Tuorein sisältö

Splinter Cellissä ei enää kanneta ruumita

09.04.2010 klo 23.01 | Luettu: 27214 kertaa | Teksti: Matti Lintula


Ensi viikolla Xbox 360:lle ja kuun lopulla PC:lle ilmestyvä Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction ei anna päähenkilö Sam Fisherin enää kanniskella ruumiita, paljastaa The Lost Gamer. Pelin luovan johtajan Maxime Belandin mukaan kehitystiimillä ei ollut yksinkertaisesti aikaa sisällyttää ruumiinkantotoimintoa Convictioniin. Vaikka ruumiiden piilottelu on ollut pelisarjan aiemmissa osissa tärkeässä roolissa, ei toiminto Belandin mukaan ole enää niin tärkeä uudistuneen pelityylin myötä.

Beland paljastaa myös, ettei Fisherin taru ole lopussa vielä Convictionin jälkeenkään, sillä tarinaa voidaan laajentaa ainakin ladattavien lisäsisältöpakettien ellei peräti kokonaan uuden jatko-osan avulla.

V2.fi | Matti Lintula
< Infinity Ward menett... Neptune-neito sotii ... >

Keskustelut (38 viestiä)

Heke32

Rekisteröitynyt 24.06.2008

09.04.2010 klo 23.15

Jee taas näitä kiirellää kyhättyjä tekeleitä.
lainaa
Gasoil

Rekisteröitynyt 24.05.2007

09.04.2010 klo 23.28

"tarinaa voidaan laajentaa ainakin ladattavien lisäsisältöpakettien!"

Yllätys kun on Ubi kyseessä.
lainaa
ARA

09.04.2010 klo 23.29

Pelin grafiikka on jossain 2009 alkupuolella ja vaikutti demon perusteel niin dorkalta toi ohjaus yms. tunnelma että jää varmaa pelaamatta vaikka tilattu onkin. Hyvä tarina vois pelastaa.
lainaa
Appe

Rekisteröitynyt 15.09.2008

09.04.2010 klo 23.42

No eipä sillä ruumiinkannolla paljoo oltais pelastettu. Chaos Theory on vieläkin paras Splinter Cell. Demon pelatessa tuli jotenki sellanen ihme PS1 meininki ku vedetään automaagisesti suojasta toiseen. En oo yhtäkään Metal Gearia ikinä pelannu, mutta tuli tosta Splinterin mukamas-hiippailusta Metal Gear jotenki mieleen..
lainaa
Protec

Rekisteröitynyt 26.09.2007

09.04.2010 klo 23.45

Demoa testasin...huonolta vaikutti. Jäänee hyllyyn.
lainaa
Neoncat

Rekisteröitynyt 10.04.2007

10.04.2010 klo 00.00

Kun peli muuttuu lähes suoraviivaiseksi räiskinnäksi niin mitäs sitä ruumiinkanto-ominaisuudella enää tekisi.
---
~Deneidez dot com
lainaa
LaaLaa

10.04.2010 klo 00.04

Kuten aiemminkin todettu niin tämä tekele jää jo yksin PCn DRMn takia hyllyyn. Mutta näköjään demon perusteella tähän ei kannata muutenkaan koskea edes kilometrin päästä. Ihme miten nykyään suolletaan linjalta tälläistä geneeristä p*skaa. Varsinkin kun peli on myöhästynyt melkeen puolella vuodella ja sitte "voivoi, ku ei meillä ollut aikaa ku kyhätä kokoon tällänen, myydään loput pelistä sitte erikseen osina ja maksaa kolme kertaa pelin hinnan ni saat kaks lisäkenttää ja ruumiinpiilotuksen". Harmi, että tässäkin ratsastetaan vanhan menestyneen pelisarjan nimellä, vaikka alkuperäisestä ei ole mitään muuta kuin ontto kuori jäljellä.
lainaa
lollollol

10.04.2010 klo 00.22

Saatana kauheata kopiomista metal gear solid sarjasta!
lainaa
medium

Rekisteröitynyt 16.06.2008

10.04.2010 klo 00.50

Vaikeimmalla asteella pelattuna pituutta kerty yksinpelistä ~9h.
Tämän lisäksi löytyy oma co-op kampanja jossa 4 kenttää ja kentästä riippuen 4-6 tasoa tyyliin L4D.
Tämänkin lisäksi löytyy single/co-op hunter tila jossa omat kartat ja customaatio mahdollisuudet.
Kaiken tän lisäks löytyy 2 muuta pelimodia last stand ja face-off
Päälle vielä P.E.C haasteet joista saa pisteitä joilla taas upgradetaan aseita mitä pystyy käyttää hunter/co-op ja yksinpeli tilassa.

Siis tästä löytyy ihan törkeenä pelattavaa vieläpä laadukasta sellaista. Tää peli otti just oikeen suunnan mihin hiippailu genreä lehteä kehittämään, kontrollit ja kaikki näppäinyhistelmät toimii keskenään. grafiikat jääny vähän varjoon, mutta siksipä pelattavuus ja sen monipuolisuus yksinpelissä sekä hyvä juoni noussu tärkeimmäks.
Niin hyvä peli että ostoon meneen
lainaa
pErFecTONe

Rekisteröitynyt 22.06.2008

10.04.2010 klo 03.19

Ei aikaa?
Kaksi vitun vuotta sitten piti tulla, eiköhän siinä ollut riittävästi aikaa..
lainaa
tagman

Rekisteröitynyt 04.11.2007

10.04.2010 klo 09.31

Neoncat kirjoitti:
Kun peli muuttuu lähes suoraviivaiseksi räiskinnäksi niin mitäs sitä ruumiinkanto-ominaisuudella enää tekisi.
---
~Deneidez dot com

Meinasin juuri sanoa samaa. On myös aika huonoa PR:ää sanoa, ettei jotain ominaisuutta ehditty tehdä peliin.
lainaa
Duster

Rekisteröitynyt 03.01.2008

10.04.2010 klo 10.13

tagman kirjoitti:
Neoncat kirjoitti:
Kun peli muuttuu lähes suoraviivaiseksi räiskinnäksi niin mitäs sitä ruumiinkanto-ominaisuudella enää tekisi.

Meinasin juuri sanoa samaa. On myös aika huonoa PR:ää sanoa, ettei jotain ominaisuutta ehditty tehdä peliin.

Yhdyn aikaisempiin puhujiin. Kun pelistä otetaan pois lähes kaikki se mikä teki aiemmista Splinter Celleistä hyviä, mitä jää jäljelle? Pelkkää headshottia suojan takaa. Pistoolilla pärjäsi aivan käsittämättömän hyvin. Ja oli lähes yksi ja sama yrittikö sitä hiippailla vai ei. Kuulaa otsaan ja hiippailu hiiteen.

Yleensä kun tehdään jatko-osa rakennetaan aiempien pelien päälle ja parannetaan hyväksi todettuja pelielementtejä entisestään. En tiedä mitä Ubin poijjaat ovat ajatelleet kun tätä peliä ovat vääntäneet.
lainaa
ihanokdemo

10.04.2010 klo 10.25

Demossa edettiin aika suoraviivaisesti, eipä sinne ketään jää jälkeen murehtimaan ruumiita, joten turhalta ominaisuudelta se vaikuttaa silloin. Yhtä tyhmältä vaikuttas lisätä semmoinen toiminto peliin sitten jos sitä ei tarvita, mutta se pitää olla joidenki MGS-friikkien mieliksi siinä.
lainaa
Hengeyokai

Rekisteröitynyt 29.07.2008

10.04.2010 klo 11.44

PC:lle olisin ehkä voinut ostaa, mutta drm-perseilyn ansiosta Ubi:n tekeleet ovat föevö boikotissa.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

10.04.2010 klo 12.03

Miten näinkin oleellisen ydintoiminnon voi jättää pois aikataulu ongelmiin vedoten?
lainaa
Korpse

10.04.2010 klo 12.45

IGN antoi pelille 93/100 pojoa: http://xbox360.ign.com/articles/108/1082854p1.html

Ei pahalta näytä ja onhan se ymmärrettävää että vanhaa sarjaa halutaan välillä uudistaa tänäpäivänä myyvempään muottiin. Eikä tuo nyt pelinä yhtään huonolta vaikuta.
lainaa
selittelyä

10.04.2010 klo 13.00

Ei aikaa = tehot ei riitä!
lainaa
Kriitikko

10.04.2010 klo 13.06

Korpse kirjoitti:
IGN antoi pelille 93/100 pojoa: http://xbox360.ign.com/articles/108/1082854p1.html

Ei pahalta näytä ja onhan se ymmärrettävää että vanhaa sarjaa halutaan välillä uudistaa tänäpäivänä myyvempään muottiin. Eikä tuo nyt pelinä yhtään huonolta vaikuta.

Tuo nyt on maksettu arvostelu, yli sata pelaajaa oli antanut keskiarvoksi 6,6. Eli silkkaa pökälettä, jota Ubi yrittää kiillottaa rahalla.
lainaa
lasdlads

10.04.2010 klo 13.12

IGN ja kaikki muutkin suuret pelimediat antaa kaikille peleille vähintään 90/100, kunhan julkaisija vaan voitelee kunnon rahapinkoilla.
lainaa
asdasd

10.04.2010 klo 13.15

Pelihän meni kertaalleen kokonaan uusiksi että älkääpäs itkekö siitä aikataulusta.
lainaa
Finski

Rekisteröitynyt 09.12.2009

10.04.2010 klo 13.59

Kriitikko kirjoitti:
Korpse kirjoitti:
IGN antoi pelille 93/100 pojoa: http://xbox360.ign.com/articles/108/1082854p1.html

Ei pahalta näytä ja onhan se ymmärrettävää että vanhaa sarjaa halutaan välillä uudistaa tänäpäivänä myyvempään muottiin. Eikä tuo nyt pelinä yhtään huonolta vaikuta.

Tuo nyt on maksettu arvostelu, yli sata pelaajaa oli antanut keskiarvoksi 6,6. Eli silkkaa pökälettä, jota Ubi yrittää kiillottaa rahalla.


Aika hyvin on ihmiset osannu arvioida pelin ottaen huomioon, että se ei ole vielä edes ilmestynyt. Demosta nyt ei voi perusteltua arviota kyhätä.

Kyllä itse ainakin tulen pelaamaan ja paljon tätä peliä!
lainaa
demooliheikko

10.04.2010 klo 14.15

ihanokdemo kirjoitti:
Demossa edettiin aika suoraviivaisesti, eipä sinne ketään jää jälkeen murehtimaan ruumiita, joten turhalta ominaisuudelta se vaikuttaa silloin.

Demo oli sellaista kuraa että oksat pois. Piti tämäkin pelisarja pilata tekemällä siitä massoille suunnattu yksinkertaistettu räiskintä.
lainaa
Kriitikko

10.04.2010 klo 14.42

Finski kirjoitti:

Aika hyvin on ihmiset osannu arvioida pelin ottaen huomioon, että se ei ole vielä edes ilmestynyt. Demosta nyt ei voi perusteltua arviota kyhätä.
Kyllä itse ainakin tulen pelaamaan ja paljon tätä peliä!


Et voi olla noin yksinkertainen? Peliä on jaettu ennakkoon vaikka kuinka monelle ja myös sen XBOX360-versio on myös vuotanut verkkoon jo päivän pari sitten.
lainaa
Tzi

10.04.2010 klo 14.52

Ihan turha noista arvosteluista on alkaa sanoa juuta tai jaata vielä tässä vaiheessa. Harmillista toki, että joitakin harmittaa tämän ominaisuuden puuttuminen, mutten itse koskaan ole kokenut ruumiiden kantamista mitenkään kovin miellyttäväksi tai kiinnostavaksi hommaksi Splinter Celleissä, vaikka se hiippailu jännittävää onkin.

En tajua mikä tuossa demossa oikein vaivaa, se oli mielestäni erittäin sulava, mielenkiintoinen ja viihdyttävä. Tosin oletinkin jotain tällaista näiltä SC-puristeilta, mutta itkekööt, eihän sitä pakko ole ostaa. Tämän lisäksi peliinhän vissiin säveltää musiikitkin Amon Tobin jonka Chaos Theory -soundtrack oli aivan uskomaton. Hyvää siitä tulee!
lainaa
Tillu

Rekisteröitynyt 30.03.2007

10.04.2010 klo 14.57

Tosta Convictionista tuli ekana mieleen Bourne-leffat. Demo ei vakuuttanut, mutta peli on varattuna Gamestopista pumppaustarjouksen voimin...
lainaa
kane

10.04.2010 klo 15.19

Demo oli lievästi sanottuna pettymys. Ei miellyttänyt edes silmiä.
lainaa
Korpse

10.04.2010 klo 15.57

Noista kansan antamista arvosanoista esim. IGN:n sivuilla ei ainakaan kannata kauhean vakavasti ottaa. Tämähän on melkein yksinoikeus Xboxille niin kaikki pleikkari pojat vähintään kiusallaan käy nollat tauluun napauttamassa.

Demo oli varsin suoraviivainen, mutta tärkeintä että samalla myös erittäin viihdyttävä.
lainaa
Herää_pelle

10.04.2010 klo 16.07

Kriitikko kirjoitti:

Tuo nyt on maksettu arvostelu, yli sata pelaajaa oli antanut keskiarvoksi 6,6. Eli silkkaa pökälettä, jota Ubi yrittää kiillottaa rahalla.

Joo ja niihin käyttäjäarviohin kannattaakin luottaa, joo kyllä aivan varmasti...
lainaa
Miismu

10.04.2010 klo 17.36

fuck yeah ubisoft
lainaa
Kiinteä-Käärme

10.04.2010 klo 19.17

Appe kirjoitti:
No eipä sillä ruumiinkannolla paljoo oltais pelastettu. Chaos Theory on vieläkin paras Splinter Cell. Demon pelatessa tuli jotenki sellanen ihme PS1 meininki ku vedetään automaagisesti suojasta toiseen. En oo yhtäkään Metal Gearia ikinä pelannu, mutta tuli tosta Splinterin mukamas-hiippailusta Metal Gear jotenki mieleen..
Metal gear on vanhan 8 bittisen nintendon peli ihan vaan tiedoks. Luultavammin tarkoitit metal gear solidia joka on pelien aatelia.
lainaa
ktrp

10.04.2010 klo 20.47

grafiikka sitä ja grafiikka tätä, voi huoh.

Kyllä itse ajaisin mieluummin toimivaa ladaa kuin oikkuilevaa ferraria.
lainaa
Lastpil0t

Rekisteröitynyt 01.04.2010

11.04.2010 klo 01.12

Ruumiita ei voi kantaa?! Paska peli...
lainaa
tollot_xbotit

11.04.2010 klo 09.40

Viihdyttävämpi peli jo demon perusteella kuin kaikki sarjan muut pelit yhteensä
lainaa
Kuutonen

11.04.2010 klo 09.43

"Miten näinkin oleellisen ydintoiminnon voi jättää pois aikataulu ongelmiin vedoten?"

Peliä on muutettu aika oleellisesti, eikä ruumiiden siirtely pari metriä sivuun ole enää perusteltua. Ei se kyllä ollut ennenkään, vaikka niitä siirtelikin. Veikkaan, ettei sitä jää kaipaamaan. JA epäilen että tämä toiminto oltaisiin lisätty tähän peliin äärimmäisen helposti, jos oltaisiin haluttu.
lainaa
Jorma

11.04.2010 klo 14.00

Kuutonen kirjoitti:
"Miten näinkin oleellisen ydintoiminnon voi jättää pois aikataulu ongelmiin vedoten?"

Peliä on muutettu aika oleellisesti, eikä ruumiiden siirtely pari metriä sivuun ole enää perusteltua. Ei se kyllä ollut ennenkään, vaikka niitä siirtelikin. Veikkaan, ettei sitä jää kaipaamaan. JA epäilen että tämä toiminto oltaisiin lisätty tähän peliin äärimmäisen helposti, jos oltaisiin haluttu.


Kyllä muuten oli ennen todellakin perusteltua. Jos ruumiita ei piilottanut niin jossain puolivälissä pärähti hälytykset soimaan kun löysivät alussa tapetun tyypin. Yleensä vielä huonoimpaan mahdolliseen aikaan. Näitä tuli useasti kokeiltua ja todellakin sen ruumiin kiskominen pimeään nurkkaan esti tehokkaasti ne hälyt. Double agentista en enää muista, koska se nyt alotti koko tämän lopullisen alamäen sarjassa. Toivotaan, että tämä olisi viimeinen SC. Voisivat vaihtaa nimen ja tehdä ihan rehellisen räiskinnän, mitään alkuperäisestä ideasta tässä ei oikeastaan enää ole jäljellä.
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

11.04.2010 klo 16.14

Kiinteä-Käärme kirjoitti:
Appe kirjoitti:
En oo yhtäkään Metal Gearia ikinä pelannu, mutta tuli tosta Splinterin mukamas-hiippailusta Metal Gear jotenki mieleen..
Metal gear on vanhan 8 bittisen nintendon peli ihan vaan tiedoks. Luultavammin tarkoitit metal gear solidia joka on pelien aatelia.

Todellisuudessa Metal Gear on MSX nimiselle PC:lle tehty peli. Nintendolle tehty käännös on täyttä kuraa jopa siinä määrin, että AVGN on tehnyt siitä pätkänkin jopa.

http://www.gametrailers.com/video/angry-video-screwattack

Ja tosiaan, on hyvä pitää Metal Gear ja Metal Gear Solid sarjat erillä toisistaan vaikka juonellisesti ne tapahtuvatkin täysin peräkkäin. Metal Gear on hieno klassikko, vähintään yhtä hieno kuin Metal Gear Solid on.

Splinter Cell sarjan pelejä aikoinaan pidin länsimaisena vastauksena Metal Gear Solid sarjan suosioon, mutta sittemmin uskomukseni on hiipunut sarjan muuttuessa yhä enemmän toiminta räiskinnäksi joka ei kunnioita alkuperäistä ideaa jossa tarkoitus on välttää vartioita ja hiippailla ohitse mahdollisimman huomaamattomasti. Ensimmäiset kaksi olivat hyviä, mutta luisu lähti kolmannesta osasta alas päin.

Demo ei tietenkään ollut mitenkään lupaava, mutta odotellaan nyt sitä kokonaista tuotetta silti ja tuomitaan sitten vasta.
lainaa
Finski

Rekisteröitynyt 09.12.2009

11.04.2010 klo 16.35

Dekonega kirjoitti:

Splinter Cell sarjan pelejä aikoinaan pidin länsimaisena vastauksena Metal Gear Solid sarjan suosioon, mutta sittemmin uskomukseni on hiipunut sarjan muuttuessa yhä enemmän toiminta räiskinnäksi joka ei kunnioita alkuperäistä ideaa jossa tarkoitus on välttää vartioita ja hiippailla ohitse mahdollisimman huomaamattomasti. Ensimmäiset kaksi olivat hyviä, mutta luisu lähti kolmannesta osasta alas päin.


Nyt pitää korjata. Ns. luisu alaspäin lähti liikkeelle Double Agent:sta. Kolmatta osaa, eli Chaos Theorya, pidetään sarjan parhaana osana. Eikä kyllä Double Agent:kaan ollut huono. Convinction on ensimmäinen Splinter Cell, joka on huomattavasti erillainen verrattaessa edeltäjiinsä.

Ja turha alkaa spekuloimaan ennen kuin on päästy peliin käsiksi, sillä Convinction voi yllättää. Ehkei se ole samanlainen, kuin edelliset osat, mutta ei sen ole tarkoituskaan. Pelin tarinaa viedään eteenpäin. Itsestäni olisi kyllä tylsää, jos pelisarjaan ei tulisi juuri muuta päivitystä, kuin uusia tehtäviä paremmilla grafiikoilla...
lainaa
Dekonega

Rekisteröitynyt 28.07.2009

16.04.2010 klo 07.42

Finski kirjoitti:
Itsestäni olisi kyllä tylsää, jos pelisarjaan ei tulisi juuri muuta päivitystä, kuin uusia tehtäviä paremmilla grafiikoilla...

Minusta mitään pelisarjaa ei tulisi edes tehdä enempää kuin 1-3 osaa. Liian moni jatko-osan jatko-osa pilaa helposti koko touhun kuten on käynyt Half-Life 2 episoideillekkin.
lainaa

Kirjoita kommentti




V2.fi Instagramissa
www.v2.fi™ © Alasin Media Oy | Hosted by Capnova