Tuorein sisältö

Uncharted 2 ottaa nyt mallia ykkösosasta

14.02.2010 klo 13.00 | Luettu: 17680 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen



Helmikuun 25. päivä (ainakin Pohjois-Amerikassa) Uncharted 2:een saadaan massiivinen määrä lisäsisältöä ja se kaikki liittyy jollain tavalla sarjan ensimmäiseen peliin, kertoo IGN.

- 12 uutta Trophya, mm. "I Told You I Was Hardcore!" ja "None Shall Pass"
- kuusi skiniä ykköspelistä: Drake, Elena, Atog Navarro, Eddie Raja, Gabriel Roman ja Javier
- kaksi uutta ensimmäiseen peliin perustuvaa pelikenttää: The Flooded Ruins ja The Facility

Hinnallakaan pakettia ei ole pilattu, Amerikassa se tulee maksamaan kuusi dollaria.

V2.fi | Manu Pärssinen
< Heavy Rainiin tuloss... Listasunnuntai kutsu... >

Keskustelut (20 viestiä)

Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

14.02.2010 klo 13.10

Kuulostaa aika makealta.
lainaa
Demonoid

Rekisteröitynyt 13.08.2007

14.02.2010 klo 14.16

''I Told You I Was Hardcore''
EHEEEI HAHAHAHA :D
Kyllä on pakko-ostos tämä.
lainaa
pööpöileväapina

14.02.2010 klo 14.18

heti menee ostoon kun tulee!
lainaa
vieras

14.02.2010 klo 14.21

sama täällä :)
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

14.02.2010 klo 14.25

UI! Trophyjä! Ja halpa hinta! Ja paljon sisältöä!

= must buy
lainaa
vaires

14.02.2010 klo 15.10

kyllä pleikkarilla vanhan kierrätys osataan
lainaa
buy-or-DIE

14.02.2010 klo 15.16

vaires kirjoitti:
kyllä pleikkarilla vanhan kierrätys osataan

Niinpä kierätys kuluttaa luontoakin niin paljon vähemmän :)
Joo pitää kattoo ostaako ton, mutta täytyy sanoa, että hyvältä vaikuttaa.
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

14.02.2010 klo 17.52

Eipä siinä, ykkösosa oli mielestäni kakkosta parempi kaikilla muilla osa-alueilla paitsi grafiikoissa.
lainaa
Moi

14.02.2010 klo 18.29

Protec kirjoitti:
Eipä siinä, ykkösosa oli mielestäni kakkosta parempi kaikilla muilla osa-alueilla paitsi grafiikoissa.

Täysin samaa mieltä.
lainaa
Moi

14.02.2010 klo 20.02

Moi kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Eipä siinä, ykkösosa oli mielestäni kakkosta parempi kaikilla muilla osa-alueilla paitsi grafiikoissa.

Täysin samaa mieltä.


WTF? Ja nyt perustelut, kiitos.

Ainoa mitä jäin ykkösestä kaipaamaan oli se, että murskaava todellakin oli MURSKAAVA. Ja kakkosta kun pelasi ekaa kertaa niin jäi semmonen fiilis että täähän on nähty jo aiemmin ykkösessä. Mutta kakkonen ON joka osa-alueella parempi.
lainaa
KH-FANI

14.02.2010 klo 21.15

Moi kirjoitti:
Moi kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Eipä siinä, ykkösosa oli mielestäni kakkosta parempi kaikilla muilla osa-alueilla paitsi grafiikoissa.

Täysin samaa mieltä.


WTF? Ja nyt perustelut, kiitos.

Ainoa mitä jäin ykkösestä kaipaamaan oli se, että murskaava todellakin oli MURSKAAVA. Ja kakkosta kun pelasi ekaa kertaa niin jäi semmonen fiilis että täähän on nähty jo aiemmin ykkösessä. Mutta kakkonen ON joka osa-alueella parempi.

Vai perusteluja! Täältä pesee!
Ensinnäkin juoni on aivan täysin ennalta arvattava. Arvasin jok'ikisen käänteen etukäteen, lukuunottamatta erästä loppupään paljastusta, joka oli niin helvetin typerä että minun teki mieli paiskata koko peli ikkunasta pihalle. Toiseksi yli-kestävät viholliset. Tai siis, onko se pätkääkään realistista jos ammut vihollista kolme kertaa singolla, eikä se kuole. Kolmanneksi käsitappelu on sata kertaa paskempi kuin ykkösessä ja vielä neljänneksi se indiana jones-fiilis puuttui kakkosesta kokonaan. Haluatko että jatkan?
lainaa
pööpöileväapina

14.02.2010 klo 22.40

KH-FANI kirjoitti:
Moi kirjoitti:
Moi kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Eipä siinä, ykkösosa oli mielestäni kakkosta parempi kaikilla muilla osa-alueilla paitsi grafiikoissa.

Täysin samaa mieltä.


WTF? Ja nyt perustelut, kiitos.

Ainoa mitä jäin ykkösestä kaipaamaan oli se, että murskaava todellakin oli MURSKAAVA. Ja kakkosta kun pelasi ekaa kertaa niin jäi semmonen fiilis että täähän on nähty jo aiemmin ykkösessä. Mutta kakkonen ON joka osa-alueella parempi.

Vai perusteluja! Täältä pesee!
Ensinnäkin juoni on aivan täysin ennalta arvattava. Arvasin jok'ikisen käänteen etukäteen, lukuunottamatta erästä loppupään paljastusta, joka oli niin helvetin typerä että minun teki mieli paiskata koko peli ikkunasta pihalle. Toiseksi yli-kestävät viholliset. Tai siis, onko se pätkääkään realistista jos ammut vihollista kolme kertaa singolla, eikä se kuole. Kolmanneksi käsitappelu on sata kertaa paskempi kuin ykkösessä ja vielä neljänneksi se indiana jones-fiilis puuttui kakkosesta kokonaan. Haluatko että jatkan?


En taju miksi ihmisten täytyy yrittää arvailla juonta... Miksei sitä vain voi seurata :D. Itse ainakin nautin peleistäni huomattavasti enemmän kun en mieti satoja eri vaihtoehtoja mitä seuraavaiksi tapahtuu ja juhlin heti jos yksi niistä osuu kohdalleen et: "mä arvasin ton taas".. huoh..

Itse en noihin ylikestäviin vihollisiin törmännyt.. Ellet tarkoita niitä panssaroituja vihollisia mitä esim. moninpelissä tulee?
Eikös jatko-osissa aina kuulukkin olla jotain samaa edeltäväänsä??? Sehän on herranjestas JATKO-OSA! Jos pelihenkilöiden jatkoseikkailut eivät mielytä, miksi haluaa edes pelata jatko-osia? Tai mitä järkeä jatko-osassa olisi, jos mikään ei olisi edeltävään viittaavaa? :D

No mutta harmi jos tota mieltä ja meitä on moneen.
lainaa
Evoxia

14.02.2010 klo 22.58

KH-FANI kirjoitti:
Moi kirjoitti:
Moi kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Eipä siinä, ykkösosa oli mielestäni kakkosta parempi kaikilla muilla osa-alueilla paitsi grafiikoissa.

Täysin samaa mieltä.


WTF? Ja nyt perustelut, kiitos.

Ainoa mitä jäin ykkösestä kaipaamaan oli se, että murskaava todellakin oli MURSKAAVA. Ja kakkosta kun pelasi ekaa kertaa niin jäi semmonen fiilis että täähän on nähty jo aiemmin ykkösessä. Mutta kakkonen ON joka osa-alueella parempi.

Vai perusteluja! Täältä pesee!
Ensinnäkin juoni on aivan täysin ennalta arvattava. Arvasin jok'ikisen käänteen etukäteen, lukuunottamatta erästä loppupään paljastusta, joka oli niin helvetin typerä että minun teki mieli paiskata koko peli ikkunasta pihalle. Toiseksi yli-kestävät viholliset. Tai siis, onko se pätkääkään realistista jos ammut vihollista kolme kertaa singolla, eikä se kuole. Kolmanneksi käsitappelu on sata kertaa paskempi kuin ykkösessä ja vielä neljänneksi se indiana jones-fiilis puuttui kakkosesta kokonaan. Haluatko että jatkan?


Huoh... Ykkösessä oli myös ylikestäviä vihollisia (muistatko "zombiet"?), viholliset vaativat ykkösessä kolme laukausta pistoolilla kun taas kakkosessa kaksi, ykkösen Indiana Jones fiilis ja tarinan juoni ovat nyt makuasioita. Omasta mielestäni pelissä oli enemmän fiilistä kuin ensimmäisessä jossa räiskittiin enemmän kuin seikkailtiin. Tuosta realisuudesta vielä... Pelissä Drake tippuu vaijerilta noin 6 metrin korkeudesta selälleen, saa turpiinsa jatkuvasti, hyppii jääluolassa ja ottaa kiinni jäisistä ulokkeista, vastuksina on "lumimiehiä", kiipeää iloisesti rotkolla roikkuvasta junasta 9 millisen luoti vatsassa, tappaa varmaan 200 palkkasoturia ja sinä takerrut juuri siihen että kuinka monta luotia/ammusta tarvii vihollisen tappamiseen? :D

Mikä juonenkäänne muuten sai sulla veret noin kiehumaan? Ei siinä muistaakseni mitään niin maailmaamullistavaa ollut.
lainaa
KH-FANI

14.02.2010 klo 23.15

pööpöileväapina kirjoitti:
KH-FANI kirjoitti:
Moi kirjoitti:
Moi kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Eipä siinä, ykkösosa oli mielestäni kakkosta parempi kaikilla muilla osa-alueilla paitsi grafiikoissa.

Täysin samaa mieltä.


WTF? Ja nyt perustelut, kiitos.

Ainoa mitä jäin ykkösestä kaipaamaan oli se, että murskaava todellakin oli MURSKAAVA. Ja kakkosta kun pelasi ekaa kertaa niin jäi semmonen fiilis että täähän on nähty jo aiemmin ykkösessä. Mutta kakkonen ON joka osa-alueella parempi.

Vai perusteluja! Täältä pesee!
Ensinnäkin juoni on aivan täysin ennalta arvattava. Arvasin jok'ikisen käänteen etukäteen, lukuunottamatta erästä loppupään paljastusta, joka oli niin helvetin typerä että minun teki mieli paiskata koko peli ikkunasta pihalle. Toiseksi yli-kestävät viholliset. Tai siis, onko se pätkääkään realistista jos ammut vihollista kolme kertaa singolla, eikä se kuole. Kolmanneksi käsitappelu on sata kertaa paskempi kuin ykkösessä ja vielä neljänneksi se indiana jones-fiilis puuttui kakkosesta kokonaan. Haluatko että jatkan?


En taju miksi ihmisten täytyy yrittää arvailla juonta... Miksei sitä vain voi seurata :D. Itse ainakin nautin peleistäni huomattavasti enemmän kun en mieti satoja eri vaihtoehtoja mitä seuraavaiksi tapahtuu ja juhlin heti jos yksi niistä osuu kohdalleen et: "mä arvasin ton taas".. huoh..

Itse en noihin ylikestäviin vihollisiin törmännyt.. Ellet tarkoita niitä panssaroituja vihollisia mitä esim. moninpelissä tulee?
Eikös jatko-osissa aina kuulukkin olla jotain samaa edeltäväänsä??? Sehän on herranjestas JATKO-OSA! Jos pelihenkilöiden jatkoseikkailut eivät mielytä, miksi haluaa edes pelata jatko-osia? Tai mitä järkeä jatko-osassa olisi, jos mikään ei olisi edeltävään viittaavaa? :D

No mutta harmi jos tota mieltä ja meitä on moneen.

Tarkoitin juurikin niitä panssaroituja vihuja.
Juoni taas, no itse ainakin tykästyin Uncharted 1 yllättävään juoneen ja petyin kakkosen juoneen sen ennalta-arvattavuuden ja perinteikkyyden takia , vaikka silläkin oli hetkensä.
Mitä taas tulee tuohon jatko-osan samankaltaisuuteen niin totta kai halusin tietää, miten Nathan selviää seuraavasta seikkailustaan, mutta jokin ei vaan tämän kohdalla kolahtanut niin kuin ykkösen.
Odotin messiasta ja kaiken kritiikin jälkeen Uncharted 2 ei sellainen ollut vaan joutui tyytymään arvosanaan "erittäin hyvä". :)
Eli en oikein tiedä, odotinko peliltä liikaa tai jotain?
Niin, että kolmosta odotellessa ja tällä kertaa jätän gameplay videot väliin ;)
lainaa
KH-FANI

14.02.2010 klo 23.41

Evoxia kirjoitti:
KH-FANI kirjoitti:
Moi kirjoitti:
Moi kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Eipä siinä, ykkösosa oli mielestäni kakkosta parempi kaikilla muilla osa-alueilla paitsi grafiikoissa.

Täysin samaa mieltä.


WTF? Ja nyt perustelut, kiitos.

Ainoa mitä jäin ykkösestä kaipaamaan oli se, että murskaava todellakin oli MURSKAAVA. Ja kakkosta kun pelasi ekaa kertaa niin jäi semmonen fiilis että täähän on nähty jo aiemmin ykkösessä. Mutta kakkonen ON joka osa-alueella parempi.

Vai perusteluja! Täältä pesee!
Ensinnäkin juoni on aivan täysin ennalta arvattava. Arvasin jok'ikisen käänteen etukäteen, lukuunottamatta erästä loppupään paljastusta, joka oli niin helvetin typerä että minun teki mieli paiskata koko peli ikkunasta pihalle. Toiseksi yli-kestävät viholliset. Tai siis, onko se pätkääkään realistista jos ammut vihollista kolme kertaa singolla, eikä se kuole. Kolmanneksi käsitappelu on sata kertaa paskempi kuin ykkösessä ja vielä neljänneksi se indiana jones-fiilis puuttui kakkosesta kokonaan. Haluatko että jatkan?


Huoh... Ykkösessä oli myös ylikestäviä vihollisia (muistatko "zombiet"?), viholliset vaativat ykkösessä kolme laukausta pistoolilla kun taas kakkosessa kaksi, ykkösen Indiana Jones fiilis ja tarinan juoni ovat nyt makuasioita. Omasta mielestäni pelissä oli enemmän fiilistä kuin ensimmäisessä jossa räiskittiin enemmän kuin seikkailtiin. Tuosta realisuudesta vielä... Pelissä Drake tippuu vaijerilta noin 6 metrin korkeudesta selälleen, saa turpiinsa jatkuvasti, hyppii jääluolassa ja ottaa kiinni jäisistä ulokkeista, vastuksina on "lumimiehiä", kiipeää iloisesti rotkolla roikkuvasta junasta 9 millisen luoti vatsassa, tappaa varmaan 200 palkkasoturia ja sinä takerrut juuri siihen että kuinka monta luotia/ammusta tarvii vihollisen tappamiseen? :D

Mikä juonenkäänne muuten sai sulla veret noin kiehumaan? Ei siinä muistaakseni mitään niin maailmaamullistavaa ollut.

Teksti sisältää spoilereita!
No, joo makuasioitahan ne fiilis ja juoni ovat, mutta itselleni juoni ja fiilis ovat juuri ne asiat jotka erottavat erittäin hyvän pelin mahtavasta pelistä.
Mitä niihin zombeihin tulee, niin minun mielestä ne kyllä kaatuvat varsin helposti verrattuna kakkosen lumimiehiin, jotka eivät olekkaan lumimiehiä vaan superihmisiä joilla on varsijouset.
Ja se paljastus että lumimiehet olivatkin vain valeasu, taas oli se niin sanottu verenkiehauttaja.
Ja sitten se realismi, niin oikeassa olet että Drakelle sattuu ja tapahtuu paljon pelin aikana. Nuo mainitsemasi jutut ovat toki erittäin epärealistisia joissa normaali ihminen olisi heittänyt veivinsä, jo aikoja sitten. Kun minä pelaan voin hyväksyä tuollaiset asiat ajattelemalla että se on kuitenkin vain peliä. Jostakin syystä minun aivoni eivät vaan hyväksy sellaista pikku epärealistisuutta että sinko ei tapa kerrasta.
Ja muistakaa kaikki. Nämä ovat vain minun mielipiteitäni!
lainaa
Execta

Rekisteröitynyt 10.04.2007

15.02.2010 klo 10.06

Mielestäni Uncharted 2 oli selvästi parempi kokonaisuus, mutta ykkösessä oli mun mielestä 5x parempi juoni.
lainaa
Moi

15.02.2010 klo 15.15

Juoni oli molemmissa mielestäni aika samaa tasoa. Siinä kohtaa kyllä kieltämättä vähän lässähti fiilis kun ND toisti virheensä ja toi nää "vartijat" peliin. Ja täytyy myöntää että junassa vastaan tullut kenraali-mikälie-panssarimies oli kans aika vittumainen, ainoita kertoja kun tuli kuoltua yksinpelissä useaan otteeseen. Melee tappelu ON tässä parempaa kuin ykkösessä.
lainaa
Aavikollavatsaan

15.02.2010 klo 16.29

Evoxia kirjoitti:
KH-FANI kirjoitti:
Moi kirjoitti:
Moi kirjoitti:
Protec kirjoitti:
Eipä siinä, ykkösosa oli mielestäni kakkosta parempi kaikilla muilla osa-alueilla paitsi grafiikoissa.

Täysin samaa mieltä.


WTF? Ja nyt perustelut, kiitos.

Ainoa mitä jäin ykkösestä kaipaamaan oli se, että murskaava todellakin oli MURSKAAVA. Ja kakkosta kun pelasi ekaa kertaa niin jäi semmonen fiilis että täähän on nähty jo aiemmin ykkösessä. Mutta kakkonen ON joka osa-alueella parempi.

Vai perusteluja! Täältä pesee!
Ensinnäkin juoni on aivan täysin ennalta arvattava. Arvasin jok'ikisen käänteen etukäteen, lukuunottamatta erästä loppupään paljastusta, joka oli niin helvetin typerä että minun teki mieli paiskata koko peli ikkunasta pihalle. Toiseksi yli-kestävät viholliset. Tai siis, onko se pätkääkään realistista jos ammut vihollista kolme kertaa singolla, eikä se kuole. Kolmanneksi käsitappelu on sata kertaa paskempi kuin ykkösessä ja vielä neljänneksi se indiana jones-fiilis puuttui kakkosesta kokonaan. Haluatko että jatkan?


Huoh... Ykkösessä oli myös ylikestäviä vihollisia (muistatko "zombiet"?), viholliset vaativat ykkösessä kolme laukausta pistoolilla kun taas kakkosessa kaksi, ykkösen Indiana Jones fiilis ja tarinan juoni ovat nyt makuasioita. Omasta mielestäni pelissä oli enemmän fiilistä kuin ensimmäisessä jossa räiskittiin enemmän kuin seikkailtiin. Tuosta realisuudesta vielä... Pelissä Drake tippuu vaijerilta noin 6 metrin korkeudesta selälleen, saa turpiinsa jatkuvasti, hyppii jääluolassa ja ottaa kiinni jäisistä ulokkeista, vastuksina on "lumimiehiä", kiipeää iloisesti rotkolla roikkuvasta junasta 9 millisen luoti vatsassa, tappaa varmaan 200 palkkasoturia ja sinä takerrut juuri siihen että kuinka monta luotia/ammusta tarvii vihollisen tappamiseen? :D

Mikä juonenkäänne muuten sai sulla veret noin kiehumaan? Ei siinä muistaakseni mitään niin maailmaamullistavaa ollut.


Sitä kyllä ammuttiin desertillä vatsaan, eikä millään 9mm:sellä
lainaa
KH-FANI

15.02.2010 klo 16.52

Moi kirjoitti:
Juoni oli molemmissa mielestäni aika samaa tasoa. Siinä kohtaa kyllä kieltämättä vähän lässähti fiilis kun ND toisti virheensä ja toi nää "vartijat" peliin. Ja täytyy myöntää että junassa vastaan tullut kenraali-mikälie-panssarimies oli kans aika vittumainen, ainoita kertoja kun tuli kuoltua yksinpelissä useaan otteeseen. Melee tappelu ON tässä parempaa kuin ykkösessä.

Melee tappelu PAAAAAAALLLLLJJJJJJOOOOOOOON hitaampaa kuin ykkösessä!
Kun ykkösessä pystyi kaatamaan parikin tyyppiä, ilman että ympärillä olevat tyypit ehtivät tappaa sinut, niin kakkosessa hyvä jos pystyy kaatamaan edes yhtä tyyppiä ilman että Drake heittää veivinsä.
Muuten olisin hyväksynyt kakkosessa olevan tappelu systeemin, mutta kun kakkosen tappeluissa puuttuu se munakkuus, mikä on juuri Uncharted 1 ja esimerkiksi Arkham Asylumissa.
Munakkuudella tarkoitan sitä että nyrkkeily myös tuntuu hyvältä eikä pelkästään näytä siltä.
Perus nyrkeillä nujakointi siis mielestäni vesitettiin, mutta kakkosessa on se hyvä puoli että esim. portaiden ylä-tai alapäässä olevan vihollisen pystyy nyt lennättämään komeassa kaaressa potkulla naamaan tai vaihtehtoisesti heittämään niskalenkillä pään yli.
lainaa
Semu

Rekisteröitynyt 03.09.2008

16.02.2010 klo 16.10

PILASITTE MUN PELIN PELLET
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Tiktok
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova