Tuorein sisältö

Bill Gates tuo nyt ydinvoimaa koteihin

23.03.2010 klo 17.29 | Luettu: 4915 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Microsoftin perustajiin kuulunut ja yhtiön pitkäaikaisena keulahahmona tunnettu monimiljonääri Bill Gates on perustanut osittain omalla rahallaan energiayhtiö TerraPowerin, joka aikoo tehdä ydinvoimasta jatkossa hyväksyttävämpää, pienempää ja turvallisempaa. TerraPower käy nyt neuvotteluita minikokoisia ydinvoimaloita suunnitelleen Toshiban kanssa mahdollisesta yhteistyöstä. TerraPowerin kehittämällä teknologialla pieni ydinreaktori toimii jopa 60 vuotta yhdellä tankillisella köyhdytettyä uraania, kertoo Engadget.

Miten on, tahtoisitko sinä oman ydinvoimalan takapihallesi?

V2.fi | Matti Lintula
< Hondan Asimo-robotti... Kaisafest nimesi lis... >

Keskustelut (12 viestiä)

manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

23.03.2010 klo 17.44

Ehkä en, jos se toimii yhtä varmasti kuin aikaiset Windowsit.
asa

23.03.2010 klo 17.58

Mini-Tsernobyl nyt saatavana jokaiseen kotiin!
Snowie

23.03.2010 klo 18.00

Jepa, kohta sitte päästää ihmettelemää takapihalta nousevaa vihreänhohtosta sienipilveä.
zeroic

Moderaattori

Rekisteröitynyt 10.04.2007

23.03.2010 klo 18.02

Core dumped. Report error to TerraPower y/N?
Pkunk

Rekisteröitynyt 08.08.2007

23.03.2010 klo 18.04

"Miten on, tahtoisitko sinä oman ydinvoimalan takapihallesi?"

Varmasti tahtoisin. Itseasiassa sijoittaisin sen takapihalla olevaan uima-altaaseeni. Autoon ottaisin Steve Jobsin Mr. Fusionin ;)
haisku

Rekisteröitynyt 14.10.2008

23.03.2010 klo 18.14

Milloinkohan Nuka-Colaa markkinoille?
error32

23.03.2010 klo 18.24

Jep. Siinä vaiheessa kun tuommonen terropoweri vetää bluescreenin, niin ei edes kerkiä pöytähopioita keräämään ku tulee kiire sienipilveä karkuun juostessa.
Lazzi

Rekisteröitynyt 07.05.2008

23.03.2010 klo 19.20

Ei, ei näin, jannulla on sen verran rahaa että hänenä laittaisin fuusiovoiman kehittämiseen pari miljardia... saamari aiheuttaa vielä maailmanlopun miniydinvoimaloillaan :D
Jokaisella miniydinvoimala takapihalla, voi ihmiskunta muuttua pian aika mutanteiksi >.
Moivaan

23.03.2010 klo 21.24

"Bill Gates on perustanut osittain omalla rahallaan energiayhtiö TerraPowerin, joka aikoo tehdä ydinvoimasta jatkossa hyväksyttävämpää, pienempää ja turvallisempaa"

moi, luen ja omaksun tekstit
itson

23.03.2010 klo 22.20

Tulevaisuuden xboxit käyttää hyväkseen tuota energialähdettä, niin red ring of deathin tilalle tulee mushroom cloud of death. :)

Heheh, illan konsolivääntö oli siinä. Haastakaa vaan!
Aleksi

24.03.2010 klo 00.16

BSODille uusi ulottuvuus?
Zx-4

Rekisteröitynyt 19.07.2007

25.03.2010 klo 17.30

Ehkä se kuuluisa ydintuho tuleekin hieman erilaisella tavalla mihin on ennen uskottu...

Kirjoita kommentti



V2.fi:n JOULUKISA