Se siitä: Amalur-studio on historiaa

27.05.2012 klo 11.00 | Luettu: 4054 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Pitkin viikkoa olemme uutisoineet siitä, kuinka The Kingdoms of Amalur -pelin tehnyt 38Studios vajosi yhä syvemmälle talousvaikeuksiin. Viime torstaina firma lähetti irtisanomisilmoitukset kaikille työntekijöilleen ja se siitä sitten. Amalurin kuningaskuntiin sijoittuvaa Copernicus-MMO:ta ei todennäköisesti koskaan nähdä.

GameSpyn mukaan KoA:n 38Studiosin kanssa yhteistyössä tehnyt BigHugeStudios kertoo, että koska kumppania ei ole, luvattua PC-päivitystäkään ei pystytä enää julkaisemaan.

Gamesindustry kertoo myös, että osa 38Studiosin työntekijöistä on pahassa pulassa. Kun studio muutti uuteen sijaintiinsa rahatukien avustamana, monet muuttivat mukana. 38Studios lupasi hoitaa heidän vanhojen asuntojensa lainat, jotta työntekijät voisivat muuttaa ja nyt pankit kyselevät rahojensa perään.

GI.bizin artikkelin mukaan vieläkään firma ei ole täysin lyönyt hanskoja tiskiin, sillä yksityisiä rahoittajia etsitään.


V2.fi | Manu Pärssinen
< Lauantai-illan Kevyi... Uusi Zone of the End... >

Keskustelut (10 viestiä)

min5sevaan

Rekisteröitynyt 22.03.2012

27.05.2012 klo 11.10

se siitä sit.
eka peli ja heti alas.
Slaya

Rekisteröitynyt 28.06.2008

27.05.2012 klo 11.53

Hö. Sääli. Jos olisivat niistä KoA:R:n virheistä oppineet, niin olisi siinä mennyt seuraavien pelien kohdalla roolipelaamisen historiankirjat uusiksi.
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

27.05.2012 klo 12.12 6 tykkää tästä

Toivottavasti saataisiin alaa pikkasen hallittua. Pienempiä budjetteja ja studioita, mutta pidempiä kehitysaikoja, hiotumpia tuotteita, ja tasapainoisempia työpaikkoja.
Activision

27.05.2012 klo 12.45 4 tykkää tästä

Mirr5 kirjoitti:
Toivottavasti saataisiin alaa pikkasen hallittua. Pienempiä budjetteja ja studioita, mutta pidempiä kehitysaikoja, hiotumpia tuotteita, ja tasapainoisempia työpaikkoja.

Dream on, pal
Electronic_Arts

27.05.2012 klo 19.24 1 tykkää tästä

Activision kirjoitti:
Mirr5 kirjoitti:
Toivottavasti saataisiin alaa pikkasen hallittua. Pienempiä budjetteja ja studioita, mutta pidempiä kehitysaikoja, hiotumpia tuotteita, ja tasapainoisempia työpaikkoja.

Dream on, pal

Samaa mieltä, unta näette.
Jantsa

Rekisteröitynyt 14.12.2011

27.05.2012 klo 19.31 1 tykkää tästä

Electronic_Arts kirjoitti:

Samaa mieltä, unta näette.

nickivalinta hipoo täydellisyyttä
Muokannut: Jantsa 27.05.2012 klo 20.01
Otacon-chan

27.05.2012 klo 19.42

Niinkuin joku anonyymi sanoikin tästä asiasta, peleihin pumpataan biljoonia, hinnat taivaissa, pelaajien lompakoiden ryöstöä/huijaamista, valehtelua ja vaikka mitä.
Pelaajat eivät enää avaa lompakkoa innolla uusille peleille isoilla hinnoilla. Poimitaan pari hyvää peli sarjaa ja pelataan niitä vain jatko-osineen.
Varis

Rekisteröitynyt 16.04.2011

27.05.2012 klo 22.28

Ainoa asia jota tässä harmittelen on se, että ihmiset menettää duuninsa. KoA oli pelkkää päätöntä napin hakkaamista, petyin. Ei maistunut salami.
DasBoot

28.05.2012 klo 00.16

EA julkaisijana, niin ei mikään yllätys.
Jerky

29.05.2012 klo 10.42

Harmittaa Big Huge Gamesin puolesta. Rise of Nations pelit ovat erinomaista viihdettä. Luulempa että Brian Reynolds:lle löytyy kysyntää monestakin eri suunnasta tämänkin jälkeen.

Kirjoita kommentti

89826

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova