Tuorein sisältö

FFXIII:ssä tarvotaan suoraan, koska kaupungit olivat liian työläitä

31.01.2010 klo 15.00 | Luettu: 31236 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Sankaku Complex kertoo syitä siihen, miksi Final Fantasy XIII:ssä ei juuri kaidalta polulta poiketa. Kehittäjätiimin mukaan kaupunkien tekeminen HD-konsolilla samanlaisiksi kuin edellisissä peleissä olisi ollut aivan liian työlästä.

Tavallaan Square-Enix on kaivanut itsensä kuoppaan ja haukannut liian suuren palasen kakkua koittaessaan sovittaa massiiviset tarinansa nykykonsoleille. Miltä näyttää FF-pelien tulevaisuus?

V2.fi | Manu Pärssinen
< Halo Reachiin ei tul... Hyviä vanhoja pelejä... >

Keskustelut (46 viestiä)

Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

31.01.2010 klo 15.05

Seuraavaa FF onkin rail shooter? :)
---
~Deneidez
lainaa
Jukka

31.01.2010 klo 15.19

Jos tuolle lineaarisuus linjalle lähdetään niin eikö silloin kannattaisi tehdä kerrasta elokuva?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

31.01.2010 klo 15.22

FF -tiimillä taitaa olla vähän pallo hukassa. Kumma että moni pelintekijä on pystynyt tekemään tällä sukupolvella massiivisia kaupunkeja ja pelialueita, mutta FF-tiimi ei pysty kuin pelkkiin putkiin. On se kumma elleivät pysty edes FF XII:n tyylisiin simppeleihin kaupungin osiin.
lainaa
2Dboy

31.01.2010 klo 15.30

v2.fi kirjoitti:

Sankaku Complex kertoo syitä siihen, miksi Final Fantasy XIII:ssä ei juuri kaidalta polulta poiketa. Kehittäjätiimin mukaan kaupunkien tekeminen HD-konsolilla samanlaisiksi kuin edellisissä peleissä olisi ollut aivan liian työlästä.

Tavallaan Square-Enix on kaivanut itsensä kuoppaan ja haukannut liian suuren palasen kakkua koittaessaan sovittaa massiiviset tarinansa nykykonsoleille. Miltä näyttää FF-pelien tulevaisuus?


Pitäähän hyvän pelin eteen nähdä vähän vaivaakin ja pitää muistaa, että kyseessä on peli eikä mikään elokuva
lainaa
Tingle

Rekisteröitynyt 19.04.2007

31.01.2010 klo 15.36

Kuulostaa kiimaiselta
lainaa
pettynytexfani

31.01.2010 klo 15.44

Kuulostaa kyllä hieman huonolta tekosyyltä. Jos esimerkiksi katsoo Dragon Age Originsinkin kaltaista peliä, jossa on muutaman peruskylän lisäksi yksi melko suuri kaupunki, niin kyl on vaikee uskoo etteikö S-E elokuvatason budjetillaan olisi pystynyt loihtimaan edes paria isompaa kaupunkia tutkittavaksi. Toivotaan, että S-E:llä ottavat tämän virheenä ja parantavat tapojansa seuraavaan FF peliin mennessä: Lisää kaupunkeja ja tieristeyksiä!
lainaa
Akaesora

Rekisteröitynyt 18.09.2008

31.01.2010 klo 15.59

Jospa kyseessä onkin DVD-levyjen liian pieni koko.PS3- ja X0-versioidenhan piti olla samanlaisia. :)
lainaa
irgeli

Rekisteröitynyt 22.01.2010

31.01.2010 klo 16.13

Ei tule mitään XO versiota :)
lainaa
ZiisusChrist

31.01.2010 klo 16.17

:D:D:D Eli japskit on pudonnu täysin kelkast.
lainaa
jojojojojojojojojo

31.01.2010 klo 16.20

Tuleehan XO versio eurooppaan ja amerikkaan FFXIII on ainoastaan japanissa ps3 yksinoikeus joten älkää kirjottako jos ette mitään tiedä
lainaa
Vesseliii

31.01.2010 klo 16.40

pettynytexfani kirjoitti:
Kuulostaa kyllä hieman huonolta tekosyyltä. Jos esimerkiksi katsoo Dragon Age Originsinkin kaltaista peliä, jossa on muutaman peruskylän lisäksi yksi melko suuri kaupunki, niin kyl on vaikee uskoo etteikö S-E elokuvatason budjetillaan olisi pystynyt loihtimaan edes paria isompaa kaupunkia tutkittavaksi. Toivotaan, että S-E:llä ottavat tämän virheenä ja parantavat tapojansa seuraavaan FF peliin mennessä: Lisää kaupunkeja ja tieristeyksiä!

dragon agen kaupungit aika pieniä jos vertaa esim elder scrolls sarjan kaupunkeihin... :/ tai sitten on vaan aika kullannut taas muistoja.
lainaa
mrmr

31.01.2010 klo 18.11

Aika pahalta kuulostaa, mieleen tulee heti ensimmäisenä The Last Remnantin tyyliset kaupungit jotka oli kyllä tylsyydessään omaa luokkaansa. Pelin kehitysaikaa miettien melko pettymys tuollainen uutinen. Parempi kuitenkin sanoa vasta sitten kun itse peli ilmestyy:)
lainaa
xCryonic

Rekisteröitynyt 13.10.2009

31.01.2010 klo 18.25

"Liian työlästä"??, liika rahan himo tuollaista teettää. Ei jaksa tehä mitään lisä hienouksia koska rahaa halutaan ja pian
lainaa
huoh

31.01.2010 klo 18.43

Boksiversion syytä, sehän on konsoli joka tappaa/tappoi pelikehtyksen.
lainaa
pettynytexfani

31.01.2010 klo 19.25

Vesseliii kirjoitti:
pettynytexfani kirjoitti:
Kuulostaa kyllä hieman huonolta tekosyyltä. Jos esimerkiksi katsoo Dragon Age Originsinkin kaltaista peliä, jossa on muutaman peruskylän lisäksi yksi melko suuri kaupunki, niin kyl on vaikee uskoo etteikö S-E elokuvatason budjetillaan olisi pystynyt loihtimaan edes paria isompaa kaupunkia tutkittavaksi. Toivotaan, että S-E:llä ottavat tämän virheenä ja parantavat tapojansa seuraavaan FF peliin mennessä: Lisää kaupunkeja ja tieristeyksiä!

dragon agen kaupungit aika pieniä jos vertaa esim elder scrolls sarjan kaupunkeihin... :/ tai sitten on vaan aika kullannut taas muistoja.


Hyvinkin mahdollista että olivat, en ole noita elder scrollseja pelaillut. Pointti oli kuitenkin siinä, että se on mahdollista eikä mahdotonta, toisin kuin square-enix on päättänyt sanoa.
lainaa
sefails

31.01.2010 klo 19.32

Peliä tehdään 6 vuotta eikä saada yhtään kaupunkia luotua... Nyt squareenixsoftmikälie oikeasti! Mikähän on seuraavan ff pelin selitys? "Peli oli valmiiksi ohjelmoitu pelaamaan itsensä läpi, koska huomasimme että HD-konsoleilla oli vaikeaa tehdä pelattavia hahmoja edeltävien pelien kaltaisiksi"

Suurinta p**kaa, mitä olen tältä yritykseltä kuullut selityksenä siitä, ettei pelejä voi tehdä enää peleiksi muka nykyään. Mihinkähän kaivoon ne hautasivat ne 500 000 000 000 000 jeniä, jotka venyivät pelin kehitykseen?

Square-Enix: You have failed!
lainaa
hotwheels

Rekisteröitynyt 11.08.2007

31.01.2010 klo 20.05

Kaupunkien puutteellisuudelle ennenkin nauranu kun NFS Most Wandet:ssa lenteli helikopteri trainerilla. Aikas taitavasti turhat polygonit saatu pois.
lainaa
123

31.01.2010 klo 20.24

veikkaan että tulevaisuudessa Final Fantasyn pääpaino on online pelissä jota sitten laajennellaan pikkuhiljaa seuraavat 10 vuotta pelaajamäärän ja siltä saadun rahamäärän mukaan.

lainaa
me2_ftw

31.01.2010 klo 20.26

No, taitaapa jäädä ostamatta sitten kun Square Enix niin toivoo. Moni kaukku päältä kaunis, mutta syökös sitä kakkua jos se on sisältä mätä :X
lainaa
nostalgianironia

31.01.2010 klo 20.47

noin 10 vuotta sitten, kun FF VIII ilmestyi, monet heittävät "läpällä" et tulevaisuudessa FF pelit on valmiiksi pelattu lävitse pelaajille ja ne olisivat täysin elokuvamaisia ja kaupungit olisi poistettu. Vuosi oli 1999 ja minä -nauroin. :D

Vuosi 2009 ilmestyy sitten FF XIII, peli on suoraviivainen kuin Gears of War, kaupunkeja ei ole ja monet ovat kehuneet pelin ikäänkuin pelaavan itsensä läpi. Melko tylyä, kuinka jotkut osasivat olla oikeassa noinkin epätodennäköisestä asiasta...
lainaa
sorx

31.01.2010 klo 21.06

Hyvä vaan ettei ole kaupunkeja. Itse tykkään tallustella maastossa, kaupungit ovat olleet niitä pakko-pelata-läpi-että-pääsee-eteenpäin -osioita.
lainaa
rommi

31.01.2010 klo 22.04

sorx kirjoitti:
Hyvä vaan ettei ole kaupunkeja. Itse tykkään tallustella maastossa, kaupungit ovat olleet niitä pakko-pelata-läpi-että-pääsee-eteenpäin -osioita.


Sama, kuin sanoisi että "hyvä ettei fps peleissä ole aseita".

Mitä edes FF XIII jää ilman kaupunkeja? Videot ja taistelut, pakko-katsoo-videot-että-pääsee-eteenpäin ja pakko-tapella-1 000 000-vihollista-että-pääsee-eteenpäin -osiot.
lainaa
Snagari

01.02.2010 klo 00.05

JRPG ei nykyään pahemmin tuota RPG lyhennettä tarvitsekaan, keksikääs jokin uusi genre näille putkijuoksuille.
lainaa
japaneso

01.02.2010 klo 02.06

JPPG = "Japanese Pipe Playing Game"

helppoa.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

01.02.2010 klo 08.44

japaneso kirjoitti:
JPRG = "Japanese Pipe Running Game"
helppoa.

Fix'd
lainaa
PRERE

01.02.2010 klo 11.26

"Boksiversion syytä, sehän on konsoli joka tappaa/tappoi pelikehtyksen."

Älkäähän nyt jauhako tätä ikuista sontaa. Peli tehtiin täysin PS3:n ehdoilla, mutta huomasivat että sehän kääntyy XO:lle tehojen puitteissa helposti. PS3-omistajat etsivät aina syyllistä muualta, vaikka vika on korvien välissä.
lainaa
Raitzi

01.02.2010 klo 11.37

Kyllä on asiat huonosti jos RPG:tä tehdään nykyään myös grafiikoiden ehdoilla :(
lainaa
Slobber

Rekisteröitynyt 13.09.2007

01.02.2010 klo 11.47

Olikos tää nyt sitten se roolipeli?
lainaa
boksivaanonparempi

01.02.2010 klo 14.18

PRERE kirjoitti:
"Boksiversion syytä, sehän on konsoli joka tappaa/tappoi pelikehtyksen."

Älkäähän nyt jauhako tätä ikuista sontaa. Peli tehtiin täysin PS3:n ehdoilla, mutta huomasivat että sehän kääntyy XO:lle tehojen puitteissa helposti. PS3-omistajat etsivät aina syyllistä muualta, vaikka vika on korvien välissä.


LISÄKSI täytyy myös muistaa, että peliä alunperin tehtiin PS2:lle, joten boksin tehottomuutta on turha veisata. Ja sitten kun jollakin on näyttää peli, joka toimii muka helevetisti paremmin pleikkari3:lla ku boksilla, niin sitten voitte sanoa jotain mut muuten shuddap!
lainaa
sorx

01.02.2010 klo 15.21

rommi kirjoitti:
Mitä edes FF XIII jää ilman kaupunkeja? Videot ja taistelut, pakko-katsoo-videot-että-pääsee-eteenpäin ja pakko-tapella-1 000 000-vihollista-että-pääsee-eteenpäin -osiot.


Miten olisi maastot? Niistä minä tykkään, kuten jo sanoin.
lainaa
Ikäväkyllä

01.02.2010 klo 15.57

PRERE kirjoitti:

Älkäähän nyt jauhako tätä ikuista sontaa. Peli tehtiin täysin PS3:n ehdoilla, mutta huomasivat että sehän kääntyy XO:lle tehojen puitteissa helposti. PS3-omistajat etsivät aina syyllistä muualta, vaikka vika on korvien välissä.

Turhaan yrität, SDF näkee maailman kuten haluaa
lainaa
jeuuu

01.02.2010 klo 16.04

sorx kirjoitti:
rommi kirjoitti:
Mitä edes FF XIII jää ilman kaupunkeja? Videot ja taistelut, pakko-katsoo-videot-että-pääsee-eteenpäin ja pakko-tapella-1 000 000-vihollista-että-pääsee-eteenpäin -osiot.


Miten olisi maastot? Niistä minä tykkään, kuten jo sanoin.


Maasto on juuri tuo pakko-tapella-1 000 000-vihollista-että-pääsee-eteenpäin -osio. Eihän fantsujen maastoissa tehdä mitään muuta, paitsi tapella tie eteenpäin, joskus kerätään joku avain mut sekin kuluu random tappeluita tehdessä. Kaupungeissa olisi niin paljon potentiaalia tutkimista, sidequestausta ja random story encountereita siihen tappelun vastapainoksi. Ilman kaupunkeja peliin ei tosiaankaan jää muuta nuo tappelut ja suoraputki, jota kuljetaan eteenpäin. Tämä on yhtä kuin ei mitään vanhoille faneille.
lainaa
sorx

01.02.2010 klo 16.51

jeuuu kirjoitti:
Maasto on juuri tuo pakko-tapella-1 000 000-vihollista-että-pääsee-eteenpäin -osio. Eihän fantsujen maastoissa tehdä mitään muuta, paitsi tapella tie eteenpäin, joskus kerätään joku avain mut sekin kuluu random tappeluita tehdessä. Kaupungeissa olisi niin paljon potentiaalia tutkimista, sidequestausta ja random story encountereita siihen tappelun vastapainoksi. Ilman kaupunkeja peliin ei tosiaankaan jää muuta nuo tappelut ja suoraputki, jota kuljetaan eteenpäin. Tämä on yhtä kuin ei mitään vanhoille faneille.


Kukin taaplaa tyylillään. Minulle pelaaminen on juuri sitä, että vaelletaan paikasta toiseen, kehitetään hahmoja paremmiksi tappelemalla ja tutkitaan mitä metsät ja tasangot piilottelevat.

Itse tulin FF faniksi vuonna 2007, ja olen pelannut numerot 7, 10, 10-2 ja 12. Numero 7 oli kaikkein suurin pettymys kaiken ylistämisen kuuntelemisen jälkeen. Ei se niin mahtava ollut minun mielestäni, vaikka mielelläni olisin ollut väärässäkin. Numeroa 8 pelasin ensimmäisen CD:n verran, pelaaminen loppui kakkoslevyn niskotteluun.

Kovasti odottelen numeroa 13. Musiikki hellii korvia ja tähän asti näkemäni kuvat ovat myös lupaavia, kuten myös tarina. Kuten jo taisin tehdä selväksi, itse pidän enemmän luonnossa tarpomisesta kuin tiilirykelmien keskellä harhailemisesta. Luontoihminen kun olen.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

01.02.2010 klo 18.13

PRERE kirjoitti:
Älkäähän nyt jauhako tätä ikuista sontaa. Peli tehtiin täysin PS3:n ehdoilla, mutta huomasivat että sehän kääntyy XO:lle tehojen puitteissa helposti. PS3-omistajat etsivät aina syyllistä muualta, vaikka vika on korvien välissä.

Ei muuten tehty, ja ei muuten vääntynyt. Otathan huomioon, että pelinkehitys käynnistyi PS2 pelinä. Xbox 360 käyttää hieman erilaista pelimoottoria kuin PS3. Tämä johtuu siitä, että PS3:n moottoria ei voitu suoraan kääntää Xbox 360:lle ainakin jos on Square Enixin antamiin haastatteluihin uskominen. Tämän vuoksi Xbox 360 on yhtä "rampa" kuin PS3:n Bayonetta graafisesti.

Väittäisin melkein, että FF13 ei ole suunniteltu minkään alustan peliksi ja siksi on sisällöltään vähän mitä on kun suunta ja kohde alusta on ollut haun alla ja ei oltu voitu keskittyä siihen olennaiseen.
lainaa
awfwfawfafwaf

01.02.2010 klo 19.45

sorx kirjoitti:
jeuuu kirjoitti:
Maasto on juuri tuo pakko-tapella-1 000 000-vihollista-että-pääsee-eteenpäin -osio. Eihän fantsujen maastoissa tehdä mitään muuta, paitsi tapella tie eteenpäin, joskus kerätään joku avain mut sekin kuluu random tappeluita tehdessä. Kaupungeissa olisi niin paljon potentiaalia tutkimista, sidequestausta ja random story encountereita siihen tappelun vastapainoksi. Ilman kaupunkeja peliin ei tosiaankaan jää muuta nuo tappelut ja suoraputki, jota kuljetaan eteenpäin. Tämä on yhtä kuin ei mitään vanhoille faneille.


Kukin taaplaa tyylillään. Minulle pelaaminen on juuri sitä, että vaelletaan paikasta toiseen, kehitetään hahmoja paremmiksi tappelemalla ja tutkitaan mitä metsät ja tasangot piilottelevat.

Itse tulin FF faniksi vuonna 2007, ja olen pelannut numerot 7, 10, 10-2 ja 12. Numero 7 oli kaikkein suurin pettymys kaiken ylistämisen kuuntelemisen jälkeen. Ei se niin mahtava ollut minun mielestäni, vaikka mielelläni olisin ollut väärässäkin. Numeroa 8 pelasin ensimmäisen CD:n verran, pelaaminen loppui kakkoslevyn niskotteluun.

Kovasti odottelen numeroa 13. Musiikki hellii korvia ja tähän asti näkemäni kuvat ovat myös lupaavia, kuten myös tarina. Kuten jo taisin tehdä selväksi, itse pidän enemmän luonnossa tarpomisesta kuin tiilirykelmien keskellä harhailemisesta. Luontoihminen kun olen.
en ihmettelis vaikka noista sun lempi final fantaseista olis x-2...
lainaa
EwBlAAh

01.02.2010 klo 19.51

Dekonega kirjoitti:

Ei muuten tehty, ja ei muuten vääntynyt. Otathan huomioon, että pelinkehitys käynnistyi PS2 pelinä. Xbox 360 käyttää hieman erilaista pelimoottoria kuin PS3. Tämä johtuu siitä, että PS3:n moottoria ei voitu suoraan kääntää Xbox 360:lle ainakin jos on Square Enixin antamiin haastatteluihin uskominen. Tämän vuoksi Xbox 360 on yhtä "rampa" kuin PS3:n Bayonetta graafisesti.

Väittäisin melkein, että FF13 ei ole suunniteltu minkään alustan peliksi ja siksi on sisällöltään vähän mitä on kun suunta ja kohde alusta on ollut haun alla ja ei oltu voitu keskittyä siihen olennaiseen.


Mistä sait ostettua X0:n FF13? Vai keksitkö jälleen kerran päästäsi näitä arvioita eri versioista ja pelien alkupään suunnitelmista?
Väitteesi, että FF13 ei ole suunniteltua minkään alustan peliksi on kyllä niin huttua että oikein meinaa heikottaa. Koska se on ollut PS-peli jo FF12 jälkeen ja itse asiassa se tehtiin 90% loppuun ennen kuin X0:n versio aloitettiin, joka taas kumoaa sen etteikö S-E olisi voinu keskittyä olennaiseen ja yleensä tämän kokoisissa firmoissa ne alustasopimukset tekee ylempi porras, eikä Kari Koodari.
lainaa
inferio

01.02.2010 klo 21.02

http://www.sankakucomplex.com/2010/01/31/final-fantasy-xi
lainaa
Jep

01.02.2010 klo 22.03

Täh, ei kaupunkeja? Mitä helvettiä, miksi tästä kuulee vasta nyt? Eli koko peli on varmaan samanlaista ADHD-eteenpäin räiskettä kuin 90% markkinoilla olevista peleistä, kun casuaalit idiootit ei jaksa paria minuuttia kaupungissa kävellä ja ihmetellä että mitäs tekis seuraavaks. Kaupungit olivat vanhojen pelien parhaita puolia kun niissä sai välillä hengähtää ja vain kierrellä ja nauttia niiden uskomattomasta tunnelmasta ja loistavasta musiikista.

Nyt tämä uusin FF kuulostaa hyvin, hyvin paskalta peliltä. Samaa luokkaa kuin MW2:n dedikoitujen palvelinten puute, ja MW2:ta en ikinä hankkinut vaikka MW1:n jälkeen sen piti olla pakko-ostos, aivan kuin tämän FFX:n ja FFXII:n jälkeen.. Saa nähdä mitä käy.
lainaa
fanservicehasfailed

01.02.2010 klo 22.32

Vuoden surkein peli 2009/2010?
Vuoden suurin pettymys 2009/2010?
Top-10 kaikkien aikojen huonoimmat jatko-osat?

Näen jo pelillä lukuisia titteleitä eri jakeluiden äänestyksissä. Täytyy vain sanoa, että S-E on täydellisesti epäonnistunut fanin silmissä.
lainaa
facepalmer

02.02.2010 klo 00.25

Jösses, ei ne kaupungit nyt NIIN ihmeellisiä ole koskaan olleet. En minä ainakaan jää niitä kaipaamaan. :P

Ehkä tämäkin on taas mielipidekysymys. Toinen tykkää tomaatista ja toinen kurpitsasta. Toinen tykkää kaupungeista ja toinen maastosta.
lainaa
huoh

02.02.2010 klo 00.59

facepalmer kirjoitti:
Jösses, ei ne kaupungit nyt NIIN ihmeellisiä ole koskaan olleet. En minä ainakaan jää niitä kaipaamaan. :P

Ehkä tämäkin on taas mielipidekysymys. Toinen tykkää tomaatista ja toinen kurpitsasta. Toinen tykkää kaupungeista ja toinen maastosta.


Ehkä jos olisit pelannut yleisesti roolipelejä tai ff:jä enemmän kuin vuodesta 2007 niin voisit jopa ymmärtää, millainen vääryys on tehdä FF XIII kaltainen ratkaisu. Ja olihan niissä kaupungeissa todellakin enemmän tekemistä, kuten FF VI, VII ja IX todistivat. Ei ihme, että pelit ovat nykyään surkeita, kun on tuollaisia nykyajan nulikoita, jotka eivät osaa pelejä pelata kuten niitä on tarkoitettu.
lainaa
rest_of_the_world

02.02.2010 klo 17.10

jojojojojojojojojo kirjoitti:
Tuleehan XO versio eurooppaan ja amerikkaan FFXIII on ainoastaan japanissa ps3 yksinoikeus

Ei ole ilmeisesti pelkästään Japanissa yksinoikeus ja taitaa tulla XO:lle ainoastaan USA:ssa ja Euroopassa, muualla maailmassa vain PS3:lle.

Esimerkiksi:

"Final Fantasy XIII here for PS3 only

A spokesman from Xbox Singapore said: 'Square Enix has not announced the availability of an Asian version of FFXIII.'

The news - and silence on the reason for the no-show - is not going down well with the game's fans."

http://digital.asiaone.com/Digital/News/Story/A1Story2010
lainaa
Ripa

03.02.2010 klo 11.50

"FFXIII:ssä tarvotaan suoraan, koska kaupungit olivat liian työläitä"
Siis Xbox360 version takia ei ollu aikaa kehittää, joten vihainen ei elämää 25 vuotias naistemies PS3 pelaaja sanoo totuuden:)
lainaa
Mopez

Rekisteröitynyt 10.04.2007

04.02.2010 klo 09.21

En tajua miksi porukka selittää jostain boksista ja pleikkarista kun uutisessa kerrotaan että ne oli "työläitä tehdä", ei niitä kaupunkeja boksilla ja pleikkarilla tehdä.

Ihmiset varmaan luulevat että on olemassa joku nappi joka tekee kaiken työn sun puolesta. Ei, ei näin...
lainaa
facepalmer

05.02.2010 klo 16.45

huoh kirjoitti:
Ehkä jos olisit pelannut yleisesti roolipelejä tai ff:jä enemmän kuin vuodesta 2007 niin voisit jopa ymmärtää, millainen vääryys on tehdä FF XIII kaltainen ratkaisu. Ja olihan niissä kaupungeissa todellakin enemmän tekemistä, kuten FF VI, VII ja IX todistivat. Ei ihme, että pelit ovat nykyään surkeita, kun on tuollaisia nykyajan nulikoita, jotka eivät osaa pelejä pelata kuten niitä on tarkoitettu.


Voi kuule, olen pelannut seiskan jopa kahdesti läpi. Kaupungit ja kylät olivat niin tylsiä kuin olla ja voi. Tämä pelaaja kaipaa toimintaa eikä kiertelyä.

En laske itseäni nulikaksi, vaan 20-vuotiaaksi nuoreksi naiseksi.
lainaa
s0le

Rekisteröitynyt 27.09.2009

05.02.2010 klo 17.49

hmmm, tämähän voi olla myös hyvä juttu ! Saadaan paljon dynaamisempi ja vauhdikkaampi peli aikaseksi. Voihan olla että kaupungit on enemmän osana muuta miljöötä eikä niihin "astuta" maailmankartalla kuten vanhoissa FF:issä. Miksi kaikki itkee niistä kaupungeista kun siellä muuta tehä kun osteta tarvikkeita ja kuljetetaan juonta eteenpäin (jonka voi yhtä hyvin tehdä muuallakin).
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova