ole coolia mennä massan mukana.
lainaa
game-player

Rekisteröitynyt 26.11.2007

09.01.2009 klo 19.39

Jos uudessa elokuvassa esiintyy harley quin (harlekiini), niin jokerilla on silloin pieni sivurooli.
lainaa
Skidium

Rekisteröitynyt 12.09.2008

09.01.2009 klo 19.39

Kyllähän Ledger näytteli hyvin Jokeria, mutta ei se itselle ollut mitenkään elämää mullistava kokemus.
lainaa
Dingo

Rekisteröitynyt 09.01.2008

09.01.2009 klo 19.53

Ledgerin Jokeri oli paljon parempi kuin esim. Nicholsonin Jokeri.
lainaa
JeeJee

09.01.2009 klo 19.57

Puokotouko kirjoitti:
cs_bot kirjoitti:
omgokmgm heath on niiq paraass for evah!!!!11 Fak everybody muut!!1

Tietenkin. Juuri sellainen kommentti että pakko vain laittaa vastaan koska ei ole coolia mennä massan mukana.


Siis oikeasti, olihan Ledgerin roolisuoritus ihan hyvä, mutta ilman kuoleman tuomaa hypetystä tuskin olisi loistanut monen silmään.
lainaa
Hauis

Rekisteröitynyt 04.04.2008

09.01.2009 klo 20.03

Puokotouko kirjoitti:
cs_bot kirjoitti:
omgokmgm heath on niiq paraass for evah!!!!11 Fak everybody muut!!1

Tietenkin. Juuri sellainen kommentti että pakko vain laittaa vastaan koska ei ole coolia mennä massan mukana.
Tässä oikeasti sellainen kommentti jota itsekin ajattelin.
lainaa
Jytky

09.01.2009 klo 21.27

Heath Ledger oli loistava näyttelijä ja yksi hänen parhaista hahmoistaan oli varmasti Jokeri. Mielestäni viimeisessä elokuvassa Jokeri peitottiin ja Batman voitti. Näin ollen paras vaihtoehto hahmolle olisi R.I.P, aivan kuten sanoisin Heath Ledgerille.

En aluksi voinut katsoa Batman: Yön Ritaria siitä syystä että mieleeni tuli jatkuvasti batman elokuvat missä vastustajina toimi mm. Arnold Swartchenegger (ei varmaankaan kirjoitettu oikein) . Työkaveri kuitenkin jatkoi pommittamista sanomalla että "kannatta käydä katsomassa" ja niinhän sitä viimein päädyin teatteiin.

Enpä ole nähnyt yhtä vaikuttavaa elokuvaa piiiitkään aikaan ja Jokerin hahmo oli yksi parhaista suorituksista koko elokuvhistorisassa.
Näin ollen olisi väärin ryöstää tämä saavutus Heath Ledger:ltä. Jos seuraava näyttelijä tekisi huonon suorituksen niin muistaisiko kukaan enään Heatherin loistavan työn, vai oliko vain kaikilla mielessä miten se seuraava "Jokeri" oli aivan paska ja taas koko saagalta meni uskottavuus.

Olen puhunut.
lainaa
Jere

09.01.2009 klo 21.29

Dingo kirjoitti:
Ledgerin Jokeri oli paljon parempi kuin esim. Nicholsonin Jokeri.


Ja höpö höpö oli.
Nicholson on Jokerina edelleen, ja tulee aina olemaan, ylittämätön.
Mutta kyllä Ledger oli erinomainen, tosin vain norminäyttelijöiden mittapuulla.
lainaa
Pkunk

Rekisteröitynyt 08.08.2007

09.01.2009 klo 21.47

Joseph Gordon-Levitt Heath Ledgerin tille. Vähän samaa näköä olisi molemmissa. Eihän se tietenkään ulkonäöstä ole kiinni kun joku rooli vetäistään.

Epäkiitollinen tehtävä näyttelijälle (kuka nyt sitten ehkä on) olisi toisintaa Ledgerin luoma Jokeri. Sama kuin coveroisi jotain hyvää kappaletta. Tuskin tälle hahmon tulkinnalle tulee tulevaisuudessa tilaakaan.

Tuskin nyt tulevissa Batmäneissä kuitenkaan Jokeroidaan kovinkaan suuresti.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

09.01.2009 klo 21.51

Minusta se olisi niin ei-tavanomaista ja juuri siksi mahtavaa... Miksei olisi niin että vankilassa tai jossain muualla jokeri saisi LISÄÄ ''arpiansa''...
'' You wanna know where i got THEESE scars???''
Jokeri + arvuuttaja= NANNAA! Paitsi että arvuuttaja ei saa olla liian jim carreyn arvuuttaja (toisaalta carreyn-arvuuttajan huumori eroaa jokerin huumorista...)
lainaa
Trollbutcher

Rekisteröitynyt 05.08.2008

09.01.2009 klo 22.07

Sniig kirjoitti:
Vaihdettiinhan Kate Hudson Maggie Gyllenhaaliin, toisaalta Ledgerin suoritus oli niin yli-inhimillinen että oikeastaan aivan sama kuka tulisi tilalle niin pettymys se silti olisi.

Se oli Katie Holmes eikä Hudson....
lainaa
Trollbutcher

Rekisteröitynyt 05.08.2008

09.01.2009 klo 22.10

[/quote]

Siis oikeasti, olihan Ledgerin roolisuoritus ihan hyvä, mutta ilman kuoleman tuomaa hypetystä tuskin olisi loistanut monen silmään.[/quote]

Höpönlöpön...jo trailereista ennen sen kuolemaa sai käsityksen että hyvä roolisuoritus tiedossa..
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

09.01.2009 klo 22.19

Puokotouko kirjoitti:
cs_bot kirjoitti:
omgokmgm heath on niiq paraass for evah!!!!11 Fak everybody muut!!1

Tietenkin. Juuri sellainen kommentti että pakko vain laittaa vastaan koska ei ole coolia mennä massan mukana.


Vaikka Heath nyt olikin hyvä roolissaan, niin uskon kyllä että maailmasta löytyy muitakin hyviä jokerin esittäjiä kuin Heath. Eikä mielestäni heathin suoritus nyt mitenkään niin mahtava ollut. Hieno suoritus mutta mielestäni aivan liian yliarvostettu. Itse olin jopa hieman pettynyt (kiitos järjettömän hypen).
Jack Nicholsonin esittämä jokeri oli myös loistava mutta vain aivan eri tyylinen roolihahmo. Nicholsonin Jokeri oli juurikin enemmän sellainen klovnimainen keppostelija niinkuin siinä piirretyssäkin.
lainaa
Trollbutcher

Rekisteröitynyt 05.08.2008

09.01.2009 klo 22.23

Elokuvassa ei ollu mitään muuta vikaa kun se batmanin loppua kohden madaltuva örinä...kiitos yhen täällä näkemäni videonpätkän, aikas rankasti pilas elokuvafiilistä..
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

09.01.2009 klo 22.24

Wagge kirjoitti:
Ei, se on mahdottomuus. Ei liika makeaa mahan täydeltä. Jokeri oli loistavaa katseltavaa Yön Ritarissa, mutta se siitä, ei tarvitse uusin elokuviin tunkea ja vielä uuden näyttelijän turvin. Pienen vilauksen voisi vaikka nähdä jossain taustalla ja juuri ja juuri tunnistettavasti, mutta ei mitään suurempaa roolia.


Tarkoittaako tämä nyt sitten että ei voida enää ikinä tehdä bätmän leffaa missä olisi jokeri koska Heath veti niin hyvän roolin? C'mon, don't bullshit me.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

09.01.2009 klo 22.25

Trollbutcher kirjoitti:
Elokuvassa ei ollu mitään muuta vikaa kun se batmanin loppua kohden madaltuva örinä...kiitos yhen täällä näkemäni videonpätkän, aikas rankasti pilas elokuvafiilistä..


No se mörinä meni jo yli. Puolet bätmiehen puheesta tuli subbarin kautta niin teatterissa kuin kotonakin. Se mörinä meni jo yli kyllä..
lainaa
Wagge

Rekisteröitynyt 11.04.2007

09.01.2009 klo 22.37

Protec kirjoitti:
Wagge kirjoitti:
Ei, se on mahdottomuus. Ei liika makeaa mahan täydeltä. Jokeri oli loistavaa katseltavaa Yön Ritarissa, mutta se siitä, ei tarvitse uusin elokuviin tunkea ja vielä uuden näyttelijän turvin. Pienen vilauksen voisi vaikka nähdä jossain taustalla ja juuri ja juuri tunnistettavasti, mutta ei mitään suurempaa roolia.


Tarkoittaako tämä nyt sitten että ei voida enää ikinä tehdä bätmän leffaa missä olisi jokeri koska Heath veti niin hyvän roolin? C'mon, don't bullshit me.

No bullshit or anything else.
Tarkoitin näitä Nolanin Batman-elokuvia. Jos kolmas elokuva vielä Nolanilta tulee niin siihen ei mielestäni tarvitse enää kenenkään tulkitsemaa Jokeria. Aivan eri asia sitten jos joku toinen ohjaaja alkaa Batman-leffoja työstämään.
lainaa
Purkaja

Rekisteröitynyt 08.06.2008

10.01.2009 klo 00.14

Minä en kyllä kaikkea Ledgerin ylistämistä purematta niele. Toki, hän oli hyvä, nautin suorituksesta. Mutta tässä tapauksessa kaikkeen ylistykseen liittyy varmasti näyttelijän kuoleman aiheuttama mystiikka.
lainaa
mikron-b

10.01.2009 klo 04.57

Jytky kirjoitti:

En aluksi voinut katsoa Batman: Yön Ritaria siitä syystä että mieleeni tuli jatkuvasti batman elokuvat missä vastustajina toimi mm. Arnold Swartchenegger (ei varmaankaan kirjoitettu oikein) . Työkaveri kuitenkin jatkoi pommittamista sanomalla että "kannatta käydä katsomassa" ja niinhän sitä viimein päädyin teatteiin.


Eli et katsonut tätä edeltävää Batman Beginsia? Ei ollu Arskasta siinäkään tietoakaan...

NO katso telkkarista, kohtahan se sieltä tulee. Vähintään yhtä kova kuin Dark Knight.
lainaa
Jopo

10.01.2009 klo 12.24

Ei minua ainakaan haittaisi uusi naama jokerina. Ledger tuskin on ainoa joka DK:n Jokerin kaltaiseen roolisuoritukseen pystyisi. Toisaalta mikä pakko se Jokeri on uuteen leffaan tunkea? Luulis Batmanissa pahiksia riittävän.
lainaa
Tane

Rekisteröitynyt 26.06.2007

10.01.2009 klo 17.58

Skidium kirjoitti:
Kyllähän Ledger näytteli hyvin Jokeria, mutta ei se itselle ollut mitenkään elämää mullistava kokemus.

Jep ihan sama juttu. Eiköhän Hollywoodista löydy muitakin ketkä osaa vähä nauraa hassusti ja lipoa kielellä suutaan.
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

11.01.2009 klo 12.19

Purkaja kirjoitti:
Minä en kyllä kaikkea Ledgerin ylistämistä purematta niele. Toki, hän oli hyvä, nautin suorituksesta. Mutta tässä tapauksessa kaikkeen ylistykseen liittyy varmasti näyttelijän kuoleman aiheuttama mystiikka.

Samaa mieltä. Jos Ledger ei olisi kenahtanut ei leffa olisi taatusti ollut niin suosittu.

Ledger veti kieltämättä ihan hyvin Jokerin roolin, mutta sai aivan liian vähän aikaa ruudulla. Ei se silti ollut mikään maata järistyttävä elämys. Koko leffa oli omasta mielestäni muutenkin todella tylsä ja leffan ainut hyvä asia oli Jokeri. Ei sekään elokuvaa silti pelastanut.

Burtonin ohjaamat ja Michael Keatonin tähdittämät Batman elokuvat ovat edelleen parhaimmat Batman filmatisoinnit tähän asti.
lainaa
Rams

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

12.01.2009 klo 10.41

Tulipa katsottua jouluna Batman Begins sekä The Dark Knight ja heti perään Canal+ esitti ystävällisesti alkuperäiset kaksi ekaa Batmania. Tuli havainnoitua pari asiaa:

Nicholson on yksi lempinäyttelijöistäni. Tästä huolimatta jos pitäisi valita, kumpi vetää paremmin Jokerin roolin, Ledger voittaa 6-0. Voisin muutamien esittämien argumenttien vastapainoksi esittää seuraavaa: Jos Ledger ei olisi kuollut, hän olisi nyt valtavan suuri ja haluttu tähti.

Batman & jossain määrin myös Batman Returns ovat erinomaisia elokuvia... omalta ajaltaan. Itselleni uusien näyttelijät, käsikirjoitukset, tehosteet ja yleinen ote vain toimivat paremmin. Michael Keaton ei mielestäni ikinä oikein toiminut Batmanina, ihme kääpiö pelle.
lainaa

Kirjoita kommentti




www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova