Tuorein sisältö

OLED-tapetti saa seinät hohtamaan

03.04.2010 klo 20.30 | Luettu: 4780 kertaa | Teksti: Matti Lintula

Orgaanisiin loistediodeihin eli OLED-tekniikkaan perustuva tapetti saattaa olla seuraava askel kotien sähkölaskun pienentämisessä. Iso-britannialainen Lomox on saanut Carbon Trustilta yli puolen miljoonan euron apurahan tapettiteknologiansa jatkokehittämiseen. Ensimmäiset kaupalliset OLED-tapetit tulevat Lomoxin aikataulun mukaan markkinoille vuonna 2012.

Valokuvioilla varustetut tapetit hehkuvat valoa 3-5 voltin jännitteellä ja korvaavat perinteiset valopolttimot energiatehokkaampana ratkaisuna. Matalan virrankulutuksensa vuoksi OLED-tapettien sähköntarve on helppo kattaa esimerkiksi aurinkokennoilla.

V2.fi | Matti Lintula
< MMS Bomber aiheuttaa... Microsoft viilasi kä... >

Keskustelut (9 viestiä)

tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

03.04.2010 klo 23.27

Tuollaiset tapetit olisi aika pirun nätit, mutta maksavat varmaan maltaita. Helppo muuttaa huoneen ilmettäkin, mikäli kuvioita ja kuvia pystyy itse muokkaamaan PC:llä.
jaeger

Rekisteröitynyt 19.04.2007

03.04.2010 klo 23.49

No ei varmaan pysty ite millään pc:llä muutamaan niitä. Ei se tapetti nyt sentään mikään näyttöpaneeli ole. Tapettia missä on ledejä kiinni.
Jonezi

Rekisteröitynyt 23.04.2007

03.04.2010 klo 23.57

Tohon ei varmaan mitään tauluja naulailla kiinni
Aasi-

Rekisteröitynyt 01.07.2009

04.04.2010 klo 10.16

Ei ois pikkusen hienoja jos sais tapettia mikä toimis näyttöpaneelina! Perkele, jynkkyä joka seinällä!
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

04.04.2010 klo 14.13

Aasi- kirjoitti:
Ei ois pikkusen hienoja jos sais tapettia mikä toimis näyttöpaneelina! Perkele, jynkkyä joka seinällä!


Ei tässä varmaan montaa vuotta mene niin tapetti näyttönä toimiikin sitten...
Aasi-

Rekisteröitynyt 01.07.2009

04.04.2010 klo 19.33

Protec kirjoitti:
Aasi- kirjoitti:
Ei ois pikkusen hienoja jos sais tapettia mikä toimis näyttöpaneelina! Perkele, jynkkyä joka seinällä!


Ei tässä varmaan montaa vuotta mene niin tapetti näyttönä toimiikin sitten...


Menee kämppä remonttiin saman tien! :D
kukukuku

04.04.2010 klo 21.41

siis tä kiva sitte ku nukkuu ni noi loistaa ois hitucccccccc ärsyttävää :D:D:D:D
fawfwf

05.04.2010 klo 14.54

kukukuku kirjoitti:
siis tä kiva sitte ku nukkuu ni noi loistaa ois hitucccccccc ärsyttävää :D:D:D:D


valokatkasija anyone!?!?!?
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

05.04.2010 klo 18.49

Ekana tuli mieleen että TV:n ja näyttöjen korvaava... tiedä sit minkälaisesta on kyse muusta kuin tapetista. Jos valaistukseen niin kuvassa oleva huone todella synkkä.

Kirjoita kommentti



V2.fi:n JOULUKISA