Tuorein sisältö

Pelataanpa: Myöhempien aikojen Commodorea

Mikko Heinonen

10.09.2017 klo 20.30 | Luettu: 3082 kertaa | Teksti: Mikko Heinonen

Ysärin nepapelejä


Tulin lueskelleeksi Zzap!64-lehteä vuodelta 1992 ja huomasin, että en ollut koskaan kokeillutkaan monia siinä kehuttuja pelejä, koska myin oman C64:ni pois jo vuonna 1988. Tutkaillaanpa siis muutamia lehden 90-luvun puolella kehumia tuotoksia.



Pelit:Summer Camp, Winter Camp, C.R.E.A.T.U.R.E.S.

V2.fi | Mikko Heinonen
< Pelisohva S2E2: Defe... Pelisohva S2E3: The ... >

Keskustelut (7 viestiä)

LateHuominen

Rekisteröitynyt 18.01.2015

10.09.2017 klo 20.53

Commandore 64 onkin paras kone. Ja tuleehan sille edelleen uusia pelejä kovalla tahdilla, niitäkin voisitte joskus kokeilla v2:lla.
Muokannut: LateHuominen 10.09.2017 klo 20.54
Mikko

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

10.09.2017 klo 20.55 1 tykkää tästä

LateHuominen kirjoitti:
Commandore 64 onkin paras kone. Ja tuleehan sille edelleen uusia pelejä kovalla tahdilla, niitäkin voisitte joskus kokeilla v2:lla.


Saattaa kannattaa seurata Pelisohva-sarjaa tähän liittyen.
Muokannut: Mikko 10.09.2017 klo 20.59
LateHuominen

Rekisteröitynyt 18.01.2015

10.09.2017 klo 20.58

Mikko kirjoitti:

Saattaa kannata seurata Pelisohva-sarjaa tähän liittyen.


Hienoa, jään odottelemaan.
Kille

10.09.2017 klo 21.18

Nyt olikin pitkästä aikaa oikeasti mielenkiintoinen jakso. Ei sillä, olen pitänyt kaikista ja viihdyttäneet, mutta tässä oli "sitä jotain".

Olin aikoinani hieman myöhässä tulossa C64/Amiga-rintamalla ja sain vasta Amigan '91. Siihen asti tuli pelattua C64:llä ja NESsillä. Joskin C64 oli jäänyt aikas vähälle jo tuolloin. Muistan jotenkin hämärästi nähneeni Summer Campin jossain lehdessä ja ehkä pelanneenikin, mutta täysin varmaksi ei voi sanoa. Muut olivatkin sitten uusia.

Pakko sanoa, että pirusti oli kyllä mennyt C64 pelit eteenpäin tuolloin. Äänet, värit, "animaatiot" jne. Noi olisivat olleet kovia pelejä koneella viisi vuotta aikaisemmin, mutta taisi tuolloin tosiaan jo jääneen vain pienenporukan peleiksi Amiga-, PC-, Megadrive- ja SNES-buumin alla. Osoitun kuitenkin, kuinka pelit saatiin näyttämään oikeissa käsissä vanhallakin raudalla todella näppäriltä.

Olisi hauska nähdä muistakin koneista samanlaisia viideoita tulevaisuudessa.
npbpeqtehog

10.09.2017 klo 22.34

Graafisesti ei kovin sykähdyttävää, mutta onhan nämä paljon enemmän pelejä kuin nykyajan 5 min skriptattua putkea, 5 min välivideota -kokemukset.

Vois nykylaitteillekin tehdä vähän enemmän pelejä joissa alkuruutu on 3 sekuntia ja sen jälkeen 100% gameplayta. Eikä sen silti tarttis olla mitään indieroskaa vaan ihan rehellistä Soulsia,Spacea,Haloa jossa pelattavuus tulee ennen löpinää.
faafaa

11.09.2017 klo 08.36 2 tykkää tästä

npbpeqtehog kirjoitti:


Vois nykylaitteillekin tehdä vähän enemmän pelejä joissa alkuruutu on 3 sekuntia ja sen jälkeen 100% gameplayta. Eikä sen silti tarttis olla mitään indieroskaa vaan ihan rehellistä Soulsia,Spacea,Haloa jossa pelattavuus tulee ennen löpinää.


Silti kaikissa mainitsemissasi peleissä on melko paljon sitä "löpinää", etenkin alussa. ;)
deprp

11.09.2017 klo 08.42

Kille kirjoitti:


Olin aikoinani hieman myöhässä tulossa C64/Amiga-rintamalla ja sain vasta Amigan '91. Siihen asti tuli pelattua C64:llä ja NESsillä. Joskin C64 oli jäänyt aikas vähälle jo tuolloin. Muistan jotenkin hämärästi nähneeni Summer Campin jossain lehdessä ja ehkä pelanneenikin, mutta täysin varmaksi ei voi sanoa. Muut olivatkin sitten uusia.

Suomessa aika moni oli vähän jäljessä tossa kyseisessä transitiossa, eikä ihan vähiten sen takia, että talousnäkymät oli monella perheellä aika synkät juuri vuosina 1990-95 sekä sen takia, että 8-bittiset rantautuivat pikkaisen jäljellä Suomeen. Itsekin vedin c64 ja NES -linjalla jonnekin '94-95 asti, kunnes talousnäkymät oli sen verta pirteät meidän taloudessa, että isä päätti ostaa meille PC:n. Amiga/SNES/Megadriveä toki tuli pelattua, aika paljonkin, kiitos kaverien ja R-Kioskin. :)

Kille kirjoitti:

Pakko sanoa, että pirusti oli kyllä mennyt C64 pelit eteenpäin tuolloin. Äänet, värit, "animaatiot" jne. Noi olisivat olleet kovia pelejä koneella viisi vuotta aikaisemmin, mutta taisi tuolloin tosiaan jo jääneen vain pienenporukan peleiksi Amiga-, PC-, Megadrive- ja SNES-buumin alla. Osoitun kuitenkin, kuinka pelit saatiin näyttämään oikeissa käsissä vanhallakin raudalla todella näppäriltä.

Tämähän on edelleen aika yleistä, että laitesukupolven lopussa tulee teknisesti hienoimmat pelit, ja ne näinollen välillä jäävät harmillisen pienen porukan pelattaviksi.

Kirjoita kommentti

20123

www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova