Tuorein sisältö

Näin Metal Gear Solid V:tä pelattiin Tokyo Game Showssa

22.09.2013 klo 11.00 | Luettu: 10340 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Tokyo Game Showlla nähtiin parikin eri pelidemoa Metal Gear Solid 5:stä. Ensimmäisessä edetään yöaikaan ja toisessa päiväsaikaan. Yhteensä materiaalia on lähes puoli tuntia.




V2.fi | Manu Pärssinen
< Lauantai-illan Kevyi... Pelifirmat yhdistivä... >

Keskustelut (15 viestiä)

Tillu

Rekisteröitynyt 30.03.2007

22.09.2013 klo 11.42 2 tykkää tästä

Hideo Kojima kirjoitti:


-Spec ops is something that you don't have to do(not required for story)

-He wants to give feel of survivor game, he doesn't want players to feel of game where "if I take 3 more hits, I will die" so no HUD for life. But he is willing to listen to user feedback.

-Initially the slow-mo and enemy tagging/marking was not in the game. But without these the game was way too difficult and it was hard to figure out how, by whom you were caught. So he is testing out various stuff and tagging/marking and slow-mo was placed. He is currently considering the option of having an option to turn on/off on tagging and slow-mo. Kojima personally like these features, but he is willing to take user feedback on this.

-Fulton recovery system is in The Phantom Pain, but not in Ground Zeros.

-He keeps on talking about user feedback. He won't change the core concept of the game, but things regarding controls and user interface he could change.


Itselleni Bullettime ja vihollisten tagaaminen on vähän epävarma asia. Toivoisin asian suhteen pelkistettyä ja raakaa hiiviskelypeliä. En Convictionin kaltaista Bourne-seikkailua.
Muokannut: Tillu 22.09.2013 klo 11.43 lainaa
Derp

22.09.2013 klo 12.35 8 tykkää tästä

Pitää kato vähän helpottaa ettei Jonne 13-wee CoD-pärinöissään ala poraamaan kun joutuu joskuskin hieman ajatella itsekin.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

22.09.2013 klo 12.52

Konamilla ilmeisesti katseltu Darksyde Philin videoita, ja tehty uusi peli niistä saadun palautteen mukaan.

http://youtu.be/NSH39aiTx2A?t=26m25s
lainaa
MUN4G0GG3L14LF4

22.09.2013 klo 14.36 4 tykkää tästä

Maailman yli arvostetuin pelisarja. Ei jatkoon

Näyttää kömpelöltä tän genin peliltä eikä todellakaan next gen niin kuin battlefield 4
lainaa
Bane

Rekisteröitynyt 09.06.2012

22.09.2013 klo 16.14 13 tykkää tästä

MUN4G0GG3L14LF4 kirjoitti:
Maailman yli arvostetuin pelisarja. Ei jatkoon

Näyttää kömpelöltä tän genin peliltä eikä todellakaan next gen niin kuin battlefield 4

Miksi olet täällä?
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

22.09.2013 klo 16.55 2 tykkää tästä

Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Toisaalta olen hyvilläni, että sarjaa uudistetaan. Kolmonen maistui puulta kaikessa laadukkuudessaan, nelönen ripulilta. Peace Walker oli raikas tuulahdus, mitä olenkin näistä kolmesta eniten jaksanut pelata.
lainaa
MUN4G0GG3L14LF4

22.09.2013 klo 18.02

Bane kirjoitti:
MUN4G0GG3L14LF4 kirjoitti:
Maailman yli arvostetuin pelisarja. Ei jatkoon

Näyttää kömpelöltä tän genin peliltä eikä todellakaan next gen niin kuin battlefield 4

Miksi olet täällä?


Koska rakastan xboxiani se on maailman paras konsoli, ja uusi xone tulee pesemään tehoissa kaikki pc:tkin!
lainaa
fish

22.09.2013 klo 18.08 5 tykkää tästä

Sir_Rymylys kirjoitti:
Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Toisaalta olen hyvilläni, että sarjaa uudistetaan. Kolmonen maistui puulta kaikessa laadukkuudessaan, nelönen ripulilta. Peace Walker oli raikas tuulahdus, mitä olenkin näistä kolmesta eniten jaksanut pelata.

Ei millään pahal, mut satutko olemaan kehari?
Peace Walker on selvästi huonoin noist.
lainaa
MUN4G0GG3L14LF4

22.09.2013 klo 19.01 4 tykkää tästä

Bane kirjoitti:
MUN4G0GG3L14LF4 kirjoitti:
Maailman yli arvostetuin pelisarja. Ei jatkoon

Näyttää kömpelöltä tän genin peliltä eikä todellakaan next gen niin kuin battlefield 4

Miksi olet täällä?

Tykkään myös pippeleistä.
lainaa
HerpDerpJonzu

22.09.2013 klo 19.45 1 tykkää tästä

Derp kirjoitti:
Pitää kato vähän helpottaa ettei Jonne 13-wee CoD-pärinöissään ala poraamaan kun joutuu joskuskin hieman ajatella itsekin.


Haha :D Ajatella videopelissä? Jos ympäristöjä saisi käyttää normaalin fysiikan ja logiikan mukaan, eikä kehittäjän ahdasmielisen ajattelun seuraamaa kulkua, niin lauseesi olisi jotenkin ymmärrettävissä.
lainaa
Sir_Rymylys

Rekisteröitynyt 11.04.2007

23.09.2013 klo 00.13 4 tykkää tästä

fish kirjoitti:
Sir_Rymylys kirjoitti:
Vähän ristiriitaiset tunnelmat. Toisaalta olen hyvilläni, että sarjaa uudistetaan. Kolmonen maistui puulta kaikessa laadukkuudessaan, nelönen ripulilta. Peace Walker oli raikas tuulahdus, mitä olenkin näistä kolmesta eniten jaksanut pelata.

Ei millään pahal, mut satutko olemaan kehari?
Peace Walker on selvästi huonoin noist.

"Keharit" ovat noloja. Mutta jos nyt vähän avaan omaa näkökantaani:

Kolmonen oli loistava Bond meiningin ja juonen osalta. Edes langan ohuet pahikset eivät onnistuneet pilaamaan juonta, sillä ne toimivat lähinnä rekvisiittana Evan, Snaken ja Bossin kolmiodraamalle. Pelin tylsin osuus olikin sitten itse pelaaminen, mikä ei tarjonnut ykkösen ja kakkosen jälkeen mitään uutta. Eläinten rouskuttaminen oli vain tylsästi vaikeutettu Ration järjestelmä. Valikoissa ramppaaminen, hidasta ja puuduttavaa. "Avoin ympäristö" tarkoittikin vain putkijuoksua vihreissä tekstuureissa (Vaikkakin tasosuunnittelu edusti parasta MGS:ää tähän mennessä).

Nelonen yllätti positiivisesti ja ylitti kaikki odotukset pelaamisen osalta reippaasti. Hiiviskely aiheutti samanlaisen henkisen seisokin kuin ykkönen konsanaan. Pelin alussa ajattelin, että tästä tulee paras kokemus ikinä. Jossain vaiheessa totuus kuitenkin löi vasten kasvoja. Kojima kärsi selvästi writer's blockista ja juoni oli sitten sen mukaista. En koskenut peliin kahteen viikkoon. SPOILER ALERT! Viimein palasin sen pariin vain todetakseni, että Vampista oli viimein tullut "oikea poika", Meryl oli koko ajan pettänyt Snakea Johnny the paskahousun kanssa, Ocelot vetänyt vähän liikaa kokaa hämätäkseen la li lu le trolololleloa ja Snake ryömi jättimäisen mikron läpi vain todetakseen, ettei hänen työpanostaan oltaisi alunperin tarvittukaan.

Peace Walker maistui selkeästi kolmosen jämäpaloilta ja juoni oli tasoa naurettava. Pelattavuus oli yksinkertaistettu, mutta toimi tarkoituksenmukaisesti. Pelistä kuitenkin teki mielenkiintoisen se, miten onnistuneesti MGS:n maailmaan oli upotettu Pokemon/Monster Hunter. Pelinä ei ehkä mikään maailmaa järisyttävä kokemus, mutta tarjosi kuitenkin jotain erilaista ja tavoittelemisen arvoista.
lainaa
wellsaidchap

23.09.2013 klo 00.23

Hyvin perusteltu ryhmylys. Täällä v2 puolella harvoin on rationaalista sakkia joka perustelisi hyvin kantojaan. V2 kun tuntuu pääosin koostuvan kirjautuneista ja ei kirjautuneista trolleista... anteeksi vaan. Omasta mielestäni portable ops on ollut mgs 3 jälkeen paras. Neljäs oli vain sen alle 4tuntia pelattavaa cutscenet skipaten ja yrittäen fox hound arvoa saada... Joka on aika naurettavaa kun nyt aattelee. Itse toivoisin että kojima jättäisi mgs sarjan rauhaan ja alkaisi tekemään uusia tai jotain muuta peli sarjaansa laajentamaan. *Köh* snatcher *köh*
lainaa
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

23.09.2013 klo 03.03

Eipä juuri ulkonäöllisesti säväytä, kuten muutki Metal Gearit tämä on sellainen jonka voisi ostaa alelaarista, mutta päädyn silti mieluummin johonkin oikleasti hyvään räiskintäpeliin
lainaa
gourmetti

23.09.2013 klo 23.28 4 tykkää tästä

Talmunen kirjoitti:
Eipä juuri ulkonäöllisesti säväytä, kuten muutki Metal Gearit tämä on sellainen jonka voisi ostaa alelaarista, mutta päädyn silti mieluummin johonkin oikleasti hyvään räiskintäpeliin
Mgs-pelit eivät ole räiskintäpelejä. Kehari.
lainaa
BigSnakeBoss

26.09.2013 klo 11.35

Tillu kirjoitti:
Hideo Kojima kirjoitti:


-Spec ops is something that you don't have to do(not required for story)

-He wants to give feel of survivor game, he doesn't want players to feel of game where "if I take 3 more hits, I will die" so no HUD for life. But he is willing to listen to user feedback.

-Initially the slow-mo and enemy tagging/marking was not in the game. But without these the game was way too difficult and it was hard to figure out how, by whom you were caught. So he is testing out various stuff and tagging/marking and slow-mo was placed. He is currently considering the option of having an option to turn on/off on tagging and slow-mo. Kojima personally like these features, but he is willing to take user feedback on this.

-Fulton recovery system is in The Phantom Pain, but not in Ground Zeros.

-He keeps on talking about user feedback. He won't change the core concept of the game, but things regarding controls and user interface he could change.


Itselleni Bullettime ja vihollisten tagaaminen on vähän epävarma asia. Toivoisin asian suhteen pelkistettyä ja raakaa hiiviskelypeliä. En Convictionin kaltaista Bourne-seikkailua.


Kannattaa laittaa Kojimalle Twitterissä palautetta. Kumpaankin englannin kieliselle ja japanin kieliselle accountille. Toivottavasti tuo vihollisten merkaaminen olisi kokonaan omasta valinnasta kiinni.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova