Tuorein sisältö

GT5: ei Porscheja, ei PS3:n täysiä tehoja...

15.01.2010 klo 09.59 | Luettu: 52861 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Vastikään (jälleen) viivästyneestä Gran Turismo 5:stä on kerääntynyt useampikin uutisotsikko ja infopätkä V2.fi:n uutistoimittajien muistilistalle, joten tässä ne kaikki yhdessä, kätevässä kasassa.

Moni urheiluautofani joutuu kokemaan hienoisen pettymyksen, sillä Porscheja ei nähdä pelissä, kertoo PS3Center. Muita autoja onkin sitten 950.

Joystiq taas kertoo GT5-päämiehen Yamauchin todenneen, että kaikesta hiomisesta ja raudanvääntämisestäkään huolimatta GT5 käyttää vasta noin 80 prosenttia PS3:n koko tehosta.

Tämä siitäkin huolimatta, että Examinerin mukaan pelin autoissa on 500 000 polygonia. Ensimmäisessä Gran Turismossa niitä oli 300 per kaara.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Tetris joka pistää p... Onko tässä PS3 tai X... >

Keskustelut (64 viestiä)

Jartza82

Rekisteröitynyt 07.04.2008

15.01.2010 klo 10.31

Perus Forzan pelaaja rewindaa taakse päin ku kurvi ei mene oikein :) Niinhän sitä ajetaan oikeasti :D
lainaa
Mopez

Rekisteröitynyt 10.04.2007

15.01.2010 klo 10.34

En tajua miten ne saa yhteen autoon ympättyä noin paljon noita polygoneja (ja onkohan ne quadeja, kolmioita vai mitä >_>), pistääkö ne jonkun meshsmoothin päälle maxissa kun ne noita tekee? Huah.
lainaa
Jusbe

15.01.2010 klo 10.34

Onko tuo "vain" 80 % tehonkäyttö huono asia? Ei minusta. Se vain kertoo, että vääntöä piisaa yllinkyllin vielä pitkään, vaikka laite on jo vuosia vanha :) Suruhan siinä tulisi puseroon jos tehot LOPPUISIVAT, mutta reserviä piisaa, vaikka raskasta yritetään tehdä.

Ja onko tuo 500 000 polygonia GT5:ssa MYÖS per auto (vrt. GT1:n "300 per kaara")?
lainaa
jenkitjaeurothaisee

15.01.2010 klo 10.51

500 000, siis koko pelissä.
Joo ottakaa loputkin euro autot pois ja lisää japsia tilalle, ihan kun ennenkin. japsi paskaaa peli täynnä. Ei mitään oikeita urheiluautoja, tavallisia japseja ja loputtomiin harvinaisia erikoisversioita joita ei oo Japsikkaan saanu ostaa.
Toi 950 autoa tarjottaa oikeesti 20 autoa, niistä on vaan väännetty väkisin 950 versioo. Ihan niinkun edellisissäkin, ainaskin 50 eri versioo Lancerista, ja nämähän lasketaan omiksi autoikseen.
lainaa
rere

15.01.2010 klo 10.52

''paska peli forza on parempi''

Oletko pelannu? Sitähän minäkin. Te kateelliset boksipojat olette aina niin säälittäviä. Tyhmempiä ihmisiä saa hakea. Paskaboksille ei tule taaskaan huippuyksinoikeuksia tänä vuonna.
lainaa
muistammekotämän

15.01.2010 klo 10.53

Toi 80% tarkottaa et jossain ääniprossussa olis viel tehoja kun ne varmaan pitää ne perussurinat joka autolla...
Bayonetasta jo nähtiin et PS3 tökkii helposti jo simppelimmässäkin pelissä, vaikka resoja laskettaisiinkin.
lainaa
pullamössöä_boteille

15.01.2010 klo 11.00

muistammekotämän kirjoitti:
Toi 80% tarkottaa et jossain ääniprossussa olis viel tehoja kun ne varmaan pitää ne perussurinat joka autolla...
Bayonetasta jo nähtiin et PS3 tökkii helposti jo simppelimmässäkin pelissä, vaikka resoja laskettaisiinkin.


Taidat olla harvinaisen typerä ihminen, jopa xbotiksi? Muut on kyllä huomannu noiden multiplättyjen surkean optimoinnin pleikalle jo aikaa sitten.

Samaahan ne sanoivat U2:n tekijät, että tehoja olis vielä ollut jäljellä vaikka kuinka. Sinänsä hauska juttu, koska boksista on revitty kaikki irti jo vuosia sitten :D
lainaa
moottorimiäs

15.01.2010 klo 11.11

joo, katotaan ny ne "tehot" sitten kun saadaan se peli (ehkä ens vuoden lopulla?) tänne suomeenkin. prologue vielkin hyllys, mut se nyt ei erikoista vaikutusta tehny, edes ruudunpäivityksen suhteen. nyt varmaan asiat on toisin. ja joo, lisää moottorisaundeja kaivattaisiin. se loputon RC-ohjattavan surina pois ja oikeita tehosaundeja tilalle.
lainaa
pojatsotasilla

15.01.2010 klo 11.13

Luulisi tässä vaiheessa jokaisen jo tietävän että xbox360 ja ps3 ovat käytännössä saman tehoisia molemmat, mutta kaipa se naapurinkone on aina huonompi.
lainaa
esca

15.01.2010 klo 11.18

Rewind ominaisuus löytyy myös gt5:stä. Correct me if im wrong. :)
lainaa
polygons

15.01.2010 klo 11.58

Gran Turismo 5: Prologue, PS3, 2008
Cars - 200,000 polygons

vs

Gran Turismo 5
Cars - 500,000 polygons, PS3, 2010
lainaa
Joohanh

15.01.2010 klo 12.08

Tuo tehonkäyttökommentti oli taas niin klassinen. Academyn perusteella grafiikoista (varsinkin ympäristöistä) oltiin kuin oltiinkin jouduttu karsimaan fysiikkamoottorin takia, josta syytä Sonyn on pakko jättä takaovi auki tuollaisilla lausunnoilla.

Olkaa mitä mieltä olette Turn 10:stä, sieltä ei tällaisia lausuntoja juuri kuulla.
lainaa
FMprööt

15.01.2010 klo 12.32

Gran Turismo on ihan omassa luokassaan.

New Gran Turismo 5 screens
http://i45.tinypic.com/351bcl0.jpg
http://i45.tinypic.com/1427kvp.jpg
http://i50.tinypic.com/adf9ll.jpg
lainaa
faoigag

15.01.2010 klo 12.34

Amatööreille voin tässä vaiheessa kertoa että Ruf =/= Porsche.



(im looking at you fanboys)
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

15.01.2010 klo 12.36

rere kirjoitti:
''paska peli forza on parempi''

Oletko pelannu? Sitähän minäkin. Te kateelliset boksipojat olette aina niin säälittäviä. Tyhmempiä ihmisiä saa hakea. Paskaboksille ei tule taaskaan huippuyksinoikeuksia tänä vuonna.


Noh noh. Itse Ps3:n omistajana olen ostamassa boksia juuri Forza 3:n takia. Tykkään pelistä. Olen kaverini luona pelannut ja tykkään enemmän kuin GT5:n demosta. Toki GT5:kin hankin kunhan se ilmestyy vuonna 2013. Tosi ajopelien ystävä pelaa hyviä autopelejä alustasta riippumatta :) Omia suosikkeja, Enthusia PS2:lle, GTR sarja PC:llä, Forza 3 360:llä, Need For Speed Shift PC:llä, jokaisessa omat hyvät ja huonot puolensa.
lainaa
hanhooj

15.01.2010 klo 12.37

Joohanh kirjoitti:
Olkaa mitä mieltä olette Turn 10:stä, sieltä ei tällaisia lausuntoja juuri kuulla.

Sieltä kuullaankin sen verran noloja lausuntoja että huh huh.
lainaa
eqwerty

15.01.2010 klo 12.39

faoigag kirjoitti:
Amatööreille voin tässä vaiheessa kertoa että Ruf =/= Porsche.

Aivan.

http://images.google.fi/images?hl=fi&um=1&sa=1&q=Gran+Tur
lainaa
jury

15.01.2010 klo 13.21

Joohanh kirjoitti:
Academyn perusteella grafiikoista (varsinkin ympäristöistä) oltiin kuin oltiinkin jouduttu karsimaan

Mitä oikein odotit 200mb tiedostolta? Katsele netistä Tokyo Gameshow tai CES2010 videoita niin selviää sinullekin miltä peli tulee näyttämään.




lainaa
M4T1A5

15.01.2010 klo 13.32

3 sanaa: Live For Speed, ja ne jotka eivä tiedä mikä peli se on eivät ansaitse sanoa sanaa ajosimulaattori.
lainaa
Auto_Peli

15.01.2010 klo 13.41

Tulen haukkumaan GT5:n aivan paskaksi, jos se ilmestyy, olipa se millainen tahansa. 100-prosenttisen luotettava fakta on, että GT5 todellakin ON maailman paskin peli ja kaikki sen pelaajat ja puolestapuhujat ovat tyhmiä. Ja kukaan muu kuin Minä ei ole pätevä eikä arvollinen käyttämään sanoja "simulaattori" tai "auto", koska Minä tiedän kaiken kaikesta ja kukaan muu ei tiedä mitään mistään. V2.fi:n toimitus ja lukijat (kaikki muut paitsi Minä) ovat objektiivisesti ja pelkkiin tosiasioihin perustuen arvioituna maailman tyhmimpiä ihmisiä ja heidän jokainen ajatuksensa on aina ollut täysin väärä. Missään mahdollisessa maailmassa ei ole koskaan ollut eikä tule ikinä olemaan ketään muuta järkevää ihmistä kuin Minä.
lainaa
Pioneeri

Rekisteröitynyt 09.08.2009

15.01.2010 klo 13.43

No oikeastaan RUF ei ole porsche vaikka samanlaisia autoja tekeekin.
Saksanlain mukaan se on itsenäinen yritys koska se tekee sarjanumerottomiin porchen koreihin omat osansa.
lainaa
obfe

15.01.2010 klo 14.17

Pioneeri kirjoitti:
No oikeastaan RUF ei ole porsche vaikka samanlaisia autoja tekeekin.
Saksanlain mukaan se on itsenäinen yritys koska se tekee sarjanumerottomiin porchen koreihin omat osansa.


Aivan.

RUF rakentaa autot Porschen tehtaalta ostamiinsa sarjanumeroimattomiin raakakoreihin.

Kyseessä on kuitenkin peli. Autot näyttävät porscheilta, luulet ajavasi sellaista. Everyone is happy.
lainaa
lolnoob

15.01.2010 klo 14.17

FMprööt kirjoitti:
Gran Turismo on ihan omassa luokassaan.

New Gran Turismo 5 screens
http://i45.tinypic.com/351bcl0.jpg
http://i45.tinypic.com/1427kvp.jpg
http://i50.tinypic.com/adf9ll.jpg

wtf tossahan on tarkempi kuva kuin oikeassa maailmassa!!!
lainaa
BSää

15.01.2010 klo 14.23

Siis häh??? Mitä p**kaa nää hemmettin tehoja 80% vasta käytetty-jupinat on??? Millä noita mitataan? Pistääkö ne jonkun ampeerimittarin pistorasiaan ja katsoo että ei se peliasema ota vielä kaikkea virtaa mitä maksimissaan voi ottaa???? Ja jotkut pennut vielä uskoo että vielä siinä on resursseja vaikka kuinka pitkään ko ei oo vielä 100% otettu irti... :S Voi luoja. Kyllä ne prosessorit huutaa siellä armoa oli se koodi mitä sontaa tahansa jos sitä nyt ei mitenkään keinotekoisesti jarrutella. Vaikea kuvitella miks pelinkehittäjä sellaista haluis tehdä. Voihan sitä koodia optimoida vaikka loputtomiin, mutta ei kukaan pysty sanomaan että olemme vaikka 80% täydellisesti optimoidusta koodista. Uskomatonta sontaa. Markkinamiesten höpöhöpöjuttuja. Sama kun joku väittäisi että ihmiskunta on saavuttanut 80% teknologisesta kehityksestä.
lainaa
KIPEETÄ

15.01.2010 klo 14.26

"GT5 käyttää vasta noin 80 prosenttia PS3:n koko tehosta."

Onko se niin, että ne katselee et
"totanoin, tuossa olis vielä 20% tehoja käytettävänä, pitäskö tehdä jotain et saatais ne kumijäljet asfalttiin, totanoin...? On muuten jo 5 vuotta väännetty tätä."
" Ei oteta niitä käyttöön, kerrotaan vaan julkisuuteen tää juttu sitten."
BULLSHIT
lainaa
ONE-77

15.01.2010 klo 14.36

"wtf tossahan on tarkempi kuva kuin oikeassa maailmassa!!!"

Tämä oli juuri se ajatus kun kävi mielessä kun kokeilin GT Academya.
No, todellisuudessa olin tyytyväinen et PS2:sta oltiin sentään päästy eteenpäin. Mutta hienoja kuvia ne on vuosien varrella laittaneet levitykseen.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

15.01.2010 klo 15.17

"Moni urheiluautofani joutuu kokemaan hienoisen pettymyksen, sillä Porscheja ei nähdä pelissä, kertoo PS3Center. Muita autoja onkin sitten 950."

Ei oo minunkaan autoa sitten... :(
lainaa
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

15.01.2010 klo 15.47

Tätä sanois jo hyväks koodaamiseks. Kuten ennenkin Polyphon.
lainaa
Totuus

15.01.2010 klo 15.54

hotwheels kirjoitti:
Tätä sanois jo hyväks koodaamiseks. Kuten ennenkin Polyphon.


Ei se koodaaminen sen parempaa ole mitä muillakaan, aikaa vain on kolme kertaa enemmän mitä muilla lafkoilla.
lainaa
plöz

15.01.2010 klo 16.13

Mopez kirjoitti:
En tajua miten ne saa yhteen autoon ympättyä noin paljon noita polygoneja (ja onkohan ne quadeja, kolmioita vai mitä >_>), pistääkö ne jonkun meshsmoothin päälle maxissa kun ne noita tekee? Huah.


Meshsmooth + turbosmooth
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

15.01.2010 klo 16.19

M4T1A5 kirjoitti:
3 sanaa: Live For Speed, ja ne jotka eivä tiedä mikä peli se on eivät ansaitse sanoa sanaa ajosimulaattori.


Eipä se nyt niin ihmeellinen ole että sitä tarvii jokaisessa 360 tai PS3 ajopeliuutisessa käydä mainostamassa. Pelattu ollaan. Voisitte PC miehetkin kokeilla muita pelejä kuin Live For Speed.
lainaa
jani

15.01.2010 klo 16.32

kummatkin konsolit löytyy ja oon ollu tyytyväinen molempiin.Pleikka 3 tuli ostettuu viikko sitte
lainaa
Veimo

15.01.2010 klo 16.47

Olis kyllä ollu jo aika viidenteen osaan saada ne oikeat Porschet...
Ja mikä luku toi 950 nyt on, eikö niitä autoja olekaan yli tuhatta?
lainaa
ylinopeus

15.01.2010 klo 18.41

obfe kirjoitti:
Pioneeri kirjoitti:
No oikeastaan RUF ei ole porsche vaikka samanlaisia autoja tekeekin.
Saksanlain mukaan se on itsenäinen yritys koska se tekee sarjanumerottomiin porchen koreihin omat osansa.


Aivan.

RUF rakentaa autot Porschen tehtaalta ostamiinsa sarjanumeroimattomiin raakakoreihin.

Kyseessä on kuitenkin peli. Autot näyttävät porscheilta, luulet ajavasi sellaista. Everyone is happy.

Nope, not me. Jos vapaasti saa valita, on se sitten IRL/GT5, niin mieluummin RUF kuin vastaava Porsche - pointti on, että RUF ei ole versioitaan tehnyt kuin murto-osasta Porschen mallistoa. Porsche kuitenkin on valmistanut melko lailla mittavasti kalustoa, mitä olisi kiva ajella edes GT5:ssa... Eipä tuo nyt ostopäätökseen vaikuta, mutta harmillista silti.

Kuten aiemmin todettua, tuo 80% PS3-tehoista on melkoista idiotismia. En tiedä onko kyseessä huono lainaus/käännös, muuten vain väärinymmärrys vai epätoivoinen teko otsikoihin pääsemiseksi (tuskin), mutta ei tuossa juuri järkeä ole miltään kantilta...

Ja 500 000 polyä/auto on vain normaalia PR-bullshittiä. Ajon aikana jos radalla olevista autoista tuon verran löytyy polygonia, niin nostan hattua - ja totean samalla, että olisi niistäkin puolet kannattanut käyttää niihin, ainakin tähän mennessä nähdyn perusteella, kovin karun näköisiin ympäristöihin.

Protec kirjoittaa asiaa.
lainaa
Pellaajja

15.01.2010 klo 18.49

Joohanh kirjoitti:
Olkaa mitä mieltä olette Turn 10:stä, sieltä ei tällaisia lausuntoja juuri kuulla.


Raahasit sitten eri konsolin pelivalmistajan PS3-pelin uutisen oheen kuten moni muukin, mutta teit sen niin nololla tavalla että tähän on hiukan puututtava. Turn10 ei pelaa puhtaat jauhot pussissaan vaikka hyviä pelejä tekeekin. Älä nosta heitä syyttä suotta jalustalle.

Linkin takaa vähän palautusta maan pinnalle:
http://www.n4g.com/ps3/NewsCom-402287.aspx?CT=1#Comments
lainaa
kekkekek

15.01.2010 klo 18.56

tolla ps:llä mitään tehoa piilossa ole. ja jos TODELLA on niin sony on melko vajaan laitteen rakentanu kun siitä ei VIELÄKÄÄN saada kaikkia tehoja irti. tuskinpa tullaan koskaan saamaankaa noita "piilotehoja" =)=)
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

15.01.2010 klo 19.07

Bladekill kirjoitti:
V2.fi kirjoitti:
Moni urheiluautofani joutuu kokemaan hienoisen pettymyksen, sillä Porscheja ei nähdä pelissä, kertoo PS3Center. Muita autoja onkin sitten 950.
Ei oo minunkaan autoa sitten... :(

Eikä ole minunkaan. Nuo 950 muuta kun eivät merkkaa mitään jos Porscheja ei ole mukana. 911T kun nyt yksinkertaisesti on paras auto mikä mielestäni ikinä on tehty.
lainaa
Nelson

15.01.2010 klo 19.11

ylinopeus kirjoitti:
Ja 500 000 polyä/auto on vain normaalia PR-bullshittiä. Ajon aikana jos radalla olevista autoista tuon verran löytyy polygonia, niin nostan hattua - ja totean samalla, että olisi niistäkin puolet kannattanut käyttää niihin, ainakin tähän mennessä nähdyn perusteella, kovin karun näköisiin ympäristöihin.

Karun näköisiin?

http://www.youtube.com/watch?v=vxS5YMAyYUs

http://www.youtube.com/watch?v=7w9JSwfuTOk
lainaa
ylinopeus

15.01.2010 klo 19.38

Nelson kirjoitti:
ylinopeus kirjoitti:
Ja 500 000 polyä/auto on vain normaalia PR-bullshittiä. Ajon aikana jos radalla olevista autoista tuon verran löytyy polygonia, niin nostan hattua - ja totean samalla, että olisi niistäkin puolet kannattanut käyttää niihin, ainakin tähän mennessä nähdyn perusteella, kovin karun näköisiin ympäristöihin.

Karun näköisiin?

http://www.youtube.com/watch?v=vxS5YMAyYUs

http://www.youtube.com/watch?v=7w9JSwfuTOk

Jep, karun näköisiin - noista tv-ruuduilta kuvatuista suttuisista Youtube-videoista saa helposti kuviteltua itselleen turhan ruusuisen kuvan. Jokuseen otteeseen tullut tuota eri kehitysvaiheissaan tahkottua ja radan reunustat ovat järjestään olleet harvinaisen karua katsottavaa niin livenä, kuin shoteissakin. Pirun nättejä autoja kylläkin - ja eiköhän sieltä hyvä pelikin ole ennenpitkää tulossa. Ei stressiä. :)
lainaa
angel_eyes

Rekisteröitynyt 18.03.2008

15.01.2010 klo 20.43

Hauska seurailla näitä fanboy battleja. Tässä vaiheessa vaikuttaa siltä että ps3 pojat on paljon agressiivisempia. Ehkäpä katkeria siitä, että oli niin saatanan kallis vehje alussa ja nyt saa jo parilla sadalla.
lainaa
xbotit_sitäjatätä

15.01.2010 klo 23.00

Ai joko tää on tulossa? :D

Huomaa taas kuinka plegepellet eivät osaa ottaa sanakaan kritiikkiä vastaan vaan aina nousee hirveä paskamyrsky jo ensimmäisestä vastaansanomisesta.

Sad, so sad....
lainaa
voi_että

15.01.2010 klo 23.04

Mitä vittua, ei Porscheja?! Mitä helvetin ladoja ne on sinne viimeset viis vuotta mallintanu?
lainaa
Nimi

15.01.2010 klo 23.45

angel_eyes kirjoitti:
Hauska seurailla näitä fanboy battleja. Tässä vaiheessa vaikuttaa siltä että ps3 pojat on paljon agressiivisempia. Ehkäpä katkeria siitä, että oli niin saatanan kallis vehje alussa ja nyt saa jo parilla sadalla.


Vaikuttaa enemmän osallistumiselta kuin seuraamiselta. Olet ihan samassa veneessä muiden itkijöiden kanssa konsolivalinnasta riippumatta.
lainaa
Maade

16.01.2010 klo 00.10

Itseasiassa tuo 80% voi periaatteessa pitää ihan hyvin paikkaansa. Ja ei sitä mitata mistään virrankulutuksesta kuten eräs idiootti väläytti, se mitataan ihan prosessorin kuormituksesta. Jonka sinäkin tietäisit jos ymmärtäisit jotain muuta siitä tietokoneestasi kuin että siinä on kivoja näppäimiä :P

Juttu on siinä että PS3 nojautuu hyvin vahvasti neliydin markkinoille. Neljälle ytimelle on pitkään ollut hyvin vaikea koodata mitään tehokkaasti, ihan siitä syystä koska se on uusi ja tuntematon/vaikea käsite. Aivan kuten tuplaydin oli aikoinaan. Nykyään kuitenkin PC puolella alkaa löytymään quad core koneita yhä enemmän ja enemmän, ja niiden hinnat ovat laskeneet jo sille tasolle että sellaisen ostaminen ei tee ollenkaan kipeätä. Tämän seurauksena myöskin tuo teknologia tulee useammalle ohjelmoijalle tutuksi, ja siitä saadaan yhä enemmän ja enemmän irti.

Toinen fakta löytyy siinä että PS3 tuskin voi ikinä käyttää täysiä prosessoritehoja. Jäähdytys on nimittäin kaikissa konsoleissa aivan järkyttävän säälittävä. Hiljainen, vähä-ääninen ja sijoiteltavissa pystyyn tai vaakaan mentaliteetti ei vaan yksinkertaisesti toimi jäähdytysmielessä. Prosessori ja näytönohjain tarvitsevat puhaltimet, ja se ilma pitää vielä kotelosta saada pihallekin jotta koko koppa ei kuumene, johon joku parin sentin pröpötin ei kyllä kykene.

Kotelossa pitäisi olla vielä mieluusti sivupuhallin joka puhaltaa koppaan "viileää" huoneilmaa, jota käsittääkseni ei konsoleissa ole, vaan pelkät ilmanottoaukot edessä. Se että se pieni propelli siellä takana pihisee henkensä kaupalla ei oikein takaa toimivaa jäähdytystä millekään vempeleelle, jonka prosessorit saavuttaa helposti päälle 100'c (kärähtämispisteen) kohtalaisella rasituksella ilman kunnon jäähdytystä.
lainaa
John_Lennon

16.01.2010 klo 00.23

Luulen, en tiedä, mutta luulen että PS3:n ja XO:n omistajilla on eroa.

lainaa
BSää_edelleen

16.01.2010 klo 06.46

Maade kirjoitti:
Itseasiassa tuo 80% voi periaatteessa pitää ihan hyvin paikkaansa. Ja ei sitä mitata mistään virrankulutuksesta kuten eräs idiootti väläytti, se mitataan ihan prosessorin kuormituksesta. Jonka sinäkin tietäisit jos ymmärtäisit jotain muuta siitä tietokoneestasi kuin että siinä on kivoja näppäimiä :P


Kyllä luulen että ymmärrän tietokoneista enemmän kuin tuollainen amiksen elektroniikkapuolen jullikka, joka nyt on mielestään suuri ammattilainen. Ja tämä töpselistä mittailu oli täysin sarkastinen heitto, mutta eihän sellaista voi kaikki tajuta.

Prosessorikuormasta mitattuna 80% voi pitää paikkaansa, mutta ainakin tuon uutisen perusteella antaa aivan väärän kuvan, ikään kuin tulevaisuudessa pelit käyttäisin sen 100%.
lainaa
Maade

16.01.2010 klo 12.08

BSää_edelleen kirjoitti:
Maade kirjoitti:
Itseasiassa tuo 80% voi periaatteessa pitää ihan hyvin paikkaansa. Ja ei sitä mitata mistään virrankulutuksesta kuten eräs idiootti väläytti, se mitataan ihan prosessorin kuormituksesta. Jonka sinäkin tietäisit jos ymmärtäisit jotain muuta siitä tietokoneestasi kuin että siinä on kivoja näppäimiä :P


Kyllä luulen että ymmärrän tietokoneista enemmän kuin tuollainen amiksen elektroniikkapuolen jullikka, joka nyt on mielestään suuri ammattilainen. Ja tämä töpselistä mittailu oli täysin sarkastinen heitto, mutta eihän sellaista voi kaikki tajuta.

Prosessorikuormasta mitattuna 80% voi pitää paikkaansa, mutta ainakin tuon uutisen perusteella antaa aivan väärän kuvan, ikään kuin tulevaisuudessa pelit käyttäisin sen 100%.


Jos lukaisisit tuon oman kommenttisi (Ensimmäisen) kertaalleen uudestaan niin saatat ehkä huomata miksi kutsuin sinua idiootiksi, ei tuossa viestissä ole mitään järkeä aivan sama miten päin sitä lukee. Eikä sarkasmi toimi internetissä..

Ja tuosta väärän kuvan antamisesta olet kyllä aivan oikeassa. Tosin uutisessa ei kyllä sanota miten konsolin näytönohjainta kuormitetaan, eikä kyllä loppupeleissä tosiaan prosessorinkaan kuormituksesta. Periaatteessa on kuitenkin hyvinkin mahdollista että PS3 kuitenkin päihittää perus PC:n, koska välistä puuttuu huomattavasti tehoja kuluttava ns. "mikro" käyttöjärjestelmä. Tämä sinunkin pitäisi tietää.

Minun täytyy myöntää että en ole tutustunut sen kummemmin PS3 sielunelämään, mutta esim. PS1/2 saatiin aika jumalattomat tehot irti (Laitteiston tehoon verrattuna) juuri sen takia koska kaikkein välttämättömimpien rajapintojen lisäksi ei ollut muuta, toisin kuin miten nykyiset käyttöjärjestelmät toimivat (Jos ei puhuta spesiaali tapauksista).

Enkä ole ihan ammattikoulun elektroniikkapuolen "jullikka", olen leikkinyt erilaisten elektronisten vimpaimien kanssa koko ikäni, joka on jokseenkin kauan :)
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

16.01.2010 klo 12.22

BSää_edelleen kirjoitti:
Maade kirjoitti:
Itseasiassa tuo 80% voi periaatteessa pitää ihan hyvin paikkaansa.
Prosessorikuormasta mitattuna 80% voi pitää paikkaansa, mutta ainakin tuon uutisen perusteella antaa aivan väärän kuvan, ikään kuin tulevaisuudessa pelit käyttäisin sen 100%.
Ottakaa huomioon vielä kuinka vaikeaa PS3:n mehujen puristaminen voi olla ohjelmointitiimille. Tuo 80% voi olla hyvinkin se mitä Polyllä pystytään ainakin toistaiseksi ottamaan siitä irti ja sanoisin, että se on aika hyvin. Etenkin kun miettii, että Uncharted 1:n kanssa ei kyetty ottamaan irti kuin joku 40% Naughtyn mukaan. Ja veikkaisin, että vaikka Naughtyn tiimi nyt väittääkin ottaneensa irti 100% Uncharted 2:n kanssa niin oikeasti se on varmaan juuri joku 80%. Riippuu vähän mistä sitä mitataan. Ja tämän sanon vähän Cellin sielunelämään perehtyneenä. PS3:n laitteistosta ei ikinä voida ottaa täyttä 101% irti, mutta hyvin lähelle sitä voidaan päästä tyyliin 80-90%. PS3:n sisällä olevan Cellin sisäinen pieni kaista (joka yhdistää cellin eri osia) rajoittaa sen nopeutta ja käyttöä aika tehokkaasti. Design moka joka IBM:llä korjattiin myöhemmin kun se havaittiin, mutta vahinko oli jo tapahtunut. Ohjelmoijat joutuvat kärsimään tuosta mokasta yhä PS3:n Cellin kanssa vaikka muut Cell-pohjaiset härpäkkeet ovatkin ihan jo kohtalaisen kivoja leluja. PS3:n Cellin kanssa kyllä voidaan tehdä ihan mitä tahansa tehokkaasti, mutta sen kanssa joudutaan myös kikkailemaan jonkin verran ja keksimään sitä pyörää vähän uudelleen.
lainaa
Usetheforcemoron

16.01.2010 klo 12.25

"Periaatteessa on kuitenkin hyvinkin mahdollista että PS3 kuitenkin päihittää perus PC:n"

Periaatteessa hyvinki mahdollista... PS3 on 4v vanha riisuttu PC. Cell jäi pelipuolella vain PS3 -ajan kuriositeetiksi IBM:n luovuttua ajatuksesta. Tietysti peliä voi optimoida Cell prosessorille ikuisesti, kuten mille muullekin prosessorille. Periaatteessa kuka vaan voisi sanoa et käytämme vain 50% tehoista, mutta ette tule ikinä näkemään peliä. Mielestäni tämä on yhtä älykäs kommentti kuin sanoa että käytimme 80% tehoista. Nolottaa et näitä uutisoidaan, saitin ylläpitäjä tekee itsestään pellen.

lainaa
Ihminen

16.01.2010 klo 13.24

Tekstienne perusteella kukaan teistä ei ole asiantuntija, ei tiedä mitä konsolit ovat syöneet ja lähinnä arvailette mikä voisi olla asian laita PC-kokemuksen perusteella.
Ennemmin luottaisin PS3:lle kehittävän tahon sanaan kuin äitinsä pelinurkassa kiukusta puhisevaan teiniin.
lainaa
Voijeesus

16.01.2010 klo 13.31

"Tekstienne perusteella kukaan teistä ei ole asiantuntija, ei tiedä mitä konsolit ovat syöneet ja lähinnä arvailette mikä voisi olla asian laita PC-kokemuksen perusteella.
Ennemmin luottaisin PS3:lle kehittävän tahon sanaan kuin äitinsä pelinurkassa kiukusta puhisevaan teiniin."

Onneksi täällä on teitä pro-tyyppejä valaisemassa meitä.
lainaa
Por-she-

16.01.2010 klo 18.12

faoigag kirjoitti:
Amatööreille voin tässä vaiheessa kertoa että Ruf =/= Porsche.



(im looking at you fanboys)


I
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

16.01.2010 klo 19.17

Tein sen! Ostin Xboxin. Kyllä. Nyt on GT5 Prologue ja Time Trial PS3:lla JA Forza 3 Boxille. Nyt en tiedä vaan että olisinko Plegebotti vai Xbotti :/ Ehkä olen vuorotellen molempia?
lainaa
lilly

16.01.2010 klo 20.21

Protec kirjoitti:
Tein sen! Ostin Xboxin. Kyllä. Nyt on GT5 Prologue ja Time Trial PS3:lla JA Forza 3 Boxille. Nyt en tiedä vaan että olisinko Plegebotti vai Xbotti :/ Ehkä olen vuorotellen molempia?

Ole fiksu, älä ole kumpaakaan. On todella typerää ottaa joku laite tunteella.
lainaa
Bladekill

Rekisteröitynyt 07.08.2007

16.01.2010 klo 21.44

Dekonega kirjoitti:
Bladekill kirjoitti:
V2.fi kirjoitti:
Moni urheiluautofani joutuu kokemaan hienoisen pettymyksen, sillä Porscheja ei nähdä pelissä, kertoo PS3Center. Muita autoja onkin sitten 950.
Ei oo minunkaan autoa sitten... :(

Eikä ole minunkaan. Nuo 950 muuta kun eivät merkkaa mitään jos Porscheja ei ole mukana. 911T kun nyt yksinkertaisesti on paras auto mikä mielestäni ikinä on tehty.

Kieltämättä 911 ovat yleensäkin aika kovia vekottimia.
Itseltäni tosin löytyy vain Cayman, mutta silläkin lähtee liikennevaloista ihan rennosti. :D
lainaa
34499

17.01.2010 klo 14.16

pullamössöä_boteille kirjoitti:
muistammekotämän kirjoitti:
Toi 80% tarkottaa et jossain ääniprossussa olis viel tehoja kun ne varmaan pitää ne perussurinat joka autolla...
Bayonetasta jo nähtiin et PS3 tökkii helposti jo simppelimmässäkin pelissä, vaikka resoja laskettaisiinkin.


Taidat olla harvinaisen typerä ihminen, jopa xbotiksi? Muut on kyllä huomannu noiden multiplättyjen surkean optimoinnin pleikalle jo aikaa sitten.

Samaahan ne sanoivat U2:n tekijät, että tehoja olis vielä ollut jäljellä vaikka kuinka. Sinänsä hauska juttu, koska boksista on revitty kaikki irti jo vuosia sitten :D


Eiii Idiootti! Naughty Dog itse sanoi että UC2 vie kaiken tehon Ps3:sta (joka tuskin on totta) Ja missään ei ole sanottu että boxista olisi vielä revitty kaikkia tehoja irti, tai no ehkä Unreal 3 engine ei boxilla väänny enää juurikaan parempaan, mutta vielä tähän päivään mennessä ei ole yhtään Xbox 360 peliä jonka pelimoottori olisi suunniteltu nimenomaan 360:n laitearkkitehtuurille, kun taas Ps3:lle niitä on nimenomaan monia, juuri tämän uskon syyksi, miksi boxilla ei ole nähty yhtä upeita pelejä kuin UC2:n tai KZ2.
lainaa
lolnoob

17.01.2010 klo 15.48

Protec kirjoitti:
Tein sen! Ostin Xboxin. Kyllä. Nyt on GT5 Prologue ja Time Trial PS3:lla JA Forza 3 Boxille. Nyt en tiedä vaan että olisinko Plegebotti vai Xbotti :/ Ehkä olen vuorotellen molempia?

Rupee pee(r)cee-bötix.
lainaa
PSmiehetFailaa

17.01.2010 klo 16.31

34499 kirjoitti:

Ja missään ei ole sanottu että boxista olisi vielä revitty kaikkia tehoja irti, tai no ehkä Unreal 3 engine ei boxilla väänny enää juurikaan parempaan, mutta vielä tähän päivään mennessä ei ole yhtään Xbox 360 peliä jonka pelimoottori olisi suunniteltu nimenomaan 360:n laitearkkitehtuurille, kun taas Ps3:lle niitä on nimenomaan monia, juuri tämän uskon syyksi, miksi boxilla ei ole nähty yhtä upeita pelejä kuin UC2:n tai KZ2.

Älä puhu noin monimutkaisia, ei yksinkertaiset pleikkapojat ymmärrä :D Huomashan ton jo tosta ylemmästä viestistä :D:D:D
lainaa
jsorwis

Rekisteröitynyt 10.08.2007

18.01.2010 klo 10.55

BSää kirjoitti:
Siis häh??? Mitä p**kaa nää hemmettin tehoja 80% vasta käytetty-jupinat on??? Millä noita mitataan? Pistääkö ne jonkun ampeerimittarin pistorasiaan ja katsoo että ei se peliasema ota vielä kaikkea virtaa mitä maksimissaan voi ottaa???? Ja jotkut pennut vielä uskoo että vielä siinä on resursseja vaikka kuinka pitkään ko ei oo vielä 100% otettu irti... :S Voi luoja. Kyllä ne prosessorit huutaa siellä armoa oli se koodi mitä sontaa tahansa jos sitä nyt ei mitenkään keinotekoisesti jarrutella. Vaikea kuvitella miks pelinkehittäjä sellaista haluis tehdä. Voihan sitä koodia optimoida vaikka loputtomiin, mutta ei kukaan pysty sanomaan että olemme vaikka 80% täydellisesti optimoidusta koodista. Uskomatonta sontaa. Markkinamiesten höpöhöpöjuttuja. Sama kun joku väittäisi että ihmiskunta on saavuttanut 80% teknologisesta kehityksestä.


Mietin aina ihan samaa kun näitä tehoprosentteja julkistetaan. Täyttä paskaa.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

18.01.2010 klo 15.37

lolnoob kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Tein sen! Ostin Xboxin. Kyllä. Nyt on GT5 Prologue ja Time Trial PS3:lla JA Forza 3 Boxille. Nyt en tiedä vaan että olisinko Plegebotti vai Xbotti :/ Ehkä olen vuorotellen molempia?

Rupee pee(r)cee-bötix.


PC:kin löytyy. Päätin olla olematta mikään botti ja tuen kaikkia alustoja tasapuolisesti.
lainaa
nameless

18.01.2010 klo 23.01

34499 kirjoitti:
Ja missään ei ole sanottu että boxista olisi vielä revitty kaikkia tehoja irti, tai no ehkä Unreal 3 engine ei boxilla väänny enää juurikaan parempaan, mutta vielä tähän päivään mennessä ei ole yhtään Xbox 360 peliä jonka pelimoottori olisi suunniteltu nimenomaan 360:n laitearkkitehtuurille

Eivät kaikki 360:n pelit käytä Unreal 3 engineä. Löytyy niitä kyseiselle arkkitehtuurillekin varta vasten tehtyjä enginejä. Silti 360:stä ei saada revittyä irti yhtä näyttäviä pelejä kuin PS3:lla.
lainaa
Polli

19.01.2010 klo 12.11

Protec kirjoitti:
M4T1A5 kirjoitti:
3 sanaa: Live For Speed, ja ne jotka eivä tiedä mikä peli se on eivät ansaitse sanoa sanaa ajosimulaattori.


Eipä se nyt niin ihmeellinen ole että sitä tarvii jokaisessa 360 tai PS3 ajopeliuutisessa käydä mainostamassa. Pelattu ollaan. Voisitte PC miehetkin kokeilla muita pelejä kuin Live For Speed.


Niiin, mutta nyt ei puhutakaan pelistä, vaan simulaatiosta. GT:t (aivan sama mikä versio) ja muut on nimenomaan pelejä. En sano kumpi on parempi peli vai simulaatio, itse tykkään mahdollisimman realistisesta (eli haastavasta/vaikeasta) autoilusta. Tämän hetken kuningas simulaatioiden rintamalla taitaa olla kuitenkin iRacing, mutta hintaa tulee kuukausimaksuperusteisena hieman liikaa (varsinkin jos haluaa ostaa lisähintaa kaikki radat ja autot).
lainaa
v2syrjiips3

19.01.2010 klo 19.21

otsikosta tulee ensimmäisenä mieleen, että gt5 ei sisällä mitään hyvää kun on nuo pisteetkin tuossa lopussa vielä
lainaa
xbotit_on_NOLOJA

22.01.2010 klo 16.58

http://img22.imageshack.us/img22/6746/gt5p.png

http://img22.imageshack.us/img22/7971/forza3.png
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova