Portal 2:n kenttäeditori sai suursuosion
Tämän pystyi ennakoimaan. Portal 2:een äskettäin julkaistu kenttäeditori on saanut yhteisössä suuren suosion ja uutta portaalimatskua syntyy kovalla tahdilla.
Valven mukaan pelaajatuotoksia on jo yli 35 000.
Tottakai jo on tehty mm. laskukone:
Valven mukaan pelaajatuotoksia on jo yli 35 000.
Tottakai jo on tehty mm. laskukone:
Keskustelut (12 viestiä)
Rekisteröitynyt 10.04.2007
11.05.2012 klo 19.48 4
11.05.2012 klo 20.01 9
En älynny videosta yhtään mitään. Toi editori ei taida olla edes WYSIWYG?
Rekisteröitynyt 12.01.2011
11.05.2012 klo 20.25
En älynny videosta yhtään mitään. Toi editori ei taida olla edes WYSIWYG?
11.05.2012 klo 21.53 1
Rekisteröitynyt 16.01.2012
11.05.2012 klo 21.57 1
11.05.2012 klo 22.03
11.05.2012 klo 22.33
11.05.2012 klo 22.36
No siis editorihan on hyvinkin pitkälle wysiwyg verrattuna mallinnusohjelmia muistuttaviin aikaisempiin kömpelöihin insinöörimäisiin kenttäeditoreihin.
"kömpelö" on kyllä vähän väärä sana. Tämä Portalin editori on äärimmäisen kömpelö ja rajoittunut verrattuna vaikka Valve Hammeriin, mutta tätä osaa käyttää kuka tahansa lähes välittömästi.
Rekisteröitynyt 10.08.2011
11.05.2012 klo 23.04
No siis editorihan on hyvinkin pitkälle wysiwyg verrattuna mallinnusohjelmia muistuttaviin aikaisempiin kömpelöihin insinöörimäisiin kenttäeditoreihin.
"kömpelö" on kyllä vähän väärä sana. Tämä Portalin editori on äärimmäisen kömpelö ja rajoittunut verrattuna vaikka Valve Hammeriin, mutta tätä osaa käyttää kuka tahansa lähes välittömästi.
Tämäm Portalin kenttäeditorin idea on nimenomaan olla helpompi ja käyttäjäystävällisempi kuin Hammer, jota se todellakin on. Raaka totuus on se, että Hammer pitäisi rakentaa uudelleen. Se kun tuppaa kaikkea vaikeampaa tehdessä olla todella tökerö ja vanhanaikainen.
Rekisteröitynyt 04.01.2011
11.05.2012 klo 23.24
12.05.2012 klo 00.40
Tämäm Portalin kenttäeditorin idea on nimenomaan olla helpompi ja käyttäjäystävällisempi kuin Hammer, jota se todellakin on. Raaka totuus on se, että Hammer pitäisi rakentaa uudelleen. Se kun tuppaa kaikkea vaikeampaa tehdessä olla todella tökerö ja vanhanaikainen.
Totta, esim. Unreal ja Cryengine -kehitystyökalut ovat huomattavasti parempia kuin Valve Hammer.
Pointti oli kuitenkin se, että tämä kenttäeditori on tarkoitettu pelaajalle, joka haluaa helposti väkerrellä yksinkertaisia puzzleja. Se onnistuu tavoitteessaan täydellisesti, mutta ei missään nimessä kilpaile kunnollisten kehitystyökalujen, edes Hammerin kanssa.
Temposaurin kommentti vain antoi sen kuvan, että perinteiset kehitystyökalut ovat kömpelöitä ja tässä on tulevaisuus.
Peliyhteisö tarvitsee edelleen "insinöörimäiset" kehitystyökalut, jotta saadaan tehtyä korkealaatuista sisältöä, eikä vain sataatuhatta yksinkertaista puzzlea. Ei Hammerin, Cryengine SDK:n tai UDK:n käyttö ole vaikeaa, jos muutaman tunnin viitsii uhrata aikaa niiden opiskeluun.
Rekisteröitynyt 10.08.2011
12.05.2012 klo 17.10
Videon kuvauksessa tekijä mainitsi ettei voinut tehdä kunnollista visuaalista laskinta "item limitin" takia! On tosi hyvä editori joo.
Tuo nyt sattuu olemaan ainoa iso ongelma mikä löytyy, sekin korjattavissa päivitykellä.
Kirjoita kommentti