Tuorein sisältö

VGA: Halo: Reach -traileri julkaistiin

13.12.2009 klo 23.00 | Luettu: 27864 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen

Video Game Awardseilla esiteltiin myös Halo: Reachia. Tässä trailerillinen menoa, joka lupailee keväällä moninpeli-betaa.


V2.fi | Manu Pärssinen
< VGA: Green Daylle om... Kymmenen kuuminta co... >

Keskustelut (37 viestiä)

Jinkkis

Rekisteröitynyt 13.12.2009

13.12.2009 klo 23.12

Eieieieieiei ei mitään helvetin supersotilasryhmää taas kerran! Reachista saisi niin paljon enemmänkin irti. Paljon mielummin olisin joku perus skappari joka taistelee epätoivoisesti juoksuhaudoissa ylivoimaista vihollista vastaan. Noh, kyllä tämä silti varmasti juonellisesti kakkosen ja kolmosen voittaa, olivat sen verran kuraa siltä osin ja Reachin tarinaa on aika vaikea sössiä.

Plussaa tosin mw2:n ilmiselvästä Ghostin jälkeläisestä.
lainaa
jsorwis

Rekisteröitynyt 10.08.2007

13.12.2009 klo 23.30

Jinkkis kirjoitti:
Eieieieieiei ei mitään helvetin supersotilasryhmää taas kerran! Reachista saisi niin paljon enemmänkin irti. Paljon mielummin olisin joku perus skappari joka taistelee epätoivoisesti juoksuhaudoissa ylivoimaista vihollista vastaan. Noh, kyllä tämä silti varmasti juonellisesti kakkosen ja kolmosen voittaa, olivat sen verran kuraa siltä osin ja Reachin tarinaa on aika vaikea sössiä.

Plussaa tosin mw2:n ilmiselvästä Ghostin jälkeläisestä.

Kyllähän tuo oli jo tiedossa pidemmänkin aikaa että Spartalaisilla pelaillaan. Itse en edes halua pelata muulla kuin Spartalaisilla siitä syystä että esim ODST:t ovat hitaita ja kankeita Spartalaisiin verrattuna eikä niillä pelaaminen ole läheskään yhtä hauskaa kuin esim Chieffillä.

Kakkosen juoni oli imo pelisarjan paras, mutta Reachin tarina on kirjoissa aika helkkarin kova. Saa nähdä miten Bungie tulkitsee kirjaa ja mitä peliin halutaan sisällyttää. Itsellekin tuli heti mieleen Ghost tuosta EVA-armoria käyttävästä spartalaisesta.

Mitä traileriin tulee niin täytyy sanoa että pidin paljon vaikkei mitenkään älyttömästi yllättänytkään. Graffat ovat parantuneet ja en huomaa yhtään mitään sahalaitaa edes Bnetistä lataamassani 720p-trailerissa eli AA:ta on mukana vähintään 2x, mutta trailerin perusteella uskaltaisin veikata jopa nelinkertaista reunapehmennystä. Samaten AF on kasvanut sitten Halo 3:n ja ODST:n. Bungie käyttää myös ensimmäistä kertaa Mo-Cappia ja hahmomallit ovat muutenkin huomattavasti edellisosia yksityiskohtaisempia. Aseita bongasin Magnum, Sniper ja tuo joku Battle Riflen prototyyppi. Ajoneuvoja oli kaksi, joista toinen on tuttu ja tunnettu Warthog minigunilla ja toinen tuo Hornetin ja Pelicanin väliin sijoittuva kopterihärveli. Commanderin sanat vihjaavat ainakin panostukseen co-opissa.

Mikä tuo maasta lähtenyt valopallo oli? Ja mitä tuolla taivaanrannassa näkyi ylipäätään? Jokin kiekkomainen säde/rinki(ei Halo)?
lainaa
HelG

Rekisteröitynyt 10.01.2009

13.12.2009 klo 23.32

Omnomnom kyllä kelpaa taas

Näyttää tulevan perkeleen hyvännäköinen peli, jopa boksin paras etten sanoisi. Spartanit on ihqui!
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

14.12.2009 klo 00.12

Gears of Halo.
Tähänkö sitä ollaan tultu?
Rakas Haloni on kulutettu epäuskottavan harmaaksi tusina wannabe hardskifiksi. Hahmot vaikuttavat siltä, että haetaan samaistuttavuutta sarjan nykyiseltä kohdeyleisöltä: 16-vuotiaat emottavat jenkkilähiökovisteinit, eli toisinsanoen riittää kun pousailee enemmän kuin varsinaisesti tekee asioita, ja joka viidestoista sekunti päästetään suusta ulos jotain vitun urpoa patrioottiuhoa.
"Omglol, sillä on pääkallo maalattu/raavittu kypärään!!!" tosi edgyä! Tuolla hahmolla on varmaan kans jokin tosi vitun mysteerinen menneisyys.
Ja sitten nuo eliitit. Voi Bungie kun melkein sait minut odottamaan jotain hyvää, mutta eih. Hampaat on pidennetty todella naurettaviin mittoihin ja silmät pistetty hehkumaan punaisina. Se oli just oikein ekoissa peleissä, kun ne vihollisen sotilaat tuntuivat vihollissotilailta, eikä miltään helkkarin random örrörörör-hirviöiltä.
Ja muutenkin tosi laimea traileri...

Kaippa se tämäkin tulee ostettua...
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

14.12.2009 klo 03.50

Ööh, Bungie väitti, että tämä traileri olisi ollut reaaliaikaista pelimoottorin mallinnusta. Ei muuten varmana pidä paikkaansa koska sen näkee jo silmällä, että CGI-pätkiä on välissä kun katsoo HD-koon videota. Esim. jeepillä ajo, valolähteet, siirtymävaiheet eri kohtaustenvälillä... hyvin pieni osa jos edes sekään oli varsinaista pelimoottorin piirtämää pätkää.

Olen hieman pettynyt tämän vuoksi. :(

...

Mutta jos unohdetaan tuo niin ihan ok traileri. Ja varmaan ihan ok pelikin on tulossa. Kaikista Haloista olen tykännyt mitä tähän mennessä niitä on ulos työnnetty jos Halo Warsia ei lasketa mukaan koska sitä en ole pelannut. :P
lainaa
jsorwis

Rekisteröitynyt 10.08.2007

14.12.2009 klo 07.19

Dekonega kirjoitti:
Ööh, Bungie väitti, että tämä traileri olisi ollut reaaliaikaista pelimoottorin mallinnusta. Ei muuten varmana pidä paikkaansa koska sen näkee jo silmällä, että CGI-pätkiä on välissä kun katsoo HD-koon videota. Esim. jeepillä ajo, valolähteet, siirtymävaiheet eri kohtaustenvälillä... hyvin pieni osa jos edes sekään oli varsinaista pelimoottorin piirtämää pätkää.

Olen hieman pettynyt tämän vuoksi. :(

...

Mutta jos unohdetaan tuo niin ihan ok traileri. Ja varmaan ihan ok pelikin on tulossa. Kaikista Haloista olen tykännyt mitä tähän mennessä niitä on ulos työnnetty jos Halo Warsia ei lasketa mukaan koska sitä en ole pelannut. :P

Ei tuossa jeepillä ajamiskohtauksessa ole kyllä mitään niin ihmeellistä grafiikoissa etteikö se voisi olla realiajassa in-game. Ruohot, jeepin muodot ja valot näyttävät sen verran karheilta että ne tuskin ovat prerenderöityjä. Bungie ei muutenkaan ole koskaan käyttänyt Haloissa prerenderöityä cutsceneja, joten miksi tässäkään? Myös kaikki Haloista julkaistut prerenderöidyt cgi-trailerit ovat olleet sen verran näyttäviä että ne eivät voi pyöriä millään realiajassa eikä niissä ole käytetty edes pelimoottoria(esim E3 06 Premiere jne). Tämä on selvästi tehty pelimoottorilla ja Bungie on itse sanonut että tämä pyörii ihan realiajassa.
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

14.12.2009 klo 07.22

Mirr5 kirjoitti:
Gears of Halo.

Kyllä.

Kun Halo-sarjalle halutaan uutta ilmettä ja fiilistä, niin vakavampaan ja raaempaan suuntaan meneminen on yksi parhaista vaihtoehdoista. Jo tapahtumapaikka Reach asettaa nämä puitteet, sillä lokaatio on yksi Human-Covenant-sodan epätoivoisimmasta taistelutantereista...paikka jossa lähes kaikki Spartanit kuolivat.

Porukan "sekalainen remujengi" -lookki on täysin oikeutettu ja matkittu ihan IRL-erikoisjoukoilta (no, ainakin niistä leffojen vastineista). Pääkallo-kypärä varmaan iskee 16v-jenkkiteineihin, mutta myös minuun. Aika pahapeppu!
lainaa
ville

14.12.2009 klo 10.24

En tiedä ringeistä tai valoilmiöistä, mutta ainakin covenantin CCS-luokan risteilijän hahmo sieltä pilvistä lopussa erottuu.
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

14.12.2009 klo 11.00

Kiinnostaa, mulla ei muuta lisättävää!
lainaa
Joohanh

14.12.2009 klo 12.16

Mielenkiintoista, että traileri yllätti Dekonegan noinkin pahasti, että piti mennä jo GCI:tä peräänkuuluttamaan.

Erittäin lupaava merkki Halo: Reachilta.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

14.12.2009 klo 12.19

jsorwis kirjoitti:
Tämä on selvästi tehty pelimoottorilla ja Bungie on itse sanonut että tämä pyörii ihan realiajassa.

Noh, se on sinun mielipiteesi, mutta minusta tämä on oikeasti sekoitus reaaliaikaista ja esirenderöityä kuvaa kuten kirjoitin. Ja en ole ainoa joka niin ajattelee...

Ravi Sinha kirjoitti:
Queries have been arising as to whether the game is running on a new engine or not, but we can confirm one thing: Yes, Reach is running in real time. Well, at least after the 0:34 mark in the premiere trailer.

Sorry fans but those parts, featuring a Warthog drive through a morose atmosphere with Pelicans overhead, are decidedly not real time. Kudos to Bungie for preparing a good transition to the actual graphics but it’s still noticeable. Many factors, as noticed in the high definition trailer, can be observed.


http://www.split-screen.com/2009/12/13/how-halo-reach-gra

Miksi sitten välissä on esirenderöityä materiaalia? Älä minulta kysy.
lainaa
somebody

14.12.2009 klo 12.40

hienolta näyttää.
toivottavasti vain ei tule samanlaista juonta kuin odst:ssä eli näytettäisiin jokaisen spartanin kuolema erikseen omassa kentässään.
odst:ssä se oli ihan hyvä mutta ei sitä toista kertaa jaksaisi.
lainaa
seki

Rekisteröitynyt 04.07.2007

14.12.2009 klo 13.17

Eka ollaan "joo iha rumat raffat" ja nyt uudessa tarjotaan hienoja "joo cgi".

Nooh ihan miten vain.
lainaa
Konsolipena

14.12.2009 klo 15.23

somebody kirjoitti:

toivottavasti vain ei tule samanlaista juonta kuin odst:ssä eli näytettäisiin jokaisen spartanin kuolema erikseen omassa kentässään.

lolwut?
lainaa
penikka

14.12.2009 klo 16.05

Itseäni huolestuttavat vähiten noi grafiikat, kunhan eivät ole karkkiset. Kirjat tosiaan tarjoavat synkän ja eeppisen tarinan, viime pelien varjossa en odota bungielta hirveästi. Viimepelit ovat sisältäneet ihan pirusti liikaa paska: aivan turhaa jutustelua ja liiallista "epistelyä". Jos vertaa uusia haloja ja vanhoja:
-Uusissa soi kokoajan musiikki. Mielestäni musiikin pitäisi olla vain tehokeino sopivissa tilanteissa. Jos palaat pelaamaan ensimäistä peliä huomaat miten siinä osattiin lisätä jännitystä musiikilla oikeissa kohdissa. Nykyisissä haloissa soi tavallaan turhaan kokoajan musiikki, niin että kaikki muuttuu vain harmaaksi mössöksi.
-Tyhmät kliseet ja repliikit. Miksi porkkanassa odstiin on pitänyt lisätä romantiikkaa? Miksi halo -kirjoissa mahtavat teköälyt ovat ihan retardeja halo peleissä? Kirjoissa teköälyillä on ihmisten nimet. Odstissa SUPERINTENDED... voi vit. Ja sitten ne vielä pistetään sanomaan tyhmiä, hyödyttömiä repliikkejä (Halo Warsissa ainakin).

PS. Miksi Spartalaisten pitää nyt näyttää visuaalisesti samoilta kuin odstien? Kulmikkaat kömpelöt käsipanssarit. Oikeastaan kun vielä ovat värjänneet armorin Siniseksi, niin muistuttavat transformereita.
lainaa
penikka

14.12.2009 klo 16.06

oho vähän typoi
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

14.12.2009 klo 16.06

Tosiaan loistavan näköinen.
Sais kyllä olla vitusti parempi kuin aiemmat osat.
Halojen trailerit nostattaa intoa, pelatessa se mulla ainakin laskee.
Uusia aseita ja vitusti kaikkee uutta, kiitos.
lainaa
Joohanh

14.12.2009 klo 17.56

Dekonega kirjoitti:

Noh, se on sinun mielipiteesi, mutta minusta tämä on oikeasti sekoitus reaaliaikaista ja esirenderöityä kuvaa kuten kirjoitin. Ja en ole ainoa joka niin ajattelee...
Miksi sitten välissä on esirenderöityä materiaalia? Älä minulta kysy.

Hehe, edelleenkin on hauskaa huomata, miten hyvin traileri pelästytti Dekonegan. Onhan se kylläkin tämän konsolisukupolven kärkeä, sitä ei käy kieltäminen.
Lainaus:
Funny. We noted that the portions before the 0:34 mark are not in-game. Yet apparently you’re even less literate than us “shit-faces” and couldn’t notice.

Also, if you’re gonna be racist, we expect some slurs on us being no-good, lazy, BPO-building, US-aping beggars. But I guess that’s beyond the extent of your 6th grade education. :)

Varsin huvittava lausunto joltain, kuka yrittää saada itsestään vakavasti otettavan kuvan. Lopullisen niitin antaa tämä:
Lainaus:
Though ably melding hard light and soft light together, KZ 2’s lighting system had a flaw. Realistic lighting dictates that even if the light in front of you cannot be seen, the light itself is still somewhat visible when you’re looking away from it. Imagine a dark room with a single lit computer screen. If you turn away from the screen, you would still see the light from the screen on other objects. Killzone 2 and now Halo: Reach do not have that.

This could be a major reason why the models in Reach are more detailed than previous games in the franchise. Shadows take up a considerable amount of graphical processing, and by using this little “cheat” to a greater degree (since the 360 hardware is more limited), it’s possible to showcase greater detailed texture models and a good looking, though by no means perfectly realistic, lighting system.

Jos menet toisen PS-fanin mielipiteitä tosina esittämään, mitä tämä kertoo?

Tosiaan Reach näemmä räjäyttää potin, jos merkit pitävät paikkaansa.
lainaa
plain_truth

14.12.2009 klo 19.07

http://www.eurogamer.net/articles/halo-reach-trailer-anal
lainaa
Sluiba

14.12.2009 klo 22.02

Toivottavasti Reachiin otettais uus pelimoottori käyttöö ja muutenki vähä uusintaa eikä samaa ku ODSTissa että vähä uutta interfacea lätkii ruutuu eikä ees graffoi voi parantaa vaik ei ne graffat sitä gameplayta ny paremmaks välttämättä muuta mutta joo toivottavasti Reachissa ois uutta stygeä.
lainaa
John

14.12.2009 klo 22.10

Uuh taisin juuri tulla...
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

14.12.2009 klo 22.16

Joohanh kirjoitti:
Hehe, edelleenkin on hauskaa huomata, miten hyvin traileri pelästytti Dekonegan. Onhan se kylläkin tämän konsolisukupolven kärkeä, sitä ei käy kieltäminen.

Pelästytti? Miksi tämä olisi minua pelottanut? Lausuntonne on hämmentävä... Õ_õ

Olen pikemminkin pettynyt ettei koko traileri ei ollut "in-game" tavaraa kuten kuvittelin vaan hieman "siistitty". Ja olen myös pettynyt, että traileri ei sisältänyt varsinaista "gameplay":ta yhtään pätkää. Uuden Medal of Honorinkin trailerissa oli enemmän in-game materiaalia kuin mitä Halo Reachin trailerissa... Mutta kaipa se on osa sitä markkinointia ja hypeä joka tämän ympärillä alkaa pikkuhiljaa pyörimään. :)

Sluiba kirjoitti:
Toivottavasti Reachiin otettais uus pelimoottori käyttöö

Mielestäni turha huoli koska tuossa trailerissa olleet varsinaiset pelimoottorin piirtämät pätkät (ne missä reunat ovat terävempiä ja paikoittaain kuvapinnoitteet suttuisia ja artifakteja näkyi) käyttivät hyvin erilaista valaistusta kuin mitä aikaisemmissa Haloissa on käytetty. Olen aika varma, että jos niillä ei ole täysin uutta moottoria, niin Bungie on ainakin rukannut koodikantaa hyvin paljon. jsorwis teki aika tarkan analyysin myös trailerin sisällöstä ylempänä.
lainaa
asl123

14.12.2009 klo 22.38

penikka kirjoitti:
-Uusissa soi kokoajan musiikki. Mielestäni musiikin pitäisi olla vain tehokeino sopivissa tilanteissa. Jos palaat pelaamaan ensimäistä peliä huomaat miten siinä osattiin lisätä jännitystä musiikilla oikeissa kohdissa. Nykyisissä haloissa soi tavallaan turhaan kokoajan musiikki, niin että kaikki muuttuu vain harmaaksi mössöksi.


Ihan hyvä vaan että sitä taustamusiikkia on suurimman osan ajasta. Esimerkiksi vaikka Dragon Agea pelatessa välillä tympii kun ei sitä musiikkia ole osattu laittaa. Toinen esimerkki on vaikka HL2.

penikka kirjoitti:
Miksi halo -kirjoissa mahtavat teköälyt ovat ihan retardeja halo peleissä? Kirjoissa teköälyillä on ihmisten nimet. Odstissa SUPERINTENDED... voi vit. Ja sitten ne vielä pistetään sanomaan tyhmiä, hyödyttömiä repliikkejä (Halo Warsissa ainakin).


Wut? Halo-peleissä on nähty kolme eri tekoälyä (Cortana, Serina ja Superintendent), jos niitä Edelläkävijöiden Guilty Sparkeja lasketa.
Superintendentin nimi luultavasti johtuu siitä, että se on toisen sukupolven "tyhmä" tekoäly, joka oli laitettu valvomaan New Mombasaa. Nämä muut Superintendentin kaltaiset tekoälyt tunnetaan nimellä "Urban Infrastructure AI" ja näitä oli ilmeisesti suurimmassa osassa Maan kaupungeista, joten näitä ei tehty ihmismäisiksi (kuten ei muitakaan "tyhmiä" tekoälyjä), kun taas ne "fiksut" tekoälyt, vaikka semmoiset, jotka toimivat alusten keskustekoälyinä, joiden kanssa joutuu olemaan tekemisissä enemmänkin kuin pelkissä huoltohommissa niin niistä sitten tehtiin "inhimillisiä" (Cortana ja Serina).

penikka kirjoitti:
PS. Miksi Spartalaisten pitää nyt näyttää visuaalisesti samoilta kuin odstien? Kulmikkaat kömpelöt käsipanssarit. Oikeastaan kun vielä ovat värjänneet armorin Siniseksi, niin muistuttavat transformereita.


Jos tarkkaan katsot, huomaat että lähes kaikki UNSC:n panssarit noudattavat tuota samaa linjaa.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

14.12.2009 klo 23.09

stammy kirjoitti:



Ei sen silti tarvii näyttää siltä, kuin olisi ajettu harmaantavan filtterin läpi.
Ja muistan kiroilleeni ODST:ssä, että miksi tässä on tämmöstä kakkaa kasariäktiön-fiilistä :P

Kai sen juonen kestää, kunhan jättävät pois kaikki ****un "WOULD YOU LIKE TO HAVE SOME KEBAB?!?!"-pierut. Ja jos haluavat tehdä ronskia settiä, niin katsoisivat Gearsin poikia, HE osaavat käyttäytyä badassisti. ODST:n ODST:t olivat pelkkiä frättipoikia verrattuna todellisiin miehiin.


lainaa
Erkinveli

14.12.2009 klo 23.56

Dekonega kirjoitti:
Hablahabala

Luitko tuota Eurogamerin analyysiä ollenkaan?
lainaa
Joohanh

15.12.2009 klo 10.56

Dekonega: Minun on vaikea kuvitella sinut pettyneeksi, jos nyt hypoteettisella tasolla joku törkeän hyvän näköinen X360-traileri paljastuisi GCI:ksi.

Tuo Eurogamerin blogi olisi kannattanut lukea ennen lähettämistä, sillä sehän lähinnä vahvistaa sen, että traileri pyörii pelkästään moottorilla.

Mirr5: Mielestäni ODST:n karjut olivat ihan yhtä badasseja Gears-veljien kanssa, eri tavalla vain.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

15.12.2009 klo 12.22

Joohanh kirjoitti:
Minun on vaikea kuvitella sinut pettyneeksi, jos nyt hypoteettisella tasolla joku törkeän hyvän näköinen X360-traileri paljastuisi GCI:ksi. Tuo Eurogamerin blogi olisi kannattanut lukea ennen lähettämistä, sillä sehän lähinnä vahvistaa sen, että traileri pyörii pelkästään moottorilla.


Hetkinen nyt, en missään vaiheessa väittänyt _koko_ traileria CGI:ksi! Lukekaa vain minun kommentit älkää niiden muiden jotka kirjoittivat perääni jos kommentoitte minun tekstiäni. Olen kyllä lukenut Eurogamerin sekä muutaman muunkin sivuston analyysit ja nämähän ovat täysin mielipideasioita. Eurogamer ei ole ainoa joka teki analyysin verkossa eikä edes mikään meistä mitenkään eroava authoriteetti johon voisi nojata tämän kaltaisessa asiassa. Luitko Split-Screenin artikkelia? Sehän vahvistaa, että koko traileri ei ole oikeata pelimoottorin tuottamaa kuvaa. ;)

...

Minun mielestäni Halo Reachin traileri ei todellakaan ole 100% pelimoottorilla tuotettua. Oikea pelimoottorin ulos purkitus alkaa siinä noin 0:35 ja päättyy kohdassa 1:30 ja jatkuu vielä pari sekuntia 1:35 ja päättyy jälleen kohdassa 1:50. Siirrokset tapahtuvat täysin saumattomasti. Ja 2:20 kohtaus on pelimoottoria vielä pieni pätkä. :)

Sen näkee animaatioista jotka ovat "jäykempiä" oikeassa pelimoottorissa, artifakteista jotka esiintyvät ruudulla, kuvapinnoitteiden laadusta jotka ovat cgi kohdissa parempia kuin varsinaisenpelimoottorin piirtämissä, kummutuksesta maastossa, kameran liikkeistä liikkeen aikana, reunojen terävyydestä ja sen sellaisista jutuista.

http://www.youtube.com/watch?v=kco1sYXGwYE

Hyvän näköinen pelimoottorihan tuo on. Ja olisin todellakin halunnut nähdä varsinaisesta pelistäkin kuvaa. Tämä on vähän tällainen Teaser oikeastaan kuin varsinainen Trailer, ainakin minulle.
lainaa
Joohanh

15.12.2009 klo 14.10

[quote]Luitko Split-Screenin artikkelia? Sehän vahvistaa, että koko traileri ei ole oikeata pelimoottorin tuottamaa kuvaa. ;)[/quote]
Luin. Split-Screen on niin asiaton ja turhanpäiväinen sivusto, että en pidä sen esittämiä asioita missään arvossa. Tuo kirjoittajakin heitti sellaista juttua, mikä romutti uskottavuutensa täysin.

On mielenkiintoista, miten _mielestäsi_ pelimoottorikuva voi siirtyä esirenderöityyn tai CGI:hin saumattomasti. Bungien jätkät ovat melkoisia velhoja, jos ovat tuossa noin hyvin onnistuneet.

Miten selität esimerkiksi tuon kypärän sauman sahalaitaisuuden trailerin alussa, jos kerran kyseessä ei ole pelimoottorin purkitus. Voit tietysti samalla selittää, miten 1.30 jälkeinen kohta on jo todistettu oikeaksi Digital Foundryn toimesta (HIEMAN Split-Screeniä validimpi lähde).
http://www.eurogamer.net/articles/halo-reach-trailer-anal

Todistin siis jo aika hyvin, että kaikki mitä väitit CGI:ksi, ovat ihan oikeasti real-timeä. Tosin täytyy sanoa, että ei tuo Dekonegan real-timekään hullumman näköistä ole:
http://www.bungie.net/images/Games/Reach/vga/Bungie_REACH

Mutta joo, yhdessä asiassa ollaan samaa mieltä: hyvän näköinen on kyllä :)
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

15.12.2009 klo 16.44

Joohanh tarkoitan niitä kohtia kun tapahtuu kameran vaihdos eikä liukuvakuvasiirros kyllä sinäkin sen näet ne siinä... ja on CGI:ssäkin sahalaitoja jos niitä siihen jätetään.
lainaa
Joohanh

15.12.2009 klo 17.10

Mutta kun voi voi, noissa em. kohdissa kun ei ole kameran vaihdoksia. :(

Ja siltikin se DF todisti nuo vääräksi.

Ja miksi ihmeessä varsinkaan Bungie jättäisi CGI:hin sahalaitoja?
lainaa
Joohanh

15.12.2009 klo 17.11

Ajatusvirheitä, ajatusvirheitä.

"Ja siltikin se DF todisti nuo oikeiksi."
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

16.12.2009 klo 02.07

Ne antamani ajat ovat siinä paikkeilla. Vaihdoksen näkee kun se vaihtuu yhtäkkiä toiseksi kuvaksi kokonaan. Ei tämä nyt näin vaikeata voi olla.

Jos minulta kysyttäisiin miksi videon alkuun ja loppuun on laitettu CGI:tä niin arvelisin syyksi, että trailerin eteneminen siinä olevan "tarinan" kannalta olisi sulavampaa kuin vain täräyttää joku random kohta pelinvälinäytöksestä ja vetää logo perään. Näin se on tyylikkäämpi ja antaa paremman kuvan lopullisesta tuotteesta. Eikö olisi ihan loogista ajatella asiaa näin?

lainaa
Joohanh

16.12.2009 klo 09.36

Dekonega kirjoitti:
Ne antamani ajat ovat siinä paikkeilla. Vaihdoksen näkee kun se vaihtuu yhtäkkiä toiseksi kuvaksi kokonaan. Ei tämä nyt näin vaikeata voi olla.

Voi, kun se kuva ei noissa nyt vain satu muuttumaan mihinkään. Ainoa perustelu sinulla tuntuu olevan se, että "musta nyt vaan tuntuu että se on GCI:tä". Ei toimi. Se DF, se DF.

Dekonega kirjoitti:
Jos minulta kysyttäisiin miksi videon alkuun ja loppuun on laitettu CGI:tä niin arvelisin syyksi, että trailerin eteneminen siinä olevan "tarinan" kannalta olisi sulavampaa kuin vain täräyttää joku random kohta pelinvälinäytöksestä ja vetää logo perään. Näin se on tyylikkäämpi ja antaa paremman kuvan lopullisesta tuotteesta. Eikö olisi ihan loogista ajatella asiaa näin?

Kieltämättä, jos traileri olisi GCI:tä. Sinulla kun ei vain ole mitään perusteita, jolla sen sellaiseksi todistaisit.

Kumma muuten, että et ole vielä hyökännyt trailerin todella korkean AA:n kimppuun. Siihen minä keskittyisin, jos yrittäisin todistella traileria CGI:ksi.
lainaa
Reach

16.12.2009 klo 17.33

Eipä tuossa trailerissa mitään erikoista ollut. Komeammankin näköisiä pelimoottorilla tehtyjä cutscenejä on nähty jo moneen kertaan aiemmin.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

19.12.2009 klo 13.08

Joohanh, katso nyt itse sitä traileria. Erot ovat aika selkeät. Jos ei ole kokemusta CGI:n ja reaaliaikaisen materiaalinerottamisesta niin sille minä en mahda mitään.

Mitä ihmeellistä sinä näet reunanpehmennyksessä? Kirjoitin jo, että sillä ei ole mitään ihmeellisempää merkitystä. ATi:n kortilla on mahdollista viedä läpi 2x reunanpehmennykset X360:lla. Tai sitten piirtää korkea resoluutioista kuvaa joka skaalataan heti alaspäin. Ja onhan näitä tapoja tehdä reunoista terävämmät. Jos katsot HD materiaalia SD televisiossa saat samalla anti-aliasoinnit siinä kaupanpäälle. :P

Ja kuten kirjoitin jo miljoonanteen kertaan. En yritä todistaa sitä CGI:ksi. Vaan olen sitä mieltä, että trailerin intro ja outro kohtaukset ovat CGI:tä koska ne eroavat niin paljon muusta varsinaisesta trailerin keskellä olevasta materiaalista niin paljon. :)
lainaa
plain_truth

19.12.2009 klo 16.07

http://www.bungie.net/News/content.aspx?type=news&cid=241

“The Halo: Reach trailer was produced directly in our new game engine using real game assets. Because the game is still in the midst of development, which means things like framerate are still in flux, we do something called a ‘frame dump’ that lets us spit out the content, frame by frame, and then compile it back as the video you all saw on Saturday. We can actually run this same cinematic right now, within the latest game build, but it’s not always at the consistent smooth framerate of the final game (yet).”

Eli Eurogamer oli täysin oikeassa ja Dekonega täysin väärässä.
lainaa
Joohanh

20.12.2009 klo 20.53

Dekonega: eli siis sinun harjaantunut silmäsi nyt sattui spottaamaan GCI:tä trailerista, mutta sopivasti perusteita ei kuitenkaan ööga keksi. Mielenkiintoista.

Kannattaa tosiaan lukea tuo Bungien selostus. Eihän se tosiaan täyttä gameplayta ollut, sillä ruudunpäivitys olisi heitellyt.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova