Tuorein sisältö

Näin paljon rumempi on X360:n Final Fantasy XIII

19.02.2010 klo 21.00 | Luettu: 74869 kertaa | Teksti: Manu Pärssinen


Johtuen blu-rayn ja dvd:n tilavuuden eroista, on X360:n Final Fantasy XIII:stä jouduttu pakkaamaan välivideoita reilulla kädellä, kun PS3-versiossa ne ovat pakkaamattomina. Pelien eroja on pohdittu monellakin sivustolla.

- NowGamer kertoo, että pelaajien havaintojen perusteella X360-versio näyttää jonkun verran huonommalta kuin PS3-versio
- NeoGAF vertailee pelejä ruutukuvien perusteella, joista eron näkee paremmin. Havaittavaa on myös, että X360:lla peli pyörii resoluutiolla 1024x576 (PS3:lla 1280 x 720)
- Shacknews kertoo Square Enixin myöntäneen, että internetiin julkaistiin muokattuja kuvia X360-versiosta

V2.fi | Manu Pärssinen
< Section 8 saapuu myö... Uusi japanilainen pe... >

Keskustelut (125 viestiä)

Urpo

19.02.2010 klo 21.06

Round 1, Fight!*

Minkäs sille mahtaa jos kaikki haluttava media ei mahdu järkevään määrään DVD levyjä. Huono tuuri, mutta tuskin kenenkään elämää kaataa.

*Tämä oli vitsi hyvät ihmiset
lainaa
jeeesjoo

19.02.2010 klo 21.09

Heh.. ei riitä boxissa tehot ;). Kyllä se jossain vaiheessa vaan vastaan tulee :). Tai näin olisi heti kaikki botit kiljumassa, jos tilanne olisi toisinpäin :D.
lainaa
Round1

19.02.2010 klo 21.11

Pistin popcornit jo mikroon... :)
lainaa
PERsHIKI

19.02.2010 klo 21.12

Eipä paljoa paina kumpi on parememman näköinen,paskoja molemmat EI KIINNOSTA.MATO PELI VALTAAN
lainaa
jooosjee

19.02.2010 klo 21.13

Teho riittäis, mutta kuten edellä mainitaan DVD:n ja bläh-rayn tilavuuksien erosta, boxin videot rutkasti tiukempaan pakattu. Eipä sinänsä haittaa peli kun on täysin surkea aiempiin final fantasyihin verrattuna ;)
lainaa
Esatzu

Rekisteröitynyt 21.01.2008

19.02.2010 klo 21.19

No kerranki joku peli xboksilla rumempi
lainaa
FFIVSNES

19.02.2010 klo 21.23

Heh, ihme sättäystä se Squarenkin koodaus nykyään - ei tuo peli niin kummoisen näköinen ole, etteikö luulisi boksilla 720p-pyörivän.
lainaa
Zx-4

Rekisteröitynyt 19.07.2007

19.02.2010 klo 21.26

*trollface*
lainaa
Dj_Dodo

19.02.2010 klo 21.30

Vertailukuvan perusteella ongelma näyttäisi olevan enemmänkin alempi resoluutio ja siitä aiheutunut skaalatun kuvan karkeus, kuin heikommat tekstuurit, eikä siinä tilanteessa voi syyttää muuta kuin laiskaa koodausta.

Konsoleista kummatkin omaavat omat etunsa ja haittansa. Itse tekstuutrien suhteen Blu-raysta tuskin on suuremmin hyötyä muussa kuin välivideoiden pakkauksen tasossa ja mahdollisissa HD-ääniraidoissa.

Playstation 3 on kärsinyt laiskoista porttauksista PC/Xbox 360 -leirin puolelta, nyt näyttäisi siltä, että Final Fantasyn suhteen käy toisin päin, vaan samapa tuo. Pelin sisältö ratkaisee.
lainaa
performance

19.02.2010 klo 21.30

jooosjee kirjoitti:
Teho riittäis, mutta kuten edellä mainitaan DVD:n ja bläh-rayn tilavuuksien erosta, boxin videot rutkasti tiukempaan pakattu.

Tai sitten ei.

Myös in-game grafiikat (ja resoluutio) ovat PS3 versiossa paremmat. Eli erot eivät jää pelkkiin välivideoihin.
lainaa
feeeeeeeeeeeeeeeeili

19.02.2010 klo 21.40

tässä täytyy lisäksi ottaa huomioon että ps-versiota tehtiin paljon kauemmin, ja boksiversio tuli mukaan vasta myöhemmin.
eli siis multiplattari jossa plegeen on panostettu enemmän.

olisiko peliin sittenkin kannattanut laittaa vaikka 1 DVD lisää, ei se varmaan niin hirveä investointi olisi. halvempi varmaan silti kuin 1 blu-ray.
ja olisi saanut paremmat resoluutiot ja tekstuurit mahdutettua mukaan.

No, ihan sama, ei koko peli kiinosta ollenkaan. On paljon mutakin hyvää pelattavaa jo tullut saati sitten tulossa tänä vuonna.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

19.02.2010 klo 21.46

Miksi pelata jollain paskalla konsolilla, kun on Peeceetkin keksitty?
lainaa
lulz

19.02.2010 klo 21.52

Mikä meni mönkään? Xbox fanboy logiikan mukaan pelihän on nimenomaan ollut kauemmin kehityksessä Xbox 360:llä. Vertauksena esimerkiksi vuodessa pystyyn pykätty Oblivion PS3 porttaus, joka muuten oli graafisesti parempi kuin Xbox 360 versio.
lainaa
pirr

19.02.2010 klo 21.54

Mirr5 kirjoitti:
Miksi pelata jollain paskalla konsolilla, kun on Peeceetkin keksitty?

Ehkä vaikka siksi että tätä peliä ei PC:ltä löydy tai tule löytymään?
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

19.02.2010 klo 22.04

Vieläkö MS on sitä mieltä, että DVD riittää hyvin? Suurin ero versioiden välillä on kuulemma CGI-pätkissä, jotka ovat raskaasti pakattu XO:lla.
lainaa
Opa

19.02.2010 klo 22.04

Voi voi konsolipellejä. Ostakaa PC jos haluatte nauttia kauniista grafiikasta. Hyvin yksinkertainen tapa lopetta tuo vatipäinen nahistelu.
lainaa
Shadowii2

Rekisteröitynyt 30.12.2009

19.02.2010 klo 22.26

Opa kirjoitti:
Voi voi konsolipellejä. Ostakaa PC jos haluatte nauttia kauniista grafiikasta. Hyvin yksinkertainen tapa lopetta tuo vatipäinen nahistelu.


"Lol, jätkän PC ihan paska kun ei voi pyörittää [Insert PC-peli here] parhaimmalla qualityl ja frameratel."

Käy se niinkin.
lainaa
Nik0-91

19.02.2010 klo 22.53

En edes vaivaudu lukemaan kommentteja, sillä siellä on 100% trollausta. V2 on myös onnistunut lietsomaan sotaa erittäin hyvin valitulla otsikolla... Itseäni ei peli liiemmin kuitenkaan kiinnosta, kun en ole aikaisempiin osiin tutustunut. Lapset tapelkoon rauhassa.
lainaa
koodaaja

19.02.2010 klo 22.54

Toi mistään DVD:stä johdu, vaan siitä, että sen pelin ensisijainen kehitysalusta on ollut PS3. Täällä taas jengi taistelee tietämättä yhtään tippaakaan pelien kehittämisestä 360 ja PS3 alustoille. Muistelkaas vaikka Bayonettaa, mitens siinä kävi.

Selkokielellä: aikataulut ja resurssit ovat valitettavasti välillä sellaisia, ettei täydellistä käännöstä ensisijaiselta alustalta vain voida tehdä. Tässä näin päin, Bayonetassa valitettavasti taas toisinpäin.
lainaa
Kyllävain

19.02.2010 klo 22.55

tagman kirjoitti:
Vieläkö MS on sitä mieltä, että DVD riittää hyvin?


Hyvin on riittänyt ja riittää hyvin vastaisuudessakin.
lainaa
Opa

19.02.2010 klo 23.46

Shadowii2 kirjoitti:
Opa kirjoitti:
Voi voi konsolipellejä. Ostakaa PC jos haluatte nauttia kauniista grafiikasta. Hyvin yksinkertainen tapa lopetta tuo vatipäinen nahistelu.


"Lol, jätkän PC ihan paska kun ei voi pyörittää [Insert PC-peli here] parhaimmalla qualityl ja frameratel."

Käy se niinkin.


Hanki köyhä rahaa millä ostat yhtä hyvän PC:n ku mulla ni kyl pyörii mikä vaa. LOLZ
lainaa
Opa

19.02.2010 klo 23.50

Mass Effect 2 hyvä esimerkki konsoleista. Pikkusen köyhän persreiän näköstä grafiikkaa konsoliversiois verrattuna PC. Konsolia voi pelaa sohvalla löhöten ja siks kaikki konsoli dudekset on läskejä.
lainaa
PC_ja_PS3_pelaaja

20.02.2010 klo 00.00

Pc on menneen talven lumia. Ei tule mitään pelejä edes ja jos tulee niin drm suojaus takaa, että ne ei ole edes pelikelpoisia :D.

Ja jos warettaa niin lisämatsku ja moninpeli jutut ei toimi (:

Pc pelaaminen on pikku puuhastelijoiden hommaa, joka ei omasta kuopastaan tule enää nousemaan.
lainaa
Caro

20.02.2010 klo 00.02

Jää varmaan kaupan hyllylle kuten aiemmatkin ff:t sitten kolmosen. Sen verran pakko kuitenkin trollata vaikka tosissani olenkin, että achievements > grafiikat.
lainaa
hoodeedvd

20.02.2010 klo 00.12

Kyllävain kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Vieläkö MS on sitä mieltä, että DVD riittää hyvin?


Hyvin on riittänyt ja riittää hyvin vastaisuudessakin.

Hyvin? Monellako levyllä Forza 3 tuli? Lost Odyssey? Mass Effect 2? Star Ocean? Final Fantasy XIII? Jatkossa yhä useampi peli?
lainaa
Korpse

20.02.2010 klo 00.22

hoodeedvd kirjoitti:
Kyllävain kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Vieläkö MS on sitä mieltä, että DVD riittää hyvin?


Hyvin on riittänyt ja riittää hyvin vastaisuudessakin.

Hyvin? Monellako levyllä Forza 3 tuli? Lost Odyssey? Mass Effect 2? Star Ocean? Final Fantasy XIII? Jatkossa yhä useampi peli?


So what? Kyllä sitä pleikkari(one) aikoinakin pelilevyjä vaihdeltiin, eikä valitettu ollenkaan.
lainaa
UdserveTOdie

20.02.2010 klo 00.24

No kerrankin näin päin että Pleikalla peli näyttää paremmalta kuin Xboxilla, kaikki aikaisemmat roundit menneet poikkeuksetta Xboxille. Sama oli silloin kun oli PS2 vs Xbox, arvatkaapa vaan kummalla näytti paremmalta, no Xboxilla taas tietenkin. Mutta ne parhaat pelit tulee kuitenkin tietokoneelle, ne jotka todella kiinnostavat, mistään morpeista on turha edes haaveilla konsoleilla.
lainaa
Korpse

20.02.2010 klo 00.28

PC-pelaajat ovat aina niitä kaikkein avarakatseisimpia ja jotenki tuntuu että heidän elämä pyörii pelkästään sen pelikoneensa ympärillä, joten on ihan iloista kuulla että he ovat tyytyväisiä pelitarjontaansa.
lainaa
UdserveTOdie

20.02.2010 klo 00.32

Nojoo, FFXIV on morppi, mutta aika huttua vaikuttaa sekin olevan, ei mitään semmoista mitä ei esim. WoW tai RoM jo tarjoaisi.
lainaa
jeesjoos

20.02.2010 klo 00.34

feeeeeeeeeeeeeeeeili kirjoitti:
tässä täytyy lisäksi ottaa huomioon että ps-versiota tehtiin paljon kauemmin, ja boksiversio tuli mukaan vasta myöhemmin.
eli siis multiplattari jossa plegeen on panostettu enemmän.

olisiko peliin sittenkin kannattanut laittaa vaikka 1 DVD lisää, ei se varmaan niin hirveä investointi olisi. halvempi varmaan silti kuin 1 blu-ray.
ja olisi saanut paremmat resoluutiot ja tekstuurit mahdutettua mukaan.

No, ihan sama, ei koko peli kiinosta ollenkaan. On paljon mutakin hyvää pelattavaa jo tullut saati sitten tulossa tänä vuonna.


Mutta näinhän se yleensä menee ps3:en suhteen.. Peli tehdään helpolle alustalle helpolla ohjelmalla ja siitä se sitten portataan ps3:lle ja jos ei toimi niin vähän väännetään nuppeja alemmas.. Nyt kun ps3:lle suunnitellaan, käy boxille vähän samalla tavalla. Kyllä se nyt jo yksinoikeuksienkin graffoista selvii kummassa hienompia pelejä pystyy pyörittämään..
lainaa
Korpse

20.02.2010 klo 00.36

Woe lollersna pelaako joku vieläkin WoWia. :D

Uutiseen liittyen; ei se Mikkisoftan lemmikkilapsi dual-layer dvd riitä edes Lost Planetille: http://www.videogamer.com/news/dvd_not_big_enough_for_los
lainaa
Jep

20.02.2010 klo 00.40

performance kirjoitti:
jooosjee kirjoitti:
Teho riittäis, mutta kuten edellä mainitaan DVD:n ja bläh-rayn tilavuuksien erosta, boxin videot rutkasti tiukempaan pakattu.

Tai sitten ei.

Myös in-game grafiikat (ja resoluutio) ovat PS3 versiossa paremmat. Eli erot eivät jää pelkkiin välivideoihin.


In-game grafiikat (ja resoluutio) eivät ole PS3 versiossa parempia.
Eli erot jäävät pelkkiin välivideoihin.

Ja sä olet idiootti.
lainaa
huoh_voi_ei

20.02.2010 klo 00.41

Nik0-91 kirjoitti:
En edes vaivaudu lukemaan kommentteja, sillä siellä on 100% trollausta. V2 on myös onnistunut lietsomaan sotaa erittäin hyvin valitulla otsikolla...


Teille xboteille KAIKKI otsikot joissa ei hiukankaan kehutaan pleikkaa, on "sodan lietsomista". Olette niin uskomattoman idiootteja.
lainaa
Korpse

20.02.2010 klo 00.42

Sinänsä en ymmärrä mitä väliä näillä ulkonäköeroilla on? Minä ainakin valitsen konsolin pelien takia - en grafiikan varsinkaan kun erot ovat todella pieniä(Wiihin en kyllä kospe prkl). Viime polvessahan boksilla oli kauniimmat pelit(ei suuresti), nyt pleikkarilla(silloin kun pelit on SUUNNITELTU kyseiselle alustalle). Grafiikoista huolimatta SMB3 ja Chrono Trigger ovat parhaat pelit. ;)
lainaa
Opa

20.02.2010 klo 00.43

Täälä on pelkkiä köyhiä ja läskejä konsoli dudexeja.
lainaa
Korpse

20.02.2010 klo 00.46

Opa, laita kuvaa miljonääritason vehkeistäsi.
lainaa
indenial

20.02.2010 klo 01.10

Jep kirjoitti:

In-game grafiikat (ja resoluutio) eivät ole PS3 versiossa parempia.
Eli erot jäävät pelkkiin välivideoihin.

A user known as MazingerDUDE, who performs tasks for well respected analysis website Digital Foundry, has revealed that through a study of recent Xbox 360 and PS3 screenshots, that the 360 version actually runs at 576p, which is not HD resolution.
lainaa
Faktamies

20.02.2010 klo 07.22

indenial kirjoitti:
Jep kirjoitti:

In-game grafiikat (ja resoluutio) eivät ole PS3 versiossa parempia.
Eli erot jäävät pelkkiin välivideoihin.

A user known as MazingerDUDE, who performs tasks for well respected analysis website Digital Foundry, has revealed that through a study of recent Xbox 360 and PS3 screenshots, that the 360 version actually runs at 576p, which is not HD resolution.


Se, että kirjoitat satusi englanniksi ei tee niistä yhtään sen uskottavampia.
lainaa
RRR

20.02.2010 klo 07.37

Ne 35 muuta peliä joissa tilanne on ollut päinvastoin, on pidetty hyvin poissa uutisotsikoista.
Kehnon näköisiä molemmat versiot, kuulemma peli on jälkeenjäänyt ja keskinkertainen?
lainaa
Juhza

Rekisteröitynyt 02.12.2007

20.02.2010 klo 07.40

Onneks on molemmat koneet ja voi ostaa näistä multiplattareista sen paremman :).
lainaa
X-1985

20.02.2010 klo 07.52

PC-pelaajat voi ostaa sen tonnin PC:n 1,5 vuoden välein ja säätää ajureiden, virusten ja kopiosuojausten kanssa. Pelikin luultavasti waretetaan. Sitten saa pyöriä vaikka tuhat framea sekunnissa fullhd:na kolmella näytöllä. Xbox 360 maksaa 250 euroa.

Siitä vaan jos on rahaa ja aikaa rajattomasti.

Kokemusta on. Ei onneksi paljon, mutta riittävästi.
lainaa
Failaat

20.02.2010 klo 08.35

huoh_voi_ei kirjoitti:

Teille xboteille KAIKKI otsikot joissa ei hiukankaan kehutaan pleikkaa, on "sodan lietsomista". Olette niin uskomattoman idiootteja.

Fail :D
Ja pleikkapojat taas ensimmäisinä SDF:n ruoskimina aukomassa päätään. Mikset ole jo itkemässä kuinka xbottitoimitus poistelee pleikkapojujen asiallisia ja järjenmukaisia viestejä? :D

Pleikkafanipojat: Tyhmintä mitä pelialalla on tarjota.
lainaa
Heavenfang

20.02.2010 klo 09.27

Aivan sama mulle, itse ajattelin ostaa kummatkin versiot. Ei meikäläiselle niin suurta väliä ole mitä konetta pelaa, olipa se PS3, 360, Wii tai PC. Mutta sillä taitaakin olla merkitystä että olen jo 25:n ikävuoden ylittänyt, siispä olen löytänyt todellisia "huolenaiheita" elämääni.
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

20.02.2010 klo 09.32

koodaaja kirjoitti:
Toi mistään DVD:stä johdu, vaan siitä, että sen pelin ensisijainen kehitysalusta on ollut PS3. Täällä taas jengi taistelee tietämättä yhtään tippaakaan pelien kehittämisestä 360 ja PS3 alustoille. Muistelkaas vaikka Bayonettaa, mitens siinä kävi.

Pelilliset seikat voi ainakin osaksi johtua siitä, että PS3 oli ensisijainen kehitysalusta, mutta CGI-pätkät on huonompia DVD:n takia, koska ne on raskaasti pakattu.
lainaa
Kermakaakku

20.02.2010 klo 09.56

Suu kyllä loksahti auki kun ei ole tätä isompaa tappelua saatu V2 aikaan :O
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

20.02.2010 klo 10.04

Pelatkaa nyt niitä pelejä vaan ja nauttikaa millä koneella pelaattekin. Rauhaa ja rakkautta.
lainaa
KooTee

20.02.2010 klo 10.25

oi tätä suomalaisten vajaa älyistä tappelua ja panettelua. Oikein ylpeeksi tekee olla suomalainen.
lainaa
Korpse

20.02.2010 klo 10.31

Kootee, mene pelaamaan Codia tai Haloa tjms. peliä, niin näet ettei se muunkaan maan kansalaisuus aina suurta ylpeyden aihetta aiheuta. :)
lainaa
Czerwony

Rekisteröitynyt 11.04.2007

20.02.2010 klo 10.43

...joten ostan pelin ps3:lle. What's the big deal?
lainaa
Zx-4

Rekisteröitynyt 19.07.2007

20.02.2010 klo 11.00

Failaat kirjoitti:
huoh_voi_ei kirjoitti:

Teille xboteille KAIKKI otsikot joissa ei hiukankaan kehutaan pleikkaa, on "sodan lietsomista". Olette niin uskomattoman idiootteja.

Pleikkafanipojat: Tyhmintä mitä pelialalla on tarjota.


Aivan samanlaisia ne fanipojat ovat konsoliin katsomatta. Tietynlaiset uutiset vain tuovat sen tietyn ikäluokan ja aivo-oksennuksen esille.
lainaa
KooTee

20.02.2010 klo 11.52

Korpse kirjoitti:
Kootee, mene pelaamaan Codia tai Haloa tjms. peliä, niin näet ettei se muunkaan maan kansalaisuus aina suurta ylpeyden aihetta aiheuta. :)


Hyvä pointti. Saa nähdä, saadaanko olla ylpeitä kiekkopojista tänä vuonna :)
lainaa
trey

20.02.2010 klo 12.09

Korpse kirjoitti:
hoodeedvd kirjoitti:
Kyllävain kirjoitti:
tagman kirjoitti:
Vieläkö MS on sitä mieltä, että DVD riittää hyvin?


Hyvin on riittänyt ja riittää hyvin vastaisuudessakin.

Hyvin? Monellako levyllä Forza 3 tuli? Lost Odyssey? Mass Effect 2? Star Ocean? Final Fantasy XIII? Jatkossa yhä useampi peli?


So what? Kyllä sitä pleikkari(one) aikoinakin pelilevyjä vaihdeltiin, eikä valitettu ollenkaan.

Nyt ei eletä enää "pleikkari(one)" sukupolvea.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

20.02.2010 klo 13.14

Haluatteko nähdä "köyhän miehen" Xbox 360:n? Se pitää yhtä paljon mekkalaakin kuin oikea vastaava kun sillä pelaa pelejä. ;)

Ja noin muuten tähän aiheeseen, että mielestäni Xbox 360:n omistajien pitäisi olla kiitollisia siitä, että ylipäätänsä voivat ostaa Final Fantasy 13:sta alustalleen ja pelata sitä.

Paljon rakkautta ja hyviä pelihetkiä kaikille! :3
lainaa
joo

20.02.2010 klo 13.25

Ylittää näemmä uutiskynnyksen kun on kerrankin näin päin että joku peli nättää ps:llä paremmalta
lainaa
doram

20.02.2010 klo 13.48

Täältä löytyy vielä enemmän screenshotteja boksiversiosta: http://www.siliconera.com/2010/02/18/these-really-are-fin

Itse olen yllättynyt miten rosoista jälkeä näissä kuvissa näkyy. Mutta eipä tule onneksi minua haittamaan, kun ps3 on hankintalistalla.
lainaa
haHAAAAAAAA

20.02.2010 klo 13.50

''Miksi pelata jollain paskalla konsolilla, kun on Peeceetkin keksitty?'' Koska ketään ei kiinnosta paska pc, vitu tyhmä.Boksi on paska muutenki
lainaa
Jep

20.02.2010 klo 14.28

joo kirjoitti:
Ylittää näemmä uutiskynnyksen kun on kerrankin näin päin että joku peli nättää ps:llä paremmalta

Useammin se uutiskynnys on ylittynyt jos räksboksi on saanut paremman version, vaikka PS3 on tunnetusti hankalampi ohjelmoida.
lainaa
stelli

20.02.2010 klo 14.57

DVD capacity becoming an issue for 360
http://www.fudzilla.com/content/view/17736/1/
lainaa
Jop

20.02.2010 klo 15.03

Jep kirjoitti:

vaikka PS3 on tunnetusti hankalampi ohjelmoida.

vaikka PS3 on ihan vitusti tehokkaampi laite. Vai oliko se sittenkin vaan SDF:n agendaa? :D
lainaa
Betrunken

Rekisteröitynyt 20.02.2010

20.02.2010 klo 15.09

UdserveTOdie kirjoitti:
No kerrankin näin päin että Pleikalla peli näyttää paremmalta kuin Xboxilla, kaikki aikaisemmat roundit menneet poikkeuksetta Xboxille. Sama oli silloin kun oli PS2 vs Xbox, arvatkaapa vaan kummalla näytti paremmalta, no Xboxilla taas tietenkin. Mutta ne parhaat pelit tulee kuitenkin tietokoneelle, ne jotka todella kiinnostavat, mistään morpeista on turha edes haaveilla konsoleilla.


Toisin pitää muistaa että myös ennen aikaa ps2, xbox, GC. Otti pleikkari(1) nimenomaa osumaa kilpalijoilta(n64,DC) grafiikan puolesta. Eli ei tää niin iso juttu mulle pleikkarin pelaajalle ole jos vaikka x360 päihittää ps3:n graffoissa.

Itse omistin edellis sukupolven konsoleista xbox, ps2, GC ja nautin niiden pelitarjonasta. Ja tarkoitukseni on tänä vuonna ostaa x360 kunhan Alain wake ilmestyy jossain välissä.

Mielestäni sonyn isoin kompastus kivi oli se että pelikonsoli ei ollut enään konsoli vaikkakin näin jotain tekniikasta tietävän tiedän että se on viihdekeskus ja paljon ominaisuuksia vrt toisiin konsoleihin mutta taas sen kova hinta pelkästä pelaamisesta on ollut liikaa monelle. Itsehän en ostanut ps3 nimenomaan vain pelaamista varten, vaan sen blue-rayn soittomahdolisuuden ja muiden ominaisuuksien.

Sonyn rauta on ollut edellisissä runeilla huomattavasti huonompaa ja myös hinta sitä myöden pienempi kun kilpalijoilla.
Mikä nimenomaan tällä runella oli sonylle haittaa ja aikapaljonkin jos vrt myyntitilastoja ja kun saadaan hinnat alemmaksi niin ps3 on mahdolisuus saavuttaa x360 myyntimäärissä mutta uskon että Wii on tämän runen ehdoton kunkku jos nimenomaa vrt vain myyntitilastoja, eikä pelitarjontaa

Mutta itse FF:stä sen verta että petyin 12 osaan ja se onkin ollut kesken se 3v ja enkä jaksa uskoa että innostun tästä 13 osastakaan(Eli lainaan kaverilta)

Anteeksi ja kumarus mahdolisista kirjoitusvirheistä.
lainaa
Mirr5

Rekisteröitynyt 17.03.2009

20.02.2010 klo 15.53

WoW on kyllä paljon parempi RPG kuin Final Fantasyt yhteensä.
lainaa
kaikenlaisiapervoja

20.02.2010 klo 15.54

Korpse kirjoitti:
Opa, laita kuvaa miljonääritason vehkeistäsi.

Mmh, miksi ihmeessä haluaisit nähdä Opan vehkeet? Pienet ja hikiset, nuff said.
lainaa
Latuman

Moderaattori

Rekisteröitynyt 30.03.2007

20.02.2010 klo 15.57

"PS3-versiossa ne ovat pakkaamattomina."

Vautsi, eli siis yksi minuutti videoo on HD -laadulla semmosen 10 gigaa? No on ainakin laadukasta videoo!

Tyhmät isot kihot Hollywoodissa menevät pakkaamaan bluu-ray rainansa, kuinka vanhanaikaista!
lainaa
joope

20.02.2010 klo 16.20

whatever, en osta tuota peliä vaikka pleikan omistanki. ei kannata jämähtää yhteen konsoliin, enemmän valinnanvaraa. =D
lainaa
rook

20.02.2010 klo 17.23

Latuman kirjoitti:
"PS3-versiossa ne ovat pakkaamattomina."

Niin siis äänet ovat pakkaamattomana PS3 versiossa ja välivideot 1080p. Xbox 360 versiota on pakattu reilumman puoleisesti monelta osin.
lainaa
pööpöileväapina

20.02.2010 klo 17.46 1 tykkää tästä

Korpse kirjoitti:
PC-pelaajat ovat aina niitä kaikkein avarakatseisimpia ja jotenki tuntuu että heidän elämä pyörii pelkästään sen pelikoneensa ympärillä, joten on ihan iloista kuulla että he ovat tyytyväisiä pelitarjontaansa.


Älä :D.. Wow ja........ ... ööö... Ainiii.. kaikki multiplättikset. Sit tulla tänne kehumaa ku hitto mun tietokone tikittää ku pommi :D. Vittu mun auto menee sun skodan ohi :D. Kyllä pieneen tyytyy jos tyytyy pc:n pelitarjontaan. Onnea teille.

Parasta pc-pelaajissa on se, ettei he edes tajua kuinka pieni ero niissä graffoissa on ja paljon he menettävät jatkuvaan päivitykseen rahaa :D. Ei se ole järkevää omistaa tehokasta pc:tä vaan äärettömän tyhmää. Kyllä te joskus sen huomaatte ku tarpeeksi olette päivittäneet ja kellottaneet kuin minäkin joskus.
lainaa
Maade

20.02.2010 klo 18.06

pööpöileväapina kirjoitti:
Korpse kirjoitti:
PC-pelaajat ovat aina niitä kaikkein avarakatseisimpia ja jotenki tuntuu että heidän elämä pyörii pelkästään sen pelikoneensa ympärillä, joten on ihan iloista kuulla että he ovat tyytyväisiä pelitarjontaansa.


Älä :D.. Wow ja........ ... ööö... Ainiii.. kaikki multiplättikset. Sit tulla tänne kehumaa ku hitto mun tietokone tikittää ku pommi :D. Vittu mun auto menee sun skodan ohi :D. Kyllä pieneen tyytyy jos tyytyy pc:n pelitarjontaan. Onnea teille.

Parasta pc-pelaajissa on se, ettei he edes tajua kuinka pieni ero niissä graffoissa on ja paljon he menettävät jatkuvaan päivitykseen rahaa :D. Ei se ole järkevää omistaa tehokasta pc:tä vaan äärettömän tyhmää. Kyllä te joskus sen huomaatte ku tarpeeksi olette päivittäneet ja kellottaneet kuin minäkin joskus.


Grafiikoissa on hyvinkin huomattava ero, eikä tuota tarvitse päivittää sen useammin kuin konsoleita tarvitsee ostella. Jos haluaa huipputehoja ja grafiikkaa, niin saahan sen päivittää vaikka kerran vuodessa. Tosiasia kuitenkin on että XBOX360 pyörii nelisen vuotta vanhalla tekniikalla ja jälki on sen mukaista. Samoin kuin PS3 joka on onnistunut moniydin prosessorinsa vuoksi tunkemaan jalkaa ovenväliin niin sanotusti.

Ei se kuitenkaan poista sitä faktaa ettei tuo konsoleiden grafiikka ole mitään hääppöistä, saati sitten niiden pelit jotka ovat niin yksinkertaistettuja että hellanlettas..
lainaa
OHOXBOTIT

20.02.2010 klo 18.07

''Pleikkafanipojat: Tyhmintä mitä pelialalla on tarjota.'' xbotit tyhmempiä. Ei ihme kyllä, tehoton laho kon e ja paskapelit vituttaa.
lainaa
Jees

20.02.2010 klo 18.52

No harmi Xboxin omistajille, mutta itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa japanilaiset pelit :S
lainaa
Echou

Rekisteröitynyt 02.11.2008

20.02.2010 klo 18.56

Disgaea > Final Fantasy
lainaa
KTPT

20.02.2010 klo 19.41

Kaikki lietsojat ovat puupäitä!
Final fantasyistä ikinä pitäny, mut se on kyl säälittävää jos pitää muokata kuvia et näyttää paremmalta >_>
lainaa
pööpöileväapina

20.02.2010 klo 20.23

"Ei se kuitenkaan poista sitä faktaa ettei tuo konsoleiden grafiikka ole mitään hääppöistä, saati sitten niiden pelit jotka ovat niin yksinkertaistettuja että hellanlettas.."

Ja luulis et tälläiseenkin kommennttiin olisi muutama esimerkki löytynyt pc-puolelta, joka eivät olisi näit ns. "yksinkertaistettuja" :D. Nyky graffa on kyllä jokatilanteessa riittävää. Varsinkin hdtv:stä pelattaessa.

Tosta jo melkeen heti huomaa, että et omista kuin pc:n jonka äiti osti ja jimssi kehui sitä, kun se kelluttuu niiiiin hyvin.. noh.. hyvät sulle! Itse en jaksa pelata näyttö nenässä.. Ne ajat vain on ohi.. hiiri ei ole mukavaa käyttää kuin strategia -peleissä ja nettiä selatessa.

Ja ettei tämä ihan mene taas masentuneiden pc -pelaajien kanssa vääntämiseksi, niin toivottavasti FF13 tulee pian niin pääsee ps3:lla pelailemaan :)
lainaa
PS3_JA_XBOX_OMISTAJA

20.02.2010 klo 20.42

Opa kirjoitti:
Mass Effect 2 hyvä esimerkki konsoleista.


Kai se nyt vittu on komeampi tehokkaalla tietokoneella kun peli käyttää PC pohjaista engineä, jos pelimoottori olisi suunniteltu alusta alkaen pelkästään Xbox 360:n laitearkkitehtuurille olisi se sillä alustalla paljon hienompi ja käännetty pc:lle niin nykisi sillä varmasti kuin vammanen sonni.
lainaa
lololololpspelle

21.02.2010 klo 01.05

OHOXBOTIT kirjoitti:
' Ei ihme kyllä, tehoton laho kon e ja paskapelit vituttaa.

SDF on näemmä ruvennut rekrytoimaan jo lastentarhoista.
lainaa
pellejä_riittää

21.02.2010 klo 01.10

Maade kirjoitti:

saati sitten niiden pelit jotka ovat niin yksinkertaistettuja että hellanlettas..

No voi hellanlettas, palaas takaisin niiden hikisten heksastrategioides ja windowsin vääristämän maailmankuvas pariin ettei tarvi mitä tahansa paskaa suoltaa täällä. Onneks sullakin on ihan selvästi oxfordiin riittävä älyllinen ajattelukyky, ellet ole jo siellä :D
lainaa
lollerotrollero

21.02.2010 klo 16.28

Maade kirjoitti:
Grafiikoissa on hyvinkin huomattava ero, eikä tuota tarvitse päivittää sen useammin kuin konsoleita tarvitsee ostella. Jos haluaa huipputehoja ja grafiikkaa, niin saahan sen päivittää vaikka kerran vuodessa. Tosiasia kuitenkin on että XBOX360 pyörii nelisen vuotta vanhalla tekniikalla ja jälki on sen mukaista. Samoin kuin PS3 joka on onnistunut _moniydin prosessorinsa_ vuoksi tunkemaan jalkaa ovenväliin niin sanotusti.

Ei se kuitenkaan poista sitä faktaa ettei tuo konsoleiden grafiikka ole mitään hääppöistä, saati sitten niiden pelit jotka ovat niin yksinkertaistettuja että hellanlettas..


ps3 tosiaankin sisältää moniydinprosessorin toisin kuin xbox360:n 1-ytiminen 3.2 Gigahertsinen kolmiydinprosessori, joka on vanhanaikaista tekniikkaa ja ei ole moniydinprosessori. eiku...

Tosiasiassa konsolipelit ovat uskomattoman hyvännäköisiä raudan ikään nähden, ja jos pelien yksinkertaistamisesta puhutaan niin mw2 on luultavasti erinomainen esimerkki pelien monimuotoisuudesta PC:llä. eiku...
lainaa
ps3voimaa

21.02.2010 klo 22.51

Tässä ne todelliset tehot nähtiin jälleen, kuten myös PS3 ekslusiivien kohdalla.
lainaa
lameass

22.02.2010 klo 08.01

Kyllä se pakko myöntää että loppujen lopuksi tulee halvemmaksi päivittää tietokonetta kerran viidessä vuodessa kuin ostaa lahonneen konsolin tilalle toinen samanlainen. Ettekö te saatanan konsolipojat tajua. Heitin pleikkarin kirpputorille sen jälkeen kun ostin ihan kunnon bluray soittimen. Ei sitä viitsinyt kirjapainonakaan pitää siinä. Ja Xbox360 on ihan paska.
lainaa
xion

22.02.2010 klo 11.05

lameass kirjoitti:
Kyllä se pakko myöntää että loppujen lopuksi tulee halvemmaksi päivittää tietokonetta kerran viidessä vuodessa kuin ostaa lahonneen konsolin tilalle toinen samanlainen. Ettekö te saatanan konsolipojat tajua. Heitin pleikkarin kirpputorille sen jälkeen kun ostin ihan kunnon bluray soittimen. Ei sitä viitsinyt kirjapainonakaan pitää siinä. Ja Xbox360 on ihan paska.


Oma PS2:ni on ostettu vuonna 2004, ja toimii yhä kuin unelma vielä kuusivuotiaanakin.

Itse en ole tykännyt pelata näppäin + hiiri -yhdistelmällä sen jälkeen, kun löysin konsolini. Tämä on ihan makuasia eikä tarvitse mitään tajuamista. Sitä paitsi pleikalle tulee sellaisia pelejä, joista tykkään.
lainaa
Shitman

22.02.2010 klo 15.10

pööpöileväapina kirjoitti:
paljon he menettävät jatkuvaan päivitykseen rahaa :D. Ei se ole järkevää omistaa tehokasta pc:tä vaan äärettömän tyhmää. Kyllä te joskus sen huomaatte ku tarpeeksi olette päivittäneet ja kellottaneet kuin minäkin joskus.


Mietitäänpäs vähän. 2,5 vuotta sitten ostin nykyisen koneen. En ole kertaakaan päivittänyt osia ja kaikki pelit toimivat täysillä grafiikoilla. Hintaa tuli 1200 euroa. Eli kone on maksanut tähän mennessä noin euron päivä. Aika käypä hinta laitteen monipuolisuudesta, verrattuna konsoliin (jolla varmaan itsekin juuri tätäkin nettisivua selaat?) jolla ei pysty kuin pelaamaan ja katsomaan elokuvia.
Ja aika kummallisia tietokoneita teilläpäin, jos joudut kokoajan päivittämään osia. Onhan se tietty ero konsoliin, mitä ei edes pysty päivittämään. Mutta tietty, jos pystyt Xboxilla/PS3:lla tekemään työsi ja opinnot, niin eihän siinä sitten mitään.
lainaa
SeEiVainRiitä

22.02.2010 klo 15.19

lameass kirjoitti:
Kyllä se pakko myöntää että loppujen lopuksi tulee halvemmaksi päivittää tietokonetta kerran viidessä vuodessa kuin...

Jos jättää pelkän peli-PC:n varaan pelaamisen niin jää paitsi suurimmasta osasta hyviä pelejä tässäkin sukupolvessa. Esim. Fable 2 & 3, Gears of War 2, Halo 3 & ODST & Reach, Forza 2 & 3, Alan Wake, Gran Turismo 5, Metal Gear Solid 4, God of War 3, Uncharted 1 & 2, LittleBigPlanet, Heavy Rain, Demons Souls, Killzone 2, WipEout HD, Final Fantasy XIII, Bayonetta, Ninja Gaiden 2, Darksiders, Super Mario Galaxy, Zelda, Metroid, No More Heroes, New Super Mario Bros jne.
lainaa
hohhoijaa

22.02.2010 klo 15.25

pööpöileväapina kirjoitti:
Kyllä pieneen tyytyy jos tyytyy pc:n pelitarjontaan. Onnea teille.


Pc:lle tulee samat pelit kuin konsoleille ja paljon enemmänkin. Ihan hyvin riittää tämä tarjonta. Yhtään peliä, mitä ei ole tullut, en ole myöskään jäänyt kaipaamaan.
lainaa
Assassino

22.02.2010 klo 15.31

SeEiVainRiitä kirjoitti:
. Esim. Fable 2 & 3, Gears of War 2, Halo 3 & ODST & Reach, Forza 2 & 3, Alan Wake, Gran Turismo 5, Metal Gear Solid 4, God of War 3, Uncharted 1 & 2, LittleBigPlanet, Heavy Rain, Demons Souls, Killzone 2, WipEout HD, Final Fantasy XIII, Bayonetta, Ninja Gaiden 2, Darksiders, Super Mario Galaxy, Zelda, Metroid, No More Heroes, New Super Mario Bros jne.


Eli tulee halvemmaksi ostaa 3 konsolia, jotta pääsee kokeilemaan noita pelejä, joista löytyy vastaavanlaiset PC:lle? No okei, tasoloikkia ei taida niin montaa löytyä.. niiden käyttäjäkuntakin taitaa olla vähän liian nuorta osaamaan käyttää tietokonetta.
lainaa
hoituu_kaikki

22.02.2010 klo 15.33

PC + PS3 = paras yhdistelmä
lainaa
huhhuijaa

22.02.2010 klo 15.57

hohhoijaa kirjoitti:
Yhtään peliä, mitä ei ole tullut, en ole myöskään jäänyt kaipaamaan.

Eihän sitä kaipaa mitä ei ole päässyt kokeilemaan.
lainaa
hohhoijaa

22.02.2010 klo 16.38

huhhuijaa kirjoitti:
hohhoijaa kirjoitti:
Yhtään peliä, mitä ei ole tullut, en ole myöskään jäänyt kaipaamaan.

Eihän sitä kaipaa mitä ei ole päässyt kokeilemaan.


Ei niin. Kaikkea voi kokeilla, ihan ilmaiseksikin. Ei tarvitse ostaa, tiedätkös?
lainaa
KaruFakta

22.02.2010 klo 20.05

Onhan se kiva että peeceelle vieläkin riittää niitä pelejä. Harmi vain että suurin osa niistä on tajutonta paskaa. Viime vuonnakin huimat kaksi pc-only peliä ylitti super-arvostetun Metacriticin 90-pisteen rajan. Konsoliyksäreitä oli ainakin se tusina. Mut hurratkaahan ihmeessä pc:n loistavalle pelitarjonnalle, totuus on tarua ihmeellisempää.
lainaa
hohhoijaa

22.02.2010 klo 20.27

KaruFakta kirjoitti:
kaksi pc-only peliä


Ketä kiinnostaa pc-only pelit? Onko ne jotain taivaan mammonaa, ne yksinoikeuspelit? Ei voisi vähempää kiinnostaa, ilmestyykö ne joillekin muille alustoille. PC on siitä jännä alusta, että ne pelit ilmestyvät myös sille ja paranneltuina. Wau.

Ja jos jotain metcriticciä haluaa uskoa, niin kummasti PC:n pelit ovat saaneet parempia pisteitä kuin minkään konsolin.
lainaa
KaruFakta

22.02.2010 klo 20.46

hohhoijaa kirjoitti:

PC on siitä jännä alusta, että ne pelit ilmestyvät myös sille ja paranneltuina. Wau.

Ai? Sori mut menee kyl sillainpäin että multiplättärit ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta selvästi paskimpia pc:llä. Vai onko pää ollut liian syvällä perseessä? Ja nytkö ne huimasti hehkutetut pc-yksärit jotka potkii konsolipelejä pyllylle ei sitten kiinnostakaan? :D
Lainaus:

Ja jos jotain metcriticciä haluaa uskoa, niin kummasti PC:n pelit ovat saaneet parempia pisteitä kuin minkään konsolin.

Niin, joskus viisi vuotta sitten. Parin viime vuoden aikana vaaka on selkeästi kiikahtanut, pyörähtänyt ympäri ja räjähtänyt tulipalloksi konsolipelien hyväksi. Edelleen, vuonna 2009 2 yli 90 pisteen pc-yksäriä vastaan (äkkiseltään laskettuna) 13 konsoliyksinoikeutta, joita et vieläpä ikinä pääse pc:lläs pelaamaan...
lainaa
hohhoijaa

22.02.2010 klo 21.08

KaruFakta kirjoitti:
mut menee kyl sillainpäin että multiplättärit ovat muutamaa poikkeusta lukuunottamatta selvästi paskimpia pc:llä.

pyörähtänyt ympäri ja räjähtänyt tulipalloksi konsolipelien hyväksi. Edelleen, vuonna 2009 2 yli 90 pisteen pc-yksäriä vastaan (äkkiseltään laskettuna) 13 konsoliyksinoikeutta, joita et vieläpä ikinä pääse pc:lläs pelaamaan...
... miksi en pääse? Ai, niin kuin halot? vai GTA:t? vai mikä siellä on? guitar herot? No joo, Wiin pelejä ei taida tulla.

Siis edelleen, vastaatko kysymykseeni? Mikä niissä "yksäreissä" on niin hienoa? Vai oletko niin vajaa, että ei onnistu.

Ja mitkä ovat ne multiplattarit, jotka on pc:llä huonompia? Voitko antaa jotain hyvää esimerkkiä, niistä muista kuin niistä "muutamasta poikkeuksesta".
lainaa
KaruTrolli

22.02.2010 klo 21.46

hohhoijaa kirjoitti:
... miksi en pääse? Ai, niin kuin halot? vai GTA:t? vai mikä siellä on? guitar herot? No joo, Wiin pelejä ei taida tulla. Ja mitkä ovat ne multiplattarit, jotka on pc:llä huonompia? Voitko antaa jotain hyvää esimerkkiä, niistä muista kuin niistä "muutamasta poikkeuksesta".

Ei hyvä jumala...

Esitätkö tahallas tyhmää vai oletko ihan oikeasti?
Vai trollaatko muuten vaan? Oletko asunut elämäsi tynnyrissä? Leikkasko kone kiinni?

Eli trollaat.
lainaa
hohhoijaa

22.02.2010 klo 21.55

KaruTrolli kirjoitti:
Esitätkö tahallas tyhmää vai oletko ihan oikeasti?
Vai trollaatko muuten vaan? Oletko asunut elämäsi tynnyrissä? Leikkasko kone kiinni?

Eli trollaat.


Eli et osaa vastata. Kiitos tiedosta.
lainaa
KaruFailaus

22.02.2010 klo 21.58

hohhoijaa kirjoitti:

Eli et osaa vastata. Kiitos tiedosta.

Eli olet vitun tyhmä ja koetat tulla tänne pätemään ilman minkäänlaista näkemystä pelimaailman tapahtumista. Kiitos tiedosta.
lainaa
Jaakko

22.02.2010 klo 22.31

Olisi sinänsä hienoa, jos todella osaisit nimetä edes pari multiplatform- peliä, jotka olisivat huonompia PC:llä.
lainaa
KaruaFaktaa

22.02.2010 klo 22.56

Jaakko kirjoitti:
Olisi sinänsä hienoa, jos todella osaisit nimetä edes pari multiplatform- peliä, jotka olisivat huonompia PC:llä.

Vaikka luultavasti olet tuo hohhoijaa-pelle valeasussa niin menköön sitten, tuossa muutama:
-Prototype
-The Saboteur
-GTA4
-Borderlands
-Dark Void
-MW2
-OFP: DR
-AC/AC2
-Dead Space
-Ghostbusters: The video game
-X-men Origins: Wolverine
-Resident Evil 5
-Red Faction: Guerilla
-Far Cry 2
-Street Fighter IV
Jatkanko?
Oli syynä sitten mikä tahansa "konsoliversiot etusijalla" niin ei mutta miksikään sitä että pc-versiot ovat mm kyseisissä peleissä kärsineet. Ja tätä on jatkunut jo muutaman vuoden. Avatkaa oikeasti silmänne...
lainaa
huudis

23.02.2010 klo 09.13

siiis miksei ne käytä 2 hd-dvd levyä jotta tila riittäisi?? onko ongelma jakaa peli 2 levyyn? Kyllä sitä tuli FFIX aikoihin vaiheltua 4 cd:tä :D eikä painanu mieltä yhtään, sai nauttia hyvästä pelistä
lainaa
Jaakko

23.02.2010 klo 12.19

Millä tavalla nuo oikeasti ovat huonompia? Grafiikoiden, ei. Pelattavuuden, ei (on pädejä koneellekkin). Nuo pelit ovat huonoja PC- standardeilla, mutta ei verrattuna konsoliversioihin.
lainaa
hohhoijaa

23.02.2010 klo 14.10

KaruaFaktaa kirjoitti:

Vaikka luultavasti olet tuo hohhoijaa-pelle valeasussa niin menköön sitten, tuossa muutama:
-GTA4
-Borderlands
-MW2
-OFP: DR
-AC/AC2
-Dead Space
-Ghostbusters: The video game
-Resident Evil 5
-Far Cry 2
Jatkanko?


Jatka mielellään, mutta älä jatka tyhmää listaasi. Mielummin voisit jollain tavalla edes yrittää esittää, että miten nämä ovat PC:llä huonompia? Nyt listasit vain pelejä näennäisesti umpimähkään (mihin pystyy vaikka sokea apina). Itselläni on listasta nuo pelit PC:llä, enkä ymmärrä miten ne on parempia konsolilla. Graafisesti PC:llä parempia, muuten lähes ominaisuudet kuin konsolilla (erona tietenkin PC:n isommat moninpelipelaaja määrät, modaus mahdollisuudet, . Paskat konsoliominaisuudet tietysti vaikuttavat verrattuna suoraan oikeisiin PC -peleihin, mutta konsoliversioihin verrattuna pelit ovat parempia.
Eli, kokeile nyt pikkuhiljaa pienen pääsi sisällä miettiä vastausta jo aiemmin kysymääsi kysymykseen: Mikä niistä peleistä tekee parempia konsolilla?

Ei taida älli riittää (edes tajuamaan kysymystä), huomaa jo lapsellisesta nimittelystä. Mutta kokeilisit edes, saisi lisää "hauskaa" luettavaa.
lainaa
KaruaFaktaa

23.02.2010 klo 16.34

hohhoijaa kirjoitti:

Mielummin voisit jollain tavalla edes yrittää esittää, että miten nämä ovat PC:llä huonompia?

Miten olis vaikka kontrollit tai paska optimointi ja tuen puute? Noi listaamasi "modaus-mahqut ja suurempi pelaajamäärä" eivät edes päde suurimmassa osassa tuonkaan listan peleistä, sori. Jos verrataan pc-only peleihin niin jokaisessa noissa on pc-versiossa jotain vikana. Kyllähän kaltaisesi 13-perttikin oppii konsolimaisilla kontrolleilla pelaamaan pc-versiota hiirellä ja näppiksellä kunhan tarpeeksi itkee ja potkii mutta se ei muuta miksikään sitä että ne on tehty konsolien ehdoilla ja se eroaa muista pc-peleistä huonoutensa takia. Että MIKSI VITUSSA ostaisit yhdenkään tuon listan peleistä pc:lle jos se on laitteen standardien mukaan huono/heikko? Naurettavaa itkemistä kaverilta jota ei muka eksklusiivit kiinnosta. Niidenhän takia niitä laitteita ostellaan, varsinkin kun näitä multiplättäreitäkin tehdään yhä enemmän yhtä/kahta laitetta silmällä pitäen.
Lainaus:

Itselläni on listasta nuo pelit PC:llä, enkä ymmärrä miten ne on parempia konsolilla.

Joo mullakin on hyllyssä kaikki maailman jo julkistetut ja julkistamattomat pelit. Ja olen muuten Jeesus. Ja oikeastihan olen pelannut suurinta osaa noista peleistä sekä pc:llä että konsolilla joten toisin kuin sinulla, minulla sentään on jonkinlainen käsitys mitä koetan sanoa.
Lainaus:

Paskat konsoliominaisuudet tietysti vaikuttavat verrattuna suoraan oikeisiin PC -peleihin, mutta konsoliversioihin verrattuna pelit ovat parempia.

Ai koska ne ovat graafisesti ehkä nätimpiä jos omistat 2000€ koneen kiitos paskan porttauksen ja optimoinnin? Älä puhu paskaa.
Yksikään listan pc-versioista ei todellakaan ole pelinä parempi konsoliversiotaan, mittasi sen pc-standardeilla tai muuten vaan. MC:stä voi ottaa taas hieman osviittaa.

Noh, riittääkö älli vastamaan enää?

"Pc:lle tulee samat pelit kuin konsoleille ja paljon enemmänkin."
"Ketä kiinnostaa pc-only pelit?" /fail :D
lainaa
hohhoijaa

23.02.2010 klo 17.04

KaruaFaktaa kirjoitti:

Lainaus:

Miten olis vaikka kontrollit tai paska optimointi ja tuen puute?

Miten paskat kontrollit? Ihan padilla pystyy pelaamaan, samalla tavalla kuin konsolilla. Ja hiirellä ja näppikselläkin.
[quote]
Jos verrataan pc-only peleihin niin jokaisessa noissa on pc-versiossa jotain vikana.

Vuoden paras argumentti. Onneksi olkoon. Et kylläkään vastannut, miten ne konsolipelit on parempia, mutta hyvin vertasit pc-peleihin, lähellä ollaan jo. Pinnistä pinnistä.
Lainaus:
sitä että ne on tehty konsolien ehdoilla ja se eroaa muista pc-peleistä huonoutensa takia.

Ei vieläkään onnistunut, miten ne EROAVAT KONSOLI PELEISTÄ oli kysymys, kaikki tajuaa tuon eron PC peleihin. Nyt haetaan eroja KONSOLI (xbox, ps3,wii.. tiedätkö, ne ei kotitietokone laitteet)

Lainaus:

Joo mullakin on hyllyssä kaikki maailman jo julkistetut ja julkistamattomat pelit. Ja olen muuten Jeesus. Ja oikeastihan olen pelannut suurinta osaa noista peleistä sekä pc:llä että konsolilla joten toisin kuin sinulla, minulla sentään on jonkinlainen käsitys mitä koetan sanoa.

Jos ohitetaan tuosta saadut hyvä naurut, niin ok, eli pystyt siis sanomaan ne erot konsoli ja PC versioiden kesken. Antaa palaa. 1 kysymys ja tiedon saanti on kuin yrittäisi nussia juustoraastinta.

Lainaus:

Ai koska ne ovat graafisesti ehkä nätimpiä jos omistat 2000€ koneen kiitos paskan porttauksen ja optimoinnin? Älä puhu paskaa.
Yksikään listan pc-versioista ei todellakaan ole pelinä parempi konsoliversiotaan, mittasi sen pc-standardeilla tai muuten vaan. MC:stä voi ottaa taas hieman osviittaa.

a.) En omista 2000 euron tietokonetta, mistäköhän tuon heitit? Ai niin, hatusta. Ja kyllä, pelit ovat graafisesti parempia.
b.) MC?
Edelleen, vaikka yhdessä pelissä listasta olisi modausmahdollisuus, parempi moninpeli serverihakuineen ja muine PC ihmeineen, niin eikö se ole silloin parempi kuin konsoliversio? Vai tekevätkö PAREMPI grafiikka, PAREMPI moninpeli, ja muut PARANNELLUT asiat nyt pelistä huonomman?

Voisitko, siis mitenkään, millään tavalla vastata kysymykseen jota yritän lypsää sinun kaikkitietävästä päästäsi:

Millä tavalla nämä PC:lle käännetyt pelit ovat konsolilla parempia?
lainaa
KaruFakta

23.02.2010 klo 17.47

hohhoijaa kirjoitti:
[
a.) En omista 2000 euron tietokonetta, mistäköhän tuon heitit? Ai niin, hatusta. Ja kyllä, pelit ovat graafisesti parempia.

Ainiin, sarkasmi ei toimi internetissä, ainakaan sinunkaltaistesi kanssa. Noh, ikävä fakta on että pc-pelaaminen on kalliimpaa, eikä tuollaisella 300€ päästä mitenkään PS3-tason graafiseen antiin pc-puolella. Mutta nyt mentiin vähän sivuun aiheesta.

Kyllä, pelit voivat olla graafisesti parempia. Nimenomaan VOIVAT, ei ole mikään automaattisesti saneltu fakta, kuten ei ole nämä sinun "parannuksesi" saati "paremmat moninpelit suuremmalla pelaajamäärällä" taikka "modausmahdollisuudet." Paljonkos sinun peli-peeceesti muuten maksoi? Veikkaan että sillä hinnalla saisi pari boksia ja pleikkarinkin kaupan päälle. Oliko se hinta sen arvoista että saat "hieman" paremmat grafiikat peliisi? Vaikka käyttöliittymä, kontrollit ja muukin konsolimaisuus pysyisivät edelleen mukana? Varsinkin jos et pelaa pc-only pelejä ollenkaan?
Lainaus:

b.) MC?

Metacritic, tiedätsä? Vaikka laskentasysteeminsä onkin hieman perseellään niin antaa silti kivasti infoa pelien saamasta vastaanotosta ainakin kriitikoiden osalta. Joten miksi melkein jokaisessa luettelemissani peleissä pc-versio on saanut alhaisemmat pisteet? Jos mielestäsi pc-versioissa ei ole mitään eroa (ja ne ovat jopa parempia) konsoliversiohin, niin MIKSI pc-versiot saavat alempia arvosanoja?
Lainaus:

Vai tekevätkö PAREMPI grafiikka, PAREMPI moninpeli, ja muut PARANNELLUT asiat nyt pelistä huonomman?

Mitä vitun paranneltuja asioita? Mitkä vitun paremmat moninpelit?
Kato nyt apina vaikka tota MW2:sta. Siinä ei mikään, ei yhtään mikään ole paremmin tehty kuin konsoliversioissa. Ja on jokaisen oma asia päättää kannattaako hieman paremman graafisen laadun takia satsata helvetisti enemmän fyrkkaa pelaamiseen, tai odottaa puoli vuotta jotta saisi muutaman lisämissionin enemmän (esim AC).
Lainaus:

Millä tavalla nämä PC:lle käännetyt pelit ovat konsolilla parempia?

Koska ne on konsoleiden ehdoilla tehty. Mut mikäs siinä jos haluaa pelata peleistä niitä versioita joiden tekemiseen on käytetty selvästi vähiten aikaa ja mikä näkyy niiden laadussa.
Eikös se pc-pelien pelaaminen padilla kerro jo jotain? ;)

Hassua tekstiä kaverilta joka kirjoitti aluksi;
"PC on siitä jännä alusta, että ne pelit ilmestyvät myös sille ja paranneltuina." Vielä hassumpaa että tekstiä kirjoittaa kaveri joka tuskin ikinä on mihinkään konsoliin tai sen peliin koskenutkaan.
Et mitä jos lopettaisit ton saatanan vammaisen "miksi miksi" itkemises ja katso mitä paskaa sinä oikeasti täällä kirjoittelet.
lainaa
Erkinveli

23.02.2010 klo 18.04

Siis kuka idiootti ostaa pc:n multiplättäreiden takia?
Äly hoi älä jätä...
lainaa
jeebojeeje

23.02.2010 klo 19.27

ketä kiinnostaa enää...molemmat jo vanhoja romukasoja, uus sukupolvi jo kolkuttelee ovella.

5 vuotta kesti että PS3 pääsi Xbox 360 tasolle ja nyt yli
=> tästä voimme päätellä että Sony teki erittäin paskoja valintoja PS3:n suhteen, eli toisin sanoen PS3 floppasi ja xbox 360 voitti tämän sukupolven konsolisodan.

Tästä eteenpäin PC FTW kunnes vuoden parin päästä tulee uudet konsolit
lainaa
hohhoijaa

23.02.2010 klo 19.40

KaruFakta kirjoitti:

Lainaus:
Paljonkos sinun peli-peeceesti muuten maksoi?
Tonnin. Veikkaan että sillä hinnalla saisi pari boksia ja pleikkarinkin kaupan päälle. Oliko se hinta sen arvoista että saat "hieman" paremmat grafiikat peliisi?

Kyllä. Tiedätkös, tietokoneella pystyy tekemään hieman enemmän kuin vain pelata. Esim. Teen työni ja opiskeluni, olisi hankalaa boksilla.

[quote] Vaikka käyttöliittymä, kontrollit ja muukin konsolimaisuus pysyisivät edelleen mukana? Varsinkin jos et pelaa pc-only pelejä ollenkaan?

Pystytkö itse pelaamaan pleikkarilla/xboxilla pc:lle tarkoitettuja pelejä? Konsolipelit pystyy siirtämään PC:lle, mutta niin ei tekijät halua tehdä, mikään tekniikka ei sitä estä. Toisinpäin ei voi sanoa samaa.

Lainaus:

Joten miksi melkein jokaisessa luettelemissani peleissä pc-versio on saanut alhaisemmat pisteet? Jos mielestäsi pc-versioissa ei ole mitään eroa (ja ne ovat jopa parempia) konsoliversiohin, niin MIKSI pc-versiot saavat alempia arvosanoja?


Kokeile lukea niitä arvosteluja, niin huomaat. Itse en ole antanut niitä arvosanoja.
Otetaan vaikka MW2 esimerkiksi. PC Peliä ei haukuta mistään muusta, kuin moninpelin konsolimaisuudesta. Ok. Mitä siis konsolipelissä on parempaa, että se saa paremmat pisteet? Tekniikka on samaa.. No, taitaa olla arvostelijasta kiinni, sekä siitä, että konsoleille ei ole samanlaisia pelejä.

Lainaus:

Kato nyt apina vaikka tota MW2:sta. Siinä ei mikään, ei yhtään mikään ole paremmin tehty kuin konsoliversioissa.

Niin? Onko se jotenkin sitten parempi konsolilla?!?!?!? JOS EI OLE EROA?

Lainaus:

Koska ne on konsoleiden ehdoilla tehty. Mut mikäs siinä jos haluaa pelata peleistä niitä versioita joiden tekemiseen on käytetty selvästi vähiten aikaa ja mikä näkyy niiden laadussa.
Eikös se pc-pelien pelaaminen padilla kerro jo jotain? ;)

Niin.. Vähän niinkuin kirjoittaminen padilla? Tai kirjoittaminen hiirellä? Ei ne padit ole = konsoli, idiootti.

Mutta VIELÄKÄÄN et osannut vastata yhteen kysymykseen.. voi ihme. Olisi ollutkin jo ihme, jos olisit osannut vastata.

"Jos ne tehdään konsolien ehdoilla.." HAH HAH HAAaa.a.. mitä helvettiä?!? siis jos tehdään peli jonkun laitteen rajoitusten takia tietynlaiseksi, niin se tekee siitä paremman? miten!? voi helvetti?!

"Jep. Itse pelaan muna pystyssä kännykkäpelejä, ne ovat parasta maapallolla. KOSKA NE ON PUHELIMIEN EHDOILLA TEHTY."
Sitten kun ne siirretään tuhat kertaa paremmalle laitteelle, ne muuttuvat huonommaksi.
- Voi jeesus että voi olla tyhmä. Terveisiä sinne kehitysluokalle.
lainaa
Jaakko

23.02.2010 klo 19.43

KaruFatka ei vieläkään voi ymmärtää kysymystä. Q: Miten PC-portit ovat huonompia. A: Ne ovat konsolien ehdoilla tehtyjä. Mitä helvettiä? Sehän tarkoittaa sitä ettei ne voi olla ainakaan huonompia. Metacritic scoren voi helposti selittää sillä, että PC- portit ovat tietokonepelaajien keskuudessa huonompia. Jätä toki ensi kerralla hintavertailut sikseen. Tässä väitellään paremmuudesta, ei hinta/laatu - suhteesta.
lainaa
KaruFakta

23.02.2010 klo 20.22

hohhoijaa kirjoitti:

Kyllä. Tiedätkös, tietokoneella pystyy tekemään hieman enemmän kuin vain pelata. Esim. Teen työni ja opiskeluni, olisi hankalaa boksilla.

Ei kiinnosta vittuakaan. Kyse on pelaamisesta, voi pleikallakin vaikka heittää leipiä läheisen järven rannalla ja se suoriutuu hommasta vitusti paremmin kuin yksikään pöytätietokone.
Lainaus:

Pystytkö itse pelaamaan pleikkarilla/xboxilla pc:lle tarkoitettuja pelejä? Konsolipelit pystyy siirtämään PC:lle, mutta niin ei tekijät halua tehdä, mikään tekniikka ei sitä estä.

Voi vittu miten typeriä viestejä ihmiset osaavat kirjoittaa. Luetko omia viestejäsi ollenkaan? Se että "tekijät vois siirtää" ei kuule auta yhtään kun sä taliaivo et ikinä tule näkemään yhtäkään Wiin tai suurinta osaa PS3-peleistä peeceelläs...
Lainaus:

Otetaan vaikka MW2 esimerkiksi. PC Peliä ei haukuta mistään muusta, kuin moninpelin konsolimaisuudesta. Ok. Mitä siis konsolipelissä on parempaa, että se saa paremmat pisteet?

Tää sun "mistään muusta" on oikeastaan puoli peliä, tai enemmänkin että eipäs vähätellä. Niin, kerros miksi MW2 konsoliversiot saa parempia pisteitä? Kerro ihmeessä! Mun ei tarvi perustella tähän mitään kun luvut puhuvat puolestaan.
Lainaus:

Onko se jotenkin sitten parempi konsolilla?!?!?!?

On. Ihan vaikka sen IWnetin takia.
Lainaus:

Niin.. Vähän niinkuin kirjoittaminen padilla? Tai kirjoittaminen hiirellä? Ei ne padit ole = konsoli, idiootti.

No mikä vittu siinä sitten on jos ei suuret ja mahtavat näppis ja hiiri kelpaa pelaamiseen? Lähes koko "pc-pelaamisen paremmuushan" perustuu juuri noihin kahteen. EIKAI KONTROLLEISSA OLE MITÄÄN VIKAA JOS PITÄÄ HIIRI JA NÄPPIS HYLÄTÄ, EIHÄN? Eikai olisi mitenkään huonot, pc:lle sopimattomat kontrollit kyseessä, eihän?
Lainaus:

Sitten kun ne siirretään tuhat kertaa paremmalle laitteelle, ne muuttuvat huonommaksi.

Voi vitun vajukki. Jos ne siirtää teknisesti paremmalle laitteelle mutta jättää hyödyntämättä tämän tuomat edut ja SUORASTAAN HUONONTAA PELIÄ (kuten MW2, AC2) ja jättää käännöstyön tekemättä kunnolla jolloin peli ei pääse oikeuksiinsa "uudella" alustalla on tämä ainakin minun kirjoissani pelin huonontamista.
Kuinka rautalangasta pitää vääntää että sinä aivokuollut pc-tardi ymmärrät. Pelaa joskus edes konsoleilla niin saisit vähän uusia näkökulmia asioihin.

Äläkä huoli, sinun ihan ensimmäiset harvinaisen aivovammaiset ja suorainaisen typerät kommenttisi kertovat älykkyysosamäärästäsi ihan tarpeeksi. Mietin myös miksi edes kinastelen jonkun pc-elitistin kanssa tästä.

"Internetissä kinastelu on kuin vammaisten olympialaisissa kilpaileminen..."
Lainaus:

Sehän tarkoittaa sitä ettei ne voi olla ainakaan huonompia.

Niinhän sitä äkkiseltään voisi ajatella mutta totuus on tarua ihmeellisempää.

Ja onnea Final Fantasy XIII:n kanssa...ainiin ethän sä voi pelata sitäkään :D
lainaa
Elitistit_kuuseen

23.02.2010 klo 20.26

KaruFakta voisit muuttaa sen verran että listaamasi pelit ovat ihan pc-tasolla paskoja.
lainaa
Jaakko

23.02.2010 klo 21.10

KaruFakta ei vain älyä. FF XIII:tä odotellaan innolla täälläkin päin. X0 alla niin ei ongelmaa. Eiköhän "hohhoijaa" lopeteta tähän tämä väittely, ollaan aikalailla eri tasolla tämän kaverin kanssa.
lainaa
hohhoijaa

23.02.2010 klo 21.30

KaruFakta kirjoitti:

Lainaus:

Ei kiinnosta vittuakaan. Kyse on pelaamisesta

Itsepähän otit hinnan mukaan peliin. Joten luultavasti sinua kiinnosti.

Lainaus:

Se että "tekijät vois siirtää" ei kuule auta yhtään kun sä taliaivo et ikinä tule näkemään yhtäkään Wiin tai suurinta osaa PS3-peleistä peeceelläs...

Kysymys ei missään vaiheessa ollutkaan siitä. Opettele lukemaan. Sisälukutaito olisi hyvä oppia.

Lainaus:

Niin, kerros miksi MW2 konsoliversiot saa parempia pisteitä? Kerro ihmeessä! Mun ei tarvi perustella tähän mitään kun luvut puhuvat puolestaan.

Jos sinun pitää valita kasasta paskaa tai toisesta kasasta paskaa, niin toinen saa paremmat pisteet. PC pelit saavat pisteet PC pelinä, konsolipelit konsolipeleinä.
Tehdään tästä ala-aste tasoa, niin ehkä ymmärrät. Peli X ja Y ovat samanlaisia kaikilla tavoilla, paitsi että pelissä X on toimiva moninpeli ja pelissä Y on IWnetin kaltainen 90-luvun jäänne. Jos pelissä X on moninpelikunnossa, mutta pelissä Y ei ole, niin tottakai peli X saa paremmat pisteet. Konsolipeleissä kun on kaikissa moninpeli samaa paskaa, niin ei voi antaa pisteitä siitä. Capisci? Ei voi olla noin vaikeaa ymmärtää.


On. Ihan vaikka sen IWnetin takia.
Lainaus:

Jaa. Aika tyhjentävä argumentti. IWnet, joka siis pyörittää tätä moninpeliä, joka on kuin 90-luvulta? Nyt ymmärrän. Sen takia konsolipelit ovat parempia.. IWnet.

[quote]
Eikai olisi mitenkään huonot, pc:lle sopimattomat kontrollit kyseessä, eihän?

"Pc:lle sopimattomat kontrollit"... mitä vittua? nyt ei mene jakeluun teikäläisellä. Ei pc:lle ole sopimattomia "kontrolleja" (suomeksi ohjaimia), ihan samalla tavalla ne toimii kuin konsoleilla, samaan tarkoitukseen kehitettyjä ja samoilta valmistajilta. Mikä niistä sitten tekee pc:lle sopimattomia, en ymmärrä. Johto kiinni ja toimii. Onko rattiohjaimet sitten PC:lle ja konsoleille sopimattomia ohjaimia?

Lainaus:

SUORASTAAN HUONONTAA PELIÄ (kuten MW2, AC2) ja jättää käännöstyön tekemättä kunnolla jolloin peli ei pääse oikeuksiinsa "uudella" alustalla on tämä ainakin minun kirjoissani pelin huonontamista.

AC2 ei ole ilmestynyt edes PC:lle.
Mutta muuten hyvä lause. Osoitti pointtini täydellisesti. "Sinun kirjoissa" peli huononee, jos sitä ei paranna. Absurdia. Tämä riitti kyllä osoittamaan älykkyytesi, argumentointi taitosi ja huonon perimäsi.


Lainaus:

"Internetissä kinastelu on kuin vammaisten olympialaisissa kilpaileminen..."

Onneksi olkoon, sinulla taitaa olla kummastakin kokemusta.

Lainaus:

Niinhän sitä äkkiseltään voisi ajatella mutta totuus on tarua ihmeellisempää.

Lopullinen isku sydämeen. Omaperäinen, kaikenkattava argumentti.

Mutta muista tuo Karu Fakta ikuisesti: Jos peli ei parane porttauksessa, se huononee. Juuri sen takia konsolipelit ovat parempia. ja IWnet, tarua ihmeellisempi ja maailmaa suurempi.

Ei ihme, että PC pelaajat pitäävät itseään elitistisinä sinunlaisesi kanssa.
lainaa
KaruFakta

23.02.2010 klo 22.23

hohhoijaa kirjoitti:

Ei ihme, että PC pelaajat pitäävät itseään elitistisinä sinunlaisesi kanssa.

Jos apina ei tajua niin apina ei tajua, ei auta vaikka kahdella nickillä kirjoittelisi.

Eikä ihme että ihmiset inhoavat kaltaisiasi elitistipellejä, riittää kun katsoo noita pakkopuklauksia mitä säkin säälittävän elämäs piristykses päästit yhtään sen enempää ajattelematta. Vahvistaa vain käsityksiä pc-idiooteista pelialan naurettavimpana vitsauksena. Kiitos.

Otetaas vielä yks tähän loppuun:
"Ai, niin kuin halot? vai GTA:t? vai mikä siellä on? guitar herot? No joo, Wiin pelejä ei taida tulla." :D
lainaa
TrollaanJosHuvittaa

23.02.2010 klo 23.40

[quote]
Mutta muista tuo karu fakta ikuisesti: Jos peli ei parane porttauksessa, se huononee.
[/quote]
No ei se kyllä automaattisesti paranekaan, täytyy olla kovan luokan elitisti persenaaama että pystyy tuollaisia johtopäätöksiä vetämään. Tosin sinähän väität kaikkien konsolipelien tulevan myös pc:lle ja pc-pelien vetävän kovimpia pisteitä nykypäivän pelimaailmassa. Puhumattakaan että väität pc-version MW2:sta olevan parempi kuin konsoliversiot...

Mutta jatkakaahan vammaiset taistelua, kengännumeron kokoisilla älykkyysosamäärillä varustettujen luupää fanipoikien pätemistä on aina yhtä hupaisaa katsella ;-)
lainaa
Jaakko

24.02.2010 klo 00.20

Paremmuudesta ei vieläkään olla puhuttu missään, vaan siitä, että onko peli huonompi, jos se portataan PC:lle.
lainaa
hohhoijaa

24.02.2010 klo 14.19

KaruFakta kirjoitti:

[quote]
Jos apina ei tajua niin apina ei tajua, ei auta vaikka kahdella nickillä kirjoittelisi.

Miksi ihmeessä kirjoittelisin kahdella nickillä, kun et osaa edes yhdelle nickille vastata?

Mutta kiitos hyvästä yrityksestä vastata yksinkertaisiin kysymyksiin. Ja kyllä, säälittävä elämäni piristyi lukiessani päättömiä kommenttejasi ja yrityksiä vastata kysymyksiin. Kokeileppa lukea niitä kun täytät 20, saat varmasti naurut. Ja tiesitkö, että kysymysmerkki (?) tarkoittaa kysymysmuodossa olevaa lausetta, johon yleensä yritetään vastata. Et ole oikein sisäistänyt vissiin tällaista.
lainaa
hohhoijaa

24.02.2010 klo 14.50

TrollaanJosHuvittaa kirjoitti:

No ei se kyllä automaattisesti paranekaan, täytyy olla kovan luokan elitisti persenaaama että pystyy tuollaisia johtopäätöksiä vetämään.

Ei olekaan kysymys siitä, että ne automaattisesti paranevat, vaan karunfaktan väitteestä, että ne ovat konsolilla parempia. Tähänhän saatiin jo vastauskin miksi ne sitten ovat parempia, "ku ne on tehty konsolien ehdoilla".

Lainaus:

Tosin sinähän väität kaikkien konsolipelien tulevan myös pc:lle ja

En väitä, jos osaat lukea. Suurin osa kyllä tulee. Ainoastaan Wiin pelit eivät ole tulossa. Muut suurella todennäköisyydellä tulee.
Lainaus:

pc-pelien vetävän kovimpia pisteitä nykypäivän pelimaailmassa.

Kyllä. Väitätkö jotain muuta? Okei. Vedetään sullekin vähän tätä ala-aste matikantuntia tähän väliin, niin ehkä ymmärrät. Käytetään Karufacktan MC:tä lähteenä:
Uusien PS3 pelien pistekeskiarvo 72,7 pistettä.
Xbox360 uusien pelien keskiarvo 73,4 pistettä.
PC:llä uusien pelien pistekeskiarvo 74,3.
74,3 > 73,4 > 72,7

Siinä nykypäivä.
Lainaus:

Puhumattakaan että väität pc-version MW2:sta olevan parempi kuin konsoliversiot...

Ja jos osaat lukea, niin en ole väittänyt MW2:sta muuten paremmaksi, kuin graafisesti. Ja jos se on graafisesti parempi, niin eikö se silloin ole parempi? Osaatko sinä vastata, karupaska ei osannut. Helppo kysymys omasta mielestäni.

lainaa
TrollaanJosHuvittaa

24.02.2010 klo 15.54

hohhoijaa kirjoitti:

En väitä, jos osaat lukea. Suurin osa kyllä tulee. Ainoastaan Wiin pelit eivät ole tulossa. Muut suurella todennäköisyydellä tulee.

"PC on siitä jännä alusta, että ne pelit ilmestyvät myös sille ja paranneltuina." Kyllähän väität vai oletko tyhmä? Ja olet sitäpaitsi totaalisen väärässä. En ymmärrä miksi edes yrität väittää moista bullshittiä kun mihin tahansa pelikauppaan kävelemällä huomaa kyllä eron. Miksi ihmiset ostaisivat konsoleita jos kaikki niiden pelit tulisivat myös pc:lle? Äly hoi älä jätä. Pelkästään boksille on tusinoittain arvostettuja pelejä joita, kiitos MS:n uuden suuntauksen, et pääse pc:llä koskaan pelaamaan.
Lainaus:

Kyllä. Väitätkö jotain muuta? Okei. Vedetään sullekin vähän tätä ala-aste matikantuntia tähän väliin, niin ehkä ymmärrät...

Kannattais katsoa sitä vähän suuremassa mittakaavassa eikä vain kyylätä että "omg siinä on 0,5 pisteen ero!" Pleikkarille ilmestyi 2009 melkein sata nimikettä vähemmän kuin pc:lle, mutta silti pleikalla oli enemmän erinomaisia arvosanoja ja huonoiksi laskettavia pelejä. 2009 yli yhdeksänkymmen pisteen pelejä rikkoneita pelejä joita ei pääse pelaamaan konsoleilla oli tasan yksi. Kun taas konsolipelejä joita et voi pelata pc:lläs oli 10, 11 jos AC2 lasketaan.

Ja noin muutenkin, miksi ehdointahdoin pelata paskaa kun tarjolla on paljon parempaankin? Miksi pelata sitä MW2:sen IWnetin pilaamaa moninpeliä kun voi pelata ihan dedicated-servuilla toimivia moninpelejä? Ja jos on rahaa ostella koneita jotka pelejä täysillä graffoilla pyörittävät, luulisi olevan rahaa myös ostaa konsoli. Kertoo hieman sunkin älykkyydestäs pelata huonoja konsoliporttauksia kun parempaakin on tarjolla. Nostan kuitenkin hattua sillä olet varmasti ensimmäinen pc-elitisti joka noihin "hyi kauhea, konsolituubaa multilättyä" edes koskee ja myöntää vielä nauttivansa niistä. :D Noin muuten oletkin sitten aika naurettava jos yksinoikeudet ohitat tosta vaan...
lainaa
jeebojoo

24.02.2010 klo 16.52

"5 vuotta kesti että PS3 pääsi Xbox 360 tasolle ja nyt yli"

Hyvä laskupää? PS3 julkaisiin noin 3 vuotta sitten. PS3 pääsi yli todistetusti kaikkien 360:n pelien graffoista ja teknologiasta jo viime vuoden alussa Killzone 2:n myötä. Sama homma toistui vieläkin korostuneemmin viime syksynä Uncharted 2:n ilmestyessä. Jatkoa seuraa pian God of Warin, Gran Turismon ja kumppaneiden myötä.

=> Tästä voimme päätellä että Sony vie jälleen voiton konsolillaan MS:stä tavalla tai toisella. Myynneissäkin PS3 tulee mitä ilmeisemmin kirimään toiseksi heti Nintendon jälkeen.
lainaa
hohhoijaa

24.02.2010 klo 17.02

TrollaanJosHuvittaa kirjoitti:

"PC on siitä jännä alusta, että ne pelit ilmestyvät myös sille ja paranneltuina." Kyllähän väität vai oletko tyhmä?

Kyllä, jos nyt ei kaikkia pelejä ole samana päivänä ilmestynyt, niin onko se joku isokin asia?

Lainaus:
Miksi ihmiset ostaisivat konsoleita jos kaikki niiden pelit tulisivat myös pc:lle? Äly hoi älä jätä. Pelkästään boksille on tusinoittain arvostettuja pelejä joita, kiitos MS:n uuden suuntauksen, et pääse pc:llä koskaan pelaamaan.

Halvan hinnan takia ihmiset ostavat konsoleita. Ei kaikki ihmiset Ferrarilla aja, joten onko se jotenkin huonompi kuin VW kupla, maailman myydyin auto?

Lainaus:

Kannattais katsoa sitä vähän suuremassa mittakaavassa eikä vain kyylätä että "omg siinä on 0,5 pisteen ero!" Pleikkarille ilmestyi 2009 melkein sata nimikettä vähemmän kuin pc:lle, mutta silti pleikalla oli enemmän erinomaisia arvosanoja ja huonoiksi laskettavia pelejä. 2009 yli yhdeksänkymmen pisteen pelejä rikkoneita pelejä joita ei pääse pelaamaan konsoleilla oli tasan yksi. Kun taas konsolipelejä joita et voi pelata pc:lläs oli 10, 11 jos AC2 lasketaan.

Voitko luetella ne 10 peliä? Eikä nyt mitään Wii juttuja, ne ovat omassa kastissaan.
Ja edelleen, vaikka PC:lle ilmestyykin enemmän pelejä ja saavat parempia arvosanoja kuin konsolit, niin ei se ole minun ongelma. Kuten sanoit pleikalle tuli muutama yli 90 peli ja huonoksi luettavia. 89 peli on siis kuraa.. vai?

Lainaus:

Ja noin muutenkin, miksi ehdointahdoin pelata paskaa kun tarjolla on paljon parempaankin? Miksi pelata sitä MW2:sen IWnetin pilaamaa moninpeliä kun voi pelata ihan dedicated-servuilla toimivia moninpelejä? Ja jos on rahaa ostella koneita jotka pelejä täysillä graffoilla pyörittävät, luulisi olevan rahaa myös ostaa konsoli. Kertoo hieman sunkin älykkyydestäs pelata huonoja konsoliporttauksia kun parempaakin on tarjolla.


Yksinkertaista: Koska pystyn. Voin pelata PC:lläni huonoja konsolipelejä ja sen jälkeen pamauttaa käyntiin kunnon PC massiivimoninpelit sun muut, ihan vain koska se on mahdollista.
Konsolilla se ei ole.

Ja kyllä rahaa löytyisi ostamaan jokainen konsoli, mutta niiden eksklusiivienkö takia? Kertooko tämä jotain niistä eksklusiiveistä, että ne saavat huonompia pisteitä kuin esim. MW2 (joka on jo kymmenen tuhatta kertaa todettu olevan identtinen PC:llä, paitsi grafiikkansa suhteen).. Eli alle 86 pisteen pelejä, PC:n mittakaavalla.
lainaa
TrollaanJosHuvittaa

24.02.2010 klo 17.44

hohhoijaa kirjoitti:

Kyllä, jos nyt ei kaikkia pelejä ole samana päivänä ilmestynyt, niin onko se joku isokin asia?

Vähän on nyt huteraa selittelyä ja oman virheen peittelyä. Jos lähdetään vaikka siitä että minä en mistään yhdestä päivästä puhunut. Sinä et pääse pelaamaan suurinta osaa Wii tai PS3 peleistä IKINÄ pc:lläs vaikka odoteltais puoli vuosisataa. Etkä tuskin pääse pelamaan boksinkaan jatko-osia. Esim GeoW2 ja Halo 3 tuskin koskaan tulevat peeceelle vaikka edelliset osat ovat tulleet. Kiinnosti sinua nämä sitten pelit kuinka vähän tahansa...
Lainaus:

Halvan hinnan takia ihmiset ostavat konsoleita. Ei kaikki ihmiset Ferrarilla aja, joten onko se jotenkin huonompi kuin VW kupla, maailman myydyin auto?

Loistava älynväläys; "Halvan hinnan takia ihmiset ostavat konsoleita." Herranjestas. Pelitarjonta on pääasiassa se mikä saa ihmiset valitsemaan konsolin BluRayn kaltaisten pikkujippojen lisäksi. Tekeekö halvempi hinta sitten konsolista paskemman pelialustan kuin pc?
Lainaus:

Voitko luetella ne 10 peliä? Eikä nyt mitään Wii juttuja, ne ovat omassa kastissaan.

lol, miks vitussa Wiitä ei laskettais? Konsolipelejä ne on siinä missä muutkin :D No ei sitten.
PC:
-Empire Total War
PS3/PSP/Xbox360:
-UC2
-KZ2
-Forza 3
-MLB 09
-GoW Collection
-FiFa 10
-GTA4 TLaD
-GTA4 TBoGT
-GTA Chinatown Wars
Braid tulikin pc:lle kans, noh 9 vs 1.
Lainaus:

Ja edelleen, vaikka PC:lle ilmestyykin enemmän pelejä ja saavat parempia arvosanoja kuin konsolit, niin ei se ole minun ongelma.
Kuten sanoit pleikalle tuli muutama yli 90 peli ja huonoksi luettavia. 89 peli on siis kuraa.. vai?

No on sulla näemmä jotain ongelmia kun tästäkin pitää vääntää ja kääntää. Ei 89 tietenkään huono ole. Mutta jos rajaksi vedettäis vaikka 85 pistettä niin suhteet näyttäis pysyvän aika lailla samoina, kunnes se about 90 pelin ero tasoittaa tilanteen. Puolen pisteen ero ei sinänsä kerro mitään jos pelejä on tullut noin helvetisti enemmän, kertoo vain että niitä huonoja ja keskinkertaisia pelejäkin on paaljon enemmän pc:llä.
lainaa
hohhoijaa

24.02.2010 klo 19.08

TrollaanJosHuvittaa kirjoitti:

Sinä et pääse pelaamaan suurinta osaa Wii tai PS3 peleistä IKINÄ pc:lläs vaikka odoteltais puoli vuosisataa.

Okei, Wii pelejä ei pääse pelaamaan kukaan muu kuin Wii pelaajat, eikä suurin osa Wiin omistajista pelaa suurinta osaa Wiin peleistä. Ihan totta tuo. PS3 peleistä suurinta osaa ei pelaa edes PS3 omistajat. Aika jännä.
Ja vielä jännempää on, että näistä mistä revit tuon koko faktan? Konsolin jostain 500 pelistä, päälle sata on eksklusiiveja. Hmm.. Onko se suurin osa?

Lainaus:

Pelitarjonta on pääasiassa se mikä saa ihmiset valitsemaan konsolin BluRayn kaltaisten pikkujippojen lisäksi. Tekeekö halvempi hinta sitten konsolista paskemman pelialustan kuin pc?

Kuten edellisessä viestissäsi jo sanoit "Pleikkarille ilmestyi 2009 melkein sata nimikettä vähemmän kuin pc:lle".. Pelitarjonta on siis PC:llä parempaa ja tekniikka on konsoleita edellä. Edelleen, pääasiallinen kysymys on ollut konsoleiden paremmuudesta (tai itseasiassa konsolipelien) PC:tä kohtaan, ei päinvastoin. Pelialustana konsoli voi olla hyvä, mutta ei niitä Wii pelejä sen enempää käännetä muille konsoleille, eikä ne pelit ole konsolialustalla parempia (koko homman ydin)

Lainaus:

lol, miks vitussa Wiitä ei laskettais? Konsolipelejä ne on siinä missä muutkin :D No ei sitten.
PS3/PSP/Xbox360:
-UC2
-KZ2
-Forza 3
-MLB 09
-GoW Collection
-FiFa 10
-GTA4 TLaD
-GTA4 TBoGT
-GTA Chinatown Wars
Braid tulikin pc:lle kans, noh 9 vs 1.

Jee! PSP:kin tuli mukaan, miksei siis samantien oteta gameboyta ja ipod touchia.. Viedään kokoajan enemmän sivuraitelle sitten.

Fifa 10 on PC:llä. GTA 4:n lisäosia parit kappaleet.. God of War collection, eli 2005/2007 julkaistut pelit.. Ja tietty, china town wars.. Joka ei ole edes 1999 julkaistun GTA2:n tasolla teknisesti. Hyvä siis niitä verrata mainitsemiisi nykypeleihin.

Lainaus:

Puolen pisteen ero ei sinänsä kerro mitään jos pelejä on tullut noin helvetisti enemmän, kertoo vain että niitä huonoja ja keskinkertaisia pelejäkin on paaljon enemmän pc:llä.

Jos otanta on sama kaikilla alustoilla, 26 viimeistä peliä kaikilla kolmesta nykyaikaisesta alustasta, niin tulos on tuo. 26 on kohtuu suuri otanta, eikä tulos muutu kuin PC:n eduksi, mitä enemmän otetaan pelejä mukaan.
Ja jos niitä huonoja ja keskinkertaisia on PC:llä sitten enemmän, niin miten muka keskiarvo voi olla korkein?
lainaa
Trollaan

24.02.2010 klo 19.44

hohhoijaa kirjoitti:

Okei, Wii pelejä ei pääse pelaamaan kukaan muu kuin Wii pelaajat, eikä suurin osa Wiin omistajista pelaa suurinta osaa Wiin peleistä. PS3 peleistä suurinta osaa ei pelaa edes PS3 omistajat. Konsolin jostain 500 pelistä, päälle sata on eksklusiiveja.

On tosi jännä. Niin jännä että heitäs vähän faktaa mukaan vai hatustako taas revit näitä mutuiluja? Ja vaikka niitä ei pelais edes ne Wiin tai PS:n pelaajat niin karu fakta (hekoheko) on se että sinäkään et niitä puuceeläs pelaa. Etkä pelaa konsolieksklusiiveja oli niitä kuinka vähän tahansa. Piste.
Lainaus:

Pelitarjonta on siis PC:llä parempaa ja tekniikka on konsoleita edellä. Edelleen, pääasiallinen kysymys on ollut konsoleiden paremmuudesta (tai itseasiassa konsolipelien) PC:tä kohtaan, ei päinvastoin. Pelialustana konsoli voi olla hyvä, mutta ei niitä Wii pelejä sen enempää käännetä muille konsoleille, eikä ne pelit ole konsolialustalla parempia.

Pelien määrä ei ole sama asia kuin pelitarjonnan paremmuus. Voihan pc:lle olla vaikka miljoona peliä mutta jos ne on paskaa niin pelitarjonta ei ole silloin parempi. Tekniikka on edellä, mutta se ei useissa multiplättäreissä näy mitenkään ja tulee kalliimmaksi.
Minä en väitä että multiplättärin konsoliversio > pc-versio, minä väitän että multiplättärin pc-versiot ovat lajitovereihinsa nähden huonoja niinkuin ovatkin. Pelialustojen standardeissa mitattuna nuo multilätyt ovat pc:llä heikoimpia, ikävä kyllä. Sillä kun on totuttu parempaan. Mikä taas ei tarkoita että ne olisivat huonompia konsoleilla.
Lainaus:

Jee! PSP:kin tuli mukaan, miksei siis samantien oteta gameboyta ja ipod touchia.. Viedään kokoajan enemmän sivuraitelle sitten.

Puhutaan kuitenkin käsiKONSOLISTA ja vuoden 2009 pelistä. Tämähän sitä sivuraiteille viemistä on juu...
Lainaus:

GTA 4:n lisäosia parit kappaleet.. God of War collection, eli 2005/2007 julkaistut pelit.. Ja tietty, china town wars.. Joka ei ole edes 1999 julkaistun GTA2:n tasolla teknisesti. Hyvä siis niitä verrata mainitsemiisi nykypeleihin.

Eiku se olikin änäri jota ei pc:lle ollut. Ja kyllä on, pc:n pelitarjontakin on mitä suurimmassa määrin lisälevyä lisälevyn perään. Eikä sillä ole mitään väliä milloin se on tehty taikka millainen se on teknisesti, jos se on yleisön mielestä erinomainen peli niin sitten se on. Sanoit sinä siihen mitä tahansa.
Lainaus:

Ja jos niitä huonoja ja keskinkertaisia on PC:llä sitten enemmän, niin miten muka keskiarvo voi olla korkein?

Noh Watson, niitä hyviä pelejä taas on hieman enemmän kuin konsoleilla. Mutta se ei kerro paremmasta pelitarjonnasta jos muutamaa erinomaista peliä vastaan on sitten taas ne muutama susipaska peli enemmän kuin konsoleilla. Laadullisesti PS3:lla oli viime vuoden parhaat pelit, enemmän kiitettävän arvosanan saaneita pelejä ja vähemmän niitä erittäin huonoja pelejä kuin pc:llä. Pc nousee kuitenkin sen puoli pistettä pleikkarin yläpuolelle pelien lukumäärän avulla.
lainaa
hohhoijaa

24.02.2010 klo 20.57

Trollaan kirjoitti:

On tosi jännä. Niin jännä että heitäs vähän faktaa mukaan vai hatustako taas revit näitä mutuiluja?

Hatusta:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_3_games
"There are currently 509 (exclusive: 111; multi-platform: 395)"

Lainaus:

Pelien määrä ei ole sama asia kuin pelitarjonnan paremmuus. Voihan pc:lle olla vaikka miljoona peliä mutta jos ne on paskaa niin pelitarjonta ei ole silloin parempi.

Mutta edelleen, pisteitä laskemalla ne on jo todettu paremmiksi. Ei se siitä muutu.

Lainaus:

Puhutaan kuitenkin käsiKONSOLISTA ja vuoden 2009 pelistä. Tämähän sitä sivuraiteille viemistä on juu...

Jaa vuoden 2009 pelistä? Kenen mukaan, I-pod touch pelaajien?
No miksei sitten puhuta internetin tursuavasta flash ja muusta ilmaispeleistä? Ei kuulu mielestäni aiheeseen, kun puhutaan näistä pääasiallisista konsoleista.

Lainaus:

pc:n pelitarjontakin on mitä suurimmassa määrin lisälevyä lisälevyn perään. Eikä sillä ole mitään väliä milloin se on tehty taikka millainen se on teknisesti, jos se on yleisön mielestä erinomainen peli niin sitten se on. Sanoit sinä siihen mitä tahansa.

Niin, en olekaan yrittänyt ratsastaa lisälevyn gloorialla enkä ole missään vaiheessa yrittäny listata lisälevyjä PCpelien parhaimmistoon. Tai yleensä ne PC:llä ladataan ilmaiseksi, mutta mutta..

Lainaus:

Pc nousee kuitenkin sen puoli pistettä pleikkarin yläpuolelle pelien lukumäärän avulla.

Vaikka laskin saman määrän pelejä? Onhan se tietty PS pelien kannalta hieman vääristävä, koska alustalle on vähemmän pelejä ja vertailukantaa on vähemmän. PC:lle taas on kymmeniä vuosia tehty pelejä ja sen peleiltä myös vaaditaan enemmän. Mutta koko jutun ydin oli se, että väitettiin konsolipelien (multiplätty) olevan konsolilla parempia kuin PC:llä jos alustat unohdetaan.. nyt ollaan jo venäjällä aiheesta.
lainaa
Sole

25.02.2010 klo 18.35

Täältä löytyy noita videoita boksiversiosta aivan pelin alkupäästä.

http://www.msxbox-world.com/xbox360/videos/stream/3885/Fi

Ei näytä kovin pahalta, mutta en ole nähnyt millaista jälkeä on saatu pleikkariversioon. Sen näen sitten ilmestymispäivänä.
lainaa
Mika

26.02.2010 klo 12.10

In your face, billbox!
lainaa
AQW

27.02.2010 klo 20.02

Jumalauta oottekste nii tyhmiä..
*disclaimer: mul on mollemat konsolit*
Boksille se tulee kolmelle DVD:lle ja silti huonommat graffat....
M$ vois yhtä hyvin antaa Halon meille xD
lainaa
Multikoneisto

09.03.2010 klo 17.28

Kotoa löytyy tottakai pc (ylläri ylläri), ps3,ps2 ja gamecube. Xbox ja wii harkinnassa tiettyjen peliensä takia joihin olisi kiinnostusta ja osan tulevan takia.

En nyt huutelisi mikä olisi paras peli kone. Pc:llä tulee pelattua kaikenlaisia strategia ja fps pelejä kun taas ps3 tulee pelattua urheilupelejä ja seikkailupelejä.

Yleensä itselleni ainakin nuo strategia ja fps pelit ovat könkköjä ohjaimella pelata kun taas seikkalu pelit ja urheilupelit näppäimistöllä ja hiirellä.

Ja onhan se muutenkin kivempaa kavereiden kanssa pelata sohvalla pleikkarilla esim nhl:ää kuin tietokoneen ruutua tuijottaessa.

Pc:llä fps servuilla taas sit nöyryytetään kavereita puukkolla :)

Tottakai kaikilla on omat mieli piteensä ja tottumuksensa.

Have a nice trolling
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova