Tuorein sisältö

Max Payne 3:a tekemässä

Manu Pärssinen

18.05.2012 klo 10.00 | Luettu: 2991 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Haastattelussa Jeronimo Barrera

XCN-yhteisö kyseli Max Payne 3:n kehitysvarajohtaja Jeromino Barreralta pelin tekemisestä. Muun muassa tällaisia mies vastaili.

Kuinka vaikeaa on ottaa haltuun peli, jolla oli tietty suunta toisen pelinkehittäjän toimesta. Halusitteko säilyttää alkuperäisen tunnelman, vai tehdä oman versionne?
Halusimme tehdä molemmat, ottamalla Max Paynen klassisia elementtejä ja viemällä ne suuntaan, joka oli hahmolle loogista, samalla luoden uusia mahdollisuuksia tarinalle ja pelitilanteille.

Tarinan näkökulmasta ei ollut kovin paljon luovia mahdollisuuksia pitää Max New Yorkissa viime pelien tapahtumien jälkeen, mies sai varmasti potkut poliisivoimista. Työ turvallisuusfirmassa Etelä-Amerikassa on juuri sellaista työtä, mitä vanhempi, parhaat päivänsä nähnyt ex-poliisi tekisi.

Pelin näkökulmasta tavoitteenamme oli jatkaa sarjan perintöä ja tehdä siitä sellainen, minkä uskoimme Max Payne -pelin olevan vuonna 2012 - hienostunein ja soljuva, elokuvamainen toimintaräiskintä, jonka pystyimme tekemään, aseista tähtäykseen, animaatioihin, tekoälyyn, tarinan esittämiseen. Käytimme kaikkea käytössämme olevaa teknologiaa työntääksemme Max Paynen peruspeli-ideologiaa eteenpäin, olipa kyse sitten Bullet Timen monipuolisemmasta käytöstä, Maxin luonnollisista liikkeistä tai tekniikoista, joilla pelitilanteet ja välinäytökset vaihtuvat saumattomasti.



Tämä on ensimmäinen Max Payne, jota ei kehitä Remedy eikä kirjoita Sam Lake. Oliko se mahdollisuus uudistaa peliä tai koettaa jotain uutta?
Meillä on pitkä historia Remedyn kanssa, joten oli tärkeää kohdella pelisarjaa ja hahmoa kunnioituksella. Kyseessä on kuitenkin sama Max Payne kuin ennenkin, nyt vain nykypäivässä, vanhempana entisenä poliisina, joka ei ole päässyt irti ensimmäisten pelien tragediasta. Joten vaikka Max on siviili ja etsii töitä Brasiliasta, tarina jatkuu loogisella tavalla ensimmäisistä peleistä ja se paljastuu pelin aikana.

Moninpelin tuominen Max Payne 3:een on aivan uusi alue pelisarjalle. Kuinka uskotte fanien suhtautuvan siihen. Voiko Max Payne 3 haastaa Gears of Warit ja Call of Dutyt moninpelinä?
Siitä päättävät pelaajat, mutta emme koskaan aikoneet julkaista moninpeliä, joka olisi siellä muuten vain tai kopioisi jotain muuta peliä. Max Payne 3:n moninpelin täytyi tuntua Max Paynelta ja tarjota samalla pelaajille jotain uutta. Halusimme saada kaikki Max Paynen yksinpelin hienot jutut moninpeliin. Niitä ovat mm. erittäin tarkka ja sujuva tähtäys, fantastinen animointi ja Bullet timen käyttö.


Edellisissä Max Payne -peleissä oli kohtauksia, jossa pelattiin lääkkeiden vaikutuksen alaisena tai painajaisessa. Näemmekö tätä myös Max Payne 3:ssa?
En halua paljastaa liikaa, mutta Max on viettänyt paljon aikaa alkoholin ja kipulääkkeiden parissa unohtaakseen ensimmäisten pelien asiat. Voi sanoa, että hän näkee maailman aineiden vaikutuksen alaisena ja hänen elämänsä alkaa muistuttaa painajaista. Tarinassa loikitaan ajassa ja Max pohtii miten hän päätyi niin kauaksi kotoa, taaws tällaiseen tilanteeseen, jossa viholliset haluavat tappaa hänet.

Pitääkö edelliset pelit olla pelattuna, jotta tästä voisi nauttia?
Ei tosiaankaan. Jos olet pelien fani, tunnistat heti Maxin ja hänen tarinansa, mutta uudet tulokkaat pääsevät mukaan nopeasti. Suurin osa pelistä tapahtuu Sao Paulossa Brasiliassa, mutta iso osa on myös New Yorkissa, kun Max muistelee, miten hän joutui tähän outoon ja vaaralliseen paikkaan.

Onko jotain mukavia muistoja pelin tekemisestä?
Oli hienoa saada James McCaffrey palaamaan Maxin ääneksi, mutta paljon on muuttunut siitä, kun hän viimeksi oli mukana. Teimme paljon liikemallinnusta oikeilla näyttelijöillä ja McCaffreyn mukanaolo toi peliin hyvin luonnollisen tunnelman. Se tietenkin tarkoitti myös, että McCaffreyn piti tehdä stuntteja, joten tällä kertaa Maxin ääni ja naama oli oikeasti loikkimassa Maxina.



V2.fi | Manu Pärssinen
< Motskarimäkien kunin... Lauantai-illan Kevyi... >

Keskustelut (5 viestiä)

Pelastin_Monan

18.05.2012 klo 12.29

RIP Max. Pidä hauskaa taivaassa vaimosi ja lapsesi kanssa.
Talmunen

Rekisteröitynyt 20.12.2010

20.05.2012 klo 04.12

Pelastin_Monan kirjoitti:
RIP Max. Pidä hauskaa taivaassa vaimosi ja lapsesi kanssa.
Revin sun pään irti, jos tuo kommentti liitty jotenki 3. loppuun
DocEvil

20.05.2012 klo 13.33

ÄLÄ LUE KOMMENTTEJA KESKUSTELUPALSTALLA SISÄLTÄÄ SPOILEREITA !!!!!!!


On todella huono moderointi tällä sivulla, kun tollaset spoilerit (?) säilyy kaksi kokonaista päivää. NYT HERÄTYS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
manu

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

20.05.2012 klo 13.58 1 tykkää tästä

Eiköhän 'Pelastin_Monan' viittaa ihan siihen mielipiteeseensä, että nyt on Max Payne kuollut, kun ei ole Remedy tekemässä.
ahas

21.05.2012 klo 20.21

Voi sianleuka ja surkeus sentään. RS meni pilaamaan hyvän pelisarjan tällaiseksi hyppeleväksi kuvaksi ylipitkine välianimaatioineen. Kai tämä GTA-klooni täytyy läpi yrittää kahlata. Vielä enemmän surettaa kommentti eräässä peliarvostelussa että Rockstar on näyttänyt miltä tulevaisuuden pelin tulee näyttää ja tuntua....voi eih.

Kirjoita kommentti



www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova