Tuorein sisältö

'70-80% pelijulkaisijoista työstää Natal-pelejä'

13.01.2010 klo 14.00 | Luettu: 24684 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Joystiq uutisoi Microsoftin moottorisuun, Robbie Bachin kertoneen Project Natal -liikeohjauspelien kehityksestä. Miehen mukaan jo noin 70-80% pelijulkaisijoista työstää Natalilla pelattavia pelejä. Tavoitteena on, että ensin Microsoft julkaisee pari Natal-peliä, jotka näyttävät, miten touhu toimii ja sitten koko julkaisijarintama ryntää markkinoille. Project Natalina tällä hetkellä tunnettu lisälaite saapuu joulumarkkinoille.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Sonyn Qriocity alkaa... Sims 3:ssa voi nyt l... >

Keskustelut (35 viestiä)

Make

13.01.2010 klo 14.07

Ja näistä 79,9 % on EA:n omistamia puljuja?
lainaa
Bäääch

13.01.2010 klo 14.13

Oooh. Onpas yllättävää, että 70-80% JULKAISIJOISTA työstää Natal -pelejä. Ketähän ne on? EA ja Activision?
Btw.Toivottavasti tästä Natalista tulee jotain, että pelit eivät jää vain sellaiselle "kikkailu"-asteelle.
lainaa
ZiisusChrist

13.01.2010 klo 14.18

Toivottavast nintendo ei nyt pilannu koko pelaamist. Minä en ainekaan haluu mitää helvetin wii pelei pelailla.
lainaa
Eikiitos

13.01.2010 klo 14.36

Joo, kasuaali kuraa tuutin täydeltä!
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

13.01.2010 klo 14.43

ZiisusChrist kirjoitti:
Toivottavast nintendo ei nyt pilannu koko pelaamist. Minä en ainekaan haluu mitää helvetin wii pelei pelailla.

Eihän nintendo pilannut pelaamista vaan kehitti sitä paremmaksi ja eteenpäin. Toivottavasti myös jatkossa lähes 100% peleistä käyttää näitä erilaisia huitomislaitteita pelaamiseen. :)
---
~Deneidez
lainaa
Penaqua

Rekisteröitynyt 22.11.2009

13.01.2010 klo 14.52

Eikiitos kirjoitti:
Joo, kasuaali kuraa tuutin täydeltä!


Se myy, ainakin wiin suosiosta päätellen. Ainoa oikea HC kansa muutenkin pelaa ainoastaan pc:llä.
lainaa
Sixaxis_gamer

13.01.2010 klo 14.55

Apinointi ei tuota, samat sanat kolmosen motion controllerille.
lainaa
kakkapakka

13.01.2010 klo 15.00

Ei Nintendo mitään pilannut, vaan ne kehittäjät, jotka iskivät tuutin täydeltä "shovelwarea" markkinoille. Wiillä pelaaminen on helvetin hauskaa, jos pelaa niitä OIKEASTI hyviä pelejä (kyllä, niitäkin on aika monta). Pelkään, että Natal ja Sonyn "wand" kokee saman kohtalon. :(
lainaa
partnerit

13.01.2010 klo 15.24

@Bääch - Activision Blizzard, Bethesda, Capcom, Disney Interactive, Electronic Arts, Konami, MTV Games, Namco Bandai, Sega, Square Enix, THQ,
Ubisoft...

http://kotaku.com/5366407/microsoft-announce-natal-partne
lainaa
rambokala

Rekisteröitynyt 04.10.2008

13.01.2010 klo 15.39

Tämähän on microsoftin suunnitelma; Ei anneta pelaajille valinnanvaraa. Ostakaa natal, tai älkää pelatko uusia pelejä.
lainaa
Marsu

13.01.2010 klo 15.58

Jos pitää paikkaansa niin voi varmuudella sanoa että tulee muutakin kuin typeriä minipelikokoelmia.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

13.01.2010 klo 16.09

Penaqua kirjoitti:
Eikiitos kirjoitti:
Joo, kasuaali kuraa tuutin täydeltä!


Se myy, ainakin wiin suosiosta päätellen. Ainoa oikea HC kansa muutenkin pelaa ainoastaan pc:llä.


Niin ja ne keillä nyt ei ole elämää.
lainaa
teebee

Rekisteröitynyt 22.09.2008

13.01.2010 klo 16.10

Minuu ei kyl todellakaan kiinnosta heilua töllön edessä ohjatakseni hahmoa pelissä.
lainaa
lolnoob

13.01.2010 klo 16.14

Penaqua kirjoitti:
Eikiitos kirjoitti:
Joo, kasuaali kuraa tuutin täydeltä!


Se myy, ainakin wiin suosiosta päätellen. Ainoa oikea HC kansa muutenkin pelaa ainoastaan pc:llä.

Haista kikuli
lainaa
stammy

Rekisteröitynyt 30.07.2007

13.01.2010 klo 16.14

Julkaisijoiden määrä nyt ei kerro pelien, tai varsinkaan laatupelien määrästä juuri mitään. Parempi silti enempi kuin vähempi, ja eiköhän joku noista julkaisijoista (ja heidän studioistaan) osu nappiinkin ja saa jotain pelattavaa aikaiseksi.
lainaa
Zege

13.01.2010 klo 17.04

Älkää peljätkö. Ei se Natal teidän ulkonäköä tuomitse
lainaa
DUNDUNDUNN

13.01.2010 klo 17.09

Zege kirjoitti:
Älkää peljätkö. Ei se Natal teidän ulkonäköä tuomitse

Vai tuomitseeko...?
lainaa
Kimble82

13.01.2010 klo 17.19

"Tämähän on microsoftin suunnitelma; Ei anneta pelaajille valinnanvaraa. Ostakaa natal, tai älkää pelatko uusia pelejä."
Tuota strategiaa microsoft on yrittäny jo muutamalla käyttispäivityksellä, mutta ei oo pelintekiät ollu asiasta aivan samaa mieltä asiasta toistaseks... ME===>XP====>Vista ja yleensä on directx rajapinnalla pelottelua ollut(ettepäs saa vanhaan käyttikseenne uusinta directxsää). Että ei tämäkään vielä todennäkösesti puhtaasti natalinkäyttöön tule menemään.
lainaa
Ville

13.01.2010 klo 17.39

Kyllähän wiille on hyviä pelejä mutta kuinka moni niistä on jokun muun kuin Nintendon tekemä? Tuskin yksikään.
Näissä kikkaohjaimissa on vain se puute ettei niillä juuri koskaan saa toteutettua järkevää ohjausta koko peliin. Joihinkin wii Sportseihin wiin ohjain riittää, motionplussalla en ole testannutkaan mutta muihin liiketunnistusohjauksesta ei ole.
Vai kenen mielestä on kivaa pelata jotain räiskintää wiin ohjaimen tarkkuudella ja vasteajoilla? Muistaakseni Natalillekkin luvattiin n. 100 ms vasteajat?
Räiskinnöissä hiiri pitää paikkansa ultimaattisena ohjaimena, autopeleissä ratti, lentelyissä ilotikku ja muihin padi. Tuskin tuo lista tuosta muttuu ainakaan nykyisten liiketunnistusohjainten myötä
lainaa
rambokala

Rekisteröitynyt 04.10.2008

13.01.2010 klo 18.21

Kimble82 kirjoitti:
"Tämähän on microsoftin suunnitelma; Ei anneta pelaajille valinnanvaraa. Ostakaa natal, tai älkää pelatko uusia pelejä."
Tuota strategiaa microsoft on yrittäny jo muutamalla käyttispäivityksellä, mutta ei oo pelintekiät ollu asiasta aivan samaa mieltä asiasta toistaseks... ME===>XP====>Vista ja yleensä on directx rajapinnalla pelottelua ollut(ettepäs saa vanhaan käyttikseenne uusinta directxsää). Että ei tämäkään vielä todennäkösesti puhtaasti natalinkäyttöön tule menemään.
Joo, DirectX 10 on vähän eri asia kun lähes kaikki pelit.
lainaa
Ewqfgb

13.01.2010 klo 18.33

Ville kirjoitti:
Kyllähän wiille on hyviä pelejä mutta kuinka moni niistä on jokun muun kuin Nintendon tekemä? Tuskin yksikään.
Näissä kikkaohjaimissa on vain se puute ettei niillä juuri koskaan saa toteutettua järkevää ohjausta koko peliin. Joihinkin wii Sportseihin wiin ohjain riittää, motionplussalla en ole testannutkaan mutta muihin liiketunnistusohjauksesta ei ole.
Vai kenen mielestä on kivaa pelata jotain räiskintää wiin ohjaimen tarkkuudella ja vasteajoilla? Muistaakseni Natalillekkin luvattiin n. 100 ms vasteajat?
Räiskinnöissä hiiri pitää paikkansa ultimaattisena ohjaimena, autopeleissä ratti, lentelyissä ilotikku ja muihin padi. Tuskin tuo lista tuosta muttuu ainakaan nykyisten liiketunnistusohjainten myötä


Mikä saa ihmiset levittämään erittäin virheellistä tietoa? 100ms? Kyllä, ehkä SDF:n päässä-.- Valve on jo tekemässä "ilotikkua" PC:lle ja muistaakseni Valven pelit ovat FPS:ä..
lainaa
Xbugs

13.01.2010 klo 18.40

New Project Natal Tech Demo.

http://www.youtube.com/watch?v=goLaQJ-7Zrg
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

13.01.2010 klo 18.41

Siitä ei ole pelkoa että Natalia alettaisiin joka pelissä käyttää, koska se kuitenkin syö 10-15% XO:n tehoista.
lainaa
jghdfjghfjghf

13.01.2010 klo 19.00

http://www.youtube.com/watch?v=YDzXqK4fh-A
lainaa
JanneL

13.01.2010 klo 20.33

Make kirjoitti:
Ja näistä 79,9 % on EA:n omistamia puljuja?


Kannattaa muistaa pelinjulkaisijan ja pelistudion ero.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

13.01.2010 klo 20.49

Mitä Natalilla pelaaminen tulee olemaan kaiken järjen mukaan:

http://www.youtube.com/watch?v=goLaQJ-7Zrg
lainaa
LoneFalcon89

13.01.2010 klo 21.22



*BÄM!*
Ja ukko solmussa. :D

Ei hitto kun melkein kuolin nauruun, kun tuota silloin kesällä katselin livenä. :D
lainaa
Citaatti

13.01.2010 klo 21.54

Tulis nyrkkeily-/tappelupeli, niin voisi harkita.
lainaa
Mazena

Rekisteröitynyt 29.10.2007

13.01.2010 klo 22.56

Ihan niinkuin Nintendon piti vähän näyttää mallia miten Wiimotea voi käyttää hyväksi pelimekaniikassa.... Juupa juu.
lainaa
Runputus

13.01.2010 klo 23.35

Taiko no Tatsujin, Donkey Konga, tanssimator ja muut rytmipelit ovat siitä hienoja, että niissä saa aidon välittömän fyysisen impulssityyppisen palautteen iskun ajoituksesta, kun kapula, käsi tai jalka osuu rummutettavaan pintaan ja siitä kuuluu kolaus tai läpsäys. Zero latency. Mutta heti jos iskupinta otetaan pois ja ääni/tärinä/kuva tai muu palaute tulee vasta konsolin mietinnän jälkeen, niin fiilis tippuu heti. Natalin kanssa kannattaisi olla joku fyysinen esine, jota lyödään tai potkitaan... ;)
lainaa
Polttopullo

14.01.2010 klo 03.51

Citaatti kirjoitti:
Tulis nyrkkeily-/tappelupeli, niin voisi harkita.


Runputus kirjoitti:
Natalin kanssa kannattaisi olla joku fyysinen esine, jota lyödään tai potkitaan... ;)


Eukko ja kersat? Känniset kaverit?
lainaa
Keskkeis

Rekisteröitynyt 13.03.2009

14.01.2010 klo 09.43

Toivottavasti Natal on elämääkin suurempi mullistus pelaamiseen. Näin tässäkin viestiketjussa olevien viisastelijoiden suut saataisiin oikein kunnolla jauhotettua. :D Toivotaan.
lainaa
ics

14.01.2010 klo 13.33

Zege kirjoitti:
Älkää peljätkö. Ei se Natal teidän ulkonäköä tuomitse


Eikö muka? http://games.slashdot.org/story/09/12/18/1649253/Microsof
lainaa
Jep

14.01.2010 klo 13.45

Keskkeis kirjoitti:
Toivottavasti Natal on elämääkin suurempi mullistus pelaamiseen. Näin tässäkin viestiketjussa olevien viisastelijoiden suut saataisiin oikein kunnolla jauhotettua. :D Toivotaan.

Fanboy much?
lainaa
Weteraani

14.01.2010 klo 14.35

Ville kirjoitti:
Räiskinnöissä hiiri pitää paikkansa ultimaattisena ohjaimena, autopeleissä ratti, lentelyissä ilotikku ja muihin padi. Tuskin tuo lista tuosta muttuu ainakaan nykyisten liiketunnistusohjainten myötä


Vaan entäs ne pelit, jotka yhdistelevät useampaa edellä mainituista, miettimättäkin tulee mieleen esimerkiksi GTA-sarja. Ensin ajat autoa, sitten ammuskelet ihmisiä, lähietäisyydellä vedät pesismailalla, ja sitten hyppäät lentokoneen puikkoihin.

Wiimote olisi oikeasti aivan helmi kapistus kaikkeen tuohon, mutta Wii nyt ei muuten tehoiltaan eikä imagoltaan tietysti GTA:han sovi, mutta noin periaatteessa...

Ainoa mihin kapulaa olisi vaikeampi sovittaa olisi ehkä prätkällä ajo...

Wiimote taipuisi oikeasti
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova